Hirdetés
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ankri
csendes tag
válasz
runner 125 #4397 üzenetére
Köszönöm a kioktatást....pffff...
-
-
Xmodule
őstag
Miert ne szerelnek? Vagy most azert mert kérdezni mertem mar biztos sik hulye vagyok es akkor meg sem probalhatom? Gondolom mindenki megtanulta valamikor nem a tudással a fejében született.
Mellesleg teherautó szerelő vagyok, de 1.ott azert kicsit maskepp van a fekrendszer, 2. nem magyarul tanultam a szakmát ugyhogy ha éppen nem tudom egy egy szerszám nevet magyarul meg nem biztos hogy Sosem lattam pl.
-
Xmodule
őstag
Mi az a hollander? Fékcsökulcs az van. De a bal oldali rész(rézcsö) az egyáltalán nem csavarodott csak a másik oldal. Igazábol a kettö között lévö kics U alaku távtartot kell szerintem össze nyomni valamivel és akkor kiugrik a jobb oldalo gumicsö feje abbol a tarto lemezböl és ugy le lehet csavarni vagy rosszul gondolom? Amugy szét tudtam szedni de 1. ki kellet szedjem azt a tarto lemezt, 2. azt a kis U alaku tartot össze kellet nyomjam hogy ugye kiugorjon az anyas resz a fogakbol de igy az a kis U mar nem eredeti formaban van. Vissza szerelesnel persze megprobaltam kiegyenesiteni ugy ertve hogy az eredeti formajat vissza adni neki. A kepen mar az össze szereles utani pillanat van.
Ja meg még valami. VIDA szerint azt a két kis csuszo csavart amin a féknyereg utazik nem szabad be zsirozni csak a menetes részt. Ez igaz? Neten utana neztem de 90% az embereknek azt mondja hogy jobb valami szilikonos kenöanyaggal vagy pedig ilyen rézpasztával bekeni máskulönben beragad. Viszont BMW és Volvo szerint is nem szabad rá tenni semmit hanem csak ugy tisztán szárazon kell visza rakni. Igy viszont az emberek többsége szerint beáll idö elött. Most akkor kinek van igaza?
-
Xmodule
őstag
No ma végre eljutottam oda, hogy volt idöm kicserélni hátsó fékeket (kézit is) és a bal hátsó nyerget ami ugye be volt ragadva. Fékpofa már majdnem a nullán volt. :S
Viszont gumi csövet is akartam cserélni (cseréltem is) de az istenért nem jöttem rá hogy hogyan kell szét választani a réz csatlakozást a gumi slagtol. Igy ahogy nezegettem valami össze nyomo szerszámra tudok gondolni es utana meg csavarni a gumi csövet. Mert a réz rész az fix. Csak a gumis rész csavarhato de annak meg az anya része benne ül abban a fém tartoban. Szoval kicsit ki kell emelni hogy egyaltalan csavarni lehessen. Minden esetre mikor voltam a volvonal ereztem hogy ez nem egy olyan hu de egyszeru feladat kerdeztem is az egyik ottani szerelöt. Annyit mondott nekem hogy annyira "bagatell" dolog ez, hogy nem tudja elmagyarazni... jol van akkor mondom... -.-' aztan meg igy hozza tette ha nem ertek hozza akkor inkabb ne kezdjek neki hanem vigyem be oda (hát persze! gondoltam.) Na szoval ha valaki csinalt mar ilyet es megosztana velem a módját szivesen meghallgatom. -
aero.
veterán
Örülök, hogy segíthettem.
Amúgy van még itt valakinek Saab-ja rajtam kívül, vagy a Volvo átvette a hatalmat?
-
harkazoli
csendes tag
Sziasztok!
Nemrég egy 2000-es gyártású, V70-es boldog tulajdonosa lettem.
Néhány dolognak szeretnék utánanézni kezelési, illetve üzemeltetési szempontból.
Hol lehet hozzá magyar, esetleg angol nyelvű felhasználói kézikönyvet szerezni, ha egyáltalán lehet még?
Előre is köszi szépen a segítséget:Üdv:
Zoli
-
runner 125
nagyúr
válasz
echterion #4358 üzenetére
17-es, még ideáis méret, ami nem rontja a komfortot és talán a kátyukra is kevésbé érzékeny.
barce91
Idéznék index-ről, stevie egyik postja:
"Az S60/V70 remek autó, alapvetően igen jó minőségben, durva konstrukciós hibák nélkül. A D5 motor (motorcsalád) tartósságban, megbízhatóságban az egyik legjobb választás a piacon levő összes dízelmotor közül.
Konkrét, a típusra jellemző hibák inkább csak apróságok. Ami többünkkel is előfordult, az a kormányszög-jeladó hibája. Ez csak az ESP (Volvóul DTCS) működését befolyásolja, az indítás után a kijelzőn megjelenő DTCS hibaüzenet egyik tipikus oka. A jeladó jó esetben javítható (20-25e ft), rossz esetben csere (60-80e ft).
Egy másik hiba az örvényszelepeket (swirl flap) mozgató rudazat hibája, ez zsebbenyúlósabb, de adott esetben ez is javítható.
Ami még tipikus, az a tanksapka-ajtó rugós mechanizmusának a halála (2e ft), a kuplungpedál visszahúzó-rugó tengelyének törése (15e), illetve egy gumiharang meghibásodása a turbó alatt (5 - 6e ft).
Az automata váltós és az AWD autókkal jellemzően több baj van.
Azt viszont figyelembe kell venni, hogy dízel motoros Volvót újonnan vagy fiatalon jellemzően magas futásteljesítmény mellé vesznek, így a piac tele van csillió-kilométeres autókkal, még ha ez nem is látszik a HaHu adatlapokból :-)
Alapvetően nincs ezzel nagy gond, az autó jól bírja a gyűrődést (közülünk T_H már messze 300e km felett jár), de a vételkor nagyon oda kell figyelni, hogy az ennyi km alatt törvényszerűen elkopott alkatrészeket mire és hogyan cserélték ki.
Arra is érdemes odafigyelni, hogy a drágább kopó-fogyó alkatrészek milyen állapotban vannak, mert a Volvo viszonylag ritka autó, nincs hozzá sokféle utángyártott termék, illetve a nagy teljesítményre/nagy tömegre méretezés miatt ezek az alkatrészek eleve viszonylag drágák (mondjuk egy 1.4-es Astra alkatrészeihez képest). Az idősebb autók esetében használható bontott alkatrészekből sincs nagy választék.
Ezért a választást befolyásoló döntés lehet, hogy a drágább karbantartásokat tudják-e igazolni. A számlával bizonyított friss vezérléscsere, vagy egy nemrég cserélt kettős tömegű lendkerék + kuplung páros jelentős értéknövelő tényező lehet. Ha ezek nem voltak cserélve a közelmúltban, vagy a csere nem bizonyítható, akkor a vezérléscserét érdemes azonnal megcsinálni (alsó hangon is hatszámjegyű összeg), a ktlk cserére pedig lélekben felkészülni (ez is hatszámjegyű összeg, ráadásul inkább kettessel kezdődik, mint egyessel). A motortartó bakok cseréje is viszonylag drága mulatság lehet, mert ellentétben az egyszerű autókkal, ez itt egy viszonylag komplikált, vákuumos szerkezet."
-
Ankri
csendes tag
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Köszönettel vettem a menü magyarításához adott segítséget a múltkoriban, remek volt!
Most annyiban kérném a segítségeteket, hogy szintén ugyan ez a 2011-es 1.6 D V50-es DriveE esetében van, hogy leállítja a motort, aztán előfordul, hogy nem....
Tippek, ötletek, segítségek....Köszönettel előre is!
-
zsid
senior tag
válasz
Xmodule #4368 üzenetére
Azért az durva lenne, ha a folyadékkal teli irányba menne fel a levegő. A féknyergen van légtelenítő csavar, légteleníteni úgy is kell...
Nekem a gyári nyereg Ate, ha jól emlékszem, a saját zacskós alkarész az mindig dupla áron megy. Fékbetétből és tárcsából érdemes azonos gyártóból választani, viszont ha már szét van bombázva, akkor rálesnék a kézifék betétre is. -
Xmodule
őstag
Rendben. Szoval akkor levegö nem megy vissza felé a rendszerbe?
A nyerget fel akartam újitani (mint ahogy a BMW E46 nál is megcsináltam frankon) bementem tegnap a volvohoz és azt mondták nem árulnak ilyen javito szettet ehhez a modellhez már, hanem cserélik az egészet egybe. Amugy nem a volvonál de egy autos voltban van 22ezer ft / db áron féknyereg (elsö,hátsó is). Volvonál hátsó féknyereg 55ezer ft. Szoval ezért is gondoltam hogy akkor már cserélem az összeset. Eredetit csak a fékpofákbol veszek a nyereg meg a tárcsa jo az utángyártott is. Jókat irnak roluk szoval be merem vállalni.
Amugy svédben lakom szoval itt van dögivel volvo alkatrész. Csak átszámolva irtam az árakat.
-
zsid
senior tag
válasz
Xmodule #4360 üzenetére
Simán lecsavarod a fékcsövet a nyeregről, majd a cégét megemeled és hozzáhúzod kábelkötözővel a rugóhoz. Nem fog kifolyni a fékfolyadék.
A nyerget fel is lehet újítani, ha már ragad, akkor tele van retekkel, egy új dugattyú és a felújítókészlet nincs több 15 000-nél - bár ezen már túl vagy.
-
Xmodule
őstag
szorult féknyereg esetén általában elég egy járatás is ez a járatás mit is takar pontosan?
Amugy nem hiszem hogy a kézifék lenne mert a sima fékpofák vannak nagyon elkopva, mármint a másik oldalhoz képest. A kéziféket is néztem de az nem szorul ragad be. Csak a féknyereg. Ma egyébként darabokra szedtem a kéziféket is megnéztem nem e szorul valami de nem. Csak a féknyereg lehet szerintem. Vagy esetleg valami csapágy? De akkor az kotyogna vagy lenne valami láthato jele nem? Nekem teljesen normalisnak tunt. Szépen szabadon lehetett pörgetni a kereket az elsö normális fékezésig. Utána már csak nagyobb erö kifejtéssel.Fékolajat szoktam cserélni rendszeresen azzal nincs probléma. Mondjuk ennél a V70 nél még nem cseréltem. Nem tudod mi a sorrend itt? Itt is a legtávolabbitol kell menni a legközelebbig? Job hátsó, bal hátsó, job elsö, bal elsö a sorrend?
-
aneda
senior tag
válasz
Xmodule #4362 üzenetére
Mert elengedi a vákuumot. Elég veszélyes tud lenni bizonyos szituációkban.
Nekem is ez volt a para vele, ill. fékezés után sziszegett belülről hallhatóan. Először csak kicsit, majd egyre többször.
Van rajta szám, te is meg tudod nézni, de gyak két féle van hozzá, DSTC-s ill. DSTC nélküli autókhoz.
Olyanról még nem hallottam hogy az összes féknyerget KELLETT volna cserélni, szorult féknyereg esetén általában elég egy járatás is.
Nem a kéziféked szorul esetleg?
Ebben nem kombinált a hátsó nyereg, hanem van a féktárcsa belsejében egy dobfék a kéziféknek.
Ha már hozzányúlsz a fékhez, fékfolyadékot cserélj, kétévente amúgy is kötelező. -
FeRRaR1
őstag
+1
Nem is lehet, mivel EU törvény szabályozza, álló motorral is irányíthatónak és fékezhetőnek kell lennie a gépjárműveknek.
Elindulásnál sem kéne gurulnod, velem soha nem fordult elő, pedig sokat jártam hegyes völgyes vidéken. Ha másnap indulsz el meredek helyről, akkor is kell lennie akkora nyomásnak a rendszerben, hogy még 3-4 pedál nyomást "szervósnak" érezz, és csak utána szabad felkeményednie.
-
Xmodule
őstag
Miért kuka a fékrásegitöm? Ilyenröl még nem is hallottam. Ennek az alkatresznek esetleg nem tudod a számát?
Bal hátsó féknyereg beragadt nem megy vissza a dugatyú. Forrosodik a kerék és zabálja a fékpofát. Na most mivel gondolom ezek az alkatreszek egy idösek lehetnek a kocsival kb nem árthat ha mindegyik egyszere van cserelve. Most kicserelem azt amelyik hibas lehet 2 het mulva valamelyik megint megadja magat amikor majd az uj tarcsa meg pofak lesznek fent. Igy inkabb menjen rendesen. havi szinten 2-3000km -eket rakok a kocsiba nincs mindig idöm szöszölni vele. -
Xmodule
őstag
Aki már cserélt féknyerget V70 S60 2000-2007 es modellnel hogy csinalta? Marmint a fekfolyadekkal hogy ne menjen levegö a rendszerbe. A gumi csövet is cserelte? Hogyan valasztotta ketté hátul a gumi és réz csö kapcsolatát? BMW- nel ugy csintal amikor a feknyerget vettem le, hogy a fektartalynak levettem a kupakjat oda raktam rá ilyen celofánt es ovatosan rácsavartam a kupakot. Amikor levettem a feknyerget kicsit csöpögött a fekolaj majd abba maradt. Mert vákum keletkezett a rendszerbe igy nem folyt ki. Mikor visza raktam az uj féknyerget rendesen pedál pumpálos nyomva tartos modszerrel légtelenitettem azt az oldalt ahol a feknyerget csereltem. Viszont itt a V70 nel ha nem jar a motor nem megy a fék sem igazabol (gondolom a szervo lehet) mert mar nem egyszer megjartam hogy kiraktam uresbe nyomtam a feket hogy inditozzak es elkezdett gurulni a kocsi. Aztan mikor elindult a motor akkor kezdett el csak fogni. Ma amugy megneztem mindegyik oldalon hogy nez ki a fek es siralmas. Cserelni kell az összes nyerget, tarcsat, pofakat. De legalabb meg lesz csinalva es egy jo par ezer km-ig nem kell hozza nyulni. Szoval akkor aki mar csinalt ilyet attol szivesen olvasnek javaslatot. Köszi
-
barce91
csendes tag
Sziasztok,
Autó vásárlás előtt állok és egy 2002 Volvo S60 2,4 (D5) dízelt néztem ki magamnak. Sokat utánuk olvastam, meg keresgéltem is, hogy mikre kell odafigyelni. De érdekelne, hogy akinek van hasonló autója az mit tudna mondani, mire figyeljek oda jobban ami "típushiba" és nem lehet elsőre észrevenni. Természetesen annak is örülnék, hogy a motorjánál mire kell odafigyelni ami érzékenyebb mint pl a befecskendezők.
Köszönöm a segítséget előre is
-
echterion
nagyúr
válasz
runner 125 #4355 üzenetére
Csinos felni, csak félteném felrakni ezekre a jó kis utakra, meg aztán nem kicsit lennék mérges magara, ha lepadkáznám.
-
Cseri81
csendes tag
válasz
runner 125 #4355 üzenetére
Jól mutat rajt!
-
hdman
őstag
válasz
runner 125 #4355 üzenetére
Jóféle!
-
runner 125
nagyúr
Ah, nagyon ráizgultam erre a felnire.
Pont így nézne ki.
-
FeRRaR1
őstag
Én is gondolkoztam rajta, mert megkapott minden szervizt, ugyan akkor hajtva is voltak jó párszor, hidegen, de ami végképp eltántorított, hogy csak lefingott szövet belsősök voltak, félig hiányzó vagy szétfurkált és karcos középkonzollal. Csoda számba megy ha egyáltalán nem manuális a klíma, vagy bármi egyéb van benne, sokszor manuális sincs.
Annyit elárulok, hogy nem véletlenül nincsen belső kép az ex zsaru verdáknál...
Kizárólag akkor venném meg, ha 2. autónak lesz, élmény autózni melózni. De előtte mindenképpen nézd meg, mert szerintem a belseje 100% hogy kuka. Ha szeretnél összehasonlítási alapot, keress meg.
-
Ck.
addikt
Angol kollégák, ex rendőr V70-et mernétek-e?
340 lojjerőőő[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen monitort vegyek?
- Google Drive
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- PlayStation 5
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Google Pixel topik
- One mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xerox WorkCentre 3025 hibás/donor
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest