Hirdetés
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Cseppino: Windows 11 25H2 frissítés – Újdonságok, AI-funkciók és rejtett beállítások.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- mefistofeles: A furcsa hobbi.....
- Kalandor: „Ha engedtem volna a lelkiismeretemnek, az üzlet kevésbé lett volna jövedelmező”
- sziku69: Szólánc.
- potyautas: Idővándor
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- SzDavid99: Van 20 perced? Akkor tanulj meg koreait olvasni!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
szasanyi #15497 üzenetére
Mindegy, hogy mit tud a Kepler, vagy a GCN. A forward+ lighting nem azért került a DiRT Showdownba, mert a Codemasters ki akart bacni az NV-vel, hanem azért, mert szükségük volt rá, hogy hatékonyan kezeljenek egy rakás pontfényforrást. Bármennyire hihetetlen ebből a Kepler és minden más architektúra profitál, és nem csak a GCN. Persze a GCN-en a leggyorsabb, de a fejlesztő azt fogja nézni, hogy a forward+ lighting a hagyományos forward renderhez képest többszörösen gyorsabb. Ezzel már neked jót csinált, mert nem 4-5 fps-sel fut a játék, hanem 30-40-nel.
A deferred rendereknek is megvannak a nyűgjei. Például az MSAA. Mit kínál rá az AMD? Egy compute shaderes MSAA-t, ami először elemzi a képet, majd kijelöli, hogy hol van értelme futtatni a deferred MSAA kódot. Ez is a GCN-en a leggyorsabb, de a fejlesztő megint azt fogja nézni, hogy nagyjából ugyanolyan jó eredmény mellett az elemzős megoldás 10-70%-kal gyorsabb mindenen, függően a képkockától. Ezzel megint neked csináltak jót.
Ugyanígy a legnagyobb probléma ma az átlátszóság kezelése. Régen nem volt ez gond, mert forward render mellett nincs kivágva a felület, így azok le lesznek renderelve. Deferred renderrel egy ablak mögül még azelőtt eltűnik a poligon, mielőtt kiderülne, hogy az az ablakból látszik. Ilyenkor kell egy speciális rutin, hogy az jól legyen megjelenítve. A fejlesztőnek sorrendbe kell rakni az objektumokat, így jól visszakövethető, hogy mi az ami látszani fog, de kivágta a render. Aztán lehet renderelni és ennyi. Persze ez még mindig nem problémamentes. Ilyen hibák előfordulhatnak, ha nem tökéletes a sorting. [link] - látható, hogy az elől lévő ablaknál, ahol a csaj ül a gép ajtaja nincs kirajzolva, de a másik ablakban meg ki van. Alternatíva az OIT, itt nem számít a sorrend, mert az elv, hogy ne legyen felállított sorrend. A GPU compute shaderrel meghatározza, hogy mi látszik és mi nem. [link] - ezzel a gond megszűnt. A deferred render motorokhoz az AMD már kínál egy forward+ tack-on algoritmust OIT-vel, ami sokkal jobb ezekben a szituációkban, mint rendezgetni, majd esetleg hibát keresni a rendezésben, ha nem jó. OIT-vel még a dizájn szabadság is sokkal jobb lenne. [link] - az ilyen komplex helyzetek bármiféle komoly odafigyelés nélkül leképezhetők, mert az algoritmus figyel a problémákra. Itt sem azt fogja nézni a fejlesztő, hogy jaj ezt compute shaderben megoldva fájni fog a Keplernek, hanem azt, hogy jobb lesz a grafika, megmenti magát sok limitációtól, illetve általánosan gyorsabb megoldás minden hardveren.
Ezek a problémamegoldásról szólnak. Van probléma? Nagyon is. Van megoldás? Jelentős részükre igen. Gyorsabb minden hardveren a megoldás? A tradicionálisnak tekintet megvalósításoknál az. Innentől kezdve a Kepler és a GCN viszonya fel sem merül. Mindkét architektúra profitál ezekből, csak a GCN jóval többet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Hardcore pizza és kenyér topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Dell notebook topic
- Arc Raiders
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- További aktív témák...
- Gigabyte GTX 1660 Super - Aqua 2025.11.06
- Amd Rx 6750 xt Garanciával 2026.09.18-ig .
- 0% THM 6 havi részlet beszámítás! 5060Ti/5070/5070Ti/5080/5090 videokártyák készletről KAMATMENTESEN
- 0% THM 6 havi részlet beszámítás! RX 9060 XT / 9070 / 9070 XT videokártyák készletről KAMATMENTESEN
- Gigabyte RX 6700 XT OC 12GB
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3083
- ÚJ ASUS ROG Hyperion GR701 E-ATX RGB Gépház
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest