Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
sandokanaa
csendes tag
válasz BoscoD55 #29731 üzenetére
Örülök, hogy élvezed, nekem is az van és én is élvezem a D7200-t.
Nekem sikerült kifogni jóáron egy nem mai Sigma 90 F/2.8 D-t (vázmotoros, de ez a D7200-on működik ).
Ez 1:2 nagyítás, de feltekve egy 2* lencsét, nagyon jó képeket lehet vele lőni (kb. 1:1).
Raynoxot nem próbáltam, de próbáld ki több lencsével is, akár, meglátod, tetszik-e neked.
Próbáltam közgyűrűt és előtét lencséket is (polaroid 1,2,4,10) normál fix obival.
A két módszer együtt tudott nekem elfogadható eredményt adni, ahbár azok a fránya bogarak nehezen tűrik a közeli obit.
Ha érdekel, kölcsön tudom adni ezeket egy (nem rövid) tesztelésre (az obit is).
Kérdés, mennyit szánsz az obira, talán ez jó lehet: [Tamron 90][ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz Speeedfire #29749 üzenetére
Ja egyik videód láttam a retusálásról, van türelmed hozzá
Sokat jelent a tömörítés raw esetén? Én csak tömörítetten használtam fotóztam eddig, JPEG is csak fine.
-
hito
nagyúr
válasz Speeedfire #29740 üzenetére
Köszi, azt hiszem ezt kerestem. Ötvözi a PS és az XnView előnyeit raw szempontjából. Lencsekorrekciót ugyan automatikusan végez (nem úgy mint Xn-ben megnyitva), viszont az élesítés minősége messze meghaladja a PS-ét, illetve a színkezelés/bőrtónus (legalábbis Fuji X-T3 esetében) is sokkal jobb, és ami fontos, hogy default nem "lapos szar" színekkel jeleníti meg, hanem normál színekkel. Bőrtónus/színek terén Sony RX100 Mark VI-nál mondjuk nagy különbség nincs, csak Fujinál. Ez a két gép van itthon, így csak ezeknél tudtam tesztelni.
A felületet, működést tanulni kell, de nincs agyonbonyolítva, összességében nagyon tetszik
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Teasüti
nagyúr
Ahogy nézem ha Sony-s vagy, akkor sokat jelenthet: bitmélység esés burst esetén, illetve lossy algoritmus.
Ha lossless Fuji-s, akkor nincs igazán minőségi különbség csak számítógépgép teljesítménybeli.
Meg bírja az SD kártyád a tempót burst esetén! Gondolom hamarabb megtelik a ram is a fényképezőgépben, szóval kevesebb burst fotó...A többi márkáról nem szólt a fáma. Fuji-nál meg abbahagytam az olvasást, elvégre engem az érdekelt.
[ Szerkesztve ]
-
faki_
senior tag
Elég nagy irodalma van, bár a magyar nyelvűek régiek:
http://rawpedia.rawtherapee.com/RawPedia_Book
http://www.bykyny.hu/rawtherapee.shtml
http://users.atw.hu/digitalfotosuli/segedanyag/RawTmanual-hu.pdfMég két alternatíva a darktable és a LightZone:
https://www.darktable.org/,
https://lightzoneproject.org/. -
.mf
veterán
Én is RawTherapee-t használok. Sok dolgot tud, DE tanulni kell, ki kell ismerni. Ha tanulás nélkül beleugrasz, frusztráló lesz, mert szükséges pár alap beállítás, ami nélkül szarul fog kinézni a kép. Szerencsére a rawpedia rövid, lényegretörő, szemléletes.
A másik az, hogy a LR, DxO egy csomó automatizációt tartalmaz, a kép alapján lő be egy csomó toolt (pl. mennyi zajszűrés, mennyit húzzon az expon, highlight-shadows-black-mid-white csúszkákon, stb), amik által gyorsabbak. Rawtherapee-ban minimális automatizáció van, gyárthatsz ugyan preseteket, beállíthatod azt is, hogy raw megnyitásakor by default melyik presetet töltse be, de pl. zajszűrést továbbra is saját magad kézzel állítod be, hogy mennyit.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Simulacrum
senior tag
válasz kacsento1 #29758 üzenetére
Annyira egyszerű a CO, hogy szerintem nem sok segédanyag kell hozzá.
Én most Paul Reiffer videóira találtam rá. A rövidebb Pro Tipp-eseket érdemes megnézni, szerintem még angol nyelv tudás nélkül is szemléletesek és érthetőek. -
kacsento1
senior tag
válasz Simulacrum #29760 üzenetére
Megnézem őket, köszönöm!
-
hito
nagyúr
Minden ilyen profi alkalmazásnak megvan az előnye-hátránya. Videószerkesztéshez is van, hogy 2-3 programot használok mire megvan a késztermék. Persze ez főként nem azért van, mert olyan profi vagyok az adott szerkesztőben, hogy már kevés nekem, hanem pont fordítva Bizonyos dolgokat az adott programban nem tudok megcsinálni (mert bonyolult/nem ismerem), a másikban sokkal egyszerűbb, stb. Premiere és Vegas után szokott összeállni a kész anyag.
Mondjuk most itt nem ez a helyzet. RT-n első pillanattól láttam, hogy nyugdíjba megy a PS, mert pont azokon a helyeken működik másképp/jobban, mint amit utáltam a PS-ban. Jaaa, és ingyenes? Még ilyet?!Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
nOvOp
senior tag
válasz kacsento1 #29761 üzenetére
Ez szerintem egy kiváló anyag. Ha vkinek gondot okoz az angol, akkor minden videónál a jobb alsó sarokban ott van a YT link, ahol már kiválasztható a felirat. Sokhoz van magyar felirat, de ahol meg nincs, ott lehet választani a feliratnál az automatikus fordítást magyarra.
-
Teasüti
nagyúr
Ha már szoftvernél tart a téma:
mi az ami most egy az egyben ki tud váltani egy Lightroom-ot? C1 kivételével nem tudok semmiről se, ami több lenne egy raw-jpeg konverternél: teljes értékű katalogizáló, batch szerkesztés, color grading, a fontosabb eszközök beépítve (clone, brush + auto mask, gradient + range mask). Szóval ami lefedi az LR funkcionalitásának 100%-át, már ami a Library és Develop modulokat illeti.
Vki feljebb emlegette, hogy a raw egy lapos szar.
Megnéztem LR-ben hogy van ez. Ugye alapból ráhúzza az Adobe Color LUT-ot a raw képre alapértelmezettként. De hogy lehet ezt kikapcsolni? Mármint mi az eredeti érintetlen raw? Adobe Neutral?
Nem mintha sok jelentősége lenne, hogy a raw mennyire lapos vagy sem*, csak kíváncsiságból.
*Dinamika kompresszió nélkül nincs color grading ugyebár. Még nem találták fel azt a megjelenítőt vagy nyomtatót, ami meg tud jeleníteni 14EV dinamikát lineárisan. Mert hogy egy ilyen képernyőn a raw is pont úgy nézne ki, éppen olyan kontrasztos lenne, mint ahogy azt a szenzor látja a valóságban.[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
addikt
-
Helló, fényképet szeretnék kasíroztatni. Van valakinek tapasztalata ezzel a kapa lemezzel? Nappaliba lenne cca. 40x60 cm, és ott már majd egy ezressel olcsóbb, mint a polisztirol.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
evko
aktív tag
Sziasztok!
Lőttem pár képet az Eos 1300D gépemmel, rossz fényviszonyok közt és igazság szerint most próbálgatom a gépet. Azaz kb 15 percig próbálgattam...
Nyilván 0 siker élménnyel..Megosztok veletek 2 képet, mivel raw, így minden adat látható, az lenne a kérdésem, hogy hol van elcseszve a dolog leginkább? Most itt a képminőségre gondolok első sorban..
Tehát, a képek:
[link]Köszönöm szépen, ha valaki tanácsot ad.
--- 2013...Ha valaki valami jó bizniszt tud, írjon rám mindenképp!!! ---
-
grigo
őstag
Sziasztok. Ha van bárki aki használ 60w folyamatos fényt kisebb portré fotózásra megosztaná velem a tapasztalatait. Azon agyalok, hogy meg merjek-e kockáztatni egy godox vagy jinbei 60-as lámpát. Bevallom kicsit szkeptikus vagyok pedig állítólag van aki használja és elégedett vele. Ha van tapasztalat/vélemény akkor ne kíméljetek
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Speeedfire
félisten
Sok studióban van ilyen 60-as. Nyílván a 100-as jobb lenne. De szerintem simán használható, max picit jobban felnyod az iso-t, ha bírja a géped.
Minden másra meg ott az ikea-s izzó, amihez van táv, és 90+ a cri értéke.
evko: Sok sebből vérzik ez a kép sajnos.
Inkább használd "A" módban ha ennyire nem megy. F22, és 1/40 nem annyira jó, főleg hogy szerintem ebben a gépben nincs is stab.
Ha már ilyen a téma, és manuálozni szeretnék akkor. 1/200-500, auto iso, és F2.8-F5.6
Az 1/40-et elég nehéz kitartni kézből, főleg ha a téma még mozog is. Mozgó témánál legalább 1/500 legyen.
De újra írom, inkább "A" módban lődd őket. Auto iso, és te állítod be az F értéket.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Byk01
őstag
Nekem a "sz@r" fényeken kívül elsőre az f/22-es rekesz tűnt fel. Ott már jelentkezik a fényelhajlás, növekszik miatta a záridő és ezzel a bemozdulás esélye, és emelkedik az iso, nő a zaj (bár nem tudom, hogy iso 250-nél mennyire zajosodik az 1300D, gyanítom, nem lenne szabad neki).
Speedfire: a gépben nincs stab, de az objektív stabilizátoros (18-55/3.5-5.6 IS STM)
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Speeedfire
félisten
Ezt nem tudtam, de azért én nem mennék le 1/60 alá, még stabil kézzel se.
Olympussal mondjuk statikus témát simán lőttem 1/20-al is kézből. De pl a sonyval már az 1/60 is necc. Pedig mind a kettő 5 tengelyes IBIS-el van.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
szkita
tag
Azonnal kérdezem. Milyen cerkaelem megfelelő vakuba? A litiumosokat is lehet erőltetni? Bár úgy láttam azok nagyon kevés ( kb. 300 )újratöltést bírnak, ez valóság?
-
evko
aktív tag
Köszönöm neked és Speeedfire-nek.
Én még csak most lőttem vele pár képet, AV módban, tehát azzal, ami javasolva van, próbálgattam, de tanulnom kell hozzá...
Most tervezek venni egy könyvet... Hogy átlássam az egészet.Nos, most már látom, hogy az F/22 az kis rekesz nyílás, ilyen fénynél főleg rossz...
Ezt az F értéket meddig szabad felfelé engedni? Nagyon nagy fényben jó az F/22? Vagy azért gondolom, ez nem ennyire egyszerű..?Köszönöm. Most nincs sok időm, de minden nap foglalkozom vele majd egy picit, hogy lassan, de tanuljam...
--- 2013...Ha valaki valami jó bizniszt tud, írjon rám mindenképp!!! ---
-
PuMbA
titán
"Nagyon nagy fényben jó az F/22?"
f/22-nél már obi diffrakció van, tehát APS-C-n elég erősen csökkenni fog a képminőséged pl. f/8-hoz képest. Ha muszáj f/22-t választanod, mert mást nem tudsz állítani, akkor szabad csak használni, illetve ha kell nagyon nagy mélységélesség.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
Szerintem F/11 alá (ugye egyre kisebb nyílásról beszélünk) nem nagyon érdemes. Utána a legtöbb objektív kezd egyre rosszabbul teljesíteni. Persze lehet lejjebb menni, ha muszáj.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
-
veterán
Sziasztok, Lightroom lens profil szenvedésem lenne.
Konkrétan a "Remove CA" egyszerűen nem akar valamiért működni. Ha bekattintom, látszik hogy kiolvassa EXIF-ből az obit helyesen (szép is lenne egy 50/1.8D-t nem felismerni ), de az égegyadta világon nem csinál vele semmit, pedig a képen kisüti a szememet a lila atom villanás. ( Kézzel tologatva persze működik... és megnéztem, nincs default profile override. )
Valaki tudja ellenőrizni egy gyors obival direkt CA-sra lőve, hogy nála mi a pálya? Nem emlékszem, hogy korábban kézzel kellett volna ezt masszírozni, mert a lencseprofil ennyire szar lett volna...
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
evko
aktív tag
válasz randras_83 #29780 üzenetére
Köszönöm szépen mindenkinek!
Most nézek "okosító" videókat és látom a hibákat...
Még 1 kérdés, hirtelen... Milyen záridőt lehet kézben kitartani, kb. egy 18-55-ös stabilizátoros obival?
Az érvényes, hogy 1/18mp... 1/55mp? Vagy ez nem teljesen így van?
--- 2013...Ha valaki valami jó bizniszt tud, írjon rám mindenképp!!! ---
-
PuMbA
titán
Veszed az alap záridőt, ami az 1 / gyújtótáv, tehát ha 55mm-en vagy, akkor 1/55 és a stabilizátor szintjét leszámolod. 2-3 fényérték stabilizációt kb. minden obi tud, tehát akkor indulsz 1/60-tól -> 1/30 -> 1/15 vagy 1/8. Nagyon sok megapixelnél ez nem érvényes, ott kisebb záridő kell, de ez most rád nem vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
Ezért lenne jó hamar megtanulni hogy a rekesz/záridő/érzékenység/(gyujtótávolság) értekek milyen előnyökkel és hátrányokkal járnak. A fotózás arról szól hogy ezeknek az értékeknek az arany középútját találd meg, ami a legtöbb esetben azzal járt hogy melyik ujjadat harapd...
Ha az egyiken változtatsz, akkor egy másik értéken kell kompenzálni, a fény ugyanis adott mennyiségű.Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Speeedfire
félisten
válasz Rapid136 #29785 üzenetére
De épp emiatt kellene neki először automata módban használni, ahol rekeszt választ. Aztán csá. Utána majd ráérez.
Engem pl sokan ki szoktak röhögni, mert ritkán használom M módban. Tök felesleges, a gép számol mindent IS.
A mód, expo komp -0.3 - -1.0 között, rekesz nyitva, vagy picit szűken, iso automata vagy 100. Vaku ttl mód, és mondjuk ttl - 0.3 - -1.7 expo. Viccesen egyszerű
Kb a fotózások 90%-át lefedi. De a maradékban is jelzi a gép, hogy mennyire alexpos, vagy sem a fotó. Így egyből lehet kompenzálni picit.
evko: Ott a yt, annyi ilyen anyag van bakker. Még a gyártók is csinálnak ilyet. Az adott géppel konkrétan megmutatja, hogy mit hova állíts be. De jó kiindulás haza vonalon Budai Petur szvsz. [link] [link][ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Teasüti
nagyúr
válasz Speeedfire #29787 üzenetére
Oszt hogyan dolgozol fel többszáz képet post-ban, ahol mindegyiken picit más expó lesz?
Leszívod magad mire egyesével match-eled a képeket egy sorozatban. -
grigo
őstag
válasz Speeedfire #29773 üzenetére
Köszönöm megnézem. Az a baj, hogy most nagyon kicsit a keret mert az élet más területén elszálltak a költségek, amúgy egy 200-as volt kinézve. Kicsit úgy vagyok vele, hogy ha beválik akkor jó ha nem akkor jó lesz élfényes fényformálóba.
Vagy, nem itthon veszem a 60-asat hanem ebay-ről egy cseh raktárból az SL150-es godoxot, csak azon azért lehet látni, hogy egy régebbi konstrukció. De a fény az fény
Köszönöm a segítséget. Ez az ikeás megoldás elég budget/home verziónak hangzik, kérhetek egy linket, hogy melyikre gondolsz?https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
mikrofon
veterán
válasz Teasüti #29789 üzenetére
Ha valaki jól tudja a Capture one szoftvert használni akkor nagyon egyszerű. Valójában egy képen kell beállítani és utána Normalize tool segítségével át lehet vinni.
Egyébként ha én a váz fénymérésére hagyatkozom és az EV kompenzációt jól beállítom akkor nem okoz problémát több száz kép kidolgozása a Fuji-nál. A Sony-nal se volt ezzel probléma. Ott inkább az volt hogy az autoWB mért kicsit mellé, hol így hol úgy. De azt se volt probléma a C1-ben javítani, k mert egyszer kellett egy sorozatnál beállítani azután néhány kattintással az összes kép olyan lett.
Szerintem olyan ez mint az AF vs MF. Csak most már egyre kisebb az MF pártiak tábora....
-
Speeedfire
félisten
válasz Teasüti #29789 üzenetére
LR-ben 2-3 kattintás.
Amúgy meg mivel kb egy lokáció van, minimális az eltérés. Engem mondjuk ez nem nagyon zavar, mert minden képet egyesével dolgozok fel. Fotónként 30-90 perc retus."De a fény az fény"
Én is azt hittem régebben, de nem teljesen. Még a fényterelő se teljsen mindegy. De kis pénz, kis foci. Nincs keret profoto/hansel cuccokra.
Szerintem vedd meg kintről. Nekem is az AD200 kintről van, meg pár rendszervaku is. Esetleg eglobal, einfinity.Ikea:
- táv
- izzó
Van belőlük szett is.
mikrofon: Melyik sony volt az? Nekem az a72 mért össze vissza, de az a73 már jobb elvileg. Én is most adtam el a 2-est, és várom a 3-ast. Jó lenne már.
Igen, ilyesmi LR alatt is. Ki kell választani, hogy melyik legyen a "main", és ahhoz igazítja a többit is.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
veterán
Szerintem felejtsd el a könyvet. Ha alapszinten szeretnél fotózni, menj el egy alapozó workshopra, 1 nap alatt többet tanulsz élesben, mint yotuube nézéssel meg könyvolvasgatással 1 hét alatt. Nekem ez a tapasztalatom. Könyv és YT addig jó, ameddig rájössz, hogy mi mire való a gépen, de hogy mikor mit érdemes állítani gyakorlatban, azt egy profitól jobb megkérdezni, ellesni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Speeedfire #29792 üzenetére
Oké, nyilván szinkronizálod a beállításokat. De az nem fogja match-elni az expo különbségeket a sorozat képei között.
Én pl aperture priority módban kezdtem fotózni, de akármilyen jók már a mai gépek azért előfordul némi inkonzisztencia: picivel más záridő, picivel más iso.
Nekem eddig a legközelebbi eredményt az adta, ha LR-ben nyomok egy "auto"-t a basic fülön. Ez úgy hellyel közzel kihozza egyenlőre a képeket, de ez is hibázik néha. Mindig végig kell mennem egyesével, h lássam kb ugyanolyan világosak-e. Ugyanott van-e a bőr tónusa a hisztogramon.
Van erre vmi jobb megoldás három kattintással?Amint áttértem full manuálra mindig és mindenhol, sokkal gyorsabb lett a post is. Konzisztens minden kép.
Persze én max 1 percet töltök egy képpel és ez még csigalassúnak számít.Mi a munkameneted egy egy órás retusnál?
Miket csinálsz a képpel?[ Szerkesztve ]
-
Rodzser Mór
senior tag
Sziasztok!
Kompakt gépnél (Canon) előfordul, hogy koszolódik az optika belül? És emiatt homályosak a képek elég feltűnően? Mintha nem tudna jól fókuszálni, leginkább távolabbi témát fotózva (5-10m és több) tűnik fel.
Látok apro szemcseszerűségeket a lencsén, de nem porszemnek néz ki, hanem inkább porszem nagyságú elkenődött olaj/zsírfoltnak, mert ezüstös-kékes színe van. Persze lehet, hogy por, nem vagyok szakértője. Kívülről csak ronggyal próbálkoztam, nem változott, nem lett kevesebb ezekből. Emiatt gyanítom, hogy belül ilyen. Esetelg karc? De eléggé vigyáztam a gépre, nem esett le sosem, nem volt zord körülmények között.Lehet ezt tisztítani, hogy éles legyen a kép vagy "kuka" a gép? Úgy általánosságban a tapasztalat érdekel, mert gondolom, erre látatlanban konkrétumot nem lehet mondani.
[ Szerkesztve ]
-
vihartigris
őstag
válasz Rodzser Mór #29795 üzenetére
Por kerülhet belülre, de az nem zavarja a képalkotást, attól nem lesz homályos a kép.
bármi reciproka a semmi
-
Speeedfire
félisten
válasz Teasüti #29794 üzenetére
Nem az auto a kulcs, hanem a total expo. Kiválasztod mind, megnézed hogy melyik az amin szerinted a legjobb az expo. Katt rá develop módban, és total expo. [link]
Én LR-el kezdek. Beállítom a fényket, színezek. Majd PS, és ott tovább dolgozok vele. Rövid videó. [link]
1 óra amikor nagyon közeli a fotó, és sok a hiba. De egyre gyorsabb vagyok.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Teasüti
nagyúr
válasz Rodzser Mór #29795 üzenetére
Ott más lesz a hiba.
[link] -
Teasüti
nagyúr
válasz Speeedfire #29797 üzenetére
Lassan két éve használok LR-t és most látom ezt először!
Köszi! -
mikrofon
veterán
válasz Speeedfire #29792 üzenetére
a7rii, a7riii és a9.
De egyik sem mért összevissza. Egyszerűen csak egy kicsit hidegebbre vagy melegebbre ugyan abban a sorozatban. De ez nagyon könnyen korrigálható volt.
Konkrétan nem emlékszem a 3 közül pontosan melyik jobban, melyik kevésbé egyszerűen ez az emlék maradt meg bennem.
Nagyon jó lesz az az a7iii!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lassítanak a hajlítható kijelzős telefonok fejlesztésén a kínai márkák
- Eredeti játékok OFF topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Sorozatok
- Házimozi belépő szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- Milyen monitort vegyek?
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest