Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  World of Warships

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:08:33

LOGOUT.hu

A jól bevált formula, ezúttal a II. világháború tengeri legendáival.

0.8.9 Patch Notes
----------------------------------------------------
Magyar WoWs Discord Közösség
----------------------------------------------------
Ajánlott Buildek
I Battleships I Cruisers I Destroyers I Aircraft Carriers I
----------------------------------------------------

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21951) ledgeri


ledgeri
nagyúr

Miért jár a speciális kapitány? (ami az eventes..?)

// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

(#21952) sh4d0w válasza #65675776 (#21949) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Tényleg túl sok Okunt olvastál. A Bismarck szolgálata alatt az angol radar kábé egy szinten volt a németekével és még az északi-foknál is csak alig volt jobb a tűzvezető radarjuk.
Az amerikai hajók továbbra sem voltak a lehetséges ellenfelek listáján, mert mire az USA hadba lépett, a Bismarck már el is süllyedt. A német hajót a francia csatahajók ellen tervezték elsősorban, még csak nem is az angolok ellen. Nem mellesleg a német hajók kiválóan töltötték be a fleet in being szerepkört, miattuk nem jutott elég erőforrása az RN-nek a távoli tartományok védelmére. A Rodney nem tudom, hogy jön a Bismarck tűzvezető harcállásának elpusztításához, azt a Norfolk egyik korai sortüze lőtte el. A tornyok páncélzatára vonatkozó megjegyzésed meg nevetséges, közvetlen, 2-6 km-es lőtávból leadott lövéseket más tornyok sem éltek volna túl. Ellenben mondjuk Skagerrakkal, ahol 3 brit csatacirkáló is emiatt robbant fel, a német hajón nem történt lőszerrobbanás (és lehet, hogy a Hood is így végezte). A tűzvezetés volt az egyetlen valóban gyenge pontja a Bismarcknak, de semmi több. A britek összesen 34 hajót mozgattak meg, hogy elsüllyesszék, szerintem ez nem azt mutatja, hogy gyenge hajó volt. Az meg nem lehet a német hajó sara, hogy a német hadvezetés nem ismerte fel a hordozók jelentőségét.

A 38mm-es lemez nem lett volna elég a Bismarck AP lövedékei gyújtójának aktiválásához, de még ha igen, akkor sem volt elég messze a páncélfedélzet ahhoz, hogy előtte robbanjon a lövedék, valószínűleg akkor detonált volna, amikor már elérte azt.
Amit az övpáncélról és a páncélfedélzetről írtál az meg óriási blődség, saját magadnak mondasz ellent.

A KGV modern hajó? Itt már tényleg röhögök. Tengerállósága gyenge, a villamos teljesítménye megegyezik egy első vh-s cirkálóéval. Hogy mennyire rossz hajó volt, azt kiválóan bizonyítja a PoW pusztulása: egyetlen torpedótalálattól kártyavárként omlott össze az elektromos és gépészeti rendszere, kiszolgáltatva a csatahajót a japánok kényére-kedvére. A belső vízzáró ajtók sem zártak rendesen, de a páncélzata is bőven hagyott kívánnivalót maga után - remek példa a Prinz Eugen találata az egyik lőszerkezelő helyiségben. 122 kilós lövedékről beszélünk, szemben a csatahajók 800-1000 kiló közötti lövedékeiről; nos, egy ilyen jutott be a brit hajó elméletileg legjobban védett részébe. Mák, hogy nem robbant, különben az angolok két nehéz hajót veszítenek a Dánia-szorosban...

https://www.coreinfinity.tech

(#21953) #65675776 válasza sh4d0w (#21952) üzenetére


#65675776
törölt tag

Már bocs, de ezt a nevet itt hallottam először, és a mai napig sem tudom, hogy kicsoda is Ő valójában.

Az egy dolog, hogy melyik milyen szinten volt, a másik meg az, hogy mire használták. A németek kb csak felderítésre, az angolok meg tűzvezetésre is. Ez már önmagában jelentős taktikai előny az angolok részére.

A Bismarck osztály két hajóból állt. A Bismarck elsülléyedése után még ott volt fenyegetésnek a Tirpitz. Az utóbbi jelentette fenyegetés következtében küldték az Atlanti-óceánra a North Carolina-osztály hajóit is. Korábban pedig a német csatahajók elleni intézkedésként a New Mexico-osztály mindhárom hajóját (Battleship Division 3). Szóval nagyonis a lehetséges ellenfelek listáján voltak, bár valóban csak a Tirpitz-nek.

Ha ilyen távolságból más torony sem éli túl az ellenség tüzét, akkor a Nelson tornyai miért maradtak sértetlenek? Eleve csak akkor ment ilyen közel a Nelson a Bismarck-hoz, amikor már minden tornya ki lett lőve az utóbbinak. Ha meg nem voltak képesek eltalálni egyszer sem a brit hajókat, akkor bizony a tűzvezető rendszerűk és a tűzvezető személyzet igencsak gyenge volt. Talán nem kellett volna teljes egészében az elsődleges tűzvezető rendszerre bízniuk magukat, ki kellett volna képezni a másodlagos rendszerek kezelőit is rendesen. A legjobb eszköz sem ér semmit ha nem tudják használni. (Furcsa egyébként, hogy egyetlen forrásban sem találok semmit arról, hogy a Bismarck hány találatot ért el az angol hajókon. Mindenhol csak az szerepel, hogy mennyi találatot szenvedett el.)

"A britek összesen 34 hajót mozgattak meg, hogy elsüllyesszék, szerintem ez nem azt mutatja, hogy gyenge hajó volt."

Nem is mondtam, hogy gyenge hajó volt. A hajótest páncélzata valóban nagyon erős volt. A 34 mozgósított hajó, és később a Tirpitz-re fordított jelentős légi tevékenység leginkább azt mutatja, hogy az angolok, ellentétben a németekkel, nem voltak híján az erőforrásoknak. Azt meg már Clausewitz is megállapította, hogy a győzelem egyik kulcsa az erők összpontosítása. A britek csak ezt tették meg, mert meg tudták tenni.

Legalább leírnád, hogy mitől blődség. Így magyarázat, cáfolat nélkül az állításod csak lóg a levegőben.

Amit a KGV-ről írsz, az a kivitelezést és a szabályok betartását minősíti. Ott csúszott el az a konstrukció is. Lehet, hogy mák volt, hogy nem robbant fel az a lövedék, de a Hood-ot ért végzetes találat valószínűsége sem éppen több az 1:1M-nál. Szóval az meg bazi nagy balszerencse volt. Egyébként ha azt nézzük a Bismarck is egyetlen torpedótalálattól veszítette el a harcértékének egy nagyon fontos elemét, a manőverezőképességét. Onnantól kezdve ki volt szolgáltatva a britek kénye-kedvének. Pedig a brit légitorpedók gyengék voltak, ezért sem tudtak érdemi kárt okozni benne ezt leszámítva.

(#21954) redzsi válasza #65675776 (#21949) üzenetére


redzsi
senior tag

Elavult gyenge hajókkal kerültek szembe? És ez a Bismarck hibája volt? Azok ellen került szembe amik ellen tervezték. Ellenált a páncélzata a szembenálló egységek ellen a gyakorlatban? Igen. Hát a Tirpitz fedélzete a páncéltörő légibombák tömkelegének? Igen. Az a tény hogy csak az 5,4 tonnás tallboyokkal sikerült az álló helyzetben lévő Tirpitzet megsemmísiteni szerintem azt bizonyítja hogy a fedélzeti páncél, és a fő páncélfedélzet jösszességében elég hatékony volt.
Mi ez a kettős mérce? Az Iowa osztály mit bizonyított? Hogy kiválóan tudja kísérni az anyahajókat, szuper légvédelmi platform és nagyszerűen, költséghatékonyan tudja bombázni a partközeli célpontokat, valamint eregetni a rakétákat jó messziről. Félreértés ne essék, szerintem is az Iowak voltak a legjobb csatahajók a második világháborúban, leszámítva az all or nothing páncél elrendezést. de ez még nem jelenti azt hogy a más ország hajói fémhulladékok voltak még ha nem is ezt írtad de kb ez jön le.
Ha a Bismarck elavult csatahajókkal állt szembe akkor a South Dakota és a Washington mi ellen? Az 1 darab Kirishima a maga 356mm-eseivel minden volt csak nem modern. Bár a Takao vagy Atago 203mm-es AP-ja elég volt hogy vizbetörést okozzon a South Dakotán - all or nothing armor oh yeah..

Az Iowa és az NC ágyúit valóban kevertem. Az Iowa Mark 7-es lövege más ligában játszott. És más óceaánon, más koncepció alapján lett tervezve, más hajók ellen.

"Ha az övpáncél felett elrepül a lövedék, akkor az már a fedélzetpáncélzatot fogja érni. Említett becsapódási szög esetén az Iowa lövedékei 215 mm fedélzetpáncélzat átütésére képesek, a NC és SD meg 268 mm-t. A Colorado is 254 mm-t. Ahogy Te fogalmaznál, mint kés a vajon kellene átmenniük rajta."

Én meg azt állítom hogy azon sem megy át. Miért? Az 50mm főfedélzet effektív vastagsága az említett 45 fokon 70mm. Ez eléggé roncsolja a páncéltörő sapkát, és lassítja a lövedéket ahhoz hogy az kb 5 méterre lévő 80mm főfedélzeten már ne haladjon át (ami ha még mindíg 45 fokon halad tovább 110mm effektív) Plusz van még egy repesz páncélfedélzet is.
Ja és a felső páncélfedélzet annyira lelassítja a lövedéket hogy jó eséllyel beindítja az időzitőt, így még a fő páncélfedélzet felett robban. Károkat nyílván okozna, de nem jutna be a citadellába. És ahogy csökken a távolság a Bismarck osztály és a South Dakota/NC osztály között úgy csökken a lövegek közötti páncél átütőképességbeli különbség.

[ Szerkesztve ]

(#21955) sh4d0w válasza #65675776 (#21953) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Este részletesebben kifejtem a dolgot, mindenesetre annyit előre, hogy azért nem találtál információt a Bismarck találatairól, mert nem ért el közvetlen találatot, mégpedig pontosan a tűzvezető harcálláspont elvesztése miatt.

https://www.coreinfinity.tech

(#21956) szilva01


szilva01
őstag

Imádom a wg-t. Egy héttel később megyünk nyaralni, így mégis látok esélyt R1-re, úgyhogy gondoltam veszek prémiumot, gyűljön a kredit meg az ingyé' xp. De nem tudok venni, a hibaüzenetre keresve azt mondta a gugli, hogy szerver oldali a hiba, majd egyszer megjavul. :P A legrosszabb, hogy én baszom fel magam azon, hogy nem tudom elkölteni náluk a pénzem. :W

(#21957) redzsi válasza ledgeri (#21951) üzenetére


redzsi
senior tag

16 emblémát kell összegyüjteni hozzá, amiket az operation dynamo konténerekben lehet megtalálni. (tehereautók, repülők, lövegek, hajók) A konténerekben lehetnek emblémák, zászlók, vagy egy HMS Galland.

(#21958) ddt500hu válasza redzsi (#21954) üzenetére


ddt500hu
veterán

Abban 100%-ig egyetértek, hogy az USA BB sosem lettek kipróbálva igazán. Az Iowa meg egy 5 évvel fiatalabb fejlesztés és jóval nagyobb hajó mint a Bismarck. Hasonlítsunk össze egy 1939-es, meg egy 1944-es BF109-est. Köszönőviszonyban sincs a teljesítményük.
A németek és Hitler fejlesztési mániáját ismerve elég nagy merészség azt állítani, hogy egy 1944-45-ben kifutó 70-80 000t német BB nem lett volna minimum arányosan erősebb hajó mint a Bismarck. :U

(#21959) #65675776 válasza redzsi (#21954) üzenetére


#65675776
törölt tag

A Bismarck osztály, és már korábban a Scharnhorst-osztály is elsődlegesen a fejlesztés alatt álló francia csatahajók ellen épült. Azaz a Dunkerque- és Richelieau-osztály ellen. Mondjuk az egész a Deutchland-osztállyal indult. Szóval nem azok ellen a hajók ellen küzdött, amelyek ellen tervezték. A Richelieau-osztályon alkalmazott 380-as ágyúk messze jobb átütési paraméterekkel rendelkeztek, mint a Nelson BL16 inch mkI-ei. 35 km távolságban tudtak átütni annyi páncélt (280 mm-t), mint a Nelson ágyúi 20 km-en. Ráadásul erre az átütésre még a Dunkerque ágyúi is 28 km-en voltak képesek. Érdekes lett volna ha velük csap össze. Ebből is látszik, hogy a RN hajói tüzérségi szempontból mennyire túlhaladottak voltak. Mert a briteknek sikerült elkövetniük azt a hibát, hogy nem fejlesztettek alternatív megoldást. Elképzelés ugye volt a 380-as ágyúra, de kb ott meg is rekedt. Bár ami azt illeti a tervezett paraméterei annak is éppen csak felülmúlták volna a 16" mkI-éit. A Lion-hoz tervezett 16" mkII lett volna egyenértékű ballisztikailag a 330-as francia ágyúval. Mondjuk ebből legalább épült öt előszériapéldány. Tehát a brit ágyúk jóval gyengébbek voltak, mint azok, amelyek ellen tervezték a Bismarck páncélzatát.

A Tirpitz esete megint érdekes. Egy lehorgonyzott hajóról volt ugye szó, tehát a sérülések nagy része igazán komolyan nem érintette a szerkezetet. A Tungsten hadművelet során elért 15 találat így is komoly károkat okozott. Normális esetben, nyílt vizen a kéményt ért találat pl szinte biztosan végzetes lett volna, mivel az összes kazánt szinte teljesen működésképtelenné tette. A hajót ért egyéb találatok okozta lökéshullám működésképtelenné tette a jobb oldali turbinát, ami a hajó manőverezőképességét és sebességét komolyan befolyásolta volna nyílt vizen. A két közvetett találat pedig felszakította a hajó oldalát és komoyl vízbetörést okozott. Nyílt vizen ez sem biztos, hogy jól esett volna a hajónak, a Bismarck személyzete sem tudott ezzel mit kezdeni. Ráadásul a hajó hermetikussága sem lehetett a legjobb, lévén a fedélzeti tűz következtében majdnem az egész hajó megtelt füsttel. A kazánok víztárolója sem volt éppen jók kivitelezve, máskülönben a tázoltáshoz használt víz nem juthatott volna bele. A bombák nagyrésze azért nem tudta átütni a fedélzetet, mert túlzottan kis magasságból oldották ki őket, így nem tudtak a megfelelő sebességre gyorsulni.

A Goodwood III hadművelet során egy bomba átütötte a két felső páncélfedélzetet és a 4. kapcsolóteremben állt meg. És itt is bejátszott a szerencse, a bomba nem robbant fel. Ellenkező esetben a hajó energiaellátása részben megszűnt volna. Nyílt tengeri hadműveletben ez sem lett volna életbiztosítás. (És igen, szintén Clausewitz írta, hogy a szerencse a hadviselés része.)

A Tallboy-ok használatát alapvetően az tette lehetővé, hogy a hajó le volt horgonyozva. Egyébként mint kiderült azok meg overkill kategóriába estek. Az 1600 fontosok meg igazából határesetnek. Ha betartották a bevezési előírásokat (miimum 910 m-es kioldási magasság), akkor képesek voltak átütni a páncélfedélzeteket. Egy 2000 lb bomba valószínűleg már a harmadikat is átütötte volna.

Szóval szenvedett nem egy olyan sérülést a hajó, ami egy nyílt vizi csatában könnyen a vesztét okozhatta volna.

Az Iowa-osztály célja pont a repülőgép-hordozó harccsoportok védelme volt, ezért is volt kiemelt cél a fejlesztése során a 33 kn csúcssebesség. Arra az esetre szolgáltak ha a japánok csatahajókkal megtámadták volna valamelyik ilyen harccsoportot. És ugye potenciálisan a Yamato és Musashi is ellenfél lehetett volna. Szintén a kijelölt cél miatt kapott igen komoly légvédelmi felszerelést. Légvédelmi platformként többszörösen bizonyítottak, csatahajók ellen nem kellett nekik. Szóval ahogy a Bismarck-ok, úgy az Iowa-k sem csaptak össze azokal, akik ellen szánták őket.

Az all or nothing egyik tervezési elve az, hogy a külső héj gyenge. Ha valami felszakítaná, hát ellenoldali elárasztással ki lehet egyensúlyozni a hajót. Viszont amíg a citadella megőrzi vízzáró képességét, addig a hajó nem süllyed el. Még akkor sem ha fejreáll. Ugyanis maga a citadella önmagában elegendő felhajtóerőt "termel" a hajó felszínen tartásához. Ebből a szempontból pont olyan az all or nothing csatahajó, mint egy tengeralattjáró. Annak is amíg a nyomásálló teste nem sérül, addig a hajó képes lebegni, sőt, ha elveszíti a külső burkolat egy bizonyos részét (azaz a hajó könnyebbé válik), akkor magától a felszínre emelkedik. A külső burkolat és a nyomásálló test közé betörő víz annyira nem probléma, hogy pl pont ezt a szabad teret használják ballaszttartályként.

Egyébként meg ha annyira rossz az all or nothing és a vízbetörés kombinációja, akkor a NC a torpedótalálat és az annak követketzében betörő 990 t víz, majd a kiegyensúlyozására használt további 490 t ellenére hogyan is maradhatott úszóképes, főleg 24 kn sebességgel? A Bismarck a Dánia-szorosban 1000 t vizet nyelt be, leadta az orrát 3°-kal és megdőlt balra 9°-ban. Ezt úgy-ahogy végül kiegyensúlyozták. Emellett az egyik üzemanyagtartálya is kikerült a rendszerből, valamint elveszített 3000 t üzemanyagot, ami komolyan korlátozta a hatótávolságát, vagy sebességét. Egy mondhatni ártalmatlan találat is nagyban hozzájárult így a vesztéhez. Akkor most jobb volt a védelmi rendszere az all or nothingnál? Szerintem nem. Mind a két megoldásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai.

A Bismarck jó hajó volt, ezt nem vitattam soha. De azt is el kell ismerni, hogy mint minden más osztálynak, ennek is megvoltak a maga problémái. A légvédelmi rendszere eléggé problémás volt például, elvégre a támadó Swordfishek közül egyet sem tudtak lelőni, de még csak a támadás megszakítására kényszeríteni sem. Az üzemanyagrendszere nem volt elég védett, ezt egyértelműen bizonyítja az elvesztett összesen 4000 t fűtőolaj. A tűzvezető rendszere túlzottan központosított volt, és itt a németek egy másik problémája is megmutatkozott, a kiképzés nem feltétlenül magas színvonala. Láthatóan mindenki csak a saját dolgához értet, nem volt aki az elveszett kezelőszemélyeket hatékonyan pótolja.

Ami még érdekes a németeknél, az a lövegek fejlesztése. A KM ránézésre élen járt ebben. Aztán érdekes módon a Heer által is használt ágyúk közül az utóbbi haderőnem gyakorlatilag mindet továbbfejlesztette, mert túl sok gyengén tervezett, kivitelezett megoldást találtak bennük. Lásd pl a 38 cm Siegfried K-t, amelyet jelentős mértékben megerősítettek, miközben a tömege csökkent, mivel a csöve rövidebb volt. Ehhez képest a lőtávolsága nagyobb lett.

(#21960) olivera88 válasza #65675776 (#21949) üzenetére


olivera88
veterán

A torpedó őv a viz alatt van ja , de játék szerint végig a hajó oldalán 38 mm van nem csak torpedóövnél.
New Mexico a 356 mm es ágyújaval komoly veszélyt jelentett volna a 15 k yardon belül a Bismarckra? :U

A WG modositott akkor, mert Bismarck-nak se végig 320 mm es az övpáncélja, vizvonal környékén, és alatta 245 mm, állitólag balansz miatt.

Meg lehet nézni a Jean Bartot h azon mit okoztak a bombák, az ha kapott volna tallboyt akkor darabokra kellett volna összeszedni.

[ Szerkesztve ]

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#21961) redzsi válasza #65675776 (#21959) üzenetére


redzsi
senior tag

Szóval szenvedett nem egy olyan sérülést a hajó, ami egy nyílt vizi csatában könnyen a vesztét okozhatta volna.

Ugyan ez igaz az all or nothing Jean Bartra is. Viszont a francia hajót 406mm es lövedék találta el nem egy tallboy.

"Szóval ahogy a Bismarck-ok, úgy az Iowa-k sem csaptak össze azokal, akik ellen szánták őket."

Ugye nem gondolod komolyan hogy a németek nem számítottak összecsapásra az angolokkal amikor 2. vh előtt elkezdték építeni a hajóikat? A térképre ránézve elég nyilvánvaló volt a potenciális veszély, meg az 1. vh. eseményeit sem felejtették el.
A Bismarckot több száz találat érte köztük 380 és 406mm-es is, a végén már csak pár kilométerről. Ezekből mennyi is ment át? Na ugye.
Hát az Iowákat mennyi ellenséges hajóról kilőtt páncéltörő gránát találta el? Igen kereken 0. Ez nyilván nem a hajó hibája, de tisztán látszik melyik mérettetett meg, a többi találgatás.

"amíg a citadella megőrzi vízzáró képességét, addig a hajó nem süllyed el. Még akkor sem ha fejreáll. Ugyanis maga a citadella önmagában elegendő felhajtóerőt "termel" a hajó felszínen tartásához"

Ehhez nem kellet all or nothing elrendezés.

"Egyébként meg ha annyira rossz az all or nothing és a vízbetörés kombinációja, akkor a NC a torpedótalálat és az annak követketzében betörő 990 t víz, majd a kiegyensúlyozására használt további 490 t ellenére hogyan is maradhatott úszóképes, főleg 24 kn sebességgel? "

Azt ugye Te is érzed hogy egy 45.000 tonnás hajónak ez a plusz vízmennyiség kis túlzással mazsola. A Scharnhorst (39.000t) hasonló mennyiségű vizet nyelt az első akna robbanása után, majd fél óra múlva már 27 csomóval repesztett.
Az hogy mennyí víz folyik be nem csak a passzív védelmen múlik, de a lék méretén, elhelyezkedésén, formáján, az időjáráson, rakcióidőn hogy mennyire van a kárelhárítás a helyzet magaslatán stb.
A Bismarck esetében elég későn fedték be a lyukakat

[ Szerkesztve ]

(#21962) olivera88 válasza redzsi (#21961) üzenetére


olivera88
veterán

Ezt tudtommal bomba okoztá nem lövedék.

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#21963) sh4d0w válasza olivera88 (#21962) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Ot talalat erte a Jean Bartot a Massachusetts-tol. Az tortent, hogy a pancelozott reszeket ert 3 lovedek bedoglott (az all or nothing szerint ezeknek kellett volna felrobbanniuk), a pancelozatlan reszeket ert ket 406-os lovedek ellenben felrobbant (az all or nothing szerint ezeknek kellett volna robbanas nelkul atmenni a hajon) es majdnem kibelezte a hajot.

Egyebkent meg ha bomba lett volna, akkor a felso fedelzeten van a serules, nem az oldalan.

[ Szerkesztve ]

https://www.coreinfinity.tech

(#21964) szilva01


szilva01
őstag

Ilyeneket amugy hol olvastok? Nagyon erdekesen hangzanak, ha lenne egy portal azt szivesen vegigolvasnam. :DDD

(#21965) sh4d0w válasza szilva01 (#21964) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Volt, de kinyiffant - Acelmonstrum. Valahol meg van egy archivum az ottani irasok nagy reszevel, de most nem lelem.

[ Szerkesztve ]

https://www.coreinfinity.tech

(#21966) FoxiestFox válasza szilva01 (#21964) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Én is ezt olvasgattam meló közben. :D Tök jó és érdekes dolgok, csak a játékban sokat nem látunk belőlük.

(#21967) sh4d0w válasza szilva01 (#21964) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

[link]

https://www.coreinfinity.tech

(#21968) szilva01 válasza sh4d0w (#21967) üzenetére


szilva01
őstag

Köszönöm, ezzel elleszek egy darabig. :R

(#21969) olivera88 válasza sh4d0w (#21967) üzenetére


olivera88
veterán

Jó hogy belinkelted, :R elfelejtettem lementeni multkor a PDF et.
Na megnéztem a Jean Bartot, és bomba volt pedig.

("A szétrobbantott orr képét a legtöbb helyen úgy szokták bemutatni, mint a 406 mm-es amerikai hajóágyúk elrettentő tűzerejének bizonyítékát. William Garzke és Robert Dulin könyve, a „British, Soviet, French, and Dutch battleships of World War Two” leírása szerint azonban ezeket a hatalmas kiterjedésű sérüléseket az orr és a tatrészen a Ranger bombázói okozták."
Csak az kérdés h mekkora bomba okozt ezt sérülést.

[ Szerkesztve ]

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#21970) sh4d0w válasza olivera88 (#21969) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

"...A casablancai helyőrség megfigyelői 1942 november 08-án hajnalban észlelték az ismeretlen hadihajók feltűnését. A kikötőben riadót fújtak, s a parti erődök és a hadihajók legénysége egyaránt elfoglalták harcállásaikat. A Jean Bart parancsnoki hídján nem sokkal fél hét után pillantották meg először az ellenséget, tíz mérföldes távolságból.
A közeledő egységek az amerikai partraszálló erőket fedező Task Group 34.8 jelű flotta hadihajóihoz tartoztak. A köteléket négy romboló, valamint a Wichita és Tuscaloosa nehézcirkálók, és a vadonatúj Massachusetts csatahajó alkotta. A térségben tartózkodott két másik amerikai csatahajó, a Texas és a New York is, de ezek a partraszálló csapatok tüzérségi támogatásával voltak megbízva..."

Eszerint a Ranger nem is volt ott.

https://www.coreinfinity.tech

(#21971) olivera88 válasza sh4d0w (#21970) üzenetére


olivera88
veterán

OLvashattál volna tovább kicsivel. :)
"Negyed nyolc körül megjelentek a kikötő felett a láthatáron túl levő Ranger anyahajóról indított zuhanóbombázók is, és 227 kg-os bombákkal szórták meg a hajót. A csatahajót egy bombatalálat érte, a taton, a bal oldali katapult mellett. A bomba átütötte a páncélozatlan fedélzeteket, kisebb tüzeket okozott, és megrongálta a tartalék kormányszerkezetet. Egy másik bomba közvetlenül a Jean Bart mellett, a rakparton robbant, rádöntötte az egyik kikötődarut a hajóra, s a záporzó kőtörmelék kisebb sérüléseket okozott a csatahajó oldallemezeiben. "

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#21972) TCSZ


TCSZ
senior tag

Sziasztok!
Szeretnék még véleményt erről a hajóról? HSF GRAF SPEE Valaki megvette? Ha igen írjon nekem privíben!
Köszönöm!

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#21973) redzsi válasza sh4d0w (#21963) üzenetére


redzsi
senior tag

Ezt én is így tudom, bár sok helyen olvasni hogy a Rangerről indított egyik bombázó okozta ezt a kárt.

(#21966) FoxiestFox
A nyílvánvaló hiányosságok ellenére sok alap dolgot egyébként szépen implementáltak a játékba:
- az amcsi super heavy páncéltörő gránátot, plunging fire
- karakteresztikát tekintve az us bb-k inkább messzebbről operálnak, a németek meg közelről hatékonyabbak
- a japán rombolók torpedó specifikusak voltak, gyors újratöltéssel valóban alkalmazták, (némelyiken látszanak is a torpedó tároló konténerek), nagy távolságról indított torpedótámadások alkalmazása
- az amerikai rombolók valóban erősebbek voltak a löveget, légvédelmet tekintve
- a stealth fire sem csak úgy hasraütésszerüen jött, a japánok valóban próbáltak speckó füstmentes lőporral operálni
- Steven Seagal :D

Így hirtelen ennyi.

(#21971) olivera88 : na tessék. De ha 227kg-os bomba volt az elkövető akkor pláne "bizonyított" az all or nothing.

[ Szerkesztve ]

(#21974) olivera88


olivera88
veterán

Grap Zeppelin, Flamu.
https://www.youtube.com/watch?v=Tq9EsBEYQo0

Mivel nincsenek bombázok így 3 torpedós raj van, egy rajban 5 gép.

Redzsi Nem biztos h 227 kg bombák volták az Acélmosntrum cikke szerint, azt irták valahol 454 kg bomba szerepelt leírásokban.

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#21975) sh4d0w válasza olivera88 (#21971) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

:R

https://www.coreinfinity.tech

(#21976) TCSZ


TCSZ
senior tag

Na. Nem bírtam ki és vettem egy HSF GRAF SPEE -t A festése ad a szokásos prémium hajókhoz képest + -5% servise cost-ot és +100% Free XP-t.
Tényleg nem kezdőknek való hajó. Amolyan tengeri tank, de szerintem kellő kitartással és ódafigyeléssel jó lesz ez. Bár szerintem ez sok hajóra igaz a játékban....

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#21977) olivera88


olivera88
veterán

Micsoda MM. Atyaég. Megkekkelték rendszert v mi lett? :DDD

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#21978) szilva01 válasza TCSZ (#21976) üzenetére


szilva01
őstag

Basszus, nem kellett volna. Ugyanilyen árban van a Belfast, ami nagyon jó hajó a Graf Spee-hez képest. Vagy hozzádobsz 4 ezret és ott a Derpitz. Én eventből szereztem a Graf Spee-t, kb. hatvanszor olvastam el a történetét különböző forrásokból, rajongója vagyok, de a játékban szerintem (is) nagyon rossz hajó.

(#21979) FoxiestFox válasza TCSZ (#21976) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Te vagy a második az idei núbiaiak közül, aki idejön, megkérdezi a véleményünket, aztán tojik rá, és megveszi, amit akar, adott árban jellemzően a legrosszabb választást.
De akkor minek kérdezni? :F

(#21980) TCSZ válasza FoxiestFox (#21979) üzenetére


TCSZ
senior tag

Csak egy ember válaszolt és az is olyan tessék lássék módon.
A Belfast most 9420Ft
A másik hajónak utána nézek.

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#21981) TCSZ


TCSZ
senior tag

A Derpitz-t hogy lehet megvenni? Nekem nem látszódik.

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#21982) Chris0321 válasza TCSZ (#21981) üzenetére


Chris0321
addikt

Tirpitz csak a kollega nem írta le rendesen a nevét.

(#21983) szilva01 válasza TCSZ (#21981) üzenetére


szilva01
őstag

Tirpitz a rendes neve, 13k kornyeken van. Ha atlagosan jatszol vele (ami nem nehez, sajat tapasztalat alapjan) fossa a kreditet.

Szerk.: Ha a hajót veszed meg, kapsz kikötőhelyet, ha a játékba dublonért, akkor nem. (Annyival drágább a hajó a shopban, mintha vennél egy port slotot.)

[ Szerkesztve ]

(#21984) szilva01 válasza szilva01 (#21983) üzenetére


szilva01
őstag

játékban*

(#21985) TCSZ


TCSZ
senior tag

Köszönöm a válaszokat! Azt meg szeretném még kérdezni hogy a credites konténer milyen sürűn ad bármennyi free xp-t. Köszönöm!

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#21986) olivera88


olivera88
veterán

Statpaddereknek. :DDD Új statnéző oldal, és Magyar ráadásul. [link]

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#21987) szilva01 válasza TCSZ (#21985) üzenetére


szilva01
őstag

Free xp-re ne számíts konténerekből. Lehet néha jön, de többnyire nem.

(#21988) sh4d0w válasza #65675776 (#21953) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Noh, egyben valaszolok:

Az amerikai hajok nem voltak a lehetseges ellenfelek listajan. A Bismarckot 1933-ban kezdtek el tervezni, ha valaki azt allitja, hogy egy olyan nemzet ellen terveztek, amelyik a haboruba is majdnem 1942-ben lepett be... erted, no comment.

Mint mar korabban irtam, mind a Rodney, mind a KGV, de meg a ket cirkalo is nagyjabol sertetlen maradt, mar ami a Bismarck nehezlovedekeit illeti, ugyanis a Bismarck nem ert el kozvetlen talalatot egyik brit hajon sem. Repeszserulesek ertek a Rodney-t (nem a Nelsont!), amik a hozza legkozelebb becsapodo lovedekekbol szarmaznak. Ennel azonban sokkal nagyobb kart okoztak a Rodney sajat tornyai, amennyiben nem csak felteptek a fedelzet deszkazatat, de meg a felso fedelzet aceljaba is lyukakat tepett.

"...Az átütést minden esetben merőleges becsapódás esetén adják meg. Ezt nem árt figyelembe venni. 18 km-en a SD és Iowa osztályú hajók övpáncéljára 30°-os szögben csapódnának be a Bismarck lövedékei. Ráadásul előtte még energiát veszítenének a külső 38 mm-es borításon, és kissé az irányuk is megváltozna, tovább növelve a becsapódás szögét. És az övpáncél a vastagsága miatt sokkal könnyebben eltéríti a lapos szögben becsapódó lövedékeket, mint a vékony lemezek. 30° esetén már bizony nagyon is számolni kellene a lecsúszással. Nem az a sima kés a vajon eset..."

A 38 mm-es boritas - mivel szerkezeti acel, raadasul igen vacak amerikai acel - semmilyen hatassal nem lett volna a Bismarck lovedekeire, atment volna rajtuk, mintha ott sem lett volna. Ennek kovetkezteben a 0.035 s kesleltetesu nehez AP lovedek kozvetlenul a pancelfedelzetbe csapodik, majd ott detonal. Semmilyen garancia nincs az atutesre termeszetesen, de ha megis bekovetkezik, akkor a hajo legkenyesebb reszei kapjak a robbanast: gephazak, loszerraktarak, loszerkezelo helyisegek. Ezzel ellentetben a Bismarcknak volt egy felso pancelfedelzete (50 mm, pancel, nem szerkezeti acel!), amelynek ket szerepe van: egyreszt letori a lovedek sapkajat, tehat az nem tud odatapadni a felulethez es elore fokuszalni a robbanas erejet. Masreszt jelentosen lelassitja a lovedeket, ami ennek kovetkezteben nem eri el a fo pancelfedelzetet, hanem elobb detonal.

A KGV-rol irtak nem csak a kivitelezest minositi, hanem az egesz akkori angol hajoipar teljesitmenyet - ennyire voltak kepesek. A washingtoni szerzodes alairasa utan nem volt szukseg a gyari munkasokra, a mernokokre, igy azok szetszeledtek a szelrozsa minden iranyaba. Amikor kellett volna a szaktudas, az mar elenyeszett. Ket evtized alatt az angolok a "nem akarunk"-tol eljutottak a "nem tudjuk"-ig.

A brit legitorpedok erdemben nem voltak sem jobbak, sem rosszabbak a tobbi nemzetenel. Nem azert nem tudtak a korabbi talalatok erdemi serulest okozni a nemet hajonak, mert gyengek lettek volna, hanem mert a Bismarcknak egy kivaloan megtervezett, kivitelezett es eros torpedovedelme volt.

"...Ha az övpáncél felett elrepül a lövedék, akkor az már a fedélzetpáncélzatot fogja érni. Említett becsapódási szög esetén az Iowa lövedékei 215 mm fedélzetpáncélzat átütésére képesek, a NC és SD meg 268 mm-t..."

Ez a blodseg es szoges ellentetben all azzal, amit kesobb irtal. redzsi azt irta, hogy a Bismarck fedelzeti panceljanak atutesehez 32 fokos becsapodasi szog kell, erre irtad valaszkent a fenti sorokat, nehany hsz-szel kesobb meg szerinted a 30 fokos becsapodasi szog mar lepattano. Akkor most melyik? Atut egy igen vastag pancelt, vagy lepattan?

"...Az all or nothing egyik tervezési elve az, hogy a külső héj gyenge. Ha valami felszakítaná, hát ellenoldali elárasztással ki lehet egyensúlyozni a hajót. Viszont amíg a citadella megőrzi vízzáró képességét, addig a hajó nem süllyed el. Még akkor sem ha fejreáll. Ugyanis maga a citadella önmagában elegendő felhajtóerőt "termel" a hajó felszínen tartásához..."

Ez megint olyan marhasag, ami csak az amerikaiaktol eredhet. Tudod mi okozta a Musashi vesztet? Az, hogy az all or nothing elven epitett hajo orra torpedotalalatok kovetkezteben annyi vizet vett fel, hogy lehuzta az egesz kocerajt a viz ala.

"...Egy mondhatni ártalmatlan találat is nagyban hozzájárult így a vesztéhez..."

Nem, az Lutjens baromsaga volt. Ha o is meglep a Prinz Eugennel egyutt, akkor a varakozo tartalyhajokrol nyugodtan tankolhatott volna, ahogy a cirkalo is tette, majd amikor az angolok uzemanyag hijan visszafordulnak, szepen befut Brestbe. Valojaban a hajo vesztet Lutjens hulye dontesei okoztak - fenyes nappal atrongyolunk a Kattegaton, mikor a sved oldalon hemzsegnek a kemek; amikor az angol cirkalok kiszurjak a Dania-szorosban, nem fordul vissza, hogy kesobb es/vagy mashol probalkozzon; a Hood legyozese utan nem kuldi utana a PoW-t es huz haza, mert nyilvanvalo, hogy a gyozelem felriasztja az angolokat; az elmaradt tankolasok Norvegiaban es a tartalyhajokrol; nyilegyenes utvonal Franciaorszag fele, amivel az angoloknak semmi mas dolguk nem volt, mint elallni a hajo utjat; vegul pedig a beszorult kormanylapattal kapcsolatos tehetetlenseg.

"...A légvédelmi rendszere eléggé problémás volt például, elvégre a támadó Swordfishek közül egyet sem tudtak lelőni, de még csak a támadás megszakítására kényszeríteni sem. Az üzemanyagrendszere nem volt elég védett, ezt egyértelműen bizonyítja az elvesztett összesen 4000 t fűtőolaj. A tűzvezető rendszere túlzottan központosított volt, és itt a németek egy másik problémája is megmutatkozott, a kiképzés nem feltétlenül magas színvonala. Láthatóan mindenki csak a saját dolgához értet, nem volt aki az elveszett kezelőszemélyeket hatékonyan pótolja..."

Az a jo, hogy nem tudod mar fokozni. A Bismarck legvedelme nemhogy gyenge volt, hanem a vele azonos idoben szolgalt hajok kozul a legerosebbek koze tartozott. Az uzemanyagrendszer minden hajoban kb. ugyanott van (hajofenek rekeszei). A tuzvezeto rendszerrel nem a kozpontositas volt a baj, hanem hogy nem volt az elsodlegessel azonos szintu masodlagos megoldas. Az utolso utkozetben az tuzvezeto harcallaspont ellovese utan (itt halt meg Adalbert Schneider elso tuzertiszt) az egyes lovegtornyok helyi iranyitassal tuzeltek, de annak hatekonysaga messze nem kielegito - nem veletlenul talaltak ki a kozpontositast. A nemet haditengereszek kikepzesi szinvonala pedig nagyon magas szintu volt: a Bismarck 9 honapot toltott a kikepzessel a Balti-tengeren, az 1941 majusara mar szinten kesz Tirpitz csak azert nem tartott vele, mert meg messze nem gyakorlatozott a legenysege annyit, mint a testverhajoe. Ebbe beletartozik a lovegek, a hajtomuvek, a karelharitas, a radarok utolagos korrekcioja, finomhangolasa. Meg lehet nezni, hogy a valoban felkeszuletlenul elinditott PoW-nek csak a szerencsen mult a tulelese; a hajoi hianyossagai mellett a legenyseg sem tudta megfeleloen kezelni helyzetet, ezert Leach megszakitotta a harcerintkezest es besorolt a Suffolk es a Norfolk moge.

Vegul Okunrol: lehet, hogy kozvetlenul ot nem olvastad, hanem a tanitvanyai, vagy a rajongoi irasait, mindazonaltal az altalad citalt (no offense!) marhasagok tole szarmaznak. Minden, amit leirtal a nemet hajo ellen es az angolszasz hajok mellett, az o tollabol szarmazik. Ajanlom olvasni a korabban linkelt Acelmonstrum archivumot, hatranyod nem szarmazik belole.

Vegul pedig: peace es jo szelet!

[ Szerkesztve ]

https://www.coreinfinity.tech

(#21989) ledgeri válasza olivera88 (#21974) üzenetére


ledgeri
nagyúr

Na jól van, szépen kinyírták a lexingtont számomra...Mindegy, egy ideig még megmarad a maxdamage-es hajómnak...

A statoldal: az elmúlt 30 napra nem jelzi a csatáim, és az alapszám is rossz...
Belépés után meg minden 0...

[ Szerkesztve ]

// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

(#21990) #65675776 válasza sh4d0w (#21988) üzenetére


#65675776
törölt tag

Nem is állítottam, hogy a tervezés során lettek volna lehetséges ellenfelek. Márcsak azért sem, mert a NC-osztály tervezése 1935-ben kezdődött. Emellett Hitlernek és stábjának még volt akkor némi tisztánlátása, és tudták, hogy az amerikaiak elsődlegesen a Csendes-óceánon érdekeltek, illetve hogy a gazdasági erejük folytán öngyilkosság háborúba bocsájtkozni velük. Aztán a gyors győzelmek után persze ez elmúlt. Pearl Harbor után ugye kb gondolkodás nélkül hadüzenetet küldtek az amerikaiaknak, és ezzel kb el is veszítették a háborút (Churchill egyik levelében a német hadüzenetre reagálva ennyit írt: "Győztünk!". Innentől kezdve viszont realitás volt, hogy az Atlanti Flottával számolni kell, mint ellenféllel. És ugye a TF39 ott állomásozott az Atlanti-óceánon, kötelékében a Washingtonnal, és önálló flottillával a North Carolina is. Innentől kezdve igenis lehetséges ellenfelek voltak a Tirpitz számára. Nem tervezési elvekről beszéltem egy pillanatig sem, hanem stratégiai és taktikai realitásokról. A fent említett két harci kötelék semmi más miatt nem állomásozott az Atlanti-óceánon, minthogy szükség esetén megütközzenek a Tirpitz-cel. Ráadásul a Home Fleet alárendeltségében tevékenykedtek. Ha a Tirpitz kifutott volna nyílt vizekre az ott tartózkodásuk során, akkor bizony egyből odairányították volna őket, a kötelék elsődleges csapásmérő ereje lettek volna. Mellettük ott lett volna a Wasp is, és bizony az amerikaiak 2000 lb páncéltörő bombákat alkalmaztak, amelyek szinte biztosan át tudták volna ütni mind a három páncélfedélzetét. (Figyelembe véve, hogy a brit 1600 lb bombák is képesek voltak a két felső páncélfedélzetet átütni, és még mindig maradt energiájuk.) Természetesen mindez függ a találat helyétől is, a 15 Tirpizt-et ért találat közül egy volt, amely el is jutott a már említett mélységbe.

Összefoglalva: különítsük el a tervezés során felmerült lehetséges ellenfeleket és a valóságban lehetségessé váló összecsapásokat. Előbbiek között valóban nem szerepelt, és nem is szerepelhetett a két évvel később tervezési fázisba lépő amerikai hajóosztály. Utóbbiak között viszont nagyon is ott volt.

Nem akartam állandóan ismételni, ezért használtam időnként a Nelson-t, de ez minden esetben a hajóosztályra való hivatkozás volt, nem konkrét hajóra. A kis csőemelkedéssel való lövészet már csak ilyen, veszélyt jelent a hajó saját fedélzetére is.

Viszont az Iowa egyetlen páncélfedélzete a szélső bő egy méteren 147 mm volt, a középső részen 121 mm. Plusz alatta a 32 mm STS végig. Kérdés, hogy milyen becsapódási szög esetén lett volna képes ezt átütni a Bismarck. Elméletileg semmilyen távolságon sem, 27 km-ről 126 mm fedélzetpáncél átütésére képes, az Iowa és SD osztály hajóinál a fő páncélfedélzet ennél mindenhol vastagabb. 35 km-ről 170 mm körüli fedélzetpáncélzatot tudott volna átütni. Az amerikai hajók felső fedélzetpáncélja STS-ből készült.

Az angolok ott nagyon eltaktikázták magukat. Megtarthatták volna a munkaerőt, ha az amerikaiakhoz hasonlóan korszerűsítik a hajóikat. Az amerikai hajóipart életben tartotta az, hogy a meglevő eszközeiket is folyamatosan javítani akarták és javították is, míg a britek látszólag azt hitték, hogy amilyük van, az nem is fog elavulni. Ez mondjuk úgy alapból jellemző volt a brit gondolkodásmódra akkoriban. Ezt tükrözi az alternatív erősebb ágyú fejlesztésének az elvetése is, de még csak a Nelsonok ágyúit sem fejlesztették tovább. Potenciál pedig lett volna bennük.

A britek által a Swordfish-ek fedélzetén alkalmazott torpedók 388 kg robbanótöltetet tartalmaztak. Az amerikaiak 600 kg-ot. Nem kis különbség, döntő lehet.

Nem mindegy, hogy övpáncélról vagy fedélzetpáncélról van szó! 32° a vízszinteshez képest egy vízszintes lemez (fedélzetpáncél) esetén, és 30° a páncéllemez síkjához képest az Iowa és SD övpáncélja esetén. Mind a két esetben a lövedék lefelé halad. Az irányvektor folyamatosan a függőleges felé változik, ami fedélzetpáncél esetén azt jelenti, hogy a lövedék egyre inkább a páncélra merőlegesen fog becsapódni, azaz szinte befúrja magát a lemezbe. Övpáncél esetén ez a változás folyamatosan a párhuzamos felé tereli a lövedéket. Emiatt lesz nagyobb esély a lecsúszásra befelé döntött övpáncél esetén, mint vízszintes fedélzetpáncélnál. Plusz övpáncél esetén erre még rájön a lövedékcsúcs ovigalitásának hatása is, fedélzetpáncélnál nem.

Egyébként azt a jelek szerint nem vettétek észre, hogy az övpáncél esetén nem jól számoltam ki a becsapódási szöget. A lövedék irányvektora ugyanis nem 30°-ot fog bezárni az övpáncél síkjával, hanem 60°-ot. Persze a mozgás jellege miatt itt továbbra is számolni kell a lövedékcsúcs érintőszögével. Így valóban kisebb az esély a lecsúszásra, mintha 30° lenne a beesési szög. Viszont figyelembe kell venni a lemez szilárdsági jellemzőit is, ami azonos anyagminőség esetén gyakorlatilag csak a vastagságától függ. A véknyabb lemez (fedélzetpáncél) sokkal kisebb ellenállást képes kifejteni azonos körülmények között (becsapódási szög, energia, stb), mint a vastagabb. Ez is alapjaiban befolyásolja, hogy a lövedék lecsúszik-e vagy sem. Nem olyan egyszerű dolog az a célballisztika, hogy csak szögekre egyszerűsödjön. Bele kell kalkulálni a lövedék és a cél anyagát is, az irányvektorok változását és még pár egyéb dolgot is. Egyszerű rekonstrukciónak lehet otthon próbálkozni falemezekkel, gyurmalövedékekkel. csak annyit kell tenned, hogy kézzel imitálod a lövedék mozgását a gyurmával. És lehet csodálkozni, hogy azonos becsapódási szög esetén mennyire más lesz a reakció függőleges, vízszintes és különféle irányokban döntött lemezek esetén.

A Musashi vesztét az okozta, hogy nem tudták kiegyensúlyozni a hajót. Az all or nothingnak ez is a része. A jelek szerint az idézetedből nem vetted figyelembe a következő mondatot: "Ha valami felszakítaná, hát ellenoldali elárasztással ki lehet egyensúlyozni a hajót." Az egyensúly fontos része az egész elvnek, de igazából ez nem csak az AoN-re igaz, hanem minden hajótervezésire. Ha nincs kiegyensúlyozva a hajó, akkor egy bizonyos dőlés felett menthetetlenül el fog süllyedni. Lásd pl a Szent Istvánt, ami bőven nem AoN elvek szerint épült. Az egyensúly egy teljesen alapvető feltétele az úszásnak, nem gondoltam volna, hogy ez nem magától értetődő. A Bismarck is úgy járt volna, mint a Musashi ha nem egyensúlyozzák az orrba betört 1000 t vizet. Ez a sérülés egyébként a sebesség elvesztését is okozta később.

Ha valóban olyan flawless design lett volna a Bismarck, mint ahogy sugalljátok, akkor a rossz döntések nem okozhattak volna ekkora károkat. De valóban voltak gyenge pontok. Az üzemanyag elvesztését nem a hajófenék sérülése okozta, hanem a páncélfedélzet feletti csőrendszerek sérülése és a vízbetőrés. Felülről jövő találat eleve nem is érhette volna el tartályokat. A csöveket próbálták kijavítani, megkerülni, de nem sikerült. Eleve érthetetlen számomra, hogy semmi backup rendszer nem volt erre.

Elvi szinten jó volt a légvédelme. Gyakorlatban viszont szinte teljesen hatástalannak bizonyult. Eleve nem azt írtam, hogy gyenge, hanem, hogy problémás. A támadó gépek egyikét sem tudta lelőni, ez szerintem elég jól bizonyítja, hogy valami nagyon nem volt rendben a légvédelme körül. 23 kis magasságban, egyenes vonalban, a torpedóvetés miatt kiszámíthatóan mozgó lassú repülőgépekről van szó. És ezek ellen is hatástalan volt a légvédelme. Mit ért volna akkor a közel kétszer akkora sebességre képes és jóval masszívabb TBF-ek ellen? A Tirpitz légvédelme sem mutatott fel túl sok eredményt az ellene irányuló hadműveletek során. A Tungsten során a britek mindössze 4 repülőgépet veszítettek a 120-ból, ebből három írható a fjord teljes német légvédelme számlájára. A Mascott során 84 repülőgépből három veszett oda. A Goodwood során 165 gépből 17. A paravane és az Obviate során egyetlen repülőgépet sem veszítettek a britek a bevetett 64 Lancesterből ellenséges tevékenység folytán. A Catechism során is csak egy Lancestert sikerült megrongálni a bevetett 30-ból. És mindez ugye nem önmagában a Tirpoitz érdeme, hanem a fjordok teljes légvédelméé. 463 gépet vetettek be a hajó ellen, ebből 23 veszett oda a légvédelem tüzében. Szerintem ez továbbra sem meggyőző eredményesség. Hogy mindennek mi az oka az már egy másik kérdés.

"A tuzvezeto rendszerrel nem a kozpontositas volt a baj, hanem hogy nem volt az elsodlegessel azonos szintu masodlagos megoldas."

Nem is kell azonos szintűnek lennie, elég ha legalább csak nyomokban megközelíti. Az eszközpark részben adott volt, a tornyokon ott volt ugyanaz a típusú távmérő, mint az elsődleges tűzvezető ponton. A tűzvezető számítógépnek nem kellett feltétlenül olyan bonyolultnak lennie, mint az elsődlegesnek, elvégre nem kellett a tornyok pozíciójával korrigálni a lőelemeket. De a hátsó tűzvezető pont is láthatóan gyengébb volt. Ráadásul a jelek szerint egyik ponton sem volt igazán senki sem, aki érdemben tudta volna ezeket a rendszereket kezelni. Ezt akárhogy is nézem a túlzott központosítás jele. A fő központ kiiktatásával a hajó lényegében már csak vakon, vezetetlenül lövöldözött.

Egyébként komolyan nem értem miért nem lehet elismerni, hogy a Bismarck-osztálynak is voltak hibái.

(#21991) Chabe89 válasza szilva01 (#21987) üzenetére


Chabe89
addikt

Tegnap TYL konténerből 2x is esett 750 FreeXP. :D Kredites konénerből nem tudom, hogy esik-e egyáltalán. Egy kezemen meg tudnám számolni hányszor nyitottam nem TYL-ot.

[ Szerkesztve ]

(#21992) TCSZ válasza Chabe89 (#21991) üzenetére


TCSZ
senior tag

Jó tudni.
Nektek melyik a kedvenc cirkálotók a játékban és miért?
Köszönöm a válaszokat!

[ Szerkesztve ]

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#21993) szilva01 válasza Chabe89 (#21991) üzenetére


szilva01
őstag

Nekem csak egyszer esett 750. De szerintem konténerekből freexp-t farmolni olyan, hogy nem veszem meg a(z) _hajó neve_ hajót, mert tyl-ból úgyis esik majd egy. :Y

TCSZ: Hashidate, első hajó amivel játszottam. :P

Szerk2.: most amikor játszanék, elszállnak a szerverek. ggwp

[ Szerkesztve ]

(#21994) sh4d0w válasza TCSZ (#21992) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

A Graf Spee-t mar irtam korabban. A masik a Konigsberg: gyors, szoras szinte nincs, gyors agyutoltes, torpedok, jol lehet vele farmolni. Cserebe kapsz papir pancelt.

https://www.coreinfinity.tech

(#21995) Chabe89 válasza TCSZ (#21992) üzenetére


Chabe89
addikt

Takao/Atago, Myoko, Hindenburg és persze a jó öreg Murmansk. :)

szilva01: Hát onnan farmolni valóban túlzás, de én nem is mondtam ilyet. :) Szerintem én a Lo Yanggal akkoriban nullázódtam RNGesusnál, szóval most várhatok egy darabig. Mondjuk a múlt hónapban dobott 1000 dubit. :P :DDD

[ Szerkesztve ]

(#21996) TCSZ válasza Chabe89 (#21995) üzenetére


TCSZ
senior tag

A Murmansk nekem is megvan. Érdekes egy hajó. Tetszik, hogy mindenfelé figyel egy ágyú. Persze vannak hátrányai is. Viszont gyors és 8km-re elvisznek a torpedoi

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#21997) TCSZ válasza sh4d0w (#21994) üzenetére


TCSZ
senior tag

A Graf Spee és a HSF Graf Spee között van érdemi különbség magát a hajót illetőleg?

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#21998) Chabe89 válasza TCSZ (#21997) üzenetére


Chabe89
addikt

Az egyik ingyé' volt a másik meg lehúzás. Ennyi! :DDD

(#21999) FoxiestFox válasza TCSZ (#21992) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Cleveland - nagyon lassú, magasra szálló lövedékek (ez van, aki számára hátrány, én szeretem), sok ágyú, könnyedén átlő dombok-hegyek felett, állat AA, de tehetsz rá hydro-t is, ha gyakrabban rusholsz DD-ket.
Nekem ő a kedvenc mind közül. IFHE és camo alap rá.

Myoko - ezen gyakorlatilag minden erős, de a hajótest és az erős ágyúk teszik azzá, ami.

Tenryu - hogy legyen egy low tier is. :D Eszement kis gép odalent, mindent tud, jól gyújt, jól mozog, jók a torpjai.

Omaha-Murmansk-Marblehead (kisebb eltérésekkel ugyanaz) - szintén szórakoztató, de nagyon papír, és gyakran kell magasabb tierben játszani, oda jellemzően kevés.

Des Moines - kicsit mérlegelnem kellett, hogy szerettem-e, mert a vége felé nem is játszottam már, de meg kell hagyni, hogy nagyon erős, amíg van fedezék, és nem kell csatahajó-lövéseket kerülgetni. Ha kell, akkor a legtöbb kósza lövedék cit lesz, ez elég gyorsan elveszi az ember kedvét. Többi előnye ugyanaz, mint a Cleveland-nek, csak míg azt folyamatosan tudom szeretni, ezt nem igazán.

(#22000) olivera88 válasza Chabe89 (#21998) üzenetére


olivera88
veterán

Már annak aki megcsinálta a kampányt, annak ingyé volt.

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  World of Warships
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.