Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- bambano: Bambanő háza tája
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Giot
addikt
válasz
Davidof92 #8176 üzenetére
Igazad lehet a váltóval kapcsolatban, most gondolkodom, hogy a váltót is megvettem anno az 1.6 motorhoz.
Ha tipusazonos a motor (5 ajtósban 1.0, 1,3 8V, 1.3 16V) akkor nem olyan sok pénz a lepapírozása, vagy 30eft. Motort meg ki lehet fogni 50 környékén.
A Racing bazáron nézegesd én is ott hírdettem, meg a régiswfit.hu-n. -
Davidof92
senior tag
válasz
Vesztor87 #8174 üzenetére
1.6-os motorra 1.0 váltót elkell felejteni. Nem megy fel rá, mert az 1.0 és 1.3 lendkerekei kisebbek mint az 1.6-osé. Az 1.6-osnak nagyobb a kuplungja is (200m vs 190mm )
1.6-ra csak az 1.6 váltó megy fel. Az a leghosszabb ami létezik a régi swiftekbe, 2-esbe 120 felett van picivel a vége azt hiszem. Azt a 7500-as fordulatot megnézném én széria dugóval meg hajtókarokkal, mivel az 1.6-os nagylöketű (90mm) a furat nem változott.
legrovidebb tengelytávja a 3ajtósnak van, a 4 és 5 ajtós hosszabb valamennyivel, nem tudom pontosan mennyivel) Illetve magasabb is.
ülés: a régi swiftekbe ilyen laposak voltak(bár nagy méretem miatt kényelmes nekem), az újakba voltak ilyen sportülések(illetve gti-be), elvileg azok kényelmesebbek.mindenkinek: Épp ezen agyaltam énis, hogy motorcsere az 1.6-ra, de legalább az 1.3-ra. Mondjuk a mifajta 5 ajtós csapotthátújúnkat szerelték 1.3-al. ettől függetlenül sok pénz.
-
Giot
addikt
válasz
Vesztor87 #8174 üzenetére
Akkor abba rendesen bele van nyúlva, mert gyárilag 6,7 környékén tiltja a fordulatot. Azért mehet 120at kettőbe bár nekem az egy kicsit soknak tűnik ezres váltóval. Viszont az 1.3as váltóval mehet addig.
"A 4 ajtós egyébként masszívabb darab?" A kaszni biztosan ugyanaz csak kapott egy lépcsőt hátulra.
Ami érezhetően masszívabb az a 2es swift, igaz a rövid tengelytáv miatt, hajlamos nagyobb tempónál, komolyabb bukkanónál, 4 vagy 5 személlyel, fenékre csüccsenni ami elég kellemetlen élmény.
Egyébként kifejezetten jó a futóműve a kettesnek, feszes már már sportos (Emiatt a keresztbordákon való áthaladás sem egy nagy élmény). Jól terpeszt a kanyarban. Pld ha megindul a fara, amit eddig csak egyszer sikerült belőle kihoznom, egy kis ellenkormányzással visszarántható. Míg az egyessel lehet bűvészkedni.Az Ignissel meg menten pánikba esnék ha elindulna a fara.
Ha 1es swift akkor 1.3 16V, vagy 1.3 8V, az 1.6 ha sokat használod pályán. Legyen benne tartalék.(#8173) Cheesy: Persze megy az 160-at is, de az már Isten kísértés azzal az autóval, míg megint csak visszatérek a 2es Swiftre 160-nál béke és nyugalom van. Csak a nagyobb szélzaj mutatja hogy a tempó kicsit több.
Nehogy félre értsetek szerintem az egyik legjobb ár értékű autó az 1es Swift a piacon. Én nagyon szerettem az 1es Swiftemet!!
Megbízható jó fogyasztású, és ha az ember ráérez az ízére megszereti a pörgős motort. -
Vesztor87
senior tag
Hát akkor lehet rosszul tudok valamit váltó ügyben, mert 120-ig tolta neki 2-ban, asszem pont 7.500-ig bírta...
Nemtom, de olyan mint ha el akart vna szállni. Ha tényleg régi Swiftet veszünk, akkor mennem kell egy kört egy rendes sima Swifttel, mert ez alapján (meg főnökön ezres Swiftje alapján) az maradt meg hogy egy pille kis kocsi. Érdekes mód Szüleim 1,3-as, 5 ajtós 16v-s Swiftjében nem volt ilyen érzésem, bár az előtt meg a 120-as Skodánk volt, lehet azért.... Ignisből vissza ülni a Swiftbe nem volt olyan jó
Bár haver Swiftje GLS, annak frankó ülései vannak azért
A 4 ajtós egyébként masszívabb darab? Annak nagyobb a tengely távja is, mennyivel másabb azt vezetni? -
-
Giot
addikt
válasz
Vesztor87 #8171 üzenetére
Nem baba az ezres váltó, tudom sokan úgy csinálják. De nem forogja kettőben a 100at az ezres áttétel miatt. Az 1.3-as váltó hosszabbat vált pont megvan a 100 kettőben az 1.6 még hosszabbat. Ezért is jó a fogyasztása az 1.3 nak és az 1.6 nak is. Mert pld a régi németekhez képest hosszabbat váltanak, a motor nem a nyomatékos fajtából való, ezért is tűnik lustának alsó fordulaton, cserébe keveset kér. Felül megindul persze ott már kéri a naftát is, de jó megy.
A GTI swift kb olyan hosszút vált mint az ezres de 7,5 ezerig forog.
Hasonló a helyzet Swift2 vs Ignis ügyben. Az Ignis rövidebbeket vált, cserébe, dinamikusabb viszont magasabb a fogyi kb egy lityivel. A Swift2 hosszabbakat, vált nyugodtabb, (amíg el nem éri a 4ezret) kevésbé tűnik dinamikusnak, de mégis jobb a 100as sprintje mivel kettőben megvan a száz, és a fogyasztása is kedvezőbb az Ignishez képest.
Ja és még annyi a különbség az 1.3as blokkban, hogy az Ignis VVT míg a Swift2 "sima" DOHC. -
Vesztor87
senior tag
Haver is keményen csinálta, az 1,3 GLS-be rakott 1,0-ás váltót, meg 1,6-os motort, bár a papír munkával nem tudom hogy áll. Ami a lényeg, brutál hogy megy az autó....
60-ról 2.ban olyat lépett hogy úgy kellett vissza tennem az államat.... És ami durva volt, hogy olyan érzésem volt, mint ha valami zászló lenne a kasztni, úgy lobog a motor után... félelmetes volt:S -
Giot
addikt
válasz
Vesztor87 #8169 üzenetére
Erősebb futómű + nagyobb blokk. Nem hiszem hogy más különbség lenne.
Nekem 1.3 8V 5ajtós volt. Vettem hozzá 1.6 16v blokkot + váltót + első futóművet. Simán beszerelhető lett volna, műszakilag utána néztem. Motortartó bakok, miegymás megegyezik.
DE legálisan akartam csinálni. Viszont ebben az esetben több százezer lett volna a lepapírozása, mivel a blokk nem típusazonos a kasznival. Mivel az ötajtósba nem szereltek 1.6 blokkot csak a szedánba. Ha szedánom lett volna kb 30e ft.ból megúsztam volna a motorcsere lepapírozását. -
Vesztor87
senior tag
válasz
Davidof92 #8168 üzenetére
Mondjuk az 1,3-as az ami igazán fürge már. Bár én abból is csak a 16 szelepesben ültem, hát az állatul megy
Az 1,6-os sedanok hogy lehet hogy majdnem 900 kg-osak? Az 1,3-as Sedanok épp hogy több mint 800 kilósak. Plusz merevítések vannak benne (a futómű különbségen kívül) ? -
Davidof92
senior tag
válasz
Vesztor87 #8166 üzenetére
az lehet, de mint írták, azért ott már nem nagyon lehet ugrálni vele
mondjuk volt hogy benn városban is megkellett rugni hogy haladjunk. Olyat bent se lép az ezres mint ez. Főleg ha megy a 4. hengeregyébként suzukihoz képest iszonyat zajos belülről, mocskosul dübörög a motorja.
-
Davidof92
senior tag
ez off kategória, de leírom:
ma mentünk haverral városba be, a régi opel omegájukkal. A-s omega, 2.0 benzin. Szelepszárszimeringes, 1 henger nem megy benne, de hogy az milyen rohattmód jól megy130 utazó teljesen lazán viszi még 3 hengerrrel is.
-
Davidof92
senior tag
válasz
Ace Ventura #8159 üzenetére
lehet egyébként mert úgy lehet nem jönne ki drágábba a 100-as keverék a sima 95-el szemben, mivel a 100-as drágáb, viszont etanol meg olcsóbb, kompenzálják egymást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fedezd fel a Sharkoon 650W 80+ Gold erejét - elérhető most!0% THM-re is!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- Samsung Galaxy A9 2018 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest