Hirdetés
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Android másképp: Lineage OS és társai
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Szólánc.
- A legolcsóbb gamer laptop RTX 4060-al.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
gs20
tag
Sziasztok!
Hű, nem is tudtam, hogy itt Skodás fórum is van... Hogy nem találtam eddig ide?
No de kezdjük az elején: van egy (kettő) 90-es évjáratú fehér Favoritom, amit nagyon szeretek. (Azért van zárójelben a kettő, mert 2 ilyen autó is van a családban, az egyik újkorától, a másik ami az enyém az 3 éve. Sajnos a rozsda miatt néhány hét és már csak az enyém lesz.)
Szóval visszatérve a Favorithoz, de nevezzük nevén, Jucihoz: sima fehér 90-es 136 L volt mikor hozzám került, semmi extrával, első tulaj női gazdától, így a karbantartás hiány sokhelyen meglátszott. De 60000km volt benn, ami valós adat volt.
Amiket kapott azóta:
- Lada fordulatszámmérő
- Samara tolóüzemi vezérlés (alapjárat lekapcsolás)
- Forman váltó
- CD-s rádió, 4 hangszóróval, OSB lapból gyártott kalaptartóval.
- központi zár
- riasztó
- nappali menetfény
- LED-es belső világítás, LED-es helyzetjelzők, LED csomagtérvilágítás
- Tungsram Megalight Ultra H4 égők
- digitális óra, külső-belső hőmérő
- digitális voltmérő
- hátsó ablaktörlő
- ablaktörlő intervallum fokozat reléSzépnek sajnos nem mondanám, mert bár át lett fényezve 2 éve, de házilag, így vanak fényezési hibák bőven. Idén augusztusban lesz műszakis, előtte lesz rajt kis kasztnis munka, meg vonóhorog kerül majd rá. Egyébként mindent magam csinálok a gépen.
Most hogy már tudok a topicról, szerintem aktív tag leszek majd
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #6482 üzenetére
Köszi!
A Samara-s dolog: a Favorit alapjárati mágnesszelepe egyszerű mint a faék: ha rajt a gyújtás nyitva van, ha leveszed a gyújtást lezár. Ezáltal az esetlegesen túlhevült gyertyák okozta öngyulladásos járást akadályozná meg a gyújtás levétele után. (nem csak a gyújtás szűnik meg, hanem az alapjárati keverék is) Más funkciója viszont nincs.Az oroszok ennél továbbmentek a Ladánál: van egy kis vezérlőegység a mágnesszelephez, ami kb 2000 motorfordulat felett, ha alaphelyzetben van a gázpedál, akkor lezárja a vezérlés a mágnesszelepet. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy amikor motorfékezel, akkor nem kap alapjárati keveréket sem. Sajnos a kapcsolási határfordulatszám lehetne alacsonyabb, ez így inkább a Samara motorkarakterisztikájához illeszkedik. (ötödikben hetvennél már visszakapcsolja a szelepet) Az oroszok szerint ez 1-2% benzinmegtakarítást jelent ha megfelelően kihasználja a sofőr. Ez utcai körülmények mellett gyakorlatilag mérhetetlen különbség, de mivel kemény 500Ft-ért kaptam bontóban a vezérlést csatlakozóval együtt, ezért nagyot nem buktam rajta
Haszna: ELVILEG hajszálnyit kevesebbet enne, és kicsit erősebb a motorfék. No meg elmondhatom a kocsi ilyet is tud(holnap dobok majd fel pár képet a gépről)
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
Pff már nem engedi szerkeszteni az előzőt...
Szóval: akarok a Faviba valamilyen kardánboxot. A Felicia középbox az simán berakható, vagy kell rajt faragni valamit?E=MZ²
-
gs20
tag
válasz vecsepapa #6506 üzenetére
Sajnos az nem az, aminek látszik
Arra a visszajelzőre az ajtókapcsolókat kötöttem rá (a riasztó miatt minden ajtón van, így nem esik meg az a kellemetlen dolog, hogy pl elindulás után 100m-rel meg kell állni mert nincs lecsapva a csomagtérajtó.
A karburátoros lámpa is be van kötve mint diagnosztika, akkor világít, mikor az alapjárati vezérlés lezárta a mágnesszelepet.E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Atuska75 #6557 üzenetére
Én is terveztem 93 utáni hűtőmaszk felrakását, de aztán rájöttem, hogy az eredeti szebb. (nekem)
Szóval ha valakit érdekel, nekem van zsír új (autón még nem volt) középemblémás hűtőmaszkom, potom pénzért vihető.Más: megvan a középkonzol, holnap bekerül, ma kerékcsapágyakat cserélek
E=MZ²
-
gs20
tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, rakott-e fel valaki Favoritra Felica toronymerevítőt?
A kasztnihoz passzolna, de terheléskor beleér a légszűrőház, ahogy billen a blokk.
Megoldás? Felicia légszűrőház berakható?Amúgy közben fejlődtem, tegnap felkerült a vonóhorog, ma pedig levizsgázott a kicsike
E=MZ²
-
gs20
tag
Gondoltam rá én is. Pár millimétert lehetne vele nyerni. Kicsit a lészűrőházon is lehet faragni... A motortartóbakon nem szívesen állítanék, pedig ha előrébb billen a blokk akkor valószínűleg nem érne bele... (csak hát a kasztnira átvitt rezgések mértékét alapvetően befolyásolja a motortartóbakok előfeszítettsége, szóval inkább ezt kihagynám)
Majd meg kell néznem mégis mennyit tud tekeredni a blokk a kasztniban, aztán az alapján kezdek faragni...
E=MZ²
-
gs20
tag
Fősulin volt szerencsém látni vizsgálatot arról, hogy a direktszűrő mennyire "szűr". Annak alapján mindenképp maradna a papírszűrős megoldás.
A légszűrőház burkolatának hátsó feléből kellene kb 1cm-nyit levágni. Nyitottan viszont nem akarom hagyni. kiderül majd még... Megnézem mennyit is tekeredik a blokk, az az alap...E=MZ²
-
gs20
tag
Én sem nagyon akarom mozgatni a blokktartót, de anno mikor fater Favoritján cseréltem először vízpumpát, nem is tudtam, hogy meg kéne jelölni a motortartó nyúlványon, hogy hova volt állítva. Azon a kocsin alapból nem oda lett visszaállítva. Egyébként kb 1cm amit mozgatni lehet, szóval olyan nagyon nem változik a blokk helyzete, hogy bármiben is zavarna.
Felfelé sajnos nem tudom vinni a merevítőt, ott a motorháztető, így is csak milliméterekre van tőle a merevítő. Sajnos nagyon ki van ez számolva :S
Ahogy néztem délelőtt, kb 12-15mm amit tudok nyerni a légszűrőnél. 2-3mm van a merevítőben is, ha elreszelem oldalra a furatokat. Kérdés ez elég-e, mennyit csavarodik a blokk
E=MZ²
-
gs20
tag
Egy kérdésem volna... Valaki próbált már a jó öreg 781.136 karbis motorra injektort rakni?
Milyen átalakítások kellenek? Gondolom szívócsonkostul cserélem a cuccost (remélem a csavarok passzolnak), elektronikát valahova felpakolom. Elosztó is cserés? (nem tudom az injektoros motorok indukciós vagy hall-jeladósak-e) Fordulat, és szöghelyzet jeladók vannak még, vagy csak az elosztó?? (még nem láttam élőben) lendkereket kell-e emiatt cserélni?
Tudnék jóáron egy 1998-as 1.3 MPI motort cakkpakk, de csak a cullangokat cserélném, a blokkot nem. Ja, és nem lenne hátrány, ha emiatt nem kellene kikapni a motort (lendkereket ezért kérdeztem) Ezeknek a motoroknak más a vezérlése? Ha igen, átcserélhető a vezérműtengely?
E=MZ²
-
-
gs20
tag
Köszi az infókat!
Gondolkodtam kb egy fél éve, hogy le kéne cserélni a Favit egy Felicicára. De az árkülönbözet (150) + átírás (60) + amit ráköltök hogy ugyanazt tudja, ugyanolyan állapotban legyen a Felicica, mint a Favim az még +100. Na +300-at nem ér megy a Felicica. Annyival nem jobb.
Ha annak csak felét még ráköltöm a Favira, akkor már ketté áll a fülem, olyan lesz.Visszatérve a motorra: 30-ért tudnék 1.3 MPI Felicica motort minden gramancával, osztrákiai autóból. De ha az problémás, tudok vadászni központi befecskendezős favi motort is.
Régóta piszkálja a fantáziámat egy ilyen átalakítás. Szerintem katalizátor nélkül, egy kis lambdaszondajel-trükközéssel némileg kedvezőbb fogyasztást ki lehetne hozni a motorból. Gondolom ezekben a vezérlés is más lehet kicsit, úgy jön ki az 50KW-os verzió.Nekem nagyon tatás vezetéssel 5,9-6,1 körül eszik most a Favi. Két hete voltunk a Mecsekben nyaralni, akkor néha kicsit megnyomtam neki, meg tisztességes hegyek is voltak, ott a teljes útra 6,54 jött ki. Egyébként 90-es az autó, de már egy 93-as, rövidebb áttételű váltó van rajta. Gyári fúvókákkal ennél kb fél literrel volt több, az első torokba kisebb került, a másodikba kisit nagyobb. Nektek egyébként milyen fogyasztások jönnek ki?
Amúgy a karbival kapcsolatos parám, hogy úgy jár mint faterén: a gyorsítómembrán kilyukadt, és csöpögött a kipuffra a benzin. Az utángyártott gyorsítómembránban még kevésbé bízom, ezért az enyémben még nem cseréltem ki.
Gondolkodom még egy késői injektoros Favoriton, szintén osztrák autó, abból több dolgot is átpakolnék: ajtók, műszerfal, befecskendezés, stb...
(Amúgy nem gond nekem a szerelés, autóvillamosságis vagyok szakmám szerint, otthon minden meg tudok csinálni egy dolog kivételével: a motor kivétele, ahhoz nem vagyok felszerelkezve. No meg szívesen eltökörészek ilyenekkel: pl a 250-es MZ-m már 300-asra átalakítva rója az utakat, Aprilia RS karbival, és saját tervezésű és gyártású kipuffal )
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz wrx-sti #6666 üzenetére
Vedd le a benzincsövet, és nézd meg szállít-e mikor nyomogatod a kart.
Ha nem, akkor az AC-d halt meg.
Általában abban 3 dolog szokott tönkremenni:
- rugótörés
- membránszakadás
- szelephiba.Ha a membrán szakadt volna akkor folyna a benzin, erős benzinszagot is éreznél.
A rugó általában akkor szokott eltörni, ha viszonylag sokat állt az autó, párát kapott, és megkapta a rozsda.
Szerintem vedd le az AC-t és szedd szét, aztán meglátod melyik részével van a hiba.
Utángyártottat 6-7000 körül kapsz, de ha lehet én a gyárit javítanám meg.Mágus: Köszönöm. Komplett autót tervezek venni, szóval lesz mindenem. A blokkot a motorszám miatt nem szeretném cserélni. (kispolszkinál játszottam ilyet pár évig, műszakira és (akkor még) zöldkártyára mindig cserélgettem a motort. Hát, a végén már a t**öm tele volt vele.) Majd ha meglesz a technika akkor meglátom milyen mérvű csere lesz.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz wrx-sti #6672 üzenetére
Hát maximum úgy, hogy lehúzod a karburátorról a benzincsövet, beraksz valami magasabb pontra (pl az anyósülésnél lévő ablak feletti kapaszkodóra akasztasz) egy ideiglenes üzemanyagtartályt (5-6km-re fél liter elég, pl fűnyíró tartálya, vagy valami), és a kis tartályról húzol csövet a karbira, így ejtőtartályosként (mint egy trabant ) haza tudsz pöfögni.
(ja, előtte az AC szívóágáról is húzd le a csövet, és esetleg dugózd is le)E=MZ²
-
gs20
tag
Mivel 3 hónapja még nem voltam itt a topikban, gondoltam most elmesélek egy tanulságos történetet.
Van ugyebár 2 Favorit a családban, az egyik fél éves kora óta nálunk van, már 300000 felett van benne a km.
Történt kb 3 hónapja, hogy anyu elment a kocsival Pápára egy rendezvényre. A rendezvény után annak rendje és módja szerint beült az autóba, indított, pöccre indult a gép, minden oké, elindult, 1-2-3 felváltott harmadikig, mikor 4-be rakta volna megállt a motor. Próbált indítani, önindító csak annyit mondott, hogy katt, aztán minden elsötétült a műszerfalon. Mivel egy benzinkút bejáratánál állt le az autó az út közepén ezért betolták oda leparkolni. Ott újabb indítási kísérlet, pöccre indul a gép, olajnyomás világít.Na most lehet gondolkodni mi lehetett a hiba, addig ne olvassatok tovább!
Mivel ilyet csinált az autó, kénytelenek voltunk felmenni a másik Favival megnézni mi a baj. Motorház kinyit, csupa olaj minden. Hmm…nézem az olajszűrőt, félrenyomódva a tömítése. Háhá, megvan a baj. Szűrő le, tömítést megigazítom, vissza a szűrő. Benzinkúton olajvásárlás, feltöltés. Indítási próba. Pöccre indul, olajnyomás elalszik. Pár másodperc múlva CSATT kinyomja a tömítést, olaj spriccel. Á mondom mi van? Szar Vika szűrő, a buzi kínai nem olajálló tömítést rakott bele, és így megdagadt (sajnos MZ-nél tapasztaltam hasonlóan fincsi dolgokat, pl nem fékolajálló fékkarmantyú) ? Keresünk egy autósboltot, veszünk szűrőt, csere, újabb olajfeltöltés. Indítás, olajnyomás elalszik, pár másodperc után CSATT, megint spriccel az olaj. Ekkor már este volt, nem láttunk, feladtuk és hazavontattuk.
Na itt ismét lehet gondolkodni a hibán.
Az világos volt, hogy túl nagy az olajnyomás. Elképzelhető, hogy esetleg eldugult a rendszer? Bár a túlnyomásszelepen akkor is el kellene mennie a nyomásnak… Másnap karter le, olajszivattyú le. Az olajszivattyú túlnyomásszelepében volt a golyó beragadva a fészekbe. Kipiszkáltuk-megjárattuk, azóta is működik. A motor is megy, bár iszonyatosan kopog, a csapágyak gondolom elkenődtek, mivel a hengerfalon semmi nem látszik.
Ez az eset tette fel a pontot az i-re hogy le lesz (lett) cserélve az az autó. ( a szétrohadt kasztnira még csakcsak ráköltöttünk volna, de egy motorgenerál már nem volt szimpatikus dolog.) Helyette lett egy WagonR, amibe anyámék ( 60 év felett) már könnyebben beleülnek, a Favo meg ki lesz vonva a forgalomból, és donorautónak megtartom. (ha valaki tud ajánlani bontót, ahol olcsón megvan a bontási igazolás autó nélkül, akkor kérem ne kíméljen, lehet bombázni privátban a címekkel!)Mivel hasonló hibával sem én, sem autószerelő munkatársaim nem találkoztak még, gondoltam megosztom, hátha hasznos lesz valakinek.
E=MZ²
-
gs20
tag
DE, hogy kérdezzek is: Felicica ülést mennyire érdemes berakni a Faviba? Kényelmesebb? Jobb? Ha csak késői verziót kapok, aminél az öv zárja az ülésen van, akkor a biztonságiöv csatja kompatibilis a 90-es Favival?
Ajtókárpitok felfaraghatók úgy, ahogy a késői Favoritoké? Vagy a műszerfalnél nem passzol/ hülyén néz ki?(potyára nem akarok beruházni olyanba ami nem passzol, lásd toronymerevítő)
E=MZ²
-
gs20
tag
Kedves nézőink, napi tuning rovatunk következik:
Ezenkívül bekerült a középbox is, de még nem teljesen végleges, úgyhogy arról még nincs képem.[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Atuska75 #6697 üzenetére
Hát ez bizony egy nagyon komoly gépjárműből származik: kispolszkiból
Szerintem elég jól beleillik a képbe, és sokat segít az apróságok szétrakodásában, nem kell mindent a kesztyűtartóba betuszkolni. (bontóból volt 500Ft a pár, már másfél éve ott figyelt a garázsban, végre fel is raktam )E=MZ²
-
gs20
tag
Köszi srácok, nekem is tetszik Élőben nem üt el annyira mint a képen (a vaku miatt)
Ma megrendeltem egy jó állapotú MPI-s Feliciát is, amint talál megfelelőt a srác fogja hozni. Szóval lesznek majd még itt extrák
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz vmarton #6704 üzenetére
Legális? Khmm...
Inkább baleseti veszélyforrás, nem?
Na mindegy: milyen fóliával képzelted, és miket? Mert a piros index meg tolatólámpa nem biztos, hogy annyira tuti...
Ha már tuning: Lehetett kapni radius-nál full átlátszó hátsó búrát, bár nem tudom abban volt-e E jel
Erre gondolok:
Bár itt nem tudom a macskaszem az piros-e?Műszakira nyugodtan viheted egyébként előbb is, az érvényességi idő mindenképp 2014 aug 06 lesz.
(Nekem aug 8-án járt volna le, de múlt héten áttoltam vizsgán)[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
Nekem nem tetszik a linkelt piros búra, szerintem nagyon ronda, de ez csak szubjektív vélemény.
Ami viszont tény, hogy nem szabályos, és szólHATna érte a rendőr.
De szerény véleményem szerint 90%, hogy az általam linkelt fehér búra sem az, bár ha látnám élőben, akkor tudnék biztosat mondani.
Jó tudom hogy felmerül a kérdés hogy miért én magyarázok arról, hogy mi szabályos és mi nem, mikor tele akarom rakni a Favit felicia cuccokkal, meg befecskendezéssel.
Csak hát ez van, műszaki vizsgaállomáson dolgozom, és az ilyen parasztvakítás jellegű dolgokkal elég kritikus vagyok.E=MZ²
-
gs20
tag
Hű srácok ezt most láttam facebookon, nagyon komoly kép!
Csekélyke 25 év... Remélem mi is így leszünk a Favival!E=MZ²
-
gs20
tag
Beszélgettem egyik Favoritos kollégával, ajánlottam neki a fórumot is, közben szóba került, hogy milyen szerszámok, tartozékok vannak nála az autóban. Ezek szerint én volnék elvetemült?
Ki mit tart a kocsiban?Nálam ezek vannak:
1x gyári szerszámkészlet
1x franciakulcs
1x 7db-os csavarhúzókészlet
1x csilagvilláskulcs készlet 7-24mm
1x csillagkulcs-készlet 7-19mm
1x kiskrovakészlet
szigetelőszalag
vezeték
pár db tűzősaru
próbalámpa
1 maréknyi biztosíték
pár db alátét anya, csavar
1x tartalék relé
1x komplett gyújtáselosztó új rotorral, és fedéllel
4x gyújtógyertya
1x WD40 spray
égőkészlet
pótkerék
keresztkulcs
pumpa
hólánc
tűzoltókészülékBár aztán az a baj, hogy hiába készül fel az ember, mindig az kellene ami pont nincs :S
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #6891 üzenetére
Ezzel részben egyet tudok érteni.
A családban van 1 Favorit 1991 óta, és az enyém 2009 óta. Tehát van hosszú távú tapasztalat a géppel.
Emellett volt 1 Kispolski, egy Suzuki Stift (1996os), és egy Wagonr+. Közben használtunk még egy ideig egy céges Ford Fiesta-t is.
Ezek közül durván a Favorit volt összességében a legkiegyensúlyozottabb autó: normális kasztni (a felsoroltak közül a a legjobb), rossz utakon is jó, bár nem sportos futómű (a felsoroltak közül ennek a legjobb), könnyű szerelhetőség, olcsó alkatrészek. Egyedül a motor gyengesége róható fel neki, de ellenben hiába az erősebb motor, simán otthagyom vele a WagonR-t, mert a Favi ül az úton, a Wagonban meg már bírkózni kell, mert leugrik az útról.
A szervó, és a klíma hiányát aláírom. Mondjuk a szervót csak utánfutós tolatáskor hiányolom, klímának nem vagyok nagy híve. (ellenben vannak letekerhető ablakok ) Egyébként sem nagy ügy egy riasztót, központizárat, villanyablakot berakni.
A formájával vitatkoznék, nekem tetszik, jobban mint egy feliciáé (pláne a II-es gnóm audiorros felicia ronda). Bertone-ék szerintem jó munkát végeztek. Kényelemben kategóriájában nem sok jobb van szerintem, praktikum pedig... pár felicia alkatrészzel sokat lehet dobni (osztott üléssor, középkonzol, stb). Biztosnág szempontjából a maga korában nem volt rossz.Nekem eszembe nem jutna váltani, a motoromban van most 80000km, a váltómban 140000, ezek a világból kimennek (évente kb 8000km-t megyek), a kasztnim nem rohad vészesen, egyedül a hátsó ívek betegek, de jövő héten lesz kasztnizva, onnantól kezdve bírni fogja amíg egyáltalán lesz még (megfizethető) benzin. (8-10 év)
Összehasinlításul: 2 hete lett leállítva a család régi favoritja, 380000km volt benne. Gyakorlatilag nulla karbantartás mellett munkásautóként szolgált 10 éve, a kasztni már nagyon rohadt, a motor az elmúlt 2000km-ben egyszer megszorult kenés hiányában, csapágyas lett, meg 2x befolyt a hűtővíz az olajba.
MÁS: nem tudja valaki, honnan lehetne Favihoz fényszóróállítót venni?
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Darkmind #6921 üzenetére
Engem már akkor a röhögőgörcs, és a hányinger furcsa keveréke kerülget, mikor meghallom a tuning szót valami boyracer szájából. Az, hogy leesztergálok egy kilót a lendkerékből, vagy leszedetek fél millimétert a hengerfejből, az nem tuning. Könyörgöm, elég tisztességes mérnökcsapat tervezte meg a motort, tán ki tudták számolni, hogy mekkora lendkerék kell annak a motornak, nem? (egyenlőtlenségi fok, stb) Vagy persze, cseréljünk vezérműtengelyt, persze akkor már nagyon kihegyezett vezérléssel, hadd forogjon, nem baj ha alul halott lesz.
A tuning valaminek a finomítását, jobbá tételét jelentené. Az, hogy nő a teljesítmény 20%-ot, a fogyasztás meg 50%-ot, és közben használhatatlan motorkarakterisztikát kapunk, az NEM tuning. Persze ez csak az én véleményem.E=MZ²
-
gs20
tag
Valóban volt ilyen akció a '90-es évek elején (93 körül), hogy szabályozatlan katalizátort lehetett rakatni a Favoritba, és akkor csak 2 évente kellett volna zöldkártyára vinni. Nekünk is jött levél róla, szerintem minden Favorit tulajdonos kapott ilyen ajánlatot.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz KisCobiii #6935 üzenetére
Szerintem bontóban érdeklődj, máshol nem nagyon fogsz találni.
A Favid egyébként karburátoros, vagy injektoros?
Egyébként kis képzavar van nálad.
Az Ecotronic az egy elektronikusan vezérelt karburátor volt, lamda szondás szabályzást is tudott. A Pierburg próbálkozása volt, a 2E karburátor alapjain volt építve, de nem igazán terjedt el (bonyolult volt, a befecskendézekhez képest a bonyolultság miatt meghibásodásra hajlamos, és még drágább is volt) Tudtom szerint Favoritba csak pár nyugati export példányba került ilyen (angol balkormányosról láttam ilyen képet)
Ami nálunk volt az gyakorlatilag a Jikov karbis, és a Mono-Motronic befecskendezős.E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #6973 üzenetére
-autó fel
-kerék ki
-gólyaláb ki (fent 2db 8as anya, alul 1 csavar ami a teleszkópra szorítja az agy bilincsét) bal oldalon simán kijön, jobb oldalon a "palacsintasütő" (motortartó bak) csavarját is meg kell lazítani
-rugó összehúz
-teleszkóp végéről anya levesz
-sorrendben leszeded az alkatrészeket, toronycsapágy simán szétszedhető, (gólyókra vigyázni!!!) benzinben tisztára mosod, megzsírozod, összerakod a fentiek fordított sorrendjében. Összerakás előtt nézd meg, ha sérülést látsz a csapágyon, vagy golyókon, akkor csapágy csere (nem jellemző, pláne annyi km-nél ami neked van). Ha kopogott a csapágy felől, akkor toronygumi lehet cserés.E=MZ²
-
gs20
tag
Elvan a gyerek ha játszik...
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Atuska75 #7009 üzenetére
Csak szólok, hogy ez így rohadtul nem szabályos!
Az ilyen szembejövőkre úgy szoktam rávágni a reflektort, ahogy kell! (Megalight Ultra +90% fényerejű égőkkel)
Ha felkapcsolod a fényszórót akkor a DRL el kellene aludjon, tompítottal együtt nem világíthat.
Ezért a rendőr is kötekedhet, meg normális műszaki vizsgán tépkedheted le róla a drótokat, ha azt akarod hogy átmenjen. Szóval szerintem kösd át szabályosra.Egyébként kell benne legyen E jel, és RL00 minősítés. Egészen pontosan a KÖHÉM 55/A és B paragrafus foglalkozik ezzel.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh
Rengeteg vacakot árulnak amiben van E jel, de A00 minősítésű (vagyis helyzetjelző lámpának van minősítve). Gyakorlatilag a multikban csak ilyeneket láttam eddig 5ezer körül, az ugye nappali fényként nem szabályos.Nekem kínai gyártmány van fent, fényerővel nincs gond, minősítése is megfelel az előírásoknak, 4900-ért ügyeztem már több embernek is (ez volt a reklám helye, akit érdekel keressen meg)
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #7025 üzenetére
Tapasztalataink szerint a Tungsram Megalight ultra jóval tovább bírja mint az Osram Nightbreaker, és fényerőben teszteken is verte azt. De persze nappali fény mellett mindegyik sokáig bírja
Nappali fénnyel kapcsolatos infóid alapvetően jók, a felszerelési méretek bent vannak a KÖHÉM rendeletben amit linkeltem. Annyiban vitatkoznék, hogy SZERINTEM ami kötelező: az a E jel, tanúsító ország száma (pl E4), tanúsítvány száma (pl 004), a kód, hogy mi az (RL), és a vizsgált előírás száma (pl 00, 00 87). Feszültség, és teljesítmény feltüntetése nélkül is elfogadják a vizsgabiztosok. Az infók szintén NKH-sok. Egyébként véleményem szerint a kínai cuccok sosem voltak minősítve, csak ráírták a kínaiak. Az általad is említett SIJ egy elég korrekt szerkezet, bár szerintem annyit nem ér. (annyi pénzt szerintem sosem hoz vissza). Amit viszont javaslok: A köhém 55 legyen kinyomtatva bent a kocsiban, engem már állított meg rendőr, hogy megbüntessen, kapásból közölte, hogy szabálytalan lámpám van, mindezt úgy hogy oda sem ment megnézni. Azt hitte fogott egy balekot. Na mondom akkor nézzük már meg, mi is a szabálytalan, és elővettem a kesztyűtartóból a jogszabályt lefóliázva. Erre előrement, megnézte mi van ráírva, felkapcsoltatta a tompítottat (elalszik-e a drl), aztán további jó utat kívánt.Atuska: Én sem fenyegetőzöm, csak a szabálytalanul ködlámpázó, szabálytalan gagyixenonos, stb vakító szembejövőnek igenis viszonozni szoktam ezt a szívességet egy kis refivel.
E=MZ²
-
gs20
tag
Én is relével odottam meg a drl "vezérlését". De ha értelmezzük a KÖHÉM rendelet szövegezését, akkor nem a helyzetjelzőre, hanem a fényszóró (tompított/reflektor) bekapcsolására kellene lekapcsolnia. Ezért én nem a helyzetjelző, hanem a fényszórókapcsolóra kötöttem a relét. De kinek a pap, kinek a paplan.
Refizés: engem nem érdekel, ha látom hogy a szembejövő zavaró ködlámpával jön és nincs köd, vagy vakító befabrikált xenonja van, akkor rárefizek. Legalább én is többet látok egy kicsivel Egyébként szerencsére mifelénk az ilyen gagyixenonos autók eléggé megfogyatkoztak az utóbbi időben, miután a rendőrök elszedegették miatta a forgalmikat.
Egyébként sajnos épp a rendőrök nincsenek tisztában a szabályokkal, múltkor vittek egy kispolskit műszakira, a rendőr levillogott mert látta, hogy nincs érvényes műszaki az autón. Persze útvonalengedély volt, úgyhogy pofára esett. Utána meg azon ugatott, hogy miért nem egyformák az első gumik. Csak azt nem tudta elmagyarázni, hogy miért kellene egyáltalán annak lennie
Atuska (#7029): nem kell felhúzni magad, bocs hogy megpróbáltam tanácsot adni hogy adott esetben lehetőleg ne tudjon belekötni a karácsonyfa módon világító Skodába a rendőr. Hogy Te mit tudsz és mit nem, azt én nem tudhatom, csak leírtam amit én tudok (mint műszaki vizsgaállomáson dolgozó, és aki már lefutotta ezt a nappali fényes dolgot).
E=MZ²
-
gs20
tag
NEkem 90-es faviban van 94 áprilisi váltó. Az ugyanaz a rövidebb áttétel, mint a formanoké. Gondolom a VW-sek rájöttek, hogy felesleges erőltetni a gyenge motort azzal a hosszú váltóval.
Szóval nekem a rövidebb áttételes van bent, többet forog a motor, ellenben jobban megy, kevésbé erőlködik, és így kevesebbet is eszik pár decivel. Igaz azért hegyekben is járok, na meg elég sokat utánfutózok.
Ellenben van eladó hosszú áttételes 90-es 136-ból bontott működő váltóm
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #7397 üzenetére
Pedig de.
Sőt, amit én sem nagyon akartam elhinni: 90-nél kevesebbet eszik mint 80nál.
Igaz, én játszottam a fúvókákkal korábban, de az eredmény az, hogy 2600-2800 körül van egy olyan tartomány, ahol nagyon jól megy és fogyaszt.
75-80nál határozottan erőlködik ötödikben, nyomni kell nek mondjuk harmad gázti, 90-95nél viszont kb 1cm-t kell csak nyomni a gázt, és vidáman megy.
Úgy gondolom oka volt, hogy miért lett 93-tól a rövid váltó alap a favoritokban is.E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Atuska75 #7398 üzenetére
Az elosztó tengely 2 db-ból van, a két darab egy vállas kapcsolóidommal kapcsolódik egymáshoz. A felső elosztótengelyhez a kapcsolóidom úgy csatlakozik, hogy mind az idomon, mind a tengelyen van egy asszem 5ös furat, és át van dugva egy stift. Na a tengelyben a furat verődik ki, és vele együtt a stift kopik el.
Megoldás: elosztó szétszed, tengely felhegeszt CO-val, idommal összepasszít, új furat kifúr, új stift, és öröm-bódottág, évekig újra jó az elosztó
Már 3 elosztóval játszottam ezt el (2 a 2 favoritban+1 tartalék)E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Atuska75 #7409 üzenetére
"Azért van a sok baleset télen mert, sok hülye úgy gondolkozik "egész télen csak 3 alkalommal megyek ki a kocsival arra én nem szerelem fel"
Ne haragudj, de ezzel nem értek egyet.
Szerintem azért vannak a balesetek, mert az a sok hülye nem a téli útviszonyoknak megfelelően vezet: sebesség megválasztása, követési távolság, stb.
Ilyen szempontból még rossz is a téli gumi: a gyökér azt hiszi, hogy felrakta, minden oké, aztán ugyanúgy nyomja tovább mint nyáron.Ami kiakaszt néha, az a híradó szövege: "baleset a köd miatt" "baleset a hó miatt"... nem a köd meg a hó miatt, hanem azért, mert nem annak megfelelően vezetett a gyökér...
Na mindegy. Nekem már fent vannak a téli papucsok, hólánc a csomagtartóban, jöhet a tél.
Ja, amúgy van egy garnitúra 155/80-as téligumim eladó, akár favorit felnivel együtt.[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
Bocs fiúk, (veletek) inkább nem csókolózok, de én ilyen ablakmosó motort használok már mindenben, évek óta:
http://www.autoalkatreszklub.hu/product_info.php?cPath=77_145&products_id=2731
Olcsó, és gond sem volt még vele, pedig szolgál már 2 favoritban (az egyiben 2db) 1.5 éve, kispolszkiban 3 éve, és szuzukiban 1 éve.
Előny, olcsó, eddig megbízható, és a gyárinál sokkal nagyobb a folyadékszállítása, sokkal jobban veret.
Hátrány: ha egyszer elromlik, ez nem szétszedhető.(Amúgy én is javítgattam egy ideig a gyárit, fél évig jó volt, aztán megint elkezdett ereszteni...)
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
Isten ments, hogy okoskodni próbáljak, de:
-kis méretű lapos csavarhúzóval a "C" alakú rögzítő rugó alá kell nyúlni, és kicsit hátrahúzni, hogy a párhuzamos részen üljön fel, akkor ütögetés, rángatás,stb nélkül, kisujjal leemelhető a gázteleszkóp a gömbről.(egyébként ha cserés, és magas az autó tulaja, érdemes a kicsit nagyobbat venni, ekkor feljebb hajlik a hátsó ajtó. Nekem alapból ilyet adtak az autósboltban, lengyel gyártmány, kb 2-3 centivel volt hosszabb a gyárinál, marha nagy előny, hogy ezzel már nem fejelem le folyamatosan a felnyitott csomagtérajtót)
E=MZ²
-
gs20
tag
Nem vagyok egy ps-zseni, de kerestem egy barna favoritot neten, hát tessék:
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óra topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Építő/felújító topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Robogó, kismotor
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AliExpress tapasztalatok
- Politika
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest