Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD Catalyst™ driverek topikja (kiemelt téma)

Hozzászólások

(#17951) Jakuu válasza totyax (#17950) üzenetére


Jakuu
őstag

Ugy hasznalom csak ez az agyonsztarolt MLAA 2.0 produkalja ezt a hibat, hogy bekapcsolva szetganyolja a kepet.

(#17952) vlevi válasza Jakuu (#17943) üzenetére


vlevi
nagyúr

"Viszont azt nem akarod latni, hogy az MLAA2 nemely helyen micsoda otvar es hanyadek kepet produkal."
Nekem a "kedvencem" a morphologic szűrés. Képre biztos jó, de a betűket teljességgel szerteszíjjelb***a. A játék nagybetűs menüjében még elviselhető lenne, de például a .NET keretrendszer is használ hardvergyorsítást, és hát nagyon érdekesen tudnak kinézni a .NET-ben írt alkalmazások ilyenkor. Például Windows Live Mail.

Vajon hol lehet kikapcsolni a .NET-ben a hardvergyorsítást?

(#17953) belinho válasza totyax (#17949) üzenetére


belinho
senior tag

Ha úgy telepíted és törlöd a drivert ahogy le van írva akkor nincs gubanc és nincs szükség takarító progira. Az általad fostalicskának nevezett CCC nálam tökéletesen működik, két éve ugyanaz az op rendszer és nem egy driver csere volt már. Nálam az overdrive is működik nem értem.
Szóval nehogy azzal gyere, hogy az AMD drivere a rossz mert akkor nálam is annak kéne lennie. Nálam miért nem hagyja ott a mocskot érdekes, biztos én csinálom rosszul.

(#17954) _DiEGO_ válasza SetCHOO. (#17939) üzenetére


_DiEGO_
őstag

Igen , és ha van egy jól bevált verziód amelyikkel még tuti - csakis azt használd... max ha netán lesz valami még az utolsó 1-2 driverben a 4xxx -ek felé , akkor még max azt . De ezt majd úgyis látod - vegy ha felrakod majd . akkor tapasztalod, a javulást , vagy szinten maradást, vagy visszaesést ... De jelentős javulásra 3xxx 4xxx ne számítson , de talán nem kis kockázat ha azt mondom hogy 5xxx -et se nagyon akarják nagyon erőltetni.
Azt mondanám , hogy BARTS GPU -tól felfele ...

(#17955) polonic


polonic
félisten

ÚJ driver(ek) jövő héten.

Új cap.

[ Szerkesztve ]

(#17956) Jakuu válasza vlevi (#17952) üzenetére


Jakuu
őstag

Pont az a MLAA :D (Morphological Anti-Aliasing)

(#17957) Z_A_P válasza AtHoS (#17941) üzenetére


Z_A_P
addikt

:W :R

OK

(#17958) totyax válasza belinho (#17953) üzenetére


totyax
aktív tag

Az a logika, hogy ha nálad működik másnál is kell működjön, az kb. egy idealizált világ logikája, és ez nem igazán visz előre probléma megoldásban ha csak azt szajkózzuk hogy "nálam jó". A CCC mindig is fos volt, és feltehetően az is marad, nem véletlenül nem használtam évekig. Lehet hogy a több évvel ezelőtti otthagyott mocskának a letakarítása luxus volt számára mert már nem volt róla infó? Ki tudja :)

(#17959) Visormail


Visormail
addikt

Miért lehet hogy nem működik a gpu gyorsítás filmkonvertálóknál?
Aiseesoft Total Media Converter Platinum tudja az app-t [link], fent van a teljes driver minden komponensével amiben az app is benne van + az opcionális letöltések közül az AMD Media Codec Package is. A program fel is ismeri hogy van app és ki is pipálja magától a beállításokban, olyan kimeneti formátumot adok meg amiben támogatja (H.264 amit a linken ír, de próbáltam másikakkal is aminél a listában is jelzi mellette kis ati ikonnal), de semmit nem csinál a vga konvertálás közben, 0% vagy kicsit váltakozik ahogy alapba is pár %ot (gpu-z).
Kipróbáltam a Freemake Video Converter-t ami dxva-t támogat annál meg konvertálás alatt nem ugrál 0-valamennyi közt, hanem fixen 5%-on megy a gpu dehát az is elhanyagolható.

Filmek alatt, flash alatt megy a dxva.

Ryzen 7 5700G, 32 GB, RX6600XT, Windows 11

(#17960) bestyen

Hali! Azt szeretném kárdezni, hogy ha felteszek egy újabb CAP-et, akkor az előzőt töröljem, vagy hagyjam fenn?

(#17961) destiny02


destiny02
csendes tag

Hellosztok!!

Nekem egy ATI radeon HD6770 -es videókártyám van és nekem az a gondom hogy lefagy elsötétül a képernyő és berecseg a hang ezeknél a játékoknál Crysis2 és a World of Warcraft-nál viszont a Burnout Paradise City-nél nem :F :F , Windows7 Ultimate van, rá adás képen mikor kéri a grafikus program a frissitést 12.4 fel rakja meg minden de Szoftver leírásban még mindig az elöző van 11.5. Valami sürgös megoldást szeretnék kicsit ciki hogy 25 fös raidnél a boss fog tank hirtelen eltünik és ez miatt try-olni kell kb.
gép paraméterek:
Memória: DDR3 PC10600 1333MHz Kingston
Merevlemez: HDD SATA 500GB Hitachi 7200rpm HDS721050CLA662 SATA
Processzor: AM3 AMD Athlon II X2 250 3.0Ghz BOX
videokártya: AMD Radeon HD 6770 1GB Gigabyte GDDR5
Alaplap: Gigabyte 970A.UD3
Tápegység: HKC USP3430 430W

Előle is köszönöm a válaszotokat.

[ Szerkesztve ]

(#17962) lanw válasza bestyen (#17960) üzenetére


lanw
aktív tag

Szerintem fent hagyhatod!

|Asus Z790| i7-13700k|Arctic freezer 360|32gb ddr4|RTX 4070|- To be or not To be

(#17963) lanw válasza _DiEGO_ (#17954) üzenetére


lanw
aktív tag

Remélem adnak neki még egy kis időt :(

|Asus Z790| i7-13700k|Arctic freezer 360|32gb ddr4|RTX 4070|- To be or not To be

(#17964) InfiniteReality válasza Visormail (#17959) üzenetére


InfiniteReality
őstag

Innen leszeded az A's video converter x86 vagy x64 verzióját és örülsz a hardveres videokonvertálásnak. Nálam 12.1-es driverrel és hozzávaló CAP-pal van telepitve 6970 és megy (win7 pro x64)

http://logout.hu/cikk/samsung_led_tv_tudastar_d_szeria/alapok.html

(#17965) gamball


gamball
csendes tag

Üdv mindenkinek. Nálam egy olyan probléma fordult elő hogy fölraktam a legújabb mobility catalyst drivert és a 2012 játékoknál tökéletesen fut csak a régebbieknél olyanok történnek hogy elcsúszik a grafika vagy össze-vissza rakja a textúrákat.De gép újra rakása előtt ez a driver tökéletesen működött a régi játékoknál és az újaknál is :F :( A válaszokat előre is köszönöm.

(#17966) Visormail válasza InfiniteReality (#17964) üzenetére


Visormail
addikt

Ezzel ugyanúgy nem működik, nyilván nem a programokba van a hiba az előző kettővel is mennie kellene.

Ryzen 7 5700G, 32 GB, RX6600XT, Windows 11

(#17967) totyax válasza Visormail (#17966) üzenetére


totyax
aktív tag

Felraktad hozzá amit ír a System Requirements-ben? Pl: "AMD Media Codec Package"

A GPU kihasználtság nem biztos hogy túl magas lesz, konvertálókat nem néztem de használtam gpu-t más számításra.

(#17968) Visormail válasza totyax (#17967) üzenetére


Visormail
addikt

Igen írtam hogy fent vannak, na de leginkább konstans 0% a kihasználtság. Egyébként most lefuttattam a Lux Mark-ot az szépen lefut gpu-ra.

Ryzen 7 5700G, 32 GB, RX6600XT, Windows 11

(#17969) Visormail válasza Visormail (#17968) üzenetére


Visormail
addikt

Pedig igazad van mégis működik! A total media converterbe egy hd-hd konvertálásnál ha kiveszem a pipát az app elől akkor 6órát ír hátralévő időnek, ha bent van a pipa akkor 1órát. Tehát mégiscsak használja annak ellenére hogy a gpu-z szinte semmi aktivitást nem mutat közben, a Lux Mark futása alatt pedig 100%os gpu loadot mutat na ez érdekes.

Ryzen 7 5700G, 32 GB, RX6600XT, Windows 11

(#17970) totyax válasza Visormail (#17969) üzenetére


totyax
aktív tag

Egy benchmarktól illik hogy a lehető legteljesebben megdolgoztassa a hardvert, viszont egy programnál épp erény az, ha kicsi hardverigény mellett is jó teljesítményt nyújt. :)

(#17971) Abu85 válasza Löncsi (#17944) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha észrevetted, akkor a híreimben mindig kiemelem, hogy a post-process AA-k nem csodaszerek. Driverből nem lehet tökéletesen alkotni. Ez általános szabály és sosem változik meg. Egyszerűen a végső képkocka nem elég arra, hogy abból teljes értékű AA legyen kreálható. Ha túlléptünk ezen az általános jellemzőn, akkor előkerülnek azok, hogy a különböző post-process algoritmusok közül melyik a legjobb. Jelenleg az MLAA egyelőre jobb algoritmus. Az MLAA2.0 a subpixel pozíció keresésével csak jobbá tette.
Itt egy összehasonlítás (még nem a 2.0-val):
MLAA - FXAA ... eredeti kép
Alkoss te véleményt, hogy melyik mossa jobban a képet.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17972) Abu85 válasza totyax (#17950) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az MLAA 2.0 az SMAA. Ugyanaz az elve. Keresi a subpixel pozíciót, vagyis az eredeti MLAA-hoz képest ez a javulás. Jelenleg a subpixel pozíció keresése tudja a legkevésbé mosni a képet. Persze ahogy mindig megemlítem csodát nem lehet tenni a végső kép adataiból. Gyakorlatiatlan a mai driveres AA-k úgy működnek, hogy veszik a végső képet, és abból az adatból próbálnak jobbat alkotni. Logikus, hogy ez mennyire nehéz.
Ha már beépítik az MLAA-t, vagy az FXAA-t, vagy akármelyik post-process AA-t a játékba, akkor teljesen más a helyzet, mert a fejlesztő el tudja látni a rendszert subpixel adatokkal, illetve meg tudja azt csinálni, hogy a HUD-ot és a kép különböző részeit a post-process szűrő hagyja ki. Ez már nagyságrendi változás. A driverből viszont ilyet nem lehet csinálni, mert minden játék máshogy működik, vagyis általános érvényben az a közös bennük, hogy mindegyiknek van egy végső képkockája. Ezt dolgozhatja fel a driveres megoldás.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17973) Abu85 válasza vlevi (#17952) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem kell kikapcsolni. Ott van a Catalyst profilozója. Ad hozzá azt, hogy nincs rajta MLAA. Ennyi. Bármikor megnyitod, akkor a no MLAA szabály lép érvénybe. Így működik az NV-nél is. no FXAA szabály ezekre és kész. Máris jó.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17974) totyax válasza Abu85 (#17972) üzenetére


totyax
aktív tag

Az SMAA-ban be lehet állítani a minőséget ez biztos, nem tudom hogy MLAA 2-nél ilyen lehetőség van-e. Lehet ott az alapbeállítás a leggyengébb minőség. Ezért sem árt kipróbálni. Csak az eredmény nem nagyon fog látszani mert a screenshotok sosem mutatják meg hogy is néz ki az eredmény mozgás közben, mert ott kezdődik a gond, amikor az elvileg tompított élek elkezdenek a mozgás miatt táncot járni, mivel folyamatosan számítódnak ki. Tehát a screenshot ugyanolyan semmitmondó ez esetben, mint ahogy a különböző videózajszűrő eljárásokat sem lehet csupán pillanatnyi képkockák alapján összehasonlítani. Mozgókép rögzítésnél meg az a gond hogy a hatalmas tömörítés miatt pont elvesznek az élek.
Esetleg az látszik a képkockán, hogy az FXAA jobban mossa a textúrát mint az SMAA egy képkockákra vetítve. De egy élsimításnál nem az a lényeg hogy egy screenshoton jól mutasson, hanem hogy játék közben az élek, és azok vibrálása ne legyen zavaró. Tehát elképzelhető hogy az FXAA a játékos számára jobb játékélményt ad; ha nincs a monitora mellett egy másik monitor, rajta ugyanaz a kép FXAA nélkül, akkor ugyan meg nem mondja a játék hevében hogy a textúra kicsit mosottabb mint kellene, főleg hogy sokan talán észre sem veszik hogy a textúra élesség távolságra (anizó) működik-e vagy sem...

(#17975) totyax válasza Abu85 (#17973) üzenetére


totyax
aktív tag

Azt el is felejtettem írni, csak az írásod eszembe juttatta, hogy a hulladék CCC-nél megfigyeltem, az opengl alkalmazásoknál nem működik a profilozás. Ha megveszek akkor sem. Ha érvényesítem a beállítást globálisan, akkor működik, de automatikusan nem. Jó exét jelölök ki, ha kezdődne a nooboskodási kioktató tanfolyam :) Az ATT után nehéz visszaállni erre a hulladékra, érdekes annál a "nem ajánlott" meg "3d party" meg "fúj" programnál ilyen gondok nem voltak... lehet annak a fejlesztőnek több esze van mint a CCC íróinak összesen?

(#17976) Abu85 válasza totyax (#17974) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem lehet állítani a Catalyst vezérlőpultban. Csak egy pipa van. Bekapcsolva működik, kikapcsolva meg nem. Nyilván amúgy az MLAA 2.0 is skálázható, ahogy bármilyen post-process, csak nincs ilyen opció a driverben, mert ide DirectCompute 5.0-s algoritmus került, ami elég gyors max. minőség mellett is.
Sok post-process AA csak azért skálázható, mert SM3.0-ban van implementálva. Az egy jóval lassabb algoritmus lesz a Gather4 és az LDS hiányában, így nem árt, ha az egyes termékeken nem számol annyit, mint max. beállításon. Az AMD csak DX11-es termékre engedélyezi ezt az opciót, így lényegében a lefelé skálázással nem nyernének sokat, inkább bent van a max. minőség (amit elképzeltek) és kész.

Mozgás közben a post-process AA-k temporális zavarokat okoznak, de ez pont, hogy az FXAA-n jön ki a legjobban, mert kevés a mintavétel. Az MLAA algoritmusok erre szintén érzékenyek voltak, de a subpixel pozíció keresése az MLAA 2.0-ban és az SMAA-ban ezt jól korrigálja, noha eltüntetni nem fogja soha semmi. Ide subpixel adatok kellenek, amik driverből nincsenek. Subpixel adatokkal viszont irányítható a szűrés, szóval játékba építve az AA-t (és persze megfelelő adatokkal ellátva) ezek a temporális zavarok minimalizálhatók.

(#17975) totyax: Működik OpenGL-re is. A MineCraft nálam aktív szuper mintavétellel fut. Ez általánosan ki van kapcsolva. Csak a MineCraft elindítása aktiválja.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17977) Löncsi válasza Abu85 (#17971) üzenetére


Löncsi
őstag

Az MLAA jó, az MLAA tökéletes... már csak AMD RADEON kártya kellene hozzá...

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#17978) polonic válasza Löncsi (#17977) üzenetére


polonic
félisten

ATi kártyát meg már nem igazán gyártanak.

(#17979) Abu85 válasza Löncsi (#17977) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Távolról sem tökéletes. Ismét nagyon rosszul látod az egészet, bár ezt már megszoktam. A driveren belül egyetlen post-process AA sem lehet tökéletes, mert nincs meg az az extra információ, ami ezt lehetővé teszi. A temporális zavarok eltüntetése és a betűk élességének tökéletes megőrzése lehetetlen olyan post-process AA-val, ahol csak a végső képkocka alapján lehet számolni. Az MLAA 2.0 egyszerűen csak a legjobb driveres megoldás teljesen post process AA-ra. Ennél több viszont sosem lesz. Amint kiléptünk, de driveres megoldások korlátjaiból, már teljesen más a helyzet. A motorba beépítve a fejlesztőnek megvan az esélye, hogy extra információkkal táplálja az adott AA-t. Irányítsa a szűrést, vagy konkrétan hagyja ki egyes területeken. Ez gyökeresen eltérő eredményt adhat, hiszen az extra adatok sokat számíthatnak a post-process AA-knál.
Tökéletes megoldás pedig sosem lesz. Ha lenne, akkor mindenki azt használná. A különböző algoritmusoknak megvannak a pró és kontra érvei.

Nem kell ezekhez az AA-knál gyártóhoz kötődni. Ezek szabványos algoritmusok. Bármin futnak, ami megfelel a leprogramozott kód igényeinek. Az MLAA tökéletesen működik GeForce-on, és az FXAA is fut Radeonon. Intel IGP-n is fut mindkettő.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17980) Löncsi válasza Abu85 (#17979) üzenetére


Löncsi
őstag

Én értem, csak MLAA az mindössze ATI (köhm..AMD) kártyán fut (vagy legalábbis úgy tudtam), így kipróbálni se tudom sajna. Nomeg állítólag az MLAA lassabb, szóval jobb képminőséget feláldozzák a sebesség oltárán, valamit valamiért.

[link]

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#17981) Abu85 válasza Löncsi (#17980) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A driveres MLAA-t nem tudod kipróbálni, ahogy a Radeonosok sem a driveres FXAA-t. Ettől függetlenül a játékokban ki lehet próbálni az MLAA-t és az FXAA-t. Igaz ezek nem driveres implementációk, de futnak. Vannak inject implementációk is. SMAA és FXAA. Ugye mondtam, hogy az MLAA 2.0 az lényegében SMAA algoritmus. Persze ezek sem driveresek ez kétségtelen.

Az MLAA 2.0 már jóval gyorsabb a legelső algoritmusnál. Ráadásul a H-s teszt nem is tudta a GeForce driveres FXAA-ját tesztelni, mert az csak most jelent meg. Jelenleg olyan 1-4%-os deficitet jelent az MLAA 2.0 aktiválása. Mindez ugye attól függ, hogy az adott képkockán hány él feleltethető meg az algoritmus mintáinak. Sok alakzat megtalálása mellett sok a számolás, kevés alakzattal kevesebb.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17982) nyozo


nyozo
aktív tag

Üdv! 12.4-es drivert érdemes felrakni HD 5770-re? (most 12.1 van fent) és van olyan játék ahol inkább ront mint javít?

Egy nagyon bölcs ember mondása! "A haverok olyanok mint a krumpli ha megeszed meghal"

(#17983) bestyen

Hali! Megvettem az Alan Wake American Nightmare című játékot és olyan gondom van vele, hogy ha a CrossFire engedélyezve van, akkor az FPS leesik 15 körülire. Ha kikapcsolom, akkor 40+ az FPS szám. Feltettem a legújabb CAP-t is, amit többek közt direkt ehhez a játékhoz készítettek. Valakinek van esetleg tanácsa, tapasztalata, hogy mi lehet a gond?

(#17984) Findzs


Findzs
addikt

májusban nem jön driver ? lassan vége a hónapnak :U

pedig a 7 -es szériára ráférne a javítás :B

[ Szerkesztve ]

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#17985) polonic válasza Findzs (#17984) üzenetére


polonic
félisten

(#17986) Steelmanus


Steelmanus
addikt

Sziasztok!

Mostanaban az Esemenynaploban megszaporodott a 33-as SideBySide hibajegyzes, ezzel a szoveggel.
Az aktiválási környezet létrehozása "C:\Program Files\ATI\CIM\Bin64\SetACL64.exe" esetében nem sikerült. A(z) Microsoft.VC80.MFC,processorArchitecture="amd64",publicKeyToken
="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="8.0.50608.0" függő szerelvény nem található.
Rakerestem a neten, es szinte mindenhol a Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable kulonbozo idopontban kiadott verziok telepiteset olvastam megoldasnak, fel is telepitettem amit javasoltak. Viszont a szovegben a Microsoft.VC80 nem valamelyik 2008-as Visual C++-re utal? Szeretnem megszuntetni a hibat, mit javasoltok? Ezek vannak telepitve:

[ Szerkesztve ]

(#17987) #41133696 válasza polonic (#17985) üzenetére


#41133696
törölt tag

Vajon mi az oka, hogy megint ilyen későn?:) A 7000-es kártyák már kint vannak pár hónapja...

[ Szerkesztve ]

(#17988) Abu85 válasza #41133696 (#17987) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Minden hónap elejére készül el a driver. Mire az MS aláírja vége a hónapnak. Ezen majd valamennyit javít, ha külön/legacy státuszba kerülnek a DX10/10.1-es Radeonok. Ilyenkor jóval kevesebb lesz a támogatott termék, így az aláírás is meglehet két héten belül, vagy hamarabb. Nyilván nem mindegy, hogy mennyi terméket tesztelnek végig az MS-nél. Azért a HD 5000 előtti sorozat mainline támogatásának kikerülésével a teszttermékek száma több mint a felére esik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17989) #41133696 válasza Abu85 (#17988) üzenetére


#41133696
törölt tag

Köszi az infót, akkor nem az AMD-n múlik :R

(#17990) Abu85 válasza #41133696 (#17989) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Valamennyire rajtuk is, mert a májusi drivert elkészíthetik április közepére is. Most úgy 3 hétig tarthat a Catalyst tesztelése és aláírása ennyi termék támogatásával.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17991) Cypresss


Cypresss
senior tag

Sziasztok,

Megtudná valaki mondani, hogy melyik az a beállítás amivel azt érhetem el, hogy amikor az azonosításra klikkelek, akkor a kettes ne az alsó, hanem a felső monitoron jelenjen meg? (Öt monitoros rendszerről van szó.)

Jelenleg ez egy olyan szűk keresztmetszett, ami visszafogja a szimulátorom, mivel a felső monitort meghajtó kártya sokkal gyengébb, mint az alsó három monitort meghajtó 7970-es.

Ötlet, hogy mi lehet a gond?

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#17992) #41133696 válasza Abu85 (#17990) üzenetére


#41133696
törölt tag

Még egy kérdés: WU-ra miért nem kerül fel sűrűbben AMD driver? Persze havonta az túl sűrű lenne, talán negyedévente nem :)

(#17993) Abu85 válasza #41133696 (#17992) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A support terhelése miatt. A Windows Update frissítéseinél a felhasználók panaszai a Microsoftot terhelik. Eleve sok a panasz, és azon belül a panaszok nagy része user error. Ugyan ezek nem számítanak, de ki kell vizsgálni, ami idő, erőforrás és pénz. Talán a pénz nem lenne baj az MS-nél, de az idő és az erőforrás olyan helyekről megy el, ahol szükség lenne rá, mert ha nem user error a panasz, akkor meg valós a probléma. Minél sűrűbb valaminek a frissítése, annál több erőforrás és pénz kell rá a support oldalon. Ezt a cégek egyénileg döntik el. Megfigyelhető, hogy az adott cég partnerei, már nem vállalják be az összes frissítést. A Windows az egyik eset, de érdemesebb látni a mobil termékeknél a partnereket. Az AMD-nél a Toshiba, a Panasonic és a Sony nem kér gyári drivertámogatást. Az Intelnél szinte alig van cég, amelyik kéri, míg az NV-nél is számos kivétel van már. Bár itt nem cégekre vonatkozik, hanem konkrét termékekre. Ilyenkor a támogatásért a notebook gyártója felel, és látható, hogy nem sűrűn adnak drivert. Ez mind a support oldalon keletkező terhelés miatt van. Csak egy példa: több notebookgyártónál érdeklődtem, hogy mennyire nagy ez a terhelés. Egy saját driverfrissítés után, vagyis ez nem a gyári, hanem a notebookokra szabott, a panaszok száma 50%-kal ugrik meg. Ez alapvetően nem baj, de csak az adott driverfrissítésre vonatkozó panaszok 90%-a nem reprodukálható, és távoli eléréssel való javítással kiderül, hogy majdnem 100%-uk user error volt. Ez így a kidobott pénz kategória, mert az support zömében olyan problémán dolgozik, ami nem létezik, csak a user rontott el, vagy állított be rosszul valamit. Nyilván amellett, hogy a gyártók ehhez szép mosolyt vágnak, a pénzt elviszi az eset kivizsgálása.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17994) #41133696 válasza Abu85 (#17993) üzenetére


#41133696
törölt tag

Köszi szépen a választ. Így már érthető :K :R

(#17995) totyax válasza Abu85 (#17993) üzenetére


totyax
aktív tag

Ebből szépen lejön az hogy mitől hülyülnek meg emberek egy idő után teljesen, mivel mindenkit automatikusan hülyének néznek, és egy idő után már nem is gondolkodnak. Már jobban érthető a sok user errorozás is tőled meg másoktól a fórumon. Érdekes hogy pont a supportok adnak véleményt a felhasználókról, mikor maga a supportok nagy része szart sem ér.

Én is dolgoztam már olyan helyen hogy tapasztaltam a felhasználók által adott hibák 99%-ának a valósághoz semmi köze nem volt. Nehéz így hosszú idő után épen maradni szellemileg. Idővel megtanultam tisztelni az embert, és rájönni hogy a problémák sokkal mélyebbek mintsem hogy user error minden és automatikusan.

(#17996) #41133696 válasza totyax (#17995) üzenetére


#41133696
törölt tag

Az Opera topicban pont tegnap hozódott fel a téma, és megmondták, hogy sajnos az átlag emberek tényleg még arra is képtelenek sokszor, hogy az alapértelmezett böngészőt átállítsák tetszés szerint.

Akkor elképzelheted, hogy egy driver frissítés mit hozhat össze már az első hibaüzenetnél elvéreznek, amely üzenet lehet hogy egyszerűen felhasználói hibából adódik eleve.

(#17997) Abu85 válasza totyax (#17995) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azzal nem tud mit kezdeni egyetlen support sem, ha a beküldött hibák 90%-át képtelenek reprodukálni. Ilyenkor segítenek remote desktopon, ahol ezt elfogadja az ügyfél. Rendszerint ezzel megoldják a problémát. Ebből van az az adat, hogy a remote desktopon vizsgált esetek majdnem 100%-a user error.
A support legnagyobb problémája mindig az, hogy jönnek a panaszok, és a leírások a reprodukálásra. Jellemzően ezt már úgy oldják meg, hogy a beküldésnél el sem fogadják, ha nincs jól kitöltve a visszajelző űrlap. A problémát a leírás alapján megpróbálják reprodukálni (konkrétan előveszik a user által leírt hardverkonfigot, telepítik a leírás szerint a szoftvereket, stb. - ezért kéri mindenki, hogy részletes tájékoztatást adj ... a több infó sosem gáz, de a kevés az sajna az). Ha nem sikerül előhozni a jelzett problémát, akkor áll az egész, mert egy hibát javítani csak úgy lehet, ha előbb reprodukálják. Ilyenkor jön elő, hogy a hiba a kevés leírásból jött-e elő, vagy csak user error. Ha sokan panaszkodnak ugyanarra, akkor az előbbi érvényes. Ilyenkor tesztelnek tovább, és/vagy kérnek egy remote desktop hozzáférést valahova. Rendszerint egyszer reprodukálva lesz a probléma. Ha csak pár ember panaszkodik, akkor meg kell nézni, hogy az adott gépen mi az ami a problémát okozza.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17998) #41133696 válasza #41133696 (#17996) üzenetére


#41133696
törölt tag

Plusz még ehhez ennyit: 12.1-esnél nálam is, illetve mint az látható, másik kollégánál is előjött egy igen csúnya hiba Catalyst telepítés közben, ami után a win7-et csak rendszer-visszaállítással lehetett visszahozni a sírból... amúgy még mindig az a Win 7 nálam installálva, tehát egész jól sikerült :) Viszont sokan szervizbe vitték volna a gépüket :)

(#17999) bozont válasza #41133696 (#17998) üzenetére


bozont
veterán

"Viszont sokan szervizbe vitték volna a gépüket"
Igen mert tudni illik, a rendszer visszaállítás igazából egy csúf gonosz kis virtuális manó ami megfelezi az fps-t a játékoknál, szóval kötelező érvényűen ki kell kapcsolni. Plusz ha valami baj van, feszültség levezetés céljából megint lehet köpködni a "wonfosra" meg catára, amíg újra települ a windows. ;]

(#18000) totyax válasza #41133696 (#17998) üzenetére


totyax
aktív tag

Ha egy sima program telepítése (most mindegy hogy driver vagy beállítóprogram, a lényeg hogy program) sírba viszi a gépet, az mitől user error? Nem inkább annak a hibája aki azt a szemetet írta? Szerintem ez a nagy user errorozás lassan olyan lesz mint a chuk norris-ezés, vagy mint a sokszor minden értelmi alapot nélkülöző vakhitű linux-imádat.

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD Catalyst™ driverek topikja (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.