...még jó, nem ő kezdte.
Harwick azt hitte Monty simán elmérte a féket, ezért odament beszólni...Montoya meg berágott, mert ő tudta hogy megtolták hátulról azért nem volt meg az a féktáv.
Monty-t nem kell félteni, de itt szvsz Harwick maga kereste a bajt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Űrhajózás 2023 - Összefoglaló írás
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [kraftxld:] Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
#70869248
törölt tag
(#5802) 7Heads Drago válasza stvnppp (#5798) üzenetére
- Privát
- 2009-12-29 12:59:50
7Heads Drago
veterán
Semmi bajom sincs Montoyával.
Kis Schumi képzel magáról sokat ok nélkül. A Dtm-ben sem megy neki, nemhogy itt.
Illetve aki innen rohadtul nem hiányzik az Piquet. Elég nagy marha lesz az a csapat amelyik alkalmazza bármire is. Ha nem tetszik majd neki valami a csapatnál, akkor majd azt is köz kincsé teszi.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
(#5803) JJános válasza 7Heads Drago (#5802) üzenetére
- Privát
- 2009-12-29 15:14:40
JJános
addikt
Szerződéskor meg aláírja, hogy az üzleti, és egyéb titkokat úgy is kezeli, és nem pofázza el.
2007-05-06 óta itt!
- Privát
- 2009-12-29 21:24:04
hunnylander
őstag
Mivel ez volt az egyetlen termés az Autosporton ma és nem pletykamu; Pityu GP mínz biznisz
Egy ilyen elszánt csapatot nem tudok nem szeretni, láttam, hogy más portálok le se sz.rják őket, ezért informálok róluk. Unikum.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
(#5806) Oliverda válasza hunnylander (#5805) üzenetére
- Privát
- 2009-12-29 21:31:33
Oliverda
félisten
Kár hogy nem Horvát csapat. Akkor lehetne az INA a főszponzor.
Bár még éppen így is lehet.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
JJános
addikt
(#5808) 7Heads Drago válasza JJános (#5803) üzenetére
- Privát
- 2009-12-29 23:40:57
7Heads Drago
veterán
Hát nem tudom. Én spiclit nem szívesen látnák a tanyában. A Forma1-ben így is megy a tervek, alkatrészek, taktikák ellopása. Illetve azon a szerencsés 2. helyen kívül egész idényben egy értelmes mozdulata nem volt a gyereknek.
JColee: Biztos be volt lőve.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
(#5809) Motion_Blur válasza JJános (#5807) üzenetére
- Privát
- 2009-12-29 23:41:07
Motion_Blur
félisten
Ez már egy elég régi kép. Maga a cikk meg szánalmas, ennyire nincs mit írni?..
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
ne_nezze
aktív tag
Humor: Így készül Nelsinho Piquet a visszatérésére
Intelligence is not the privilege of old age. »»───(knee)───►
(#5811) JJános válasza Motion_Blur (#5809) üzenetére
- Privát
- 2009-12-30 01:40:42
JJános
addikt
Humornak szántam. Remélem nem kap autót a segge alá, csak konzolt.
2007-05-06 óta itt!
Pá
addikt
Most értem haza külföldről, fú de várom már Schumit jövőre!
Nehéz lesz Hamilton + Alonso ellenm sztem nagyon erősek lesznek a "nagyok", + ott van még Vettel is stb. Remélem Ross Brawn kifőz valami okosat.
Én Rosberget sem írnám le, kíváncsi vagyok mit fognak kezdeni egymással Schumival, főleg az elején lesz érdekes. Vicces lett volna, ha marad Barika csapattársnak.
fúúú, de sok van még hátra addig
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
JJános
addikt
74 nap, és még egy háromnegyed óra. Sok.
2007-05-06 óta itt!
(#5814) hunnylander válasza JJános (#5813) üzenetére
- Privát
- 2009-12-30 13:31:21
hunnylander
őstag
2-3 hét az első bemutatóig és 3-4 hét az első tesztekig. A téli tesztek kifejezetten érdekesek a dinamikus fejlesztések és a sok új autó miatt.
www.HunnyF1.com
JJános
addikt
Ross Brawn szőr lesz? info
2007-05-06 óta itt!
(#5817) Pá válasza hunnylander (#5815) üzenetére
- Privát
- 2009-12-30 16:50:45
Pá
addikt
ugyanaz, egy kis aprósággal kiegészítve
"Szeretnénk azt is, ha kétszer lehetne kereket cserélni egy helyett"
Ez meg mi? Erről nem is tudtam.
Mármint, hogy jelengleg csak 1 csere engedélyezett jövőre.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
(#5818) hunnylander válasza Pá (#5817) üzenetére
- Privát
- 2009-12-30 17:18:58
hunnylander
őstag
1 kötelező, de attól félnek, hogy emiatt mindenki csak egyet fog bevállalni és emiatt meg gumi- és üzemanyagspórolási vetélkedővé válik a futam, akciók nélkül.
Viszont, ha kettő kerékcsere kötelező, ösztönözheti az agresszívabb versenyzést.
Az A5 hírben a kerékcsere dolog félreérthetőre lett fordítva. A kerékcserék maximuma nincs korlátozva, 1 van előírva kötelezőnek, Domenicali csakis a 2 kötelező szabályba iktatására utalhatott, már korábban is olvastam róla, hogy javasolták ezt a csapatok, mert tartanak az unalmas futamoktól.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
(#5819) Nowhereman válasza JJános (#5811) üzenetére
- Privát
- 2009-12-30 17:23:22
Nowhereman
őstag
(#5820) Oliverda válasza hunnylander (#5818) üzenetére
- Privát
- 2009-12-30 17:55:00
Oliverda
félisten
Én nem kötelezném a csapatokat a kettőre mert az sem jó. Inkább olyan keverékeket vitetnék a FIA helyében a futamokra amivel már necces az egy kiállás. Akkor láthatnánk olyat hogy valaki kockáztat és esetleg a vége előtt pár körrel elfogy a gumi az egy kiállás miatt, vagy éppen kibírja vagy éppen eldurran az utolsó körben és jól kiesik.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
D@ni88
addikt
mint ahogy Kimi alatt a német nagydíjon
Oliverda
félisten
Amennyiben jövőre futam közben kiderülne hogy az adott autóban nincs elegendő benya a verseny befejezéséhez akkor az azt is jelenti hogy akár már állhat is ki az adott versenyző?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
(#5823) Motion_Blur válasza Oliverda (#5822) üzenetére
- Privát
- 2009-12-30 18:10:42
Motion_Blur
félisten
Felipinnyónak már legalább lesz tapasztalata, hogy miként kell egy ilyen szitut kezelni
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
attisx
addikt
Valószínűleg igen. Legalábbis, ha belegondolunk egy nem tervezett kényszerű kiállás önmagában 25-30 másodperc veszteség. Ehhez még minimum hozzájön egy 10 másodperces Stop&Go büntetés, kész is a körhátrány.
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
Oliverda
félisten
Na és ha netán egy kör előnye volt? Amennyiben nem lesz tankolóberendezés akkor nem nagyon fogják tudni újratölteni... Egy ilyennel meg szerintem biztos nem szaladgálhatnak majd ott.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
(#5826) hunnylander válasza attisx (#5824) üzenetére
- Privát
- 2009-12-31 11:18:33
hunnylander
őstag
Black flag lenne a jutalom, ha valaki tankolna. Ha észrevennék, hogy kezd necces lenni a mennyiség, elkezdenék spóroltatni a pilótát, ha így is kifogy, így jártak.
Tripla vagy quad? Az R30-hírek kapcsán kukkantottam rá a képekre és felfedeztem valami 'furcsát'. Ne zavarjon, hogy angol, a képek a lényeg.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
(#5827) D@ni88 válasza hunnylander (#5826) üzenetére
- Privát
- 2009-12-31 11:36:30
D@ni88
addikt
na akkor megint lesz keveredés
(#5828) Motion_Blur válasza hunnylander (#5826) üzenetére
- Privát
- 2009-12-31 11:52:39
Motion_Blur
félisten
Szerintem ez nem fog akkora előnyt jelenteni, mint most év elején a dupla. Egy tökélyre fejlesztett dupla diffúzor nem lesz hátrányban a képen látható próbálkozással, főleg ha az nincsen harmóniában a kocsi többi részével.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
(#5829) #70869248 válasza hunnylander (#5826) üzenetére
- Privát
- 2009-12-31 11:57:27
#70869248
törölt tag
Az összeset ki kellene vágni ami leszorítóerőt is generál...és akkor vége lenne ezeknek a megoldásoknak.
A diffúzor az a szívóhatást hasznosítja, viszont azáltal hogy un. csatornákat alakítanak ki, már leszorítóhatást is biztosít.
(#5830) stvnppp válasza hunnylander (#5826) üzenetére
- Privát
- 2009-12-31 12:40:46
stvnppp
senior tag
Ha jól emlékszem, a Toyota már idén próbálkozott a tripla fedelessel... Nem sok sikerrel.
Szerintem azért annyit nem hozott, mint amennyire mondták a duplafedelest. Csak valamire rá kellett fogni a nagycsapatoknak, hogy lemaradtak.
(A Red Bull azért fel tudta venni a versenyt a Brawnnal, annak ellenére, hogy 'későn' hozták a sajátjukat. Mondjuk ez az eredményeken nem látszott, sokat hibáztak.)
lenox
veterán
A 'szivohatas' nem leszoritoerot general?
SzalaiG
addikt
BUÉK!!!
Schumi győzelmekben gazdag Ferraris újévet!
G.Zs.
senior tag
Szerintem ha jó kocsit kapnak, akkor Schumacher Alonsot és Hamiltont nem fogja elverni. A többieknek viszont simán elhúzhatja a szája szélét.
Ha a menyasszony apja az örömapa, a menyasszony anyja az örömanya akkor a menyasszony az örömlány?
G.Zs.
senior tag
Amúgy meg BÚJJÉK!!!!!
Ha a menyasszony apja az örömapa, a menyasszony anyja az örömanya akkor a menyasszony az örömlány?
JJános
addikt
Köszi! Viszont!
2007-05-06 óta itt!
#70869248
törölt tag
buék
Természetesen nem, a leszorítóerőt értsd mint lefelé mutató erőt, míg a szívó hatás ebben az esetben egy lerről fel azaz nem az.
Teszem azt ez a szívóhatás meg is tud szűnni, ha nincs az autó alatt áramló levegő, míg uezt nehéz elképzelni a leszorítóerőről.
Ez pl:
már egy összetettebb elem, az áramló levegő útjában áll egy vízszintes lap...márpedig a szárnyakra vonatkozó előírások egy más részegységre vonatkoznak....teszem azt ha kitételek vannak arra hogy ne keltsen zavaró légőrvényt a mögötte haladó autóra, akkor az erre az elemre is kell vonatkozzon.
wildrain
addikt
Tehát sehogy? Ugyanis a felfüggesztés nem bírta a vibrációt, nem a gumi durrant el.
D@ni88
addikt
tökmind1, a gumi nemcserélése miatt esett ki.
wildrain
addikt
Kicsit kevered a fogalmakat. LeszorítóERŐ vagy szívóHATÁS nem egy bandában vannak. Maga a szívás, mint jelenség, egy olyan erőt generál, amely az autót leszorítja, tehát leszorító erőt.
D@ni88: Vagy amiatt, hogy kockásra fékezte a gumit Villeneuve miatt. Attól függ, honnan nézzük.
[ Szerkesztve ]
(#5841) hunnylander válasza #70869248 (#5837) üzenetére
- Privát
- 2010-01-01 12:42:12
hunnylander
őstag
2009 egyértelműen a diffúzorfejlesztés éve volt. Néhány hét múlva okosabbak leszünk és ízelítőt kaphatunk abból, hogy lehet, hogy még 2010 is a diffúzorfejlesztés éve lesz. A másik terület, amit közel ennyire jelentőségteljesnek találtam 2009-re, az az első szárny.
A diffúzor közvetetten leszorítóerőt generál, a mai modern diffúzorok nem is keveset; megkockáztatom, hogy többet, mint az első vagy hátsó szárny külön-külön.
Ha egy tapadókorongos rögzítést (légritka tér/kisnyomású levegő által) felteszel a falra vagy a plafonra, mi fogja azt ott tartani? A környezetének nagyobb nyomású levegője. Azzal, hogy a diffúzor alacsony nyomást hoz létre az autó alatt, az autótest felső részén ható nagyobb nyomás leszorítóerőt ad. Az autótest szárnyként működik ezáltal, 'negatív emelést' vagyis leszorítóerőt produkálva.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
#70869248
törölt tag
Nem Wild ..egyébként boldog új évet.
Tudom hogy mellé lehet magyarázni, de ezért írtam a pédát...a szívóhatás megszünik ha leüt az alja az autónak (Senna), de a leszorítóerő nem...a két eltérő sebességű levegőáram van.
Az tény hogy a szívóhatás is hozzájárul ahoz hogy az autó az úton maradjon..de az autó alja nem termel leszorítóerőt.
(#5843) #70869248 válasza hunnylander (#5841) üzenetére
- Privát
- 2010-01-01 13:48:52
#70869248
törölt tag
Sztem meg egész egyszerűen amikor az autó alját kialakítják akkor az általa kifejtett szívóhatást vizsgálják, nem pedig a leszorítóerőt, mert akkor az autó egészével kellene foglalkozni.
..persze mint fent úgy lent, ami kicsiben az nagyban és mind egy nagy egész részei vagyunk, de ez nem igen visz előbbre. Mi dominál az autó aljánál? A szívóhatás....akkor vizsgáljuk már azt.
..ha pedig a kilépő levegő vízszintes elemmel találkozik akkor azon már leszorítóerőt fog kifejteni.
Az autó alján áramló levegő ne találkozzon csak függőleges terelőlemezekkel, és akkor nem fejt ki leszorítóerőt, a szívóhatáshoz nem szükséges. ..és ezzel meg lehet előzni az emeletes diffúzorokat azt kész.
Peat;)
veterán
Amikor egy repülőkről szóló adást néztem akkor is azt mondták el amit hunny, wildrain, a nyomáskülönbség kialakítása a cél és ezzel vagy leszorító erőt generálnak, vagy éppen fordítva a repülőknél, felhajtó erőt. A kulcsszó a nyomáskülönbség ahogy nekem lejött.
#70869248
törölt tag
Ez így is van, ettől működnek dolgok.
Nem tudom ezt-e mondta Hunny' vagy Wild'...
Én az autó alján szívóhatásról beszélek, Wild arról hogy az leszorítóerő (mivel hozzáadódik a leszorítóerő hatásának összeségéhez), Hunny' meg tapadókorongról beszélt.
(#5846) #70869248 válasza hunnylander (#5841) üzenetére
- Privát
- 2010-01-01 16:38:06
#70869248
törölt tag
Tényleg itt volt egy más téma is:
Szal a diffúzor szvsz csak annyira lehet forradalmi jövőre amennyi teret engednek neki, többször korlátozták már a sebesség csökentésére, idén/helyesebben tavaly jóval nagyobb szabadságot adtak.
Nem hiszem hogy nagy dolgokat lehetne elérni már, hiszen elég régóta létezik...de az kétségtelen hogy ha engedik akkor nagyobb jelentőséget fog kapni.
Szerk:
Az első szárnyról jutott eszembe, nagyokat vigyorogtam mikor darabok törtek le belőle, és az autó gyorsasága nem változott.
Biztos hogy számít, hisz akkor nem került volna fel,..de láttam már többször is az idén mikor a szárny oldalára helyezett kis segédelemek lerepültek...volt amikor kifejezetten nagy darab is, de nem történt semmi látványos.
Sztem bitang ronda volt a 2009-s autó...nagyon remélem hogy visszatérnek egy harmonikusabb kinézethez, mivel az előzések nem ugrottak meg látványosan.
[ Szerkesztve ]
(#5847) hunnylander válasza Peat;) (#5844) üzenetére
- Privát
- 2010-01-01 17:59:12
hunnylander
őstag
Igen, a nyomáskülönbség a kulcs. Nem tervezhetik az autó felső részét se eszetlenül, pl. úgy hogy olyan légáramlatokat teremtsenek ott, ami csökkenti a kialakítható legnagyobb légnyomást, mert akkor oda az autó alatti kis nyomás haszna is.
Eklatáns példa, az űrben mire megy az ember a tapadókoronggal? Semmire, mert nem lesz meg a külső nyomás, ami miatt működhetne.
Lehet boncolgatni a diffúzorok működését, majd meg is teszem, ha jönnek a legújabb 2010-es variánsok, lehet mondani, hogy a diffúzor elsődlegesen nem saját maga az a felület, amin létrejön a jelentős leszorítóerő (bár a jelenlegi diffúzorok kialakítása, olyan, hogy még saját magukon is produkálnak valamennyi leszorítóerőt), de a diffúzorokat egyértelműen a leszorítóerő növelése végett fejlesztik. És meglehetősen megszállottan, mert pl. a jelentősen degradált hátsó szárnyakkal ellentétben bennük komolyabb potenciál volt/van.
www.HunnyF1.com
JJános
addikt
- Privát
- 2010-01-01 20:01:18
hunnylander
őstag