Új hozzászólás Aktív témák

  • allein

    addikt

    Sziasztok, búék. Vásároltam 2018 október 12. egy iPhone XS Max készüléket, biztosítás, tok, az egész csomagért fizettem 550.000 forintot készpénzben. Nem apple store vásárlás volt, személyesen egy alma üzletben vásároltam. Október 29. visszavittem a következő indokkal: earpiece mikrofon minősége iszonyú rossz beszéd közben, használok mellette egy i6-ot mint céges telefon, kettőt összehasonlítva, régebbi készüléken sokkal jobb, tisztább a beszéd minőség. Újabb készüléken pince hangot tapasztaltam. November 9. kaptam egy új készüléket, ment rá a 3d üvegfólia, első készüléken is volt 3d üvegfólia. Második készülék esetében is tapasztaltam ugyanazt a pincehangot, vártam egy iOS frissítésre bízva abban, hogy software probléma lesz. Sajnos a frissítés nem javította ki. Jöttek az ünnepek és úgy döntöttem, hogy az új évben ismét visszaviszem a készüléket.

    Kettő nappal ezelőtt visszavittem egy másik plázába(ugyanaz az üzlet), elmondtam mi a problémám, iszonyúan csalódott vagyok és ismét kérek egy cserekészüléket. Most már várakozom a harmadik készülékre.

    Időközben fórumoztam, magyar-angol(apple) fórumon, youtube videókat kerestem, voltak olyan esetek ahol az apple negyedik alkalomra is kicserélte a készüléket.

    Úgy néz ki, hogy ez hardware probléma lesz. Kérdésem és a segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni: amennyiben a harmadik készülék is hibás lesz, arról értesültem, hogy visszakérhetem a teljes vételárat.

    Következő infókat kaptam:

    Jogszabályban nincs darabra meghatározva, de a harmadik után jellemzően átvihető a dolog, állásfoglalások vannak rá, amit általában alkalmaznak is.

    A forgalmazó felé legközelebb jelzed, hogy elállási jogoddal szeretnél élni, mert a sokadik kijavítás/-cserélés után is probléma adódott és nem bízol már a kijavítás és kicserélés eredményességében, megrendült a bizalmad meghatározott típusú készülékben, továbbá sok kellemetlenséget és anyagi kiadást okozott (rászánt idő, utazási költség...stb.) a megannyi garanciális (jótállás/szavatosság) ügyintézés és attól is szeretnéd megkímélni magad a későbbiekben. Hatványozottan igaz ez, ha egy adott hiba nem csak egy, hanem a kijavított/-cserélt készüléknél is jelentkezett. Amennyiben a forgalmazó nem akar belemenni a dologba, úgy irány a felügyeleti szerv, igazat fognak neked adni.

    Ez az Apple öldalról van másolva:

    Magyarországon a polgári törvénykönyvben rögzített fogyasztóvédelmi jogok alapján a fogyasztók a meghibásodott vagy a fogyasztói szerződésnek meg nem felelő termékek ingyenes javítása vagy cseréje mellett dönthetnek. Amennyiben a javítás vagy csere aránytalanul nagy költséget jelentene az eladó számára, vagy ha az eladó nem gondoskodik ésszerű időn belül vagy a fogyasztó számára jelentős kényelmetlenség okozása nélkül a javításról vagy a cseréről, illetve ha megtagadja azt, a fogyasztó követelheti a vételár leszállítását, vagy elállhat a szerződéstől, és a vételár teljes visszatérítése ellenében visszaadhatja a terméket. A fogyasztó nem jogosult a szerződéstől való elállásra és a visszatérítésre abban az esetben, ha a szerződésnek való meg nem felelés jelentéktelen. A fogyasztónak a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül értesítenie kell az eladót a hibáról vagy meg nem felelésről. A hiba orvoslásának kötelezettsége az eladót terheli, amely az Apple Online Store áruházban történt vásárlások esetén az Apple. Ezek a jogok a termék kézbesítésétől számított két év után elévülnek.

    Amit írtak úgy gondolom ha harmadszorra kell visszavinni valamit az jelentős kényelmetlenségnek számít!

    Szeretném ha valaki meg tudná értesíteni a fentieket. Köszönöm szépen előre is.

    [ Szerkesztve ]

    Tiszteljük meg egymást annyival, hogy válaszolunk a privát üzenetre!

Új hozzászólás Aktív témák