Hirdetés
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- kenand: Szaunakályha- Helo Softhot/Havanna fűtőszálcsere
- sziku69: Szólánc.
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bambano: Bambanő háza tája
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
válasz
Biznisz Elek #4197 üzenetére
No, akkor én is megkérdezem, hátha válaszolsz végre. A weboldalotokon állítjátok hamisan, hogy az AB az Alien és a Bird fúziójából jött létre, vagy itt állítod hamisan, hogy nem így történt? Valahol valaki kamuzik és kavar, hogy a vásárló véletlenül se tudja mi a helyzet. No, hol szerepel hamis állítás, itt vagy a weboldalon?
Ariadne, annak nem lehet utánanézni, hogy egy cég mely cég jogutódja?
-
sinick
senior tag
válasz
luciferc #4163 üzenetére
Az a problémája, hogy az adott termék már nem kapható és a szervíz/nagyker úgy néz ki, hogy nem akar helyette cseredarabot kiadni (legalábbis első körben valami agyonkarcolt, jaított és egyel korábbi típust akartak cserébe adni).
Mindegy... tegnap beadtam a boltba egy levelet (aminek átvett, lepecsértelt másodpéldánya nálam van), hogy a cserét nem fogadom el. Ha küldenek egy újat, akkor rendben van, ha nem, akkor jótállási jegyzőkönyv és/vagy panaszkönyv, aztán ha úgy sem akkor (gondolom) békéltető testület, aztán meg meglátjuk..
Viszont ami aggályos, hogy 1) nem kaptam javítási jegyzőkönyvet (de ez szerintem a cégszerűen átvett levelemmel ingorálhatjuk) 2) a garjegyet a kereskedő benttartja magánál és ő ad ki saját garjegyet (de szerintem ez sem gond).
Persze nekem a boltos - aki jó haverom -, azt mondta, hogy szerinte ne nagyon erőlködjek, mert a szervíz a végén még kiad egy "nem garanciális hiba" jegyzőkönyvet és/vagy "javítás" címszóval hozzámvág egy ugyanolyan karcos használt routert.
Viszont ennek ellenére azt hiszem, hogy egy ütőkártya van még a kezemben, miszerint a a kereskedőtől hivatalosan csak szervízlapot kaptam és az már régen kicsúszott a 15 napos határidőből. A "törekednie kell a 15 napos határidőre" pont sem áll meg, mert tőle hivatalosan tájékoztatást még nem is kaptam.
(Monjduk nagyon balhézni én sem akarok, mert a boltos is és a tulaj is elvileg jó ismerősök. Hát most majd kiderül mennyire azok...)
-
blueMerle
veterán
válasz
Biznisz Elek #4195 üzenetére
Egy kérdésemre válaszolj:
ha csóró egyetemista lennél és az utolsó forint is számít, hogy éreznéd magad amikor alá kellene írnod azt a papírt?Üzletileg rendben van amit mondasz ez tény és való
A webshopos dologra reflektálva: ezt nem mondod komolyan. Nektek is van webshopotok
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
blueMerle #4193 üzenetére
Ez így szépen néz ki leírva de ha enne vagy a kiskerben akkor ha megnézed a webshop árakata és számolsz kicsit 5 gépből ez nem jönne vissza. Az árrések a webshopok terjedésével a negyedére estek vissza ami szinte már semmi.
És értem amit mondasz csak jelenleg nem kivitelezhető, sajnos.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
blueMerle #4193 üzenetére
Negatív kritika mindíg volt, és mindíg lesz is, ez ellen nem tudok mit tenni. Rosszakaró is mindíg lesz, ez van.
Nállam is voltak már olyan vásárlók akiknek azt mondtam és akikrő azt mondtam hogy remélem nem jön többet, nekem sincs szükségem minden vevőre. Emberek vagyunk nem állatok. Hosszú távon gondolkozunk, és mint mondtam aki megérti hogy az ügyintézés idő annak nem is volt soha semmi gondja , itt azokkal szokott gond lenni akik megkapják az átvételi papírt és a 15. napon nyitás elött 5 perccel már telefonál hogy mivan és ha nincs semmi akkor elkezdődik a fikázás és a fenyegetés. Na szerencsére ez az elenyésző és ez az évi 1-2-3 eset miatt beszélgetünk most is. -
Ariadne
őstag
válasz
blueMerle #4193 üzenetére
Hozzáteszem, hosszú évekig vásároltam az Aliennél, sőt volt, hogy az üzlet előtt elsétálva is felismert és köszönt a kint cigiző egyik srác, annyiszor jártunk oda. A Bluefish és Mistral hozzáállása mellett üdítően korrekt volt a garanciális ügyintézésük, és nem váltogattak úgy céget, mint más alsógatyát, ahogy az ugyebár szokás sajnos. Na épp ezt a megbízhatóságot vesztették el ezzel a homályos kavarással.
Kár értük, R.I.P. Alien...
Biztos az a jó fej felfújható alien sincs már meg...
-
blueMerle
veterán
válasz
Biznisz Elek #4189 üzenetére
Pontosan tudom milyen az ha egy nagyker eltunik.
Hatalmas szívás. Kisker vagyok én is nem egy nagy hal, azaz én vagyok szopóágon legtöbbször.
Nézd: ha az Alienes cuccoat korrektül legarizzátok akkor nincs gond. És nincs kivétel. Amikor megvettétek az Alient számolni kellett volna a Gainward mizériával és esetleg benyelni azt a minusz. Mert ez így fair a vevővel szemben. Cserébe most tudod mi lenne? Elmondom.
Mindenki arról áradozna hogy irtózatosan jófejek vagytok, hogy mennyire korrektek, és az a kevés mínusz később átcsapna esetleg pluszba. Sőt, BIZTOS.
Hogy megértsd: így nem buktatok semennyit egy esetleges legarizhtatlan cuccon. Gondolod te: A vásárló magasról leszarja mi van a háttérben neki ti Alien maradtok ha megkékülsz akkor is. Mindenhol terjeszteni fogja hogy egy gerinctelen mocskos társaság vagytok, és nem teszi hozzá hogy de ááá az ám az ábé computer szegények semmi közük hozzá
Képlet: 10 Alienes garis gond 10000 Ft/vevő egyszeri minusz. Tegyük fel csak 5 ember jön vissza 2 éven keresztül, akik esetleg nálatok újítanak be egy teljes csúcs konfigot. Na, hol a veszteség?
Remélem érted mire akarok kilyukadni. Érdemes lenne a könyvelőtökkel és egy üzleti tanácsadóval leülni, osztani szorozni, mert ebből jól nem fogtok kijönni.
Lesz egy csomó ember aki kígyót békát fog rátok kiabálni ahelyett hogy egy népes exalienes gariproblémás tábort tartanátok számon akik visszatérö vevők lennének.
Licsiben és rövidtávon gondolkoztok na ez a baj. És ebbe lehet hatalmasat bukni.
-
Ariadne
őstag
válasz
Biznisz Elek #4189 üzenetére
És az a "mi" jelen esetben melyik céget jelenti? Ha nem Alien, akkor Bird PC? AB Informatika nem lehet, mert az épp csak most júliusban alakult, szóval nem nagyon vásárolhatott cuccokat "annó" senkitől. Csak a pontosság kedvéért kérdezem, hogy képben legyünk, hogy ha az Alien nevében _nem_ beszélsz, akkor kiében igen.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
blueMerle #4188 üzenetére
Tudom, hidd el minden nap vezetek 100-150kmter gondolj bele ott menniy (nevezzük) egyszeri ember vezet autót, hogy azok hogyan kaphattak jogosítványt?!
Hidd el még most is vannak olyan emberek akik a Nagyenyed utcában azt kérdezik hogy ez még a bluefish? És pont a minap érdeklődtek még hogy a környéken megvan e még a Mistral.
Tudom ez már kicsit más téma de gondolj bele: ezeknek az egyszeri embereknek szavazati joguk is van
Ezekkel sajnos nemtudok mit tenni, ilyenek mindíg lesznek, az értelmesebb fajta megérti elsőre amit mondunk és meg is oldódik a problémájuk.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
blueMerle #4188 üzenetére
Üzletileg nem volt rossz döntés mivel olyan sok beszállító nincs, és a nagy részért le tudjuk garizni csak a magyar ember türelmetlen és egyből vádaskodik ha nem azonnal cserélünk. Igen biztos vannak akik nem jönnnek ezek után de ez elenyésző. Akik eddig ott vásároltak azok nagyrésze most is visszajár. Nem lerázni akarjuk a vevőket (régi vevőlket akik gariztatnának) de az Alien sarát nem tudjuk átválalni.
Annó mi is szívtunk egy két termékkel amikor olyan nagykereskedéstől vásároltunk akiről sokan azt hitték sokáig lesznek , és 1-2-3 év után eltűntek. Ilyenkor mi nem tudtunk senkihez fordulni és ez a mi zsebünkből ment. De sok esetben ezt is a vevők szívták megmivel sok kisker is ezért zárt be az elmúlt 2 évben. Szerencsére a nagyker piac is átalakult és a mostani beszállítóink is olyan cégek akik már 10 éve a piacon vannak.
Mi is azért tudtuk tulélni a többieket mert megválogattuk honnan vásárolunk. Nekünk is az egyik fő szempont a nagykerek kiválasztásánál a garanciális ügyintézés mert ha nekünk jól gariznak akkor mi is jól tudunk garizni. Pl ezért nem ajánlunk senkinek MSI notebookot mert sajnos a magyar szervíz háttér enyhén szólva sz@r.
És sajnos a Gainward esetében se rajtunk múlik a dolog. Amit tudunk megteszünk de ez sajnos egy ördögi kör ahol a kiskereskedő van a közepén és őket nem védi senki. Félreértés ne legyen nem síránkozok, de ezek a dolgok így müködnek, és ez nem titok ezt bármelyik (számtech)kisker ezt mondaná. -
blueMerle
veterán
válasz
Biznisz Elek #4185 üzenetére
Teljes mértékben igazad van hogy a vevő is legyen korrekt
Igen nálunk is vannak bepróbálkozások.
Kérdezek:
Amikor megvetted vagy megvettétek a logót a domaint és a helység bérletét át sem villant az agyatokon hogy ebből milyen komplikációk lesznek és az emberek okosabbik része azonnal gondolni fogja hogy itt egy egyszerü tulajdonos váltás történt csak, amivel a garis dolgokat úgy lehet lerázni magatokról mint a vizes kutya a bolhát?Tegyük fel ez az egész történet igaz, és valóban nem áll az egész mögött egy óriási szemétség. Akkor viszont rettenetesen nagy butaságot követtetek el.
Nagyon jól tudom hogy milyen nehéz egy új céget beindítani, egy márkát felfuttatni. Sokkal egyszerübb egy bevállt nevet megvenni.
Könyörgöm gondolkodj az egyszeri ember agyával:
Megveszi az Alienben a procit. Meghal. Visszaviszi. Ugyanott az üzlet, ugyanaz a berendezés a logó. Egy fecni a falon amin az szerepel hogy ez nem az a bolt. Aznnal elolvassa? Törödik vele? Nem. Az egyszeri ember ott áll a procijával szerencsétlenül, amit lehet hogy nem tud legariztatni mert egy jogi csavar történt, azaz más a tulaj. cserébe aláíratnak vele egy olyan papírt ami már ne is haragudj de GUSZTUSTALAN, hogy lemond szinte minden jogáról. TE HOGY ÉREZNÉD MAGAD??? Gondolj bele, csak egy kicsit. -
Biznisz Elek
senior tag
válasz
blueMerle #4181 üzenetére
A korretség a vevőben is legyen meg, mert hisz te is bolttulaj vagy úgy gondolom nállad is voltak garis próbálkozások (ami nem volt jogos), és ondolom te se nyelted be. És most konkrét esetnél maradva:
Gainward videokártya.
Annó igen árultunk ilyen márkát,de csak akkor amikor a 8800GT megjelent mivel ebből lehetett beszerezni. És vn magyar disztrbutora is www.gainward.hu, valószínüleg az Alien is innen vette ezért próbáljuk meg legariztatni.
Ennél többet mit várnál? -
blueMerle
veterán
válasz
Biznisz Elek #4182 üzenetére
Miért kell ehhez telefon vagy személyes találkozó? Itt miért nem tudod írásban megcáfolni amit állítunk?
Azt mondod nem történt egyesülés.
- a SAJÁT WEBOLDALATOKON pontosan ez szerepel, akkor hogy is vanez?
Erre az egyetlen kérdésre válaszolj és elhiszek neked bármit
-
Ariadne
őstag
válasz
Biznisz Elek #4182 üzenetére
A tények ott vannak a cégjegyzékben és a honlapotokon, ezért nem tudom, miről lehetne beszélnünk. Pláne nem tudom, mi olyanról, ami ne mehetne le nyilvánosan egy topikban, mindenki okulására.
-
-
blueMerle
veterán
válasz
Biznisz Elek #4178 üzenetére
Értsd mér meg hogy SENKI nem akarja rontani az üzleted, SENKI. Üldözési mániád van vagy mi?
Ember csak lennél korrekt, SENKI nem szólna egy rohadt büdös szót sem ehelyett tereled a szót, össze vissza beszélsz még Velem kapcsolatban is, mintha teljesen hülye lennél és nem értenéd amit leírtam, mindenkit hülyének nézel és csodálkozol ha valaki felszisszen.
-
Ariadne
őstag
válasz
Biznisz Elek #4178 üzenetére
Nekem csak az az életcélom (mármint itt a fórumon), hogy segítsek, akinek szüksége van rá, hogy ne vágják át az embereket a hozzád hasonló szövegekkel. Azt hiszem, hogy már letettem az asztalra pár dolgot ebben a topicban is, olvass vissza nyugodtan. Lehet pár újdonságra is rábukkansz a jótállásos, szavatossági ügyintézés szabályairól. Ha kérdésed lenne, csak tedd fel, válaszolok.
-
Ariadne
őstag
válasz
Biznisz Elek #4174 üzenetére
Figyelj, ha szerinted ez "fúzió", akkor fáradj el ahhoz az ügyvédhez, aki ezt a csodás "fúziót" végrehajtotta, és kérdezd meg tőle, mit jelent ez a szó a magyar polgári jogban, jó? De nekem ne próbáld magyarázni, túl vagyok én azon régen. Hát az eszem megáll, komolyan, állítsa már le valaki ezt a fickót a kamu dumájával.
-
blueMerle
veterán
válasz
Biznisz Elek #4174 üzenetére
fúzió:
egyesülés, egybeolvadásEgyéb kérdés?
-
-
Ariadne
őstag
válasz
Biznisz Elek #4170 üzenetére
Csak olvasom a honlapotokat:
Cégünk, az AB Informatika Kft 2009 nyarán a piacot évek óta meghatározó két cég a 2001 óta működő Alien Computer és a 2005 óta üzemelő Bird Computer fúziójából jött létre.
linkvs.
#4167
Az AB Informatikának semmi köze az Alien Compuetrhez. Tudom nehéz megérteni de majd felnőtök egyszer.Erről ennyit, önmagadnak mondasz ellent.
mod: A töröltetést onnan tudom, hogy érdekes módon eltűntek azok a hszek, amelyekben én és mások leírtuk, hogy nem áll össze, amit mondasz...
mod2: Ezúton kérem a kedves moderátorokat, akik Biznisz Elek szíves meghívására idefáradnak majd, hogy törlés előtt ellenőrizzenek egyrészt engem (miket írtam korábban és hol, a szavahihetőség miatt), majd ellenőrizzék, amiket itt most írtam. Innentől fogva csak elősegítik a vásárlók megtévesztését azzal, ha törlik ezt a hszt.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
Ariadne #4168 üzenetére
Ha én megtévesztem a vásárlókat akkor te pedig rágalmazol. Az üzlet bejáratánál jól látható helyen ki van írva az üzemeltető. A vásárló megtévesztéséről beszélsz. Annó amikor a T csoport megvette a matávot ott is használták a logóját azt te minek neveznéd????
Töröltetni, nem szokásom azért mert béna vagy és nem találsz semmit a neten arról nem tehetek. A PH adminokat kérdezheted hogy töröltettem e vlaha itt a phn!
-
blueMerle
veterán
válasz
Biznisz Elek #4167 üzenetére
Szerintem ezt felesleges szajkóznod
Nekem is van nem egy boltom, nagyon jól tudom hogy mi zajlik a háttérben, engem biztos nem fogsz megetetni. A cégtársam aki már kivállt, pontosan ezt akarta hogy eljátszuk mi is
Ez egy teljesen bevett szokás az üzleti életben, könyörgöm ne akard még azt is elhitetni hogy nem létezik
Nekem te nem vagy konkurencia, mégcsak nem is egy országban tevékenykedünk. Sosem jártam a boltodban, nem akarom hogy rossz legyen neked, sőt, nem is érdekel mi lesz Veled vagy veletek.
-
Ariadne
őstag
válasz
Biznisz Elek #4164 üzenetére
Azt azért ugye vágod, hogy egyértelműen a vásárló megtévesztése egy olyan egyébként létező cég logóját, nevét és üzlethelységét használni, aminek ahogy mondod, semmi köze az AB informatikához?
És ugye azt is vágod, hogy a cégjegyzék és a cégközlöny általad törölhetetlen
adatai alapján az AB Informatika bejegyzett székhelye (!) az Alien régi székhelye? Ha ez nem vásárló megtévesztése, akkor semmi...
mod: Ezt is töröltetni fogod, mi? Bár hogy milyen alapon, azt nem értem, korábban sem írtam semmit, ami ne nyilvános nyilvántartásbeli tényeken alapult volna.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
blueMerle #4165 üzenetére
Az hogy valaki kombinál az még nem azt jelenti hogy igaz is amit ír(mond). Biztos így van ahogy mondjátok, felesleges bármit is bizonygatnom mert amit én mondok abból ti enniyt láttok:
bla bla bla bla
A cégjegyzégben pedig mit látsz??? Hogy az Alien Computers Kft oda van (volt) bejegyezve?! És!? Ha az Alien tulajdonosa nem gondoskodik a cég megszünéséről ahoz nekem mi közöm?!
Lehet fikázni nyugodtan az AB Informatikát, rosszakarok mindig is voltak és lesznek.
De a negatív reklám is reklám
Az AB Informatikának semmi köze az Alien Compuetrhez. Tudom nehéz megérteni de majd felnőtök egyszer.Gari: Igen ez így van akkor is azt írtam hogy amit tudunk elintézünk de az Alien cégügyeihez nincs közük. Ezt tudom nehéz megérteni de ez van.
-
Ariadne
őstag
válasz
Biznisz Elek #4164 üzenetére
Én csak a nyilvános cégadatokat néztem akkor és most is, szóval nincs miről meggyőznöd, látom amit látok.
Gondolom a korábbi hszeket is azért töröltetted, hogy ne legyen olyan feltűnő a csöppnyi ellentmondás a mostani szöveged és aközött, amit pár hónapja írtál - vagyis hogy a két cég összeolvad, és természetesen intézitek az Alienes ügyeket is. Hát ennyit rólatok, nálam már itt leszerepeltetek...
mod: Egyébként www.e-cegjegyzek.hu, bárki szabadon és ingyen használhatja, cégadatok elérhetőek belőle.
-
blueMerle
veterán
válasz
Biznisz Elek #4164 üzenetére
Te miért nézel itt mindenkit hülyének súgd meg nekem?
Idézek torma99 fórumtárstól:
A legfurcsább az egészben az, hogy az Alien Computers, bár megszűnt a dolgozók , a berendezés, a cégér és a matricák az üzleten mind Alienesek, így az az érzésem a cég , csak a garanciális ügyintézésekből akar kibújni a névváltogatással.
Ennyi erővel alakítok egy kft.-t és örökélet garanciát vállalok mondjuk autókra csak éppen néhány havonta megszűnök, újjáalakulok más néven és kész.Na, dereng valami? Csak szeretnéd, hogy az emberek hülyék legyenek, de megsúgom: nem mindenki az
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
torma99 #4156 üzenetére
Sajnos a nagyközönség még mindíg tévedésben van ahogy Ariadne forumozó is, de az ö esetében ez soha nem fog megváltozni ezt már tapasztaltam. Az AB Informatika KFT az Alien Computers KFT-től megvásárolta a domain cím és a logójuk használatát. Ezen felül az üzlethelység tulajdonosától aki nem az Alien Computers KFT béreli az üzlethelységet. A berendezés pedig valóban a régi és az eladók is a régiek mivel új alkalmazottakat betanítani és keresni igen kimerítő munka. Az Alien Computers Kft Biztos létezik de hogy az AB Informatika Kft-nek nem sok köze van hozzá. Az Aliennél vásárolt termékeket sajnos mi is csak az esetek nagyrészében találgatni tudjuk hogy honnan vásárolta az Alien. Az Aliennél vásárólt termékeket nem lennénk kötelesek átvenni!
Ezt végre mindenki beláthatná hogy az Alien álltal eladott termékekért az AB Informatika miért vállalna bármit is?!
Lehetne ezen még napokik vitázni de ha valakit nagyon érdekel írjon egy püt egy telefonszámot és felhívom ha még mindíg nem érthető illetve az esetek 80%ban a boltokban is megtalálható vagyok. -
sasa311
veterán
Levásárlás, mint olyan nem létezik.
Ez jogilag úgy fest, hogy te visszakaptad a KP-dat, amit aztán azonnal el is költöttél ugyan ott.
Kolléga remekül mondta, ez a szituáció tiszta sor. Mivel maga a boltos már kijelentette, hogy nem tud se javítani se cserélni itt már csak és kizárólag a számlán szereplő eredeti vételár visszafizetése játszik. Aztán, hogy te azt a pénzt nála költöd HW-ra vagy elkurvázod az már csak a magánügyed
-
luciferc
őstag
Téves. Te döntesz, hogy javítást vagy kicserélést kérsz. A kereskedőnek viszont joga van azt mondani, hogy az általad választott megoldás neki aránytalanul költséges, ezért a másikat választja, de ezt indokolnia kell. Ezeket el kell fogadnod, kivéve ha a kereskedő által módosított rendezési mód nem megfelelő, mert számodra hátrányos. Ha nem javítható és cserélhető, akkor nincs semmi felkínálás, pénz vissza van. A kereskedő megkérhet, hogy levásárold nála.
-
sinick
senior tag
válasz
luciferc #4158 üzenetére
Köszi a gyors választ! Igen, én is így tudom. Elvileg a lényeggel is tisztában vagyok, hogy: 1) ha javítható, akkor azt köteles vagyok elfogadni. 2) ha nem javítható, akkor felkínálhatja ugyanilyenre a cserét, amit vagy elfogadok vagy nem. 3) ha nem fogadom el a cserét, akkor felkínálhatja, hogy a vételárat levásárolhatom, amit vagy elfogadok vagy nem. 4) ha nem fogadom el a levásárlást, akkor pénzvisszafizetés. Csak a különbözet-kérdés okozott némi izgalmat...
-
luciferc
őstag
Nincs amortizáció. A kereskedőnek kötelessége visszafizetnie a termék teljes vételárát, amennyiben a termék nem javítható vagy cserélhető. Minden más kikötése a kereskedő részéről jogszabálysértő. Természetesen bármibe belemehetsz saját akaratodból, de nem vagy rá kötelezhető. Tehát a routerért 17000 Ft-ot kell visszakapnod. Ha belemész a levásárlásba (saját döntésed!!), akkor a router 17000 Ft-ot ér. Mivel nem kapható, ezért eleve nonszensz a router mai áráról beszélni, ugyanis olyan nincs neki, mivel nem kapható.
mod: Ariadne, össze kellene állítani egy FAQ-t az első hozzászólásba, ami az ilyeneket tisztázná. Ha lesz egy kis időm este el is kezdem, összegyűjtjük itt, véleményezed, aztán mehet az első hsz-be
-
sinick
senior tag
Tanácsot kérnék!
Fél éve vásároltam egy routert, ami meghibásodott. A kereksedőnek visszavittem garanciális javításra, majd három hét múlva közölte, hogy a router nem javítható. Közlése - illetve a szervíz - szerint a router kifutott típus, ezért ugyanebből újat nem tud hozni, ő is csak használtat kap a szervíztől.
Ezek alapján a cserét nem fogadtam el, erre ő felajánlotta, hogy tud adni egy korszerűbb típust, de annak meg kell fizetni a mostani árakon(!) számított külnbözetét (ami ugye vicces, mert én fél éve 17 eFt-ért vettem a routert, ami most kb. 9-eFt-t ér, az új - konkrét típus még nincs - meg valahol 12-22 között mozogna!).
Ilyenkor hogyan szoktak eljárni, hogyan szoktat számolni különbözetet?
(Én egy max éves 30%-os amortizálást tartanék ésszerűnek)Köszi: sinick
-
torma99
aktív tag
válasz
Ariadne #4155 üzenetére
Ezek tudatában, azért most bemegyek és közlöm ezeket a szervízes úriemberrel. Bár nem fog jobb belátásra térni, de hátha.
Viszont arról mit gondolsz, hogy megszerzem a garijegyét a videókártyának és esetleg magam játszom le a nagykerrel (lehet van ismerős).
Nem másért, csak a gép ugye most egy elég régi kártyával üzemel, amivel plö anyám aki használja még egy videót se tud rendesen lejátszani, mert még pattintott kőeszközökkel készült.
Vagy keménykedjek?(Egyelőre ez tetszik inkább) -
Ariadne
őstag
válasz
torma99 #4154 üzenetére
Hmm, megnéztem jobban a topikot, amit linkeltem. Ugye sokat elmond az ott létesült új cégről, hogy az új céget nagyon védő emberke töröltette azokat a hszeket, amelyekben többedmagammal boncolgattuk az ő valótlan állításait az Alien hmm átalakulásáról, meg a garanciális ügyintézés dicséretéről? Legalábbis nem találom az akkori hszeket, nyilván ez lehet az oka. Szép.
De azért még keresem, hátha máshol voltak, bár nem hinném...
42k-nál nem lesz sok a költség, ilyen nagyságrendű összegnél csináltam végig ezt én egy másik cégnél, de ott eleve nem volt sok esély, mert felszámolás indult már a per közben. 500 Ft-ot azért megkapok a végén
, de akkor is jól esett, amikor kiküldték a papírokat, hogy büntető eljárás indul az ügyvezető ellen, emiatt már megérte.
mod: Mivel töröltette ezeket a dolgokat, ezért biztos, hogy van köze a dologhoz. Próbáld meg a Kiss Ernő utcai címet, oda vannak most bejegyezve, ott kell elérhetőnek lenniük. A Cégközlönyben akár csak neten rákeresve a cégnévre (Alien Computers) kiadja ingyen a legutóbbi határozatokat, abból látszik, hogy alakulgatott a cég, mi történt vele mostanság.
-
torma99
aktív tag
válasz
Ariadne #4153 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ. Kedvesemet értesítettem a lehetőségekről és már holnap fel is lesz derítve a végelszámoló személye.
Tekintve, hogy 42 ezer forintról van szó. Az esetleges perköltséget, stb. simán bevállalom, márcsak azért is, hogy elmenjen a kedvük a velem való packázástól.
Dobtam Biznisz Eleknek is egy mélt, bár nem tudom ő csak egy fan, vagy valaki a fent említett cég(ek)nél -
Ariadne
őstag
válasz
torma99 #4152 üzenetére
Azt nem mondhatnám, hogy vártam, hogy valakinek ilyen gondja legyen, de sajnos sejtettem, hogy elő fog fordulni.
A dolog érdekessége az, hogy Jó boltok topicjában Biznisz Elek nicken jött egy úriember, aki fennen hangoztatta, milyen jó is lesz most, hogy "átalakul" az Alien, és garanciális gondoktól nem kell tartani. Első körben javasolnám, hogy már csak az érdekesség kedvéért is írj neki privit, keresd meg, hogy hol marad az a híres problémamentes garanciális ügyintézés...
Amit ugyanis leírtál, és természetesen jogász barátnőd is tökéletesen lát, az az, hogy az Alien létező cég, jelenlegi székhelye 1046 Budapest, Kiss Ernő utca 2. (szépen megcserélték valóban, eddig ugye a Király utcai cím volt az, most viszont már az AB székhelye), tehát ott elérhetőnek kell lenniük. Ha ott nem elérhető a cég és nem intéz garanciális problémákat, lehet a cégbíróságon jelezni, hogy a cég nem érhető el a székhelyén, legyenek oly szívesek törölni azt a cégjegyzékből.
A legcélravezetőbb viszont pert indítani a jótállási igény teljesítése iránt, mert ugye annak befejezéséig a Ctv. szerint (94. § (4) bek.) a végelszámolást sem lehet befejezni, így a vásárlóbarát (?) reorganizáció kissé elhúzódhat... A végelszámolót mindenképpen keressétek meg azonnal, ez a legfontosabb, nov. 12-től 40 napig tudtok bejelentkezni (Cégközlöny 2009/46.), a barátnőd tudni fogja, mit kell tenni.
Azért mondom azt, hogy kivételesen tényleg érdemes perelni, mert te innentől már csak a láncaidat veszítheted, ráadásul gyakorlásnak is elmegy barátnődnek. (Én megcsináltam ezt, teljesen hasonló helyzetben, mivel ugye a képviselet ha magam végzem, ingyen van, csak az fmh-ért meg a perré alakuláskor kell pár ezer forintot fizetni.) A helyedben azt hiszem, először megkeresném a végelszámolót és bejelentkeznék (írásban is), majd az Alient megkeresném a mostani hivatalos címén, majd egy tértis levelet küldenék oda, aztán beadnám az fmh-t gyorsan...
És hát mivel végelszámolás, ezért _elvileg_ az összes tartozásra elegendő pénzük kell legyen...
-
torma99
aktív tag
A problémám a következő:
2008. október 13-án vásároltam Budapest VI. kerület Király utcában lévő Alien Computers Kft.-nél egy videókártyát (Gainward 4850). A kártya most pénteken 2009. november 13-án (pénteken :-( ) elhalálozott.
Ma behaladtam a fent megjelölt boltba, ahol közölték velem, hogy az Alien Computers Kft. nem létezik, ők egy másik cég, mely AB informatika Kft. névre hallgat és nagy kegyesen átveszik tőlem a kártyát, és 3! hónap alatt talán lesz valami, de írjak alá egy papírt, mely az alábbi kitételeket tartalmazza:Megbízom az AB Informatika Kft-t, hogy a videókártyámat a beszállítójuknál, vagy a magyarországi forgalmazónál megjavíttatni, vagy cseréltetni.
És tudomásul veszem, hogy amennyiben a beszállító nem veszi át a terméket, vagy nem létezik az a forgalmazó, ahonnan az adott terméket az Alien Computers Kft. beszerezte, akkor azt az AB Informatika visszaadja nekem és azt nem cseréli ki új termékre.
Ezenfelül azt is, hogyaz ügyintézés időtartama teljes mértékben az Alien Computers Kft. beszállítójától függ, ezen időtartam változó, így semmilyen időtartambeli követelésem nincs az AB Informatika Kft.-vel szemben.
A terméket, amit a forgalmazó, beszállító küld, a leadott termék helyett, azt maradéktalanul elfogadom , reklamációval nem élek az AB Informatika Kft felé.Namármost utánanéztem a cégjegyzékben és az Alien Computers még nem szűnt meg, csak elindult a végelszámolási eljárás, de még nem jelzi a cégjegyzék a végét, szóval szerintem a cég létezik.
Az egy más kérdés, hogy az ott található szervízes úriember, csak a szerintem túlságosan érdekes feltételeket tartalmazó papír aláírása ellenében venné át, amivel kb. lemondanék minden jogomról és odavetném magam, hogy csináljanak, amit akarnak, a dobott koncot meg elfogadom.
A legfurcsább az egészben az, hogy az Alien Computers, bár megszűnt a dolgozók , a berendezés, a cégér és a matricák az üzleten mind Alienesek, így az az érzésem a cég , csak a garanciális ügyintézésekből akar kibújni a névváltogatással.
Ennyi erővel alakítok egy kft.-t és örökélet garanciát vállalok mondjuk autókra csak éppen néhány havonta megszűnök, újjáalakulok más néven és kész.A kedvesem ügyvédjelölt, ő azt tanácsolta, ne írjak alá semmit és nem is írtam alá semmit. Továbbá álláspontja szerint az Alien egészen addig létezik , amíg a cégjegyzékbe be nem jegyezték a végelszámolás végét, de hát ezt semmi esetre sem tudom lenyomni az ott dolgozó droidok torkán.
Mit lehet ilyenkor tenni?(Hozzáteszem hogy még ekkor kezdődne csak az a szokásos eljárás, hogy csökkentett áron akarják beszámolni meg ilyen hülyeségek dolog.)
/A kérdést a panaszfalon is feltettem, mert szeretném minél előbb rájökdönteni a kis kartonpapír színházukat/
-
Ariadne
őstag
válasz
sasa311 #4148 üzenetére
Ha a gyártó megváltoztatta a paramétereket, az nem tudom, miért is kellene érintse az általam már korábban megvásárolt terméket. Én vettem egy olyan routert, ami tudta ezt a funkciót, most már nem tudja, akkor vagy ad egy másikat, ami tudja, vagy vissza a pénzemet. Nekem kezdeti bonyolultsága ellenére egyértelműnek tűnik a helyzet.
A kereskedővel szerződtem, szóval hogyha a gyártó változtatása folytán nekem rossz lesz a routerem, vagy esetleg eleve a gyártó hibásan tájékoztatta a kereskedőt arról, mit is tud a cucc és eleve nem tudta mégsem, azért mind a kereskedő felel felém.
-
luciferc
őstag
válasz
sasa311 #4148 üzenetére
Mert úgy hirtelenjében a magyar törvények alapján nemtudom mire lehetne hivatkozni. Mert azt kérheted, hogy egy ugyan olyan típusú új routert adjanak, de ha jól értem azzal nem érsz semmmit, mert nem megy benne a funkció.
Szerintem egyértelmű a dolog, a szerződés szerinti állapot nem helyreállítható, tehát pénz vissza. Vagy megegyeznek, hogy egy másik repeater funkciós routert választ. De első körben szerintem pénz vissza. A típusszám az nem mindenható, a tudás számít.
-
Jared
aktív tag
Na újabb fejlemények az ipon ügyben. Már 3 napja megaptam a levelet (csak a gmail nem értesített), hogy másnap jöhetek a cseredarabért.
Örülök, hogy az ügy pozitív eredménnyel zárult. Restellem a kirohanásokat csak az a fránya mistral rossz pavlovi reflexeket indított be.
Üdv,
Azért mégeccer lekopogom az egészet.
-
sasa311
veterán
válasz
jodován #4147 üzenetére
Ez egy kicsit bonyolult szituációnak tűnik
Nos, amíg javíttatod, addig egészen biztosan úgy kell visszakapnod a routert, hogy működjön a kérdéses funkció.
Ha nem tudják megjavítani akkor kezdődnek a gondok szerintem...
Jól értem, a gyártó időközben megváltztatta a termék paramétereit (eltüntette belőle ezt a funkciót?) Mert úgy hirtelenjében a magyar törvények alapján nemtudom mire lehetne hivatkozni. Mert azt kérheted, hogy egy ugyan olyan típusú új routert adjanak, de ha jól értem azzal nem érsz semmmit, mert nem megy benne a funkció.Énszerintem értetsd meg a boltal, ahol vetted, hogy te azért vetted ezt, mert eza funkció van benne, és ha cserére kerül a sor válassz másik típust.
Ha esetleg megpróbálnám még egyszer megnézetni, kell-e biztosítaniuk repeater funkciós cserekészüléket?
Nem kötelességük cserekészüléket bizotsítani. Ha teszik azt azért teszik, mert jófejek
-
jodován
tag
Csövi!
(de jó, h ide találtam!)
Fogyasztóvédelemmel, garanciával foglalkozó topikot kerestem volna. Látom itt a hosszabb hsz.-ek a jellemzők.
Szóval:
Ugyebár van az a tétel: a gyártó fenntartja az előzetes értesítés nélküli változtatás jogát.
Ha egy eszköz - jelen esetben egy router - rendelkezik egy funkcióval (universal repeater), ami hónapokig rendben működik. Aztán nem, és garanciáztatás után sem akar. Megnézve a gyártó oldalát, már nincs is ott a funkció, de a fw-ekben benne van, van amelyikkel működik is néhány órát, aztán csá.Gondolom, ha kivették a repeater funkciót, akkor több termékben sem működött rendesen. De furcsa, hogy akkor a firmware-ben benne van. (Fw-rel kapcsolatban az is furcsa, hogy a legújabb nincs a gyártó oldalán, de megyeget vele router, viszont a hivatalos oldalon lévővel nem.)
Direkt azért ezt vettem, mert tud repeater-kedni. Ment is hiba nélkül hónapokig.
Ha esetleg megpróbálnám még egyszer megnézetni, kell-e biztosítaniuk repeater funkciós cserekészüléket?
Ha nem oké ebben a modellben a repeater mód, mit lehet tenni? Más modell, pénzvisszafizetés? Hogyan? Mert a router vagy 2-3 ezerrel olcsóbb mint akkor, amiben meg tud universal repeater (ki tudja meddig
), az meg 2-3 ezerrel drágább, tehát akörül van, mint ez, amikor vettem.
Tudtok-e ebben segíteni?
Köszi a figyelmet!
-
luciferc
őstag
válasz
Ariadne #4144 üzenetére
Ez így nem különválasztható, mutatja ezt az is, hogy az 1 év garos termék olcsóbb mint a 3 év garos. Vagyis továbbra is azt mondom, hogy az egyik vélelem (szavatosság) egy úgymond kötelező szerződési elem, kvázi egy kötelező biztosítás a termékre, ami mindkét félnek inkább előnyös, hiszen a vevőnek biztonságot ad, a kereskedőnek pedig megoldást a sok hibás teljesítési per ellen*. A másik esetben viszont az egész érdekmúlás mizéria csak a hibásan teljesítő érdekét szolgálja szerintem. A határidő után miért is lenne érdekemben a szerződés fenntartása? Nem szórakozásból írtuk az adott határidőt.
* az már egy más kérdés, hogy a kiskerek egy része csak odáig érti a gar miatti plusz bevételt, hogy az az övé.
-
luciferc
őstag
válasz
Ariadne #4143 üzenetére
No, akkor merengjünk
. Szóval az én laikus, viszont hétköznapi élettől úgy vélem kevésbé elrugaszkodott olvasatomban a szerződés egyik legfontosabb része a teljesítési határidő. Azért rendeltem meg a terméket, mert megtetszett, a pénz is megvolt rá, elfogadható volt a szállítási határidő. A kereskedő viszont nem teljesít, sokkal később szállítana. Én viszont amikor aláírtam a szerződést, akkor úgy írtam alá, hogy a határidőn belül szeretném megkapni, addig áll érdekemben megvenni. Akkor is igaz ez, ha nem lehető legeslegeslegkésőbb 2009.11.26. van ráírva, hanem 2 hét. A kulcs szerintem az, hogy azért rendeltem meg ott és annyiért, hogy a határidő letelte után rögvest használhassam. Ebben az olvasatban a határidő letelte után automatikus érdekmúlás van, hacsak nem jelzem, hogy ejnye-bejnye, de azért hozzad. Gondolj bele, lehet, hogy máshol olcsóbb volt, csak ők a valós szállítási határidőt mondták, ezért nem ott vettem meg. Ezt hogy bizonyítom? A másik kereskedő nem fog nekem tanúskodni Minek rúgná össze a port a konkurenciával egy vevő miatt, aki nem nála vásárolt? Annyi pénzért ilyen késéssel viszont már nem kell.
Értem én, hogy a jog nem ezt mondja, de most az a kérdés, hogy jó-e amit a jog mond
A jótállásnál-szavatosságnál is abba az irányba hat a dolog, hogy teljesüljön a szerződés, ha egy mód van rá, ezért elsődleges a javítás, csere, és ezért utolsó megoldás az elállás.
Igen, de ha az elvárható idő alatt nem javít vagy cserél, akkor el lehet állni. A szállításnál is ezt kellene alkalmazni. 2 hetes szállítás helyet 4 hét az már bőven bőven túl van minden határon, más a 3 hét is. Persze hogy mi az alapesetben max tolerálandó csúszás azt sajnos kishazánkban keményen szabályozni kellene, ugyanis itt nincs kereskedői kultúra.Ebben az esetben ugyanígy, elsődleges, hogy ha belementem egy szerződésbe, akkor azt komolyan is gondoltam és igenis teljesüljön, ő adja ide a kanapét én meg fizessem ki az árát.
Úgy látom ott az eltérés a gondolkozásunkban, hogy a határidőt nem érzed annyira szentnek. Helyesen így szólna a mondatod az én olvasatomban: ha belementem egy szerződésbe, akkor annak minden pontját komolyan is gondoltam és igenis teljesüljön, ő adja ide a kanapét határidőn belül én meg fizessem ki az árát. Ha csúszik, akkor egyeztessen velem, hiszen szerződésmódosítás van! -
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #4142 üzenetére
Ez közgazdász gondolkodás, a termék ára itt teljesen közömbös, nem erről szól a dolog. Itt van a két fél, vannak a vállalt kötelezettségek és a jogok, amik járnak, a gazdaságosság már egy egészen más kérdés. Nagyon ritkán bejön ugyan (pl. ha nagyobb költség cserélni, javíttathat a kereskedő), de nem ez az alapja a dolognak, hanem az, hogy egymás melletti, azonos szinten lévő felek egy cél érdekében szerződnek egymással, és lényeg, hogy teljesüljön a szerződés.
-
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #4141 üzenetére
Ha partit rendezel és ahhoz kell a kanapé, rendeld meg úgy, hogy ráíratod, hogy 2 hét, ha utána érkezik, nem veszed át. Akkor semmi gond, elállsz és kész. Akkor sincs semmi gond, ha póthatáridőt szabsz, mondjuk azt mondod, hogy oké, még egy hetet várok, de aztán vége, akkor is oké a dolog, elállhatsz gond nélkül.
De ha csak annyi van, hogy 2 hét, akkor marad az érdekmúlás bizonyítása. Még mindig nem érzem, hogy gond lenne ezzel, hiszen azért rendelted meg, hogy használd...A jótállásnál-szavatosságnál is abba az irányba hat a dolog, hogy teljesüljön a szerződés, ha egy mód van rá, ezért elsődleges a javítás, csere, és ezért utolsó megoldás az elállás. Ebben az esetben ugyanígy, elsődleges, hogy ha belementem egy szerződésbe, akkor azt komolyan is gondoltam és igenis teljesüljön, ő adja ide a kanapét én meg fizessem ki az árát.
Nehéz ezt elmagyarázni, nem vagyok egyetemi oktató, meg olyan oktató alkat, ezért nem tudom annyira jól megértetni, mi is a lényege, mint ahogy velem megértették annak idején.
Tudod, ez olyan, hogy tudom, milyen a jó bor, de hogy miért lesz pont ilyen, és mitől ilyen, azt már nem tudom megmondani, csak úgy nagyjából, mert nem gondolkodom rajta, amikor iszom a bort... Amikor alkalmazza ezeket az ember a gyakorlatban, akkor sem lehet azon filózni, hogy ejj ez így nincs jól, mert az a szabály, aszerint kell eljárni, egyszerűen nincs idő ezen merengeni. Itt viszont igen.
-
luciferc
őstag
válasz
Ariadne #4140 üzenetére
Érdekes, hogy amiatt nem panaszkodik senki (vásárló), hogy ugyanígy vélelem az, hogy jótállás ideje alatt, illetve szavatosság első 6 hónapjában a hiba a termékben eleve benne volt...
Ez pont tőled nem vártam volna. Ezt a "vélelmet" a termék árában keményen kifizeted, kérdezz csak meg egy közgazdászt. A termékek ára úgy van megalkotva, hogy az emlegetett vélelem miatti "veszteség" is benne van, hogy ne legyen valódi veszteség. Az viszont ritkán fordul elő, hogy a pár hetes szállítási idő miatt* olcsóbb a termék, vagy esetleg a késés miatt árengedményt ad a kereskedő. Egyáltalán nem állítható párba a két dolog.
Attól, hogy ősi eredetű egy vélelem, még nem biztos, hogy a jövőbe mutat...
* és amiatt, hogy nincs egy peték raktározási költsége sem, mert azonnal viszed is!!!
-
luciferc
őstag
válasz
Ariadne #4140 üzenetére
Nekem ezzel van bajom
Igen, de az "1-2 hét" vagy akár "2 hét" nem számít fix időpontnak, még ha rá is van írva a papírra. Fix időpont az, ha egyértelműen kitűnik, hogy csakis akkor és nem később.
Mi az hogy a "Szállítási határidő: 2 hét" nem fix időpont és nem azt jelenti, csakis addig és nem később? Ez meglehetősen fix időpont. Megállapodunk, kell valami, belemegyek, hogy várok 2 hetet*, majd nem hozza. Számomra nem életszerű (még ha ősidők óta annak is vélik a jogászok), hogy a 2 hét után bizonygatnom kellene az érdekmúlást. Azt írod:
Ha tehát szükségem van a termékre, akkor az azt jelenti, hogy még ha késik is vele a másik fél, akkor is szükségem lesz rá, és ezért csak kivételes esetben lehet olyan, hogy kifejezetten emiatt mégsem kérem.
Ez egyáltalán nem triviális. És ha azért rendeltem meg most (mert amúgy inkább másra költeném a pénzt), mert a 3. héten nagy partit rendeztem és szerettem volna ha a vendégeim kényelmesen lefekhetnek? Vagy csak jött a nagyi, nálam akart aludni, és szerettem volna neki helyet biztosítani? Menjünk a nagyival közjegyzőhöz, hogy bizony emiatt elhalasztotta az utazást? Ok, a felvetett konkrét esetben ez nem igaz, hiszen telefonálgatott, hogy jön-e már, de nekem a fent tőled idézett részekkel van a bajom.
Jogiasan ezt vélelemnek nevezik, tehát a jog vélelmezi, hogy azért akarod azt a terméket, mert szükséged van rá,
Szóval szép ez a vélelem dolog, de szerintem nagyon nem életszerű. Szerinted az? Ha igen, akkor minek írunk határidőket? Nem lenne elég vélelmezni, hogy az egyiknek úgyis kell, a másik meg úgyis teljesíteni akar. Nem, nem elég. Nekem ne vélelmezzen a jog, hogy mit szeretnékFájna a jognak azt előírnia a vélelem helyett, hogy késedelem esetén kötelező megkérdezni a partnert, hogy még érdekében áll-e a teljesítés?
Hogy őszinte legyek igen gyakran gondolom úgy (és nem csak én) jogszabályokról, hogy az élettől elrugaszkodottak, és egyszerűen azért van még mindig úgy, mert már x éve úgy van és az akkor biztos jó.
*mellesleg külön misét megérne, hogy mi a búbánatos francért van szükség a kiskereskedőkre, ha bármilyen komolyabb dolog kell, azt megrendelik. Basszus, akkor jobb lenne. ha megrendelhetném én a nagyker webáruházától, aztán a szállító nem a kiskerhez vinné, hanem hozzám. Semmit nem szolgáltatnak. És ez a konkrét esetben hatványozottan igaz. Semmi de semmi szolgáltatást a bútorbolt nem nyújt (ha megveszik a bútort akkor sem), mégis busás hasznot tesz zsebre.
-
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #4139 üzenetére
Ez véletlenül olyan dolog, ami kezdetek kezdete óta ugyanígy van, szóval nem mondhatnám, hogy valami furfangosság van mögötte. Egyszerűen arról van szó, hogy ha nekem kell valami, ezért megállapodunk, hogy megveszek egy ilyet, amit ő 2 hét múlva hoz el, akkor pusztán amiatt, hogy ő késik vele, nekem még szükségem van arra a termékre. A polgári jogban alapból feltételezzük, hogy a másik is jóhiszemű. Ha tehát szükségem van a termékre, akkor az azt jelenti, hogy még ha késik is vele a másik fél, akkor is szükségem lesz rá, és ezért csak kivételes esetben lehet olyan, hogy kifejezetten emiatt mégsem kérem. És ez az az eset, amikor a szerződésből eleve kitűnik a határidőből, hogy akkor és csakis akkor lehet teljesíteni, nem később. Tipikus tankönyvi példa az esküvői torta, na ott bizony külön bizonyítás nélkül is egyértelmű, hogy csak akkor lehet teljesíteni. De persze egyéb esetben is lehet, de ilyenkor nálam, a késést elszenvedőnél a labda, bizonyítanom kell, hogy már nem áll érdekemben a terméket megszerezni. Ilyen eset az, ha autót rendeltem, késik vele sokat, közben veszek másikat - bizonyítani tudom simán, és egyértelmű, hogy emiatt már nem kell.
Jogiasan ezt vélelemnek nevezik, tehát a jog vélelmezi, hogy azért akarod azt a terméket, mert szükséged van rá, és kevés kivételtől eltekintve ez még késés esetén is fennáll. 1959 óta így van, és egészen biztos, hogy nem csak a magyar polgári jogban.
Ha gondolod, szívesen idézek is, csak nem akarok itt jogszabály meg kommentár szöveget betenni feltétlenül, de ha szeretnétek, nem gond.
mod: Érdekes, hogy amiatt nem panaszkodik senki (vásárló), hogy ugyanígy vélelem az, hogy jótállás ideje alatt, illetve szavatosság első 6 hónapjában a hiba a termékben eleve benne volt...
Meg van még jópár vélelem, egyiket sem mostanság találták ki, sőt ha jól tudom, egészen ősi eredetű némelyik.
-
luciferc
őstag
válasz
Ariadne #4135 üzenetére
Írták, de vágod, hogy ez nem elég? Ptk kommentár és BH 1995.460 alapján mondom, ha van lehetőséged, nézz utána te is...
Mondjuk ez meglehetősen életszerűtlen (nem abban kételkedem, hogy így van). Újabb kiváló példa arra, amikor a jog önjáróvá válik és nagyon nagyon elszakad a valóságtól. A 2 hét az ugyanolyan egyértelmű, mint a napra pontos dátum. Ezek alapján nyugodtan ráírhat a kereskedő 1 hetet a papírra, miközben tudja, hogy 8 hét lesz. Úgy tűnik jogszabályokat előkészítő jogászok tényleg annyira a legaljából valók mint azt jogász ismerősök mesélik. Ez nagyon gáz.
Viszont innentől kezdve semmilyen megrendelésnél nem leszek hajlandó elfogadni az x hét szöveget. Írja le pontosan.
-
sasa311
veterán
válasz
Timocicu #4134 üzenetére
Én csak azt mondom nézd reálisan.
Most úgy álltok, hogy 10%-ot (10.000 forint?) buksz a dolgon.
Gondolkodj úgy, hogy miként éri meg neked intézni a dolgot.
Ugye első kör, hogy te + a bolt egyezkedtek amíg lehet, ez ingyen van.
A következő lépés a békéltető testület / fogyasztóvédelem / bármelyik tehetetlen jogvédő bagázs. Ugyan papíron ez is ingyen van, de:
- Gondolom te is dolgozol, így ha elmész egyszer bejelentkezni, meg egyszer a békéltető testület ülésére az 2 szabadnapot jelent. Mindezért cserébe a döntésük nem kötelező érvényű a boltra nézve, minden további nélkül tojhatnak rá.
- Ezután pereskedni akarsz? Befizetsz előre soktízezer perköltséget? Eljárkálsz 4-5 alkalommal a bíróságra (szintén 4-5 szabadnap, utazás, idegeskedés, ügyvéd)? Bízol benne, hogyha egyszer vége akkor megtérítik a perköltséget? Illetve ha vesztesz akkor benyeled a költségeket?
Én azt javasolnám neked ha nem bírsz kibírkózni simán a bolt ellen valamit, ami neked jó akkor hagyd a fenébe, mert akármilyen csúnyán hangzik nem éri meg.
A pereskedésnél anyagilag még kb azzal is jobban jársz, ha megveszed a kanapét...
-
Ariadne
őstag
válasz
localhost #4133 üzenetére
Írták, de vágod, hogy ez nem elég? Ptk kommentár és BH 1995.460 alapján mondom, ha van lehetőséged, nézz utána te is...
mod: Békéltetők - persze, lehet, sőt mivel sokszor nagyon felületesen nézik át az ügyet és szintén sokszor nem jogász az, aki foglalkozik vele, még igazat is adhatnak neked. Ez alapján lehet, hogy fizet is a cég, de ez már nagyon fikció. Mindenesetre pénzbe nem kerül ha jól tudom akkor sem, ha azt hozzák ki, hogy nincs igazad, tehát veszteni nem veszthetsz vele, tévedések összejátszása folytán viszont esetleg nyerhetsz vele.
-
Ariadne
őstag
válasz
localhost #4127 üzenetére
Igen, de az "1-2 hét" vagy akár "2 hét" nem számít fix időpontnak, még ha rá is van írva a papírra. Fix időpont az, ha egyértelműen kitűnik, hogy csakis akkor és nem később. Vagyis vagy bizonyít érdekmúlást, vagy meg kell vennie.
mod: Persze érdekmúlás lehet más is, pl. azóta kiderült, hogy Afrikába költöznek, nagyitól örököltek kanapét, vagy bármi, ami szerint akkor még érdeke volt, de most már nem, és bizonyítható.
-
localhost
Közösségépítő
-
sasa311
veterán
válasz
localhost #4123 üzenetére
De pontosan ez a problémánk nekünk itt, hogy az üzlet NEM az eladó hibájából nem jön létre, hanem Timó nem veszi át a késedelem miatt.
Namost az itt a kérdés, hogy elfogadható-e a késedelem miatti reklamáció akkor, hogyha amíg késett nem reklamált a vevő csak amikor már megérkezett a cucc.
-
Ariadne
őstag
válasz
localhost #4122 üzenetére
Nem hibás, késedelmes, hatalmas különbség! A késedelem nem jelenti azt, hogy akkor már kész vége, és búcsút mondhatunk egymásnak...
Az összeg előlegként volt a papíron, de ez itt nem oszt, nem szoroz. Vagy elfogadja a cég, hogy elállt és visszaadja a pénzt, vagy nem fogadja el és kötelezi, hogy megvegye. Harmadik lehetőség várni, hogy majd lesz valami...
-
localhost
Közösségépítő
-
Timocicu
senior tag
válasz
Timocicu #4118 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy mikor beírtunk a Vásárlók könyvébe Nekik, akkor azt mondták, hogy két hetünk van átvenni a kanapét, mellesleg ez sincs leírva sehol. Értem én, hogy nem tarthatják hónapokig, de szóban ezt odavágták és kész. Bezzeg nekünk várni kellett??
Lehet már el is adták!
Én csak gondolom, naívan, hogy megindult a levelezés ugye és az utolsót Ők küldték október 28.-án ... akkor ez a két hét most ismét onnantól számít?? -
Ariadne
őstag
válasz
sasa311 #4117 üzenetére
Nos igen, hasonlóra jutottam végül én is.
Timocicu: Jelen esetben a bútoros késedelme esetén két lehetőség van: vagy kéred továbbra is, vagy elállsz a szerződéstől. Az elálláshoz viszont ilyen esetben, ha nem egy bizonyos időpontban/alkalomra szólt a cucc, bizonyítanod kell az ún. érdekmúlást, vagyis azt, hogy már nincs szükséged rá, pl. ha már vettél egy másikat addig (esküvői tortánál pl. nem kell bizonyítani, mivel azt csak aznap lehet teljesíteni, egy kanapé viszont egy hónap múlva is kanapé). Ha nem tudod bizonyítani, hogy már nem áll érdekedben megvenni (a pénzhiány nem elég), akkor bizony meg kell venni.
De persze lehet, hogy egy bútorüzlet nem fog nekiállni pereskedni emiatt, viszont az is lehet, hogy igen, ezt már egyénileg kell eldönteni, hogy mit tesztek. Egyébként egy gyakorlatilag teljesen az esettel azonos jogesetet is találtam, ami megerősíti, hogy így van. Ott autónál szintén késett, és a megérkezésről szóló értesítés után két nappal szólt a vevő, hogy már nem kell - de fel tudta mutatni a papírt, hogy azért nem kell, mert addigra már vett egy másik autót.
-
Timocicu
senior tag
válasz
sasa311 #4117 üzenetére
Mint írtam is, azt mondták van Győrben, de onnan sem ért fel két hétig. Én mondtam nekik telefonban, miért nem mondják, hogy oldjam meg a szállítást, akkor már pár hete használhatnánk a kanapét. De semmi!
Nem az a gond, hogy nincs meg rá a pénz, mert megvan. De maga a téma kezelése ...
Amilyen hangnemet megengedtek maguknak, holott Ők szúrták el a dolgot. Győrből is csak a harmadik hét elteltével kezdték el intézni a felszállítást, ami mégsem történt meg, mert mégis a külföldi beszállító szállított jó kis késéssel. A mai világban ilyet megengedhet magának egy cég??? Annyit sem mondtak, hogy sorry, a mi hibánk volt.Persze azt is megértem, amit írtál, de ez akkor sem korrekt így a részükről sem. Pláne, hogy nem mi voltunk az egyetlen megrendelők, mert másik 11 megrendelés is volt már előttünk!
Biztos még utánunk is voltak. Tehát elkelne. De még a gesztus is más, hogy vásárolják le akkor az összeget.
Nem ürügy volt!
Ezt az előleg visszatartást azért nem kellett volna közölniük az elején????
Vagy írásba foglalni?? Mindig csak utólag derül ki minden?? Szép kis elintézési mód! -
sasa311
veterán
válasz
Timocicu #4114 üzenetére
Mielőtt Ariadne kitúrja a PTK-ból, hogy mi a teendő ilyenkor, kicsit próbáld reálisan nézni a helyzetet.
Én vagyok az eladó. Bejön valaki, rendel egy árut, kifizeti érte az előleget. Késik az áru, a vevő ugyan telefonálgat, hogy mikor jön már meg, de sose mond semmit.
Megjön az áru, küldök neki sms-t, erre kijelenti, hogy neki váratlan esemény miatt nincs rá pénze és kéri vissza az előleget. Hm...Az előleget pont azért kell leadni, mivel azt a kanapét NEKED rendelték. Másnak nem kell. Egyáltalán nem biztos, hogy el lehet adni. Vagy ha el lehet csak fél év múlva, akkor meg drága a tárolás.
Összességében azt akarom kihozni ebből, hogy ugyan a késedelem késedelem, de a bolt jogosan tartja vissza az előleget, mivel egy árva szót nem szóltál 3-4 hét után, hogy kösz, akkor mégse kérem. Az meg nem tartozik rájuk, hogy neked pénzügyi nehézségeid lettek közben.
Valójában én úgy érzem, hogy te nem azért akarod visszamondani ezt a vételt, mert késett a cucc, hanem mert nincs meg rá a pénz. Az, hogy késett csak egy jó ürügy, csak lekéstél róla.
-
Timocicu
senior tag
válasz
Ariadne #4113 üzenetére
Ajajjj!
Necces? Akkor csak meg kell vegyük?
Ez történik akkor, mikor valamit nagyon szeretnénk, de jön egy kis csúszás és nem vagyunk tisztában azzal, hogy mit tehetünk!
mod: Vagy ugrik a vételár 20%-a?? Az sincs írásba foglalva sehol!
Hasukra ütnek és kitalálják??Engem az bosszant, hogy még azt sem ajánlották, fel vásároljuk le a pénzt, csak egyszerűen vagy megvesszük a megrendelt terméket vagy ugrik az előleg majdnem egészében.
Holott ... Ők csúsztak a beszállítással + 4 hetet a számlán írt 2 héttel szemben!
-
Ariadne
őstag
válasz
Timocicu #4111 üzenetére
Ejj, na a gond az, hogy beleírtátok, hogy kaptatok értesítést arról, hogy megérkezett... Hú ezen még gondolkodnom kell kicsit, mit lehet tenni, mert ezek szerint akkor álltatok el, amikor már ott volt, és elismeritek írásban, hogy értesítettek is erről... Ha előtte írtátok volna, nem lenne gond, ez így most viszont necces lehet.
-
Timocicu
senior tag
válasz
Ariadne #4109 üzenetére
Igen, pontosan!
" 2009 szeptember 11.-én az esetleges készlethiány miatt megrendeltünk és leelőlegeztünk / 20E FT / egy Vanessa ággyá nyitható kanapét / 78990ft / Szerződés szerint a szállítási - beérkezési idő 2 hét lett volna. A cégük hibájából ez az idő 6 hétre húzódott. Október 21.-én kaptunk sms értesítést, melyben közölték megérkezett a kanapé, át lehet venni. A több hetes késésük miatt elállunk a vásárlástól. A mai napon az eladó azt a felvilágosítást adta, hogy ez esetben elveszítjük a teljes vételár 20%-át, ami majd 16E ft.Fogyasztóvédelemhez fordultunk és kérjük a teljes előleg haladéktalan és maradéktalan visszafizetését és a felmerülő költségek megtérítését / telefonköltség, mivel a második héttől, szinte nap, mint nap érdeklődtünk a termék beérkezése felől és üzemanyagköltség , mivel többször bent jártunk áruházukban személyesen is érdeklődni /.
Üdv: ... "
Nem, ilyen egyáltalán nincs feltüntetve rajta. Egy nyomtatott számla. volt Sconto áruház
-
Ariadne
őstag
válasz
Timocicu #4108 üzenetére
Igenigen, erre gondoltam, hogy mit írtatok be.
Olyasmit, hogy mivel nem volt itt időre, ezért már nem kell? Lényeg, hogy benne volt, hogy a késésük miatt már nem kell a bútor és adják vissza a lóvét?
mod: Az jó, ha előlegként van rajta, az ugyanis csak egy megállapodás, hogy a többit majd később fizeted.
Van rajta esetleg olyan konkrétan kiírva, hogy ha nem veszed át, elvész?
-
Ariadne
őstag
válasz
Timocicu #4101 üzenetére
Nomármost kérdés, mi van leírva és pontosan hogyan. Egyrészt magán a megrendeléskor kapott papíron (előlegként, foglalóként szerepel, vagy egyáltalán hogy), másrészt azóta mi van, ami írásban történt (vásárlók könyve bejegyzésben mi szerepel pl.). A legjobb lett volna amikor letelt a két hét és nem hozták, levelet küldeni/vásárlók könyvébe beírni náluk, hogy kösz, így nem, két hétről volt szó.
Alapvetően írásban kellene nekik válaszolni még egyszer, tértivevényes levélben a számlát kiállító cég székhelyére (e-cegjegyzek megmondja), leírva, hogy jeleztétek, hogy nem kell már, mert túllépték jelentősen a határidőt, kéritek vissza a pénzt 8 napon belül erre és erre a bankszámlaszámra, ha nem kapjátok meg, a további költségeitek megtérítését is kérni fogjátok. Innentől meg pereljenek, ha kedvük tartja...
-
Jared
aktív tag
válasz
HUN]Repa #4102 üzenetére
Ciao!
Sejtettem, hogy írni fogsz. Szerintem akkor tisztázzuk és tegyétek fel a fotókat, ez így korrekt. Belátom kicsit elvetettem a súlykot, az eltanácsolási szándékot ezennel visszavonom, megvárom mi sül ki a dologból. Részben igaz a lázongás, hiszen az összeszerelés a rendeltetésszerű használat része szerintem (nem, nem légkalapáccsal vertem be a csavarokat).Egyébként ez az x-edig gép, amit összeszerelek és eddig ilyen probléma nem volt. Az e-mailt ne tedd nyilvánossá, ha megkérhetlek, én sem teszem. Továbbra sem értem miért a nagykerre hivatkozik a cég, illetve pontosan mi romlott el az alaplapban az összeszereléstől. Remélem ez a véleménysurlódás közöttünk nem fogja befolyásolni a garanciális ügyintézést.
Üdv,
-
Ariadne
őstag
Hát mit mondjak, a részleteket nem ismerem, amit tudok, az az, hogy HUN]Repáékra nem szokott panasz lenni, korrektül intézik a dolgokat. De biztos akad itt más is, aki némi támpont (fénykép) alapján elfogulatlanul mondana valamit a dologra. Látatlanban lehet bárkinek igaza.
-
Ariadne
őstag
Mennyire bízhatok a boltos szavában?
Hát most mondhatnám, hogy ha ló legel a sírján, de azért a jelenlévő kereskedőkre tekintettel, akik a kivételek
, azt mondanám, hogy ami nincs leírva, azt ne hidd el neki, de egyébként senki másnak sem. Mondani bármit lehet, utólag egyikőtök sem tudja bizonyítani... A lap bevételekor egyébként köteles lenne kiállítani egy jegyzőkönyvet, kötelezően szerepelnie kell rajta jópár dolognak.
Amit kötelező elfogadnod: javítás (nem valószínű, h lehet), csere másik ugyanolyanra, ha ez nem megy, pénz vissza. Viszont megállapodhatsz szabadon bármilyen megoldásban, és a gyarkorlatban ha jobbat adnak, ami neked egyébként teljesen jó, akkor érdemes elfogdadni. Feltéve, ha tényleg új termék, tehát nem használta előtte senki, és új garanciapapírt adnak - új termékhez új garancia jár.
-
HUN]Repa
aktív tag
Kedves ,Jared ,hozzájárulsz hogy a fotókat felrakjuk ? mert akkor megnézzük a kis összeszerelési sérülést ,hogy tisztán lássanak ha már igy kikéred a kedves fórumozok véleményét is ! Amúgy meg nem tudom miért kell lázongani ,mondtuk ,írtuk hogy 15nap max és ki lesz neked cserélve ? E-mailt nyilvánossá tehetem ? szerintem itt egyáltalán nem jogos amit írsz.
-
Timocicu
senior tag
Sziasztok!
Kissé összetett kérdésem lenne, ami fogyasztóvédelemmel kapcsolatos. Ha valaki tud, kérem segítsen, adjon támpontot, merre lépjünk tovább, mit tehetünk, mert sürget az idő.
Vásárolni szerettünk volna a Gyáli úti bútoráruházban egy kanapét 2009.09.11.-én. Mivel nem volt készleten, leelőlegeztük 20.000ft-al. / Teljes vételár: 78990ft. /
A számlán szerepel, hogy szállítási idő kb 2hét, az eladó is ezt az infót adta: 1-2hét általában.Na de!
Én a második héttől nap, mint nap hívtam Őket, hogy beszállították-e már a kanapénkat. Mivel külföldről jött volna, már mondták, hogy van a győri üzletükben, majd onnan felkérik mind a 12db-ot, mert több megrendelés is van a mienk mellett. De onnan 2 a következő 2 hét alatt sem ért fel.
Október 20.-án telefonos érdeklődésemre közölték, "Csoda történt, megérkezett a külföldi szállítmány" , de mindez 6 héttel a megrendeléstől számítva történt.
Közben, az anyagiak úgy alakultak, hogy el szerettünk volna állni a vásárlástól, mert nem teljesítették a beszállítást a meghatározott 2 héten belül, sőt többszöri ígéretük ellenére csak 6 hét múlva érkezett a kanapénk.
Személyes megkeresésünkre az eladó közölte: " Ez van! Késett a beszállító cég! Ha nem kérjük az árut, elveszítjük a teljes vételár 20%-át, ami jelen esetben majd 16.000ft. "
Felhívtuk a Fogyasztóvédelmet, ott azt az információt kaptuk: írjunk be a Vásárlók könyvébe, hogy kérjük a teljes előleg megtérítését, sőőőőőt az esetleges felmerülő költségek / telefonköltség, üzemanyagköltség / megtérítését is. Megtettük. Aznapi dátummal kaptunk egy nyomtatott levelet, hogy " Kérésünket nem teljesítik, felajánlják a teljes vételár 10%-át engedmény gyanánt. A borítékon azért október 26.-a van. 28.-án kaptuk kézhez. 2 hetünk van arra, hogy átvegyük a megrendelt árut.!!
Mi a két hét beszállítási idővel kalkuláltunk, közben váratlan kiadások merültek fel, ezért akartunk elállni a vásárlástól, de ez Őket egyáltalán nem érdekli, Nekik így is nyereség / 16.000ft / lesz belőle. A két hét ma jár le, ezért sürgős a dolog. Mit tegyünk?
Kényszeríthetnek arra bennünket, hogy ne veszítsük el az előleget, megvásároljuk a terméket??
Minden segítséget nagyon köszönünk!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest