Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  World of Warships

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:08:33

LOGOUT.hu

A jól bevált formula, ezúttal a II. világháború tengeri legendáival.

0.8.9 Patch Notes
----------------------------------------------------
Magyar WoWs Discord Közösség
----------------------------------------------------
Ajánlott Buildek
I Battleships I Cruisers I Destroyers I Aircraft Carriers I
----------------------------------------------------

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#29001) redzsi


redzsi
senior tag

Multirole bb:

Mondjuk dd nélkül kellett is foglalni, kár hogy mit sem ért.

[ Szerkesztve ]

(#29002) FoxiestFox válasza redzsi (#29001) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Nagyon szép!
Én is kérek estére ilyen meccset, hogy nincs DD. :D

(#29003) Chabe89 válasza FoxiestFox (#28998) üzenetére


Chabe89
addikt

Ha jól tudom te nem tankoztál. Nem tudom az artyhoz mit szólnál. :D Azért nem ennyire egyszerű CV-zni. Annak mi értelme lenne, ha odarepülsz és 2-3 squadronnal tolsz egy BB mondjuk 10k-t és cserébe a repülőid felét elveszíted. Elbaxott egy class az biztos és nem is lehet úgy megcsinálni, hogy az mindenkinek jó legyen.

(#29004) FoxiestFox válasza Chabe89 (#29003) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Hát ja. (Artyról videókat láttam, beteg cuccok :D ).
Minden további nélkül meg lehetne csinálni úgy, hogy balansztörés nélkül legyen egy jutalmazó class, amit megéri játszani.
Értem, hogy a WW2-ben már durván bejött az "air strike", de nyilvánvaló, hogy ez a megközelítés nem maradhat a jelenlegi formában a játékban, ha azt akarják, hogy ne sírjunk folyamatosan miatta.

Szerintem:

- Átláthatóvá (és default bekapcsolttá minden noob.. új játékos számára) kell tenni a spotolt hajók számát.
Jelenjen meg pl egy ikon az adott hajóval, amit spotban tart a CV, és legyen mellette egy számláló. Bizonyos küszöbök átlépésénél (pl 5mp - 50xp, 10mp - 100xp, stb) jelezni kell a kapott spotting xp-t a játékosnak, AZONNAL, hogy össze tudja kötni a butus kis fejében, hogy SPOTOLNI JÓ NEKI IS. DD-k spotolása legyen extra xp, így a tényleg nem túl értelmeseknek is leesne, hogy mi a dolguk egy része.
Ez amúgy nem csak CV perk kéne legyen, a spottingot és következményeit kb ebben a formában kéne implementálni minden class számára, hogy tudják, mi a helyzet ezzel az egésszel.

- Szintén azonnal láthatóvá és default bekapcsolttá kell tenni a spotting dmg-et, és itt is azonnal látniuk kellene, hogy ez mennyi xp-t ér nekik.
Eltérő reward DD, cirka, és BB, vagy CV spotért, és spotban tartásért. Ha folyamatosan DD-t spotolsz, pörögjön szépen a spotting és xp reward számlálód, instant feedback.

- Be kell vezetni a CV-based achikat, spot, support, és strike terén egyaránt. Érjen többet a az első kettő, mint az utóbbi, hogy ne a fraget kergessék akár map szélén, vagy a legnagyobb hp-val rendelkező célpontra dobáljanak, mint egy agyhalott.
Ha fél perc spot után jön egy keep scouting expert achi pl, ami dob valami hasznos zászlót, vagy ilyesmit, mindjárt előrébb vagyunk, és jöhet a scouting expert, ha még többet spotol, még jobb rewarddal, stb

- Brutális strike power nerf, de már tegnap.Tudom, ezért sírnának legtöbben, de a többi játékelem jutalmazása kompenzálná, és szerintem ez az egész CV balansz kulcsa.
Nem normális, hogy egy erős közepes CV játékos oda tud repülni szinte bármely hajó mellé, és legrosszabb esetben a def AA baiting után, de ki tudja csapni, vagy harcképtelenné tenni, passzív játékra kényszeríteni. Sokat játszottam Montival, tudom, mit tud egy full AA build Monti, ahogy azt is, hogy a gyenge CV játékosok ellen viszonylag biztonságban van, mert ők sokat szöszölnek a drop beállításával, vagy autodropolnak.
Az előbbi esetben sokat töltenek az AA buborékban a gépek, így van idő leszedni egy részüket, második esetben pedig könnyebb a dodge.
Viszont egy jó CV-s felméri a helyzetet messziről, kalkulálja, hogy merre fogsz fordulni, beállít egy crossdropot, és nem szöszöl, azonnal dob, sok esetben kicsit távolabbról, hogy még kevesebb gép legyen a close range bubble-ben, és még jobban fókuszálja a találatait. A legjobbak egyszerűen együtt tartják a torp squadokat, és majdnem egyszerre, 1-2 mp különbséggel dobnak egy fésűt, ami a legtöbb BB-nek is dev strike-ot és a játék végét jelenti, ha mégsem, majd a tűz a bombázók után.
Ennek egyszerűen azért kell eltűnnie, mert senki sem 3-4 percet akar élni egy csatában.
A cél az lenne, hogy közepes játékkal is több, mint a csata felében életben tudj maradni (hacsak nem követsz el valami ökörséget, mondjuk belevágtatni egy DD terítette torpfalba, vagy megmutatni a cirkálód oldalát egy flanknyi BB-nek), és részt tudj venni a csatában, fejlődni tudj benne.
Ennek fényében a CV torp sebzés harmadolása alsó hangon (iggen, tudom, már így is jaj de kevés [lfszt] ), viszont a flooding esély növelése. AP bombák elfelejtése, vagy jelentős átdolgozása. Pl db-k esetén a fókusz inkább az ellenfél hajóin lévő modulok ritkítása, főágyúk cooldown-ra tétele jó goal lehetne, jó rewarddal.

- Több setup, sokkal jobb testreszabahatóság minden CV-re, kezdve mid tier egy szép tutoriallal, amiben MINDEN szituáció (strafe,manual drop, dodge, mozgó célpontra drop, dodge-oló célpontra drop, DD-re drop) benne van, és nem mehetsz randomba, míg nem teljesítetted és értetted meg.
Upper-mid tier már teljesen szabadon tudd testre szabni, hogy milyen repülőből mennyit viszel a hangárod kapacitásáig, és hány repcsiből álljon egy adott group, nyilván egy értelmes felső limittel.
Ha neked pl 4x4 torp bomber kell, fighter nélkül, tudd megtenni, de ha valakinek 2x6 torp, és 1x4 fighter, szintén.
Nem vagyok expert CV-s, de értitek a lényeget. Ne tudja az ellenfél az első két squad spotolása után, hogy mire számíthat.

- IJN és US CV-k közötti különbségek balanszolása. Ne legyen egyértelmű győztes, a különbségeiket el kéne simítani, a tulajdonságaikat közelebb hozni egymáshoz, hogy a skill, a jó squad-összeállítás, az aktív csapatmunka motiválja a játékot. A történelmi hűséget pls ne hozza fel senki, azt rég elengedték a játék összes aspektusában, ami egy jó dolog, mert a legunalmasabb, egyoldalú cucc lenne, ha megtartották volna.

- CV-re képzett kapitányok esetén teljesen eltérő kapitány perk tábla, ezzel együtt a CV-hez kapcsolódó perkek kiszedése a többi classra képzett kapitányok esetén (oli vs Iowa - expert rear gunner esete), azok más perkekkel pótlása, melyek ad adott classnak adnak új dimenziókat.
Ez megnyitná az utat további király testreszabási lehetőségekre CV-k számára csakúgy, mint a többi classnál. Nem csak defense-offense lenne a választási lehetőség.

- Ne vehess prém CV-t, míg nincs legalább x csatád legalább x átlagxp-vel, megegyező tierben, tech tree CV-vel. A CV pont az a class, amit még annyira sem tudsz játszani nulláról, mint egy DD-t, csak kattintgatni fogsz, mintha elromlott volna az egered.
+ tech tree és prém CV-k egy szintre hozása. Jelenleg az összes prém CV durván erősebb a tt megfelelőjénél, ezt nem ártana elfelejteni.

Így első blikkre nekem ennyi jutott eszembe, mint CV rework, néhány általános, többi classra is kiterjesztendő ötlettel.

[ Szerkesztve ]

(#29005) olivera88 válasza FoxiestFox (#29004) üzenetére


olivera88
veterán

Montit úgy kidobtam utolsó Midwayes csatámban pár napja. :)) :DD Öröm volt nézni. 11 TB találat, majd 4-5 k flooding és dev strike. :DDD 80 k huss..

Az új Midway brutális , igaz kissé csökkentve lett a hangár mérete de így is brutál potenciál van benne.. Amikor két squadronnal csinálhatsz 80 k egy dobással..

[ Szerkesztve ]

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#29006) FoxiestFox válasza olivera88 (#29005) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Pontosan ennek szakadna vége, hogy egy magadfajta tehetséggel rendelkező játékos klikk-klikk kitossza az egyik legjobb AA-val szerelt top BB-t. :)
Nyilván nem fogják meglépni, de meg kéne, és még én is elkezdenék CV-t játszani. :D

Meg kéne dolgoznotok az agyatokkal a CV játék közben. Ha pedig nem menne, és nem lennétek jók, mennétek vissza szépen a többi classra fragnek, és helyreállna az egyensúly az erőben.
Obi-Wan sem mondhatná másképp.

[ Szerkesztve ]

(#29007) olivera88 válasza FoxiestFox (#29006) üzenetére


olivera88
veterán

Mit vársz? :U H fullra megnehezithessék a dobást vagy még papirabb gépeket. :U
Átlag BB sek nagy részét nem nehéz jól megszedni, főleg Midwayyal a sűrűs dobási minta miatt, de még Hakuval se.. Lehet látni időnként értelmesebb BB ket akik megpróbálnak kifogni torp bombereken, de azokat is meglehet szedni általában ha figyel az ember jobban...
A felület meg tényleg lehetne jobb... Strafenél is vannak bénázások időnként h gépeket lemaradva látod..

[ Szerkesztve ]

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#29008) FoxiestFox válasza olivera88 (#29007) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Leírtam, mit várnék.

(#29009) sh4d0w válasza FoxiestFox (#29006) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

A helyedben ezt a többi ötlettel együtt elküldeném a WG-nek.

https://www.coreinfinity.tech

(#29010) sh4d0w válasza olivera88 (#29005) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Neked volt öröm nézni, a másik meg gondolom a haját tépte.
Jártam úgy Furutakával T7-ben, hogy alig 2 percig voltam játékban, mert kihajítottak torpedóval. Tényleg élvezetes kör volt...

https://www.coreinfinity.tech

(#29011) olivera88


olivera88
veterán

Állat ez a Repu.. Ahhoz képest milyen jól indult az eleje, csak 200 k lett a vége...

Strike power nerfel nem értek egyet, ahogy kb senki. Egy CV legyen kemény.. Jó csapatjátékkal lehet védekezni a CV ellen, csak hát nem ez van leginkább.. A csatahajók nagyja szerteszéjjel, map szélén halászgatnak valahol, vagy ennek az ellentéte mikor egyedül , vagy egy másik BB társaságában rohannak capre, ezzel tálcán kinálva magukat a CV nek. Csoportban lévő hajók ellen jó CV s se nagyon tud tenni..

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#29012) FoxiestFox válasza olivera88 (#29011) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Kemény a taktikus játékkal lenne a class, így csak noobok farmolnak vele, és ennyi is marad a tudása a többségnek.
Csapatjáték pedig ritka randomban, számításba sem kéne venni a lehetőségét, mert a legtöbb ember kb annyira törődik a supporttal, mint te. Szóval épp a fent vázolt instant feedback tudná megoldani a dolgot, nagy részben a CV-k gatyába rázása által.

El kellene szakadni ettől az egész dmgdmgdmgdmg bullshittől, és picit értelmesebben nézni ezt az egészet, főleg a levegőből, ami eleve egyfajta taktikai cuccnak lett szánva, csak végül dmg farm lett belőle.

[ Szerkesztve ]

(#29013) sith7 válasza FoxiestFox (#29000) üzenetére


sith7
nagyúr

eléggé ... más dolog csinálni, meg más dolog beszélni róla :U

(#29014) FoxiestFox válasza sith7 (#29013) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Melyik, általam állított dologgal van problémád, és mit csinálnál másképp? Vagy az összefüggések hiányoznak a szemforgatás mögül? :D
Upper mid tierig elvittem az egyik ágat. Nem voltam rossz benne. Már ott erősek. Fentebb vicc.
Nem is értem, mit akarsz. De tényleg, kíváncsi vagyok.

(#29015) sith7 válasza FoxiestFox (#29014) üzenetére


sith7
nagyúr

csak kíváncsi voltam, hogy játszottál is velük, vagy csak a levegőbe beszélsz és szidod őket, mint a wotban az artykat a nagytöbbség

(#29016) FoxiestFox válasza sith7 (#29015) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Szerintem a hosszabb hozzászólásomból elég világosan kivehető, hogy tudom, miről beszélek. ;)
Meg így lassan 10k csata után ismerem 1-2 aspektusát a játéknak, most hogy ezt megbeszéltük, érdemi ötlet, hozzáfűznivaló, felvetés, akármibármi? :D

(#29017) sith7 válasza FoxiestFox (#29016) üzenetére


sith7
nagyúr

a hosszabb hozzászólás utólag született, mint ahogy feltettem az első kérdést

(#29018) sh4d0w válasza olivera88 (#29011) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Azt elfelejted, hogy randomban nincs csapat, legfeljebb a divtársaid. Egyet meg azért nem értesz vele, mert akkor skill kéne a CV-játékhoz.

https://www.coreinfinity.tech

(#29019) szilva01


szilva01
őstag

Én úgy érzem a dd-ket nagyon bünteti a játék, ha csapatcentrikusan játszanak. Solo cap, kétszer füstöltem be az összes BB-t (ebbe szerintem beleszámít a Moskva) és közben spottoltam az ellenfelet. A jutalom: utolsó a csapatban... gg :C

Szerk.: tényleg túl van tolva a damért járó xp, ha ott füstölök ahol ÉN tudtam volna lőni, meg jó torpokat indítani, akkor valszeg vesztünk, de nem vesztek csillagot. :U

[ Szerkesztve ]

(#29020) frame>24 válasza szilva01 (#29019) üzenetére


frame>24
addikt

De a BB-k füstölése tipikusan nem ér sokat nemde (0.6.12)?
A gyenge, de gyorstüzelő CL-eket szokás füstölni, hogy a köd 1-1,5 perce alatt kihányják a sok (esetleg tűzgyújtó) salvot, aztán spuri.
BB-k esetében csak a gyógyulni kívánó / menekülő szerencsétleneket szokták takarni.

[ Szerkesztve ]

▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1

(#29021) Ted_Beneky


Ted_Beneky
senior tag

A konténerekből nyitott modulokat írja valahol a játék, hogy milyen hajókon lehet használni, vagy végig kell nézni az egyes hajókat külön-külön, hogy azokra megfelelőek-e?

Csillagkaput a Csillag térre!

(#29022) sutyerák007 válasza Ted_Beneky (#29021) üzenetére


sutyerák007
senior tag

(#29024) Ted_Beneky válasza sutyerák007 (#29022) üzenetére


Ted_Beneky
senior tag

+ @Chabe89

Köszi! :R

Csillagkaput a Csillag térre!

(#29025) FoxiestFox válasza Chabe89 (#29023) üzenetére


FoxiestFox
félisten

A Monti modul elég béna lett.

(#29026) szilva01 válasza frame>24 (#29020) üzenetére


szilva01
őstag

Egy szorost füstöltem végig mindkéteszer egy cap két oldalán, nem volt senki a füstben, csak takarta őket.

De nem az a lényeg, nem játszom különösebben jól, csak ezt tapasztalom amit leírtam. :R

[ Szerkesztve ]

(#29027) olivera88 válasza Chabe89 (#29023) üzenetére


olivera88
veterán

Repura -18 as reload :O Omg. Az kemény .

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#29028) frame>24 válasza Chabe89 (#29023) üzenetére


frame>24
addikt

Sok helyen poén lehet (Mino-ból Perth szerű kisgőzös, ultra skill wall Shima, extreme stealth Gearing, stb.), de pl. a Montana és Conqueror esetében nem értem a " -% steering gears repair time" cuccot: nem rémlik, hogy bárki bárhol panaszkodott volna ezen modulok sérülésére BB-ken...

jah igen, Republique reload buff: ha ezt behozzák, lassan tényleg arra költöm az fxp-t. ;]

[ Szerkesztve ]

▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1

(#29029) #52588800 válasza frame>24 (#29028) üzenetére


#52588800
törölt tag

Conq -nál az a rész a torpedótalálatokra vonatkozik. Montananál meg nem tudom, nincs nekem.

(#29030) Akagi válasza FoxiestFox (#29004) üzenetére


Akagi
tag

Nekem mindössze egy Zuiho-m van, de engedtessék meg pár észrevétel. A ösztönzési rendszer némi reformra szorul ebben tökéletesen egyetértek.
Másrészt a balanszbeli problémák tekintélyes része abból fakad, hogy egyszerűen nem egy kb 40X40km méretű zsebkendőre valók a CV-k (és nem mellesleg a BB-k se). Tudom a játszhatóság érdekében.... A repülőről való kis észlelési táv is egy vicc, és egy BB ha felrakja a concelamentes cuccait akkor szinte nehezebb észrevenni mint egy cirkálót ezek nélkül. Másrészt szerintem a CV csapásmérő erő függetlenül attól, hogy mindenáron supportot szeretnétek belé látni. Igen senki sem szeretne 2-3 percet élni egy csatában, de ilyen alapon a BB is túl erős, mert egy jól sikerült sortűz lyukas konzervdobozt csinál egy cirkálóból, szerintem teljesen rendben van, ha egy jól sikerült drop a tenger fenekére küld egy csatahajót. Növelni kéne a süllyesztés esélyét? Épp elég magas az már így is.
A repülők testreszabása elsőre jól hangzik, de belegondoltál milyen extrém elosztások lehetnek és ezek mit okozhatnak?
Külön kapitányi perk tábla? Akkor megszűnik a kapitányok átjárása a hajótípusok között? Mert akkor kellene egy külön a rombolóknak, ha már azoknak van akkor.... :) szóval érted...
Ez a ki mit vehet meg és mikor téma eléggé ingoványos terület, elvégre a WG-nek ebből van pénze.

Engem az zavar, hogy már gyakorlatilag mindenki egy testhezálló sziget mögött sunnyog és megpróbál 1-2 lövedéket átgyötörni a két sziget fölött (elvégre a másik fél is ott van), ha ez a skilles játék akkor én kérek elnézést.

Tudom, tudom egyes, ülök is le.

Segítség eltévedtem!

(#29031) TCSZ


TCSZ
senior tag

Ha a Wargaming helyében lennék, akkor lenne egy 3. típusú zászló, amit minden hajóra fel lehet rakni és összegtől függően különböző bónuszokat adna és mindenki meg vehetné a saját hazájának a zászlóját.Magyarból is fogyna szerintem rendesen...
Példa a bónuszokra: +credit, kevesebb szerviz költség, + XP.
A spottolásért és a foglalásért mennyi Xp jár? Ha már szóba került....
Noobként azt mondom, hogy jobb lenne ha noobok és a tanultabbak külön szerveren lennének. Csak mi alapján szedje szét őket a rendszer?

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#29032) sh4d0w válasza TCSZ (#29031) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Egy ladder tökéletesen megoldaná.

https://www.coreinfinity.tech

(#29033) TCSZ válasza sh4d0w (#29032) üzenetére


TCSZ
senior tag

Kifejtenéd kérlek?

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#29034) FoxiestFox válasza Akagi (#29030) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Értem ezt a nézőpontot is, de nem értek vele egyet.

"Másrészt szerintem a CV csapásmérő erő függetlenül attól, hogy mindenáron supportot szeretnétek belé látni. Igen senki sem szeretne 2-3 percet élni egy csatában, de ilyen alapon a BB is túl erős, mert egy jól sikerült sortűz lyukas konzervdobozt csinál egy cirkálóból, szerintem teljesen rendben van, ha egy jól sikerült drop a tenger fenekére küld egy csatahajót. "
Oké, legyen csapásmérő erő, ha megcsinálják az új, smooth irányítást, annyi lesz a CV, hogy majd jól csapásmérhetik egymást.
Fun fact: A játék a megjelenése óta képtelen a playerbase 80%-át rávenni a csapatmunkára. Az általam vázolt megoldással a CV-k néhány UI feedback alapján megértenék ezt a részt, és ez jó hatással lehetne hosszabb távon minden classra.
A BB salvo ellen cirkálóknak van counterplay, jól kell wasdolni, és jól kell helyezkedni. (Főleg hogy mostanában a spaced armoros hulladékok jönnek cirkából is, nemhogy dev strike, de cit is egyre ritkább, ha tudja, mit csinál). Egy BB számára nincs counterplay, ha egy CV odakattog mellé, és letesz 15 csomagot.
Ezért írtam, dmg nerf, DE növelt esély a modulsebzésre. Meg lehetne oldani, hogy a CV tudjon dobni manuált pl direkt főágyúkra, ha látja, hogy egy baráti BB épp harcol egy ellenféllel, az ellenfél ágyúinak cd-re tétele nagyobb segítség lenne, mint lelopni a fraget és elcseszni egy jó kis 1v1-et.
Ehhez kapcsolódóan még nem írtam, de alap, hogyha egy CV dropol egy ellenfelet, és elront rajta valamit (kormány, meghajtás, torpvetők (de akár be lehetne hozni hogy radart, hydro-t is cd-re vághassanak), akkor minden csapattagnak látnia kéne, hogy az adott ellenfélen épp mi nem működik. A neve mellett jelenjen meg a modul feketével pl.
Példaszitu: Desmo igyekszik egy cap felé radarozni, de látod, hogy a rombolótok szeretné befoglalni. Def AA baiting után dropolsz rá, nagy részét kikerüli, de 45 secre kipattintottad a radar modulját, és 25-re a kormányát.
Kérsz a csapatodtól egy focus fire-t rá, ők látni fogják, hogy hopp, nincs kormányzása, csak hagyni kell, hogy forduljon még kicsit, és blapp.
Lenne esélye életben maradni is, egyszerűen repair party, ebben az esetben azt jelölnéd ki rá, hogy offoltad a repairt, és azért kérsz fókuszt.

"A repülők testreszabása elsőre jól hangzik, de belegondoltál milyen extrém elosztások lehetnek és ezek mit okozhatnak?"
Bele, nem az én dolgom kitalálni a pontos paramétereket, az elv volt a lényeg, ami nem csak szükséges, de must have lenne régóta, ha majd CV-zel többet, látni fogod.

"Külön kapitányi perk tábla? Akkor megszűnik a kapitányok átjárása a hajótípusok között? Mert akkor kellene egy külön a rombolóknak, ha már azoknak van akkor.... :) szóval érted..."
Ja, ez tulajdonképpen nem kéne CV-kre korlátozódjon, szerintem egyértelmű, hogy minden classnak külön kapitány perk rendszer kéne, mivel viszont leginkább a CV játéksítlus tér el a többitől, ezzel kéne kezdeni.
Átjárás? Miért, te gyakran játszod a CV-d DD kapitánnyal? Kétlem.
Ha át akarsz tenni egy CV-re perkeltet valami másba, egyszerűen a retraining átváltaná a perk táblát az adott classhoz valóra. Mekkora mágia lenne tényleg :P

"Engem az zavar, hogy már gyakorlatilag mindenki egy testhezálló sziget mögött sunnyog és megpróbál 1-2 lövedéket átgyötörni a két sziget fölött (elvégre a másik fél is ott van), ha ez a skilles játék akkor én kérek elnézést."
Ez attól függ, milyen hajóktól látod ezt. Van, ami távolról spamelésre való, van, ami sziget mögül radarral cap controlra, és van, ami sziget mögül daka-daka, tehát igen, sok esetben ez a skilles játék, le kell törjelek.
Nem mindenki olyan oktondi, hogy a csatahajók előtt próbáljon kacsázva életben maradni, hanem használják a terepet. Szörnyű, mi?

Ma pl egyik csatában pont a kuki jobbik végén voltam, és megfigyelhettem az agyhalott CV-s magatartást T9-ben.. volt egy majdnem full Repunk spawnon, egy Asashionk az ellenfél CV környékén, és egy low hp NC-nk az enemy bázison, foglalva azt.
Na mit gondolsz, mire dobált az ellen a meccs vége előtt 2-3 perccel is? Igen, a Repura. És egész meccsen csak a csatahajókat dmg farmolta, majdnem dupla xp-je lett, mint a másodiknak a csapatában, aki egy Desmo volt, és legalább megpróbált DD-t vadászni.
És a legtöbb ilyen. Mert megszokjátok, hogy lehet 40-80k-t kattintani egy dropból, és úgy gondoljátok, hogy arra való a class, és a játék semmit sem árul el arról, hogy nem, mert a sebzés még mindig túl sok xp..

Nézd csak, longley barátunk is hogy felgőgicsélt már a gondolatától is egy érdemi CV reworknak, egy olyannak, ami tényleg egy hasznos, kiegyensúlyozott classt csinál, és megszüntetni a jelenlegi undorítóan op implementációt... az első reakciója az volt, hogy gihihihi, épp nem rég dobtam 80k-t egy Montira, ahahahghihuhuh. :U
Ránézve a Midway statjára: 30% winrate, 127k átlag.
Haku: 31% wr, 97k.
De folytathatnám. Egy kivételével, ami a Kaga, az egyik legduvább prém CV, 50% alatt van a winrate-je CV-vel.
És nem csak ő ilyen agyhalott (bocs a statshamingért, oli, de úgyis bírod :D ), a legtöbb CV ilyen.
Szerinted nem azért van ez vajon, amit vázoltam? Hogy a jelenlegi implementáció egy rakás kaki? Hogy egy brutális carry classt, amivel a DD után a legjobban lehet wr-t boostolni a megfelelő célpontválasztással, és a megfelelő csapattársak védelmével, dmg farmra használnak az emberek?

[ Szerkesztve ]

(#29035) #52588800


#52588800
törölt tag

Lényegében a csapatjátékot kell erősíteni. Van erre egy egyszerű megoldás. A vesztes csapat annyi XPt fog kapni fejenként, mint ami a csapat átlaga (vagy leggyengébb tagja). Egyből győzelemre fog játszani mindenki, és nem XP farmolásra.

[ Szerkesztve ]

(#29036) FoxiestFox válasza #52588800 (#29035) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Ez azért nem működne, mert egyedül a sebzést nézik legtöbben, nem az xp-t. Ezzel még nem veszed rá sem a CV-ket, sem a hátul campleő BB-ket arra, hogy tegyék a dolgukat. Nem érdekli őket az xp, csak a sebzés.
Állítom, a playerbase egy része nem is látja az összefüggést. :(

(#29037) #52588800 válasza FoxiestFox (#29036) üzenetére


#52588800
törölt tag

Előbb - utóbb csak feltűnne nekik, hogy hiába a sebzés, nem haladnak.

(#29038) olivera88 válasza Akagi (#29030) üzenetére


olivera88
veterán

Igen csapásmérő erő.. Ezzel egyetértek, ne felejtsük hogy Yamato és Musashi vesztét is CV okozta, ennek megfelelően játékba is tükrözni kell a CV k erejét.. Persze lehet kissé túl erősek lettek, de ugyanaz elmondható egyes hajók légvédelméről is.. .
A strike power csökkentését talán a squadronban lévő gépek számának csökkentésével kellene megoldani, egy torpedos squadban lenne 3 gép legfeljebb, és 2 squadron lenne a Japánoknál, így nem lenne az hogy full HP ről vágnak ki..
Milyen smooth irányítás? :F

[ Szerkesztve ]

LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

(#29039) frame>24


frame>24
addikt

Apropó CV + "wasd"

▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1

(#29040) TCSZ válasza frame>24 (#29039) üzenetére


TCSZ
senior tag

Biztos valami spéci kapitány skill. :P

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#29041) sh4d0w válasza TCSZ (#29033) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

A ladder a teljesítmény alapján rangsorolja csoportokba a játékosokat, így nem fordulhat elő, hogy a noobok elrontják a jobbak játékát. Ha elkezdesz jobban teljesíteni, feljebb lépsz, ha rosszabbul, leesel - mint a CB-ben.

https://www.coreinfinity.tech

(#29042) FoxiestFox válasza sh4d0w (#29041) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Ez a top kívánságom ebbe a játékba. Mindenkinek lejjebb menne az átlaga, mert taktikusabb, lassabb lenne a játékmenet, és nem lehetne núb broadside-okon potyázni olyan sokat, mint most, viszont szórakoztatóbb is, szerintem. Az előző ranked szezon számomra hasonló volt ehhez.

(#29043) TCSZ válasza sh4d0w (#29041) üzenetére


TCSZ
senior tag

Ez oké. De mi alapján nézné a teljesítményt? Win rate? Spórolás és foglalás? Dkg? Xp? Mennyi ideig volt csatában? Vagy ezek kombinációja?

Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.

(#29044) FoxiestFox válasza TCSZ (#29043) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Szerintem dekagram alapján.

(#29045) Akagi válasza FoxiestFox (#29034) üzenetére


Akagi
tag

Ezért írtam, dmg nerf, DE növelt esély a modulsebzésre. Meg lehetne oldani, hogy a CV tudjon dobni manuált pl direkt főágyúkra, ha látja, hogy egy baráti BB épp harcol egy ellenféllel, az ellenfél ágyúinak cd-re tétele nagyobb segítség lenne, mint lelopni a fraget és elcseszni egy jó kis 1v1-et.
Hát izé, nálam a legnagyobb segítség az, ha lekapja rólam az ellent(jó, jó ha kéne az a kill vagy élvezetes a meccs akkor lehet nyűgös leszek), de kinek a pap... Ha már beszált a CV akkor az már nem 1vs1.

Példaszitu: Desmo igyekszik egy cap felé radarozni, de látod, hogy a rombolótok szeretné befoglalni. Def AA baiting után dropolsz rá, nagy részét kikerüli, de 45 secre kipattintottad a radar modulját, és 25-re a kormányát.
Kérsz a csapatodtól egy focus fire-t rá, ők látni fogják, hogy hopp, nincs kormányzása, csak hagyni kell, hogy forduljon még kicsit, és blapp.
Lenne esélye életben maradni is, egyszerűen repair party, ebben az esetben azt jelölnéd ki rá, hogy offoltad a repairt, és azért kérsz fókuszt.

Minek ikon? Bőven elég ha ki van rá tűzve a véres rongy. Már így is aggasztó a keselyűzés, mikor mindenki rávált a szerencsétlenre és 8-10-en lövik minden mást félretéve, mert kell a frag... Másrészt honnan a búsból tudod 1X km távolságból hogy épp nem üzemképes a pl hidró vagy radar?

Raktam már átskillezett dd kapitányt bb-be.

Manuál dropban könnyebb lehet kicsapni a dd-t ugyanis párszor voltam már szenvedő alanya, de ha van egy kis hely, sebesség, és időben elkezdedd az ellenakciót akkor jó esélyeid vannak arra, hogy max 1-2 torpot szedj össze 2-3 dropból, főleg akkor ha a CV kicsit elméri a dolgot. Autodrop esetén (pl Zuiho), csak nagy szerencsével szedsz ki dd-t torpral.

Ránézve a Midway statjára: 30% winrate, 127k átlag.
Haku: 31% wr, 97k.

Ezek a sebzésátlagok jónak tekinthetők? Nekem 29 csatából Zuihoval 58%win 49k dam és 10 repülő az átlag.. (az egyik legjobb statom).

Ez attól függ, milyen hajóktól látod ezt. Van, ami távolról spamelésre való, van, ami sziget mögül radarral cap controlra, és van, ami sziget mögül daka-daka, tehát igen, sok esetben ez a skilles játék, le kell törjelek.
Nem mindenki olyan oktondi, hogy a csatahajók előtt próbáljon kacsázva életben maradni, hanem használják a terepet. Szörnyű, mi?

Milyen hajó, milyen hajó, minden cirkáló és minden bb tisztelet a néhány kivételnek, de mostmár a dd-k is kezdenek átszokni rá (nem egy fubukit látok hasonló stratégiával pedig annak a hajónak, ha van is erőssége az nem az ágyúja). Félre ne érts, nem az a bajom, hogy van olyan hajó amihez ilyen stratégia kell, hanem az hogy minden hajóval ezt kell csinálni. Legalább 1 hónapja nem ültem bb-be random csatába, mert cirkálóval még el tili-tolizgatok a sziget mögött, de bb-vel ez nagyon nehezemre esik.
Az operationok az utolsó mencsváraim bb szempontból, a mostani ráadásul megfelelően kemény is tud lenni.
Nah kisírtam magam, megyek aludni (éjszakás voltam ugyanis).

Segítség eltévedtem!

(#29046) sh4d0w válasza TCSZ (#29043) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Körülbelül millióegy adat áll rendelkezésre, amelyek kombinációjából ki lehetne számolni egy értéket, amellyel rangsorolni lehet a játékosokat. Ha más játéknál meg lehet csinálni, akkor itt is, csak akarat kéne hozzá és akkor nem lennének olyan csaták, ahol felbillen az óceán.

https://www.coreinfinity.tech

(#29047) FoxiestFox válasza Akagi (#29045) üzenetére


FoxiestFox
félisten

"Hát izé, nálam a legnagyobb segítség az, ha lekapja rólam az ellent(jó, jó ha kéne az a kill vagy élvezetes a meccs akkor lehet nyűgös leszek), de kinek a pap... Ha már beszált a CV akkor az már nem 1vs1."
Rólam meg ne kapjon le semmit senki, max abban esetben, ha sokkal kevesebb a hp-m, mint az ellenfélnek, és/vagy kereszttűzben vagyok, és meghalnék, ha nem teszi.
Elegem van már abból, hogy egy egész meccs alatt felépített szituációt, melyben sikerül elérni valamiféle közelharcot az ellenfél csatahajóival, megspórolva elég hp-t, hogy megnyerhessem, eltosz egy CV a légi skilljével, mert odapotyogtatja a szarját, lelopva, vagy olyan alacsonyra sebezve az ellenfelet, hogy már nem kihívás bármit csinálni neki.

"Minek ikon? Bőven elég ha ki van rá tűzve a véres rongy. Már így is aggasztó a keselyűzés, mikor mindenki rávált a szerencsétlenre és 8-10-en lövik minden mást félretéve, mert kell a frag... Másrészt honnan a búsból tudod 1X km távolságból hogy épp nem üzemképes a pl hidró vagy radar?"
Azért ikon, de lehet, villogó ikont kellett volna írnom, mert a playerbase többsége növény, és még egy kiradarozott DD-re is képtelen fókuszálni, talán, ha jelezni lehetne számukra egy CV-ből, hogy "hello, most csináltam valamit, ami által nektek könnyebb dolgotok lesz a célpont ellen pár másodpercig", ez el tudna kezdeni változni.

"Ezek a sebzésátlagok jónak tekinthetők? Nekem 29 csatából Zuihoval 58%win 49k dam és 10 repülő az átlag.. (az egyik legjobb statom)."
Nem, ezek borzasztó hitvány statok, ahogy a kontextusból is nyilvánvaló volt, példajátékosunk nem csapatjátékot játszik, hanem a sebzést farmolja.
A te CV statod abszolút rendben van, főleg első CV-snek.

A szigetkempre nem tudok mit mondani már, idióták voltak, vannak, és csak még több lesz. Azért nem kell hangosan felzokogni, ha látsz egy BB-t egy sziget mögött, ugyanúgy a BB játék része a fedezékhasználat, mint bármely másik classnál. Akkor kezdj aggódni, ha az ellenfélnél van a pont, és nem pusholnak.
A sziget mögül lövöldöző DD is simán lehet, hogy fél perce elért egy torp találatot egy ellen hajón, kikényszerítve a repair party-t, és most a kicsapás kockázata nélkül szeretné kigyújtani.

A témához általánosságban.
Emlékszem, mikor lassan 3 éve elkezdtem a játékot, minden tele volt CV-vel, és DD-vel. Az első néhány száz csatában, mikor még fogalmam sem volt, mi hogy megy, a legnagyobb problémáim a rombolók voltak, főleg a japánok.
Mid tier és fentebb viszont masszívan az air cancer kezdett frusztráló lenni. Soha, semelyik csatahajónak nem volt a légvédelme elég erős, hogy meg tudja védeni magát akár egy közepes CV játékos strike-ja ellen.
És majdnem minden meccsben volt CV. Sokáig úgy volt, hogy lehet kettő is egy csapatban.
És akkor jöttek a CV nerfek, és AA buffok, cirkaágak egyre durvább AA-val, mert ez még a WG szemét is kiszúrta. Az emberek mid és high tier egyre inkább letették a CV-iket, elkezdtek más classal játszani, és elértünk abba az állapotba - ami nem sokkal ezelőttig meg is tudott maradni - hogy ritka madár volt a CV high tierben.
És ez nagyon, nagyon jó dolog volt, én sokkal több időt töltök T8-10, mióta nem kell minden meccsben air cancerre számítani.
Most viszont belengették, hogy jön a nagy rework, már most egyre többen veszik elő a CV-ket, egyre több az undorító momentum, és egyre több is lesz. Nem kizárt, hogy néhány hónap múlva ezt a kb egy éves időszakot fogom a BB aranykornak nevezni, mikor többnyire air cancer nélkül lehetett brawlingolni.

(#29048) capulet75 válasza olivera88 (#29038) üzenetére


capulet75
addikt

Igen, a Yamato vesztét is a CV okozta. Csakhogy nem egy CV hanem a Hornet, Bennington, Belleau Wood, San Jacinto, Essex, Bunker Hill, Hancock, Bataan, Intrepid, Yorktown, és Langley...

Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

(#29049) FoxiestFox válasza capulet75 (#29048) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Az egyik intro video is az, hogy szerencsétlen Yamato gondtalanul szeli a habokat, majd bumm, egy tucat air skill hajó, és rip.

(#29050) capulet75 válasza FoxiestFox (#29049) üzenetére


capulet75
addikt

Ez a CV téme angem is zavar. Soha sem játszanak csapatban, folyamat csak DMG farm. Aztán persze ha egy enemy DD megkerüli a mapot, és felbukkan, akkor meg ott anyáznak hogy senki sem fordítja arra még az ágyúi csövét sem. Amit meg tudok érteni, mert a CV álltalában magasról leszarja hogy mi van a csapatta, csak ül hátul és biztonságból farmol.

Arról meg ne is beszéljünk amikor Manyika123 38%WR-el bejön, és van 2000 csatája hordózóval, de csont nem ért semmit és amúgy is sík hülye, az ellenfél meg 73%-os ultrapro.

Szintén anomália amikor jön a 2-3 raj delfinszállitó, ledob 10-15 torpot, aztán hirtelen megtáltosodik a légvédelem és lelő 9 gépet. Miután már ledobták a cucccost...

Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  World of Warships
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.