Hirdetés

2024. június 15., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Formula-1 2009 - Archívum VII. (téma lezárva)

Hozzászólások

(#18601) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

féloff:

Hétvégén Material Kupa (gyorsasági OB + ZT) lesz a ringen, szerintem érdemes kijönni, tavaly is nagyon jó volt;)

aki busszal jönne

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#18602) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

McLaren M7A vs. Vodafone McLaren Mercedes MP4-23

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#18603) lenox válasza copin (#18599) üzenetére


lenox
veterán

Nem biztos, hogy ertem a kerdest.

(#18604) #70869248 válasza Oliverda (#18579) üzenetére


#70869248
törölt tag

sztem nem szabad beszállni ebbe a hintába,...a neten tolják mindenkinek az infót csak legyen aki csámcsog rajta.
Régebben ez másként volt, azt láttad hogy hogyan versenyez és kész, már nagyszerű is volt, ...jelenleg kiszolgálják a tömegek igényeit mindenféle irányba fordítható hírekkel.
Aki útálni akarja Hamilton-t...tök mindegy milyen okkal, az azt fogja tenni.
Hamilton-nak meg sztem tök mindegy, számára az a lehető legrosszabb ha senki nem beszél róla. Aki nem kedveli az azért nézi-olvassa hogy hogyan verik meg, aki meg kedveli az meg azért nézi-olvassa mert drukkol neki.
Mindenképen jól jár.
Mi csodálkozunk azon, hogy semmitmondó nyilakozatokat adnak? Ahogy kijön belöle az ember máris öli valamelyik tábor,..pedig mind emberek vagyunk és nem is hiba nélküliek...csak mi nézzük őket és nem fordítva.

(#18605) 30z.Samu válasza #70869248 (#18604) üzenetére


30z.Samu
félisten

:C

Sic Parvis Magna

(#18606) dokar válasza #70869248 (#18604) üzenetére


dokar
addikt

akkor hamiltonnak az itteni fórumos megfelelője dragonfx :DDD

extra - SEXRay

(#18607) Adrián29 válasza joey04 (#18600) üzenetére


Adrián29
aktív tag

Hát azért nem jelenteném ki,hogy megverte...
nem hamitól kapta a pofont,hanem szerintem inkább a csapattól.
A nagyon jó versenyzőre visszatérve,ha az lett volna tavaly ő lett volna a vb-ok.De úgy elszúrta az egészet ahogy van,más nem tett volna ilyet.
A mostani torpedó manőveréről meg ne is beszéljünk.

(#18608) wildrain válasza lenox (#18603) üzenetére


wildrain
addikt

Azt kérdezi, hogy ha a súrlódás nem függ a felület mértékétől, akkor miért előnyösebb a slick gumi a bordázottnál. Ha a profilok torzulása lenne a probléma, akkor mehetnének alacsony oldalfalú virsliken is (pl. slick bicikligumi:D - tök jól néznének ki).

(#18609) dokar


dokar
addikt

honnan lehetne letölteni a 2008-as futamok teljes videóit?

extra - SEXRay

(#18610) lenox válasza wildrain (#18608) üzenetére


lenox
veterán

Ja, azt hittem, hogy ez nyilvanvalo, a slick gumi nagyobb feluleten viseli el a terhelest, tehat ugyanakkora tavolsagra valo guminal puhabb lehet, vagyis jobban tapadhat. Gondolom azert lett a bordazott gumi szabaly, mert hulyen nezett volna ki, ha bicajkereken nyomjak az f1-et. Csak aztan ugye kiderult, hogy a bordak raadasul szemcsesednek is - extra szopas.
Elvileg jovore megint slick lesz kisebb leszoritoerovel, vagyis a tapadas joval nagyobb aranyban fog az auto sulyabol szarmazni, mint a leszoritoerobol, ezert kevesbe lesz szopas a masik auto mogott menni, es megintcsak elvileg a szemcsesedes is megszunik, de legalabbis erosen csokken.

(#18611) Zolee11 válasza lenox (#18595) üzenetére


Zolee11
senior tag

Hat ezert mondom, hogy fizika, a surlodasi ero nem igazan fugg a felulet meretetol.

Hajaj, ezt nem kellett volna mondanod, mert eddig úgy gondoltam komolyan vágod a témát :) Próbáltam keresni egy olyan linket ahol ez szerepel, de sajnos nem találtam. De maradjunk akkor csak az egyszerű bizonyításnál: miért használnak a sportkocsikon széles gumikat és nem "virsli" gumikat? Miért vezették be az F-1-ben azt, hogy sima felületű gumi helyett csíkozott gumiabroncsot kell használni? Mert ez csökkenti a tapadást, tehát minél kisebb a gördülési felület annál kisebb a tapadás! Ez nem az egyszerű száraz súrlódási témakör.

a tapadasi egyutthatotol es az osszenyomo erotol fugg a surlodasi ero

itt tapadásról beszélünk és nem surlódásról, mint tudod a gördülő gumiabroncsnak a fékező ereje nagyobb mint a csúszónak, ezért is jó az ABS, minél kisebb a gördülő felület annál hamarabb megcsúszik, hiába csökken a négyzetcentiméterekre jútó nyomás ez mégis így van.
Én se 250-nél gondoltam 4g-s értékre, hanem olyan kanyarokban ahol mondjuk 100-90 környékén kanyarodnak, ott is simán 1g fölött van az oldal irányú erő. Lehet ha 80-nál nincs 2g talán 1,5g sincs, de a gumi felépítéséből és a jármű súlyából itélve erre tippelek.
Ezt nem egy szimulátorra alapozva mondom, hanem mert nem vagyok analfabéta a fizika terén :) Ezért is tudom a kettőt összehasonlítani :P

maszat:Mi ebben a no commet? Van benne ráció.

Az benne a no comment, hogy látom a piros lámpát, majd hátra nézek (hisz fel sem merül bennem, hogy meg kéne állni a pirosnál, a többiek is átmennek rajta, nem fognak megállni), mikor előre nézek már allnak előttem. Na ne vicceljünk már. Ezért a jogosítványt is be lehetne vonni, nem elég értelmes ahhoz, hogy közúton közlekedjen, mert közveszélyes, igaz ez verseny. :)

[ Szerkesztve ]

no brain, no problem

(#18612) copin válasza Zolee11 (#18611) üzenetére


copin
őstag

Én írtam hülyeséget. A dinamikus egyensúly a helyes válasz. A gumi pedig azért széles, mert:

-A kerekek adott pontján kisebb a nyomás, a csíkozás miatt fontos, mert gyorsabban kophat (azaz keményebb lesz a kopó felülete)
-A széles gumi még nagyobb segítséget nyújt a kocsinak, mert nagyobb felületen támasztja alá a gépet, így nagyobb lehet a kanyarsebesség (itt jön be a dinamikus egyensúly)
-A slick pedig azért jó, mert alacsony a gördülési ellenállása

Kellett rá aludnom egyet.

(#18613) dokar válasza Zolee11 (#18611) üzenetére


dokar
addikt

hm, te biztos megbuktál anno fizikából :D
de hagyjuk a témát, mint korábban írtam, az emberek többsége buta és tényleg megrendíthetetlen tévhitben él.

extra - SEXRay

(#18614) lenox válasza Zolee11 (#18611) üzenetére


lenox
veterán

Az a vicces a ph-n, hogy akik meg az altalanos iskolai fizikaval sincsenek tisztaban, mindig elkezdenek vitatkozni rola.

Miért vezették be az F-1-ben azt, hogy sima felületű gumi helyett csíkozott gumiabroncsot kell használni

Azert, mert kisebb feluleten tapad, tehat jobban kopik, tehat ha azt akarom, hogy kibirja a versenyt, kemenyebb kell legyen. Kemenyebb gumi kevesbe tapad. Na ezert.

Lehet ha 80-nál nincs 2g talán 1,5g sincs

Akkor mirol beszelunk? Marmint arrol beszelunk, hogy en ertem, hogy a gumi merete, anyaga, az auto sebessege, a leszoritoero stb. hogy fugg ossze, te meg nem, de ez csak mellekvagany. Akarunk meg errol tovabb beszelni? Mert akkor szerintem johet priviben.

(#18615) Zolee11 válasza dokar (#18613) üzenetére


Zolee11
senior tag

Hm, lehet, hogy mégsem. Fősulin is 4-es voltam fizikából ;), és érdekes módon ott sem volt tananyag a járművek kanyaríven maradási képessége ilyen mélységekben.

Milyen tévhitről beszélsz? Bebizonyította a kolléga, hogy nincs 1,5-2g-s lassulás 80-nál? Nem. Ő is érvelt, én is. Ha megvan neki előbb a képlet akkor elfogadom azt is, hogycsak 0.8g van 80-nál. Mint mondtam, szerintem lehet 2g is, de nem számoltam semmit.
Magyarázd meg mi az amit annyira benézek? A lényeg, hogy szélesebb gumival jobb a tapadás, és a fékút is rövidebb, szerinted mire lehet következtetni egy átlagos fizikai tudással? Hamár te olyan profi vagy, hogy nem tartozol a többséghez, nem vagy buta, és nem élsz megrendíthetetlen tévhitben.

Azt hiszem a széles gumira a válasz: A széles gumi még nagyobb segítséget nyújt a kocsinak, mert nagyobb felületen támasztja alá a gépet, így nagyobb lehet a kanyarsebesség (itt jön be a dinamikus egyensúly)

Tehát a szélesebb gumi jobban tapad :DDD :P

no brain, no problem

(#18616) brownus válasza Zolee11 (#18611) üzenetére


brownus
veterán

hmm, de jó volt egy kicsit a fizika ismereteket felidézni, rájöttem, hogy sok mindent elfelejt az ember ha nem használja a tudást nap-mint-nap... de találtam egy lapot:

e van:

Meglepő és nagyon fontos törvényt találtunk: a súrlódás nagysága nem függ attól, hogy a két test (példánkban a szekrény és a padló) mekkora felületen súrlódik egymáshoz.

(#18617) dokar válasza Zolee11 (#18615) üzenetére


dokar
addikt

Beszélgessél szépen lenox-al vagy copin-al a témáról, nekem nem hiányzik az efféle vitatkozás, a Föld lapos és kész! :D

extra - SEXRay

(#18618) dokar válasza brownus (#18616) üzenetére


dokar
addikt

ez így igaz, de az a legszomorúbb az egészben, ha ilyen szöveggel odaállítasz egy gumishoz, akkor (legalább 9 esetben a 10-ből) téged fognak hülyének nézni. :U

extra - SEXRay

(#18619) wildrain válasza Zolee11 (#18611) üzenetére


wildrain
addikt

Nos, megmondom őszintén, a napi tapasztalataim alapján én is ezt mondtam, és még általános iskolából is arra emlékeztem, hogy három dologtól függ a súrlódás: (felület minősége, összenyomó erő, felület mérete).
De mielőtt ilyen stílusban írtam volna, mint te, azért beírtam a gugliba a dolgot, és lám: több helyen is megtaláltam a lenox-féle állítást. ;)

(#18620) #70869248 válasza brownus (#18616) üzenetére


#70869248
törölt tag

sztem elbeszéltek egymás mellett.
a szélesebb gumi uolyan feltételek mellett jobban(tovább) tapad az ziher, később veszti el a tapadását..és megy át onnan surlódásba a dolog.
de még akkor sem ilyen egyszerű, hogy képletezni lehetne, hiszen egy guminak van falvastagsága, ebből adódó merevsége...egy virsli guminak nincs akkora oldalirányú merevsége.
ha nincs oldalmerevség akkor deformálódik, majd elrugózik a gumi oldalirányú terhelésre...azaz nincs tapadás.
De a sok előnye mellett akár a tágulást is nézhetjük, hiszen a benne lévő gáz melegszik...stb.
sztem komplexebb a dolog, mint hogy ne tudnátok elbeszélni egymás mellett.

(#18621) Zolee11 válasza brownus (#18616) üzenetére


Zolee11
senior tag

Köszi, ebben nem voltam biztos, mert úgy rémlett változik a surlódási erő mértéke is ha változik a surlódási felület nagysága, de ezt benéztem.
Tehát, ha a gumi minősége ugyanaz marad, és nem számolunk a gumi torzulásával, akkor azonos súly melett a tapadási tényező ugyanakkora lesz, hiába csökkentjük vagy növeljük a gumiabroncs szélességét. Csakhát a szélesebb gumi puhább lehet, és emiat jobban tapad... mostmár világos teljesen.

no brain, no problem

(#18622) wildrain válasza lenox (#18610) üzenetére


wildrain
addikt

Most már csak az a problémám, hogy Wéber Gábortól kétszer is hallottam közvetítés alatt azt, hogy a full vizes pályára szánt gumi nemcsak azért előnytelen száraz pályán az átmeneti vagy száraz guminál, mert alacsonyabb hőmérsékleti tartományra van szánva, hanem azért is, mert jobban bordázott, így kisebb a felülete, és ezért nem tapad annyira.

(#18623) #70869248 válasza Zolee11 (#18621) üzenetére


#70869248
törölt tag

én ezt nem vágom, sztem itt kavarás van.
Sztem a szélesebb gumi persze hogy jobban tapad...viszont amikor már csúszik..stb, akkor már igen,tök mindegy.

De a széles felület hogyne számítana? felrakom a bringámra a virsli gumikat, majd a széles lekopott DH gumit,...az egyikkel megdöglök aszfalton, a másikkal szalad a kerék (a súlyt kiegyenlítve is a bringa egyéb részegységein).
csak nézzünk hosszirányú tapadást, hogy kevesebb zavar legyen, sztem mindenki számtalan példát tud erre hozni..szíjhajtás..stb.

(#18624) wildrain válasza #70869248 (#18623) üzenetére


wildrain
addikt

De ha utánanézel a neten, minden fizikával foglalkozó oldal, ahol olvashatsz a súrlódásról, írja, hogy nem függ a felület méretétől. Szerinted mi az oka ennek? :) Elírták? :D
Én is néztem egy nagyot, de úgy tűnik, muszáj elhinnem... :D

(#18625) Zolee11 válasza #70869248 (#18623) üzenetére


Zolee11
senior tag

igen, nekem ugy rémlett ill. rémlik, hogy valahol olvastam, hogy gördülés esetében igenis számít a gördülő felület nagysága, de erre nem találtam sehol megerősítést...
az tény hogy a vékonyabb kerékkel jobban fut a briga, de az lehet csak azért is, mert a vékony gumiban kevesebb az anyag azaz kevesebb aanyg torzul a gördülés során, de akkor miért van az, hogy az autó fogyasztása növekszik ha szélesebb gumival használjuk?
de már nem akarok tovább okoskodni :D, mert már kapom így is az ívet :)

wildrain: mi gördülésről beszélünk nem surlódásról! Hamár csúszik a gumi akkor beszélünk súrlódásról...

[ Szerkesztve ]

no brain, no problem

(#18626) #70869248 válasza wildrain (#18624) üzenetére


#70869248
törölt tag

Nézd Wild, én nem fogok leállni vitázni, mert én mindig utáltam a fizikát (a tanár volt a hibás! :D)
De sztem egy dolog a felfekvési felület a tapadásnál, és egy dolog a felfekvési felület a súrlódásnál...amikor már nincs tapadás akkor már mindegy mekkora felületen nincs tapadás ha a körülmények változatlanok maradnak.

De amig tapadásról beszélünk, hát hogyne számítana?...esőgumi..a legpuhág gumi, bordázott természetesen...lekopik a bordázás akkor ugye slick gumiról beszélnek...felszáradó körülmények között ez egyértelmű előny (más kérdés hogy mivel az egyik legpuhább gumi, azért nagyon melegszik...azaz csúszik-kopik mint malac).
Ez csak hogy az F1-nél maradjunk,...de hát nekem nyolc, fel kell rakni egy fwd kocsira 180-s gumit, és egy 225-t,...gázadásra ésszrevenni,..amikor már kapar akkor tökmindegy valóban, de az később következik be a széles felfekvésen....stb

(#18627) wildrain válasza #70869248 (#18626) üzenetére


wildrain
addikt

Hát igen, logikusnak tűnik, amit írsz, és az életben én is így tapasztaltam a ezeket, de én már nemtom. :D Asszem ezután csak figyelgetek. :)

(#18628) lenox válasza #70869248 (#18626) üzenetére


lenox
veterán

Tapadasi, csuszasi surlodas, ebbol a szempontbol alapvetoen mind1.

Amugy mellekesen megjegyzem, hogy a tapadasi felulet nagysaga nem a gumi szelessegetol fugg, hanem a benne levo nyomastol. De hagyjuk.

(#18629) wildrain válasza lenox (#18628) üzenetére


wildrain
addikt

a tapadasi felulet nagysaga nem a gumi szelessegetol fugg, hanem a benne levo nyomastol
Hát ez nagyon meredek. :D Szerintem az mindenkinek világos, hogy egy defektes gumi nem tapad normálisan, akármilyen széles is legyen.

(#18630) #70869248 válasza lenox (#18628) üzenetére


#70869248
törölt tag

vonatkoztass el a felépítéstől és csak felfekvési felületben gondolkodj,...ezért mondtam a szíjhajtást.
Képzeld el felfektetve,..majd élére állítva...uaz a tömeg (bár itt ugye feszítés alatt áll), tömör anyag-nincs módosulás..stb.

na de nekem lépnem kell..

(#18631) Zolee11 válasza lenox (#18628) üzenetére


Zolee11
senior tag

:DDD és mit határoz meg a nyomás??? azt, hogy milyen mértékben lapul rá az úttestre azaz, minél kisebb a nyomás annál nagyobb a tapadási felület :DDD
persze a teljesen lapos gumi nem tapad.... hisz használhatatlan:)

no brain, no problem

(#18632) lenox válasza #70869248 (#18630) üzenetére


lenox
veterán

Nem tudom mit akarsz kihozni belole, szijhajtas spec nem erdekel. De ott is igaz, hogy a felulet meretetol alapvetoen nem fugg a surlodasi ero. Mint ahogy ez mindenhol igaz. Altalanos iskolai tananyag.

#18631: Latom, ezt legalabb erted. Akkor mennyi a max gyorsulas 80-nal? Az megy mar?

[ Szerkesztve ]

(#18633) copin válasza Zolee11 (#18631) üzenetére


copin
őstag

Más terhelést kap az alacsony és a magas nyomás alatt. Magas nyomású lassabban melegszik és fordítva. Alacsony nyomású hamarabb használódik el, jobban tapad, emellett defekt veszély is fennáll, ahogy az utcai gépeknél is (ezért kell figyelni a guminyomásra).

Van ahol mindegy. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#18634) Zolee11 válasza copin (#18633) üzenetére


Zolee11
senior tag

Ebben teljesen igazad, van, de ha leengeded a nyomást akkor azonnal megnövekszik a tapadás, nem kell megvárni a felmelegedést... legalábbis látszólag nagyobb a gyorsító képesség lágyabb gumival, mint keményebbel, később pörög ki a lágyabb. miért? az aszfaltban kell keresni a választ? több részben tud kapaszkodni és ezért növekszik a tapadás?

no brain, no problem

(#18635) copin válasza Zolee11 (#18634) üzenetére


copin
őstag

Viszont alacsonyabb lesz a végsebesség alacsony nyomásnál. Mé' off?

(#18636) #70869248 válasza lenox (#18632) üzenetére


#70869248
törölt tag

Egy dolog azért fel szokott piszkálni, ha valaki várvédésiből belekapaszkodik abba amit legalább tud, és onnan szemellenző fel. Sztem ez übergáz, de ez sem az én keresztem.

...akkor rakjanak fel széles gumit azért hogy legyen súlya, és legyen hova tágulni a felmelegedett gáznak...hiszen attól lesz a tapadás...

azért én maradok annál hogy ez az egész egy nagy sületlenség.

(#18637) Dumb


Dumb
senior tag

*

[ Szerkesztve ]

"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"

(#18638) #70869248 válasza #70869248 (#18636) üzenetére


#70869248
törölt tag

alapkerdesek-a-futomu-korul
hosszú, de érdemes elolvasni, van benne szó a túlkormányozottság lereagálásáról is, és a gumitapadás-gumiszélesség összefüggéséről is.
pl:
"A legegyszerűbb megoldás a nyomtáv növeléséhez olyan széles felni használata, ami még befér a kerékdobokba. Ez értelemszerűen együtt jár a szélesebb gumikkal, ami ugye a tapadásban a legfontosabb tényező.
"
Mindazonáltal ajánlom kormányszervó nélküli autóba lecserélni a 180-s lemezfelnis elsőkereket, egy 240-s 'magnézium ötv.' felnit hogy a súly stimmeljen, ....gázok nem játszanak mert ugye nem melegszik, súly akkor uaz, csak szélesebb a felfekvés.
Na akkor most tekerje ki a kormányt..

[ Szerkesztve ]

(#18639) lenox válasza #70869248 (#18636) üzenetére


lenox
veterán

Varvedes? Te el vagy tevedve. Attol, hogy elkepzeltem egy szijat fekve meg elere allita, mar azt kene gondoljam hogy fekve nagyobb a max surlodasi ero, mert nagyobb a felulet? De hat tudom, hogy nem igy van. Tolem hivhatod varvedesnek. De erre szoktak javasolni azt az egyszeru kiserletet, hogy veszel valamilyen lapot, meg egy teglatest alaku targyat, es kulonbozo (de azonos feluletu) oldalaira allitva megnezed, hogy milyen szognel kezd csuszni. Es hopp, mindket esetben azonos szognel csuszik, vagyis nem fugg a max surlodasi ero a felulet nagysagatol. Mint ahogy mondtam, altalanos iskolai fizika.

(#18640) lenox válasza #70869248 (#18638) üzenetére


lenox
veterán

Forgatonyomatekrol mar hallottal? Ugy latom, nem...

(#18641) #70869248 válasza lenox (#18640) üzenetére


#70869248
törölt tag

persze hogy hallottam, jöhet kiváncsi vagyok mit hozol ki belöle (de jó lesz egy hsz-be is, figyelek).

(#18642) dokar válasza #70869248 (#18638) üzenetére


dokar
addikt

Ez értelemszerűen együtt jár a szélesebb gumikkal, ami ugye a tapadásban a legfontosabb tényező.

Ekkora sületlenséget. :DDD

ae86.hu, hacsicsuru blog... így már érthető :D

extra - SEXRay

(#18643) lenox válasza #70869248 (#18641) üzenetére


lenox
veterán

Vajon miert nehezebb a szelsebb guminal a szervo nelkuli kormanyt tekerni?

(#18644) dokar válasza dokar (#18642) üzenetére


dokar
addikt

de ezt leszámítva azért van benne nagyon sok fontos információ :K

extra - SEXRay

(#18645) #70869248 válasza lenox (#18643) üzenetére


#70869248
törölt tag

Na igen, erre lennék én is kiváncsi, ha semmi nem változott meg, csak a tapadási felület nagysága, akkor miért nehezebb eltekerni a kormányt,...pont ezt szeretném tudni én is..hiszen ha tök mindegy...akkor?

Dokar: jöhet link akár a totalcar-ról is:kereső találat,gumidoktor
Sőt adhatok linket gumiforgalmazótol is,..széles gumi előnyei..

[ Szerkesztve ]

(#18646) #70869248 válasza lenox (#18639) üzenetére


#70869248
törölt tag

Ezt egyébként sem értem hogy jön ide, hiszen aszfalt-gumiról beszélünk a kerekeknél, legalábbis az f1 kapcsán.
Mert ha aszfalt-aszfalt lenne a dolog lényege, akkor még világos is lenne mit akarsz,..vagy mint a mozdonynál...fém a fémhez.
De itt gumi az aszfalthoz van...egyszerűen nem azonos a két felület.

(#18647) [CS]Blade2


[CS]Blade2
addikt

:D Az egész topic OFF-ba van!

Ideje lenne ON-modra kapcsolni:

Rosberg jogosnak érzi büntetését
Noha Kanadában a boxutcai incidens után leginkább Lewis Hamilton került a támadások középpontjába, hasonló ütközése miatt Nico Rosberget is tíz helyes rajtbüntetéssel sújtották a sportfelügyelők, amely a következő Francia Nagydíjon lesz hatályos. A német versenyző ugyanakkor elismeri hibáját, és jogosnak érzi a hátrasorolást. "Úgy érzem, megérdemlem a büntetést, ugyanazt, amit Hamilton kapott. Ő sem állt meg és én sem, így tehát ugyanazt érdemeljük. Későn vettem észre a piros lámpát, így természetes, hogy megbüntettek. Hibáztam" - mondta Rosberg a francia La Presse című lapnak. Annak ellenére, hogy a Williams versenyzője beismerte bakiját, azt is elmondta, talán elkerülhető lett volna a baleset, ha az előtte haladó Hamilton időben fékez. "Természetesen, ha Hamilton lassított volna, akkor talán jobban megértettem volna, mi is történik. Ő azonban tovább haladt, és hirtelen belerohant Kimi Räikkönenbe" - tette hozzá.

[ Szerkesztve ]

(#18648) dokar válasza #70869248 (#18645) üzenetére


dokar
addikt

tények:

1. a szélesebb gumival nagyobb kanyarsebességet lehet elérni
2. a tapadás nem függ a felület nagyságától

ezt a kettőt senki se akarja összekapcsolni ;)

extra - SEXRay

(#18649) dokar válasza [CS]Blade2 (#18647) üzenetére


dokar
addikt

Hibáztam

Na ehhez gerinc kell! :R Fairplay díjat neki. :D

extra - SEXRay

(#18650) Zolee11 válasza #70869248 (#18645) üzenetére


Zolee11
senior tag

Na agyaltam rajta hátha beugrik a megoldás, és asszem megvan. Azért nagyobb a "tapadás" a szélesebb gumiabroncs esetében, mert a gumi nem szilárd anyag, hanem képlékeny !!! Minél kisebb a tapadási felület annál nagyobb a nyomás és az adott cm2-re jutó terhelés, ezáltal nagyobb az igénybevétel, és mivel képlékeny ezért van egy határérték amin nem képes már megtartani az alakját (szétszakadnak a kötések), de itt atomi szintre kell gondolni, azaz leválik az aszfaltal érinkező "réteg" ezáltal gyengül a tapadás. Tehát a vékonyabb gumin nagyobb a terhelés és jobban is kopik, és itt a lényeg, hogy ugyanakkora súlyt, ill erőhatást nagyobb kopással "hálál" meg. Ha nagy hülyeség akkor sorry... :)

[ Szerkesztve ]

no brain, no problem

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Formula-1 2009 - Archívum VII. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.