Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-13 09:39:52

LOGOUT.hu

A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13101) pictigjis válasza RR-13 (#13100) üzenetére


pictigjis
senior tag

tobb telefonon lehet ugyanaz a netbank azonosito? hat ezt tenyleg kiprobalom... :)

(#13102) RR-13 válasza pictigjis (#13101) üzenetére


RR-13
őstag

Igen, nekem 3db telefonon is van ugyanaz a számlám aktiválva az Erstés appban, és tegnap a netes vásárlás után mindhárom telefonon megérkezett a jóváhagyó üzenet, ahogy egyébként a NetBankba belépés üzenet is megérkezik mindegyikre.
Szerintem ez óriási előny a többi bank appjához képest. :K
A CIB Bankossal nem lehet ezt megcsinálni, igaz ott még nem is így működik a vásárlási jóváhagyás...

[ Szerkesztve ]

(#13103) pictigjis válasza RR-13 (#13102) üzenetére


pictigjis
senior tag

nekem ugy remlik, regebben nem lehetett ket kulonbozo eszkozon ugyanaz az account. de lehet, csak bena voltam :) mindenesetre kosz, mindig tanul az ember valamit, igy valoban nem annyira rossz dolog

(de az smst jobban szeretem, mert macen megerkezik a gepre is, villamgyors control c+control v es mar jova is hagytam, amit eppen kellett. a telefont meg elovenni, ujjlenyomat feloldani, tranzakcional megint ujjlenyomat, munkaidoben nekem az sms gyorsabb. a netbank belepesnel is az sms azonositast valasztom)

(#13104) pictigjis


pictigjis
senior tag

nagyon jó! az asszony elmondta minden adatát az azonosításnál (nincs tpin kód), erre közölték vele, hogy sikertelen az azonosítás, 24 órán át nem próbálkozhat, menjen szépen fiókba tpin kódért

fiókban is lehet megszüntetni bankkártyát vagy azt mindenképp telebankon érdemes?

(#13105) amdk7


amdk7
aktív tag

Sziasztok!

A CIB-es Eco és a Bankmonitoron keresztül indított Eco számla között mi a különbség?

A kollégám CIB Eco-s lett tavaly decemberben és azt mondja, hogy (megkérdezte a CIB-et) ha az Ő ajánlásával nyitok számlát, akkor neki jóváírnak 5 nekem 20-eFt-ot és ugyanúgy 0Ft-os számlám lesz, mint a Bankmonitoros indítással.
Vélemény?

Köszi! :)

Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)

(#13106) RR-13 válasza pictigjis (#13104) üzenetére


RR-13
őstag

TPIN kódot is lehet igényelni telefonban a személyes adatok megadásával, és én azt azért ma megprobálnám.

Bankfiókban is meglehet szüntetni a kártyát igen, de akkor a kártyát le kell adni, és az ottani megszüntetés "veszélye" hogy azonnal terhelik az éves díjat visszamenőleg, mert a bankfióki folyamat más, mint a telefonos. :(

Amennyiben nem sikerül ma igényelni TPIN-t, akkor vagy vár holnapig, és igényel TPIN kódot telefonban, átgondolva az adatokat, és a bank biztonsági kérdéseit, vagy a számla felmondással együtt szünteti meg a kártyát is, és sajnos akkor ott a kalkulációval nagyon valószínű, hogy a kártya éves díját is kiterhelik. :U

[ Szerkesztve ]

(#13107) RR-13 válasza amdk7 (#13105) üzenetére


RR-13
őstag

Szia. Amennyiben ő ajánl téged, akkor valóban jelenleg 20 ezer Ft-ot kapsz, ha online nyitod meg a számlát, de nem lesz 2 évig teljesen díjmentes minden a számládon, mint a Bankmonitoros számlanyitással, ahol viszont az ajánlást nem lehet igénybe venni. :N
Az alap CIB ECO-ban nincs díjmentes utalás, és belföldi díjmentes ATM kp. kivét sincs, csak, ha ott adod meg a nyilatkozatot a havi 150 e Ft-hoz.
És az éves kártya díj csak 1 évig díjmentes. :U

[ Szerkesztve ]

(#13108) pictigjis válasza RR-13 (#13106) üzenetére


pictigjis
senior tag

de valamiért azt mondták neki, nem sikerült az azonosítás, pedig az okmányai nem változtak, anyja neve nem változott, telefonszáma nem változott, semmi nem változott. érthetetlen, tényleg :( és a nem sikerült azonosítás 24 órás blokkolást jelent telefonon

szóval nem tehet mást, bemegy a munkahelyéhez közeli erstébe, és kér egy szaros tpint, aztán majd este megszünteti telefonon a kártyát. és ellenőriztetem vele a személyijét, mert azt cserélték 2018-ban, és hiába voltunk már azóta ügyintézni, simán lehet, hogy nem frissítették be, és ez jelentette most az eltérést. elég vicces lenne, de ez az erste...

[ Szerkesztve ]

(#13109) RR-13 válasza pictigjis (#13108) üzenetére


RR-13
őstag

Telefonos azonosításnál nem csak a személyes adatait kérdezik, hanem biztonsági kérdéseket is, kb. 2-3 kérdést, és ha nem válaszol jól, akkor sikertelen az azonosítás.
Biztonsági kérdés pl., hogy van a megtakarítási számlája, ami kapcsolódik a folyószámlához, vagy van -e hitelkártyája, vagy bármi ilyesmi.

(#13110) pictigjis válasza RR-13 (#13109) üzenetére


pictigjis
senior tag

azt mondja, ilyenek nem voltak, szóval akkor csak a személyi lehet

(és azóta biztosan volt adategyeztetésen a közszereplős baromság miatt)

(#13111) RR-13 válasza pictigjis (#13110) üzenetére


RR-13
őstag

Valóban lehet az új személyi ig. szám a ludas, mert, ha nem frissítik be automatikusan csak, ha a bankfiókban bemegy külön ezt kérni :U
Bár a kötelező adategyeztetéssel azt frissíteni kellett volna szerintem is... :Y

Akkor ma frissítse az ig. számot, és ha kér TPINT, akkor este 9-ig ha betelefonál, akkor sikerül megszüntetni remélhetőleg.

(#13112) pictigjis válasza RR-13 (#13111) üzenetére


pictigjis
senior tag

nekem hiába lettek frissítve az adataim a kh-nál, egyszer csak azt vettem észre, hogy nem működik a (társ)kártyám. felhívtam őket, és kiderült, hogy "adategyeztetés hiánya miatt" a társkártya blokkolásra került

mindezt úgy, hogy az ügyfélszolgálatos látta a rendszerben, hogy minden adat ezelőtt nem sokkal frissült, nem győzött elnézést kérni

szóval ezekből MINDENT kinézek sajnos, szegénynek meg ebédidő helyett a bankfiókban kell majd ülnie

(a kártyablokkolás miatt nekem is be kellett újra mennem egy kh fiókba az okmányaimmal, hogy oldják fel)

[ Szerkesztve ]

(#13113) RR-13 válasza pictigjis (#13112) üzenetére


RR-13
őstag

Az is szép történet volt akkor..., én nem értem, hogy miért csinálnak össze vissza minden a bankok, bezzeg, amikor követelés van, akkor odafigyelnek. :(((

(#13114) pictigjis válasza RR-13 (#13113) üzenetére


pictigjis
senior tag

hát igen, nem esett jól. de nem kellett balhézni, mert a fiókban is alig győztek elnézést kérni, ilyen hibát még nem láttak

közben az asszony elintézte a tpint, és hát úgy látszik, nekünk ilyen szitukat dob a gép: ellenőrizték az adatokat, természetesen minden stimmelt (a személyi is az új volt), a fióki alkalmazott sem értette, miért nem sikerült az azonosítás. konkrétan elhangzott, hogy sikerülnie kellett volna (legalábbis így mesélte most)

mindegy, legalább van új tpin, meg tudja szüntetni a kártyát

(#13115) pictigjis válasza pictigjis (#13114) üzenetére


pictigjis
senior tag

meg is szüntette a kártyát a friss, ropogós tpinnel, nem kötekedtek vele sem. meglátjuk, lesz-e terhelés hó végén...

(#13116) RR-13 válasza pictigjis (#13115) üzenetére


RR-13
őstag

Nagyszerű :C
Ha neked ma nem terhelnek 4-ig, akkor lehet, hogy megúszod, de márc. 02-án sajnos a személyes kalkulációnál még terhelhetik, bár ott már egy megszüntetett kártyát látnak majd, és elvileg arra nem tudnak terhelni, de majd meglátjuk. :K

(#13117) pictigjis válasza RR-13 (#13116) üzenetére


pictigjis
senior tag

kiderül, egy próbát megért :) a tpin meg úgyis kellett, mert a hitelkártyám nekem is, neki is marad

[ Szerkesztve ]

(#13118) werszomjas


werszomjas
őstag

Sziasztok,

Erste Privilégium L-et sikerült már valakinek megszüntetni úgy, hogy nem kellett fizetni?

Ma voltam Erste fiókban és fizetnem kéne 1177 Ft tranzakció után felgyűlt díjat és 1850 Ft számlavezetési díjat.

Az ingyenesség feltétele természetesen teljesült erre a hónapra.

Nem tudták helyben megoldani, azt mondták, tegyek panaszt.

Aki sikerrel járt, mi volt a megoldás?

Illetve a bankártya éves díja az előre fizetős az Ersténél vagy utólag? Azt monták, hogy a kártya díját ki kell fizetnem majd részarányosan, én úgy tudtam az éves díj előre van fizetve. :R

üdv

(#13119) RR-13 válasza werszomjas (#13118) üzenetére


RR-13
őstag

Szia, nem sikerült tudomásom szerint. :(

Az ingyenesség feltétele február 14-e után is teljesítetted? Volt ismét minimum 150 ezres utalás?
Egyébként a díjmentes számlavezetést csak a hónap utolsó munkanapján tudja kalkulálni a rendszerük, ezért akartak most díjat kérni. Talán ha pénteken mész (28-án) kevesebbet kérnének... talán.

Bár már elég nehezen tudok kiigazodni rajtuk... :(((

Fentebb már volt erről szó, hogy a kártya éves díja utólag fizetendő, de ha telefonon megszünteted, akkor lehet, hogy megúszod a díjat, mert a bankfiókban már nem lesz aktív kártya.

Többen március 02-án megyünk megszüntetni a számlát, hogy minél kevesebbet kelljen fizetni, vagy semmit sem, és próbáljuk azonnali hatállyal megszüntetni.

(#13120) Bluesnail válasza RR-13 (#13107) üzenetére


Bluesnail
csendes tag

Csak egy kis pontosítás...
Az alap CIB ECO-ban is van díjmentes utalás. Ha 20000 Ft alatti az összeg, akkor nincs költsége. Tehát "darabolva" bármilyen nagyságú összeg elutalható ingyen.
(már tavaly is így volt, és az év végéig újra így van)

(#13121) RR-13 válasza Bluesnail (#13120) üzenetére


RR-13
őstag

Az nem az Alap CIB ECO kedvezménye, hanem törvényi előírás miatt az összes CIB bankszámlára vonatkozik!
A 20 ezer Ft-ig történő díjmentes utalás a többi banknál is így van, ezért nem írtam le külön!

[ Szerkesztve ]

(#13122) werszomjas válasza RR-13 (#13119) üzenetére


werszomjas
őstag

02.07 -én volt utalás, de úgy tudom, az a februári hónapra vonatkozik, tehat februárban ingyen van a számla.

Ha 14-e után érkezik utalás az már a március havi díjmentességet adja nem?

De ha ezen múlik utalok rá. Azt nem tudom, ha saját nevemen lévő másik számláról utalok, azt elfogadja, vagy mindenképp munkabér utalás szükséges?

üdv

(#13123) RR-13 válasza werszomjas (#13122) üzenetére


RR-13
őstag

1/ igen
2/ igen
3/ igen, és nem "kell" munkabér (gondolom a másik számla nem Erstés, mert az nem lenne jó, mert átvezetésnek számít)

[ Szerkesztve ]

(#13124) pictigjis válasza RR-13 (#13123) üzenetére


pictigjis
senior tag

de ha a felesége ertés számlája mondjuk, úgy teljesen jó :) mi évekig a saját számlák közötti pingponggal oldottuk meg a feltételt (kártyára közben eddig nem terheltek semmit)

(#13125) RR-13 válasza pictigjis (#13124) üzenetére


RR-13
őstag

Igen akkor jó, amennyiben a felesége számláján nem társtulajdonos, aminek kevés esélye van.
Mivel azt írta, hogy "saját nevemen lévő másik számláról utalok" ezért írtam, hogy gondolom másik számla nem Erstés.. :K

(#13126) RR-13


RR-13
őstag

Budapest Bank karbantartás, fejlesztés:

2020. február 25., kedd 22.00 órától várhatóan február 26., szerda reggel 8.00 óráig nem lesz elérhető az internetbank és a mobilapplikáció, ezen kívül szünetel az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése.

(talán most már a QR kódos belépést aktiválják. :K )

(#13127) werszomjas válasza RR-13 (#13125) üzenetére


werszomjas
őstag

CIB a másik :K

üdv

(#13128) RR-13


RR-13
őstag

Többen Március 2-án megyünk majd a számlát "lerendezni" a bizonyos körülményes bankban..., Most kicsit attól tartok, hogy a Március 2-án bevezetésre kerülő ÁFR miatt a rendszer esetleg "összeomlik", és "senkinek", semmit nem tudnak majd "módosítani" a számláján... remélem nem fognak erre hivatkozni. :(
Nagyon jó ez az egybeesés... :U

(#13129) pictigjis válasza RR-13 (#13128) üzenetére


pictigjis
senior tag

ez már nekem is eszembe jutott...

(#13130) RR-13 válasza pictigjis (#13129) üzenetére


RR-13
őstag

Bármire is hivatkoznának, kötelesek a nyilatkozatot átvenni, és akár másnap is "azonnal" megszüntetni a számlát. :U (én kettő példányban viszem a nyilatkozatot, hogy legyen min átvenniük :D)

(#13131) Fandango válasza RR-13 (#13121) üzenetére


Fandango
veterán

"A 20 ezer Ft-ig történő díjmentes utalás a többi banknál is így van"

Jó lenne ha így lenne, de nem így van. OTP Smart számlánál felszámolnak utalási díjat 20 ezer alatt is.

(#13132) beers válasza Fandango (#13131) üzenetére


beers
addikt

Egy okkal több, hogy megszüntesd!

M&N

(#13133) dptrsk válasza Fandango (#13131) üzenetére


dptrsk
addikt

Az OTP igen, de itt a CIBről volt szó.

Az OTP pedig csak 0,2%-ot számít fel az utalásokért, ha 20ezer felett vannak, akkor is.

(#13134) RR-13 válasza Fandango (#13131) üzenetére


RR-13
őstag

Tekintettel arra, hogy az OTP-vel kapcsolatban külön topik az illetékes, ezért az OTP-ét én nem is "nézem" kb. semmilyen szempontból, csak a többi bankot, melyek ebbe a topikba tartoznak!
Vagyis a hsz-em, az itt megbeszélt, "többi" bankra volt értendő.

(#13135) merqree válasza RR-13 (#13121) üzenetére


merqree
őstag

Nekem díjtalanok az eseti utalások, összegtől függetlenül ;)

(#13136) sifarr válasza dptrsk (#13133) üzenetére


sifarr
senior tag

Az volt az állítás, hogy minden banknál így van, azaz 20 ezer alatt díjmentes az utalás.
Fandango erre reagált, hogy az OTP-nél nincs így. Igaza van, tényleg nincs így.
Az is állítás volt, hogy a CIB minden csomagjánál ingyenes - törvényi előírás miatt.
Erre nézve lásd a következő hsz-emet.

(#13137) sifarr válasza RR-13 (#13121) üzenetére


sifarr
senior tag

1. Nem minden CIB csomagban díjmentes 20 ezerig az utalás. Lásd pl. Classic, van más is. Törvényi előírásnál az is mindegy lenne, hogy lezárt csomagról van szó.
2. Minden banknál vannak csomagok, ahol nem díjmentes 20 ezerig az utalás. Lásd pl. a Gránit összes csomagja. Bajnok Plusznál összeghatártól független a díjmentesség, nem törvényi előírás miatt.
3. Ha törvényi előírás 20 ezerig a díjmentesség, akkor a telefonos és papíralapú megbízásoknál is díjmentes lenne. Ezek bankmonitorosnál sem azok.
Akkor most minden bank törvénytelenül jár el? Nem, mert nincs ilyen törvényi előírás.
A tranzakciós illeték a vonatkozó törvény szerint a bankok adója. Ezt ők egyes csomagoknál benyelik (általában prémiumcsomagoknál, legtöbbször csak elektronikus utalásnál). A többi csomagnál átterhelik az ügyfélre részben vagy egészben. Vagy beépítik a díjtételbe, vagy a saját díjukat megfejelik a tranzakciós illeték mértéke szerinti díjjal. Nem az illetéket terhelik az ügyfélre, csak az összegét. Ez jogilag nem ugyanaz, végeredmény szempontjából viszont igen.
A 20 ezer alatti utalást nem terheli illeték. De egy szó sincs a törvényben, hogy a bankoknak kötelező lenne díjmentes utalást biztosítani. (Ezt az MNB kérte, de a bankok is kértek sokmindent. Egyik sem engedett.) Egyes bankok, egyes csomagoknál, egyes utalási típusnál díjmentessé tették a 20 ezer alatti utalást. Egyesek "állandóra", módosításig (pl. Rafi), mások akciósan, határidőig (CIB). Megint mások benyelték a 20 ezer alatti illetékmentességet.
Bluesnail csak pontosított. Rámutatott egy lehetőségre, ami az év végéig fennáll. Amit írt, igaz.
Te többet akartál mondani, törvényi hivatkozással tetézve. Amit írtál, viszont nem igaz.
Ha valaki (pl. egy gránitos) a tájékoztatásod alapján bemenne egy bankba, megreklamálná, hogy neki miért számítottak fel díjat pl. egy 15 ezres utalásra, ha hivatkozna "törvényi előírásra" rád hagyatkozva, mi lenne? Kínos helyzetbe kerülne. Megmosolyognák a tájékozatlanságát. Persze csak magukban.
Tájékoztatni, tanácsot adni nemcsak lehetőség, hanem felelősség is. Fő alapelv: nem ártani, mint az orvosoknál. Az orvosnál az első lépés a tünetek alapján a pontos diagnózis. Bankügyeknél tájékozódás, jogszabályismeret és értelmezés.

(#13139) RR-13 válasza merqree (#13135) üzenetére


RR-13
őstag

Akkor jó Neked! :)
A Gránit banknál, bajnok plusz számlád van? :U

(#13140) merqree válasza RR-13 (#13139) üzenetére


merqree
őstag

Igen, a Gránit Banknál Bajnok Plusz számlám van.
Nekem ez így átlátható és egyszerű volt, hitelkártyával lehetne zsonglőrködni más bankoknál, de így egyszerűbb az életünk.
Megér nekünk havi 1000 forintot (elnézést, 990 forintot), hogy a bankkártyák éves díján felül ne kelljen semmiért sem fizetni.

(#13143) .tnm válasza merqree (#13140) üzenetére


.tnm
addikt

Havi 1 millió forint feletti utalásaid/csop beszedésed van, vagy havi 333ezer ft kp-t veszel fel? (Az ingyenes 150ezer felett.) Vagy ennek valamilyen arányos kombója? (Azaz pl. a 150e ingyenes fölött felveszel 167ezer kp-t és havi 500ezer felett utalsz/vonnak csop. beszedéssel.)

Ha nem, akkor a sima Gránit bajnok olcsóbb lenne.

[ Szerkesztve ]

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#13144) RR-13 válasza sifarr (#13137) üzenetére


RR-13
őstag

Köszönjük szépen a pontosításokat, és a részletes cáfolatot!

Rosszul tudtam a CIB Classic stb. csomagot, pedig előtte megnéztem, de pár sort elnéztem, hibáztam!

Ugyanakkor mindenkinek joga ellenőrizni az infókat, amit itt olvas!

Az, hogy a bankok nagy részénél díjmentes a 20 ezer alatti utalás szerintem továbbra is törvényből adódik (amit kisarkítottam, mert azt gondoltam alap, hogy az összes itt megbeszélt bank alkalmazza a 20 ezer alatt a díjmentességet, ezért ebben is hibáztam!)

Erre akartam rávilágítani, amikor törvényre hivatkoztam...

6. § * (1) A pénzügyi tranzakciós illeték alapja:

a) * a b)-j) pont szerinti kivétellel az az összeg, amellyel a pénzforgalmi szolgáltató a fizető fél fizetési számláját - a fizető fél saját vagy a kedvezményezett megbízása alapján - megterheli,...
i) * magánszemély fizetési számlájáról (kivéve a magánszemély egyéni vállalkozói számlájáról) történő átutalás esetén átutalásonként a 20 ezer forintot meghaladó összeg.

Mindenkinek írom, hogy az itteni topik megbeszélései alapján nem elegendő bemenni a bankba, és bármire hivatkozni, hogy mert a topikban ezt vagy azt írták...(ráadásul nem is fogják ezt így elfogadni)

Az itt elhangzott infók ellenőrzése, mindenkinek a jogos érdeke, és ügyintézés előtt ellenőrizni is szükséges, mivel ez egy fórum, és nem egy bank ügyfélszolgálata (ahol elég sokat szoktak tévedni!)

A korábbi KÚRIA hivatkozással már be lehet menni, mert az hivatalos álláspont!
Ezért is szoktam én idézni a jogszabályokat, és a hivatalos álláspontot, ha szükségesnek tartom!

Az összes tagtól elnézést kérek, akit akaratomon kívül is "félre" informáltam a fenti tévedéseimmel. :U

(#13145) merqree válasza .tnm (#13143) üzenetére


merqree
őstag

Az aktuális hirdetményt nézve az látszik, hogy minden utalásért fizetni kell.
Mivel sokat utalgatunk pár ezer forintokat (havi átlag 35-40 utalás, átlag 2000-35000 forint értékben, de vannak kiugró hónapok, amikor a szállások előlegeit utaljuk el például), illetve van, hogy többször veszünk fel kisebb összeget, nekünk így egyszerűbb.

(#13146) werszomjas


werszomjas
őstag

Akit esetleg érdekel az ERSTE válasza a Privilégium megszüntetéskor felmerülő költségekkel kapcsolatban.

Panaszt írtam, hogy a megszüntetéskor fizetnem kellett volna:

Tisztelt xxx!

Köszönettel vettük Bankunkhoz benyújtott megkeresését. Panaszában foglaltakat rögzítettük, ügyében vizsgálatot indítottunk, melynek eredményéről az alábbiakban értesítjük.

Mindenekelőtt őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásaink igénybevétele során Ön kellemetlen tapasztalatokat szerzett.

Tájékoztatjuk, hogy az Erste Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei 3.7.6. pontjában foglaltak alapján, a Számlavezetési Keretszerződést a Számlatulajdonos 30 (harminc) napos, a másik félhez címzett írásbeli nyilatkozattal, indokolás nélkül, rendes felmondással szüntetheti meg.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az Erste Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei 3.7.12. pontjában foglaltak alapján:

"A Bank közös megegyezéssel történő Számlavezetési Keretszerződés megszüntetés esetén a Számlavezetési Keretszerződés megszűnésének hónapjában, rendes felmondással történő megszüntetés esetén a felmondási idő alatti törthónapban – a Hirdetmény Díjkedvezmény című fejezetében foglalt- kalkulációt nem végez, mivel a díjkedvezmény kalkulációját a Bank minden hónap utolsó munkanapján végzi el."

Fentiek alapján az Ön által említett díjak megfizetésétől nem tudunk eltekinteni.

Értesítjük továbbá, hogy az Erste Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben leírtaknak megfelelően:

„3.7.7. A Számlatulajdonos a Számlavezetési Keretszerződés vagy ahhoz kapcsolódó elektronikus szolgáltatás felmondását kezdeményezheti bankfiókban személyesen: erre rendszeresített banki nyomtatványon vagy saját kezűleg írt nyilatkozattal, vagy postai úton megküldött, Banknak címzett levélben.

A felmondásnak tartalmaznia kell az alábbiakat:

a) a Számlatulajdonos egyértelmű és kifejezett nyilatkozatát a Számlavezetési Keretszerződés vagy ahhoz kapcsolódó elektronikus szolgáltatás felmondására vonatkozóan,

b) a bankszámlaszámot, amelynek bezárását kéri, c) a Számlatulajdonos személyazonosítására alkalmas személyes adatait, d) a Számlatulajdonos Banknál bejelentett aláírását,

e) a bankszámlán lévő, kamatokkal növelt, költségekkel csökkentett pozitív egyenleg kifizetésére vonatkozó rendelkezést (átutalással kéri a kifizetést megjelölve azt a bankszámlaszámot és kedvezményezett nevet – külföldre vagy devizában történő átutalás esetén ezen kívül: kedvezményezett címe, IBAN/SWIFT kód, költségviselés módja – ahova a Bank a felmondási idő lejártakor a Bank átutalja a pozitív egyenleget vagy személyes bankfióki számlamegszüntetés esetén kérheti a pénztárban készpénzben történő felvételét is).

A Számlatulajdonos a Számlavezetési Keretszerződés vagy kapcsolódó elektronikus szolgáltatás felmondására irányuló nyilatkozatát a Bank abban az esetben fogadja el, ha a felmondó nyilatkozat valamennyi, fenti adatot és rendelkezést tartalmazza, továbbá a számlavezetéssel és ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokkal kapcsolatosan a Bankkal szemben felmerülő tartozásait a felmondás benyújtását megelőzően rendezte, illetve fennálló valamennyi fizetési kötelezettségét a Bank felé teljesítette. Számlatulajdonos a Bankkártya szerződés felmondását TeleBankon, illetve telefonon - a bank által elfogadott azonosítást követően- is kezdeményezheti, mely esetben a felmondás és annak Bank által történő elfogadása a bankkártya szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetésének minősül. A Számlatulajdonos a Számlavezetési Keretszerződés megszüntetésére vonatkozóan eseti meghatalmazást is adhat, mely esetben a meghatalmazott a Számlavezetési Keretszerződés megszüntetését bankfiókban, személyesen, erre rendszeresített banki nyomtatvány aláírásával vagy saját kezűleg írt nyilatkozattal kezdeményezheti. Az eseti meghatalmazásra a jelen ÁSZF 3.3.8 pontjában foglaltak irányadók. A meghatalmazásnak egyértelműen és kifejezetten tartalmaznia kell a Számlatulajdonos számlamegszüntetési szándékát, a Számlatulajdonos Banknál bejelentett aláírását, a bankszámlaszámot, amelynek megszüntetésére ad meghatalmazást, a meghatalmazó Számlatulajdonos és a meghatalmazott személyazonosításra alkalmas személyes adatait, azt, hogy a meghatalmazás alapján a meghatalmazott a bankszámlán lévő pozitív egyenleget miként veheti fel (átutaltassa vagy a bankfiók pénztárában készpénzben felvegye). A Bank a meghatalmazottat a megszüntetésre irányuló kérelem benyújtásakor azonosítja a személyazonosító okmányainak ellenőrzésével.”

Megértését és együttműködését köszönjük, amennyiben további kérdései vannak, készséggel állunk rendelkezésére.

Amennyiben nem fogadja el válaszunkat, az alábbi linken található jogorvoslat alapján fordulhat az illetékes testülethez illetve hatóságokhoz.

https://www.erstebank.hu/hu/panaszkezeles/II-szerzodeses-jogviszony-5even-belul

Budapest, 2020. február 25.

Tisztelettel:
xxxx
Felelős Ügyintéző Társ Ügyintéző

ERSTE BANK HUNGARY ZRT.
Központi Ügyfélszolgálat

[ Szerkesztve ]

üdv

(#13148) .tnm válasza merqree (#13145) üzenetére


.tnm
addikt

Igen, egy ezreléket. Azaz havonta akkor fizetsz 1000Ft-ot utalásért, ha abban a hónapban összesen 1 millió forintot utaltál. De mindegy, nem fogok helyetted matekozni. Nekem csak jó ha rajtad kaszál a bank és nem a többi ügyfélen.

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#13149) merqree válasza .tnm (#13148) üzenetére


merqree
őstag

Azt láttad, hogy van, amikor több, mint 4 alkalommal veszek fel kis összegű kp-t?
Nem érzem kaszálásnak.

És EUR utalás ingyenes (ha kell).

[ Szerkesztve ]

(#13150) sifarr


sifarr
senior tag

A Privi L kérdésében sok a nyitott kérdés. Pl. a számlamegszüntetés esetén a kedvezmény jár, nem jár, az utosó hónapra a bank jogosult felszámítani díjat vagy ez nem jogos. Ebből már voltak és biztos lesznek viták ügyfél és bank között.
Az alábbiakban a kedvezmény kapcsán pár szempontot szeretnék leírni. Mindenki megfontolhatja. Mindenki eldöntheti, hogy meggyőzőnek, figyelembe veendőnek, megalapozottnak tartja vagy sem. És minden érintett a saját ügyében, belátása szerint felhasználhatja vagy sem.
Alap, hogy egy kedvezmény feltételeit, a ügyfél jogosultságának eseteit a bank határozza meg. Az is alap, hogy a bank a kedvezményt azért nyújtja, mert ügyfelet akar szerezni és/vagy megtartani.
Az Erste ÁSZF-je általában rendelkezik arról, hogy bármely kedvezményes csomag esetében a kedvezmények a szerződés megszűnése esetén miként alkalmazandók.
A megszűnés két esetét taglalja. Az ügyfél rendes felmondásának esetét, illetve a közös megegyezéses megszüntetést. Mindkét esetre az a szabályozás, hogy a megszűnés hónapjára nem jár kedvezmény (nem is vizsgálja a feltételek teljesülését). Ez nem kifogásolható, mert mindkét esetben az ügyfél a kezdeményező fél, ő mond fel, a bank célja nem teljesül. Tehát tehát rendelkezhet úgy, hogy nem jár a kedvezmény.
A bankszámlaszerződés megszűnésének azonban vannak más esetei is: ügyfél elhalálozik, bank redndkívüli vagy rendes felmondással él, valamint ha az ügyfél a bank egyoldalú, a számára hátrányos szerződésmódosítása miatt él az azonnali felmondással.
Nem találtam az ÁSZF-ben (vagy bénán kerestem) utóbbi esetekre rendelkezést.
Ha egy esetre nincs konkrét rendelkezés, szabályozás, akkor analóg eset szabályozását kell keresni. Esetünkben ilyen a közös megegyezéses vagy az ügyfél rendes felmondásának a szabályozása a kedvezményre nézve. De az analóg csak hasonló, tehát nem ugyanaz az eset, tehát vizsgálandó, hogy teljeskörűen vagy csak részben alkalmazható a különböző esetekben, esetleg milyen eltérésekkel.
a) ügyfél halála. Bonyolult ügy, a szabályozása is, nem érdemes foglalkozni vele.
b) bank rendkívüli felmondása. Ezzel a bankok csak az ügyfél szerződésszegése, szerződésellenes eljárása esetében élnek. Könnyen belátható, az ügyfél a hibás ("károsult" a bank), kedvezményre nem tarthat igényt. Az analóg szabályozás alkalmazható.
c) bank rendes felmondása. Megteheti, indoklás nélkül is, de ezzel csak egyedi, speciális esetekben élnek. A kezdeményező fél a bank, a megszüntetés az ő érdeke. A bank a felmondással (egyoldalúan) megvonja az ügyféltől azt a lehetőséget, hogy a kedvezménnyel a lejáratáig éljen. Ezért meg kellene adnia a kedvezményt a megszűnés hónapjára is.
d) Ügyfél felmondása a bank egyoldalú szerződésmódosítására hivatkozva. A kezdeményező fél az ügyfél, ő mond fel. De a felmondásra az okot a bank egyoldalú szerződésmódosítása szolgáltatta. A bank eredeti célja nem teljesül, de nem teljesül az ügyfél célja sem (rajta kívül álló okból). Épp ezért az ügyfél a szerődés megszűnése kapcsán, a kedvezményekre nézve nem kerülhet hátrányos helyzetbe.
Általában igaz, hogy a bankszámlaszerződés tartalmát a bank határozza meg, ő a szerződés elválaszthatatlan részét képező hirdetmény, ÁSZF, Üzleszabályzat összállítója is. A bank kötelessége, hogy ez a jogszabályoknak megfelelő legyen. Hogy teljeskörűek, egyértelműek legyenek a szabályai, a lehetséges mértékig szabályozzon minden előforduló esetet. Az ügyféltől ez nem várható el, a banktól igen. Viszont így, ha nem egyértemű egy szabályozás, ha egy eset nincs szabályozva és az analógiák nem egyérteműen alkalmazhatók, akkor az ügyfél javára kell eljárni.
Ezek a szempontok, érvek nem atombiztosak, de a korábban elhagzott érvek kiegészítésére jók is lehetnek. Persze a használni kívánt érveket jól kell összehangolni.

Most nem foglalkoztam azzal a kérdéssel, hogy milyen jogcímen lehet, érdemes felmondani, és ezeknek milyen folyamodványai lehetnek a kedvezményre nézve.
Nem foglalkoztam azzal sem, hogy rendes femondás esetében hogyan értelmezhető a felmondási idő, a 30 nap. Felvetőtödött egy konkrét eset kapcsán, hogy a 30 nem is 30.
Később, ha lesz időm, és ha van rá érdeklődés, akkor ezekhez is írok szempontokat.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.