Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #31702 üzenetére
Én ott állok felettük.
A k... ..... -
Motion_Blur
félisten
Ugyan nem Suzuki, de márkaszervíz.... [link]
Most már tényleg eljutunk oda hogy minden magunknak kell csinálni. Döbbenet....
-
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #31700 üzenetére
Ennél én is okosabb vagyok
-
Kornel
veterán
Kedves Kornél!
Valóban van ellentmondás a két ajánlás között. Egy ACEA C2-es olaj nem teljesíti a felsorolt ACEA A/B szabványokat, és elsősorban dízelmotorokhoz ajánlott. Nem tartanék attól, hogy kárt okozna a motorban a C2-es olaj egy csereperiódus alatt, de én inkább a kézikönyvnek hinnék, mert az ott leírtak állnak jobban összhangban azzal, hogy itt egy benzinmotoros autóról van szó.
Üdv,
Olajdoki
-
tboldi
nagyúr
Én vagyok vak, vagy tényleg nem használtak semmilyen rögzítést?
Így kell vezérlést cserélni egy 1.5-ös Suzuki Ignisben -
YouTube -
M_AND_Ms
veterán
Inkább témaközeli értekezés menjen kulturáltan érvekkel, ellenérvekkel, kérdésekkel, válaszokkal, mint egy egyszerű, de sűrű anyázás (ahogy, más topikokban szokott)
-
Thome
veterán
válasz
Motion_Blur #31685 üzenetére
Dehogyis lihegik túl, még csak 50 hsz óta megy ez.
De lehet több az, nem néztem vissza
-
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #31688 üzenetére
Annak idején 5+1 literes kiszerelésben vettem 12k-ert LM top tec 4300-at a bardiban maximális kedvezménnyel.
Az nem rossz ár. -
Danex
addikt
válasz
Motion_Blur #31685 üzenetére
Amúgy pontosan így van, de jó az ha csamcsog az ember valamin, ha meg 10%-nyi haszna is van akkor...
de a lényeg, hogy legalább viszkozitás jó legyen + 10k/1év
Jöhetnénk azzal is, hogy elvileg a tolatókamera elállítódik idővel, de mindenkinek már csak utána képe van és nem tudni, hogy csak be beszélték-e az emberek vagy gyárilag így volt
-
Kornel
veterán
Hm.
Liqui moly top tec 4600: [link]
Lobbanaspont magasabb, mint bármelyik ECSTAR esetén.
HTHS viszkozitast megkeresem még. -
Motion_Blur
félisten
Jók ezek, de szerintem ezt a témát már mindeki túllihegi unalmában, valszeg a valóságban az égvilágon semmi különbség nincs ezek között az olajak között, a turbós autó minden olajjal kormolni fog, a szívó meg nem.
Szerintem egy sima Shell, Castrol, Mannol budget olajjal, ha 10-12e km-ként csere van, az égvilágon semmi baj nem történhet az olaj miatt.
-
Danex
addikt
válasz
Kornel #31682 üzenetére
Elvileg kb az összes C működhet.
Az A3/B3-nak ugyan az a HTHS megkötése mint a C3 C4-nek.
Azonban az A5/B5-nek megegyezik a C2-vel illetve a C1-el HTHS követelmény alapján, viszont a C1-nek a legkisebb a hamutartalma.
Olajos táblázatom
Amihez nincs külön kiírva az C2-es olaj.Ezt meg az olajdoki írta anno:
A C1/C2/C3/C4 előírások, leegyszerűsítve, az A5/B5 teljesítmény szint mellett alacsony SAPS- (szennyezőanyagok) tartalmú olajokat takarnak, ami a részecskeszűrők élettartam-megóvásában fontos. -
tboldi
nagyúr
Kíváncsiságból megnéztem én is a szintet mindkét autónkban.
Jazz (L13A1): a max. fölött van kb. 2 mm-rel, de mivel 90%-ban városban használom, el tudom képzelni, hogy van benne egy kis benzin is, ezért magasabb. ~5000 km van az olajban, utoljára a győri Kwik-Fitnél volt januárban (még az előző tulaj által), Mobil1 5W30 került bele akkor.
WagonR (M13A): Pontosan a maximumon van a szint kb. 9000 km után. A mosonmagyaróvári Suzuki Bartánál szervizeltetjük, mióta megvettük (ugyanott), úgy látszik, tudják, mennyi kell bele. Most Ecstar 5W30 van benne (pontos típust nem tudok). -
Most néztem, langyos motornál, a min-max távolság 1/3-val a max fölött van a szint nekem is. Szóval ez a túltöltés nem egyedi eset, 1 hete voltam olajcserén
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Kornel #31670 üzenetére
Az Eneos C3 minősítésű olajat ajánl a T-be.
Én azt gondolnám, ha nem használom ki az olaj teljes élettartamát, - cserélem 10k km alatt - nem lehet gond egyik ajánlott olajjal sem. Hiszen mindegyik jó, de persze a csúcs a legjobb, de az is csak minimálisan. Még nem hallottam olyan motorról ahol ez a kevés differencia ölte volna meg. Olyanról már inkább, hogy ki-kimaradt az olajcsere, valahogy benne felejtődött 30-40 ezer km-en keresztül.
-
Sza_Sa
senior tag
Meg kell várni amíg lecsorog -sacc 1 óra,- de az olaj nem lesz jelentősen több sem kevesebb a hőmérséklet változással. Tehát lényegében mindegy, hogy meleg-e a motor avagy nem.
Az fontosabb, hogy nagyjából vízszintesen állj.Más: Az Eneos is 3.9l-t ír. Pedig tutira a száraz motort kell ennyi olajjal feltölteni.
-
3 ember 3 fele allaspont
na most meleg, langyos vagy hideg motornal kell nezni?
-
Padre81
csendes tag
Szerk.: ez hülyeség, csak annyit írnak az okosok, hogy ne egyből leállítás után mérje az ember, kell várni egy pár percet hogy visszacsorogjon az olaj az olajteknőbe, elnézést
Hmm, én úgy tudtam hideg motornál kell nézni. Ha meleg motornál nézed és pont jónak tűnik, akkor hideg motornál lehet, hogy már túl alacsony az olajszint.
-
Motorolaj szintet hideg vagy meleg motornal kell nezni?
-
Motion_Blur
félisten
válasz
tboldi #31661 üzenetére
El se indulna többet
Az én autóm a hét jelentős részét szervizben tölti. Márkaszervizben... de nem Suzuki, hanem Ivanics (Volvo, Ford). Ott dolgozik a szomszédom és a legjobb barátom is. Ennél jobb hátszelem nem volt máshova, reméljük minden rendben lesz. Generátorszíjat kell cserélni, kézifék kötelet, ez már fix. Teljesen átnézték az autót és azt mondták hogy alapvetően teljesen patika a műszaki állapota (is).
Viszont olajat még ott sem merek cseréltetni (mivel nem látnám), majd ha visszakapom megy bele a jó kis Sustina.
-
blakey
titán
válasz
M_AND_Ms #31658 üzenetére
A Vitarához van ajánlat 1.4T esetén is, szerintem az S-Crosshoz is ua.
-
M_AND_Ms
veterán
Próbaképp utánanéztem volna mit mond az Eneos az SX4 Scross 1,4T-re
Az egyik oldalon nincs is ilyen Suzuki: https://www.eneos-olaj.hu/autotipus-szerinti-kereses
A másikon meg nincs konkrét ajánlat: Az http://www.eneos.eu-ról nyitva a keresést http://jx-nippon.ewp.earlweb.net/en_GB/equipment/cars%2Fsuzuki%2Fsx4_1_4t_s_cross_k14c_103kw_sx4_EFt8PnAYF
Van még Eneos oldal?
-
Tarill
őstag
válasz
Tomics #31652 üzenetére
Készek vagytok
azért a hengerfejtömítésnél vannak gyengébb pontok is, jelentős túltöltésnél a szimeringeknél kezdi kinyomni az olajat, illetve az gond még ha a főtengely sonkák felverik az olajat mint a tojásfehérjét de ezek a jelenségek nem +3 deci olajtól jönnek elő hanem mondjuk +2L től, de amúgyis csak hülyeségből írtam az előzőt
-
-
Padre81
csendes tag
válasz
Tomics #31652 üzenetére
Szia, legutóbb azt olvastam hogy túltöltés esetén nem lesz nagyobb az olajnyomás, amit a pumpa előállít, gondolom arra utaltál, amikor a hengerfejtömítést említetted. Az egyik gond amit olvastam, hogy a vezérműtengely valamely része beleér az olajteknőben lévő magasabb olajszintbe, és légbuborékok kerülnek bele. Erre nekem a szervízvezető azt mondta, hogy valami lamellák miatt nem lehet gond. A másik eset, amikor valahogy az égéstérbe kerül az olaj komoly füstőléssel járna, de én azt sem tapasztaltam.
-
Tomics
addikt
válasz
Tarill #31649 üzenetére
Azért ez a túltöltés nem annyira vicces, ugyanolyan káros mintha szint alatt lenne. Simán kinyomja a hengerfejtömítést aztán lehet vakarózni. Meg az, hogy nem tudják hogy milyen olaj való az autóba az mindennek a teteje. Hogy ha nem is tudja megjegyezni de legalább ki lenne nyomtatva egy táblicsku nekik hogy ebbe modell/évjárat/motorba ilyen és ennyi olajat tegyél. Aztán majd ha lejár a gari jönnek elő a gondok a nem megfelelő mennyiségű/típusú olaj miatt. Múltkor az enyémbe is 10W30-at akartak tenni. Mondom köszi nem, hoztam a belevaló 0W20 Eneos-t. Erre, hát azzal vigyázzak mert hamisítják, nem ajánlja...
Gondolom úgy vannak vele hogy megbízhatóságáról híres Suzuki bírja, mind1 mi van benne. Csak azt felejtik el hogy ezt a minimális törödést amit igényel tartani kellene. Egy cikkben olvastam, a Suzukik legnagyobb típushibája a tulajdonosa szokott lenni. Csak az a baj, hogy itt márkaszervízről beszélünk....
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok, gyógyszertárban kaptam 100ml-s fecskendőt, amihez van egy kisebb átmérőjű átalakító csőr is. Bauhausban pedig 3mm-s PVC csőből kértem 1 métert. Némi állás után nekiveselkedtem, és a még meleg olajból ki tudtam nyerni kb 3-4 dl-t. Ma reggel megint próbálkoztam, de mivel nem volt meleg az olaj és nem lágyult fel a cső nem sikerült letuszkolnom az olajteknőig, elakadta valahol. Szóval még mindig a felső nívó felett van az olajszint, de szerintem ez már elfogadható, kb 3-4 mm. Nekem úgy tűnik, hogy kb stimmel, hogy egy jó 5-6 decivel töltötték túl a szakbarbár szervízben. Köszönöm mindenkinek a tippeket és a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 11 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest