Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5801) #70869248 válasza stvnppp (#5798) üzenetére


#70869248
törölt tag

...még jó, nem ő kezdte.
Harwick azt hitte Monty simán elmérte a féket, ezért odament beszólni...Montoya meg berágott, mert ő tudta hogy megtolták hátulról azért nem volt meg az a féktáv.
Monty-t nem kell félteni, de itt szvsz Harwick maga kereste a bajt :)

(#5802) 7Heads Drago válasza stvnppp (#5798) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Semmi bajom sincs Montoyával. :R
Kis Schumi képzel magáról sokat ok nélkül. A Dtm-ben sem megy neki, nemhogy itt.
Illetve aki innen rohadtul nem hiányzik az Piquet. Elég nagy marha lesz az a csapat amelyik alkalmazza bármire is. Ha nem tetszik majd neki valami a csapatnál, akkor majd azt is köz kincsé teszi.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#5803) JJános válasza 7Heads Drago (#5802) üzenetére


JJános
addikt

Szerződéskor meg aláírja, hogy az üzleti, és egyéb titkokat úgy is kezeli, és nem pofázza el.

2007-05-06 óta itt!

(#5804) JColee válasza 7Heads Drago (#5802) üzenetére


JColee
őstag

(#5805) hunnylander


hunnylander
őstag

Mivel ez volt az egyetlen termés az Autosporton ma és nem pletykamu; Pityu GP mínz biznisz

Egy ilyen elszánt csapatot nem tudok nem szeretni, láttam, hogy más portálok le se sz.rják őket, ezért informálok róluk. Unikum. :D

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#5806) Oliverda válasza hunnylander (#5805) üzenetére


Oliverda
félisten

Kár hogy nem Horvát csapat. Akkor lehetne az INA a főszponzor. :D

Bár még éppen így is lehet.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#5807) JJános


JJános
addikt

Nelsinnyó, a kis piké gyakorol.

[link]

Karácsonyra kapott egy konzolt?

2007-05-06 óta itt!

(#5808) 7Heads Drago válasza JJános (#5803) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Hát nem tudom. Én spiclit nem szívesen látnák a tanyában. A Forma1-ben így is megy a tervek, alkatrészek, taktikák ellopása. Illetve azon a szerencsés 2. helyen kívül egész idényben egy értelmes mozdulata nem volt a gyereknek.
JColee: Biztos be volt lőve. :D

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#5809) Motion_Blur válasza JJános (#5807) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Ez már egy elég régi kép. Maga a cikk meg szánalmas, ennyire nincs mit írni?..

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#5810) ne_nezze válasza JJános (#5807) üzenetére


ne_nezze
aktív tag

Humor: Így készül Nelsinho Piquet a visszatérésére :U

Intelligence is not the privilege of old age. »»───(knee)───►

(#5811) JJános válasza Motion_Blur (#5809) üzenetére


JJános
addikt

Humornak szántam. Remélem nem kap autót a segge alá, csak konzolt.

2007-05-06 óta itt!

(#5812)



addikt

Most értem haza külföldről, fú de várom már Schumit jövőre!

Nehéz lesz Hamilton + Alonso ellenm sztem nagyon erősek lesznek a "nagyok", + ott van még Vettel is stb. Remélem Ross Brawn kifőz valami okosat.
Én Rosberget sem írnám le, kíváncsi vagyok mit fognak kezdeni egymással Schumival, főleg az elején lesz érdekes. Vicces lett volna, ha marad Barika csapattársnak. ;]

fúúú, de sok van még hátra addig

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#5813) JJános


JJános
addikt

74 nap, és még egy háromnegyed óra. Sok.

2007-05-06 óta itt!

(#5814) hunnylander válasza JJános (#5813) üzenetére


hunnylander
őstag

2-3 hét az első bemutatóig és 3-4 hét az első tesztekig. A téli tesztek kifejezetten érdekesek a dinamikus fejlesztések és a sok új autó miatt.

www.HunnyF1.com

(#5815) hunnylander


hunnylander
őstag

(#5816) JJános


JJános
addikt

Ross Brawn szőr lesz? info

2007-05-06 óta itt!

(#5817) válasza hunnylander (#5815) üzenetére



addikt

ugyanaz, egy kis aprósággal kiegészítve

"Szeretnénk azt is, ha kétszer lehetne kereket cserélni egy helyett"

Ez meg mi? Erről nem is tudtam.
Mármint, hogy jelengleg csak 1 csere engedélyezett jövőre.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#5818) hunnylander válasza (#5817) üzenetére


hunnylander
őstag

1 kötelező, de attól félnek, hogy emiatt mindenki csak egyet fog bevállalni és emiatt meg gumi- és üzemanyagspórolási vetélkedővé válik a futam, akciók nélkül.

Viszont, ha kettő kerékcsere kötelező, ösztönözheti az agresszívabb versenyzést.

Az A5 hírben a kerékcsere dolog félreérthetőre lett fordítva. A kerékcserék maximuma nincs korlátozva, 1 van előírva kötelezőnek, Domenicali csakis a 2 kötelező szabályba iktatására utalhatott, már korábban is olvastam róla, hogy javasolták ezt a csapatok, mert tartanak az unalmas futamoktól.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#5819) Nowhereman válasza JJános (#5811) üzenetére


Nowhereman
őstag

Szerintem Börni kijelentési közt vannak mókásabbak is mostanság.

mondjuk ezek is elég mókásak...
[link]
[link]
[link]

Utánam a kondenzcsik!

(#5820) Oliverda válasza hunnylander (#5818) üzenetére


Oliverda
félisten

Én nem kötelezném a csapatokat a kettőre mert az sem jó. Inkább olyan keverékeket vitetnék a FIA helyében a futamokra amivel már necces az egy kiállás. Akkor láthatnánk olyat hogy valaki kockáztat és esetleg a vége előtt pár körrel elfogy a gumi az egy kiállás miatt, vagy éppen kibírja vagy éppen eldurran az utolsó körben és jól kiesik.:D

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#5821) D@ni88 válasza Oliverda (#5820) üzenetére


D@ni88
addikt

mint ahogy Kimi alatt a német nagydíjon ;]

(#5822) Oliverda


Oliverda
félisten

Amennyiben jövőre futam közben kiderülne hogy az adott autóban nincs elegendő benya a verseny befejezéséhez akkor az azt is jelenti hogy akár már állhat is ki az adott versenyző?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#5823) Motion_Blur válasza Oliverda (#5822) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Felipinnyónak már legalább lesz tapasztalata, hogy miként kell egy ilyen szitut kezelni :R

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#5824) attisx válasza Oliverda (#5822) üzenetére


attisx
addikt

Valószínűleg igen. Legalábbis, ha belegondolunk egy nem tervezett kényszerű kiállás önmagában 25-30 másodperc veszteség. Ehhez még minimum hozzájön egy 10 másodperces Stop&Go büntetés, kész is a körhátrány.

Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D

(#5825) Oliverda válasza attisx (#5824) üzenetére


Oliverda
félisten

Na és ha netán egy kör előnye volt? Amennyiben nem lesz tankolóberendezés akkor nem nagyon fogják tudni újratölteni... Egy ilyennel meg szerintem biztos nem szaladgálhatnak majd ott.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#5826) hunnylander válasza attisx (#5824) üzenetére


hunnylander
őstag

Black flag lenne a jutalom, ha valaki tankolna. Ha észrevennék, hogy kezd necces lenni a mennyiség, elkezdenék spóroltatni a pilótát, ha így is kifogy, így jártak.

Tripla vagy quad? Az R30-hírek kapcsán kukkantottam rá a képekre és felfedeztem valami 'furcsát'. Ne zavarjon, hogy angol, a képek a lényeg. :)

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#5827) D@ni88 válasza hunnylander (#5826) üzenetére


D@ni88
addikt

na akkor megint lesz keveredés :DDD

(#5828) Motion_Blur válasza hunnylander (#5826) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Szerintem ez nem fog akkora előnyt jelenteni, mint most év elején a dupla. Egy tökélyre fejlesztett dupla diffúzor nem lesz hátrányban a képen látható próbálkozással, főleg ha az nincsen harmóniában a kocsi többi részével.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#5829) #70869248 válasza hunnylander (#5826) üzenetére


#70869248
törölt tag

Az összeset ki kellene vágni ami leszorítóerőt is generál...és akkor vége lenne ezeknek a megoldásoknak.
A diffúzor az a szívóhatást hasznosítja, viszont azáltal hogy un. csatornákat alakítanak ki, már leszorítóhatást is biztosít.

(#5830) stvnppp válasza hunnylander (#5826) üzenetére


stvnppp
senior tag

Ha jól emlékszem, a Toyota már idén próbálkozott a tripla fedelessel... Nem sok sikerrel.
Szerintem azért annyit nem hozott, mint amennyire mondták a duplafedelest. Csak valamire rá kellett fogni a nagycsapatoknak, hogy lemaradtak.
(A Red Bull azért fel tudta venni a versenyt a Brawnnal, annak ellenére, hogy 'későn' hozták a sajátjukat. Mondjuk ez az eredményeken nem látszott, sokat hibáztak.)

(#5831) lenox válasza #70869248 (#5829) üzenetére


lenox
veterán

A 'szivohatas' nem leszoritoerot general?

(#5832) SzalaiG


SzalaiG
addikt

BUÉK!!! :)

Schumi győzelmekben gazdag Ferraris újévet! :))

(#5833) G.Zs. válasza (#5812) üzenetére


G.Zs.
senior tag

Szerintem ha jó kocsit kapnak, akkor Schumacher Alonsot és Hamiltont nem fogja elverni. A többieknek viszont simán elhúzhatja a szája szélét.

Ha a menyasszony apja az örömapa, a menyasszony anyja az örömanya akkor a menyasszony az örömlány?

(#5834) G.Zs.


G.Zs.
senior tag

Amúgy meg BÚJJÉK!!!!!

Ha a menyasszony apja az örömapa, a menyasszony anyja az örömanya akkor a menyasszony az örömlány?

(#5835) JJános válasza SzalaiG (#5832) üzenetére


JJános
addikt

Köszi! Viszont!

2007-05-06 óta itt!

(#5836) hejesírásó


hejesírásó
senior tag

bódottágot!

(#5837) #70869248 válasza lenox (#5831) üzenetére


#70869248
törölt tag

buék:)

Természetesen nem, a leszorítóerőt értsd mint lefelé mutató erőt, míg a szívó hatás ebben az esetben egy lerről fel azaz nem az.
Teszem azt ez a szívóhatás meg is tud szűnni, ha nincs az autó alatt áramló levegő, míg uezt nehéz elképzelni a leszorítóerőről.
Ez pl:

már egy összetettebb elem, az áramló levegő útjában áll egy vízszintes lap...márpedig a szárnyakra vonatkozó előírások egy más részegységre vonatkoznak....teszem azt ha kitételek vannak arra hogy ne keltsen zavaró légőrvényt a mögötte haladó autóra, akkor az erre az elemre is kell vonatkozzon.

(#5838) wildrain válasza D@ni88 (#5821) üzenetére


wildrain
addikt

Tehát sehogy? Ugyanis a felfüggesztés nem bírta a vibrációt, nem a gumi durrant el.

(#5839) D@ni88 válasza wildrain (#5838) üzenetére


D@ni88
addikt

tökmind1, a gumi nemcserélése miatt esett ki.

(#5840) wildrain válasza #70869248 (#5837) üzenetére


wildrain
addikt

Kicsit kevered a fogalmakat. LeszorítóERŐ vagy szívóHATÁS nem egy bandában vannak. Maga a szívás, mint jelenség, egy olyan erőt generál, amely az autót leszorítja, tehát leszorító erőt.

D@ni88: Vagy amiatt, hogy kockásra fékezte a gumit Villeneuve miatt. Attól függ, honnan nézzük. :)

[ Szerkesztve ]

(#5841) hunnylander válasza #70869248 (#5837) üzenetére


hunnylander
őstag

2009 egyértelműen a diffúzorfejlesztés éve volt. Néhány hét múlva okosabbak leszünk és ízelítőt kaphatunk abból, hogy lehet, hogy még 2010 is a diffúzorfejlesztés éve lesz. A másik terület, amit közel ennyire jelentőségteljesnek találtam 2009-re, az az első szárny.

A diffúzor közvetetten leszorítóerőt generál, a mai modern diffúzorok nem is keveset; megkockáztatom, hogy többet, mint az első vagy hátsó szárny külön-külön.

Ha egy tapadókorongos rögzítést (légritka tér/kisnyomású levegő által) felteszel a falra vagy a plafonra, mi fogja azt ott tartani? A környezetének nagyobb nyomású levegője. Azzal, hogy a diffúzor alacsony nyomást hoz létre az autó alatt, az autótest felső részén ható nagyobb nyomás leszorítóerőt ad. Az autótest szárnyként működik ezáltal, 'negatív emelést' vagyis leszorítóerőt produkálva.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#5842) #70869248 válasza wildrain (#5840) üzenetére


#70869248
törölt tag

Nem Wild :D ..egyébként boldog új évet. :)

Tudom hogy mellé lehet magyarázni, de ezért írtam a pédát...a szívóhatás megszünik ha leüt az alja az autónak (Senna), de a leszorítóerő nem...a két eltérő sebességű levegőáram van.
Az tény hogy a szívóhatás is hozzájárul ahoz hogy az autó az úton maradjon..de az autó alja nem termel leszorítóerőt.

(#5843) #70869248 válasza hunnylander (#5841) üzenetére


#70869248
törölt tag

Sztem meg egész egyszerűen amikor az autó alját kialakítják akkor az általa kifejtett szívóhatást vizsgálják, nem pedig a leszorítóerőt, mert akkor az autó egészével kellene foglalkozni.

..persze mint fent úgy lent, ami kicsiben az nagyban és mind egy nagy egész részei vagyunk, de ez nem igen visz előbbre. Mi dominál az autó aljánál? A szívóhatás....akkor vizsgáljuk már azt.
..ha pedig a kilépő levegő vízszintes elemmel találkozik akkor azon már leszorítóerőt fog kifejteni.
Az autó alján áramló levegő ne találkozzon csak függőleges terelőlemezekkel, és akkor nem fejt ki leszorítóerőt, a szívóhatáshoz nem szükséges. ..és ezzel meg lehet előzni az emeletes diffúzorokat azt kész.

(#5844) Peat;) válasza #70869248 (#5842) üzenetére


Peat;)
veterán

Amikor egy repülőkről szóló adást néztem akkor is azt mondták el amit hunny, wildrain, a nyomáskülönbség kialakítása a cél és ezzel vagy leszorító erőt generálnak, vagy éppen fordítva a repülőknél, felhajtó erőt. A kulcsszó a nyomáskülönbség ahogy nekem lejött.

(#5845) #70869248 válasza Peat;) (#5844) üzenetére


#70869248
törölt tag

Ez így is van, ettől működnek dolgok.
Nem tudom ezt-e mondta Hunny' vagy Wild'...
Én az autó alján szívóhatásról beszélek, Wild arról hogy az leszorítóerő (mivel hozzáadódik a leszorítóerő hatásának összeségéhez), Hunny' meg tapadókorongról beszélt. :)

(#5846) #70869248 válasza hunnylander (#5841) üzenetére


#70869248
törölt tag

Tényleg itt volt egy más téma is:
Szal a diffúzor szvsz csak annyira lehet forradalmi jövőre amennyi teret engednek neki, többször korlátozták már a sebesség csökentésére, idén/helyesebben tavaly jóval nagyobb szabadságot adtak.

Nem hiszem hogy nagy dolgokat lehetne elérni már, hiszen elég régóta létezik...de az kétségtelen hogy ha engedik akkor nagyobb jelentőséget fog kapni.

Szerk:
Az első szárnyról jutott eszembe, nagyokat vigyorogtam mikor darabok törtek le belőle, és az autó gyorsasága nem változott.
Biztos hogy számít, hisz akkor nem került volna fel,..de láttam már többször is az idén mikor a szárny oldalára helyezett kis segédelemek lerepültek...volt amikor kifejezetten nagy darab is, de nem történt semmi látványos.
Sztem bitang ronda volt a 2009-s autó...nagyon remélem hogy visszatérnek egy harmonikusabb kinézethez, mivel az előzések nem ugrottak meg látványosan.

[ Szerkesztve ]

(#5847) hunnylander válasza Peat;) (#5844) üzenetére


hunnylander
őstag

Igen, a nyomáskülönbség a kulcs. Nem tervezhetik az autó felső részét se eszetlenül, pl. úgy hogy olyan légáramlatokat teremtsenek ott, ami csökkenti a kialakítható legnagyobb légnyomást, mert akkor oda az autó alatti kis nyomás haszna is.

Eklatáns példa, az űrben mire megy az ember a tapadókoronggal? Semmire, mert nem lesz meg a külső nyomás, ami miatt működhetne.

Lehet boncolgatni a diffúzorok működését, majd meg is teszem, ha jönnek a legújabb 2010-es variánsok, lehet mondani, hogy a diffúzor elsődlegesen nem saját maga az a felület, amin létrejön a jelentős leszorítóerő (bár a jelenlegi diffúzorok kialakítása, olyan, hogy még saját magukon is produkálnak valamennyi leszorítóerőt), de a diffúzorokat egyértelműen a leszorítóerő növelése végett fejlesztik. És meglehetősen megszállottan, mert pl. a jelentősen degradált hátsó szárnyakkal ellentétben bennük komolyabb potenciál volt/van.

www.HunnyF1.com

(#5848) JJános


JJános
addikt

Végre! Bár most már nem is érdekel annyira! :DDD

2007-05-06 óta itt!

(#5849) hunnylander


hunnylander
őstag

2010-es autók képei 5 csapattól.

McLaren, Campos, Virgin Racing, US F1, Sauber

www.HunnyF1.com

(#5850) SzalaiG válasza JJános (#5848) üzenetére


SzalaiG
addikt

:( :(( :(((

Ez fej? Fúj!!! :N

Hajrá Ferrari! Remélem Massa elveri! :))

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.