Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • raver

    aktív tag

    válasz Oracle #8411 üzenetére

    Ha a előbb kinyomod a kuplungot mint ahogy kéne, akkor felpörög a motor. Ha később nyomod ki, akkor a motorfék miatt esik a fordulatszám, és ezáltal mondjuk a felfelé váltás nem lesz tökéletes: Pl 2esből 3asba váltásnál a harmadik fokozathoz elképzelhető hogy alacsony lesz a fordulatszám. Bár manapság már elég nyomatékos autókat gyártanak.

    Én azt mondom, hogy kezdésnek jobb ha előbb elengeded a gázt (de arról sem leugorva, mert ugye egy rosszabb hajtásláncú autónál az is rángatáshoz vezethet) utána kuplung kinyom, vált.

    Aztán a gyakorlattal arányosan úgyis kifinomul ez a mozdulatsor

    szerk: #8413 - bizonyos autóknál a hirtelen kinyomott kuplung is ránthat. aza nem ránt hanem a pillanatnyi motorfék hiányát érzed. Lényeg hogy a pedálokat nem hirtelen, hanem helyzettől függően, dinamikusan kezeljük.
    Én akkor jöttem rá, hogy hogyan lehet jól váltani, amikor az oktató megmutatta, hogy emelkedőn hogy lehet kuplunggal megtartani az autót.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés