Az aktív szemüveg az olcsóbb, mert a megjelenítőn nem kell speciális panel vagy vászon. Elég ha magas a frissítési frekvencia, a többit pedig elintézi a szemüveg. A passzív polarizálás, számos extra költséggel jár a megjelenítő esetében, mert egy bizonyos szintig át kell venni a szemüveg feladatát. A panel elé polárszűrő kell, ami az áthaladó fény polaritását szabályozza. A szemüveg lencséi csak a megfelelő polaritású fényt engedik át, míg a többit visszaverik. A monitor szintjén a technológia jelentős többletköltséget eredményez, ám a szemüveg olcsóbb. Persze összességében így is ez a legdrágább megoldás.
A szellemkép elsősorban a megjelenítő és másodsorban a nézőpont függvénye.
Nagyon csúnya lenne, ha a shutteres szemüveg 100 dollár lenne. Akkor 1000 dollár alatt nem kapnál 3D Vision kitet.
Persze a gyártóknak jó a 3D (helyből felezi a sebességet és veheted az erősebb hardvert, tiszta haszon nekik ), de itt nem az AMD-ről és az NV-ről van szó. Mindkét vállalat támogatja az összes sztereó 3D technológiát, hiszen ez a VGA-nak olyan mindegy, csak a szoftveren múlik, hogy melyik megoldás alkalmazható. Az aktív szemüvegek melletti marketing azért van, mert a monitorgyártóknak ezt a legolcsóbb gyártani, így a legnagyobb haszon is ezeken jön. Illetve az Anaglif még ennél is olcsóbb, csak az olyan is. Az AMD és az NV csak a monitorgyártókhoz alkalmazkodik. Nekik amúgy olyan mindegy, hogy otthon mit használsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.