Hirdetés
- Szólánc.
- Itt az új LOGOUT!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- No Voice in the Galaxy
- Full-size AT form factor gépház restaurálása.
- 2024 őszi fórum peca
- Gurulunk, WAZE?!
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Latissimus Dorsi
senior tag
válasz Vesztor87 #7303 üzenetére
Sziasztok,
49e km-nél utolért a féktárcsa fékbetét csere a szuszkán. A betét a kopásjelző aljának közelébe volt, de nem ért bele a kopásjelző lemez a tárcsába, a tárcsa a minimum méret felett...
A közepes fékezéseket, jellemzően ahogy városban fékezek, mégis darálós hang kísérte amit extrém esetben még a padlólemezen is lehetett érezni. A csúszócsapszegre gyanakszom, de kopásnyomok nem láthatók rajta, a zsír is tiszta. Ennek ellenére minimális lógás tapasztalható, főleg kihúzott állapotba (kopott betétnél/tárcsánál van kihúzott állapotba).
Csere után mind a gyári szett idegesítő csikorgása, mind a darálós, beremegős jelenség megszűnt.
Kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban? Indokolt lehet a csúszócsapszeg csere időnként, vagy ez kvázi természetes jelenség?Az új szerzemények am. brembo tárcsa, textar betét...
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
mdk01
addikt
válasz Vesztor87 #7423 üzenetére
Az egyik erre jobb a másik arra. Az esztétika és a komfort különbség pedig sztem annak az 5évnek tehető be ami a két kocsi között eltelt. Az új Swift már inkább európai mint japán a legújabb swift pedig már nagyon európai ami az árán is látszik.
Nem olvastam végig mert annyira nem érdekelt de így az első oldal után én inkább Ignist vennék a hasmagasság és az ülésmagasság miatt illetve pakolhatóbb, családiasabb. -
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #7432 üzenetére
leengedett üléssel is kicsit nehézkes volt, tudniillik nem vagyok vékony Próbáld ki, hogy koppra hátratolod az ülés és beülsz oda úgy lehetett benne ülni h lábom között volt az ülés. Mostani swiftbe ha koppon is van az ülés, beülök úgy hogy befér a térdem a támla mögé. Töréstesztileg jóhogy jobb, a régi swiftet valamikor 1980 végén tervezték
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
válasz Vesztor87 #7432 üzenetére
Az Ignis azért is jobb mert ott ha beülsz a kocsiba oldalra ülsz nem pedig lefele, ergo sokkal kényelmesebb a ki-be szállás. A hasmagassága nagyobb tehát ha olyan helyre tévedsz esetleg egy kapubeállónál a rögzítővas kicsit magasabb nem kapja el a kocsi alját. Továbbá magassabb autóból jobban kilátsz, többet látsz a forgalomból és netalántán, ha vmi baleset történne azért egy magasabb autóban nagyobbb biztonságba vagy. Nagyobb a csomagtartója könnyebb bele pakolni. stb. Sokmindne szól az ignis mellett. Ha még komfortosabb lenne, akkor aztán nem is lenne kérdés melyiket válassza az ember.
Mellesleg nekem egy 2001-es swiftem van, gondoltam 1éve hogy lehet lecserélem egy újra. Elmentem beleültem az "újrégi" swiftbe és nagy csalódás volt. A swift az swift maradt csak eltelt pár év és kicsit komfortosabb lett meg kicsit jobb a motorja és kicsit talán kényelmesebb de az anyaghasználat ua. a vacak.
-
k.
őstag
válasz Vesztor87 #7439 üzenetére
Én inkább a G astrát ajánlanám Almera helyett. Ültem az Almerában, hááát...
Jó-jó, de olyan, hogy az ajtókárpit szövete alatt levegő volt új korától, mivel szarul ragasztották fel a cuccot, az nekem nem a japán minőséget juttatta eszembe. Apunak G astra van, egyszerű mint a faék, de legalább egyben van. És eléggé biztonságos. Kétszer csapták meg a seggét, gyak sosem volt komolyabb probléma-30km-es és 50kmes ütközések voltak-.Egyébként ismerősi körben úgy vélekednek, hogy Ignis helyett Wagon. Egyik ismerősömnek sem jött be az Ignis, rühellik, de a Wagonra mindegyik jót mondott.
-
k.
őstag
válasz Vesztor87 #7444 üzenetére
Olaaajat zabáál? A G astra?
Apunak 1.4 16V van-90 le- nem eszik semmit. Anyu Poloja, 1.4 16V 100LE- viszont literszámra. Ahhoz képes az astra hozzá sem nyúl-sőt emlékeim szerint nagyon ritkán kell utántölteni-
A váltóról nem tudok nyilatkozni, az illetékes szerint jó, de ez kb annyit jelent, hogy nem nagyon szar Szóval normál használatra megfelelő. Ismerős vezetett Ignist Rönyó cliót, Meg ilyen G astrát, és aztmondta az ignisé volt a legszarabb, szóval gondolom akkor annál egy fokkal jobb váltója lehet.Az almerára nem emlékszem már, 2003ban lett véve, 2007ben autópályán durrdefekttel véget ért a karrierje. Nagybátyám használta, ő szerette, most egy Előző gen Corollát használ(Az utcsót hozta el a szalonból -
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #7448 üzenetére
nem az enyém családé, apum nevén van. Ő jár vele dolgozni, illetve majd én fogok. Így jó mert fenntartja magát. Havi kölltség a benzin, minimum egy tank, ami most olyan tizenezer forint(mondjuk 15), és 30-at fizetnek durván 7.6 literes átlaggal számolnak, ez meg ugye 5 körül eszik. Nekem nagyon tettszik, azért vettük ezt. strapabírósága meg majd elválik
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #7452 üzenetére
dévúk eléggé megbízhatóak(legalábbis amiket én ismerek), egy van itt nálunk az udvarba, az kezd rohadni, mondjuk nem tudom milyen idős. Ez már ugye 2002-es. Szerintem nem lehet rossz gép, meg kell nézni élőbe. Mi is kinéztünk párat anno, aztán egyik se úgy nézett ki mint a képeken.
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #7454 üzenetére
nem valós, mert L-el kezdődik a rendszáma, az meg ugye eléggé lehetetlen
Mindenki a törést hozza fel a swiftnek. Egy dolgot felejtenek el, hogy az első gömbölyő swiftet, azaz mk2, japánban már 1989!-ben kezdték el gyártani, tervezése hamarabb megtörtént. Nálunk 1992-be kezdődött el a gyártás, a japánból hozott gyártósorokkal. Ezt gyártották egészen 2004-ig (2003), ergo egy 15(14) évig gyártott autóról van szó. Attól, hogy mondjuk 2002-es, nem a 2002-es kisautókkal kell összehasonlítani, hanem az 1989-esekkel. Azokkal szemben pedig egyből nem is olyan papírautó . Ehhez mondjuk hozzátartozik, hogy a magyar swiftek vékonyebb lemezből vannak(bár ez nem biztos). Korróziót tekintve pedig azért rosszak a magyar swiftek, mert:
japán eljárás: sajtolás, hegesztés, galvanizálás
magyar: sajtolás, galvanizálás, hegesztés
ahol meghegesztették a galvános lemezeket, ott eltűnt a galván, ezért könnyebben rohad. -
a_tesz
Korrektor
válasz Vesztor87 #7454 üzenetére
ha vigasztal, a lanos az E kadettre épül, ami meg szintén bőven 80-as évek tervezése, jóval a törésteszteknek megfelelő autók építése előtti korból. mellesleg tizenpáréves autóknál kissé nehezebb biztonságról beszélni, hacsak nem egy alaposan megkímélt, rozsda-és törésmentes jószágról van szó. egy régebbi top gearben volt egy törésteszt, egy hibátlan és egy törés utáni javított (szakszerűen!) focust engedtek egymásnak, a törésmentesben túlélte volna a sofőr kisebb zúzódásokkal, a javítottban viszont meghalt volna, annyira összecsuklott a kaszni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #7528 üzenetére
citroen c6? eléggé futurisztikus autó. Nem kell lenézni mer szar francia. Menj egy kört egy xm-el, nem lesz panaszod a kátyúkra. Azokba volt jó a 2.5 TD, elnyűhetetlen örökös technika. Persze csak benzinessel vennél, common railokba nem bízok, adagoló 4ever régi tdi a jó meg még a pd tdi, de az újabb cr-ek megint nemjók. Egyedül az olaszok jtd-jét vennék meg talán, bár akkor inkább twin spark vagy tbi.
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #7530 üzenetére
jaa, persze megbízhatatlanság. Anno a 305-ös peugeotunknak semmi baja nem volt, egyedül az önindítóval volt baj mert nem lehetett hozzá kani szénkefét. Előző scenicünkel se volt baj, mostanival se. Németek: passat, nagyon királyul állatul összerakott autó, de tényleg azt érzi benne zaz ember hogy csak fém és műanyag. Nincs lelke egyiknek sem. Mármint a VW-knek. Japánokat elismerem, lást integra type-r, 1.8 szívóbenzin 190 lóerő
-
a_tesz
Korrektor
válasz Vesztor87 #8070 üzenetére
alapvetően nem az ajtók száma határozza meg a vezetési érzetet, vagyis félig igen. 1.0-hoz nincs stabilizátorrúd. 1.3hoz elöl van, 1.6hoz és 4wd-hez elöl és hátul is van, az útfekvésben érezhető különbséget jelent. anyagvastagság viszont kiviteltől függetlenül nem valami nagy. csomagtérben abszolút nyerő a sedan, abban még egy gáztartály vagy mélyláda beszerelése után is marad elég hely, a többi csomagtere nem túl sok, a 4wd-é meg annál is kevesebb.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #8070 üzenetére
mindegyik ugyan olyan lemezből van
a 3 ajtós kicsivel alacsonyabb mint a sedan és az 5 ajtós
a 3 ajtósnak rövidebb a tengelytávja(meg maga a kocsi is) mint a sedan meg 5 ajtós
mint említették, az ezreseken nincs stabrúd
az összes 1.3 illetve 1.6-oson van elöl stabrúd (sedan és 5 ajtós), hátul csak a sedanon illetve a ritka gti-n van
gyárilag a 3 és 5 ajtósakat nem szerelték az 1.6-os motorral, ha ilyet látsz, az utólagos beépítés.
motorok:
1.0: 53 lóerő, ez volt a legkisebb motor amit raktak bele
1.3 8v: 68 lóerő rengeteg van belőle, még központi injektoros, nincs hidrotőke
1.3 sohc 16v: 86 lóerő egy vezérműtengelyes 16 szelepes hengerfej, nincs hidrotőke
1.6 8v és 16v: második legerősebb motor, a 16v 93 lóerőt tud. Nagy löket, nyomatékosabb mint az összes többi. Ennek a váltója különbözik az 1.0 és 1.3 váltójától, nem megy fel rájuk( 1.0+1.3: 190mm, 1.6: 200mm a kuplung). Ezé a leghosszabb váltó, nincs hidrotőke.
1.3 gti: a csúcs, 101 lóerő, dupla vezérműtengely, 16v, hengerenkénti befecskendező
fék: elöl tárcsa, hátul dob(kivéve gti elöl hátul tárcsa). Az 1.6-os tárcsa nagyobb mint a sima 1.3 és 1.0-é(akkora mint a gti-é).
mint írták, a sedané a legnagyobb csomagtartó, a 3 és 5 ajtósé megegyezik
legjobb a 3 ajtósakat vezetni, alacsonyabb, kisebb mint a többi.(#8072) Vesztor87 : úgy, hogy vékonyabb lemezből van építve, mint a thalia. Ez egy 1986-os(azt hiszem ekor tervezték) konstrukció, akkoriba még nem volt annyira fontos a biztonság, elégnek találták a vékonyabb lemezt. A gti erősebb mint az 1.6, igazi élményautó. Nekünk 1.0 van, nem emgy rosszul ahhoz képest, hogy ezres, sokkal gyengébbre számítottam.
[ Szerkesztve ]
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #8074 üzenetére
ladánál jobb, azt elárulom. Van tervezve bele gyűrődőzóna, csak a lemez vékonysága miatt ugye ez működik, csak jobban hajlik. Ez miatt nem egy életbiztosítás. A jobb tervezés ott jön ki ((hogy maradjak a ladánál), az 1 tonna, míg a swift 800 kiló, töréstesztileg mégis a swift jobb. Hiába a lada kazánlemeze, a ropi első oszlop összenyaklik.
hasonlítsd össze a lada első oszlopát, a swiftét, meg egy mostani autóét. A mostaniak sokkal vastagabbak a nagyobb szilárdság és biztonság végett (a mi renaultonkból is sokat takar az oszlop)
billegett? ilyet nem tapasztaltam
igen, a sedanok (meg a későbbi összes verzió) viszonylag kultúrált belsővel rendelkeznek (van szövet az ajtón, némelyik jól is néz ki). Manager szintbe volt: abs, szervo (bár a mienk nem szervós, de ha picit is gurul, eltekerem tenyérrel), 4! elektromos ablak, 2 légzsák, klíma meg nem tudom még mi.
"nem a 70-es éveket idézi" nem azt a kort, inkább puritánnak mondanám. 70-es évek autójai szépek belülről is)
fehér számlapos órák nekem nem jönnek be, egyedül éjszaka néznek ki jól, nappal csúnyák.[ Szerkesztve ]
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #8078 üzenetére
azért veszti el, mert úgy van tervezve hogy elveszítse, így maga az utastért sértetlen marad
smart erre egy jó példa, hogy milyen merev a kasztnija: [link]
és egy ellenpélda, abból az időből amikor még nem voltak gyűrődőzónák meg ilyesmi, majd 2 tonna a kocsi pedig: [link]
mondjuk akkoriba gyönyörű autókat terveztek szó se róla -
-
Mercutio_
félisten
válasz Vesztor87 #8089 üzenetére
Az már 100km/h-s teszt, és ugye a sebesség négyzetesen számít míg a tömeg "csak" normál szorzótényező szóval az már 1,5X akkora erőhatás 80km/h-hoz képest.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
k.
őstag
válasz Vesztor87 #8082 üzenetére
Tudom, leirtad már másik topicban, de én mégis leírom újra:
Szerintem neked a Vagyonőr kéne.
550 körül már rendezett állapotú-még klímásat is kifoghatsz- van belőle.
Töréstesztje kb 3*nak megfelelő, ami árához képest elég normális.
Egyszer ülj bele egybe, nekem alapvetően bejön, ha első autóm nem VW lesz-nagy vágyam, de kitudja- akkor az.
Mondjuk akkor én utolsó szériásat vennék:
93 paci, klíma 2 lufi ABS 800ért, 2005ös évjáratban azért nem rossz vétel. -
Reaper
őstag
válasz Vesztor87 #8096 üzenetére
Én azt mondanám Swift Sedan 1.6 és ne az első szériából.
Azért 1.6-ot mondanám, mert egyrészt nagyon megy, igen kicsit többet is eszik mint az 1.3, viszont sokkal jobb a futóműve, eleve a gyári kereke 14'' míg az 1.3nak 13 volt. Ráadásul a 1.6-ba mindent benne volt ami létezett az extra listán.
A papírautóhoz csak annyit mondanék, hogy igen az első szériás tényleg nem volt valami biztonságos, ahogy a vele egykorú autók se. Nekem pl '98-as van és már nem emlékszem pontosan mennyivel, de ez már nehezebb mint a '94-es volt. Az egy dolog, hogy maga a borítás hajlik, nem az véd meg, hanem a belső merevítések amik pl az ajtóban vannak, elég láthatóan, ha leveszed a kárpitot.
Tényleg nem hasznos vele ütközni, de egy vele egykorú és egy kategóriájú autóval se.
Ha mész megnézni egyet, ne nézd meg a km állást, mert úgyse sokat ér, ellenben nézd meg a lengéscsillapítókat, nem folynak-e, valamint ha van lehetőség szerelővel végezzetek egy kompresszió mérést.
Elöl-hátul ha benézel a lökös alá akkor látszik ha volt törve. De persze legjobb a szerelő. -
Cheesy
őstag
válasz Vesztor87 #8130 üzenetére
Szerintem a cikkíró túllőtt a célon a hatásvadász szándékú szövegével.
Más:
Ma elhatároztam, hogy összevarrom a kormányhuzatot, hogy ne csúszkáljon a kormányon, úgyis szép idő van. Közben halkan szólt a rédijó, a végén még ki akartam porszívózni az autót, még a taknyos, latyakos idő előtt.
Már végeztem volna a varrással, elkezd szakadozni a rádió, majd elkezd villogni a kijelzője. Mondom ilyet még nem csinált, gyújtás le, gyújtás ad, megpróbálom beindítani. Még az ac pumpa feltöltése is más hangú volt, forgott vagy felet és csend Lemerült az akksi.
Az hozzátartozik, hogy kb. 1,5 hete állt az autó, mert otthon vagyok készülök az államvizsgára január végén, tegnap mentem el vele lemosatni. Ja és esténként hideg van. Gondolom ezt nem szereti az akkumlátor. Úgyhogy most töltőn van, egyébként is Jász-Akku, az meg valami fostalicska magyar termék, jövőre veszek egyet. 45 mAh-s, ha jól tudom egy 50 mAh-s 15k huf.www.vakbelmutet.hu
-
a_tesz
Korrektor
válasz Vesztor87 #8145 üzenetére
ég és föld, az ignis az egy toldozott kicsit megemelt wagon R, olyan mintha sámlin ülnél a swift után, és mintha 10 évet mennél vissza időben. a swift hozzá képest, mintha egy bunkerben ülnél amit nem lehet lerugdosni az útról, nagyobb autókhoz is hasonlítható futóműve van. sokkal jobb a hangszigetelése, a váltója, viszont a csomagtere kisebb. motorikusan kb egyformák, a fogyasztás meg abszolút lábfüggő, szóval a 9 meg a 6 liter is hihető mindkettőtől (teljesítmény nem lesz a levegőből)
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
a_tesz
Korrektor
válasz Vesztor87 #8156 üzenetére
ha jól tudok még olvasni, azokhoz szólt a kérdés, akik vezették mindkettőt szüleimnek 2007-es swift van, hajtottam sokat, előtte meg egy vérbő 1.0 régi swiftet (2002) öt évig, meg most nekem van egy 1.3 4wd régi swift. ignist hajtottam egy párszor amióta megvan az új swift, szóval van összehasonlítási alapom.
fogyasztásra meg annyit, hogy 2007-es swifttel pályán nyíregyháza-keszthely óra szerint 130-140, 3 személy + csomagok két hétre, klímával 6,8 liter, pesten a város ritmusában haladva 7 liter, pest-nyíregyháza a régi 3-ason 100-110 körül 5,2 liter. nekem. faternak több, pedig nem nyomja neki
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #8166 üzenetére
az lehet, de mint írták, azért ott már nem nagyon lehet ugrálni vele
mondjuk volt hogy benn városban is megkellett rugni hogy haladjunk. Olyat bent se lép az ezres mint ez. Főleg ha megy a 4. henger egyébként suzukihoz képest iszonyat zajos belülről, mocskosul dübörög a motorja. -
Giot
addikt
válasz Vesztor87 #8169 üzenetére
Erősebb futómű + nagyobb blokk. Nem hiszem hogy más különbség lenne.
Nekem 1.3 8V 5ajtós volt. Vettem hozzá 1.6 16v blokkot + váltót + első futóművet. Simán beszerelhető lett volna, műszakilag utána néztem. Motortartó bakok, miegymás megegyezik.
DE legálisan akartam csinálni. Viszont ebben az esetben több százezer lett volna a lepapírozása, mivel a blokk nem típusazonos a kasznival. Mivel az ötajtósba nem szereltek 1.6 blokkot csak a szedánba. Ha szedánom lett volna kb 30e ft.ból megúsztam volna a motorcsere lepapírozását.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Vesztor87 #8171 üzenetére
Nem baba az ezres váltó, tudom sokan úgy csinálják. De nem forogja kettőben a 100at az ezres áttétel miatt. Az 1.3-as váltó hosszabbat vált pont megvan a 100 kettőben az 1.6 még hosszabbat. Ezért is jó a fogyasztása az 1.3 nak és az 1.6 nak is. Mert pld a régi németekhez képest hosszabbat váltanak, a motor nem a nyomatékos fajtából való, ezért is tűnik lustának alsó fordulaton, cserébe keveset kér. Felül megindul persze ott már kéri a naftát is, de jó megy.
A GTI swift kb olyan hosszút vált mint az ezres de 7,5 ezerig forog.
Hasonló a helyzet Swift2 vs Ignis ügyben. Az Ignis rövidebbeket vált, cserébe, dinamikusabb viszont magasabb a fogyi kb egy lityivel. A Swift2 hosszabbakat, vált nyugodtabb, (amíg el nem éri a 4ezret ) kevésbé tűnik dinamikusnak, de mégis jobb a 100as sprintje mivel kettőben megvan a száz, és a fogyasztása is kedvezőbb az Ignishez képest.
Ja és még annyi a különbség az 1.3as blokkban, hogy az Ignis VVT míg a Swift2 "sima" DOHC.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Alfa Romeo 159 1.9 JTD 8V 118Le 2009 évj.
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
- Philips Airfryer XXL HD9650/90 Forrólevegős sütő
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen