- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Szólánc.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitblueduck: RTX 50-es széria PhysX támogatás nélkül. Tényleg akkora probléma?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #33706 üzenetére
Mi az a GPP?
-
Petykemano
veterán
Azt mondod, a golden sample procikat nem is az intel küldte a tesztereknek, hanem az alaplapgyártók? Nekik milyen lehetőségük van válogatni? Az eladásban nyilván ők is érdekeltek, ha új alaplapot is kell venni.
más (Linus): mit gondolsz, Rajával mennyit gyakorolták az RX 480 kártya elejtését?
-
Petykemano
veterán
válasz
füles_ #33528 üzenetére
Eddig azt gondoltam, hogy a brandet (gyártónevet) nem kell eldobni, csak a gamer brandet foglalja le a GPP
Vagyis ahogy most Asus ROG, úgy az új szérie lehetett volna Asus AREZ.Persze van ilyen pozícionálás a piacon: AMD kártyára innentől csak Gigabyte márka kerülhet, Aorus nem. De ez eddig is egy ilyen külön márka volt.
MSI-nél hogy lesz?Mindenesetre az legalább már kiderült, hogy az Asrock nem az Asus AMD-márkás "leágazásaként" szállt be a bizniszbe.
Mondjuk szerintem eléggé ki****tak az nvidiával:
ASUS ROG STRIX GAMING
AREZ STRIX GAMING
Az nvidia célja szerintem a gaming márka kisajátítása volt.
Vagy ennél erősebb és vonzóbb márka az Asus és a ROG? -
Petykemano
veterán
válasz
rambustibi #33413 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe az nvidia találgatós topicot. Pezsgő, életteli teli szoba. Ott talán több válaszra lelsz ilyen nvidia találgatós témákban, mint a vs topicban.
-
Petykemano
veterán
Azzal indítottam az egészet, hogy biztos specifikáción beloli.
De nehogymár azért védd meg az egyik átverést a pancserral szemben, mert ravaszul levédték az apróbetűs részben!
Ebben pont nincs vörös szemüveg. Pont az jelenti a elfogult szemüvegességet, ha valaki az etikátlan piaci viselkedest elnézi csak mert le van papírozva. -
Petykemano
veterán
Hupsz, az nvidiának is van egy kis gondja a megkülönböztető jelzésekkel (A'la RX 560) ?
(Áááá, nem, biztos ki fog derülni, hogy specifikációnak megfelel, a gyártó tekerte lejjebb)
-
Petykemano
veterán
Titan V hibázik? fud vagy scandal?
-
Petykemano
veterán
válasz
Crytek #33281 üzenetére
Ezt az AMD fejlesztette?
Nehéz nem erre gondolni ott, ahol az FX 9590 a top cpu - miközben világosan látszik, hogy 1 szálat nagyon terhel és a többit jóval kevésbé - és... a többi úgy nagyjából a helyén van. mármint ahol lennie kéne az AMD szerint.Abu, erre mi a magyarázat? (pl Lusa Su-nak is ez a kedvenc játéka?)
-
Petykemano
veterán
válasz
FLATRONW #33267 üzenetére
Nem értem az érvelésed.
Miért fájna neked jobban ha egy piac 70+%-át birtokló cég monopolisztikus törekvéseket foganatosít partnerein, mint ha egy a piac 90%-át birtokló cég teszi ugyanezt? Merthogy már úgysincs olyan nagy verseny?Nyílván egyébként az intel sem úgy túrná ki az nvidiát, hogy abba olyan nagyon bele lehetne kötni. Például ha a mobil processzorok esetén, amelyekhez mellékel megfelelő teljesítményű gput az intel, mondhatja, hogy ott már szükségtelen és káros a sok pcie csatorna. Persze ha neked pont nvidia (diszkrét) gpuval szerelt gépre van szokséged, nyugodtan vehetsz például ryzenes gépet, vagy minipc-t, nem vagy teljesen ellehetetlenítve. Hát mobilgépet pont nem. De milyen kár ért téged, amikor nem választhattad azt a márkát, amit szerettél volna?
-
Petykemano
veterán
Miért olyan biztos az, hogy az amd és az intel együtt es egyszerre megszüntetik ezt a lehetőséget, miközben a versengő stratégia - a nagyon keresett nvidia márka hátán - nagy volumenű eladással kecsegtet. Az intel ezen persze nyílván most nem sokat nyerhet, mert így is ő ad el szinte mindent. Intelnek akkor lesz érdekes, amikor a gput is saját maga akarja belerakni. Abban a pillanatban az amdn fog múlni, hogy ő is meglépi és saját gput próbálja nyomni és a gpu eladásból profitál, vagy nyitva hagyja a kaput az nvidiának, hátha annak farvizén több cput adhat el. Szerintem ez ma még nem egyértelmű.
-
Petykemano
veterán
válasz
szmörlock007 #33027 üzenetére
Miért kéne? Ez valami nvidia topik, ahová betrollkodtam?
-
Petykemano
veterán
válasz
->Raizen<- #32993 üzenetére
Ne vegyél több Picasso márkájú monitort.
-
Petykemano
veterán
válasz
FollowTheORI #32990 üzenetére
Biztosan lesz közvetlenül az nvidiától rendelhető FE változat. Lehet, hogy idén nem 100, nanem 200-300 dodoval lesz drágább, mint a normál msrp. De az akkor az nvidiánál landol. És még így is olcsóbb lehet, mint az, amit a minerek is vehetnek, miközben az nvidia vigyázhat, h nagytételben ne rendelhessen ilyet senki.
Akkor éri meg gamer kártyát csinálni (tudás vagy terítés vonatkozásában) , ha a lapkagyártó tudja realizálni a kártyák jelenleg magasabb keresleti árának különbözetét.
-
Petykemano
veterán
"Nem is beszélünk arról, hogy még két hónap és felmossa a padlót az nvidia az amdvel? Eddig szerencsétlenkedhettek valamit a polarisszal meg a vegával, de most jön a VOLTA!!!44!!4!
Ez körbe oda meg vissza is kétszer, mire a Vega egyet pislog. Az AMD gpu üzletágának ezzel vége.
A Vega m eléri az 1060 Maxqt. Na és? Kapható? Mennyiért? Még pár hónap és 1080 teljesítményt kapsz 1050ti fogyasztással a maxq szériában. Volta X Ampère = TELJESÍTMÉNY!!!És hogy ez drága lesz? Hát igen. Miért a csajozós merdzsót se a százforintos boltban veszed. Kell a kraft? Nyúlj a zsebedbe, barátom! Az igazi
férfiaknakgamrreknek ma már dual titán v500 van.... mindenki annyit is ér, amennyit a videokártyája hashel.. ennyike... " -
Petykemano
veterán
válasz
xEon1337 #32917 üzenetére
"RIP AMD. Milyen szánalmas már, hogy az nvidia egymaga kétszer annyit keres, mint az AMD a "sikeres" ryzennel. Nyomja itt az AMD azokat a slide-okat, hogy így 20milliárdos úgy 25 milliárdos piacokat fog betámadni és hol tart? Az nvidiának csak a profitja majdnem annyi, mint az AMD bevétele. ÉS méghogy az AMD szekerét tolja a bányászat. Miközben AMD terméket nem is lehet kapni szinte már vagy háromnegyed éve - mármint GPU-t - mégis az nvidia keres az egészen. Az AMD igazán lehúzhatná már a rolót, szánalmas amit művelnek. Nem igaz, hogy nem tudják magukat összeszedni, miattuk kell kétszer-háromszor annyit fizetnem egy új videokártyáért. "
-
Petykemano
veterán
"És a Doomban a +40-50% az intrinsics függvényektől az mióta kevés a csíkokra nézve?"
A szám nem kevés, de ez csak egy játék. a +40-50%-ot hozó játék darabszáma kevés. Tehát egy ilyen példa nem fogja jobb helyzetbe hozni az AMD-t (ez pedig a verseny és a jó árak miatt érdekes és fontos a közösségnek)
"Miért gond az, ha a shader modell 6-tal ennek az iránynak az általános, és nem csak AMD-specifikus alkalmazását propagálom? Ez a sebesség mindenkinek jár. Vagy ha nem ennyi, akkor kevesebb, de mindenképpen extra tempót lesz belőle."
Azzal nincs gond, ha az SM6-tal általános és nem AMD specifikus irányát propagálod. Valószínűleg tényleg jobb az általános, mint a gyártó-specifikus.
A "gond" az általánossal az, hogy általános. hogy az nem fog változtatni az erőviszonyokon.
(Ennek megfelelően a közösség jelenleg jobban örülne egy gyártó-specifikus megoldásnak, amitől az AMD hardver megtáltosodik, mégha ez nem szabványos, egyedi, szakmailag rossz megoldásokból is ered.)
De erről Te nem tehetsz. Amiről viszont igen, az az, hogy ha egy újfajta általános megoldás, vagy általánássá váló azzá kinövő megoldás az AMD hardvernek esetleg jobban fekszik (mint most az a compute culling a primitive shader helyett), akkor nem csak a megoldás előnyeit emeled ki, hanem hozzáteszed azt is, hogy a teljes kép(kocka) tekintetében annak a méltóságot parancsoló 100-1000-10000x-es előrelépésnek pontosan mekkora szerepe is van. Erre gbors is mindig rákérdez. Meg most én is ezt igyekeztem belőled kihúzni. -
Petykemano
veterán
Nekem ez nem szakmám, tőlem nem elvárás, és nem elvárható az, hogy ne keverjem a dolgokat.
Neked ez viszont szakmád, tőled, mint médiamunkástól igenis és nagyonis elvárható a hiteles tájékoztatás. A pártatlanság nem, de az objektivitásra törekvés szintúgy elvárható.Sok olvasó gyártói szempontból figyeli és követi nyomon az eseményeket: a többség videokártya vásárló fogyasztó. Ez a szempont nyilván nem lehet kizárólagos, de attól még valid. Ez a közösség tudatában van annak, hogy mi történik egy monopol piacon, ezért elkeseredetten kívánja, hogy az underdog AMD erőre kapjon, versenyre kelljen és jobb és jobb terméket, jobb és jobb áron lehessen elérni a piacon. Amikor ezt - már sokadjára - ne sikerül elérni, ez a közösség elkeseredik.
Ezt az elkeseredést szoktad megtörni az underdog AMD dícséretében olyan technikai újítások belengetésével, amelyek ebben a gyártói szemszögből néző közösségben reményeket keltenek. Megítélésem szerint házigazdaként van felelősséged abban, hogy ezekkel ne kelts hiú reményeket, hogy elmondd - a gyártói szemüvegen át nézve is -, amit most is, hogy ez mit fog jelenteni a versenyre, a csíkokra nézve.
Köszönöm a tájékoztatást.
-
Petykemano
veterán
Nem annyira érteni akarom, mint inkább a ködös, de lelkesítő technocentrikus megfogalmazásaidból (vagy twchnocentrikus lelkesedésedből) konkrét értékekben mérhető hatás-becslést kicsikarni.
Látod? Például itt ez a 10-30%, ami jó lesz 10-nek is, ha, Ha minden jól összejön. Értem, hogy a mélyén nézve óriási előrelépelések és gigantikus fejlődés, orgazmikus előrehaladás, de a csíkot végül csak 10%-ban emelheti. Ez is jó, minden plusz jól jön, de kezeljük helyén a dolgokat.
Tehát ha megjön a shader model 6 akkor a radeon minden más körülmény változatlansága esetén erőlködés nélkül 10-30%-kal zárhatja a különbségeket. (Azt, ahol a vega
64 jobb esetben az 1080-nal verseng, szélsőséges esetben még az 1060 is előzi) -
Petykemano
veterán
Tehát akkor azt állítod, hogy ezzel az egész mókolással, az AMD azt nyeri, hogy automatikusan, optimalizáltságot nem igénylően gyors kódot kap a radeon hardver. Ehhez képest más hardveren az általános kód optimalizálásával, meg gémvörkszökkel lehet próbálkozni, de az ezerszer lassabb, vagyis ezerszer kevesebb fps-t jelent (+10% ha optimalizálnak is)
Így?
-
Petykemano
veterán
AZT értjük, hogy ez miért jó a fejlesztőknek.
De miért jó ez az amdnek?
Úgy tűnik, hogy ahelyett, hogy a konzol port abból állna, hogy flegmán áthozzák a gcnre optimalizált kódot és azt mondják, higy gcnen jól fut, mindenki más meg cserélje le a zöld kártyáját (vagyis hogy gcnre optimális kódot fognak át, mindenki más meg le van ejtve), úgy tűnik, hogy ezzel a lépéssel az amdt lesz leejtve: áthozzák a kódot, gcnre lesz l, amilyen lesz, minden másra meg optimalizálnak. Hiába, higy pont radeonhoz van debugger.
Ebben így mi a biznissz? Eddig nem tűnt úgy, hogy az áthozott kód olyan penge lenne, legalábbis az alfa és bétá változatokban még jó, aztán ráoptimalizálnak az nvidiára és a radeon alul marad. Ez így mire jó?Például:
- A fejlesztők az optimalizálást nem végzik ingyen. Az mvida keményen fizet ezért, az AMD így ezt megspórolja
- ez valójában kármentés. Ha ez nem lenne, még annyi optimalizációt se kapna az AMD.
- kármentés/védekezés a gameworks middleware susimusi trükkjei ellen -
Petykemano
veterán
AZT értjük, hogy ez miért jó a fejlesztőknek.
Se miért jó ez az amdnek?
Úgy tűnik, hogy ahelyett, hogy a konzol port abból állna, hogy flegmán áthozzák a gcnre optimalizált kódot és azt mondják, higy gcnen jól fut, mindenki más meg cserélje le a zöld kártyáját (vagyis hogy gcnre optimális kódot fognak át, mindenki más meg le van ejtve), úgy tűnik, hogy ezzel a lépéssel az amdt lesz leejtve: áthozzák a kódot, gcnre lesz l, amilyen lesz, minden másra meg optimalizálnak. Hiába, higy pont radeonhoz van debugger.
Ebben így mi a biznissz? Eddig nem tűnt úgy, hogy az áthozott kód olyan penge lenne, legalábbis az alfa és bétá változatokban még jó, aztán ráoptimalizálnak az nvidiára és a radeon alul marad. Ez így mire jó?Például:
- A fejlesztők az optimalizálást nem végzik ingyen. Az mvida keményen fizet ezért, az AMD így ezt megspórolja
- ez valójában kármentés. Ha ez nem lenne, még annyi optimalizációt se kapna az AMD.
- kármentés/védekezés a gameworks middleware susimusi trükkjei ellen -
Petykemano
veterán
Előbb utóbb pedig megléphető, mert
- a bányász kártyák is elöregednek és nem lesznek eladnatók a használt piacon
- közben a gpu piacon hoppon maradt felhasználók tábora is egyre szélesedik az idő telésével, tehát duzzad azok csoportja, akik kártyát cserélnének.
Fentiekből az következik, hogy ha idén esetleg nem is, de a temdenciák változatlansága mellett érdemes lehetne egy gamer vonal kiadása, amire hatalmas gamer tömeg vetné rá magát még akkor is, ha esetleg a bánya bedől.De én továbbra sem látom, miért tenné ezt egy gyártó, amely ha nem célpiacra gyárt kártyát, akkor bármelyiken eladhatja. A célpiacra gyártott kártyának kell valamilyen előny a célpiacon, vagy hátrány a másikon. Jelenleg csak olyan kártyát láttunk, amelynek hátránya van a gamer piacon. Csakhogy a keresleti nyomás nem onnan érkezik, hanem a bányászoktól, tehát nem véd meg semmit semmitől.
-
Petykemano
veterán
válasz
Televan74 #32672 üzenetére
Az igazából etekinteben nem érdekes, hogy ez neked hol vagy hogy éri meg? Nem akartam minősíteni, de egyébként szerintem is drága még. Főleg ugye úgy, hogyha még a játékot is neked kell megvenned, mert nem része egy az előfizetés keretében ingyen elérhető kínálatnak. Koca játékosnak persze megérheti, vehet akár Nvidia Shield konzolt is. stbstb.
De ez mellékes. Arról beszéltem, hogy ott a szerverpark, ha nem Te használod, addig bányázik. -
Petykemano
veterán
válasz
->Raizen<- #32669 üzenetére
(Geforce Now)
-
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #32664 üzenetére
A legjobb megoldás, ha el se adják a kártyákat.
Én azt csinálnám, hogy üzembe állítanék egy szerverparkot, amire egyfelől indítanék egy virtuális játékgép szolgáltatást, vagyis gépbérlési lehetőséget, másfelől viszont amikor senki nem játszik a gépeken, akkor vidáman futhat rajta valami bánya.
Az energiaellátást meg valami naperőműből lehetne megoldani.Sőt, legyártanék egy nagy halom kártyát, amivel saját parkban bányásznék, és ha bedől a bánya, vagy versenyképes konkurencia kerül elő, akkor a kártyákat eladnám újként az ostoba vásárlóknak.
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #32651 üzenetére
Én nem látom okát.annak, higy a gyártók miért akarnák szétválasztani ezt a két piacot. A profi piacon azért adhatók el a kártyák drágán, mert ott a sok pénzt a sokéves supportért fizeted, meg esetleg pár driverből aktivált funkcióért.
Egy bányásznak nincs szüksége supportra, vagy legalábbis nagyobb szüksége van rá, mint amennyit azon nyerne, ha gamer kártyát venne.
A miner mit nyerne egy neki szegmentált kártyával?
- mi tenné számára előnyösebbé egy esetleg drágább kártya vásárlása a gamer helyett?
Milyen extra, amit nem tud warezolt custom driver adni?
- milyen korlátozás tehetné számára hátrányossá a gamer kártya megvételét?Szerintem ezek a összeszerelői bányászkártya kezdeményezések nem teljesítik az előbbi feltételeket: semmilyen előnnyel nem bír a gamer kártyához képest. Pont az ellenkezőjét készítették el, mint kellett volna: a lehagyott kijelző csatlakozásokkal olyan kártyát készíttek, ami a gamereknek nem jó, de a minereknek semmivel se jobb.
De mégis kérdés: a gyártónak miért lenne érdeke szegmentálni a piacot? Azt ugye tudjuk, hogy a profi és gamer kártya között hardveres különbség nincs.
A gyártónak érdeke egyféle hardvert gyártani és neki majdnem mindegy, hogy melyik piacon adja el.Ez alól egy kivétel van: ha valamelyik gyártó készítene bányászatra alkalmatlan kártyát, akkor azzal tarolni tudna a gamer piacon. Az nvidia 1 éve ebben a helyzetben volt.
Ezen a ravaszságon kívül más okot a szegmentációra nem látok, de ez azt is jelentené, hogy a gyártók elismerik egy önálló és stabil kereslettel rendelkező piacként a bányászatot. De akkor meg erre azért elég nehéz építeni, mert bányász hardvert, vagyis gyorsítót meg elég könnyű készíteni, a pezy meg ilyenek betörhetnek oda - ha tényleg annyira stabil. Ezt jelenleg pont az instabil jellleg akadályozza meg: a gpu megadja azt a biztonságot, hogy ha bedől a bánya, át lehet menni más algoritmusra, vagy végső esetben ki lehet dobni a kártyát a használt gpuk piacára. Ugyanezt egy gyorsítóval azért nehezebb.Két probléma van a gamerek számára:
Az egyik az, hogy a bányászok felvásárolják a kurrens generációs készletet.
A másik az, hogy új generáció megjelenésekor vagy a bányaomláskor elárasztják leharcolt ógenerációs kártyákkal a piacot. Utóbbi nem csak a gamernek rossz, hanem az összeszerelőnek, aki a garanciát vállalja.Szerintem külön hardver nélkül csak valamilyen garanciavesztéses történettel tudnak operálni. Hogy például nem pusztán 3 évig szól a garancia, hanem 10000h üzemidőre. Ennek mérését persze hardveresen kell megoldani és ki kell alakítani a hitelesíthetőségét is. (Most ugye a vásárlástól számítjuk, amit a számla igazol)
De a legbiztosabb megoldás persze az, amit egy nvidiás kolléga javasolt : tessenek megújítani a kínálatot a tetejétől az aljáig és akkor nem ógenerációs kártya fog versengeni az ógenerációs bányászkártyával.
-
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #32620 üzenetére
Én nem gondolnám, hogy a nagy farmok kipakolnának egy kis beeséstől. De játsszunk el a gondolattal.
Mit gondolsz, nagytételben (értsd százezrek) kipakolt rx470/480/570/580/stb megjelenhet például a magyar piacon rendes garis (új, valójában bontott) bolti termékként? (Ami máshol refurbished)
-
Petykemano
veterán
Remek összefoglaló. Azért remek, mert szuperül bele tudok kérdezni.
Szögezzük le, konyhanyelvre úgy lehetne leegyszerűsíteni, amit mondtál, hogy van egy olyan hardverünk, ami 4 magos, és általában a jelenlegi programok 4 magot használnak de jöhetnek majd olyan überprogramok, amik több szálat szeretnének használni és akkor bajban leszünk, de a vega 8 magos és elbírkózik az überprogram-használattal.
A kérdések tehát:
1.) Azt mondod, tipikus mai eset, hogy 20/80 és "9 és 2 blokk/wave" és 8 wave futhat egymás mellett
Mitől és mikor jönne "két-három dispatches übershader", meg LDS, ami akár 7blokk/wave és amely esetben már csak 2 wave-t tudna futtatni a 20/80-as hardver?Nem gondolod, hogy ezek az übershaderes izé nem fog jönni, amíg a 20/80-as hardver piaci részesedése 90%-os? Természetesen valahol el kell indulni és a fejlesztők biztosan szeretnének több blokk/wave-et használni, de ha a piacon megvásárolt és megvásárolható hardverek az ilyen terhelésttől befosnak, akkor nem fogják meglépni, hiába van 1-2 olyan készülék, ami bírná.
2.) Ennek megfelelően persze érthető, hogy amikor a volta is felzárkózik ebben a kiváló technológiai csúcsteljesítményben a vega mellé, és ezt követően 1-2 évvel megérkeznek azok a szoftverek, amik már akár 7 blokk/wave-et is megengednek maguknak (merthát a piacon kaphatók emberi áron olyan hardverek, amik ezt bírják, tehát a rendszerkövetelménybe írt hardver széles körben elérhető, mindenki más meg lejjebb veszi a grafikát), akkor persze a pascal és a polaris az ilyen programokban már lehet ,hogy földbe áll. De a kérdés mindig is arra vonatkozott , hogy az AMD mit nyer azzal, hogy ezt a képességet már az nvidia előtt beépiti a hardverébe bonyolítva azt, pazarolva a tranzisztorokat - azon kívül persze, hogy lehet házalni a fejlesztőknél, hogy tessék itt az általatok várt hardveres tudás prototípusa, ezen lehet gyakorolni, próbálkozni.
Világos, hogy a koncepció az, hogy ha Józsi ma vegát vesz, Béla meg pascalt, akkor 2 év múlva érkező programban a pascalnál valamivel nagyobb lassulás lesz tapasztalható, mint a Józsi vegájánál. (nyilván a kérdés soktényezős, és ez csupán egy szempont, de a szokásos megvásárláskor nvidia vezet, 2 évvel később amd előfordulhat.) Csakhogy Béla 1-másfél év múlva meg fogja venni a következő nvidia kártyáját, ami még gyorsabb lesz neki. Ez persze neki így többe kerül összességében, de boldog így.3.) Oda lyukadunk ki, hogy ez a képesség fölöslegesen van benne a vegában. Ma még nem kihasználható, tehát a vásárlónak ez Ma nincs hasznára, miközben fizet érte. Olyanért fizet ma, ami majd csak 2 év múlva válik majd hasznára. De akkor ráért volna az AMD 2 év múlva is implementálni ezt a képességet az akkori architektúrába. Akkor a mai vásárló is boldogabb, hogy nem kell kifizetnie a két év múlva hasznosított képességet, helyette kaphat mást, vagy kaphatja olcsóbban. És a 2 év múlva vásárló is boldog, mert olyat kap, ami hasznos.
Természetesen az az érv érthető, hogy de ha az AMd ezt nem lépi meg a vegában, akkor nem a vega, hanem a volta érkezését követően 1-2 évvel lettek volna csak olyan programok, amik ezt kihasználják és addig az AMD ilyen tudással nem rendelkező lapkája hátrányba kerül.... de várjunk csak! Az előbb is azt mondtam, hogy a volta érkezését követően 1-2 évvel jönnek az első ilyen programok. Jé de fura, mintha az AMD hiába csinálná meg ezeket a dolgokat, semmivel nem tudja gyosrabbá tenni ezeknek a beépülését, és egyáltalán nem fog előfordulni, hogy ilyen programok úgy jelennek meg a pascalt földbe állítva, hogy a vega abból piaci hasznot tudna húzni. És nem azért, mert pont jókor jön a voltában is ez a képesség, hanem mert ennek a képességnek a kihasználtsága semmiképpen nem következne be a volta megjelenése nélkül/előtt.Tehát senki nem kérdőjelezi meg, hogy ez szuper képesség. De miért jó az AMD-nek, hogy ezt 1 évvel az nvidia előtt beépíti és piacra dobja, amikor bőven ráérne az nvidia ilyen képességeket hozó hardvere után fél-1 évvel kidobni a sajátját? Ugye nem azt akarod mondani, hogy azzal, hogy az AMD előre beépíti ezeket a képességeket valójában korlátok közé zárja és terelgeti azt, ahogy az Nvidia kénytelen a saját architektúráját fejleszteni?
Csak mert persze elméletben lehetséges, de hát úgy tűnik, hogy az nvidia ilyetén módon történő kényszerpályára állítása inkább az nvidiának hajt profitot. -
Petykemano
veterán
1) Nézhetjük így is: az eddigi gyakorlat alapján az érkező Volta/Amper XX80 gyorsabb lesz, mint a jelenlegi pascal 1080Ti. Úgy is mondhatjuk, hogy ha nem történik csoda (NGG fast path, primitive shader, dsbr, HBM pseudo-channel, stb), akkor az RX Vega 64 az XX60-es kártyával fog versengeni (Ez a ma a 100eFt-os 1060) Az eddig várt csoda megtörténte esetén is az XX70-es (~1080Ti) kártya lesz a versenytárs. (Ez ma a 140eFt-os 1070)
Persze nagy kérdés, mikor lesz Volta meg Ampere, ezt most még nem tudjuk, csak reméljük a tavaszt.
Én egyébként egy percig sem vontam kétségbe a Vega architekturális képességeit.De azon kérdésen, hogy az AMD a következő évben is az 1080Ti szinttel fog küzdeni nem változtat az, hogy ezt a szintet egy pascal 1080Ti, vagy egy volta 1070 fogja-e hozni. Természetesen lehetséges, hogy 2 év múlva az RX Vega 64 már meg fogja előzni az 1080Ti teljesítményszintjét. De ezek a limitek amiket emlegetsz egészen addig nem lesznek elérve, míg jelentős a pascal piaci penetrációja.
Amit mondasz csupán azt jelenti, hogy most a jelen technológiai kihasználtság mellett bár elvérzik a pascal ellen a leadott teljesítményben, a volta ellen az akkori techniógiai kihasználtság ellen technológiailag nem, de várhatóan nyers erőben ugyanúgy vagy még jobban elvérzik majd. (a gaming piacon ez a 64 CU-s 4 SE-s implementációja a vega architektúrának)
-
Petykemano
veterán
1) Pontatlanul fogalmaztam.
A téma az volt, hogy az AMD idén is legjobb esetben is az 1080Ti-vel fog harcolni. A kijelentés értelemszerűen nem valamilyen hollywoodi stúdióra volt értendő, hanem a gamer piacra. Lehet, hogy 8k video szerkesztésben (ami tekinthető HEDT grafikának) a Vega10 verhetetlen konstrukció, de nem erről volt szó, hanem a gamingről.
Nagyon leegyszerűsítve: a Vega10 nagyon sok pozitív tulajdonságával sok piacot le tud fedni, de - szerintem - nem volt primér fókusza a gaming piacon az 1080Ti verő cím elérése egy nagy lapkás implementációban, vagy legalábbis nem sikerült. És úgy tűnik, hogy nem is jön semmi ebbe a szegmensbe.2) Ebben egyetértünk: a vega20-ból nem lesz a gaming piacon az RX vega 64-et váltó 1080Ti verő újdonság.
-
Petykemano
veterán
1) Szerintem nem, vagy legalábbis nem HEDT grafikai fókuszú. De ezt mondtam: mobile és compute.
Ennek megfelelően én arra számítok, hogy az APUkban és legalább az intelnek szállított megoldásban a vega meg fogja csillogtatni azt, hogy miben és mennyivel jobb lett, mint a polaris ugyanezen a terepen. Csak ezt az egészet így nem lehet feltekerni a HEDT szintre. Csak a CU-k skálázódnak, a frontend és a RBE nem.
Az lehet, hogy ezt a megfelelő szoftveres eljárásokkal trükközésekkel ki lehetne küszöbölni és akkor a hardvernek nem kéne tudnia skálázódni, de jelenleg az a helyzet, hogy a hardver nem skálázódik, és bár a szoftveres megoldásokra fel van készítve, a szoftver nem úgy készül, hogy a gyorsított utakat használja.2.)
Lehet, hogy a VEga20 sokban fog különbözni, de nem olyan dolgokban, hogy a gamer piacon az 1080Ti-t módszeresen földbe tiporja.
gamer piac szempontjából, vagyis vs 1080ti:
natív DP - haszontalan, de drágítja a szilikont, talán még a fogyasztást is emeli
PCIe 4 - haszontalan - nem limitáló tényező a pcie
GMI - haszontalan
duplázott sávszél - ez csak akkor hasznos, ha valójábn a vega nagyon sávszélesség limites. De itt valaki bedobott egy számot: 15-17%.-os mem OC-re 5-6%-kal reagál. -
Petykemano
veterán
Az is jó, ha a régi vagy új kártyákon saját maguk bányásznak. Csak kell hozzá egy szélerőmű.
Két dolog:
1) Olvastam egy rövid fórumos értekezést a vegáról, amely szerint elsősorban mobile és compute szempontokat figyelembe véve készült. A Vega10 az első implementáció, amely a compute piacra ment. Az állítást alátámasztandó az író megnevezte azt, hogy Vega IGP-t szépen lehetett TDP-n belül 1750Mhz-re feltolni.Ezen kívül érdekes, hogy az intelnek készült vega-valami quad geometriával és 64 ROP-pal, vagyis a megszokott felépítéshez képest duplázott frontenddel és backenddel készült. Remélhetőleg belátták az AMD-nél, hogy nem tudnak mindennel mindenre lőni és a Vega Mobile már nem compute piacra készült, hanem a inteléhez hasonló felépítéssel. Így vagy úgy, de ezzel az AMD középkategóriára fog csak lőni.
Azt ugye senki nem vonja kétségbe, hogy a legnagyobb kereslet a mobil szegmensben van, akár apuk, akár dGPU-val rendelkező notebookok terén.
Ezt a mobile fókuszú designt skálázták fel vega 10 néven amennyire lehetett. a 4 Shader engine ugye régóta limit ebben. megtöltötték CU-kal amennyire lehet és beküldték a HPC szegmensbe.
Elképzelhető, hogy az egész dsbr és primitive shader történet csupán azért lett, hogy a mobile és compute fókuszú design high-end desktop graphics piacon érzékelhető hiányossait (frontend és RBE skálázódás) áthidalják, miközben a Vega10 compute-nehéz. Csak mivel az egész gamer piac nem annyira jövedelmező, mint más piacok, ezért még ez az áthidaló szoftveres megoldás sem kap fókuszt.
2) A vega20 a pletykák szerint nem fog sokban különbözni, csak kap még sávszélt és feltehetőleg frekvenciát. De a vega20-nak sem lesz fókusza a gaming (skálázódás), hanem a DP.
A 2018-as CES GPU előrejelzés elég szegényes volt. Tehát igen, elég valószínű, hogy desktop piacon nem lesz küzdelem az 1080TI-vel. (vagy nevezzük 1170/2070-nek)
-
Petykemano
veterán
Nem hiszem, hogy összemostam volna. Azt mondtam, hogy a pénz mögül megszüntették az aranyfedezetet, mert a gazdaságnak több pénzre volt szüksége, mint amennyinek a rendelkezésre álló arany mennyisége a szükséges mértékben fedezetül szolgált volna.
Az arany értéke egy közbizalmon alapult: azért ér annyit, mert mi mindannyian azt gondoljuk, hogy annyi arany annyit ér. Az arany értékének fedezete a közbizalom volt.
A pénz ezt helyettesítette és az volt az ígérvény, hogy X értékű bankót a bankban be lehet váltani X értékű aranyra. Ez nyilván nem 1:1 volt, de ez most nem fontos. Amikor ez válthatóság megszűnt és a forgalomban levő pénz mennyiségét már nem kötötte az aranyfedezeti arány szükségessége, onnantól a pénznek semmilyen ígérvény nem volt fedezete, csupán az a közbizalom, hogy X névérték azért ér annyit, mert mindannyian azt gondoljuk, hogy annak az értéke annyi.Én nem mondtam, hogy az ecoinnak a szerepe fedezet lenne, vagy kéne hogy legyen. Bár akár lehetne is, mert az értéke pont ugyanúgy közbizalmon alapulhat, mint pl az aranyé. Az értéke nyilvánvalóan fakadhat abból - ahogy az aranyé is - a korlátozott rendelkezésre állásból.
De. A pénz pont azért lett, mert a gazdaságban végbemenő értékcserék lebonyolításához a rendelkezésre álló arany mennyisége nem volt elegendő.
Az aranyfedezet pont azért szűnt meg, mert a gazdaságban végbemenő értékcserék lebonyolításához a rendelkezésre álló arany mennyiségéhez kötött pénz nem volt elegendő.A pénz egyáltalán nem korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre. Technikai értelemben persze. A bankok - a bankrendszer bármely szintjén - pénzt teremtenek. Egyetlen feltétele van: hogy valamilyen arányban legyen a bank számláján a teremtett pénz fedezetéül olyan pénz, amit egy másik bank teremtett.
A kérdésem arra vonatkozott, hogy a gazdaságban végbemenő értékcserék lebonyolításához egy korlátozottan rendelkezésre álló valami hogy lehetne alkalmas?
Remek válasz az, hogy a 21 milliós mennyiség sok tizedesjegyig osztható. Ezzel együtt szerintem vannak még kérdések.
-
Petykemano
veterán
válasz
t72killer #32560 üzenetére
Biztosan sokan arra játszanak, hogy ilyenek lesznek majd a világpénzek. Decentralizált, közzösségi, biztonságos stb.
Nem ismerem az összes algoritmust, de pl a bitcoinok meg vannak számlálva. 21milliónál.vége. namármost a pénzvilágban eleve azért engedték el az aranyfedezetet, mert a rendelkezésre álló arany mennyisége kevés volt a világgazdaság pénzszükségletének fedezetére. Hogy lehetne akkor pénz valami, ami korlátozottan áll rendelkezésre?
Másrészt ha jól tudom, a hashelés művelete ahhoz kell, hogy a tranzakciók lekönyvelésre kerüljenek a blokkláncban. A hashelésért cserébe jár a bitcoin. Ha elfogy jutalomként adható bitcoin, akkor vajon ki fog hashelni? Ha pedig nincs hashelés, akkor vége a könyvelésnekPersze lehet, hogy az algoritmuson lehet úgy változtatni, hogy pénz bocsátódjon ki, vagyis hogy növekedjen a kibányászható pénzmennyiség. Es az is lehet, hogy ki lehet találni olyan algoritmust, ami beláthatatlanul sok ideig bányászható (20év - nem számolva persze a kvantum számítógépekkel)
Mindenesetre ha nem lesz gátja (hitelességi) az újabb és újabb algoritmusok felbukkanásának, akkor én egyelőre nem látom miért borulna ez a tevékenység. Azon viszont kicsit csodálkozom, h senki nem állt még elő egy a gpuknál jobb, de multi-purpose, nagy tételben kínált bányászeszköz (ASIC), ami elkezdené kisöpörni a gpukat erről a piacról, csakúgy mint a pezy és max gyorsítók
-
-
Petykemano
veterán
válasz
t72killer #32557 üzenetére
Kettő és fél dolog viszi fel az árakat:
1.) az egyik az, hogy alkalmas vagyon elrejtésére. Persze ez minimum az értékmegőrzésre való spekuláció, de etekintetben nem sokban különbözik más értékpapíroktól.
2.) és vannak azok, akik az előzőek keresletében bízva arra spekulálnak, hogy az érték még feljebb megy. Az ő keresletük nyilván tovább emeli az árat.
3.) Az vagyonelrejtésre, értékmegőrzésre,.valamint értéknövekedésre spekulálók a rendelkezésre álló pénz valószínűleg nagy részét tartják kezükben, ez a pénzmennyiség valószínűleg nincs, vagy kevéssé ban forgalomban. Eközben pedig az egységnyi idő alatt kibányászott pénz csökken. Következésképpen a spekuláció a forgalomban levő pénzmennyiségre folyamatosan koncentrálódik, ezért egyre drágábban lehet hozzájutni. -
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #32551 üzenetére
Ezek szerint az nvidia is ludas, nem gyártanak annyit, amennyivel szinten tudnák tartani a saját kártyáik árait.
De komolyra fordítva: ez nem másra utal, mint arra, hogy ha egy valamelyik kriptovaluta spekulációs spirálja esetleg bedől, és nincs helyettesítő algoritmus, aminek van értéke, akkor Elképesztő mennyiségű gpu kerülne a használtpiacra.
Persze ha ma már minden bokorból egy új kritpovaluta nő, amelynek értékét nemzetközileg elismerik, vagyis a bányászat kellően diverzifikált, akkor sose fog akkora viaszaesést elszenvedni egy típus bedőlésétől, ami összeomlást eredkényezne. Erre már lehetne kártyákat építeni, mert biztos piacot jelent. De valószínűleg ennek már a RAM gyártás tesz keresztbe.
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #32432 üzenetére
PS3: $499/$599 20GB/60GB megjelenéskor (2006)
PS4: $399 megjelenéskor (2013)2006 és 2013 közötti inflációval számolva a $499 2013-as áron $576.
Ami azt jelenti, hogy a PS3 másfélszer olyan drága volt, mint a PS4. Lehet, hogy a PS4 tesco gazdaságos, de a koribbá PS3 egyáltalán nem nevezhető olcsónak. Az már véleményes, hogy másfélszer drágábban eladott hardverért a 2x hosszabb életciklus megéri-e. A tradeoff-ba azt is bele kell számolni, hogy ha olcsóbban adod, többet vesznek, nagyobb piacra esetleg nagyobb a fejlesztői hajlandóság is.De mivel a piac kétszereplős, illetve most már három(-négy), ezért nem függetlenek egymástól, hogy mit lépnek, hovatovább kicsit kényszerpályán mozognak. Ha bármelyik gyártó úgy döntött volna, hogy egy igazán erős gépet tesz le az asztalra, ugyanabban az árban, mint a korábbi konzolok ($599) könnyen lehet, hogy csúnyán elbukta volna az ökoszisztéma versenyt. Az Xbox, ami ugye $499-on nyitott kicsit el is szenvedte ezt: lemaradt az eladásokban. Ha még ennél is drágább lett volna, akkor még kevesebb lett volna az eladott példányszám, esetleg kevesebb játék készül arra a konzolra, ami még inkább csökkenti a platform vonzerejét - hiába erősebb a hardver.
Nézd meg a nindento switchet, ami még gyengébb hardverrel rendelkezik, de már most szép számokat produkál.Nincs megállás, a hardvereket vagy frissíteni kell, vagy kompromisszumokat kötni.
Pár éve azt gondoltuk, a desktop cpu piacon vége a fejlődésnek, nincsenek célok, szinte mindenre elég az i3. 8GB RAM. Aztán jött a Chrome... -
Petykemano
veterán
válasz
#00137984 #32428 üzenetére
Teljesen egyetértek, nem a szín a lényeg. Fekete vagy szürke, vagy valami extrém, ez teljesen mellékes, ha közben jól teljesít. Nekem elég sok bosszúságot okozott az nvidia, nagyon sokszor előfordult, hogy kifagyott, aztán csinálhattam mindent elölről. És a gyártó is lényegtelen, csak úgy voltam vele, hogy ezt soha többé nem szeretném átélni. Az amd etekintetben sokkal jobban teljesít. Persze pénzbe került, de végre azt kaptam a pénzemért a sok nvidiás szenvedés után, amit vártam. Én személy szerint eoindultam a normális szoftveres támogatás útján, ami a másik (nvidia) oldalon nem állt rendelkezésre.
-
Petykemano
veterán
válasz
#00137984 #32426 üzenetére
Nekem nvidia geforce gt 240 volt. De egyet játék folyamatksan kilépett valami opengl hibára hivatkozva. Váltottam, jó lett. Azelőtt pedig elégedett voltam, de akkor nyilvánvalóvá váltak számomra az nvidia hiányoságai. Próbálkoztam különféle verziójú driverekkel, de semmi sem segített, így egyértelművé vált, hogy az nvidia szoftveres támigatásával nem tudok együtt élni. Szerintem elvárható lett volna, hogy mint régi, hűséges felhasználójuk, foglalkozzanak a problémával, de hát csalódást okoztak, hogy nem lehetett etekintetben számítani rájuk. Ezt követően az AMD kártyámon már minden vajsimán futott, probléma, driveres hibák nélkül, es sokkal gyorsabban. Valójában nem is értem, miért kínlódtam azzal a ratyi nvidia kártyával, amikor az amds kártya ennyivel jobb volt. Megmentette az életem.
-
Petykemano
veterán
válasz
TTomax #32401 üzenetére
Ez jó hír, nem? Azt jelenti, hogy
a) növekszik a kínálat - ha eddig az volt a baj, hogy keveset tudtak gyártani
b) csökken az ár - ha eddig az volt a baj, hogy csak nagyon drágán tudták gyártaniHa nem így lenne, nem adnák olcsóbban?
Also, miért kellett ehhez egy új termékvonal/rebrand? Eddig is csak a bányászok vitték, nem? -
Petykemano
veterán
válasz
Kristof93 #32300 üzenetére
Finewine, igazából.már erről is lerántották már a leplet.
Ha igaznak fogadjuk is el, hogy a Kepler erősebben avul, mint a konkurens gcn-gcn2, vagy más páros, akkor is kérdés, hogy ez azért van-e, mert a gcnben olyan előremutató technológia van beépítve, ami életciklusa közepén és végefelé vesznek használatba a szoftverek, vagy csupán arról van szó, hogy az amd újrahasznosítja a lapkákat, átnevezi és az eredeti lapka életciklusa közepén-végén is árusítja, ezért kénytelen driver támogatást biztosítani hozzá, míg versenytársát már nyugdíjazták.A polaris már másfél éves. Pont annyi, mint a pascal konkurens. Mindkét termék aktív.
A kérdés az, a polaris a megjelenését követő fél év és másfél év között szerzett-e előnyt ? -
Petykemano
veterán
válasz
Firestormhun #32282 üzenetére
RIP
nVidia32 bites operációs rendszerek -
Petykemano
veterán
-
Petykemano
veterán
Hát persze, hogy a megjelenésen lovagolok. Lehet, hogy úgy tervezik, hogy a vega termék támogatott életciklusa 2019-ig tart. De szerinted ki fog még 2019-ben vegát venni? Legalábbis a 2017-ben kiadott vegát.
A kiindulási alap továbbra is az ugyebár, hogy az AMD termékek esetén a megjelenéskor olyan problémákkal is megbírkóznak, amelyek a megjelenés pillanátban még nem jelentkeznek, hanem majd az életciklusuk közben.
A hiba ebben az, hogy így az életciklusuk egy részét úgy töltik, hogy kihasználatlan képességeket vonultatnak fel, amelyek konkurens termékekkel szemben nem jelentenek semmilyen előnyt ebben az időszakban. A probléma felmerülésének időponjától pedig azért nem, mert akkor már a konkurens termék is tudja.Viszont, ha úgy nézzük, hogy itt nem is a 2017-ben termékként kiadott vegáról van szó, akkor az pont azt jelenti, hogy 2017-es termékpalettában még nyugodtan szerepelhetett volna olyan termék, ami a 2017-ben még meg nem jelent problémákat nem orvosolja. Annyival is egyszerűbb lehetett volna. Persze ha a probléma felmerül 2017-ben, akkor előnyt jelenthetne kihozni 2017-ben egy megoldást nyújtó hardver kidobása. De így nem.
De ezt írod te is, hogy a pascal és a polaros már rég az életciklusuk végén leszek, mire ezek a problémák megjelennek.
A fejlesztő oldalán igazából a Vega megoldását nem kell támogatni?? De hát most jelentették be, hogy például a primitive shader nem lesz csak driverből támogatott képesség, hanem fejlesztőknek kell használatba venni. Vagy most csak az LDS-re vagy mi a fenére gondolsz? Hát lehet. De sajnos azt kell mondjam, hogy miközben a primitive shadert várhatóan a néhány partnercégen kívül senki nem fogja használni - kivéve, ha az nvidia is lehozza ugyanezt a megoldást -, addig más vonatkozásban és akár ebben is elvárható (lett volna) az, hogy fejlesztői közreműködés nélkül menjen. Nem is elvárás, hanem ha ez nem így van, akkor a piaci erőviszonyok miatt nagyon kis mértékben foglalkoznának vele. Ellentétben hiába, hogy az nvidia voltájára optimalizált kódot kell készíteni külön. Ezt a fejlesztők vagy megteszik majd maguktól, mert akarják, hogy jól működjön a piaci domináns gyártó kártyáin, vagy maguktól nem tennék, de az nvidia megfizeti őket és ezért hajlandók.
Ja igen. Amit akartam még mondani. Hogy ha a probléma majd csak 2018-ban jelentkezik. Azt mondod, azért kell már a 2017-es kiadású terméknek tudnia, mert annak valójában az életciklusa 2019-ig kitart. Namost mi van, ha a megoldást csak a 2018-as termékedbe teszed bele és a 2017-es termék a probléma 2018-as megjelenésekor belassul, szenved, vagy esetleg nem teljesít olyan jól? Na mi? Hát a vásárló látja, hogy az új programokban mennyivel jobban teljesít az új hardver és besétál a boltba és megveszi az új hardvert.
-
Petykemano
veterán
Hol vetették be? Titán V?
És mely programokban/piacon jelentett a vegának a fél évvel előbbi megjelenése az LDS problematika kezelése előnyt?Én nem láttam semmilyen előnyt. Azt azonban igen, hogy a vega ezt tudja, és ez nem a vegának jelent fél évea előnyt, hanem a fejlesztőknek egy bétatesztelési lehetőséget. Aztán ha már tudják a programok, letesztelték a cuccot a vegán, akkor kikerülhet a kísérleti fázsból, ha jön a volta.
A probléma tehát az, hogy az nvidia arch életciklusa elején jelenik meg a probléma széles körben, amit kezelni hivatott, az amd esetén meg a végén.
-
Petykemano
veterán
Arra tereli ,igen, pontosan akkor fog egy fancy feature alkalmazásba venni egy hardveres képességet, amikor az nvidia zöld lámpát ad, azért, mert már az ő hardvere is tudja. Egészen addig meg hagyja, hogy az amd hardverein kísérletezgessenek. És ha már okés a cucc, jöhet hozzá a hardver és mehet élesbe a szoftver.
-
Petykemano
veterán
"Az új generáció mindig arról szól, hogy a generáció élettartama alatt előtérbe kerülő problémákra a hardver már azelőtt reflektáljon mielőtt az rendkívül limitáló lenne."
Csak az AMD-nél.
Az nvidia általában megvárja, míg a fejlesztők kikísérletezgetk magukat az AMD hardverén, és csak utána dobja be a saját megoldását. Az AMD-nek nem sikerül úgy összelőnie a hardverének és a limitációknak a megjelenését, hogy a limitáció úgy jelenjen meg, hogy az ő hardvere ne sokéves- felsleges - előnnyel tudja, de a konkurens hardveren limitációt jelentsen.Itt van például amit mondasz, hogy a vega meg a volta. A vega lassan fél éve kapható a piacon. Ha mondjuk az nvidia ebdobja a voltát tavasszal, akkor a vegának pont háromnegyed éve volt a piacon úgy, hogy semmilyen limitációt nem oldott meg korábban, mint az nvidia nextgen architektúrája. Ebből a szempontból az, hogy a GV100 kapható tavasz óta, meg most már Titan V formában is, mindegy.
mindegy, legyen igazad és 2018-ra álljon össze egy csak vegákból álló termékpaletta, feküdjenek rá a vega driveres támogatására, minden mást helyezzenek örök nyugovóra, hogy ne kelljen 5 féle architektúrát ugyanúgy kiemelten támogatni. És legyen jó. Meg tánc és zárcsökkentés.
-
Petykemano
veterán
"Ki tudja évekig tarthat még."
De ki tudja, akár holnap elkezdhet összeomlani.
Lehet, hogy már bánják, hogy nem ültek fel erre a vonatra, de egyszer már megtörtént, hogy felültek rá, összeomlott a piac és elárasztódott a piac használt hawaii kártyákkal és rajtuk is maradt egy rakás hawaii. A tonga kapott 384bites memória vezérlőt - minden valószínűséggel azért nem került kihasználásra, mert rendelkezésre állt sok legyártott hawaii chip.Egyébként abban igazad van, hogy valamilyen stratégiát kitalálhattak volna már az eltelt időben. Érthető, hogy nem akarják növelni a termelést, mert ha beomlik a kriptopiac, akkor rajtuk marad egy nagy halom Polaris 10. De hát erre csak ki lehet találni egy stratégiát, hogy ha ez így történne, akkor azt hogy adják el 2019-ben belépőszintű kártyának. (esetleg az intelnek lol)
-
Petykemano
veterán
válasz
t72killer #32198 üzenetére
Kezd már tényleg zavaró lenni, hogy az amd körül folyton épül a hype. Ezt vajon csinálják? Vagy ennyiféle több elszánt ember figyel és fülel az amd zajaira? Vagy ennyivel zajosabbak?
A videokardzon azt írták, azért supersecret, hogy ne épüljön hype a terméknév mögé. De onnantól, hogy ez a tény nyikvánosságot kapott, már mindegy, hogy mi az.
Ha suoersecret nem navi, akkor azért lesz csalódás
ha a supersecret navi, de nem hugyozza körbe az nvidiát, akkor meg azért.Miért kell ez?
Amikor szivárognak ezek, a közönség azt hiszi jön valami jó és ami közel van. Pedig ugye poor volta.Abukám,
mit gondolszmit súgtak a forrásaid, lehetséges, hogy a broken feature set javítása és a dpfp support miatt a vega kónevű fejlesztést nevezik gfx10-nek? -
Petykemano
veterán
válasz
lezso6 #32162 üzenetére
Valami azért csak lehet benne, Abu néhány alkalommal már mondott olyat, hogy zajlanak kísérletek a gpun való számításra. Ez nyilván egyszerre érdekes, izgalmas és jövvőbetekintő, mert a gpu számítási kapacitása jóval nagyobb, másrészt kényszer is, lévén, a konzolban csak ott van elérhető számítási kapacitás.
A kérdés csak az, hogy ez szándékos-e?
Hogy azért van-e így, mert úgy látták, a PC piac sosem fogja egy magas CPU követelményű konzolt követni, vagy celeronok és pentiumok fognak jellemzően rendelkezésre állni.
Vagy mert látták, hogy a gpu jobban fog fejlődni mindenképpen és direkt rá akarták kényszeríteni magukat es a fejlesztőket a gpu alternatív kihasználásának kutatására.Technikai kényszerűség talán az első amds x86 szériánál még volt: megfelelően alacsony fogyasztás mellett elfogadható teljesítményt 28nm-en a jaguár magok adtak. De a frissírésre már simán rendelkezésre álltak volna az excavator magok is, amik már 28nm-en is kellemes enerigahatékonyságot biztosítottak. Sőt, az xbox (xbox one x) esetén talán a zen is belefért volna. De nem volt rá szükség.
-
Petykemano
veterán
válasz
Milka 78 #32109 üzenetére
Azt kell megérteni hogy Abu nem jósol Abu csak tovább ad. Nem gondolkodik: nem ábrándozik, nem spekulál, de nem is kritizál, nem is kérdőjelez meg. Amiket leír amiket jóslat ként felhoz azok színtisztán szinte eredeti formájukban azok a tervek víziók elképzelések amiket a hírforrás csatornákon keresztül ő hall amikhez hozzájut.
-
Petykemano
veterán
Teljes mértékben egyetértek.
Mindazon érvek mentén amiket a Vega gamer piaci megjelenése ellen felhoztál a lehetőségek:
A: ne adjuk ki a gamer piacra, mert nem tudnánk ellátni, addig is csiszolgatjuk a drivert, korrigáljuk a hardveres hibákat, stb
B: bár hiány lesz, ki mennyiségben kiadjuk, drágán
. Addig is csiszolgatjuk a drivert, korrigáljuk a hardveres hibákat, a beérkező visszajelzésekből és telemetrikus adatokból még okosabbak is leszünk és jobb lesz majd a custom kártyák megjelenéswkor a Power Tune is.
a bejövő adatok nagy mértékben segítenek majd,
Hogy sikerüljön megoldani a dsbr és primitive shader, ngg fícsöröket, hogy mire lesz elég eladható termék és tolhatjuk a partnereknek is, addigra egy igencsak kellemes termék álljon össze.Ha Abu szerint januárban áll hadrendbe a harmadik tokozó, akkor februárban érdemes várni a custom megoldwsokat is a piacra, nem?
-
Petykemano
veterán
"A gyártási kihozatal látszik már előre. Az nem titok számukra. És ha az AMD látja, hogy baj van, akkor eleve nem célozza meg a kihozatalproblémás GPU-val az összes lehetséges piacot. Erre láttunk példát a múltban. Sosem volt olyan, hogy egy alacsony kihozatalú hardver azonnal megjelent volna az összes célpiacon. "
Nem lehet, hogy az AMD nem is akarta volna kihozni az RX vegát nyár végén, de Raja úgy döntött, hogy kiküldi a piacra, hogy ez még ott tartózkodása alatt történjen meg, és az ő nevéhez fűződjön? Esetleg valamilyen olyan fontorlatos tervvel, hogy legyen ez a béta teszt
-
Petykemano
veterán
Elméletben onnan lehet tudni, hogy a compute képességek nem rosszak.
A gyakorlati része abu-forrás:
- Egyrészt mert az apple veszi
- abu szerint a ROCm sikeres, ezért veszik a Vega FE-t
- abu szerint az eredeti kettő helyett az igények kielégítése végett csatarendbe állítottak egy 3. tokozó partnert is.És a sikerterméket sem feltétlenül úgy kell érteni, hogy megkérdőjelezhetetlenül lealázza és körbehugyozza az Nvidia kínálatot, csak úgy, hogy versenyképes és az AMD által tervezett profitábiisan eladható mennyiséget sikeresen értékesítenek (vagy többet, ami még így is lehet kevesebb, mint bármilyen nvidia szám)
-
Petykemano
veterán
válasz
-FreaK- #32027 üzenetére
12nm
Elképzelhető, hogy a 14LPP HDL-lel nem kifejezetten ideális magas gpu frekvenciáea (egy pillanatra feledkezzünk meg a gp107-ről )
A 12LP-t úgy reklámozták, hogy +10+% vs 14/16nm. Álmpdjunk merészet: 2GHz elérhető.De Abu azt mondta, Vega64-ből nem lesz 12nm refresh.
Az árak végett egyébként új gpuk helyett inkább a bányászott keiptovaluták árfolyamát érdemes nézegetni.
-
Petykemano
veterán
Az utolsó bekezdés engem is érdekelne.
Mindig eszembe jut, amikor Abu mondta, hogy órajelet akkor érdemes csak órajelet emelni, ha már nem skálázódik az architektúra. Ezt még sztem valahol a gcn1-2 táján mondhatta.Úgy tűnik, ezt az állapotot az amd valahol ott el is érte a gcn1-2 táján. Jó, persze világos, hogy az ő elképzelésük a compute futószalagok és az async compute köré épültek, mert a gcn alapvetően compute orientált architektúra.
De ehhez úgy kellett volna, kellene programozni a játékokat. De ez nem történik meg. Az ipar compute futószalagra való átállítása zsákutca.A Hawaii volt az utolsó balanszos lapka, az volt az utolsó állapot, amire az arch még skálázódott. Azóta egy bizonyos szinten túl nem jut. A vegán az látszik, hogy a frontend geometria limites. Lehetne több enginet beépíteni, 4->6, de ezt nem teszik, mert bonyolult, meg nehéz, meg mittomén. A szállított szoftveres megoldás megint nem működik: az ngg programból programozandó és ezt némány techdemón kívül nem fogja megcsinálni senki. Ez itt zsákutca.
Aztán ott van a backend, a ropok, meg ilyenek. Erre Abu azt mondta, lehetne beépíteni többet, csak minek. Mert nem skálázódik. Ez is zsákutca.
A dsbr állítólag működik, mégse lett a Vega sávszéligenye szívószállal kielégíthető. Vagy alig érezni hatását, vagy a frontend a valós limit. Ez is zsákutcának tűnik.Rapid Packed Math. Fejlesztői közreműködés -> zsákutca
Nem skálázódó árchitektúra es magas falak a szoftveres megoldások előtt. Marad tehát a frekvencia emelése. Itt a fene tudja, hogy az arch limites, vagy a GF 14LPP. Utóbbi nem lenne meglepő, hogy nem rendelkezik azzal az évtizedes tapasztalattal a gpugyártás terén, mint a tsmc.
De hát itt is komoly limitekkel küszködik a polaris és a Vega is.Tényleg ott tart az amd, hogy látszólag nincs hová lépni, nincs hová mozdulni, nincs skálázódás, nem megoldás az, ha ebből vagy abból többet épít be.
A nagy remény a driver volt. Hogy az ngg majd 4->17 feloldja a geometria limiteket és kivágja az eddig haszontalanul elvégzett munkát. Valamint a dsbr volt.
De ezek az elképzelések bár lehet hogy nem alaptalanok, mivel az implementáció át lett tolva a fejlesztők térfelére, így tudható, hogy annyit fognak érni, mimt a dx12 es az async compute.Nincs tovább. Fölfelé nem skálázódik tovább.
Lefelé a Vega skálázódhat. De ez is érdekes. A Vega ugye alig jobb, mint a polaris. Ezen a szinten is a wundertreiber tudott volna előrelépést hozni, de nem hozott. Vajon ha a polarishoz képest egy hasonlóan méretezett Vega 20%-kal magasabb frekvenvián megy az el fogja adni?
Jelenleg Vega 40 körüliről nincs szó. De ez nem is baj, hiszen eleve érdekes kérdés, a Vega 64 meddig lenne vágható úgy, hogy nem csökkken a teljesítmény?
Úgyhogy én őszintém nem tudom mivel tudnának előrukkolni nem csak a csúcsteljesítmény növelese, hanem a középkategóriás termékeknél előrelépés terén se.
-
Petykemano
veterán
Az AMD részéről, bár versenykorlátozó, de indoklolható és racionális lépés lenne. Mármint nem üzleti, hanem versenyjogi értelemben. Az intel ilyen lépése viszont biztosan támadható lenne jogi úton. Pontosabban az intel ilyen irányú lépése biztosan versenyellenes lépésnek minősülne és mindketten támadhatók lennének.
-
Petykemano
veterán
válasz
Habugi #31881 üzenetére
IE v Edge
steam://takesurvey/1 (dota2)
steam://takesurvey/2 (cs:go)
steam://takesurvey/3 (source filmmaker)
steam://takesurvey/4 (steamVR)5-6 nem létezik, tovább nem mentem. Nem tudom, h van-e minden játékhoz survey, de a surveyId =/= appId.
Ez alapján úgy tűnik, a steam nem mér mindenkit, csak azokat, akik bizonyos játékokkal játszanak.
A bezuhanás tehát simán lehet olyan okból, hogy a steam egy olyan új játékot kezdett el mérni, amivel más játékokhoz képest több intel/nvidia tulaj játszik.
-
Petykemano
veterán
válasz
Raymond #31873 üzenetére
Akkor mégis igaz lenne az a pletyka, hogy ebben a vegában olyan szintű hardveres hibák vannak, amiket driverrel nem tudnak áthidalni és majd csak a következő verzióban - hívják bárhogy - lesz aktiválva?
A csodadrivernek léteznie kell, hát Abu megmondta, hogy akkor fogjuk megérteni a Vega frekvencia parakéterezését, ha bekapcsolódnak a funkciók
-
Petykemano
veterán
Ha megengedsz egy megjegyzést: tökéletesen aszerint viselkedsz, ami megfelel annak a célnak, ahogy az nvidia marketing-stratégiát felvázoltam:
"Hétfőre már minden IT iránt érdeklődő tudni fogja, hogy az NV (mindenféle csinnadratta nélkül!) kiadott egy 3000$-os új kártyát aminek a játékos teljesítményéről semmit nem tudni, de biztos jó lesz..."
EZ volt a cél...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- iPhone topik
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- Nyaralás topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Házimozi belépő szinten
- Robotporszívók
- További aktív témák...
- 24 hónapos PlayStation Plus Premium előfizetés a legolcsóbban, egyenesen a PlayStation-től!
- Macbook Pro 2020 13" // M1 // Számla + Garancia //
- Új Dell 13 Inspiron 5310 FHD+ IPS i5-11300H 4.4Ghz 8GB 256GB Intel Iris XE Graphics Win11 Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Új Dell 5330 Latitude 13.3 FHD IPS i3-1215U 4.4Ghz 6mag 16GB 256GB Intel UHD Win11 Pro LTE Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest