- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Gurulunk, WAZE?!
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
A kínai autó azért olcsóbb valamivel, mert a kínai állam (kommunista párt), a veszteséget kipótolja állami támogatásokkal. Így nem nehéz versenyezni egy piacgazdaságban. Már csak azért se vennék kínai autót, mert ezzel gyakorlatilag hozzájárulnék a kínai gazdasági háborúhoz...az Ő oldalukon.
A tudomány a valóság költészete!
-
Noukoum
veterán
Mert ha ráengedik korlátlanul az olcsó kínai autókat akkor garantáltan összeomlik az európai autóipar. Ezért kell szabályozni, korlátozni.
Ennek a veszélyét még nem látom, azért látjuk milyen árakon érnek ide a kínai autók és aligha hiszem hogy a magas profit miatt.
Az hogy az alsó-középosztály kiszorul az új autó vásárlásból az elkerülhetetlen volt, egyszerűen már így túl sok az autó. Ha lenne rá pénzük akkor is korlátozni, szabályozni kellene.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Vesa
veterán
válasz Ezekiell #9541 üzenetére
"#szaratesla"
Szerintem ezt senki nem mondja. Nekem pl. azért OFF, mert nem tetszik maga az autó, belül -számomra- vállalhatatlan az egy darab monitor, és az új index megoldás még akkor is OFF-olná a vételt, ha az előbbi kettővel kibékülnék. Ettől még nem tartom sz*rnak, sőt, nyilván kiváló a gyorsulása, a hajtáslánca, a szoftvere, a hatótávja, és egy nagyon hatékony EV-nek tartom. Csakhát az autóvétel részben érzelmi döntés is, és senki nem fog olyat venni, ami nem tetszik neki. Sajnos a Tesla kínálata nagyon egysíkú, gyakorlatilag mindegyik ugyanaz a forma (nyilván a tankot nem ideértve), így még az sincs mint más gyártóknál, hogy az X modell nem tetszi, de az Y már igen.
A tudomány a valóság költészete!
-
FIREBLADE78
addikt
Majd ha kilett fizetve,akkor kaptok infót,képet stb. Addig csak 99%. De fent van hahun.... C hirdetései között (23,3m,feha)
Fingó van benne,én. Hálózat? Minden sarkon szinte ahol lakok... Mindenhol lehet tölteni. Jah,hogy nincsen rajta a bmw embléma?![ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Mauzes
addikt
válasz Noukoum #9582 üzenetére
De amúgy mitől ne tudnának jelentős sikerrel betörni a kínai gyártók az európai piacra? Szerintem a jelenkori folyamatok, amelyben az új autó árak és az autózás iszonyat mértékben megdrágult és ez hosszú távon folytatódik, és ezzel párhuzamosan az alsó-középosztály széles rétegei egyre inkább szorulnak ki a meglévő gyártók kínálatából. Ez a réteg akar autót, és ha a kínaiak adják meg olcsón, akkor sokan (nem mindenki, de nagyon sokan) ezt fogják megvenni.
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #9531 üzenetére
"Amiért eddig is azt vett. A százezer eurós X5 vásárló is vehetett volna Dacia Sanderot korábban 15 ezerért, aztán mégsem azt vett. "
Ez valamiért néhány embernek nem megy át. Sok szempont és elvárás van, amit egy autóvásárláskor az emberek támasztanak a járművel szemben. Ennek csak az egyik paramétere a gyorsulás, a szoftver, és egyebek, ott van még a kényelem, a komfort, a minőség. Tulajdonképpen, akinek a Tesla autói bejönnek, most kifejezetten örülhet, mert tényleg vicc áron mennek már és megkapja a gyorsulást, meg a kütyüséget is. De vannak azok -mint én is-, akiknek nem ez a fontos, hanem a kényelem, a szinte nulla menetzaj, az ergonomikus kialakítás, a minőségi anyagok. Utóbbiak sajnos kénytelenek lesznek többet fizetni, és mivel ez a szempont fontosabb, meg is fogják tenni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Noukoum
veterán
Elfogadom a véleményedet, de nem értek vele egyet. Nem tartom álszent dolognak azt hogy ha választok "két rossz" között akkor a kisebbik rosszat választom. Szóval vagy a profit egy része megy a kínaiaknak, vagy az egésze. Én inkább az előbbit választom.
Komoly kritikusa vagyok annak a rendszernek mely kiszervezi a gyártást szegényebb régiókba és élhetetlen körülmények között dolgoztatja a munkaerőt, ami egyben nagyobb környezeti teherrel jár. De hol állítottam azt hogy én ezt támogatom? Persze, amikor fogyasztok akkor azt teszem. Amikor adózom a kormánynak azt teszem. Az az elvárás hogy egyiket se csináljam? Amikor dőltel írod hogy nyugat azt feltételezem azért teszed mintha én szenté avattam volna a nyugatot. Én ilyet megítélésem szerint nem tettem.Azért emeltem ki egy részt mert ebben van konkrét döntésem. Vagy azt veszem aminek a profitja az amerikai kapitalista cég zsebébe megy vagy azt veszem mely a kínai állam zsebébe megy. Mindkettőt kínában gyártják, ezen én most, ebben a pillanatban nem tudok változtatni. Ezt az ördögnek való kikiáltást túlzásnak tartom, még ha meg is neveztem volna kínát mint a nyugati civilizáció ellensége, akkor sem új keletű dolog az hogy ellenséggel gazdasági kapcsolatot létesítsünk. Különösen úgy hogy a nyugatnak nem célja elpusztítani a kínai civilizációt, hanem ha lehetősége volna akkor békés módon megváltoztatná a politikai rendszerét. És igen használni és élvezni fogom azokat a termékeket amiket kínában gyártanak. Nem fogok azért nem használni telefont mert az összeset kínában gyártják le. Szerintem ez nem is elvárható.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #9581 üzenetére
Na de kérem, nincs hozzá töltőhálózat, meg nem megy el annyit, mint egy Modell3 és még fingópárna sincs benne, akkor miért kellett megrendelni/venni?
Valami infó még? Melyik változat, szín, bármi? Miért ez lett végül a befutó? - dilemmáztál Te is, mi legyen
-
WiZARD
addikt
válasz Noukoum #9584 üzenetére
A profit egy része kerül oda. Másik része megy a kínai gazdaságba (gyár+dolgozó+adók).
A kínai emberek továbbra is az adott körülmények közt vannak dolgoztatva a nyugat által, a környezetvédelmi dolgok továbbra is a kínai szokások szerint vannak kezelve, de ugye attól még ezen a bolygón vannak, és a környezeti hatások nem állnak meg a határnál.Nem mondom hogy tudok jobbat, csak kicsit álszent az egészből(kínai gazdaság) kiragadni egy szeletet és ördögnek kikiáltani(kínai gyártás), másik felét meg vígan használni/élvezni(kínai gyártatás).
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Noukoum
veterán
Volkswagen csoport 2023-as elektromos eladási száma:
771 100
Ebből csak Volkswagen:
393 700
Ebből ID4/5:
223 100
Ebből ID3:
140 800
A vállalat még 2022 májusában, Herbert Diess alatt, azt a célt tűzte zászlajára, hogy 2025-re a világ első számú villanyautó gyártója lesz. Egyelőre úgy tűnik, ehhez valami rendkívüli ugrásnak kellene történnie, ugyanis míg 2021-ben 480 ezer, 2022-ben pedig 740 ezer darabbal voltak lemaradva az első helyezettől, 2023-ban a hátrány már egymillió fölé nőtt.
Ha már európai autóipar, ezek a számok kellően lehangolóak. Az viszont látszik hogy szépen működik a Tesla modellje, kevés típusból sokat eladni. Sokan még emlékezhetnek hogy a szakértők megjósolták a Tesla csődjét, mert a nyugati vásárló széles választékot akar és nem fogja megvenni ugyanazt az autót ami a szomszédnak is van. Az élet erre is remekül rácáfolt.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
biga
őstag
válasz Noukoum #9586 üzenetére
Nem veszem öket egy kalap ala. Csak europai lokalpatriotaként jeleztem, hogy ezt tekintem preferencianak és tartok töle, hogy mas kultura, mas megközelités esetleg karosan is hathat ra. A Coca-Cola meg a McDonalds is egyfajta kultura.....
Mindenesetre az amerikai állam nem használja az amerikai cégek vagyonát arra hogy elpusztítsa európát, szemben a kínaival aki igen
Ennek kizarolag egy oka van: hogy szövetségesek vagyunk (még...). Kérdezd meg azokat a régiokat, akik nem, vagy nem annyira szövetségesek amerikaval.De valoban elmentünk rossz iranyba, én alapvetöen az elektromos autopiac lehetséges valtozasarol beszéltem (a véleményem szerint), nem volt szandékomban ideologiai vitaba keveredni Peace!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Noukoum
veterán
Mondanám hogy kíváncsi lennék hogy miben számolják fel az európai értékeket az amerikai gyártók, de azt hiszen eleget offoltam itt már.
Mindenesetre az amerikai állam nem használja az amerikai cégek vagyonát arra hogy elpusztítsa európát, szemben a kínaival aki igen. Elég meredek egy kalap alá vonni őket.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
biga
őstag
válasz Noukoum #9582 üzenetére
Én fogyasztóként inkább veszek drágábban rosszabbat, mint hogy olyat pénzeljek aki felakarja számolni a nyugati civilizációt. Nyilvan az atlag nem ilyen, nem is elvarhato.
Ezzel tudok (részben) egyet érteni (mint jeleztem is), de némileg modositanam:
Én fogyasztóként inkább veszek drágábban rosszabbat, mint hogy olyat pénzeljek aki felakarja számolni
a nyugati civilizációt.europai értékeket...
Igen, tehat bele értem az amerikai gyartokat is.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Noukoum
veterán
Van különbség aközött hogy egy amerikai kapitalista céghez kerül a profit vagy egy kínai állami céghez. Ha választanom kell akkor inkább kerüljön az előbbihez a pénzem. Egyébként elkezdték elvinni a gyártást kínából a nyugati cégek, ez sem tart örökké.
Ellenben nyitott vagyok minden konstruktív ötletre mely a nyugati piacra szánt termékek kínában való gyártását redukálja. És nincs bajom a kínai emberekkel, a politikai rendszerük tevékenységével van problémám.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Igen a Teslára, tudod a világ legnagyobb elektromos autógyártójára gondolok.
Az a baj a szerintemmel hogy a japán és koreai autók szövetséges országokból jöttek, akkor amikor erős volt az európai autóipar. Most az eu autóipar gyenge, kínával meg kereskedelmi háborút folytat a nyugat.A telefonos gyártást is kivitték és létre is jött a huawei. Majd jött a tiltás és vége is lett. És már most komoly téma az eu-ban hogyan korlátozzák a kínai autókat, pl. szétvámolják őket.
Én fogyasztóként inkább veszek drágábban rosszabbat, mint hogy olyat pénzeljek aki felakarja számolni a nyugati civilizációt. Nyilvan az atlag nem ilyen, nem is elvarhato.
De majd meglátjuk, nem vagyok jós. Ellenben egyszer már megéltem hogy vége van az applenek és a samsungnak mert a kínaiak világuralomra törnek. Nem jött össze.
Ja és tapasztalatom tudásom szerint se a mg se byd nem üti meg az európai autóipar színvonalát. Tudnak ők jó autó gyártani lásd NIO de az meg annyiba kerül mint a német prémium… Ezek az olcsóbb modellek nem véletlen kerulnek annyiba, amennyibe es ezt a vasarlok is tapasztalni fogjak. És látva hogy az olcsó kínai telefonok is képtelenek voltak felzárkózni, meglepődnék ha az autókkal feltudnának.
Mondanám hogy ne legyen igazam, de inkább legyen.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
FIREBLADE78
addikt
Na legyen valami ON is. Úgy néz ki,hogy lett egy i4.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biga
őstag
válasz Noukoum #9579 üzenetére
Amerikai autopiac?? Marmint a Tesla-ra gondolsz? Tudsz olyan amerikai autogyartot - a Ford eu diviziojan kivül - aki eséllyel tud(ott) labdaba rugni az eu piacon?
Nem tudom hogy lesz, Szerintem a kinai autogyartok ugyan ugy fognak elterjedni, ahogy korabban a japan, koreaiak is megtették, csak most még arban sem feltétlenül kell versenyezniük. Plusz az elmult évtizedekben a nyugati gyartok még azt a szivességet is megtették kinanak, hogy odavittek komplett gyarakat, és megtanitottak öket technikat gyartani (miközben az itthonit meg hagytuk elsüllyedni, mert a profit ugye nagy ur). Ezt ugyan mostanra felismerte az USA+EU, de lehet, hogy késön. Sztem a mostani még létezö eu gyartok (akik még nincsenek kinai kézben, mint pl a Volvo), azok bizony küszködni fognak.
Az olyan, korabban a prémium felé kacsingatok, mint pl a VW is visszavettek mar: hasonlits össze egy ID3-at pl egy késöi Golf-fal. A hagyomanyosan prémiumnak tekintett gyartok meg oda jutottak, hogy pl Tesla-hoz, vagy Hyundai-hoz hasonlitgatja öket mindenki, ami megint csak nem sok jot jelent ezen gyartokak, ha mint mondtam, nem kezdenek el adaptalodni valamilyen iranyba.én egyébként egyszerü fogyasztoként nem banom ezt sem (gyözzön az, aki jobban alkalmazkodik), csak az europai lokalpatriota lelkemnek faj, hogy elveszhetnek ezek az értékek. Na meg a zöld énem tiltakozik, hogy miért jo nekünk tizezer km-erekröl idehozatni azt, amit mi is meg tudunk csinalni, ha akarunk
Aki teheti, annak ajanlom ellatogatni Mulhouse-ba a Cité d'Automobile-ba, ami az egyik legnagyobb europai magankézben lévö automuzeum (bar erösen francia gyarto tulsulyos az elhelyezkedéséböl adodoan: Bugatti, Peugeot nagyon sok van), és kb a bejarat utan van egy hosszu folyoso, ahol egy vitrinben ki van allitva vagy 50m-nyi vitrinben hajdani, ma mar rég elfelejtett automarka emblémaja. Ok, bagyon sok benne a korai manufakturalis autogyarto is, de mindenképp talulsagos latni, a több szaz (ha nem ezer) mara elfeledett gyartot, akik nem voltak képesek felvenni a versenyt
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Noukoum
veterán
Nincsen európai, de csak nyugati van: Apple, Samsung.
Ha az európai autóipar összeomlik, akkor bejön az amerikai, koreai. De nem a kínai. Az csak addig maradhat amíg heterogén a piac. Lásd Huawei mobilfronton. Az is szépen leuralta a nyugati piacokat.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #9575 üzenetére
Ma is csak az a helyzet mint néhány évtizede: aki nem tud alkalmazkodni az elpusztul, de ez nem újdonság.
én pont ebben bizok, illetve erre utaltam, hogy remélem, hogy az eu autoipar képes adaptalodni az uj helyzethez. Attol, hogy a mai gyartok mar tuléltek néhany krizist, az nem garantalja, hogy a következö krizist is tul fogjak. A méret meg plane nem garancia (lasd pl GM)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Noukoum #9574 üzenetére
Tekintettel arra hogy a szaros telefonból sem kínait használunk, óvatos lennék ezzel a kína leuralja a nyugati piacot.
Gyakorlatilag az eu piacon - a kisebb részesedésü amerikai (Apple, Google) mellett - , mindenki Samsung-ot, vagy Xiaomi-t stb-t vesz. Hol vannak az europai gyartok? (Alcatel, az Ericcson, Philips, Noki stb)?
én ovatos lennék[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
Ha kicsit eltávolodunk a jelenlegi szituációtól, és megnézzük az európai autóipart a második világháború után, akkor azt látjuk hogy gyakorlatilag végig brutális verseny volt, és aki nem tudott gyorsan alkalmazkodni a változó körülményekhez, az megszűnt, vagy felfalta a konkurencia. Gyakorlatilag ezért állt földbe a teljes brit autóipar, tűnt el a Saab, adták el a kínaiaknak a Volvo-t, sodródott a megszűnés szélére jópár tradicionális márka, lásd Lancia, Alfa Romeo... Ezzel párhuzamosan elindult egy integráció, aminek a végén olyan óriások jöttek létre mint a VW vagy a Stellantis.
Külső verseny is volt bőven, ahogy irtad, a hetvenes években a japánok, a kilencvenes években a koreaiak nyomultak be a piacra, haraptak ki részesedéseket.
Ezt fogják tenni a kínaiak is. Nekik is meg kell találni a helyüket a piacon, meg kell ismertetni magukat a vásárlókkal. Ennek a végére lesz egy adott piaci részesedésük.
Én nem hiszek abban hogy a kínaiak megölnék az európai autóipart.
Ma is csak az a helyzet mint néhány évtizede: aki nem tud alkalmazkodni az elpusztul, de ez nem újdonság.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Noukoum
veterán
Tekintettel arra hogy a szaros telefonból sem kínait használunk, óvatos lennék ezzel a kína leuralja a nyugati piacot.
Szerk: mármint telefont használ a nyugat, mi magyarok már önkentesen kivonultunk a nyugati piacrol. Csak a pontossag kedveert.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
biga
őstag
érdekfeszitö vita....
Véleményem: sztem eleve alapos atrendezödés varhato a következö években, és van ra nem kis esély, hogy par éven belül a legtöbb europai gyarto mar nem is egymassal vagy a Tesla-val fog versenyezni, hanem a kinaiakkal (igen, a BMW meg a Mercedes és tarsai is). Ahogy volt idö, hogy senki nem gondolta volna, hogy pl a brit vagy svéd auto egyszer nem létezö fogalomma valik, vagy hogy azsiabol csak gagyi jön. Aztan egyszer csak megjelentek olyan hajdan gagyi gyartok, mint a Toyota, vagy a Kia, Hyundai, vagy mas kontextusban: pl a Sony vagy a Samsung, Huawei (igen, emlékszem még ra, mikor ezek mind kb a gagyi szinonimai voltak!).
A szamok egyelöre azt mutatjak, hogy bizony most a kommersz gyartokra van igény, akkor is ha kopog a müszerfal, vagy esetleg az illesztési hézag több 1mm-nél.
Remélem, ennél hamarabb magara talal az europai autogyartas, és rajön par gyarto, hogy vagy feladja a prémium imazst (legalabb részben) kiszolgalja a kommersz vevöket és akkor legalabb a marka nem megy süllyesztöbe, vagy megprobalkozhat feljebb kapaszkodni a luxus felé (ha tud). A legjobb talan az lenne, ha sikerül mindkettöt megtartania: maradjon europai a szinvonal, de el kell fogadni, hogy a sznobsagbol nagyon vissza kell venni. Nem tudom, ez utobbi menni fog-e a kontinens gyartoinak...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #9569 üzenetére
"Most kikereshetném a merci és a bmw árcsökkentéseit tesla-t követve kínában"
Keresd már ki légyszives.
"Pláne úgy, hogy nincs is elektromos autója"
LOL. Ez aztán különösen releváns ebben a témában. A következő az lesz, hogy ne merjek írni a Tesla üzleti eredményeiről mert nincs Teslám?
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Balázzs
senior tag
válasz Balázzs #9569 üzenetére
Hogy ON is legyek:
Nálatok hogy alakul a CASCO? Ha újrakötöm (KH) akkor ezek jönnek ki:
Önrész összege (Ft) Havi díj Negyedéves díj Féléves díj Éves díj
100 000 58 838 172 988 335 399 635 541
200 000 50 342 148 010 286 973 543 785
400 000 40 571 119 286 231 282 438 267Ha maradok náluk, kb 300 ezer és máshol csak drágább...ennek nem lefelé kéne mennie?
Ja és úgy marad 300, hogy 100 ezer az önrész + fullos üveg biztosítás.[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
válasz Noukoum #9557 üzenetére
Igen, láttam ott is, meg - mindenhol - máshol is trollkodik, én "csak" kétszer cáfoltam korábban, sőt az egyik hazugság is volt, de nem látja a fától az erdőt. Pláne úgy, hogy nincs is elektromos autója, nesze neked tapasztalat
Most kikereshetném a merci és a bmw árcsökkentéseit tesla-t követve kínában, de felesleges, inkább hozok még popcorn-t.
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #9567 üzenetére
Láthatóan a moderátorok engedik, szóval trollkodj még nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #9566 üzenetére
Hmm, megint az értelmező olvasás. Csak hogy elhelyezzük a dolgokat: az általad betett hozzászólás 2023 elején született, a 2022es számok megjelenése után.
"A model 3 eladási számai nem tetöztek 2020-ban"
Nem is írtam ilyet. Azt írtam "tavalyelőtt " azaz 2021ben. Akkor 500.739 TM3-at adtak el, 2022ben 476.336-ot.
"A Tesla kitudta magát húzni az általános autóipari törvényszerűség alól."
Láthatóan nem, azért kényszerülnek árcsökkentésekkel operálni.
"A Tesla Model Y nem tetőzött."
Mert brutál módon árat csökkentettek, ahogy írtam.
"Az eladások úgy is nőttek volna ha nem csökkentenek árat."
Gondolod te. A valóság meg teljesen más.
"Nem kellett a CT-nek sürgősen jönnie hogy megtámogassa a növekedést."
Nem, mert árat csökkentettek.
"A Tesla profitja még árcsökkentések után is jóval nagyobb mint a BMW vagy bármelyik másik autógyártó profitja."
Hülyeség. A Tesla profitja 2023ban konkrétan bezuhant, az adózás előtti nyereségaránya lefeleződött. 2022ben még 19%-os EBT marzsot és 30%os bruttó marzsot tudtak elérni, 2023ban Q3-ban már csak 9%os EBT és 18%-os bruttó marzsuk volt, tendencia csökkenő.
Ettől a BMW, és a Merci számai is jobbak, de a bruttó marzsa még a VW Groupnak is jobb volt."amíg pl. a BMW mit össze nem kínlódik az elektromos autóival"
Ez is csak a te fejedben van így.
"Musk amúgy 1.8 millió autód ígért,"
Nem, Musk 2 millió autót ígért.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #9558 üzenetére
A model 3 eladási számai nem tetöztek 2020-ban.
A Tesla kitudta magát húzni az általános autóipari törvényszerűség alól.
A Tesla Model Y nem tetőzött.
Nem volt meg tavaly a csúcs.
Az eladások úgy is nőttek volna ha nem csökkentenek árat.
A Tesla profitja még árcsökkentések után is jóval nagyobb mint a BMW vagy bármelyik másik autógyártó profitja.
Nem kellett a CT-nek sürgősen jönnie hogy megtámogassa a növekedést.
A fentiekből nem következett hogy teljesen valószínűtlen azon eladási számok.
Egyáltalán nem jött be a tipped.Ha jól számolom csak 8 helyen írtál totál baromságot? Az végülis nem olyan rossz. Abban sem vagyok biztos hogy a Teslának csökkent a profitja, csak amíg pl. a BMW mit össze nem kínlódik az elektromos autóival teljesen lényegtelen megnéznem, mert mindent dominál a Tesla.
Musk amúgy 1.8 millió autód ígért, hogy nem találta el?Hú de messze jársz a valóságtól..
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #9563 üzenetére
Ami még mindig nem érdekel ebben a beszélgetésben senkit, csak téged. Spoiler: nem vagy autógyár. Bár lehet annak hiszed magad?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #9554 üzenetére
Én értem, hogy most próbálod "új autó vásárlóra" leszűkíteni a dolgot, mert neked az tetszik, csak hát senkit se érdekel, milyen részhalmazt akarsz te magadnak megfogalmazni. Senkit. A kutyát se. Így vagyunk a véleményeddel is mondjuk, szóval végülis, konzisztens
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #9558 üzenetére
Élj ebben a hitben nyugodtan.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #9557 üzenetére
És igazam is lett, az eladások további növelése kőkemény árcsökkentésekkel sikerült csak, ami telibeverte a profitot.
Ráadásul nem volt elég az árcsökkentés, látjuk hogy a Tesla rá van kényszerítve továbbra is.Úgyhogy ez eléggé öngól volt. Lehet tőlem olyat is találni, ami tényleg nem jött be.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Ezekiell
veterán
válasz kiserik #9552 üzenetére
Jaja, sokan találják az út szélén! Vagy ajándékozzák nekik!
El kell engedni a dolgot/kollégát, nagyon nem szabad komolyan venni
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
kiserik
senior tag
"nem mindenki BMW vásárló akinek BMWje van?"
Nekem ez a kedvencem
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #9547 üzenetére
Egyáltalán nem cáfol. Az eredeti kijelentés az volt hogy a Tesla vásárlók korábban német prémium vásárlók voltak. Ez még a te 3 évvel ezelőtti diagramodból sem következik, ráadásul az nem is vásárlókról szól, hanem arról hogy milyen autójuk volt korábban.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #9545 üzenetére
Ettől függetlenül szépen cáfol téged. Nagyot akartál mondani, rajta kaptak, semmi gond, jó esetben egy "hmm tévedtem" belférhetne.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #9534 üzenetére
Az a baj hogy nem akarod megérteni a lényeget.
A BMW-t nem mi földi halandók teremtettük meg hanem ISTEN. Amit ő deklarál az úgy van. Tehát ha a BMW csődbe megy, ha már egy darab BMW sem lesz az utakon, a BMW akkor is egy PRÉMIUM autógyártó lesz.
Ezzel szemben a fostesla amit szaros halandók hoztak létre sosem lehet PRÉMIUM, mert nem ISTEN teremtette, ráadásul ISTEN deklarálta azt hogy a fostesla NEM PRÉMIUM és SOHA nem is lehet az.
Ezt kellene már megértenetek, aki mást állít az nem ért hozzá.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #9531 üzenetére
A Tesla vásárlók marginális kisebbsége volt korábban prémium vásárló.
Tételesen nem igaz.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Csak hogy a felesleges állóflameen kívül legyen valami értelmes is:
A Tesla a tegnapi árcsökkentés nyomán mindenkinek, aki az elmúlt 2 hétben rendelt Model Y-t, kérdés nélkül visszaadja a különbözetet. Ez tavaly is így volt a májusi árcsökkentésnél, de most a céges vásárlóknak/lízingelőknek is ugyanezt teszik! #szaratesla
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #9530 üzenetére
A bicikli pedig szintén közlekedési eszköz, és szintén profitot termel.
Ha csak 1x érdemben arra válaszolnál, ami a téma, és nem mellébeszélnél...
Dehát ilyenek a trollok.Szóval nem tudtuk meg, hogy a számokban benne van-e a bicikli. Gondolom benne
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Ezekiell
veterán
Bánccsátok a szegény BMW-t, miközben pontosan tudjátok, hogy ez triggereli a mérnök urat - a ti hibátok minden IS!
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #9536 üzenetére
Micsoda? Az kettő gyártó elektromos auto eladását veted össze egymással? - te teljes zakkant vagy
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #9531 üzenetére
Egy nagy túrót… bármilyen fórumon picit körbenézel a zöme Audi/BMW-t hagyott ott… vagy van mellette, de nem azt használják.
Tesla=Dacia köszönjük a szakértelmet már megint… -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #9534 üzenetére
Pedig ez a megfelelő összevetés… egyedül megint Te vagy helikopter.
-
Noukoum
veterán
Globális elektromos eladások:
Bmw (nem csoport) 330 000
Tesla: 1 800 000Persze nincs semmi gond, fel kell állítani egy dogmát hogy a bmw prémium a tesla nem és minden a legnagyobb rendben. Marmint az alternativ valosagukban nyilvan.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
"Tesla árszegmensben vásároló emberek nem a swiftekből ülnek át abba, hanem német prémiumból"
Tételesen nem igaz. A Tesla vásárlók marginális kisebbsége volt korábban prémium vásárló. A túlnyomó többség Hondát, Toyotát, koreait stb. vett korábban.
"miért venne bárki BMW-t, ami 23-24M inkább vagy nem is fér a keretbe."
Amiért eddig is azt vett. A százezer eurós X5 vásárló is vehetett volna Dacia Sanderot korábban 15 ezerért, aztán mégsem azt vett.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
pityu8
tag
válasz Shadowbull #9471 üzenetére
Köszönjük a részletes beszámolót! Esetleg BYD vonalon nem nézelődtél?
-
Shadowbull
addikt
Simán elérheti, miért ne? A Tesla kommersz tömeggyártó, a Hyundai csoporttal, a Stellantissal, a VW olcsóbb márkáival meg a kínaiakkal versenyez. Ha sikerül neki szélesíteni a kínálatot, akkor akár 4-5 millió autót is eladhat évente.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
"Azért a prémium kategória árazása az nagyon is összefügg a közvetlen alatta lévőkkel"
Van összefüggés, de nem úgy ahogy te elképzeled, nem viszi le a prémiumgyártó az árait csak azért mert egy másik gyártó leviszi, tök mindegy hogy az prémium vagy nem.
A prémiumkategória ebben is különbözik a kommersztől, nem az áron keresztül akar vevőket szerezni.
Nyilván van egy általános piaci helyzet, egy általános kínálati és keresleti szint, és ezt minden gyártó minden ajánlata befolyásolja, de nem közvetlenül és nem azonnal."Ferrari/RR/stb szinten már talán nagyrészt függetlennek mondhatóak"
Az már luxuskategória, megint egy másik kávéház.
Sokszor elmondtam már: a kategóriák határai nem élesek, a kommersz teteje átfedésben van a prémium aljával, a prémium teteje meg a luxus aljával. A kategóriákat nem csak az áron keresztül definiáljuk, még akkor sem ha sokan ezt teszik.
Ez kavarta meg egyébként az embereket, amikor megjött a Tesla (aki erre egyébként rá is játszott) a Teslák jó drágák voltak, akkor az biztos prémium.
Ma már kicsit tisztult a kép, egyértelműen látszik hogy a Tesla már az árazásán keresztül is kommersznek definiálja magát, minél olcsóbban akar minél többet eladni.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #9522 üzenetére
BMW Group… jó, hogy nem az összes nemet auto gyártót beteszed egy kalap alá. Ez ilyen házaló ügynök hasonlat kb…
-
cOxeR
Ármester
Engedd el… nem megy át neki, hogy Tesla árszegmensben vásároló emberek nem a swiftekből ülnek át abba, hanem német prémiumból, mert nem ad annyit az auto mint amennyivel többe kerül, vagy pusztán nem is tudja azt.
Esetleg simán elegük van, hogy 4-5 évente tudtak venni újat, most meg ezekkel az árakkal nem érdemes foglalkozni.
2-3 évente vesz egy új Teslát, kevesebb tőke áll benne, no meg pusztán itt ez a pályázat melyik BMW felel meg neki?
Egy basic Y 13M-ra jön ki ha van támogatás… miért venne bárki BMW-t, ami 23-24M inkább vagy nem is fér a keretbe. -
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #9522 üzenetére
Az 5925 az csak elektromos autó, vagy még a bmw bicikli is benne van?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #9522 üzenetére
Nem hinném, hogy valaha is elérné a Tesla a BMW-t akár idehaza is, sőt, van egy sejtésem, hogy ha beindul a hazai BYD gyártás, akkor a BYD-et se fogja utolérni.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #9519 üzenetére
Jelenleg a Teslának kell kapaszkodni hogy egyáltalán megközelítse a BMW magyarországi eladásait.
BMW Group vs. Tesla
5.925 vs. 1.316https://marharepaszerint.blogspot.com
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #9512 üzenetére
Hogyne lenne hatással?
Azért a prémium kategória árazása az nagyon is összefügg a közvetlen alatta lévőkkel. Ott még bőven van átjárhatóság mind a 2 irányban, akár árazás akár műszaki tartalom miatt.
Feljebb kell lépni, hogy ezek elváljanak. Ferrari/RR/stb szinten már talán nagyrészt függetlennek mondhatóak, bár egy S osztály, vagy R8 vagy hasonló azért arra is lehet hatással, Koenigsegg/Pagani/stb meg 100% független.Műszaki szempontból meg nyilván méginkább hatnak egymásra.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
tuzpenge
őstag
"szerencsésebb sorsú országokban valahol a magánrepülőnél és egy minimum 5-10 millió dolláros ingatlannál kezdik esetleg azt érezni, hogy alulról közelednek" -> szerinted egy ilyen anyagi helyzettel rendelkező ember autóvásárláskor nézi, számolja, álmatlan éjszakái lesznek azon, hogy 3-5 év múlva mennyit fog érni az autója (függetlenül attól hogy 20 vs 100 milla)???
"Általában pont a pénzesebbeket érdekli, mert ők tudatosabbak" -> nagy részük igen, de autóvásárlásnál ők sem ezt számolgatják, hanem egyéb sokkal fontosabb befektetésekre koncentrálnak, és itt a BEFEKTETÉSEN van a hangsúly!!! Az autók jelentős része NEM AZ!!! Bíztam benne hogy ezzel tisztában vagy!ˣ
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #9518 üzenetére
Nem engem kell meggyőznöd, hanem a BMW regionális retail felelősöket... vagy a magyarországi felelőst aki nem jól fordította le a feladatot
Bp-is szalon értékesítőjének ez így van kiadva. Hozni kell a Tesla számait mert vetélytárs. Értékesítők is ki vannak ezen, elhiheted.. főleg hogy a tesla más liga..
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #9514 üzenetére
"És hozni kell a TESLA számait, mert egy kategória..."
LOL, dehogy kell. Természetesen a BMW nyomon követi mit csinál a Tesla, ahogy minden jelentősebb szereplőt nyomon követ. De ugyanúgy nem igazodik a célok meghatározásában a Teslához, ahogy a Dacia-hoz sem.
A Tesla nemcsak elvileg nem prémium, hanem gyakorlatilag sem.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Mauzes
addikt
válasz FIREBLADE78 #9516 üzenetére
Jó, hát az ár az maradjon, csak az értékesítők adjanak el többet.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Andras6800 #9514 üzenetére
Mégsem enged egyik szalon sem a meglevő készletből.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #9512 üzenetére
El kell, hogy keserítselek, BMW pl igenis követi a TESLA eseményeket. Szalonban dolgozó eladással foglalkozó ezen volt kiakadva tavaly, hogy megkapták a célokat. Egyik fő újítás, hogy a TESLA, mint komoly vetélytárs került a látókörbe. És hozni kell a TESLA számait, mert egy kategória... fel kell Venn a kesztyűt. BMW központot nem hatotta meg, hogy TESLA elvileg nem prémium.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz tuzpenge #9459 üzenetére
Általában pont a pénzesebbeket érdekli, mert ők tudatosabbak. Többségében azoknak van több pénze, akik értelemmel élik az életüket. A saját és környezetemből vettem a mintát. Menőjenő Gipsz Jakab esetére, aki hitelt vesz fel egy 20M-es kocsira csak hogy "megmutassa a szomszédnak", szerencsére nincs rálátásom. Sokkal inkább megnézik a gazdagok, hogy mire költenek...(persze "gazag" fogalmát előbb definiálni kéne, mert mindenkinek mást jelent, Magyarországon általában ha van egy jó kocsid és egy normálisabb családiházad, már gazdagnak számítasz, de szerencsésebb sorsú országokban valahol a magánrepülőnél és egy minimum 5-10 millió dolláros ingatlannál kezdik esetleg azt érezni, hogy alulról közelednek).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9456 üzenetére
Szövegértés? A bukón nem parázik senki, a bukó _mértékén_ van egy egészséges vita, hogy az mennyiben nagyobb EV esetén. (Aki nem ért valamit, az meg ne fórumozzon)
A tudomány a valóság költészete!
-
FIREBLADE78
addikt
Tudom bagatel,de biztos ami biztos. Átírás után milyen költségek merülnek fel ev-nél? Mivel 5 hónapig demó autó lenne és utána szerezzük meg a tulajdont
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biga
őstag
A Tesla is föleg emocionalis valsztas sok embernél, az a tapasztalatom. Mint anno az Alfa Romeo-knal, vagy akar egy idöben a volvo-knal is, de hogy mas példat is hozzak: mint pl az Apple ->bar a technologiai összképet tekintve sok tekintetben elmarad a konkurensektöl, egyes esetekben akar a minöség is olyan amilyen, vagy a teljesitmény nincs pariban a konkurensekkel stb, de van par olyan megoldasa, ami érdekessé teszi, vagy egyszerüen van egy olyan imazsa, hogy viszik, mint a cukrot. Föleg egy marketing orientalt vilagban ez tekinthetö "normalisnak". A Tesla sok tekintetben hozott forradalmat az autoiparba, sok gyarto nem gyözi lemasolni az ötleteit. Mindeközben a Tesla meg igyekszik behozni az autogyartasban lévö évszazados lemaradasat. Majd meglatjuk, melyik oldal gyöz: az autogyartok tanulnak meg "informatizalt" autot gyartani, vagy a Tesla tanul meg autoszerü autot gyartani. Egyelöre a Tesla sztem jobban all (bar én személy szerint ebben nem neki drukkolok, mert az elöbbi mindenkinek hasznosabb lenne..).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
"Plaid a Nürburgringen 4 perc körül kezd visszavenni, akkor már tényleg nem ad le 700 kW-t, talán csak 500at..."
Figyi, nézz már meg egy versenypályás videót, hogy legalább minimálisan tisztában legyél azzal hogy mi történik ott. A padlógázos szakaszok pár másodpercig tartanak, ráadásul a tapadás miatt erősen dolgoznak a kiporgesgátlós funkciók is, szó sincs arról hogy hosszabb ideig leadná a maximális teljesítményt. És így is túlmelegszik, a rekord körben már az elejétől fogva kimélték a hajtásláncot.
"Taycan meg mennyit is tud 250-270 kW körül tölteni? kb 7 percet?"
Pár másodperc vs. 7 perc....
"800V jó marketing szöveg"
Marhaság.
"Töltési görbe az akkun múlik leginkább"
A töltési görbe a teljes rendszer leggyengébb láncszemén múlik. Ha az az akku akkor azon, de nem mindig az akku az.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #9504 üzenetére
pár másodperc vs 20 perc - LOL
Plaid a Nürburgringen 4 perc körül kezd visszavenni, akkor már tényleg nem ad le 700 kW-t, talán csak 500at...
Taycan meg mennyit is tud 250-270 kW körül tölteni? kb 7 percet?800V jó marketing szöveg, mint a fényképezőnél/mobilnál a megapixel.
Töltési görbe az akkun múlik leginkább, mit bír, mennyire akarják kínozni. Kell-e 3 évvel a megjelenés/bejelentés után az ígért 350kW-ról kussolni és a gyorsabb töltés helyett inkább egy akkukímélő 200kW kapcsolót berakni...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #9501 üzenetére
Szóval azt mondod, hogy ami melegedés egy plaid 700kW-os teljesítmény leadásánál nem gond, az a töltés közbeni 270 kW-nál már gond lenne, ezért csak 250kW a max amit tud?
#9502 Mauzes
Az megvan, hogy a Smart egy márka, nem pedig típus?Y-t méret szempontból azért írtam, mert korábban írtad hogy mennétek haverokkal síelni
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Mauzes
addikt
De miért olyan furcsa, hogy én nem kizárólag a csúcs kategóriáról beszélek? Az EV vásárlók 90%-a ha vesz autót most vs. 4 éve, akkor azt látja, hogy fejlődött a kapacitás és töltés. Ennyit állítottam.
Az EX30 egy kívülről Golf méretű autó, nagyon nem Smart. Ugyan nem láttam élőben, de többen mondták már az első üléssor konkrétan tágasabb/szellősebb, mint az XC40-ben, mivel kevesebb dolog ölel körül. Ahol valóban szűkebb, az a hátsó sor és a csomagtér.
Néztem M3 HL-t is az ára miatt, de a szenzorok hiánya és az index gomb nekem nem volt elfogadható. Az Y meg csak most lett olcsóbb, korábban szóba sem jöhetett, a méretre sincs szükségem.
Amúgy valamiért nekem nem annyira tetszenek a Teslák, kis részben kívül, inkább belül, és ugyan próba nélkül nem akarok véleményt formálni, de mások szerint relatíve a menetkomfort és összeszerelési minőség azért nincs a topon. Az M3 HL-t pont azért néztem, mert elvileg nagyot fejlődött ebben, de a kizáró tényezők miatt elvetettem.
Azt teljesen adom én is, hogy nagyon jó a hajtáslánc és hatékonyság. Csak szerintem egy drága autónál már nem csak ez a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Tőzsde és gazdaság
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Milyen egeret válasszak?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest