Hirdetés
-
LOGOUT.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Schaf
tag
válasz Szancsó #70963 üzenetére
Nem lehet "kimenteni" a tananyagot.
Április 20.-ig hozzáférek még, de mivel egy Java alapú programban tudod végezni a tanfolyamot és a vizsgát, ezért külsős nem tudja megnyitni. Csinálhatnék screenshotokat, de sok értelme nincs és szerzői jogi kérdéseket is felvetne.
Az AustroControl anyag nagyvonalakban hasonló (aki ért németül megnézheti), viszont ahogy már írtam a magyar tananyag részletesebb és olyan dolgokat is kérdez a vizsga, amiket az osztrák nem.
Az osztrák papírral kb semmire se megy egyébként az ember. Van és kész, ennyi... ugyanis az is csak egy A1 viizsga, az A2-re pl ott is különbözeti vizsgát kell majd tenni (15 EUR környéke) ha a Covid helyzet engedi.
A trükk abban van, hogy az osztrák papíroddal sem vagy sokkal előbbre (nem repülhetsz Ausztriában sem), mert az UAS-t ott is regisztrálni kell, amihez kell biztosítás is.... és itt meg is feneklett a dolog, ugyanis Ausztriában CSAk olyan személy regisztrálhat UAS-t akinek van osztrák állandó lakcíme, életvítel szerűen ott él, vagy bejegyzett vállalkozása van amit ott működtet.
Egyetlen dologra lehet jó az osztrák papír... Az EU rendelete szerint, a atagállami vizsgákat el kell fogadják, illetve honosítania kell a tagállami szeveknek. Ha a magyar A1 vizsgáért pénzt akar kérni a KTI (kért is 5e Ft körül) akkor ez kiváltható elviekben az osztrák papírral.
Nem tudom ezt hogy fogják lekezelni a magyar hatóságok, de törvényileg kénytelenek lesznek lenyelni, ha te nem fizetsz az A1 vizsgáért egy petákot sem. (mi sokan kifizettük, mert nem egy hatalmas összeg és a tananyag megér ennyit, anélkül az A2 esélytelen lesz).Ami jelenleg érdekes, az az UAS regisztráció itthon.... ugyanis a törvény ezt a részét nem módosította, csak az UAS-ok körét bővítette és kategorizálta. Ennek eredménye, hogy a hatóság honlapján most is elérhető az UAS regisztrációhoz szükséges nyomtatvány, bár az új szabályozás szerint kíváncsi lennék hogyan fogják kategorizálni az eszközöket... lévén arra vonatkozó adat a regisztrációs űrlapon JELENLEG nincs. Én azért szabályosan beküldtem két eszközömet.
Újabb adalék, hogy kavarhassunk még a dolgokon, az a kiegészítés, ami felett sokan elsiklanak. 2021. január 01.-től ugye kötelező a "C" megjelőlés a forgalomba hozott eszközök esetén. Na de mi van a régi eszközökkel?
Bizony erre is van direktíva és ez sokakat megszivat majd.
Az A1 nyílt kategória C1-es UAS kategóriája sokaknak elég lehet, hiszen 900gr-ban maximálja az UAS felszálló tömegét. Ebből sokan azt szűrték le, hogy a 850gr-os DJI drónjukhoz elég lesz mondjuk az osztrák ingyenes papír mellé, a magyar szintén ingyenes UAS regisztráció és a biztosítás... HÁT NEM....
A törvény ugyanis azon UAS-ok esetében, amelyeken nincs "C" megjelölés a 900gr helyett 500gr-ot határoz meg (Az AustrContrloll oldalán is ott van ez), tehát a megjelölés nélküli drónok esetében egy 500gr feletti felszálló súlyú cucc már A2 kategóriás vizsgát igényel.
Ennek alapján pedig a drónt és merev szárnyú RC modellt reptetők döntő többségének szüksége lesz az A2 vizsgára.
Ami a poén, mielőtt a magyar szabályozást szidnánk, hogy az osztrákok az A2-höz a 15 EUR mellé, KÖTELEZŐ gyakorlati vizsgát is előírnak, míg a magyar szabályozás "bemondás"-ra elhiszi, hogy tudsz repülni, nem kér gyakolati vizsgát.
Összességében az osztrák papír a magyar A1 vizsgát és fizetős tanfolyamot kiválthatja, azonban lévén sanszos, hogy A2 vizsgát kell majd itthon is tenni, maximum arra jó, hogy 5e Ft-ot spóroljon a drónpilóta. Kérdés megér-e valakinek ennyit, hogy magyarul is megkapja az alaptanfolyam anyagát... szerintem egyébként igen.
Emellett technikai értelemben, akinek regisztrált UAS-a vam jelenleg (van ilyen) és élő biztosítása is, az az osztrák papírral a kezében simán igényelhet légteret a magyar appban A1 nyílt kategóriában C0 és C1 drónokra (más kérdés, hogy eddig senkinek nem kellett ezeket a cuccokat regisztrálni, így nem sok ilyen ember lesz).Remélem nem volt túl bonyolult... (pedig az)
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Asszociációs játék. :)
- Milyen videókártyát?
- Apple notebookok
- Okos Otthon / Smart Home
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Projektor topic
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest