- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Azonos árketegóriájú (105-110.000 Ft-os) relatív olcsó telefonok kamerái
- btz: Internet fejlesztés országosan!
-
LOGOUT
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Schaf
tag
válasz
Szancsó #70963 üzenetére
Nem lehet "kimenteni" a tananyagot.
Április 20.-ig hozzáférek még, de mivel egy Java alapú programban tudod végezni a tanfolyamot és a vizsgát, ezért külsős nem tudja megnyitni. Csinálhatnék screenshotokat, de sok értelme nincs és szerzői jogi kérdéseket is felvetne.
Az AustroControl anyag nagyvonalakban hasonló (aki ért németül megnézheti), viszont ahogy már írtam a magyar tananyag részletesebb és olyan dolgokat is kérdez a vizsga, amiket az osztrák nem.
Az osztrák papírral kb semmire se megy egyébként az ember. Van és kész, ennyi... ugyanis az is csak egy A1 viizsga, az A2-re pl ott is különbözeti vizsgát kell majd tenni (15 EUR környéke) ha a Covid helyzet engedi.
A trükk abban van, hogy az osztrák papíroddal sem vagy sokkal előbbre (nem repülhetsz Ausztriában sem), mert az UAS-t ott is regisztrálni kell, amihez kell biztosítás is.... és itt meg is feneklett a dolog, ugyanis Ausztriában CSAk olyan személy regisztrálhat UAS-t akinek van osztrák állandó lakcíme, életvítel szerűen ott él, vagy bejegyzett vállalkozása van amit ott működtet.
Egyetlen dologra lehet jó az osztrák papír... Az EU rendelete szerint, a atagállami vizsgákat el kell fogadják, illetve honosítania kell a tagállami szeveknek. Ha a magyar A1 vizsgáért pénzt akar kérni a KTI (kért is 5e Ft körül) akkor ez kiváltható elviekben az osztrák papírral.
Nem tudom ezt hogy fogják lekezelni a magyar hatóságok, de törvényileg kénytelenek lesznek lenyelni, ha te nem fizetsz az A1 vizsgáért egy petákot sem. (mi sokan kifizettük, mert nem egy hatalmas összeg és a tananyag megér ennyit, anélkül az A2 esélytelen lesz).Ami jelenleg érdekes, az az UAS regisztráció itthon.... ugyanis a törvény ezt a részét nem módosította, csak az UAS-ok körét bővítette és kategorizálta. Ennek eredménye, hogy a hatóság honlapján most is elérhető az UAS regisztrációhoz szükséges nyomtatvány, bár az új szabályozás szerint kíváncsi lennék hogyan fogják kategorizálni az eszközöket... lévén arra vonatkozó adat a regisztrációs űrlapon JELENLEG nincs. Én azért szabályosan beküldtem két eszközömet.
Újabb adalék, hogy kavarhassunk még a dolgokon, az a kiegészítés, ami felett sokan elsiklanak. 2021. január 01.-től ugye kötelező a "C" megjelőlés a forgalomba hozott eszközök esetén. Na de mi van a régi eszközökkel?
Bizony erre is van direktíva és ez sokakat megszivat majd.
Az A1 nyílt kategória C1-es UAS kategóriája sokaknak elég lehet, hiszen 900gr-ban maximálja az UAS felszálló tömegét. Ebből sokan azt szűrték le, hogy a 850gr-os DJI drónjukhoz elég lesz mondjuk az osztrák ingyenes papír mellé, a magyar szintén ingyenes UAS regisztráció és a biztosítás... HÁT NEM....
A törvény ugyanis azon UAS-ok esetében, amelyeken nincs "C" megjelölés a 900gr helyett 500gr-ot határoz meg (Az AustrContrloll oldalán is ott van ez), tehát a megjelölés nélküli drónok esetében egy 500gr feletti felszálló súlyú cucc már A2 kategóriás vizsgát igényel.
Ennek alapján pedig a drónt és merev szárnyú RC modellt reptetők döntő többségének szüksége lesz az A2 vizsgára.
Ami a poén, mielőtt a magyar szabályozást szidnánk, hogy az osztrákok az A2-höz a 15 EUR mellé, KÖTELEZŐ gyakorlati vizsgát is előírnak, míg a magyar szabályozás "bemondás"-ra elhiszi, hogy tudsz repülni, nem kér gyakolati vizsgát.
Összességében az osztrák papír a magyar A1 vizsgát és fizetős tanfolyamot kiválthatja, azonban lévén sanszos, hogy A2 vizsgát kell majd itthon is tenni, maximum arra jó, hogy 5e Ft-ot spóroljon a drónpilóta. Kérdés megér-e valakinek ennyit, hogy magyarul is megkapja az alaptanfolyam anyagát... szerintem egyébként igen.
Emellett technikai értelemben, akinek regisztrált UAS-a vam jelenleg (van ilyen) és élő biztosítása is, az az osztrák papírral a kezében simán igényelhet légteret a magyar appban A1 nyílt kategóriában C0 és C1 drónokra (más kérdés, hogy eddig senkinek nem kellett ezeket a cuccokat regisztrálni, így nem sok ilyen ember lesz).Remélem nem volt túl bonyolult... (pedig az)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- iCarsoft CR Max autodiagnosztika ELADÓ
- Philips Hue Play HDMI Sync Box (4K) eladó
- Miele TRIFLEX HX2 CAT&DOG akkus kéziporszívó - ÚJ! Bontatlan - 2 év garancia
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztal 140cmx60cm
- Xiaomi Redmi A3 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4070 12GB ZALMAN S2 TG EVGA 650W
- IKEA (HAVREHOJ) tablet vagy laptop tartó
- Samsung Galaxy A15, 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged