Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Korcsii

    őstag

    válasz Razor18 #17765 üzenetére

    FS2020?
    Az alap 747 lelkivilága nem teljesen ismert még számomra, valahogy így kéne lennie:

    Ha jól sejtem, akkor nem a kezelőszervekkel avatkozol be, hanem csak betekered manuálisan a kívánt értékeket a műszerfalon. (Bár alapvetően ha teljesen kézzel viszed a kezelőszervekkel, akkor is el kell vinni olyan állásig, ahonnan tudja folytatni, és kb ugyanaz).

    Ebben az esetben legtöbbször csak vissza kell navigálni az útvonalra (vagyis bizonyos szögben felé tartani), illetve biztonságos emelkedési/süllyedési varió kell (ego olyan helyzetet kell teremteni, ahonnan a robot tudja folytatni). Ezután csak be kell nyomni az LNAV - VNAV gombokat (feltéve, hogy CMD + A/T aktív). Szóval gyakorlatilag ahogy az legelején kell.

    Még olyan probléma lehet, hogy közben már elhagytál 1-2 útvonalpontot, ami benne maradt az FMC-ben. Akkor azokat törölni kell (következő pont melletti gomb, majd a lista legelejére rakod, direct-elsz).

    Cruise speed :
    Az FMC felprogramozásakor meg kell adni az Init Pref oldalon Cost Index-et, ami alapján kiszámolja, hogy lassabban de tovább repülünk vagy rövidebb ideig gyorsabban égetve az üzemanyagot. Értékét a légitársaság határozza meg, BAW-nál 40 vagy 400 (attól függően, hogy 2 agy 3 karakteres a rendszer).
    Ezt az értéket a CRZ oldalon kellene látnod (ha le van modellezve), ECON SPD (lehet mach érték), és ott is tudod felülbírálni kézzel.

    240 csomó egyébként utazómagasságon nem kevés. Minél magasabban repülsz, annál ritkább a levegő, annál kisebb nyomás nehezedik a pitotcsőre, ami miatt kevesebbet ír. Ezért szerencsésebb lehet a mach értéket nézni (ami viszont limit, talán 0,9 mach a max, amit tud, 0,85 mach körül van általában a cruise speed).

    Beépített ATC vagy valamelyik online hálózat valódi irányítóval? Előbbire nem tudom, hogy van-e lehetőség, utóbbinál a valóságot kell nézni. Nyilván a szélirány határozza meg alap estben a pályairányt (szembe szélben szállunk el).
    Ha több párhuzamos pálya is van, akkor azok vagy (eltolt) bajonett elrendezésűek (lásd LHBP), és akkor adja magát, hogy kevesebbet kelljen gurulni a terminálig, vagy ha teljesen egy vonalban vannak, akkor valamilyen helyi rend szerint üzemelnek, pl:
    - EGLL runway alternation: hetente fordított sorrendben 6-15 közt az egyiket, egyébként a másikat használják leszállásra - kivéve most, mert visszatértek egy pályás üzemre (de most azt rotálják hetente). Heathrow Noise
    - EHAM: sok a pálya, inkább csináltak rá egy oldalt a hollandok: DutchVACC - Active Runway

    + vannak még a NOTAM-ok, amiben lehetnek pályalezárások

    Kevésbé pandémiás időkben a legegyszerűbb a Flightradar24-et nézni, ott látszik, hogy melyik pályát használják épp a valóságban.

    STAR annyiból még nem egyszerű, hogy egy adott pontból, egy adott pályára több STAR is létezhet (pl szintén EGLL: LOGAN-ról érkezve LAM, OCK, BIG, WEALD mind lehet a forgalom függvényében - mondjuk most nézem, rég repültem, már van LOGAN1/2H STAR is, ami gyakorlatilag a régi LAM3A)

    CMD L/C/R: ugyan azt csinálja, redundancia a szerepe, lehet válogatni (pl lehet úgy is, páros/páratlan járatszám alapján használják, vagy épp melyik oldalon ülő pilóta viszi a gépet).

Új hozzászólás Aktív témák