- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
Új hozzászólás Aktív témák
-
person
senior tag
Én úgy vettem észre nagyon elnyújtani sem érdemes.
Alapvetően nagyon nyugisan közlekedem (csak az XC-vel) de nyáron mentem vele egy a megszokottnál is nyugdíjasabb 5-600 Km-t nagyrészt országúton, és meglepődtem, fogyasztásbeli értelme nem sok volt, kb ugyan azt ette mint átlagos tempómon ugyan ezeken a körökön. Már nem foglalkozom vele mennyit eszik, elkönyveltem, hogy kb 8-ból megáll országúton. Talán arra szoktam figyelni, hogy ne nyújtsam sokáig, minél hamarább (azért finoman) elérjem a lock-up zárást, érezhetően de lágyan mozdul egyet az autó mikor megszűnik a turbina vesztesége, ugyan azon a gázálláson. Előzni is jobban szeretek zárt lock-up mellett manuálban.
Ja és grat, csak meglett!
-
Rivaul
addikt
válasz
molnarpeter #7198 üzenetére
Akkor igyekszem finoman kezelni. Bár nem is igazán áll jól neki az aszfalttépés. Érdekes hogy amekkora, olyan fürge is tud lenni. Meglepően jól gyorsul és harap. Én az a fajta vagyok aki hajlamos 80-nál 2-be levágni és 7000-en feltolni 3-ba de mostantól finomodik majd a teknikám úgy érzem
Hát köszönöm ismét a sok infót. Lényegesen töbebbet megtudtam
-
molnarpeter
nagyúr
Egyfelől én 1500 felett használom csak a dízeleket - kivéve egyesben - (benzinest meg 2000 alatt nem nyektetem), ez inkább manuál váltó kettőstömegűjét kímélendő van így, gyakorlatilag 1500-2500 között ketyeg hidegen, nagy gázt nem adva, aztán mikor a hűtőfolyadék és az olaj(-ak automata esetén) is bemelegett, azért hébe-hóba elnehezül a talpam
Gyakorlatilag néha nem is árt alapvetően ezeknek, ha minden üzemmeleg, dízel lévén így nem tud annyi korom lerakódni, ha nem csak spórolósan van használva mindig. Másrészt viszont ha tojáshéj van a lábad alatt, az biztosan bejön; mindig erősebb kigyorsításokkal a nagyobb nyomaték, és több befecskendezett üzemanyag rosszabbik verziót eredményez váltó kopása és fogyasztás szempontjából is.
-
Rivaul
addikt
válasz
molnarpeter #7196 üzenetére
Igen telóról már én is nézegettem. Vidéken valahol mint ha láttam volna. Majd gépről ránézek.
Am még egy kérdés és békén hagylak titeket. Hogy a fenébe kell vezetni az automatáját hogy takarékos legyen? Finoman toljam a gázt vagy rendesen lépjek rá és normál tempóba tetessem öt-be? A pillanatnyi fogyasztás mérőt el is tekertem
Ha tojáson lépek és "csúsztatom" akkor kicsit olyan mint ha nyúznám szegényt de ha rendesen adom neki akkor meg félek hogy lenyeli a gatyám is
-
molnarpeter
nagyúr
EBC Pro-Cut elvileg jó lenne neked, csak Magyarországon nem tudok műhelyt, ahol lenne, de nem is kerestem még google-t leszámítva. Esetleg az importőrnél és a fékmesternél rákérdezhetsz, tudnak-e itthon ilyennel felszerelkezett helyet. Majd számolj be az ügyben, érdekelne engem is, bár még nem nagyon érintett a probléma
-
Rivaul
addikt
válasz
molnarpeter #7194 üzenetére
Igen valami gyárit szeretnék vagy télire acélt, nekem jó az is. Viszont most egy fék szaki kell aki helyén tudja szabályozni a tárcsákat. Valószínű sikerült elcseszniük mert 120 fölött fékezve ráz rendesen... Mivel a tárcsa év végén lett betéttel együtt cserélve így nem dobnám ki ha töredék áron rendbeteszik. Csak a helyet kell még találnom ahol nem veszik ki mert az nem segít.
-
Rivaul
addikt
Ez hasznos info köszi. Hát utánanéztem mi mennyibe kerül amit írtatok. Téli van rajta így egy szett nyári is kéne leginkább felnivel. Lehet el kell adnom a Rovert pedig marhára fáj érte a szívem mert az is remek vas, csak hát öt személy
Mindenesetre köszönöm a segítségeiteket, sztem lesz még jó pár kérdésem ha nem probléma
-
molnarpeter
nagyúr
Féktartály kupakon mindenesetre általában rajta van az előírás
Az ESP miatt úgy érdemes cserélni, hogy folyamatosan után legyen töltve friss folyadékkal a tartály, mert úgy biztosan nem levegősödik le (2-3 emberes mutatvány is lehet belőle - egy a pedált nyomja, egy a légtelenítőknél engedi ki a cuccot, a harmadik a tartálynál figyel és tölt). Ha levegő kerülne a rendszerbe, ahhoz már valószínű gépre kéne dugni, hogy az ESP pumpája is kidolgozza magából.
FeRRaR1: meg sem köszöntem még a listát a váltókról, el is mentem
-
aneda
senior tag
Keress rá a YouTube-on "service light reset", és ki bírod te is nullazni.
0w30 és 20k km a gyári előírás.
A váltó olajat elvileg lehet a hűtőn keresztül cserélni, de nem csináltam sose.
Fék folyadékot illik cserélni két évente, azt hiszem az Ate Sl megfelel a Volvo specifikációnak. -
molnarpeter
nagyúr
Jelezni fogja a műszerfalon, de a mindennapi működést alapvetően nem befolyásolja, ha nincs nullázva. Talán a műszeregységen is vissza lehet állítani valahogy. Km-t illetően kérdezd le, hátha találsz az adatok alapján támpontot az elmúlt néhány évről (pl vezérlés csere tuti km-nél történt-e már).
-
Rivaul
addikt
válasz
molnarpeter #7186 üzenetére
Huhh köszi
Info annyi van hogy 15e periódusba ment a csere olajból. A motortérbe minden alkalommal volt felragasztott matrica. Ugyan már összerohadtak a rétegek de szépen elmolyoltam vele hogy lássam mi is történt. 175e-nél találtam egy vezérlésest 2015-ben. Időpontra ők is azt mondták hogy kb két éve cseréltették. Nem tudom mennyire kamu de a matricák szerint évi 20ekm ment bele. Nem hiszek én el azért semmit de remélni mindig remél az ember. Ők 4 évesen vették valamelyik szalon kereskedésbe. Akkor 0w30 és a nullázást ha nem csináltatom meg csere után? Vagy ezt azonnal kell mert nem indul? Ezért kerültem mindig az ilyen gépeket. A rover alá bemásztam, kicseréltem oszt mentsm.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
FeRRaR1 #7187 üzenetére
A tankot pedig érdemes nem kijárni, hanem még a tartalék jelzés előtt telenyomni, hogy ne melegedjenek túl a befecskendező rendszere elemei.Cégnél én is most intézek pár XC60 és egy V70 karbantartást, féklámpa izzót azért megcsináltam én
Nagyon bírom őket a hangjuk miatt, az új XC90-hez már jobban illik a T8 hajtás, mint a dízel.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
molnarpeter #7186 üzenetére
+ Haldex olaj & szűrő
+ Összes szoftver frissítéseJövő héten viszem én is az XC-t differenciálmű és haldex olaj & szűrő cserére, váltó megvolt tavaly év végén.
-
molnarpeter
nagyúr
Én csinálnék teljes szervizt (ha nincs infó karbantartásról):
-motorolaj 10-15 ezrenként/1 év (0W30, ACEA szerint B5 és/vagy C3 ajánlott), csere után géppel kell nullázni a fedélzetiben az intervallumot
-váltó 60 ezrenként - ha jól tudom amúgy sem lehet leengedni a teljes töltetet, de gyárilag élettartam töltet lenne (ha elhasználódik az olaj, a váltónak is vége), érdemes inkább foglalkozni vele, hogy ne kelljen felújításra költeni, cserét az autó nem fog kérni magától és nem is tárolja, csak taxi üzemben van előírva 200 ezrenként a csere... bővebben: [link]
-vezérlés+vízpumpa+görgők
-minden szűrőt ledobnék (olaj, levegő, pollen, gázolaj) - olajszűrő olajjal együtt mindig csere, levegőt minden másodiknál elég szvsz, többiből évente tavasszal újítanék frisset
-esetleg egy szervófolyadék csere sem árthat így x év után (megelőzésképp
-2 évente fékfolyadék csere (DOT4 vagy 5.1)
-hűtőfolyadék csere (úgy rémlik, ez is 2 évente)
-ha AWD, akkor hátsó diffiben is olajcsere (ide is gyárit tennék)
-esetleg egy injektortisztító Liqui Moly kúrát lenyomnék a torkán még
DPF gondolom nincs még benne. -
Rivaul
addikt
Ha már itt tartunk mennyi olaj és milyen kell a 2,4 d5 163-ba? 5w30? Váltóba? Szintén ez a két kérdés. És melyik szűrők az azonnal cserések, már mint hogy mennyi van benne? Levegő, olaj, váltóba van?
-
Rivaul
addikt
válasz
molnarpeter #7181 üzenetére
5 seb. Olajat tudok itthon cserélni váltó, motor stb vagy mindenért sípolni fog?
-
FeRRaR1
őstag
válasz
#89874944 #7179 üzenetére
Lehet hogy lógott a bele, azok a Mitsubishi turbók hírhedtek sajnos, főleg ennyi idősen időzített bomba. Nagyon sűrű olajcsere mellett sem életbiztosítás. Sejtésem szerint egyébként is csak 5 sebességes automatával szerelték, lehet az sem volt már 100-as, tetézi még hogy az automata bizonyos modelleknél vissza fogja a nyomatékot, hogy ne nyírja ki (olyan gyorsan), a 6 sebességes már tartósabb és nem is korlátoz.
Valamennyire hozzád tanul, de amiket fent részleteztem + az üzemanyag minősége is észrevehető. Nemrég teszteltünk egyik ismerősömmel a Shell Nitro + és jól teljesít turbós motoroknál, de a szívóknál már nem annyira. Itt van a Tesconak egy valós 99 oktán számú etanollal turbózott prémium benzine, olcsóbb, kevesebbet eszik belőle az XC és jobban megy, sokkal élénkebb a gázreakció. Valamelyik típus kevésbé érzékeny rá, de nekem nagyon szemet szúrt, főleg mert szeretek tempósan közlekedni.
A hozzád tanulás is közre játszhat, nekem is volt kb 1-2 hónap mire rám érzett, igaz tökéletes csak egy szoftver frissítés után lett. Azóta úgy működik mint egy gondolat olvasó, és úgy ugrik mint egy villanyos gép
Szóval sok minden közre játszhatott....
molnarpeter
5-ös a 163 lovas, csak a ránc felvarrott 2006 és utániakat szerelték 185 lovas D5-el és 6 sebességessel.
Aisin AF33 is a 5-speed automatic
2000 Volvo S70[nb 10] (FWD)
2000 Volvo V70[nb 11] (FWD[15] & AWD
2000–2004 Volvo C70 (FWD)
2000–2004 Volvo S40 (FWD)
2000–2004 Volvo V40 (FWD)
2000–2007 Volvo S60 (FWD & AWD)
2000–2005 Volvo V70 II (FWD & AWD)
2003–2007 Volvo XC70 (AWD)
2000–2006 Volvo S80 (FWD & AWD)
2003–2006 Volvo XC90 (FWD & AWD)
2004–2013 Volvo S40 II (FWD & AWD)
2004–2013 Volvo V50 (FWD & AWD)
2006–2013 Volvo C30 (FWD)
2006–2013 Volvo C70 II (FWD)Aisin AW TF-8# SC series is a 6 speed automatic
2005–2014 Volvo XC90[5][7][8][9] (FWD & AWD)
2006–2009 Volvo S60[7] (FWD & AWD)
2006–2008 Volvo V70 II (FWD & AWD)
2006–2008 Volvo XC70 (AWD)
2007–2016 Volvo S80 II[8][11] (FWD & AWD)
2008–2016 Volvo V70 III[12] (FWD & AWD)
2008–2016 Volvo XC70 II[8] (FWD & AWD)
2009–present Volvo XC60[8] (FWD & AWD)
2011–present Volvo S60 II (FWD & AWD)
2011–present Volvo V60 (FWD & AWD)
2011–2012 Volvo S40 II (FWD)
2011–2012 Volvo V50[13] (FWD)
2011–2013 Volvo C30 (FWD)
2011–2013 Volvo C70 II (FWD)
2012–2014 Volvo V40 II (FWD) -
rbalint88
addikt
válasz
#89874944 #7179 üzenetére
XC90 + T6: oszt benzinkutad és végtelen bankszámlád van-e?
sokat eszik, problémás. én kihagynám. főleg, ha nem is megy. nem íznék abban, hogy megjavul. újonnan biztos nay király volt, akinek ilyenje volt, de így 10+ éves korukra nem véletlen van az áruk a béka segge alatt... S80-nál is azok a legolcsóbbak.
-
Rivaul
addikt
-
#89874944
törölt tag
Sziasztok!
A Geartronic váltó valóban olyan, hogy megtanulja a vezetési szokásokat? Voltam megnézni egy XC90-et, T6 motorral, borzasztóan nem ment, nagyon lomha volt.
Mint egy szívó benzin...
Lehet, hogy ez jobban fog menni, ha egy ideig keményebben vezetem, padlózom? Tovább engedi majd kiforgatni a fokozatokat? -
Rivaul
addikt
Sziasztok. Kb fél éve voltam itt és xc90-ről érdeklődtem. Ma sikerült egyet nekem is vennem ígs belépnék a volvo klubba. Megjegyzem marhára félek tőle hogy belenyúltam de remélem nem. 2,4m volt. 2003 full. Óra szerint 245ekm és még hihető is lenne de azért apró jelek vannak hogy azért ez valójában nem ennyi lehetett. A váltó két éve 600-ért javítva, új fékek és betétek, kultúrált állapot. Váltó nem dadog. Bár eddig nem volt automatám így minden váltásnál mikor volt egy mp szünet akkor odakaptam a fejem de szépen teszi a dolgát. 4 gyerek mellé remélem nem fogtam mellé. Magánszemélyes.
-
rbalint88
addikt
válasz
jozsi021 #7170 üzenetére
Ha nem 1.6d lenne, azt mondanam vegyed, igy lebeszellek. Nekunk D3 van, evi kb 10e kmre, automataval pont kellemes a dinamikaja, de ennel kevesebb mar keves lenne (163lovas).
Varosozas nem gond, ha hetente-kethetente elrugod palyan minimum 50km-t.
Amugy jo auto, nem sok tipusbetegsege van (meg uj is hozza, hogy erdemben kijojjenek). Szivo benzines nincs belole, mind turbos es ford motorok, akkor mar inkabb dizel, ami volvo 5 hengeres. 1.6 psa/ford motor, nem rossz, de ebbe egyszeruen keves.
Fenntartasi koltsege akkor draga, ha osszetorod, a kopo-fogyo cuccok nem veszelyesek. Kopo fogyo opelhez kepest +20%, tores dupla ar. -
válasz
jozsi021 #7170 üzenetére
Most nem tudok hosszabban írni, de amit a kolléga is említett, évente 15.000 kilométerre ne vegyél dízelt!
Főleg ne ezt az 1.6D-t, mert szívni fogsz vele. Állandóan probléma lesz a részecskeszűrővel ha főként városozol és akkor ez csak egy dolog a sok közül. Arról nem is beszélve, hogy a V60-as bódéhoz szerintem kevés ez a motor. (Vicc, de még XC60-ba és V70-be is beszerelték..)Tudom, marha kevés a benzines Volvo, ebből kifolyólag jobban megkérik az árát, de sokkal problémamentesebb lesz a tulajdonlása.
-
lolal
senior tag
válasz
jozsi021 #7170 üzenetére
A sok kérdésed közül kiragadnék egy párat.
Először is dízelt évi 15 re ne vegyél , mert több lesz a leves mint a hús és csak szívni fogsz vele.
A szerviz költségek opelhez képest jelentősen magasak. Igaz nagyon megbízható konstrukció de ha hozzá kell nyúlni akkor megkönnyezed. Pl nekünk van Opel Corsa és S60 2.4D. Volvóhoz már "olcsón" hátsó kipufogódob 60.000 Ft míg az Opelhez fele ennyiből megvan. De kb ez elmondható az összes alkatrészre ami kell hozzá. Sajnos nem olcsó fent tartani. Szervizperiódus meg használat függő , városban hamarabb amortizálódik , pl olaj csere hamarabb esedékes mint ha pályázol vele. De évi 15.000 - Km ből ítélve nem hiszem hogy a pálya ördöge lennél. Én személy szerint valami szívó benyót javaslok helyette . Itt házon belül is vannak jó benzinesek -
jozsi021
újonc
Sziasztok!
Mindig tudtam, hogy létezik a svéd márka, de különösebben soha nem érdekelt (hozzá teszem kocsim se volt eddig)... viszont autóvásárlásra szántam el magam és egy véletlen folytán látókörömbe került egy V60as Volvo 1.6D Drive. 2012-es évjáratú Kinect + navi és ülésfűtés. Nekem mint földi halandónak ez maga a menyország :-). Nagyon bejött, csak semmit nem tudok a márkáról, a típusról és hát magáról a kiszemelt példányról sem. Egy fél óra alatt a Volvo szervíz valóban át tudja nézni, hogy van-e bármi gondja?
Viszont semmit nem tudok az autóról, így akinek van tapasztalata ezzel a típussal és szívesen megosztaná, azt hálásan köszönöm. Ami főleg érdekelne:
- a konstrukció tartóssága
- van-e olyan konstrukciós probléma, amire fel kell készülni
- éves szinten nem használnám többet mint 15e km, szóval lenne-e ennek esetleg szívó benzines társa
- fenntarthatósági költségek mennyivel magasabbak esetleg egy opelhez képest mondjuk
- 120e km van benne, Belgiumból hoznák. Mi az amit azonnal cseréljek rajta (ez kb mennyibe kerülne)
- szervízperiódusa: tényleg 20e km? Mi a következő nagyobb szervíz ami rám várna (vezérlés stb)
- bármi egyéb :-)Előre is köszi mindenkinek.
Üdv
Józsi -
aneda
senior tag
válasz
molnarpeter #7166 üzenetére
Kemény cucc...
Ilyet még nem láttam, bevallom őszintén.Az a baj hogy az autóiparban dolgozom, és a gyári megoldásoktól annyira messze áll a magyar autószerelők lelki világa, hogy néha nem is értem hogy tudnak működni javítás után az autók.
Jelen esetben biztos vagyok benne hogy mérik és rögzítik a bepréselési erőt a gyártás folyamán. Ehhez képest a mezei szerelő befogja a satuba azt' jólvan.Amúgy valszeg FORD kerékcsapágy van a V40-ben.
-
aneda
senior tag
Szerintem kuka lesz a vége...
Biztos hogy recés a csavar feje, ráadásul bele van sajtolva a csavar.
Kiszedni biztos ki lehet valahogy, de mit raksz bele?
Ok, csináltatsz esztergályossal, összerakatod, közben fent áll a csáposon az autó, az autószerelő ideges, stb.
Majd Murphy szerint (meg a sok basztatástól) elkezd zúgni a csapágy két hét múlva...Ellenben ha veszel egy új SKF csapágyat 23,5k-ért...
-
Dávcy
csendes tag
Én is ezen agyalok, de nemtudom ,h a talprésze menetes-e a csavarnak,vagy hossz bemarások vannak rajta?Esetleg hátrafelé kiütni ha ilyen de az a baj h soha nem láttam még ezt a típust!
Azért kérdeztem hátha valaki járt már így, vagy látott szétszedve ilyet!
De köszi az ötletet
-
Dávcy
csendes tag
Üdv...
Egy gyors szerelős kérdésem lenne!
S40 2004 2.0 D
Van egy beszakadt tőcsavar a hátsó kerékagyban!
Lehet ezt külön cserélni, vagy kuka az egész kerékcsapágy?
Köszönöm előre is
-
lolal
senior tag
Hajdú Viktor Volvó szerelőről [WRC Viktor műhely]
van valakinek valamilyen tapasztalata
?
-
Hunter2
addikt
válasz
rbalint88 #7155 üzenetére
kösz az építő jellegű javaslatot, de had döntsem már el hogy mire költöm a pénzem vagy mire nem.
aero.
Netről rendeltem 3700Ft volt, nem fogok foglalkozni vele, csak bosszantó.
Egész egyszerűen a bütykök amik beakadnak a felnibe túl nagyok vagy fogalmam sincs de nem megy rá. -
rbalint88
addikt
válasz
Hunter2 #7154 üzenetére
A válasz helyes volt, mert tényleg nem kell rá dísztárcsa.
- egyrészt, mert alufelni kell rá, mert az szép.
- másrészt, mert csak berohad alá a szutyok.
De ha már mindenképpen ellenállhatatlan, már-már fetisisztikus vágyat érzel arra, hogy dísztárcsás Saabod legyen, akkor arra kell figyelni, hogy a típusra való, gyárit vegyél, amilyennel gyártáskor is szerelték. -
Peti78
őstag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata, vagy infója a gáz/benzin üzemű s60-ról? Ezt találtam most. Mi a véleményetek? -
FeRRaR1
őstag
Szelep rudazat, porlasztó csúcsok, magasnyomású, turbó, végtelenségig lehetne sorolni egy modern turbó dízelnél
De szerencsére a D5 egy nagyon jó konstrukció, generátor szokott tönkre menni 10-12 évente, kettőstömegűt furcsállom, ahogy a kolléga is írja nem szokott velük gond lenni, nekünk volt egy 350e és egy 540e-t futott S80 D5, minden eredeti volt, turbó, porlasztó, kettős tömegű stb... Szívócső hossz állító is el szokta magát fingani 120-150e környékén, ezért sokan direktbe kötik.
Problémák főleg akkor jelentkeznek, ha nem cserélték rendesen az olajat. Az nagyon sok mindennek lehet a melegágya, ezért mint mindig, javasolt az alapos átnézés, hideg meleg próba.
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Külpolitika
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Gyúrósok ide!
- One mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Artemisz ART-230L-EL "A" Minősített Laptopszéf
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB GDDR6 Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest