Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#62101) Cunaja válasza ViZo72 (#62096) üzenetére


Cunaja
addikt

A Huawei P9 jól esett. :R
Te láttad, hogy mit müveltem ott jó értelemben, a kétségbeesés szintjén, sőt, a vállás szintjén lévő embereknek segítettem.
Soha, nem kötöttem bele senkibe, még ha esetleg hihetetlen dolgot is írt.
Rengeteg profi segítő szándékú ember hagyta már itt a fórumokat ez miatt.
Ennek a fórumnak is az lenne a célja, hogy tapasztalatokat cseréljünk és segítsük egymást.
Ellenben, nem igazán ez történik.

Az is igaz, hogy öntötték belém a lelket, de a piszkálódás, elvitte másfelé az egészet.
Írjunk akkor a suzuról.
Jöttem ma a pályán és egy S-Cross le akart túrni az útról.
Na gondoltam, az anyádért jössz a seggemben, ezért kicsit odaléptem a Suzunak. Nagyon remélem, nem kapok bírságot, mert 170-ig gyorsultam, mondom kihúzatom.
Hang volt rendesen, a fordulat 5200 és fogni kellett a kormányt. Viszont ment a picike rendesen.
Ezután utolért a S-Cross és mutatta, huzam le az ablakot. Na mondom bunyó lesz, de csak gratulált.
Megy ez a kis autó mint a meszes.
A városi tötymörgés után jól esett a tempó. Most élveztem igazán az autót. :B

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#62102) SyMbioTe válasza zsolt19900 (#62100) üzenetére

"Ide elvitt, amoda elvitt, emezt teljesítette hiba nélkül, amazt teljesítette hiba nélkül, ennyi volt a számla, nekem meg annyi neked mié annyi?!?!?!!?!?"

Ugyanez meg kb a K Astra csoportban is. :DDD

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#62103) peestike válasza Qtya123 (#62099) üzenetére


peestike
senior tag

:R
Helyreállt a rend! Azt hiszem rájöttem hogyan működik...

[ Szerkesztve ]

42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.

(#62104) dethroner


dethroner
veterán

Csak annyiban kapcsolódik a topikhoz, hogy vitara szerepel a videón. Inkább a helyzet, ami érdekes. [link]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#62105) mefistofeles válasza Cunaja (#62084) üzenetére

" ...behajt a csorda közé. Nem azt, hogy leselkedik."
Azt is valahogy végre kell hajtani nem?
Honnan tudja hol fog felbukkanni a "csorda? sokszor még a vadászok sem tudják...

"s én ha bármit írok ide"
Szerintem eddig bármit írtál kaptál rá választ többet is....

"Jó lett volna egy fórum, ahol az ember tud segítséget kérni,"
Nem hiszem, hogy volt olyan tényleges segítséget kérő beírásod neked vagy bárkinek amire nem jött segítő, tanácsoló válasz....

Nem a suzukihoz kapcsolódóan bedobtál egy kívülálló számára nehezen elképzelhető sztorit és erre többen reagáltunk. kb. ennyi történt. Sajnos olyan topicot nem fogsz találni ahol mindig minden megnyilvánulásodra lelkes hajlongás lesz a válasz.

De ez tényleg sehogy sem suzuki, szóval részemről lezártam....

Peace.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#62106) Viktoár


Viktoár
addikt

Köszönöm szépen mindenkinek a tippet, valószínűleg az lesz a baja. :R Közben egy barátommal is beszéltem akinek ugyanilyen suzukija van és neki is pont pár hónapja volt ugyanez a probléma. Valószínűleg az ajánlott céghez viszem, a pesti szervíz 40 km-re van. :R (Annyit fék nélkül is elmegyek :DDD )

Üdv:Viktor

(#62107) ViZo72 válasza zsolt19900 (#62100) üzenetére


ViZo72
tag

"igazából full-full tapasztalatok, elhasználódás 150-200-300k kilométer múlva kellene, hogy legyenek.... viszont addigra már kb. 2. 3. 4. tulaja fogja koptatni kb. az autót"

Akkor a 2. 3. 4 tulaj fog idejárni kérdezősködni, nem az első tulajdonosok kiváltsága ez, csak Ők még az elején lelkesebbek nyilván.. :-)

Azt se felejtsük el, hogy a Vitara és az S-cross sem új modellek már (illetve vannak újabbak persze).
Még ha korban nem is öregek, sokan járnak már 100.000 vagy akár 200.000km fölött is.
Szóval most már nem csak újautó tulajok, hanem azok is felbukkanhatnak akik ezeket használtan megvették az első, második tulajtól...
Nekem régi Ignisem van, nyilván az a topik szinte már csak a javításokról szól.
Ott viszonylag kevés az egymás "molesztálása", inkább az ötletelés, problémamegoldás megy, hiszen újdonságokról már nem lehet beszélni, 1-2 "új" tulaj kérdését kivéve, aki most vette használtan az autót...

Ez meg ahol most vagyunk egy általános Suzuki topik, bárki idetévedhet, akár új, akár öreg autós...

(#62108) Qtya123


Qtya123
őstag

Ma az egyik ablakemelő mechanika megadta magát, széttört a ponthegesztésnél. Élt 8 évet.

Köszönjük Suzuki a minőségi terméket. Gondolom kokain árban lesz az új, vagy kajtathatok bontottat, mintha valami ezer éves lefingott pusztulat autóm lenne, amihez a netről kell az alkatrészeket vadászni.

Eléggé felhúzott most. Nem szeretek egy rahedli pénzt autókra kiadni, de érik bennem a gondolat, hogy ez volt az utolsó használt. Innentől kezdve új, majd 5 évente eladni a csába, utána úgyis egy hulladék lesz a legtöbb, mindenféle nyűggel.

Mit érek vele, hogy jó motorikusan, ha más téren meg baromkodhatok vele. Nem ezt vártam egy 8 éves autótól. Meg ugye ott vannak az ergya módon felrakott párazárók is, figyelgetik az emberek a beázást, mint valami hulladékon.

[ Szerkesztve ]

(#62109) dethroner válasza Qtya123 (#62108) üzenetére


dethroner
veterán

Ha ponthegesztéssel megoldható, vegyél hozzá eszközt, nincs kokain árban. Na jó, talán 1 adagból kijön ;] [link]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#62110) Qtya123 válasza dethroner (#62109) üzenetére


Qtya123
őstag

Nem tudom, hogy elég teljesítménye lenne-e, hogy ezt meghegessze.
[link]

Majd beszélek szerelővel, hátha meg tudják hegeszteni.

Remélem csak valami hegesztési hiba és nem az lesz, hogy az idő múlásával a többi is megadja magát.

[ Szerkesztve ]

(#62111) ncc1701 válasza ViZo72 (#62107) üzenetére


ncc1701
veterán

A 2019-es swiftemben már 92ekm van. :)

(#62112) zsolt19900 válasza ViZo72 (#62107) üzenetére


zsolt19900
őstag

okés, én elsősorban azokra gondoltam, akik ötön tizen ezres futással ki-ki jelentik, hogy ez tökéletes ennek semmi hibája stb. stb.

mi pl. a cégessel a 2. évébe belépve léptük át a 150k-t na ott már kb. tudunk valamit mondani, hogy az most jó-e avagy sem.... ugye valakinek ez akár 10év is lehet, hogy elérje ezt a futásteljesítményt (és ez most nem nagyzolás vagy ilyesmi, csak néha ezeken fennakadok picit, hogy így meg úgy megbízható vegyed vegyed, csalóóóóóódásmentes kocsik ezek a Suzukik.... jam persze :D)

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#62113) dethroner válasza Qtya123 (#62110) üzenetére


dethroner
veterán

Teszteken több mint 5kg-os tömeget bírt a hegesztés.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#62114) Viktoár válasza ncc1701 (#62111) üzenetére


Viktoár
addikt

A miénk 2006-os és most léptük át a 74ekm-t. :DDD

Üdv:Viktor

(#62115) Brogyi válasza peestike (#62098) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ahogy többen írták bátran tolj bele 250kpa-t. Ha nem megy akkor csavar,szög van benne. Akkor gumis. Ennyi nem több. Ja, és az autó kijelzőjét nézd ne a gagyi mérődet használd. Az ok marha egyszerű, csak akkor fog eltünni a hibajel, mert a kocsi központiegysége nem a te mérődet figyeli amit a kezedben tartasz. Jó eseteben azonos értéket kellene mutatni.

(#62116) racerx


racerx
őstag

Jah, ezen én is mindíg röhögök, és kedvem lenne valami velőset beszólni rá, amikor -főleg a facebook csoportokban irogatják, 5-10-20 ezer km-ekkel, hogy tökéletes a kicsike, semmi baja, stb stb. Bammeg az lenne a csúnya ha lenne. Majd 150-200 nál beszéljünk ezekről...

(#62117) Gyöször válasza Qtya123 (#62110) üzenetére


Gyöször
senior tag

Így néz ki az eskrossz ablakemelője? Hol tört neked el? A nagy kar szakadt le a középső nagy forgáspontjáról?
Ha már szétszedted, ugyan megnéznéd mi recseghet benne 1/4edre lehúzott ablaknál?

Na van itt baj, erre várt a fórum?

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#62118) ncc1701 válasza Viktoár (#62114) üzenetére


ncc1701
veterán

Azzal a leendő vevő nagyon jól fog járni. :) Nálam a swift a melóba járós autóm, nyaralni, ilyesmire másikat használok.

(#62119) AtHoS válasza racerx (#62116) üzenetére


AtHoS
nagyúr

Én is szoktam röhögni a 200e km-es hitvalláson :K

Tavasszal vettem egy 9 éves autót, 107e km-rel. Jobb esetben ezen már a harmadik garnitúra gumi van, de cseréltem, biztos ami ziher. Viszont nálunk is erősen messze lesz a 200e-től a garnitúra futási távja, így teljesen irreleváns mennyi km-t bírna, mert hamarabb lesz cserélve.

Ha meg azt nézem, hogy 200e km-t kellene kibírnia valakinél a guminak, akkor ott bizony elég kemény kopásálló anyaggal kell készülnie és talán egyértelmű, hogy a tapadás rovására lesz km állóbb.
Bár nem vagyok gumiguru és nem ismerem a tapadás-kopásállóság jelleggörbéket :B így adott esetben a 200e km-t lehet, hogy egy jó közepes gumival meg lehet futni? :F

read-only mode on the forum

(#62120) zsolt19900


zsolt19900
őstag

igen én tettem fel a Swiftes csoportba is (aki már látta ott a kérdést sorry)

Ugye kábellel, ha rá van dugva a telefonom és megy az AA és azon pedig a Waze, akkor "menet közben" -legyen az akár kis gurulás ill. nem behúzott kézifék- nem enged címet beírni az alkalmazás (tudom biztonságtechnikai dolog, mondjuk a kedvenceim közül meg enged választani.... na mindegy)

szóval van erre valami beállítás, hogy ezt "kiküszöböljem"? Munkám során fontos lesz, hogy tudjam használni ezt a funkciót, de sajnos még nem találtam meg a megoldást rá, pedig rémlik, hogy említette már valaki innen, hogy erre van kikapcsolási lehetőség

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#62121) Qtya123 válasza Gyöször (#62117) üzenetére


Qtya123
őstag

Igen, ez a bal hátsó emelő.
A pirossal bekarikázott két ponthegesztés engedett el és az íves fogasléc egyszerűen leesett:

Lehet, hogy hegesztési hiba, mert akárhány képet néztem, mindegyiken egyforma sötét a két pont. Az én tönkrement emelőmnél viszont az egyik pont jóval világosabb. Csak agyalok, de lehet az volt, hogy a kettőből egy fogta rendesen, de egy idő után már elgyengült és leszakadt.
8 éves cucc.

Az új mechanika motor nélkül 41e Ft, motorral 71e Ft. Bontottat vettem 15e Ft-ért, annak is mindkét pötty egyformán sötét, mint a képen. Be is szereltem már ma délelőtt, remélem ez bírni fogja. És a másik 3 is... :((

Azt nem tudom, hogy mi recseghet.
Ezt leírnád pontosabban? Akkor recseg, amikor húzod le/fel és kb 1/4-nél jár?
Vagy 1/4-re lehúzott és úgy hagyott ablak recseg menet közben?

Remélem ennyi volt a meglepetés az autóval. Mondjuk legalább az az elméletem bejött, hogy sokkal könnyebben és olcsóbban találni hozzá bontott cuccokat, mint az IS200-hoz.

[ Szerkesztve ]

(#62122) TommyY2


TommyY2
tag

Sziasztok!

Tegnap délután a Suzuki Splash 1.2 autónk (110.000km) hideg indításakor erős csattogó hang hallatszott a motortérből, valamint az egész kipufogó rendszer csapkodta az autó alját. Néhány perc járatás után a hang csökkent és a rázkódás megszűnt.

Ma reggeli hidegindításkor már csak enyhe kattogó hangot lehetett hallani, amit a mellékelt videóra felvettem.

[link] Letöltés működik.

Mit gondoltok, mi lehetett a gond? Esetleg valamelyik henger nem működött, vagy rosszkor gyújtott (E10-es benzin)?

Köszönöm a segítséget:

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#62123) dunc válasza TommyY2 (#62122) üzenetére


dunc
nagyúr

A gyertyák voltak cseréléve?

(#62124) Gyöször válasza Qtya123 (#62121) üzenetére


Gyöször
senior tag

Ja azokat szegecseknek néztem. Ilyesmit sztem szegecselni kellene nem heftelni.

Az ablakot ha lehúzom negyedig vagy harmadig és elengedem a gombot irgalalmatlan nyekergö, már már recsegésnek beillő hangot hallat. Elöször az anyós kezdte 2 évesen, majd a parancsnoki hídon is elkezdte, most 5 éves, mind a 4 nyekereg.

Kivéve, ha lehúzom kicsit tovább mint szeretném és megpöccintem felfelé az üveget a motorral. Mert ha lefelé húzom és megállítom akkor kézzel le lehet tolni az üveget még egy centit és az üveg nyikorog a csúszkákban. Szerintem. Mert ha kézzel lenyomom vagy felfelé megemelem motorral kicsit akkor nem csinálja.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#62125) AMD Power válasza ncc1701 (#62111) üzenetére


AMD Power
titán

Nekem a SX4-ben már lassan kemény 115e km lesz. :DDD

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#62126) TommyY2 válasza dunc (#62123) üzenetére


TommyY2
tag

Voltak cserélve még 90000km-nél, NGK Laser Iridium-ra.

Arra lennék kíváncsi, hogy a felvételen hallható zaj normális-e?

Természetesen az is érdekelne, hogy vajon mi történhetett?

TommyY

(#62127) Qtya123 válasza Gyöször (#62124) üzenetére


Qtya123
őstag

Igen, akkor valószínűleg a sínben mozdul annyit az ablak, hogy az adja nálad a zajt.
Kérdés, hogy miért lehet ilyen sokat mozdítani kézzel az ablakon.
Lehet, hogy a fogak vannak megkopva a szerkezetben? S-Cross az autód?

racerx: Na ja, kb a legfeleslegesebb tényközlések ezek a húú de király, van 8.000 km az autóban és semmi baja. Nahát! :DDD

Ha majd lesz benne 150e és annyi a hibalista, hogy folyadékokat, szíjakat, gyertyát, féket kellett cserélni, meg esetleg egy szilentet, na akkor jó az autó.
Az én gyomrom már ezt a 101e km és 8 év után meghibásodó ablak mechanikát is nehezen vette be, bár ha tényleg pechem van és hibás hegesztés okozta, nem pedig az ennyit tud kategória, akkor még szódával elmegy.

Ja, amúgy van nem 1-2 olyan eset is, hogy pár hónapos az autó és ömlik a víz az ajtók belső oldalán, mert rossz a párazáró fólia ragasztója.
Na most, hogy szétszedtem, valóban nem egy nagy durranás a fekete ragacs, amivel bekenik. Pótoltam a ragacsot azokon a helyeken, ahol leszedéskor lejött/kevés volt. Sika Lastomer 710-et használtam. Ahogy nyomkodtam vissza a fóliát nagyon lehetett érezni a különbséget a gyári silány ragasztó és e között. A gyáriba nehezebben tapadt, jobban kellett nyomkodni, érezni lehet rajta, hogy fele olyan erősen tart, mint azok a részek, ahol a Lastomer 710-be nyomkodtam a fóliát.

És nem azért, mert a gyári már 8 éves. Ezek nem keményednek ki. A 20+ éves Swiftekben a gyári ragacs kb olyan jól tapad, mint az említett Sika termék. Pedig annak aztán volt ideje kikeményedni. :)

[ Szerkesztve ]

(#62128) simonjoe válasza TommyY2 (#62122) üzenetére


simonjoe
senior tag

Ezt kb. két hónapja csinálta a nejem szintén 1,2 Splash-e is. (100e km) Majd megszűnt. Akkor ha kicsit adtál neki gázt, megszűnt a csattogás. Pont vittük futóműveshez, aki azt mondta, h a nullás olaj nagyon híg neki, 5W-ajánlott. Én úgy voltam vele, h nem adok a tanácsára, az olaj maradt a gyári 0/20-as. Érdekes mert azóta nem jött elő. Abban az időben ráadásul prémium MOL benzint kapott. Most csak sima benzint, amivel szebben is "jár" és fél literrel kevesebb is a fogyi.

Joe

(#62129) dunc válasza simonjoe (#62128) üzenetére


dunc
nagyúr

"MOL benzint kapott" valamikor prémium sz@r! Nekem okozott olyant a régebbi suzukinál, és leállt az autó! Addig volt vele gond ameddig az adott tank kifogyott!

(#62130) dethroner válasza TommyY2 (#62122) üzenetére


dethroner
veterán

Én nem hallok semmi csattogó hangot :(

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#62131) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Szólnak ha jön az új kormányrész és cserélik, megvárható. Egy több éves autónál nem érdekel, de ennél a legkisebb hiba is sokáig fog.

(#62132) TommyY2 válasza simonjoe (#62128) üzenetére


TommyY2
tag

Pontosan így volt nálunk is, csak alapjáraton csattogott.

Első körben én is a benzinre gyanakodtam. Az utóbbi időben tankolunk csak a MOL-nál, mióta az OMV-hez is a MOL viszi (de többet soha). Eddig soha nem volt még ilyen jelenség.

Remélem, hogy nem valami csapágy szorulás (sebváltó, vízpumpa, stb.) okozta a rázkódást.

Mindenesetre nagyon ijesztő volt, szerdán megy szerelőhöz, bízom benne, hogy nem lesz semmi baj.

Egyébként ebben az autóban soha nem volt 0W-20 olaj. Sokáig 5W-40 volt, két éve meg 5W-30.

TommyY

(#62133) TommyY2 válasza dethroner (#62130) üzenetére


TommyY2
tag

Pedig rossz hangja van, de a hiba kezdetekor rémisztő volt.

[link] A letöltés működik.

Ezen a felvételen már melegen sokkal szebben jár.

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#62134) simonjoe válasza TommyY2 (#62132) üzenetére


simonjoe
senior tag

...miért kap 5W-s olajat?? A gyári előírás a nullás olaj. Vagy én tudom rosszul? :F

Joe

(#62135) ncc1701 válasza simonjoe (#62134) üzenetére


ncc1701
veterán

Olcsóbb.

(#62136) simonjoe válasza ncc1701 (#62135) üzenetére


simonjoe
senior tag

Ja, és kiszámlázták a nullás árában.
Az a baj, h nem véletlen van kitalálva az olaj minősége. Legfőképp az autó kenési rendszere nem tolerálja a nem megfelelő olajat. A szivattyú, az "olajjáratok". Valamikor volt egy cikk, ha jól emléxem Toyota-kat vágtak így haza.

Joe

(#62137) tboldi válasza TommyY2 (#62133) üzenetére


tboldi
nagyúr

A rázkódás nemtom, mi lehetett, de az első videón én csak szelepciccegést hallok, mintha túl nagy lenne a hézag. És ez a második videó idejére már el is múlik.

De ugye távgyógyítani egy fórumon keresztül... :D

[ Szerkesztve ]

(#62138) Gyöször válasza TommyY2 (#62133) üzenetére


Gyöször
senior tag

Elég szar hangja van, ha ennél rosszabb volt meg rázkódott meg mittomén az nem egy megnyugtató állapot. Itt azt mondom valamelyik hidrotőke, úgy, hogy volt már a kezemben ilyen alkatrész kivéve, de magam még csak csavarosan állítható meg lapkázós hengerfejet szereltem.

Ha figyelem a motor fordulatát akkor fele tempójúnak tűnik a kettyegés, szóval vezérlés adhatja.

Kollega meg leírta nekik is vol ilyen, de elmúlt. Nemtom. :F Szerelő.
Ha 0w kell bele, te annyit rágódsz az illóolajokon, miért nem azt raktál bele mindig is? 0w20 helyett 5w40? Az nem egy reális kompromisszum hanem motorgyilok. :(

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#62139) tboldi válasza Gyöször (#62138) üzenetére


tboldi
nagyúr

Tippem szerint ez lapkás lehet, mint az M motorok. :)

(#62140) ncc1701 válasza simonjoe (#62136) üzenetére


ncc1701
veterán

Kedvencem, mikor eggyel "vastagabb" olajat tesznek bele, mint a gyári, mert azt már eszi. És ezzel le van tudva.

[ Szerkesztve ]

(#62141) TommyY2 válasza simonjoe (#62134) üzenetére


TommyY2
tag

Amikor megvettük, azonnal vittem az akkori szerelőmhöz, aki azt mondta, hogy szívó motorba csak 5W-40.
Nekem akkor még fogalmam nem volt az autós témához. Két éve csatlakoztam csak a fórumokhoz, amikor az S-Cross -t vettem. Kénytelen voltam mindent átolvasni (azóta is csendben követem a fórumokat), mivel a helyi Suzuki szervizünk ugyan úgy átvert volna, mint az előző szerelőm (már korábban leírtam mindent).

Miután beleástam magam az olaj témába, átnéztem a Splash szerviz számlákat, amin láttam, hogy a kezdetekkor (2008-tól) volt mikor 10W-40 olaj lett beletöltve a márkaszerviz által. Tehát az utóbbi két évben van az autóban 5W-30 olaj, amit a szervizkönyv még ajánl.

Bízom benne, hogy csak a sz@r benzintől volt valami, vagy "elfelejtette az autó a gyújtás programot és újra kellett tanulnia". 😂

TommyY

(#62142) simonjoe


simonjoe
senior tag

Az a hang valami gyalázatos, ha valaki hallotta már nincs kétségem a felől, h megijed és nem tudja hova tenni. Főleg, h nem ismeri az autók működési mechanizmusát. Az olajjal kapcsolatban meg tényleg az van, h az autó kenési rendszere arra az olajra van kalibrálva. A szívókosár hálója egy vékonyabb olajnál eleve sűrűbb szövésű, már ott bukik a mutatvány, h nem tud megfelelő mennyiségű kenőanyag elindulni, majd a járatok nagysága is ehhez van méretezve. Egy szó mint száz, ez nagyon nem mindegy és tényleg a motor "életébe" kerülhet.

Joe

(#62143) TommyY2 válasza Gyöször (#62138) üzenetére


TommyY2
tag

A ma reggeli hidegindítást is felvettem, de nem töltöm fel, mivel teljesen olyan a hangja, mint a második videón, amikor üzem meleg volt a motor.

Azért kíváncsian várom az autószerelői tapasztalatokat, hogy vajon mi lehetett (esetleg a túl ethanolos benzin leoldhatott valami szennyeződést, vagy valahol elektromos kontakt hiba), és bízom benne, hogy többet nem fog előfordulni.

TommyY

(#62144) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Másnak is ilyen lassan melegszik ez a K14D? Olyan 10 fok volt múlt reggel és 1-2km-el azelőtt állt be a mutató középre mint hazaértem munkánkából (12km össz). Ez télen be sem fog melegedni. Így sem.

[ Szerkesztve ]

(#62145) dethroner válasza Kolondrum (#62144) üzenetére


dethroner
veterán

A víz még talán igen, de az olaj nem.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#62146) Qtya123 válasza TommyY2 (#62141) üzenetére


Qtya123
őstag

"Amikor megvettük, azonnal vittem az akkori szerelőmhöz, aki azt mondta, hogy szívó motorba csak 5W-40."

Ezt egyébként én nem is értem. Rengeteg szerelőnek berögződése ez az 5w-40, de nem értem, hogy mi a francnak! Azért nem annyira újdonság már a nullás olaj, hogy ne ismerjék. Velünk van már jó néhány éve....

Munkatársam is, mikor vitte az autóját a szerelőhöz, kb hülyének nézte, mikor adta a nullás ECSTAR olajat, hogy ezt töltse bele. Hiába mondta neki, hogy a szervizkönyv szerint is ez az ajánlott olaj bele, húzta a száját, hogy hát az vékony lesz ám.
Mindegyik a 15w-40-es Ladákon szocializálódott és nem tudnak ebből kilépni?

Kolondrum:
12 km-en télen a víz úgy ahogy felmelegszik, az olaj viszont biztosan nem fogja elérni az üzemi hőfokot. Ez ilyen.
Amúgy a vízhőfok mérők is megérnének egy misét. Ahány autó, annyiféle módon áll be.
A céges Ford pl mész 1 km-t és már középre áll, miközben teljesen egyértelmű, hogy nem meleg a víz, hiszen fűtés sincs még kb.

(#62147) Kuter válasza Kolondrum (#62144) üzenetére


Kuter
senior tag

Pörgesd azt bemelegszik , viccet félre téve. Kb 3-5 km azt bemelegedik. Igaz nem volt -20 fok amióta megvettem az autót. Az egyik 2,5 éves , meg egy 4 hónapos. Majd ha bejön a nagyon hideg -10 -20 kiderül.

[ Szerkesztve ]

Mindhalálig Nvidia! mondta egy microelectronic engineer , vagy lehet hogy én?

(#62148) ncc1701 válasza Qtya123 (#62146) üzenetére


ncc1701
veterán

A szerelő haverom meg sem lepődött, szerelt az már mindenfélét, bár azt mondta anno, h 0w16-ot még nem használt. Igazából a márkaszervíz is még 0w20-at töltött bele anno elsőnek. Második alkalmuk már nem volt szervizelni a kocsit, csúnyát betliztek elötte. :)

(#62149) Qtya123 válasza ncc1701 (#62148) üzenetére


Qtya123
őstag

"Második alkalmuk már nem volt szervizelni a kocsit, csúnyát betliztek elötte."

Mit csináltak/nem csináltak, hogy otthagytad őket?

(#62150) ncc1701 válasza Qtya123 (#62149) üzenetére


ncc1701
veterán

Már írtam fentebb. :) Kb 27ekm-nél volt egy kopogó kormánymű miatti visszahívás, azt cserélték. Akkor megemlítettem, h hidegben nyüszög az egyik szilent jobb hátul, ugyan cseréljék már gariba. Nem akarták. Ugyhogy onnantól haverhoz hordom, együtt cseréljük rajta a dolgokat. Ő még nem hibázott kb 20 éve, mióta oda hordjuk az összes családi vasat.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.