Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz tomp #2719 üzenetére

    "Tudtommal az első évben az eladóhoz is viheted, hogy szerviz. Utána már közvetlenül a szervizzel kell tárgyalni."

    Rosszul tudod.

    Tartós fogyasztási cikket annak teljes jótállási időtartama alatt viheted a forgalmazóhoz (az "eladó"), amennyiben úgy tartod jónak.

    A fogyasztói szerződést vele kötöd (amikor megvásárolod a terméket), vele állsz jogviszonyban, a törvény által garantált garanciális jogaidat neki kell biztosítania.

    (Ha számodra kényelmesebb közvetlenül a szervizhez fordulni, azt is megteheted, de erre egyetlen forgalmazó sem kötelezhet téged, amíg a megvásárolt termékre érvényes jótállás él.)

    Ezen kívül törvény írja elő, hogy a "rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani."

    A legtöbb televízió ebbe a kategóriába tartozik. Tehát még csak vinni sem kell sehová, hanem megvárni, amíg a szerviz képviselői megérkeznek, és a helyszínen javítják, vagy (saját költségükre) elszállítják, majd visszahozzák a javított példányt.

    A termék hibájára vonatkozó bejelentést pedig - szintén - akár a forgalmazónál, akár a szerviznél megteheted.

Új hozzászólás Aktív témák