Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- 2024 őszi fórum peca
- Itt az új LOGOUT!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Zseniális!
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #207 üzenetére
"Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést."
Szerintem pont fordítva van. Most rengetegen a hatótáv para miatt nem vesznek elektromost, pedig egy 3-400 km - t tudó, gyorstöltős autóval ez már ma sem probléma.
-
Füleske
addikt
[Why hydrogen is bullshit - part 2]
Ez választ ad arra hogy jelenleg a hidrogén miért csak egy rengeteg pénzzel megtámogatott kísérleti demonstrációs projekt és nem az akkumulátoros technológia alternatívája. A legnagyobb hidrogén fan Toyota 150 éves projektben gondolkodik és akkus kocsikat tervez piacra dobni a közeljövőben, a többiek meg várják hogy a Toyota (esetleg a Hyundai) fejlesszen ki valami piacképes konstrukciót. -
Füleske
addikt
"hatalmas pénzeket fektetnek"
"rengeteg pénzzel megtámogatott "
Nem látom az ellentmondást. -
Füleske
addikt
Kb. ott tart ma a hidrogén cellás autó mint 100 éve a villanyautó. Létezett, de nem volt reális alternatíva. A Toyotának hosszú távon igaza lehet, viszont nem biztos hogy 100-150 év múlva már nem lesz valami teljesen más technológia. A Tesla szerintem pont azért lett sikeres mert meglátta hogy az akkus technológia már versenyképes alternatíva lehet. A hidrogén kora viszont még nem látszik.
-
Füleske
addikt
válasz jozsi252 #369 üzenetére
Nem rendelhető autót még én is tudnék gyártani.
Jelenleg 10 millió körül van egy Zoe alapára, villámtöltés nélkül. Esetleg a Corsa/208 páros, de azok sem olcsóbbak. Ezek már szerintem vállalható villanyautók távolabbra is. Ez alatt tényleg csak városi autók vannak.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #374 üzenetére
Citigo/E-Up jutott Magyarországra kb. 150 darab ha jól emlékszem (idei teljes évre gyártott mennyiség), tavaly november 5 - én kezdték felvenni a rendeléseket, kb. 2-3 hétig lehetett rendelni és vége volt. Az ID.3 szoftverhiba akár még valós is lehet mivel semmi köze a Citigo/E-Up, de akár az E-Golf stb. szoftveréhez. Viszont az is beszédes hogy az E-Tron gyártását is le kellett állítani akkuhiány miatt, ami nem egy 5-10-20 milliós autó. Tehát én úgy gondolom hogy szoftver sincs és akku sincs.
-
Füleske
addikt
Nem hiszem hogy ez lenne a helyzet. Az eladási számok szerintem nem rosszak.
"az Audi még egy belső válsággal is meg van áldva" - érdekelne hogy mire gondolsz pontosan. -
Füleske
addikt
válasz Feketelaszlo #380 üzenetére
Én az Audit egyelőre nem látom hogy gondban lenne, meg szerintem konszern szinten kell nézni a dolgokat, a győri gyár is gyárt minden VW csoportos autóba mindent. Konszern szinten nagyon széles a termékpaletta és folyamatos fejlesztések is vannak. Nyilván a fejlesztéseknél is fontos a költséghatékonyság, tehát ha nem muszáj nem fogják kompletten lecserélni a konstrukciót, főleg annak tudatában hogy mennyit kell mostanában kiszórniuk a dízelbotrányra. Ha elektromos márkát kellene mondanom ami folyamatosan lefele megy és egyre kevesebb autót tud eladni én a Nissan - t mondanám, ami ráadásul tömegterméknek van pozicionálva.
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #383 üzenetére
Nem volt előző saját szoftver. Nézd meg pl. az E-Tron - t ami olajcserét kér... [link] Vagy Karotta videóját a kiváló fordításokról (6. perctől) : [link] Ráadásul kellene egy saját OTA rendszer is mint a Teslánál. (ami pont nem működik jól, ezért kell egyenként kézzel frissíteni)
"A francnak se kell olyan autó, aminek feltörik valamelyik rendszerét majd távolról irányíthatják." Pont ezért is jobb lenne a saját kód, nem az innen-onnan összekalapált. -
Füleske
addikt
válasz Ezekiell #385 üzenetére
Így a gyártóktól függ hogy mit adnak oda 11 millió alatt és főleg mennyit. Pl. citigo/e-up páros idei kvóta tavaly pár hét alatt elkelt, idén lehet mire kiírják a honlapra már el is fogyott. Bár ha lesz más márkából elég akciós mennyiség akkor kétlem hogy őszig nem fog elfogyni az állami keretösszeg.
axioma : kétlem hogy sokan cserélnék a már meglévő elektromos autójukat e miatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Füleske
addikt
Akit érdekel Hyundai Ioniq és Kona is van már 8,5 millióért.
-
Füleske
addikt
válasz Ezekiell #400 üzenetére
Az idei norma megvan, jövőre szerintem meg már az Enyaq - ra alapoznak. (VW - nél meg az ID sorozatra, jövőre már biztos megvehető és venni is fogják) A citigo az emberek körében sikeres, a gyártó szempontjából meg egy "veszteséggel is muszáj gyártani a co2 kvóta miatt mert jelenleg még nincs elektromos platformra épülő autónk".
-
Füleske
addikt
válasz cousin333 #405 üzenetére
Igen, ez az aktuális választék : [link]
Feketelaszlo : mivel idén minden elektromos duplán számít biztos vagyok benne hogy a VW benne lesz a kvótában. Jövőre meg már rengeteg ID autót fognak eladni. Még a Suzuki is benne lesz pedig csak lágy hibridet árulnak. Én inkább az olyan gyártók helyébe aggódnék mint a Dacia vagy a SsangYong.
-
Füleske
addikt
"2.5 millió támogatással is majd 6 milla az e-Up becsült ára..."
Mármint annyi lenne, ha kapható lenne. Sokkal több villanyautót el tudnának adni a gyártók ha nem csak az éves co2-t szándékoznák levinni. A nagy darabszám miatt pedig valóban olcsóbbak lehetnének az autók.
Daciától se várj sokat, az is csak kvótaautó lesz erősen limitált darabszámban, másrészt az már tényleg csak városi ide-oda mászkálásra való (pl. a 105 km/h végsebesség miatt is) -
-
Füleske
addikt
Zavaros ez nekem, önmagadnak is ellent mondasz szerintem. 10-12A töltővel hogyan terhelne 16A - ral ? 10-12A vs. 16A miért olyan lényeges különbség hogy megérjen százezreket ? Ha már ennyit rákölt miért ne 32A - t vegyen amennyit az autó tud ? A kábeltekergetés mint szempont az valami vicc ?
-
Füleske
addikt
1. Miért venne 16A töltőt, szó nem volt ilyesmiről.
2. A 32A meg +220 % (és ez sem gyors), innen nézve a 60 % az nagyon kevés, ráadásul 32A -t tud az autó és szvsz ahhoz kellene a töltő.
3. Közel sem ennyi a plusz ráköltés ha ugyanazt számolod.
4. Minek van a hálózati töltő a kocsiban ? -
Füleske
addikt
A Leaf - eknek az akkuja problémás, hűtés-fűtés nélküli. Ezt mindenki tudja, de azt már kevesebben hogy lehet ezt ideiglenesen "javítani", azaz elhitetni az autóval (1-2 hónapig) hogy jobb az akku, tehát több pálcikát fog kijelezni mint a valós állapot. Szóval ezzel lehet csalni.
A Zoe - nál az otthoni töltés problémás ha nincs kiépítve a 3 fázis. Ha van rendesen kiépített 3 fázis vagy nem akarsz otthon tölteni akkor jó lehet. Ha külföldi az autó akkor az akkuja lehet bérelt, amit a Renault márkakereskedésekben lehet ellenőriztetni.
Nem írtál keretet de ha belefér nézz rá az e-Golf - okra is. (a BMW I3 gondolom kicsi lenne) -
Füleske
addikt
"Ennek kiszűrésére van egyébként valami jó módszer?" Azonnali nincs.
"Márkaszervizben ezt meg tudják mondani nekem, ha beviszem átvizsgálásra vásárlás előtt?" Nem.
Amit tudsz tenni hogy OBDII olvasóval + Leaf Spy programmal kiolvasod a pontos értéket (+ cellák állapotát), de ez is csak az aktuális értéket tudja mutatni. Bővebben : [link]
Vétel után 1-2 hónappal megnézed mennyi a SOH. Ha lényegesen csökkent akkor átvertek. Nyilván dokumentálj mindent. -
Füleske
addikt
Szívesen.
Még valami amire érdemes figyelni : ha az autó hónapokat áll (vagy akár éveket is, új Leaf - eket adtak el most is a támogatással akciósan szalonokból, pedig a hahu szerint 2019 eleji is volt köztük...) egy kereskedésben az nem tesz jót az akkunak. Viszont az autó csak bizonyos használat után fogja észrevenni hogy csökkent az akku állapota (pont mint ha csaltak volna vele). Tehát érdemes rákérdezni hogy mióta áll az eladásra szánt autó, mikor használták utoljára életvitelszerűen. -
Füleske
addikt
válasz aujjobba #576 üzenetére
Nem fogod ezt így 10 millió alatt megúszni szerintem. Egyrészt a WLTP hatótáv az kb. annyit tesz hogy 90 - el mész +20 fokban, klíma nélkül. A sebesség növelésével és hűtéssel de főleg télen fűtéssel csökken a hatótáv. 0-100 százalék töltést ne számolj, a töltési görbe és az akku kímélése miatt 20-80 százalékkal kalkulálj. A 64 - es Niro ráadásul kb. másfélszer gyorsabban tölthető mint a kis akkus. A kicsi akkus 11 millió csak volt másfél napig lehetőség pályázni állami támogatásra, akinek van támogatói okirata annak 8.5 millió. Az igényeidhez viszont nagy akkus kellene másrészt most nem lehet pályázni támogatásra. Az öregedés miatt a Kia esetében én nem aggódnék, ez nem Leaf, az akku hűtött-fűtött.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Nem is gondoltam hogy van Corollából plug-in. Nem tudom hogy jött képbe nálad a plug-in. 10 millióig kellene neki autó, egy plug-in Prius 13,6 - ról indul, míg egy kombi Corolla 8 - ról. Tehát elég jól felszereltet kapna 10 - ért. 15 millió körül meg már nem egy jól felszerelt bármilyen plug-in - t vennék hanem egy jól felszerelt Kia E-Niro 64 kWh - t.
-
Füleske
addikt
Ok, csak akkor ne egy 3 éves autó árát hasonlítsuk egy újhoz. Szerintem egy sima hibrid élhetőbb (és mindig is az lesz) egy PHEV - nél, ha ez a szempont. Nem kell otthon töltési lehetőség tehát bárhova jó (társasház), 30-40 km feletti távokra a PHEV is mindenképp benzint/gázolajat használ, nem kell figyelned semennyire a töltöttséget, nem kell tervezned semmit. Ehhez képest a PHEV egy kínszenvedés, plusz 3-5 millióért. ( új autónál levő árkülönbség)
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Ok, csak akkor megint az almát a körtével hasonlítunk össze. Az a "foscsi" 28 - as Ioniq egyébként jóval gyorsabban tölthető mint az új 38 - as, tehát hosszú utakra még jobb is. Másrészt az akku degradáció egészen minimális ennél a típusnál. [link] 6,5 - ért nem sok ilyen alternatívád van teljesen elektromos autóknál. Leaf - fel pl. tele a piac (többet is adtak el belőle anno az alacsonyabb ár miatt), de az akku miatt nem annyira kelendő, többet veszít az értékéből.
" Kell egy erős benzines / dízel, feltéve ha autópályázni szeretne az illető." Erre mondom én azt hogy egy sima hibrid jelenleg szerintem egész jó kompromisszum. Sima benzint/dízelt vagy lágy hibridet én nem vennék már semmire sem. Hol akarsz 220 - 230 - al menni ? Miért nem elég a 180 ? Björn - nek volt egy model3 - as videója ahol német autópályán tolja 200 -230 - al végig. Kb. ott sem ment senki 160-180 felett, nem életszerű ez a sebesség.
Én sem Prius - t írtam hanem Corolla kombit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen