- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
meridaharcos
senior tag
Halihó, a segítségeteket kérném !
Feleségemnek vásároltunk mindennapi munkába járásra (2x40km) egy 2009-es 1.2-es K12B motoros Suzuki Splash-t. Szeretném lecserélni a folyadékokat benne, kérlek segítsetek a választásban. Ki mit ajánl ?
- Motor olaj
- Váltó olaj
- FékfolyadékKöszönöm szépen előre is a segítséget.
Olvasgattam vissza, de nem tudom eldönteni... -
yaneez
csendes tag
válasz
burgatshow #56392 üzenetére
Elgondolkodtató amit írsz, lehet el kellene engednem. Olvasva a tapasztalataidat több a hátrány mint az előny. Átgondoljuk...
Urak, köszönöm a válaszokat! -
Nekem a Passat CC-n van üvegtető, nagyon bejött, és soha nem vennék olyat amiben nincs!
Hogy mennyire strapabíró? Egyszer egy autómosóban porszívóztam, és egy felső vezetésű gégecsöves géppel tettem ezt. Olyan akasztófaszerű forgatható króm csőből kezdődött a gégecső a kocsi felett, ennek csatlakoztatása egy fém bilincs. Az ott akkor megadata magát és kb. két méteres magasságból a gégecső becsapódott az üvegtetőre a fém bilinccsel együtt. Szólt egy Q...va nagyot, akkor ott azt hittem, h kész vége, berobban az üveg, de semmi, még nyoma sem lett. Sokáig még kinyitni sem mertem, de azóta is műxik rendesen, és semmi baja nem lett. Azt sem szabad elvitatni, h sok autónál probléma forrása is, mert egy idő után nem zár rendesen, beázik. No, meg azért elég zajos is nyitott állapotban nagyobb tempónál. -
burgatshow
veterán
válasz
yaneez #56388 üzenetére
Nekem volt uvegtetos autom (igaz Ford Mondeo), de ha ram hallgatsz akkor nem adsz ki erte penzt. Annyit nem ad, mint amennyivel tobbe kerul. Telen, hidegben hideg, nagy temponal (> 50 km/h) nem tudod kinyitni mert zajos, nyaron csak a meleget hozza. Ha egyedul ulsz/mesz a kocsival nem annyira fogod elvezni (hiszen vezetsz).
Ugyse fogod elhinni amit most irtam, de hatha.
Biztonsag szempontbol: tobb suly mint az azonos feluletu lemez, de azert no para, ha tetore rakod a kocsit is elbirja. Jegkar szempontbol pedig ha mar akkora a jegeso, hogy az uvegen is latszodik, akkor ugy is az lesz a legkisebb gondod, rohadt vastag uveg (mar az oldalsokhoz viszonyitva). -
yaneez
csendes tag
Nyilván qrva drága
, de casco úgyanúgy lesz mint az eddigi összes autómon, de a csajok most hajthatalanok, ők egyenes nyakkal tudnak feszíteni hátul, flancolni akarnak..
Viszont tényleg érdekelne mit bírhat ki egy ilyen tető...
-
zsolt19900
őstag
válasz
yaneez #56388 üzenetére
olyan CASCO-t kell kötni, hogy az is benne legyen és megvan oldva az ügy
A gondolattal mi is kacérkodtunk -legalábbis én a családból- de az, amikor beültünk egy szalonautóba és nem tudtuk kiegyenesíteni a nyakunkat, na az eléggé kiábrándított
Persze én is úgy vagyok vele, hogy nem ülök soha magam mögött, de hát na -
yaneez
csendes tag
Kis segítséget kérnék...előrendeltem egy S-Cross GLX-et. A nagy dilemma a panorámatető. A család hölgy tagjai ragaszkodnak hozzá. Nekem is tetszene, de magam mögé beülve már a fejtér gyakorlatilag elfogy, nincs elég hely a 184 centimnek. Igaz, a lányok elférnének bőven. Viszont, és ez lenne az igazi kérdés hogy ezek az üvegtetők vajon mit bírnak ki egy komolyabb viharban, jégesőben. Mostanság ugye nyáron erre elég jó esély van, sajna... Kiváncsi lennék a tapasztalatokra.
-
Nemo1001
aktív tag
Nem tudom erre a kérdésre a választ. November óta van nálam az autó,azóta nem jó.
-
Na volt egy 500 km-es köröm a swiftel (Szombathely-Pécs-Szombathely) rossz minőségű utak, részben, havas, hókásás, nyálkás aszfalt. A gyári yokohama papucsok igen jól teljesítettek. Igaz nem volt extrém felület, de tökéletes tapadás, stabilitás jellemezte őket. Nem volt olcsó, de eddig nagyon meg vagyok velük elégedve!
-
zsolt19900
őstag
válasz
Gyöször #56380 üzenetére
persze, hogy hiba
jól néznénk ki, ha egy felnyithatatlan (jó a párakiszökkenés végett van rajta egy picike nyílás) lámpatestben alapvetően jó dolog lenne a búrájának belső felére a LED hőjétől ráégett por/kosz, nem lenne hiba.
Persze-persze, tudjuk, hogy nem egy 2-3millás mátrixLED fényszóróról van szó, de nem is egy 20k-s Vanwezel utángyártott Passat fényszóróról (amiben hozzáteszem egy porszem nem volt, pedig az ugye nem felbonthatatlan)....
Persze jött a gyártól a "naaaagy-naaaaagy" hű és ha, hogy ilyenről még nem hallottak stb. stb. és hogy ötvenezer szögből fotózzuk, akkor menjünk vissza fotózza be a kereskedés is stb. stb. és végül nagykegyesen pozitív bírálatot kapott a garanciaigényünk. Ez persze akkor bosszantóbb hiba lenne, ha akkora kosz lenne a lámpatestben, ami a vetített képbe is már bele"foltoz" ezt a mostaninál bizonyos szögben sajnos látjuk, aztán majd kiderül hogy mi lesz ennek is a sorsa.
Részünkről minimum elvárható lenne, (alkatrész összeszerelést tekintve olyan technológiát megkövetelő hely/egység, melybe porszemnek/kosznak egyáltalán nem szabadna benne lennie, szóval pormentesség akár feltöltődést illetően esd védelem stb. stb.), hogy ilyen alkatrészhiba ne forduljon elő. -
-
Gyöször
senior tag
válasz
zsolt19900 #56376 üzenetére
Ja, hogy kicsit poros a lámpa belül az hiba?
Kicseréltethettem volna míg garis volt? Úgy nézegettem én, hogy van benne por, dehát nem is gondoltam, hogy ezért szólnom kellene, de hülye vagyok.
Amivel lecummantottak az a 2 éves szervizen történt. Motorolaj csere után mocskosul fújkált a szerelő valamit féktisztítóval, nem mehettem be, de kipereltem, hogy a szervíz hangárajtón kívül végignézhetem a hadműveletet.
Hű mondom milyen alapos a fickó, ez igen. Itthon ráálltam az aknára utána, hogy jól dolgozott-e nem-e folyik a szűrö, vagy valami, minden faja. Kovid miatt a 3 éves olajcserét jól elhúztam mert nem volt benne 2e km, így már gari idön túl cseréltem, nézem olajos minden a jobb első féltengely szimi körül, úgy megfogja a port. Qrvaélet... Jól lepucolta féktisztivel 'azt meg lett javítva... Még elvan, ingerküszöb alatti a dolog, de az biztos cserés lesz. 2 éves elött, ha alábúvok az kiszúrta volna a szemem. -
Gyöször
senior tag
válasz
dethroner #56375 üzenetére
Biztos vagy ebben, hogy 2017ben volt mild hibrid? 2018 januárban voltam a kocsival váltó olaj cserén, erre jól emlékszem, mert akkor nem lehettem a garázsban a kocsimmal, és kénytelen voltam nézegetni a szalonban a TVt amin a mild hibrid hajtásláncot mutogatta a gyári videó. Néztem, de azt se tudtam mit látok, mert annyira mérges voltam, nem is érdekelt. Majd rá pár hónappal kezdtek róla beszélgetni a fórumokon. Akkor vágtam le, hogy ja ez volt.
Ezek csak emlékek, nem tudom hol nézzek utána, de az én scrossom 2017es, nem ismerem a swifteket, de valahogy utána jöttek a hibrid cuccok nem? Tehát csak az lehet, hogy a bácsi nem vitte szervízbe a gépet, mert a 3 évből szerintem úgyse csúszott ki, a 10év (ha van a swiftnek) meg nem tudom mire szól. A mild akksira érvényes? Vagy lehet papíron érvényes, de mikor oda kerül a sor, akkor valami apróbetűs szöveg előkerül és már egyből nem?
Én 2 éves szervizre elvittem a kocsit de nekem 2017ben vett kocsira még nem osztottak 10év garit.
Így itthon szerelek. Nekem így könnyű volt elengedni, mert meg se tudtam volna venni a 10éveset. Volt rá lehetöség, x pénzért megvehettem volna, de volt 2 feltétel, valamennyi kilométer és néhány hónapos lehetett a kocsi. A kilcsi nem volt meg, de sokkal több hónapos volt. Viszont akkor már elegem volt a szalonos szervizből is. -
Babetta-X
senior tag
Sziasztok! Van egy céges SX4 amit szerencsére általában én nyerek meg. Olyan problémája van, hogy kulcs nélküli indítás lenne benne, de a gyújtáskapcsolót elforgatni sem lehet mert villog a piros kulcs jelzés, immobiliser hiba. Aztán néha gondol egyet, kékre vált, és simán indítható. Ha beleteszem a vész kulcsot, akkor ugye el tudom fordítani de az immot akkor sem érzékeli, ugyanúgy nem indul. Próbáltam elemet cserélni meg minden, de időről időre folyamatosan egyre rosszabb csak a helyzet, mindkét kulccsal próbálva. Ki lehet valahogy iktatni az immo-t, vagy van ennél egyszerűbb megoldás?
-
zsolt19900
őstag
válasz
dethroner #56375 üzenetére
az "első hullámosokra" szerintem -de ez nem100%- nem volt még PRO gari, lehet hogy így csúszott ki a gari időből sajnos
Én is épp ezen vagyok -simán kitudnék cserélni itthon mindent, amit a kötelező előír- de akkor kb. dobhatom a kukába azt a tényt, hogy vettem egy új autót ami garis. Azon persze megint oldalakat lehetne tanácskozni, hogy erre meg erre fél van, hogy 1 évet kell várni és a jobbik eset az amikor járóképes -forgalomjáróképes- marad az autó.
((Ugye lett cserélve Crossunkban a két első lámpa, mivel szemeteske volt a belseje -sajnos a kövi is cserés lesz, mivel azt sem sikerült pormentes helyen össze szerelni- de kérdezem én, ha pl. elhalálozott volna a LED, akkor fél évig félszemű lett volna az autó? igen fél évbe telt, mire megjött a csíkszemföldről az új lámpa, mivel nem volt egy pár új lámpa magyarhonban))
-
dethroner
veterán
válasz
Gyöször #56374 üzenetére
Meg fogsz lepődni, de a hibrid swift nem a mostani nagy hibrid hullámmal jött, már 2017-ben is volt ilyen talicska. Az enyém is már több mint 2 éves. De visszatérve a kérdésre, nem tudom miért nem volt garis, lehet volt olyan bátor a tulaj mint azon személyek itt, akik azt mondják hülyeség hordani az éves szervizekre, mert úgyse lesz baja egy új suzukinak. Ki tudja, akár ez is lehetett, akár más oka volt, a lényeg, hogy emberünk azóta sárga tengeralattjárót nézeget a műszerfalon.
-
Gyöször
senior tag
válasz
dethroner #56363 üzenetére
Hallod deth, végigolvastam ezt az akksis sztorit még 1x.. A világ minden kicsét ha odaadná valaki akkor se kötnék bele az autós sztorijaidba tudod jól
De a hibrid swift nem egy kőkorszaki történet, az nem garanciás még? S ha igen, ménem vágták meg egy új akksival a tulajt piros masnival átkötve?
-
zsolt19900
őstag
értek én mindent, csak számomra furcsa még mindig, hogy ilyesmin spúrelna az ember
akkor már inkább fogjátok meg és iktassatok közbe egy "fordított" kapcsolót, ami akkor kapcsolja be az SS-t mikor megnyomjátok és alapértelmezett a kikapcsolt állapot
Én -persze ez én vagyok- biztosan nem spórolnék ilyesmin és gyári előírásoknak megfelelő alkatrészt -jelen helyzetben akkut- vennék bele. -
beef
őstag
válasz
tatararpad #56368 üzenetére
Mondjuk ez igaz. Attól még rablás.
-
Gyöször
senior tag
válasz
Brogyi #56365 üzenetére
Itt annyi bibi van csak, hogyha megveszem a legolcsóbb 2 éves garis akksit akkor azt a Zsiguliba kell venni papír szerint, nem a suzukiba. Mert garin az bukta lenne, gyorsan visszadobják, hogy nem az ótóba valót vettem. De nincs rá garancia, hogy egy hagyományos akksival is ennyit spórolna a generátor, ha véletlenül tényleg felismeri, hogy gagyi az akku, lehet azt biflázza rendesen.
Árban kb fele a gagyiakku. Meglátjuk a gyári mit megy el. -
Brogyi
őstag
Mint már említettük korábban tök mindegy, hogy használod, vagy se az SS-t akkor is EFB kell bele.
A saját Suzukidon is láthatod. Tartsd nyomva a fogaskereket kb. 10 secig. Akkor látod az akksi feszültségét menetközben. Ott azt fogod látni, hogy sokszor 12V körül lesz menet közben. Ezt egy tescos akksi kb. egy évig bírja. Viszont tied a döntés. Azt veszel bele amit akarsz. -
dethroner
veterán
Amúgy aki nem használja a SS rendszert, mi a bánatért vesz bele SS rendszerhez való aksit? Az ilyen speckó aksi sokkal drágább, viszont a gari idő pont ugyanúgy 1 év, mint az olcsóbbra. Szóval pont annyira jó az olcsó is.
És a másik, a lítium aksihoz van egy sztorim. Suzuki szervizes haver mesélte hogy behoztak hozzájuk egy swiftet, amiben megpusztult a lítium aksi. Az új ára több száz rongy (talán 400-at mondott. Már nem emlékszem pontosan, csak annyi, hogy kurva drága). Ennyit nem adott érte a tulaj, kérte kössék ki a hibrid rendszert. Nagy kínlódva megcsinálták ahogy kérte, megy az autó gond nélkül, viszont folyamatos hibajelzés van a műszerfalon, szóval vizsgán bukta lesz. -
TommyY2
tag
válasz
Gyöször #56332 üzenetére
Pusztán kíváncsiságból most én is megnéztem.
Teljesen hasonló, mint amit te is írtál. Tehát a lényeg, hogy a BMS rendszer folyamatosan szabályozza a töltést belátása szerint. És itt a lényeg: [link]
Én a legegyszerűbben, egy szivargyújtóba dugható fesz mérős adapterrel mértem.TommyY
-
Brogyi
őstag
válasz
zsolt19900 #56358 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy a Suzukinak is meg kell mondani az akkucserét. Valakinek volt itt már cseréje fiatal Scross-ba. Emlékeim szerintem nem mondta a tulaj, hogy laptoppal játszott volna a szervizes. Egyébként néha megjelenik itt is egy szervizes az el tudja mondani a tutit.
Nem kell puffer se az akksi cseréhez, mert az újak nem felejtenek. Tehát ilyen feltanítás baromság. Itt az alapjáratra gondolok. -
Gyöször
senior tag
válasz
zsolt19900 #56358 üzenetére
A nem belevaló akku eladása nem okozna agyi érkatasztrófát feltétlen, mert van itthon 2 traki meg a zsiga amibe pont jó lenne, kivéve ha épp előtte akkuzom fel azokat.
Kvázi akármikor ki is próbálhatom.
De lehet pont a csepptöltőzéssel szívatom az akksi menedzsmentet. -
zsolt19900
őstag
válasz
Gyöször #56353 üzenetére
nem tartom valami jó ötletnek, pusztán ezért kérdeztem
Elég sok évet követtem pl. a VAG csoportot és ott kifejezett hibalisták voltak akkor, mikor az autót nem tudtad feltanítani -megmondani neki- hogy "vettem beléd új agm akkut, kérlek e szerint töltsd és menedzseld a dolgokat ezután is.
Szóval én személy szerint nem javaslom eme spórolást, lehetséges karácsonyfával fogja díjazni az autó és többe fog kerülni a dolog a végére: nem belevaló akku eladása, belevaló megvétel/feltaníttatása stb. stb.
((Persze mindenkinek a saját döntése, azért sokszor elszörnyülködöm, hogy mondhatjuk a legkedvezőbben fenntartható és szervizelhető autómárkánál is ilyesmin gondolkodtok, gondolkodnak a tulajok)) -
Nemo1001
aktív tag
válasz
bigyo108 #56336 üzenetére
sajnos nem szűnik meg a probléma,ha ki kötöm a légtömegmérőt akkor hideg motornál felpörög az alapjárat 3200fordulatra majd fokozatosan ejti ahogy melegszik az autó (hozzá teszem légtömegmérőt is kicseréltem nincs változás) az kb 5 perc melegen teljesen jó (vagyis nem mert ingadozik az alapjárat de nem durván 1200-800) ha visszakötöm a légtömegmérőt meleg motornál minden rendben van semmi baja,EGR-t,folytószelep ki takarítva fém tisztára ,trafó és gyertya csere volt,alapjárati motor cserélve,vízhőfok jeladó cserélve,vezérműtengely jeladó cserélve.Hiba nincs benne (ki törlöm mert ugye ha le húzom a légtömegmérőt azonnal check engine
) ja és lamdaszonda is cserélve mert 13 liter volt a fogyasztásom itt a városban nem nagy a lábam
szerk: lamdaszonda cserével a fogyasztás megjavult.
-
Rogiii
aktív tag
Sziasztok!
Nekem is 2018-as S-Crossom van. Azt leírná nekem valaki, hogy kell a fejegységen megnézni az akksi feszültség szintjét? Melyik beállításokban találom? -
Promi
aktív tag
-
Gyöször
senior tag
válasz
zsolt19900 #56352 üzenetére
Én találtam ki saját szakállra, mert úgysem használom a start stopot.
-
zsolt19900
őstag
kérhetnék egy kis felvilágosítást, hogy honnan és hogyan is jött az, hogy esetleg AGM stb. akku helyett normál akkut választ helyette az ember az autóba?
-
-
Promi
aktív tag
válasz
mefistofeles #56342 üzenetére
Mi időnként kőrbe autózzuk az Országot, ami több pontból áll. A gyári navi egy vicc. A navi fölé simán lehet rögzíteni egy telefont (vagy tükrözést használni) és azt használsz amit meg vettél (szeretnél
).
-
Brogyi
őstag
válasz
Gyöször #56332 üzenetére
Gondoltam, de a megerősítés fontos. Köszi.
A BM tulajdonképpen a feszültségszabályozó program angol neve battery management. Azt a kis feszültséget nem hiszem hogy szeretni fogják az egyszerű akksik. Nálad nem lesz gond, megúszhatod a csepptöltés miatt.
Szerintem a központi egység kikapcsolja az SS-t fagypont alatt, és ilyen a tünet mikor hideg van. Nekem is csak most tünt fel. Az is igaz hideg tél régen volt itt a fővárosban. -
Olivér85
újonc
válasz
ugri77 #56346 üzenetére
Nekem nem volt kötelező, füzetben is csak annyi volt írva, hogy ajánlott. Mondták is, hogy nem kötelező. Ettől függetlenül elvittem, mert a fejegységgel gondok vannak. Legújabb jelenség, hogy néha csak úgy magától újrabootol és elfelejti mennyi az idő a dátum pedig 2008
Két ünnep között ha nyitva vannak viszem vissza.
-
Gyöször
senior tag
válasz
mefistofeles #56342 üzenetére
Forduljon jobbra a fordulónál. Kész :-)
A másik kedvencem, álltunk egy lámpánál jobbra kanyarodó sávban. állt előttem egy Duster. Zöldre váltott a lámpa, a gyári navi rákezdett, azt mondja: kövesse a ... Felröhögtem azt hittem ennyire penge és tudja hová megy a dusteres fazon, kövessem azt.
De csak valami: kövessem az útvonalat 200 méteren át ..
Jóaz egyébként, ha már így van, néha bepötyögök valamit odavisz. -
ldn218
tag
válasz
Olivér85 #56343 üzenetére
Én is így tudtam. Aztán a Szagszervíz vezetőnek volt egy olyan mondata hogy garancia vesztéssel jár ha kimarad. Kicsit megmosolyogtam. Aztán mikor az első szervíz után én szemléztem az ő munkájukat megint mosolyogtam. Majd a második szervíz sem sikerült zökkenő mentesre pollenszűrő hiány miatt kétszer mentem megint vigyor. A harmadik szervíz már az enyém lesz garancia sehol sz@rok a fejükre és boldogan szerelem
-
Mindenkinek békés, boldog, balesetmentes karácsonyt kívánok!
Más:
Eddig sem volt nagy véleményem a gyári navigációról, de gondoltam adok neki még egy esélyt. Na most sem köztes uticélt, sem alternatív útvonalat nem tudtam rajta beállítani. Lehet, hogy én vagyok láma de még a lehetősséget sem találtam sehol. -
-
AMD Power
titán
Ha valaki most vesz új Suzukit ott van 1000km kötelező szerviz?
-
Strong hybrid mentes, nagy nyomatékban gazdag karácsonyt kívánok mindenkinek!
-
Gyöször
senior tag
válasz
Brogyi #56285 üzenetére
Megnéztem neked, 2017 scross, Brogyi ez engem is meglepett, út közben 12,0-12,4. Néha 12,8 körül.
De én ha megálltam akkor se mindig ment fel.
Lámpát kapcsolva felment 13,8ra.
Viszont leparkettázva 3000f/p ig akkor 2-3 szor megpróbálva mindig felment 14,4-14,6 ra.
Ez nyilván így tölti-meríti az akksit direkt.
Megpróbáltam, ma enyhébb időben működött nekem a startstop. -
Gyöször
senior tag
Én meg egyszer az ETZn ülve 15km út 75%át motorozva, a többit tolva tettem meg. Gyújtás kihagyással próbáltam minél hosszabbra nyújtani a szenvedését de megállt és nem indult be többet 2 hétig. A tünet az volt, hogy lámpát kapcsolva teljes fénnyel világított, de ahogy zárt a megszakító kialudt a lámpa fénye majd mikor tovább forgattam a főtengelyt megszaki nyitásra visszajött a lámpa és világított teljes fénnyel.
Egyértelmű volt: elöször trafó csere, ugyan az. Aztán egy hét copás után elkértem haver gépéről az összes elektromos alkatrészt, de semmi javulás. Végül már nem volt jobb ötletem, lehúztam az akksit és betoltam a motort ami probléma nélkül indult így, akksit visszadugva azonnal leállt. Új akksi kellett bele, ominózus út közben halt be valahogy így, hogy a lámpa világított, de a trafó megfingatta. Azóta én is nagyjából így vagyok, ha olyan értékeket mutat a multi, illetve túl gyorsan felszalad töltésre a fesz akkor kuka az akksi. Ha benne hagyom, akkor az önindító fekszik ki. Érzékenyebb ótónál meg esetleg minden, hogy nincs az akksinak kapacitása. -
Gyöször
senior tag
válasz
Brogyi #56320 üzenetére
Nos erről nem sokat tájékozódtam, de a parasztos akksit állítólag felismeri a komjutter és tán soha nem aktiválja az ss-t. Nekem az lenne a haszon, meg az akksi árkülönbözete minuszban
A BM nemtom mi (Bögyös Maca vagy Belügyminisztérium?) De az enyém 2017es nem hibrid.
Összesen 6 akksim van, különféle gépjárművekben, kb 20 éve vannak a ház körül ezek a szemetek, így van már egy kis tapasztalat melyik márka mit bír. Van egy hely ahol 2 év garival oszt egy fószer boltból számlával egy általam gyakorlatilag semmit mondó márkanevet mélyen a rendes piaci ár alatt. Valami 3 betű, kb 3 ilyenem van de meg se tudom jegyezni a nevét. Valami nagyobb márka nevenincs kistesója . Tehát olcsó, és 2 év a gar. Ha megdöglene 1 év után, gondolom adna egy másikat, de ilyen még nem fordult elő. Volt egy perionom ami 10 évig kurblizta a rábízott jószágot gond nélkül.
Agm akksiban csak motoros tapasztalat van mert abba az kell, úgy van kialakítva a helye, hogy sima ne is menjen bele. A suzkóba nagyobb simát fogok tenni. Senki ne csinálja utánam, míg nem lesz 20 éves a kocsim. -
válasz
mefistofeles #56301 üzenetére
-
Brogyi
őstag
válasz
Gyöször #56306 üzenetére
Én ha veszek biztos nem ilyen "belevaló" akksival fogok próbálkozni, hátha nem működne a startstop az kész havaj lenne :-)
Ezzel a többieket megtéveszted, mert semmi köze ahhoz, hogy használod-e az SS-t. A parasztos akksi SS használat nélkül megdöglik egy év alatt, mert a többség nem használ csepptöltőt (én se). Mindezeken felül az SS nem a fő akksiról működik. Az új BM fogja megölni a parasztos akksit. A Fordnál már van tapasztalat. Nyilván nem márkaszervíztől kell vásárolni, de nagyon ajánlott a hasonló képességű akksi. Ha EFB akkor EFB, vagy AGM akkor AGM. Az teljesen midegy milyen márka, de ne a létra aljáról válasszatok.
Nálam volt még egy másik tünet az egérmozin. Amikor a kis akksi rásegít akkor a "battery"-től az "engine"-ig kék nyilacskák jelennek meg. Ezek nem jelentek meg bár a "battery" pálcikák mutatták, hogy működik. -
Promi
aktív tag
Én egyszer anno SX4 el jártam úgy, hogy télen vasárnap este haza jöttem semmi gond, hétfőn reggel meg nem indult az autó. Az óta engem nem érdekel, hogy mennyit bírhat az akksi, 4-5 évesen cseréltetem. Elég kellemetlen mikor mennél melózni, és nem tudsz ilyen pitiáner dolog miatt.
-
Olivér85
újonc
válasz
dReFiX #56307 üzenetére
Igen, ez így igaz. Ennek ellenére egy kicsit átverve érzem magam. Akkor a te információd szerint a gyár ezentúl ezekkel a fejegységekkel, külön mikrofon elhelyezés nélkül fogja az autókat értékesíteni? Én ragaszkodni fogok egy gyári mikrofon beépítésére a gyári helyére és szeretném használni a telefontükrözés funkciót is, mert ezért fizettem ki a teljes vételárat. Januárban folytatása következik, mert idén már nem hiszem, hogy bárkit is elérek a szalonban vagy a gyárban.
-
Gyöször
senior tag
válasz
blakey #56312 üzenetére
"Az elmúlt 4,5 évben folyamatosan töltőre tetted ha állt 1-2-x napot? "
Igen.
Ott van mellette egy konnektor, miért ne? De nekem 1300 körül lehet az az ezer. Jól indul akkor is, ha nem töltöm. Viszont így ez nekem jó referencia lesz, hogy a kettőnk akksija közt lesz-e lényeges különbség. Már olvastunk itt is olyat aki kb 3 évesen akksit cserélt -
blakey
titán
válasz
Gyöször #56306 üzenetére
Az elmúlt 4,5 évben folyamatosan töltőre tetted ha állt 1-2-x napot? Még soha nem tettem töltőre az elmúlt 4,5 évben, mindig jól indul és igen, indításkor magas fordulaton (1000) indul aztán szépen lemegy (700-750). Nem látom, hogy most bármi baja lenne az akksinak. Hidegben is jól működik.
-
Gyöször
senior tag
válasz
Gyöször #56306 üzenetére
60Ah exide 33610-61MA0
Azt vettem észre, ha töltőt leveszem az akksiról és hidegen indítok akkor nem emeli meg annyira a fordulatot, hanem szép alapjárat közel ketyeg. Ha 2 nap után ráindítok és nen töltöttem akkor magas fordulaton tartja. Valszeg nem a motor bemelegítése miatt, hanem az akksi miatt gondolkozik így, hogy gyorsan feltöltse. -
Gyöször
senior tag
válasz
Olivér85 #56302 üzenetére
Szerintem ezt ők teszik bele saját szakállra de gyári áron, jó nagy árréssel. De ez csak személyes véleményem. Olvastunk itt olyat, hogy az ár úgy nézett ki, a szalon eladta a kocsit lyukas műszarfalas áron, de ha kérted x összegért belepakoltak egy akármilyen fejegységet. Végülis nem rossz ez, akár még jobb is lehet, de jó lenne egy gyári mikrofon a fejed fölé a helyére, mert mikor megkérdezem hívás végén hogy hallottak nem is értik miért kérdezem. Én legutóbb egy újabb fajta navarában ülővel beszéltem, de meg kellett kérni, hogy vagy hívjon máskor vagy csináljon valamit, mert semmit se értettem.
-
Gyöször
senior tag
válasz
Brogyi #56285 üzenetére
Nekem az Scross 4,5 éves, igaz nem néztem, hogy menet közben mennyi, de kb újkora óta csepptöltőzöm mikor áll. Ha 2-3 napot áll már ráteszem. Azt vettem észre, hogy újonnan kb 2 nap állás után 12,6 - 12,7V mértem most meg kb 12,3 akár pár órával leállítás után. De ezeket saját multival az akksi sarkokon amin rajta vannak a kábelek a rejtett fogyasztókkal együtt. Ebben 56Ah exxide vagy mi van hirtelen nem is vágom pontosan de asszem exxide.
Majd ha megyek vele ránézek a fejegység mit ír, állás közben játszottam már vele, 13,8 - 14,3 között írogatja.
Viszont én nem veszek észre semmit, igyekszem kinyomni az sst indítás után. Ha elfelejtettem az legutóbb nyáron volt, akkor spec leállt de az most nem mérvadó. Én ha veszek biztos nem ilyen "belevaló" akksival fogok próbálkozni, hátha nem működne a startstop az kész havaj lenne :-) -
Olivér85
újonc
válasz
ugri77 #56303 üzenetére
Ha nem haragszol a történet szempontjából az egyelőre lényegtelen, nem akarom őket bármilyen módon kellemetlen helyzetbe hozni, amíg ki nem derül, hogy mi a helyzet. Nagy valószínűséggel már ezzel a fejegységgel fogják szerelni a Vitarákat de akkor még mindig felmerül a kérdés, hogy az új S- Cross- ban miért működik flottul minden? Feljebb írta valaki, hogy nem rég hozta ki az autót és minden rendben vele.
-
Olivér85
újonc
válasz
dReFiX #56297 üzenetére
Én is ebben bízom, igazából nekem mindegy hogyan oldják meg. Felőlem maradhat benne a fejegység csak működjön normálisan és természetesen a kereskedő is vagy a gyár vállalja a garanciát egy esetleges meghibásodás esetén. Szerintem ebből egyébként nem lesz gond, mert ezt már mint gyári fejegységet adták el. Egyébként neked is ilyen van az autódban vagy esetleg a gyárban dolgozol?
Mikrofont beépítése az A oszlopba már megtörtént a szalonban lévő autókban de szerintem az elég nevetségesre sikerült. Azt nem igazán szeretném a sajátomba berakatni.
Az egyel régebbi Vitarában hogyan volt megoldva ez a mikrofon probléma?
Amúgy a következő történt:
Felhívtam Győrben a kereskedőt, hogy van- e náluk autó.
válasz az volt, hogy igen van egy 1.4 GL+ hybrid.
mondtam, hogy délután megnézném.
Értékesítő annyit mondott oké, menjek csak.Amikor odaértem pont szerelték be a fejegységet az autóba és a srác azt mondta, hogy a gyár utólag küldi ezeket a fejegységeket, amit nekik kell beszerelni.
Bennem fel sem merült ezek után, hogy ez nem a gyári cucc.
Lepapíroztuk 1 hét múlva elhoztam. -
válasz
SyMbioTe #56300 üzenetére
Hát igen, innen kezdve lényeges, hogy pontosan, hogy is adták el a cuccot. Én úgy gondolom, hogy gyári garanciát csak a gyár tud adni, eredeti alkatrészekre. Egy "jó kis fejegységre" kötve hiszem, hogy a suzuki ad garanciát, (tehát gyáriként eladni, nem épp etikus) akkor azt max a szalonnak kell nyújtania.
Ez elég ingoványos talajnak tűnik innentől kezdve....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tőzsde és gazdaság
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- TCL LCD és LED TV-k
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Anime filmek és sorozatok
- Nők, nőügyek (18+)
- Ár-érték bajnokkal indította GT-hetét a Honor
- További aktív témák...
- Apple iPhone 8 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Precision 5560, 5550, 3561 i7, 10-11. gen. Nvidia 4k Touch, gar
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- 105 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest