- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
burasu4
senior tag
Nem pörög ez a topic annyira...
-
t1
veterán
válasz
burasu4 #6195 üzenetére
Múltkor asszem vaterán láttam eladót 60k-ért, amúgy látogass meg minket sok új dologgal megismerkedhetnél: Régi Swift Klub
-
burasu4
senior tag
Sziasztok!
Már több mint egy éve vettem egy swiftet.(1999)
Eszméletlen jó autó. Semmi bajom nem volt még vele, olaj csere és kész. Igaz nem használom sokat, évi 5000 km, mert főiskolás vagyok. Azért vettem mert imádok vezetni. Nagyon jó autó. Vezettem én már mindenféle autót, volt közte luxus és "alap" is. Nem vágyom luxusra. Bár egy klíma jó lenne.
Nem tud valaki olcsón klímát?
1.3 motor van benne, és nem vall szégyent autópályán sem. 4 személy+csomag 165 volt idáig vele a legtöbb. Nem mondom hogy nem féltem.De nem volt még padlón.
Ugyebár nincs benne szervó, de abszolút nem is hiányzik, jó a kormány (ez a vastagabb, nem a virsli).
Vettem rá nagyobb nyári gumikat- 185/55 R14 - olyan stabil lett a kocsi....
Költeni nem is kell rá csak a kötelezőket, és ez igy van rendjén. (remélem igy is marad)Szóval aki, igénytelen, megbízható, jó autót szeretne és nincs sok pénze bátran ajánlom a régi swiftet. Megéri.
Nem tud valaki olcsón klímát? -
mtade
aktív tag
Még1 dolog, h kapcsolódjon a nedvességhez: Este sötétben nyitsd fel a motorháztetőt és nézd meg a gyertyakábeleket, ha sérült a szigetelése, kis kék villámlásokat fogsz látni körülötte, akkor cserélni kell a kábeleket...
-
mtade
aktív tag
válasz
Pancsermeste #6188 üzenetére
A suzuki viszonylag egyszerűen diagnosztizálható, kb 15 perc alatt mindenféle hókuszpókusz nélkül rávehető, hogy morzézze le a hibáját...
Ha ilyenkor villog a check engine, akkor hamar kideríthetjük, mi a baj... -
Pancsermeste
őstag
válasz
leytner #6189 üzenetére
Magam is erre a kettőre gondoltam. Viszont, mivel nagyon időjárásfüggő a dolog, így inkább a légtömegmérőre gyanakszom!
Kicsit se értek az autókhoz, még azt se tudom, hogy hol van pontosan ez a kütyü.... de gondolom a levegőszűrő köröl kell lennie....
Mi történik akkor, ha lehúzom róla a kábeleket? -persze, ha megtalálom egyáltalán!
Elképzelhető, hogy akkor is működik a motor... és esetleg még jobban is, mintha a rossz műszer fals adatokat adna a vezérlésnek? -
leytner
csendes tag
válasz
Pancsermeste #6188 üzenetére
Lambda szonda? Esetleg légtömegmérő? Én erre a kettőre tippelnék.
-
Pancsermeste
őstag
Sziasztok!
Egy öreg swift-tel az a gondom, hogy egyre szeszélyesebb kezd lenni a kicsike!
Nagyon nem szereti a hideg+párás, nyirkos időt! Ilyenkor indításnál alig akarja felvenni a fordulatot, fuldoklik szegénykém! Ha nem nyúlok a gázhoz, akkor azért fullad, ha nyomom neki, akkor meg azért! Aztán alapjáraton beáll a fordulat rendesen, viszont indulásnál megint fulladozik! Mintha rosszul állítaná be a benzin levegő arányt, + még a gyújtással is gond lehet. Ha tövig nyomom a gázpedált, akkor teljesen elállítódik a gyújtás, berángat, prüszköl, és lefullad! Gondolom vmi szenzor érzékeli a zázadagolást, csak éppen rosszul korrigálja a gyújtási szöget.
Szóval, az lenne a kérdésem, hogy mi lehet itt a hiba. Vmi alkatrész hibásodott meg, vagy csak beállítási gond lehet???
Azt nem értem, hogy akár -20 fok hidegbe sincs baja, ha száraz az idő! Csak akkor, ha hideg is van, meg párás, nehéz a levegő!
Tegnap este alig bírtam hazamenni vele, ma meg semmi hiba nem tapasztalható!
Valakinek van ötlete? -
fecosan
csendes tag
Sziasztok!
Kis gondom van a Suzimal
Szóval:
inditotam a kocsit de nem indult csak kb a 3 -dik inditásra amit soha nem csinált.utána meg a műszerfalon minden mutato teljesen meghülyült:a vizhőfokmérő azzonal azt mutatta ,hogy forr a viz.a fordulatszámmérő meg nekiállt ugrándozni le fől mint a nikelbolha.az üzemanyagszint mérő meg hol teli hol meg a valás mértéket mutatja egyedűl a km ora nem szart be.
a kocsi egy 97 swift 3 ajtos benzin
ha esetleg valaki tudja mi a pontos baja és megosztaná velem mielőtt még a nagytudású szerelők neki álnának találgatni vajon mi a baja azt nagyon megköszönném .
köszike -
Arpee78
senior tag
A régi swift hátsó ülését hogy kell kiszedni? Az ülőlapot előre kell hajtani vagy egy határozott mozdulattal kiemelni?
-
Hasaggymeg
veterán
Anybody?
-
Hasaggymeg
veterán
Sziasztok,kéréssel fordulok a hozzáértőkhöz.2007-es SX4GCAC-m van és már újkorában is tapasztaltam,hogy (főleg télen hidegben) alátűrt kormánnyal tolatva vagy lassan előre haladva érdekes csúszásra vagy kőre ráhajtásra emlékeztető rángásokat (1-2x alkalmanként) tapasztaltam,amit a szervízesek féltengelyre fogtak és ki is cserélték mind2tőt.A jelenség megmaradt,féltengelyek bizonyítottan újak és ezt általában csak indulásnál és télen a hideg motorral csinálja.Az érzés pont olyan minha egy apróbb a kerék alól kiguruló kőről lehajtana az ember,ami megrángatja egy picit a kormányt is.Mi lehet ez?
-
t1
veterán
-
Doom
aktív tag
Helló!
A 4 évszakos gumik télen mennyire állják meg a helyüket? Érdemes inkább külön téli-nyári szettet tartani?
Köszi. -
Reaper
őstag
Elvileg nem ázik be, ha mégis nemtom, hogyan ellenőrizzem, és mit lehet tenni?
A jobb hátsó ajtónál a gumi kéder kicsit le van válva kb 10 centi hosszan de annyi. A belső keringést nem használom.Az számíthat, hogy egész nap az utcán áll? Valami pára gyűjtő cuccot nem lehet kapni esetleg?
Köszi -
válasz
szekfizsolt #6170 üzenetére
Tudom pénz és idő, meg könnyű nekem beszélni. De az ilyen kereskedőre rá kellene húzni a vizes lepedőt rendesen...
Menjen el a kedve egy életre az ilyesmitől!Nekem is volt egy háromhengeres szekér, az első Suzukim. Szerettem. De mondjuk nagyon nem szoktam hajtani az autóimat, azt is városban, szóval nekem bőven elég volt a benne lévő lóerő. Cserében nagyon keveset fogyasztott.
Nem is értem miért nem gyártanak ilyen, vagy még kissebb autókat. Városban, vagy második autónak bőven elég lenne. Hova kell itt 100 lóerő, a két lámpa közti néhány száz méterre? -
szekfizsolt
senior tag
Sziasztok!
Most olvastam végig majdnem az egész fórumot és szeretnék hozzászólni a témához. 1999-es évjáratú 1.0-es Swift-em van. 5 éve vettem az autót (hitelre, amit senkinek sem ajánlok), de kezdem az elejéről. Volt egy rakat öreg autóm szép sorban. Aztán a párommal gyereket tervezgettünk és úgy döntöttünk, hogy a 23 éves Volkswagen-emet lecseréljük egy újabbra, mert akármi van a gyerekkel legyen egy autó, amibe beülünk és megyünk. Elmentem egy kereskedőhöz, aki rábeszélt erre az autóra. 18 ezer volt benne és szőrösek voltak a gumijai, bedőltem és megvettük. Na most annyit kell tudni, utólag kiderült (szerelő nézte át), hogy a kocsi futóműve fel van újítva. Kiderült, hogy a törésmentes autóm biza' törött volt és valószínűleg a 18 ezer kilométer valójában 118 ezer. 5 éve hajtom az autót. Vannak dolgok, amihez a mai napig nem tudok hozzászokni, de megy. Most van benne 220 ezer!!! A háromhengeres motor egy kalap sz@r, nem megy, rángat, alapjáraton remeg minden és zörög, stb. A kasztni gyenge, de csak annyira, mint a legtöbb hasonló kisautóé. Viszont! 220 ezer kilométerrel olajcserén kívül SEMMIT nem költöttem az autóra. A mai napig beülök és megyek. A motor tiszta mint a patyolat, pedig nem mosom. Vezérműszíjat illene már cserélnem, mert több mint a dupláját ment az előírtnak. A kuplung kezd elfogyni, illene azt is cserélni (15-18 ezer a gyári szett). Annyit akarok kihozni az egészből, hogy rengeteget használtam ezt az autót. Nagyon sok dolog van, ami nem tetszik benne, amit nem szeretek. De szerintem ilyen igénytelen olcsó fenntartású autó másik nem létezik. Gyári GM olajat használok (10W40) 3500 ft-ért veszem a 4 litert. A gyári olajszűrő 500 ft. A levegőszűrő 900 ft. Ezeket 10 ezrenként cserélem. EZT KELL. Hidegen nem szabad hajtani, mert sokan beülnek, a sz@art kitapossák belőle és csodálkoznak, hogy fogy az olaj, csak finoman, ha hideg!!! De ha ezeket betartja a tulajdonos, akkor -szinte- örök darab. Még annyit mondanék, hogy háromszor törték az autómat. Harmadszorra pár méterrel arrébb repültem a kocsival együtt. DE! Azon kívül, hogy a futómű elment, összegyűrődött a kasztni, egy karcolás nélkül szálltam ki minden alkalommal. Nem gondoltam, hogy ismét autó lesz belőle, de szinte minden elemet cseréltek + futóművet. Nem kevésbbé biztonságos, mint hasonló kisautók. Akinek nincs pénze, de autóra van szüksége, az vegyen ilyen autót. Remélem segíthettem. További minden jót Nektek! -
t1
veterán
Szerintem meg kéne nézni, hogy nem ázik-e be valahol mert az lehet akkor a baj, illetve véletlenül nem belső keringetésen van a rendszer? Mert akkor párásodik nekem is, ha arra van állítva, illetve pollenszűrő csak az új Suzukikban van, a régiekben ha klímás ha nem nincs.
-
hossszú
őstag
Ma megkaptam a levelet a Magyar Suzukitól az újboli visszahívásra, ez már a második rozsdásodási visszahívás.
-
Reaper
őstag
Hali, nekem '98-as szedánom van, és azt mondta a szerelő, hogy ebben nincs pollenszűrő, mivel klímás
Igaz ez? Ha igen akkor mit tudok tenni azzal hogy olyan szinten párásodik, hogy folyamatosan megy a venti, hátul meg a fűtés és úgy nem párásodik csak vissza. Ja persze oldalt nem látok ki. Próbáltam az ablak leengedős módszert is, de a hátsó oldalablakokat nem fújja le, ami azért nem ártana sávváltáshoz. Valakinek valami ötlet?
-
ett
aktív tag
Nekem 2008-as a tragacs, de hipp-hopp leszedi a párát. Pollenszűrőből az alsó linken szereplő cégtől vettem utángyártottat, valami új aktív szenes cucc, még jobb mint a gyári és 500 forinttal olcsóbb. És tényleg jó. A régivel már nagyon büdi volt a belsőtér, meg koszos is volt már.
Itt szerintem jó áron van olaj, válogathatsz kedvedre.
Olajshop
Szűrőket meg én itt vettem, de biztos van más jó hely is. Majd írnak a többiek.
alkatrészek -
a_tesz
Korrektor
na lenne egy olyan kérdésem a tisztelt urakhoz, hogy mostanában az ilyen mocsok párás időben tökre bepárásodik a sas (2007es swift gs), még légkondival is tök nehezen jön le, meg persze ha kikapcsolom, egyből vissza is párásodik, pedig mindent úgy csinálok, ahogy a kézikönyv írja...
másik, esedékes lassan olajcsere, tudtok valami jó áron olajat bele, meg szűrőket?
-
Arpee78
senior tag
-
kételkedem
addikt
válasz
Arpee78 #6147 üzenetére
Amiket linkeltél szerintem reális áron vannak. Az anyaguk is tűrhető. Mégis azt javaslom, inkább boltban, személyesen vedd meg. Tapintsd meg, milyen fogású az anyaga. Ha nagyon csúszós, vagy vékony és ráadásul 100% nylon akkor nem igazán jó. A Lidl-Penny-Aldi stb univ huzatokkal az a gond, hogy cseppet sem strapabíró az anyaguk. Nyúlik, koszolódik, mosás után öszzemegy, csavarodik stb.
Igazán jó huzatot kárpitosnál lehetne csináltatni, ahol az ő segítségével te választod ki az anyagot.
-
Arpee78
senior tag
Köszi, de sajnos ritkán járok Budapesten. Másrészt az autó értékét figyelembe véve nem akarok személyre(autóra) szabott üléshuzatot - ez bizonyára drága, inkább valami univerzálisat keresek. Swift univerzális csak van. A full univerzálisak nem gyűrődnek, lötyögnek? Igazából azt sem tudom milyen anyagot érdemes választani. velúr, plüss, poliészter? nekem ezek nehéz fogalmak
-
válasz
Arpee78 #6147 üzenetére
Ha Budapest elérhető Számodra, akkor van egy jóféle maszek üléshuzatos, az rendes anyagból csinálja, lehet választani sokféléből. Valahol Angyalföldön van, otthon tudnám csak megnézni a pontos címet.
Sokan járnak oda, taxisok is, kell néhány nap, hogy legyártsa...
Érdekel? -
Arpee78
senior tag
válasz
SzalaiG #6151 üzenetére
A BF Goodrich 1870-ben, az Egyesült Államokban alapított gyár, 1990 óta a Michelin csoport tagja. A gumiabroncs fejlesztés egyik úttörője, a BF Goodrich hozott elsőként forgalomba tömlő nélküli abroncsot, de hozzájuk fűződik az első leeresztve is gördülni képes abroncs is. Napjainkban főleg a Dakarról ismert, de újabban a rally világbajnokságban vezető szerepet tölt be.
Nem top márka, de az olcsó kínaitól messze van.
Szerk: 6147-re valaki?
-
gaben
aktív tag
Sziasztok!
A Bfgoodrich fejtájú gumik milyenek? -
Arpee78
senior tag
Sziasztok!
Üléshuzatot szeretnék az autómba(régi swift), hogy ne az ülés kopjon. Megkérdezem itt mivel totál nem vagyok képben milyen jó v. nem jó.
Elég ha bemegyek tesco-ba vagy autósboltba és megveszem az elsőt aminek jó a színe? Vagy máshol keressem? Pl ez milyen? Nem túl drága v. túl olcsó?
Szóval egy kis helpet megköszönnék.
Árpi
-
gaben
aktív tag
1000-es Swiftbe milyen olajat ajánlotok?
-
Szplöttyy
senior tag
Sziasztok!
Érdekelne swift 1.0hoz hmm műszaki adatokat tartalmazó pépör
Amire szükségem lenne:
-súly
-max fordulat
-le@fordulat
-nyomaték@fordulat
-váltóáttételek, végáttétel, 1-2-3-4-5
-tank méreteHa valaki esetleg tud segíteni ne habozzon
-
a_tesz
Korrektor
volt alattam 5 évig ilyen swift, 40-45 az még harmadikban is kínzás neki
na jó azért ez túlzás, de 2000 alatt nem igazán érdemes használni (ez negyedikben kb 60km/h) talán csak ötödikben, de ha gyorsítani akarsz innen, kettőt vissza kell tenni könyörtelenül
7000nél tilt, szóval nem kell izgulni ha forog, de remélem olajcsere meg vezérműszíjcsere megvolt már (hiába csak 35ezer km, 9 év alatt elég sokat öregszik a vezérműszíj, gyár szerint 5 évente tanácsos lecserélni. még ha le is cserélték 5 év után, lassan megint ott van, és bár legjobb tudomásom szerint nem ér bele a szelep a dugóba szíjszakadáskor, de nem túl izgalmas télen éjszaka amiatt várni valakit hogy segítsen, mert épp elszakadt
ha meg belever, nem 15ezer lesz a kár)
-
-
válasz
hejesírásó #6135 üzenetére
Hát ezt inkább embere válogatja szerintem. Ismerni kellene a hozzáállását, látni a vezetési stílusát. Kritikusabb helyzetben inkább egy többéves régi, olcsóbb swift 1-et ajánlanék kezdetnek.
Legalábbis én majd a lányaimnál ezt tervezem... -
hejesírásó
senior tag
Hi mindenki!
Szeretném megkérdezni, hogy első autónak olyan embernek aki még életében nem vezetett ajánlatos-é újfajta swiftet venni használtan?
köszi,
-
gaben
aktív tag
Sziasztok!
Most vettem egy 9 esztendős Suzuki swiftet, 1.0 ,kemény 53 lovas motor van benne.
Nem nagyon jártak vele,így csak 35k kilóméter van benne.Kérdésem az lenne,hogy normális,e -hogy 40-45 4.-ben elengedem a gázt,aztán újra rátaposok,először ránt egyet,aztán simán húz.Ez normális-e? kb. 1500 a fordulat.Ez már sok lenne neki?Mi az optimális tartománya az egyes fokozatoknak? -
Uzmany
őstag
Az iridium gyertyákat 105 ezrenként kell cserélni, 6-8k/db attól függ hol veszed. Márkaszervizben még több
Tehetsz bele normált is,de azt jóval gyakrabban kell cserélni.
Amire figyelj még, az a váltóolaj, azt 45 ezrenként csere. Javaslom a Castrol TAF-X-et, igaz ez kb 2700Ft/l,
Ha eddig nem volt, akkor fék és hűtőfolyadék csere.
A hátsó fékpofák is csereidősek -
bod101
aktív tag
Sziasztok!
Most viszem a kocsit majd 105e szervízre (Ignis). Tudja valaki mit fognak cserélni illetve mit illik cserélni. A szervíz szerint a gyertyát biztosan kell cserélni. Ha nincs vele gond, pöcre indul akkor is?
-
válasz
Winner_hun #6125 üzenetére
Részemről ezt megúsztam...
De a fejemet teszem rá, hogy ennek ellenére kapok majd "behívót" valamelyik agresszív kereskedőtől. A múltkorit bekaptam, de már résen vagyok. -
Winner_hun
félisten
-
Juteszembe...
A gyári szélvédőmosó folyadék az fagyálló vajon?
Mert ha nem, veszett gyorsan ki kellene nyomatnom belőle. -
dany27
őstag
-
Itt a fagy, tessenek zárat olajozni, ha eddig nem tették!
Jó hír viszont, hogy elmúlt a zörgés az ajtómból. Azt hiszem valami kissé összébbhúzódott a hidegtől. Ezesetben tavasszal újra találkozom majd vele... -
dany27
őstag
Háth azt én sem! Nem volt mindíg talpalva csak néha szoktamoda lépni neki. Háth valahogy én is így gondolom. Gondolom megkéne bontani blokkot, felfúrni és új dugókat bele vagy valami hasonló....
Mennyibe lenne ez?? Ahogy néztem új dugóknak darabja olyan 10 körül van szóval az már 40 és hol van még a többi....
Pedig hamarosan kell vele valamit kezdeni mert ez csak egyre rosszabb lesz jobb biztosan nem....
-
ett
aktív tag
válasz
Overfiend #6109 üzenetére
Egyetértek. Én mondjuk nem gyilkolom a verdát. Néha odalépek neki tiltásig is akár, de annyi kell ezeknek. Alapvetően átlagosan használom és biztos elég így a 15000-es csere.
Sajnos a magyar használtautók nagy része olyan amit te is írsz, nem törődnek vele rendesen.dany27: Írásodból úgy tűnik, hogy a verdád mocija igen szét van küldve. Minimális olajfogyasztás teljesen normális, de ennyi már egyáltalán nem. Na meg a kékes füst sem éppen egészséges nála. Szerintem nagy gebasz van ott belül. Csak azt nem tudom mitől alakulhatott ki.
csigi: Két évet kibírhat a légszűrőd időfaktorban az biztos, a kérdés csak az, hogy milyen körülmények között használod a járgányt. Legfeljebb egy év után ránézel, ha nem vészes kifújod sűrített levegővel mindig a kilépő oldal felé, aztán még elmegy egy évet. Utána meg csere.
-
dany27
őstag
szerintem ott nem csak az időfaktor számít hanem az is hogy milyen helyen használod az autót. Porosabb helyen gyorsabb szennyeződik így ergó sűrűbben is kell cserélni. Nálam mindíg úgy van hogy miko olaj csere van ránéz a mester azt mondja h még jó vagy kuka. De álatlában kuka szokott lenni. Amúgy is nem egy drága cucc a buzukihoz a légszűrő. Ennyin nem érdemes spórolni.
Olajcsere periódus: 15E km-ként. Nah jó mostanába kicsit sűrűbben mert most gondok vannak a géppel. -
Nem csak a kilométer számít, hanem az idő is. Nekem pl. most 5100 Km-nél volt az olajcsere. Nem is ezzel van a gondom, hanem, hogy ilyen kevés km-nél milyen periódust tartsak a légszűrőnél... ott is van időfaktor is?
Biztos van, de már azt ilyen kevés futásnál nem szivesen cserélem, tán még két év után sem. -
dany27
őstag
Üdv!
Van egy 2002es évjáratú 1.3 GLX-ünk ami egy pöttyet nagyon csipegeti az olajat.
Hogy értsétek. Régebben még nem ette az olajat így annyira nem is nagyon nézegettük a szintet. De ez év nyár elején mondom ránézek háth és mikor kihúztam a nivó pálcát(már törlés után) azt vettem észre hogy ez kopp száraz! Pont jártam a szerelőnk fele mondom beugrok hozzá nézte és azt mondta h innét setovább most azonnal neki áll lecseréli,(vagy nagy mértékben rongálódhat a motor) mikor kiengedte döbbenetre allig volt benn kb 0,5-1L olaj. Mindezt 10000km alatt művelte!
Jó olaj lecserélve Castrol TXT Softec 5W40. Ezek után folyamatosan néztem a szintet. CSökkent megint, beugrottam vettem még egy litert belőle amit szépen folyamatosan bele is kellet öntenem.
Aztán pár hónap múlva elkezdett morogni egy kicsit a kocsi. Közben már megint a nivó pálca alsó 1/3ig ért az olaj.
Elvittem alánézett háth és olyan szinten kivolt rohadva a dob hogy azt mondta ezt már nem tudja heggeszteni. Így kellet egy hátsó és egy középső is.(Mind2nél volt már heggesztve). Potom 24E+munka díjból megúsztam. Ekkor mondtam neki h ez nem kóser h töltöttem rá egy litert és már megint csak az alsó 1/3 ér csak kb bele. Erre kihuzza nézi és mondja micsoda iszen már semennyire nem ér bele. Kiengedte és kb megint ugyan annyi volt benne csak.Az előző csere óta kb 8-9E mentem vele. Nah jó van akko megint csere raktunk bele sűrűbbet(Castrol Magnatec 10W40). Ezzel megint ott tartok hogy ezt is "szereti" most már csak kb az alsó 1/4 ér bele!
Az otóba kb 162.000km van most!
Jah az tűnt fel hogy iszonyú kék füstöt köp olykor jellemzően akkor mikor hidegen indulok vele, de van mikor pl a lámpánál való induláskor is. Jah és random időkönként kigyulad a check engine lámpa. Majd gondol egyet van mikor egy nap múlva van mikor később s kialszik.
Fogyasztása jó ha talpalom is rendesen(fordulat gyakran van 4-4,5E között) akkor sem eszik többet mint 6,5L.Más ilyesféle gondjai voltak e ezzel a szériával??
-
Tigi
őstag
Sziasztok
Na, én meg mértem egy kis fogyasztást.
90%-ban M0 körgyűrű 90-110 km/h, 10% város, és így jött ki 5,8 liter.
Ja, és mindjárt 5.000 km van a kocsiban. -
Füge007
senior tag
Sziasztok!
Ha valaki esetleg Suzuki SX4 re keres téligumit lemezfelnivel, itt a megoldás
!
Kifogástalan szett eladó!
Üdv!
-
Overfiend
csendes tag
válasz
Szplöttyy #6107 üzenetére
50-60 ezer km körül már elképzelhető, hogy ki akarják majd cserélni a szíjat és a hozzá tartozó dolgokat. Akkor jogos lenne a 35e költség.
Viszont egy sima olaj+olajszűrő+légszűrő cserére lehúzásnak tűnik a 35 ezer.
Szerintem semmi gond nem adódik az átrozsdásodás garanciával, ha otthon letekersz pár kupakot, aztán visszatekered. -
Overfiend
csendes tag
Utolsó hozzászólásom az olajkérdéshez..
Alapvetően igazad van, és normál használatnál én is ezt csinálnám, csak tudod, ez egy gyenge motor, amit muszáj forgatni, mert 5500-nál jön meg az a minimális ereje, ami van. 4000 és 6000 között használom, amit ezek mechanikusan ki is bírnak, kizárólag annyi az igénye, hogy sűrűn és jó olaj legyen benne. Ezt meg is kapja.
Mindenki úgy és azon spórol, amin jólesik, egy motorcsere még mindig nehézkesebb és drágább mutatvány.a magyar használtautók siralmas állapota pont abból adódik, hogy mindenki nyomja mint az állat, olaj a gyári szerint (amit nem ilyen használatra számoltak ki), aztán mikor eladja, alig él szerencsétlen gép
-
ett
aktív tag
válasz
Overfiend #6102 üzenetére
Én is castrol magnatecet raktam bele, nem rossz olaj. Ellenben te meg nézd meg egyszer a könyvet amit az autóhoz adnak. A régi swiftnél nem tudom hány ezer km a csereperiódus, az újnál 15000. És ha a gyár így találta ki hogy elég 15000-enként cserélni, akkor az biztos hogy elég, mivel túl van biztosítva. Az olajat pedig láttam hogy nézett ki, mivel én cseréltem le, és olajfüggő meg motorfüggő is a dolog, mivel vannak olyan típusok, amiket elég például 20000 km-enként szervizelni.
-
Overfiend
csendes tag
válasz
Szplöttyy #6105 üzenetére
Hány kilométernél jár a kocsi?
Motorolajat, olajszűrőt, légszűrőt szokás cserélni 10-15 ezrenként, rendesen mást nem nagyon, ha baja nincs.
Akkor lehet a 35 ezer reális, ha a kilométerszám miatt a vezérműszíjat is cserélni kell. Fékbetétet szokás még cserélgetni, 30-40-50e kilométerenként, de az meg nem kerülne ennyibe, még márkaszervízben sem. (legalábbis remélem, hogy a fenti három kötelező cserével együtt+fékbetét=16-17 ezer forintos alapanyagköltségre nem tesznek rá még egyszer ennyi munkadíjat) -
Overfiend
csendes tag
Nézz meg egyszer egy 10.000-et futott olajat a motorból leeresztés után. Ha te azzal még eljárnál 5000-et, háát, egészségedre, én nem.
Főleg egy ilyen motornál, amit forgatni kell, hogy haladjon is.persze nem vagyok én se próféta, se motortervező mérnök, se az olajcégek reklámembere. egyszerűen azért cserébe, ahogy hajtom, megadom neki, amit kér
-
ett
aktív tag
válasz
Overfiend #6099 üzenetére
No ez nem igaz. 15000 km-enként elég cserélni az olajat, nem hiába ad meg a gyártó annyit. És az is túl van biztosítva. Pont ezért ajánlanak bele a megfelelő minősítéssel rendelkező olajat, pl. a suzuki a shell helix sorozatot. Egyébként a légszűrő is simán kibír 30000 km-et, nekem 15000 után elég tiszta volt.
Csigi:
Nézd meg az autó könyvét ha megvan, ott megvannak a csereperiódusok. Ha azt betartod, gond nem lehet. Ha pedig poros úton használod, akkor ott a fokozott igénybevételnél előírt ellenőrzési és csereperiódusok a könyvben. Legfeljebb ha nagyon parázol, akkor 15000-enként olajcsere ahogy kell, és akkor cseréled a légszűrőt és a pollenszűrőt. Akkor biztos nem lesz gond.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst -3 év gari
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR