- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Internet fejlesztés országosan!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Megoldások IBS/IBD-re
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Vajaskinyír újragondolva
- Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
Megnevezett “majom” segitett megvenni az eGolfot annyira villanyautoellenes am, huha csak nem zold szemuvegen keresztul nezi a vilagot…
A hozzaszolasod is mutatja, mekkora baj az, hogy a villanyautozas is vallasi fanatizmussa valt es fel sem merulhet, hogy azzal kapcsolatban valami nem rozsaszin es tokeletes. Ugyhogy “csa gyikok, en leptem” -
rbalint88
addikt
“Más ma annyira jó idő volt, mentem 100 km-t, 11,7-es fogyasztással. ”
ebbol nem derult ki egyertelmuen, hogy melyik autoddalamugy en a garazsajtoba raknek szellozot, alulra es felulre vagy ha van lehetoseg, fali kurtos szellozo ventilatorral, hogy kiszivja a meleget. A klima se rossz, csak kicsit talan overkill.
-
rbalint88
addikt
A budoseletbe’ nem lesz 3 fazis a garazsban, azert nem akarok komolyabb toltot venni, nem fillerszekszualasbol.
Plusz en meg mindig ugy latom, hogy alapvetoen a villanyauto varosi-agglomeracios csapasmero, de kisebb/nagyobb kompromisszumokkal lehet vele messzire is menni, ugyhogy boven eleg, ha egy ejszaka alatt feltoltschawo: elvileg van a toltoben mindenfele vedelem, aljzatbol meg felrakunk normalis minosegut, nem a kinai egypalcasat.
-
rbalint88
addikt
Ilyen toltovel van valakinek tapasztalata? [link]
ezt a Duosidat ajanlottak, ha minosegben nincs kulonbseg, akkor azt a par ezrest mindenkepp megerne az lcd es az allithato toltesero.
koszonom -
rbalint88
addikt
válasz tuzpenge #2534 üzenetére
Ennyire nem jártam utána, amikor beszéltem az extrázós emberrel, akkor még másik darab volt kinézve, abban tempomat épp volt, kamera viszont nem, úgyhogy csak szőrmentén kérdeztem rá, hogy ha más hiányossággal rendelkezőt választunk, akkor pl tempomat is berakható-e. Igen volt a válasz, de ott nem tértünk ki az árazásra.
-
rbalint88
addikt
válasz tuzpenge #2532 üzenetére
36-os, 2019/5, 27e km. ő az: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Feleségemnek Bp-n és agglomerációban elkarcolgatni tökéletes, messzire menni van más. A tempomat hiányzik belőle nekem (de elvileg pótolható), mert motorhang hiányában nehezebb belőni a sebességet óranézegetés nélkül, illetve amióta megtapasztaltam a kormányfűtés balzsamosságát, azóta elqrvultam és hiányolom, de gyárilag ehhez sajnos nem volt elérhető. Gyerek miatt a sötétített üvegezés jó lenne, de azt néztem, hogy a VW nem annyira sötét, mint pl a Hyundai (amikor úgy igazán tűz a nap, még az is kevés), úgyhogy majd megoldjuk tappancsossal igényesbe' -
rbalint88
addikt
válasz Chereiose #2523 üzenetére
“nem huzamosabb és folytonos töltésre való ez a töltő”
Akkor az egy szar, kar volt legyartani szvsz ha nem gond, hogy tobb ido alatt tolt fel azzal, hasznald nyugodtan remelhetoleg majd a springes kollega(k?) is megirjak a tapasztalataikat. Agyaltam en is fali tolto kiepitesen, de ahogy irod is, evekig lehet tolteni az autot a sajat toltojevel a kiepites koltsegebol, en inkabb kenyelmi funkciot latok benne (fix telepites, nem kell pakolgatni, gyorsabb tud lenni), de pl a golf toltojen van kialakitott hely fali rogziteshez, igy csak a gyorsasag lehetne az elonye - ha lenne legalabb 2x16A-em a garazsban, hogy kimaxoljam a golf ac toltesi kepessegeit…schawo: szerintem a legtobb haztartasban az elektromos halozat a korlatja a felveheto teljesitmenynek, azt meg nem mindenhol olyan egyszeru boviteni Plusz ezen logika menten 100KW-os DC oszlop kellene otthonra is, mert csak az eleg gyors
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Tiédetis #2466 üzenetére
Jezusom, ennyiert vettuk a 2019-es, 27e km-t futott, jol felszerelt golfot, szinten szamlasan, leszervizelve. mondom en, hogy Prius szindroma van az Ioniq-kal is
stickrs: nincs bajom az ioniqkal sem, de mi elsosorban autot kerestunk, masodsorban villanyautot, ezert nekem a hyundaios (foleg belteri) trogersagok nem mennek at a remdszeren ugyanannyi penzert sem, nem hogy dragabb egy golfnal, aminek patent a beltere. A ceges autom egy 2021-es i30, a facelift elotti ioniqhoz kepest sokkal minosegibb, de a golf szintjet igy se eri el. Ami persze nem baj, ha valaki egyutt tud elni vele, mi ezen az arszinten mar azt tul eros kompromisszumnak ereztuk, 6M kornyeken OK lett volna
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Mielott megvettuk volna a fujszar csinaltvillanyauto eGolfot, elotte nekunk is Ioniq volt a cel, meg is neztem egy parat, kettot Jimmy erdekeltsegi korebol, hat a jo az nem olyan, annyival meg nem volt olcsobb… a Green Cars autoi szepek, sokszor garisak, meg is kerik az arat. Nyilvan van jopar ember, akinek fontosak az Ioniq jo tulajdonsagai (kategoriaban gyors es stabil DC toltes, egesz jo helykinalat, tenyleg jo zene, premiumban jo felszereltseg, “100%-os akku”), az nem jar vele rosszul, de kicsit tul van tolva a tipus ara (Prius-szindroma) es nagyon el vannak hallgatva a negativumai. Nekem egy olyan ember, aki vezette mindet es ertekesit markafuggetlenul ujat es fiatal hasznaltat is, azt mondta, hogy a 3 kozul az ioniq a legjobb villanyauto, a golf a legjobb auto, szegeny leafet meg ne bantsuk mondjuk ha valakinek az tetszik, nem beszelnem le feltetlenul arrol se, legyen tisztaban mindharom tipus erossegeivel es gyengesegeivel, aztan a felhasznalasi szokasainak es tetszesenk megfeleloen valasszon
-
rbalint88
addikt
A boruleshez annyit fuznek hozza, hogy a magyar klimahoz csak szelloztetessel vennem, mert nyaron azert igencsak melegek vannak es az annyira nem fancy, amikor izzadsagban megfurodve szallsz ki a “luxy” borulesbol.
A kormanyfutes is egy zsenialis dolog. Tenyleg.
Egyebkent erdekes, hogy sok dolgot, ami neked (is) kevesbe fontos, legtobbszor alapbol adnak, viszont fontos felszereltsegeket meg ugy kell vadaszni -
rbalint88
addikt
Koszonom, akkor a gyari evse 12A-e nem fogja tulterhelni a rendszert. A 20A kismegszakito azert van fent, hogy ha valami nagyobb fogyaszto van idoszakosan rakotve, akkor az ne lovogesse ki allandoan - pl anno amikor hegeszteni kellett, akkor az allandoan kicsapta a 16A-t es hoztunk egy aggregatort inkabb
Alapvetoen az a terv, hogy ugyintezeskor/vasarlaskor toltunk rendes oszloprol, otthon csak ha muszaj.
Tuzpenge, joghurt: 12 eve lett kialakitva, akkor meg nem volt meretezesi szempont a villanyauto toltes -
rbalint88
addikt
Sziasztok!
Vettunk egy 2019-es eGolfot, otthoni toltessel
kapcsolatos a kerdesem, a helyzet: tarsashaz, a garazsba a lakasbol van levezetve az aram (kb 30meter, 2,5mm2 rez kabel kabelcsatornaban, egy fazis, 20A van adva a garazsnak, amugy 3x32A van, de minden villannyal megy. Talan nem a leghitvanyabb aljzat van felszerelve, de azt a legegyszerubb cserelni).
Kerdes elso fele: hany amperrel tolthetek errol igy, by default az evse-vel?
Kerdes masodik fele: erdemes-e valami wallboxot felszereltetni, vagy heti max 2 toltesert felesleges? Nehezito korulmeny, hogy az auto nem a garazsban allna, ott mar masik pihen, hanem optimalisan a garazstol 5m-re kb, szabad eg alatt. (Ha nagyon muszaj, oda tudok allni a garazs ele, csak a szomszedokkal valo osszeveszes miatt nem eroltetnem).
koszonom! -
rbalint88
addikt
Most hogy ennyire felment az Ioniqok ara, egyre jobb piaci pozicioban kezdenek lenni az eGolfok. Abbol is a facelift lenne erdekes. Pro/kontra? Tudom, az #ioniqazisssstennn, de az a kopogos gagyimuanyag belter nem megy at 7+ millioert (ahogy nezem most epp 7,5-8M… ). Tavasszal kellett volna venni 5,5M-ert premiumot/style-t (szovetbelso, de futott, memorias ules, LED fenyszoro, e-h radar)… Kicsit szerintem sok a hype az auto korul es kezd irrealis ara lenni.
Na szoval eGolf FL kepbe jott, de mivel meg nem volt villanyautonk, igy a napi hasznalagban bosszanto hulyesegeket nem ismerem, hogy mire kell figyelni.
Ha lesz jovore palyazat, akkor megprobalunk ramenni egy kisakkus Konara, eNirora vagy talan id.3-ra, ezekrol is erdekene velemeny, taasztalat. Koszonom elore is! -
rbalint88
addikt
válasz joghurt #1817 üzenetére
Buszsavon biztos megoldhato
stickermajom: nem feltetlenul a savok kozott cikazas a baj, hanem ha ezzel fekezesre kenyszerited a tobbieket. Ha gyorsitasi vagy sebessegtartasi szakaszban valtasz savot, attol nem lassul a rendszer, csak a legtobben nagy ivben sz.rnak erre… Kedvencem, mikor utoleri a dugot az ember temporol es ott vagnak be mindenfelol fektavon, na az tenyleg veszelyes.
*szerk: van amikor a sok bamba kozott ugy lehet “cikazni”, hogy atfolyatod az autot a sorok kozott, pont ugy adjak ki a hezagok es a sebessegkulonbseg. Bar nyilvan ezt akkor lehet megcsinalni, amikor alapbol lazabb a forgalom.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz tuzpenge #1520 üzenetére
Ami jellemzo, az a toltoretesz es az ablakemelokapcsolo, egyik se tragedia (100-100k max), a baj akkor van, ha epp nalad szarik be az amugy nem jellemzoen tonkremeno hajtoegyseg (2M), vagy inverter vagy akarmi. Akkor pont nem fog boldogga tenni a statisztika, ha neked kell kicsengetni azt az 1000-bol 1 elromlo javitast 🤷♂️
Füleske: csak keszletes
Semin: a kereskedok, akikkel beszeltem nem
epp ezt mondtak. Csak akkor garis, ha az elektronikus szervizbejegyzesek mellett a szervizkonyv is toltve van es nem a nemet rendszer szerint, amibe ket honap vagy 2000km csuszas fer bele, hanem a magyar elvaras szerint, ami 1 honap vagy 1000km. Ellenkezo esetben kis szerencsevel egyedi elbiralasra megkapod a garanciat, ha pedig nincs szervizkonyvet, csak elektronikus szervizbejegyzesek, akkor gyakorlatilag nem garis az auto.wassermann: gyerekkel (es foleg kutyaval) carsharingra alapozni a szemelyes mobilitast inkabb hulye, mint bator otlet… probaltuk parszor, jellemzoen akkor nem volt auto, amikor idore kellett volna menni
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Hasznalt ioniq28-tol indultunk, de a legtobb nem garis valojaban. 9-et csak ujra szannek szivem szerint, hasznaltbol csak garis teslara
Ertekvesztest konnyen felul tudja irni egy dragabb javitas, ami zsebre megy, ezert lenne jo a niro, tervezheto a koltsege.wassermann: zoe kis krumpli, id.3 nagy krumpli Kicsi lenne nekunk a zoe.
Rolly: plugin Priusnak semmi ertelme. 15km hatotavert pont nincs ertelme megvenni. Nem feltetlen mindennap megy vele, de akkor altalaban iranyonkent 30-35km-t. Ha legalabb az egyik ut meglenne villannyal vagy a bp-i szenvedos reszek, akkor azzal ki lennek bekulve
Füleske: raer tavasszal, sot nyaron is akar. Csak idejeben elkezdem gyujteni a tapasztalatokat Egesz eddig meg voltunk gyozodve rola, hogy 28-as ioniq lesz, de a kulfoldi autoknal a garancia ervenyesitese nem annyira gordulekeny, igy emiatt elgondolkodtunk a keret kitolasan es egy uj auton.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Sziasztok!
Erosen gondolkodunk felesegem Prius2-jenek cserejen elektromosra. Nem megy sokat, evi durvan 5e km jelenleg, max a duplaja lesz, ha visszamegy dolgozni. Erre keresunk megoldast 5+ evre, a szempontok: 2 gyerekules, 2 felnott es 1 kozepes kutya, babakocsi normalis transzportlehetosege. Keyless, Carplay legyen, ulesfutes, kormanyfutes lehetoleg legyen. Autopalyan nem sokat hasznalna, ha orszaguton klimazva/futve tud 200km-t, az kenyemesen eleg. Ujban a niro city star tunik optimalis valasztasnak vagy esetleg az id3 pure valtozata johet szoba, ezek csak akkor, ha lesz palyazat. Arban kb ez a 9M a teteje, amire ezek megerkeznek a palyazattal, de nyilvan nem baj, ha kevesebbol megvan jo lenne egy meg sokaig garis darabot kifogni. Koszonom a tippeket, tanacsokat!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest