Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz liver #2828 üzenetére

    Úgy tűnik, sajnos te nem vagy tisztában a jogszabályi háttérrel...

    1. A bizonyítási teher a jótállás ideje alatt a kereskedőn van, tehát amíg ő nem bizonyítja (mondjuk egy független szakértő véleményével), hogy a fogyasztó okozta a hibát, addig bizony köteles jótállni. Épp ez a lényege a rendszernek, hogy ha bizonyíthatatlan, hogy ki okozta a hibát, akkor jótállás alatt a kereskedő viszi el a balhét, szavatosság alatt viszont már a fogyasztó, ott megfordul.

    2. Ha elfüstölt a lap, szintén lásd 1. pont. Ha a kereskedő hoz szakvéleményt (kermi megfelel pl.), hogy a fogyasztó nem rendeltetésszerű használata okozta a meghibásodást, akkor elhajthatod a fogyasztót. De addig bizony nem... Ha mégis megteszed, beperelhet (ahogy én is tettem egy céggel anno), és minden valószínűség szerint csont nélkül megnyeri, majd költségekkel együtt behajtja a kereskedőn. :U

    mod: Ajánlom elolvasásra a 151/2003. korm, rendeletet, a 49/2003 GKM rendeletet, valamint a PTk. jótállásra és szavatosságra vonatkozó szakaszait. Sok meglepetés érhet még... ;)

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák