Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#401) guftabi96


guftabi96
addikt

Nem is tudtam, hogy van ilyen topik is :Y
Üdv mindenkinek!
Bár nekem már nincs meg a S51b-m, de jó érzésekkel gondolok vissza rá.
Később még szeretnék Simsont, lehetőleg S51-es blokkal szerelt Schwalbe-t.

Ez volt az én motorom.
Vaczkó Dani csinálta a hengert ("minituning", 60cm3 [link] )
A kipufogó is meg volt csinálva a leírás szerint.
Az egyetlen nagy problémám a 3 sebesség volt, egy 4 sebességes váltót nagyon elviselt volna.

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael

(#402) perge666 válasza guftabi96 (#401) üzenetére


perge666
veterán

Szia.
"Van itt minden csak szét kell dikkházni" :DDD

Énis úgy vagyok vele hogy mindig hozzámkerül egy Simson,szeretem ezeket a vasakat nagyon.

Nekem jelenleg egy S50B van, a blokkja 2 napja lett összerakva, ott már nincs gond, de a gyújtásom vacakol, tegnap még elvétve adott szikrát gyengén, ma már semmi pedig hozzá sem nyúltam.
Pár napon belül megy egy szakihoz, majd ő meggyógyítja remélem!

(#403) perge666


perge666
veterán

Üdv.

Na ez az újdonsült Simson csak szivat engem,szerintem nem szeret. :O

Próbáltam mindent megtenni hogy jó kis moci legyen belőle,de szó szerint sz**at.
Már van berúgókar rajta,új dugó gyűrű a blokkba minden csapágy cserélve,mostmár szikra is van,megszakító,kiskondi cserélve lett,gyújtás is be lett állítva neki és nem akar indulni a kis szemét.

Alig 1 órája hoztam haza ismerőstől aki szerelgette,ott indult először rúgásra,majd csak tolásra de akkor épphogy meg kellett lökni.
KB.8km-t jöttem vele hazáig,és annyit vettem észre hogyha nem húztam a gázt akkor állt lefelé,de egyébként szépen jött végig,erő is volt benne.Nem nagyon gyilkoltam az új dugó,gyűrű miatt.

Hazajöttem,bementem lecuccoltam,kimentem és azóta nem indul.
Raktam bele egy új NGK BP6HS gyertyát,akkor egyből beindult rugásra,de előtte tekertem bentebb az alapjárati csavaron és nagyon bőgött,ahogy tekertem kifelé leállt,azóta se indul tolásra sem.
A szikrája baromi erős.........

Karburátornak nem lehet köze hozzá vajon????

(#404) guftabi96 válasza perge666 (#403) üzenetére


guftabi96
addikt

Hát ötletem nem igazán van, inkább tanácsot szeretnék adni: frissen összerakott blokknál ne vedd el a gázt.
Ha lassítani kell, akkor kuplung, és pici gázfröccsök, hogy folyamatosan legyen megfelelő kenés.
Milyen alkatrészeket vettél a gyújtáshoz? Nekem az ilyen utángyártott cuccokkal rengeteg gondom volt. Volt ami már a megvétel pillanatában selejt volt.
Egyébként nem a sima b*hs gyertyák jók Simsonba?
a p-s gyertyáknak kicsit jobban kilóg az elektródája.
Bár annyival nem, hogy ebből ilyen gondok legyenek.

#KeepFightingMichael

(#405) perge666 válasza guftabi96 (#404) üzenetére


perge666
veterán

Persze kuplungolásnál húztam is a gázt, mert egyébként szerintem le is állt volna.

Mifelénk kisvárosban nemigazán lehet válogatni alkatrészekből sajnos, amit hozat a kisbolt az van, de azt mondja hogy jó minőségű utángyártott, mert ha valamire panaszkodnak többen akkor elvileg olyat nem hozat és néz helyette másikat.
Jó, énis ezt mondanám hogy fasza minőség, ha én árulnám....

Nekem Simsonba mindig 2 fajta gyertya volt és mondhatni soha nem vacakolt. ( BriskN15YC és NGK BP6HS)

12-13 éve folyamatosan van Simsonom mindig ilyen gyertyákkal használtam őket.
Előtte is Simsonoztam, de akkor még fateré volt és csak hajtottam, nem nézegettem miből milyet vesz bele.

[ Szerkesztve ]

(#406) #10726912 válasza perge666 (#405) üzenetére


#10726912
törölt tag

Főtengely szimering milyen állapotban van? Nem szív valahol falsot a henger? Tömítés mindenütt rendben?

(#407) perge666 válasza #10726912 (#406) üzenetére


perge666
veterán

Szimering, tömítések cserélve lettek.
Ha falsot szív a henger akkor van kompresszió?
Mert most erős 6-os,majdnem 7.

(#408) guftabi96 válasza perge666 (#407) üzenetére


guftabi96
addikt

igen, van olyankor is.(bár azt, hogy olyankor mennyit veszít azt nem tudom, soha nem mértem)
Nekem is csak le akart állni, amikor rossz volt a szimering, de menni ment. Csak folyamatosan huzni kellett neki egy kicsit a gázt.
Jól raktátok bele egyébként?
Nekem egyszer volt, hogy siettem, és rosszul ment bele.
Szimeringből érdemes jó minőségűt venni (viton).
Nekem az ilyen párszáz Ft-os szimeringek nem bírták sokáig.

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael

(#409) perge666 válasza guftabi96 (#408) üzenetére


perge666
veterán

Ezt így most biztosra nem tudom mondani hogy jól lett e belerakva, elvileg igen.
Estére lehet szétkapom a karbit, és belelesek, meg amúgy is az folyik nem is olyan gyengén.

(#410) perge666


perge666
veterán

Na szétkaptam a karbit, az aljába volt egy kis kosz, fúvókák tiszták voltak.
Összeraktam, nem is röffent rúgásra, viszont tolásra jelzett hogy be fog indulni.
25-30 méter után megtörtént a csoda, kicsit rekedtesen de sikerült.
Néhány gázadás után jó hangja lett, alapjárat is beállt.
Mentem vele egy kis kört, megálltam alapjáraton ketyegett 5-6 másodpercet, leállt és megint nem akart indulni rúgásra, és észre vettem hogy a benzin folyik kifelé a karbiból.
Megkocogtattam elállt, gondolom az úszó felakadt.
Ezután megint toltam majdcsak annyit mint az előbb, beindult, alapjáraton megint ketyegett egy kicsit és leállt.
Rugdoshatom szerintem reggelig is.

Ez szerintetek nem karbi hiba?
Már kizárásos alapon is, mert elvileg minden más jó!

(#411) #10726912 válasza perge666 (#410) üzenetére


#10726912
törölt tag

Ha a szívató rá van húzva, mit csinál?
A karburátort is rakd rendbe rendesen, mert addig találgatás lesz.
Gyújtás a MEGFELELŐ időpontban történik? Egyébként nekem főtengely szimering hibának tűnik, emiatt lenne nagyon fontos, hogy a gyújtás és a benzin oldal valóban jó legyen. Pl: szétszedett blokk után könnyű rosszul beállított gyújtás alaplap miatt szívni. Ellenőrizz le mindent, ha a gyújtás és a karburátor jól üzemel, levegőt is tud szívni a blokk, illetve ki is tud pufogni (azaz nincs kipufogó dugulásod), akkor marad a blokkszétszedés, gyűrűk állapotának ellenőrzése, és a főtengely szimering ellenőrzése.
Azt se lenne baj tudni, hogy minek kellett szétszedni a blokkot, illetve PONTOSAN mit csinált vele a szaki haver.
Írd majd le részletesen a karburátor ellenőrzésének lépéseit, gyújtás beállításának lépéseit (méréseket is mindkettőről), illetve a kipufogó szétszedését is részletezd majd.
Ha leírod ezeket a folyamatokat, akkor látjuk, hogy mennyire lehet helyes és pontos a munkád eredménye.
Üdv!

(#412) perge666 válasza #10726912 (#411) üzenetére


perge666
veterán

Szivatóval sem röffen,olyan mintha nem is húznám!
Ismerőstől kapok kölcsönbe egy jó karbit,azt rárakom és meglátom mit produkál,de ha azzal sem lesz jó,szerintem nem idegelem vele magam tovább,vagy eladom alkatrésznek,vagy szerzek bele egy másik komplett blokkot......

(#413) perge666 válasza perge666 (#412) üzenetére


perge666
veterán

Na egy kis fejlemény,élménybeszámoló :

Aki igérte lejött a karbival, de az is orrán száján folyt, meg a csavar is meg volt szakadva, mondom hagyjuk.

De!!! Pénteken leszedtem a gyújtás felőli deknit és láttam hogy az alapbeállítástól több mint 1centire el volt tekerve balra az alaplap.
Visszaállítottam közel gyári értékre és egyből beindult, viszont max. 5mp után leállt.
Rárúgtam kettőt és újra ketyegett, ekkor tettem vele 2 kört az udvaron és leállt, utána hiába rugdostam.

Ma megint kitoltam, nem indult, kivettem a gyertyát, a hézagot összeütöttem egészen picire, és rögtön indult, alapjárat is volt, tudtam is vele menni.
Leállítottam, rugtam egyet beindult.
Kb 5 percet járattam addig bejöttem inni.
Leállítottam utána nem akart indulni. :))
Éreztem hogy a henger forró, kicsit pihentettem, nem sokat, 2-3 rugásra megint beindult, de az alapjárat nem volt stabil mindig csökkent.
Most úgy hagytam kint hogy nem indúlt, de szerintem ha kimegyek megint fog.

Létezik hogy új a dugó, gyűrű benne, bejáratós, túlmelegszik és azért ilyen??
Mikor forró a henger és rugom olyan mintha kicsit megszorulna, mert úgy érzem hogy csúszik a kuplung, meg a hangja is más.

1:30-as keverék van most benne.

Ja meg múlthéten hajlítottam az úszón, és mostmár nem folyik kifelé a benzin a karbiból, de vajon jó e a szint. :)

(#414) perge666 válasza perge666 (#413) üzenetére


perge666
veterán

Csak addig állítgattam, csavargattam míg mostmár indul majdcsak rendesen.

Karbi tömítést cseréltem parafára és bezsíroztam, benzinszint a szintjelző alatt van 2-3mm-el.

Gyertyahézagot úgy összeütöttem hogy éppenhogy össze nem ér, ettől indul könnyebben.

Alapjárat hol van hol ingadozik.

Mentem vele 10-15km-t,megy rendesen, de ha menet közben visszaveszem a gázt, majd elkezdem húzni akkor kicsit megtorpan először.

A váltó valami miatt nem akar visszahúzni rendesen váltáskor, ezt nem értem mitől lehet, ma csak úgy magától ilyen lett, 3-ba elég nehezen tudom rakni, 1-2-be meg csúsztatva, mintha nem lenne meghúzva a csavar, vagy bele lenne csúszva a nútba, pedig nem!

Ennek már örülök hogy beindul meg tudok vele menni, remélem lesz még jobb is.

[ Szerkesztve ]

(#415) #10726912 válasza perge666 (#414) üzenetére


#10726912
törölt tag

Linkeltem már, ezért csak szimplán leírom: keress rá a neten a Mesebeli vándor leírására.Állítsd be a leírás alapján a benzin szintet és a gyújtást. Így több kárt csinálsz, mint hasznot :( Most beindul, aztán nem, gyertya hézag kicsi, ergo tönkre mehet pár dolog az elégtelen szikra miatt...s még ki tudja, mikor gyújt, hidegen-melegen menjen-húzzon, induljon stabilan...na így nem fog. Feketén-fehéren le van írva minden, csak meg kell csinálni a beállításokat. Szájbarágósan magyaráz. Ha jól emlékszem, MZ beállítását mutatja be, de a Simson ugyanaz. Ezt is leírja a szerző.
Sok sikert.

(#416) forras2


forras2
őstag

Szevasztok!

Ide is beteszem, hátha itt fog elkelni! :)
[link]

(#417) perge666 válasza #10726912 (#415) üzenetére


perge666
veterán

:R

(#418) fezsoo


fezsoo
aktív tag

Sziasztok.

Tulaja lettem egy "GYÁRI SR50-nek"

Elvileg minden bontatlan még benne. Szép, külsőre semmi hiba.
Olajcsere és pár apróság után tudtam csak rendesen kipróbálni.

Az van hogy még GPS-el mérve is csak 43km/h a vége.

A karburátorban és a kipufogóban nincs fojtás. Nem tudom hogy lehet e még valahol?

Mit ajánlanátok hogy hogy lehetne kideríteni, miért nem megy jobban?

Samsung Galaxy A70; Hp 8440p; HISENSE 58A7100f

(#419) #10726912 válasza fezsoo (#418) üzenetére


#10726912
törölt tag

Fő ok a klasszikus szokott lenni: Szikra-kaja van-e? :K
Komolyra fordítva: Szikra (megfelelő erejű, megfelelő időben) van e? Ha megszakítós, érdemes másik megszakító kalapácsot betenni, megnézni, nem e szikrázik a kalapács túl sokat, másik kondenzátort betenni, Benzin (megfelelő mennyiségű,azaz a karburátorban megfelelő a benzinszint? Beszívott benzin-levegő keverék jó? Nem túl kevés-vagy túl sok a benzin? Dugulás nincs véletlen...) van e? Levegőszűrő tiszta, nincs ledugulva? Mindezek ellenőrzéséhez kaphatsz hathatós segítséget a neten. Keress rá karburátor beállítása, és simson gyújtás beállítása. Ha pontosan dolgozol, követed az ott leírtakat, nem fogsz hibázni. (Mz-hez írják le a karburátor állítást, de ugyanaz, mint a Simson)). Ha ezek megvannak, és minden rendben, akkor a blokkot kell széthúzni: Nincs e törve a gyűrű, megkopva a dugó-henger, főtengely szimering milyen állapotban van, azaz van e megfelelő kompresszió. Ja és a kipufogót alaposan nézd meg, mert a részleges dugulás nagyon alattomosan tudja megszívatni az usert :W (saját tapasztalat). Vedd le a kipufogó hátsó részét, és pucold ki, vedd ki a gyári fojtást belőle (mindenképp van benne, ha nincs, akkor nem maradnál meg mellette, de azzal kell megfelelő teljesítményt tudnia), és úgy pucold ki, aztán tedd vissza.
Jó szerelést, sok sikert! Ha valamiben nem vagy biztos, kérj mindenképp segítséget!

[ Szerkesztve ]

(#420) Vazallus


Vazallus
tag

S51 szigorúan melegen az van,hogy alacsony fordulaton bezabál és utána alig akar menni,felpörögni. De ha pörög és húzom neki akkor nincsen semmi gond megy mint a meszes de aztán alacsony fordulaton meg meghal. Karbi a kissúberes 16N3-4, gyújtás tökéletes,szikra nonstop van.
Viszont a gyertyakép valamiért nem őzbarna hanem fekete,kormos. A súbertű középen van! A keverékcsavar(szívótoroknál) jól bevan állítva,gyári értéken van, kipróbáltam több állásponton is hátha ott van baj de nem az, bárhogy tekertem ettől nem lett jobb így visszaállítottam a normálra, úgyhogy ez biztos jó. Úszószintet elvileg jó beállították de azt viszont nem néztem. Lehet rossz a benzinszint azért fullad alacsony fordulatnál? Más egyéb szerintetek?

"Mr. Salieri sends his regards"

(#421) #10726912 válasza Vazallus (#420) üzenetére


#10726912
törölt tag

Túl sok benzint kap. Hidegen még elviseli, melegen már nem. Kutasd ki, miért van ez a jelenség. A kormos gyertya is azért van. Ellenőrizd le karburátort: benzinszintet, és a szivató gumigyűrűjét is. Ha minden ok, akkor a súbertűn tedd lejjebb-feljebb a határoló lemezt.

(#422) Vazallus válasza #10726912 (#421) üzenetére


Vazallus
tag

Megoldódott, időközben a brisk gyertya is megadta magát (lehet ez volt a baja), a végén el se indult egyáltalán.
Kicsit visszavettem a benzinszintet, légszűrűt kiáztattam keverékbe, kapott most egy új 260-as japán Denso gyertyát. Azóta teljesen hibamentes minden.

"Mr. Salieri sends his regards"

(#423) perge666


perge666
veterán

Üdv.
Hajdú biharban vagy Szabolcsban keresnék saját célra 4 sebességes simsont,ami nem összekókányolt, lehetőleg indexes legyen és km óra sem hátrány ha van rajta.

Ha van valakinek vagy tud, privátban kereshet. :R

(#424) perge666


perge666
veterán

Múlthét kedden sikerült vennem :

(#425) perge666


perge666
veterán

Na miaz,beállt egy kis hideg és senki sem motorozik a jó öreg simsonjával itt csak én? :B

(#426) Szoszo94


Szoszo94
őstag

Üdv!

Nem gondoltam volna, hogy itt még Simó topik is van :DDD Google találatra figyeltem fel és onnan jöttem vissza :D

A jelenlegi sárkányom lassan, de biztosan átesik a teljes felújításon. Három (!!) éve kezdtem el, akkor még megvolt mellette az S51N-es (de B-s 4-es blokkos) Simsonom is, így akkoriban lassan haladt a munka, ráértem vele. Csapágyazással kezdtem, aztán lefényeztem az elemeket - vázat nem, már bánom, úgy lenne az igazi - és abba is maradt a munka.

Időközben elkelt az N, viszont szabadidőm nem sok volt, így lassan készült a motor. Nemrég viszont előkerült újra és elhatároztam, hogy most már befejezem.

Az elmúlt pár héten munka után egyből mentem a garázsba, rengeteg alkatrészt rendeltem (kétnaponta jött a futár :W ), viszont most már majdnem kész van minden:
- SKF csapágyak
- Új szimmeringek
- Kuplung majdnem felújítva (lamellákra várok)
- Új lánckerék, lánc is megvan, de még vár a cserére
- Új 16N3-as karbi, 72-es főfúvókával
- 60ccm henger (hattyúnyakat és kiput faragnom kell, aztán lehet elkészítem a +2 felömlőt is)
- Dugú, gyűrűk, tűgörgők, csapszeg, szóval minden új
- Kopóalkatrészek is újak

Und so weiter, sorolhatnám azt a jelenleg négy A4-es oldalnyi alkatrészt, amit vettem, de talán ezek a legfontosabbak.
Ismerőssel esztergáltatok a váltó beállításához szerszámot, néha a hármast nem veszi sajnos, minimálisat kéne rajta állítanom. Illetve ehhez a hengerhez kell állítani még a karbit, alapjárat belőve (üzemanyag és levegő is), viszont hallásra több benzin kéne még neki, na meg menet közben van egy pont, ameddig komótos, onnantól húz. Nem, nincs rezós kipuff, gyári van :K A légszűrő helyén van szivacs, így vettem, szerintem üzemanyagszegény a keverék amt kap. Súber fel van emelve tökig, ha lejjebb rakom, csak rosszabb.

Viszont végre megy! Nem is rosszul, pedig még csak pár kört kerültem, ma hajnalban, hogy összejárassam a dolgokat.

Van róla egy elég régi képem, meg van egy mostani is, itt vannak:


Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#427) perge666 válasza Szoszo94 (#426) üzenetére


perge666
veterán

Van itt minden.....

Ilyen nagy szaki vagy?
Nekem tizenpár éve van simsonom, néhány már megfordult nálam, de csak nagyon alap dolgokat szerelgetek rajtuk.

Jelenleg egy S53 keverékem van, de a karbival szívok, az istenért nem tudom összehangolni hogy jó legyen.
Vagy nincs alapjárat, vagy túl magas, súbert is állítgattam már mindenfelé, fentről a második a legjobb de ez se tuti.
16N1 van rajta, de gondolkozok egy új német minőségű 16N3-on.

(#428) Szoszo94 válasza perge666 (#427) üzenetére


Szoszo94
őstag

13 éves korom óta van Simóm (ez így már nálam is tíz évet jelent), amint lehetett leraktam a jogsit és mivel elég rozsdás volt a tank többszöri mosás után is, így hamar meg kellett tanulnom a karbi szétszedését, tisztitását. Na meg alapból műszaki beállítottságú vagyok, gépészetet tanultam középiskolában, mechatronikai technikusi képesítésem van és járműmérnökire járok, így adja magát a dolog, hogy érdekelt a működése a motornak már fiatalon is. Úgyhogy saját bőrömön/motoromon tanultam, bár tény, hogy ilyesztő volt mikor csapágyazásnál a váltókerekek is egy nagy cserépben voltak, darabokban - vakartam is a feje, hogy hogyan fogom én ezt majd újra összerakni :DDD

N1-et én kivágtam a fenébe, az előző is N3 volt és az egyessel én is sokat szptm :( A szívócsonknál próbáltam a leplombált csavarral utána állítani? Ha jól rémlik az N1-en is van olyan, de ezt nem mondom biztosra.

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#429) perge666 válasza Szoszo94 (#428) üzenetére


perge666
veterán

Az elején nekem mindent a szerelő szomszéd csinált, de 1-2 dolgot ellestem, meg sokszor várni kellett rá napokat és addigra volt hogy én magam megcsináltam.

Nálad jobb a helyzet ha jobban érdekel mint az átlagot, én inkább hajtom mint szerelgessem.

A 16N1-nél nincs olyan plombázott csavar, mert ennél alapból ott az alapjárati csavar mellett a levegő állító csavar.

(#430) Szoszo94 válasza perge666 (#429) üzenetére


Szoszo94
őstag

Én szívesen szerelgetem is :B

Ja igen, hülye vagyok, ott az alapjárati keveréket az alapjárati csavarral állítod be, hisz a súbert emeli az :W A levegőt lehet külön adni neki, ahogy mondod :K

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#431) perge666 válasza perge666 (#429) üzenetére


perge666
veterán

Na 3 hete eladtam a vasat, meguntam hogy hiába veszek új cuccot bele, vagy ugyanolyan, vagy rosszabb. :(((
Utóbbi időben csak szivatott.
Befejeztem a Simsonozást, vettem egy vadi új Derbi Senda 50 Xtreme SM-et, remélhetőleg ezzel hosszú évekig nem lesz gondom, már 2 hete nyúzom. :)

(#432) apholyon


apholyon
aktív tag

Egy teljesen kezdőnek mennyire macerás egy Simson javítgatása? Alkatrészek mennyire elérhetőek hozzá?

Ha a dolgok nem fordulnak jobbra, hát majd balra fordulnak... :)

(#433) perge666 válasza apholyon (#432) üzenetére


perge666
veterán

Eléggé!
Alkatrészt szerintem még a kenyérboltban is kapsz hozzà,
de a minőséget és tartóssàgot elfelejtheted.
Ezt a motort szerintem néhàny éven belül elfelejthetjük,
nagyon jó motorok voltak amíg volt hozzàjuk normàlis alkatrész,meg van még 1-2 megbecsült darab,de azok se tartanak örökké.

(#434) kiborg válasza perge666 (#433) üzenetére


kiborg
aktív tag

Szia!
Ezzel nem értek egyet. Alkatrész van hozzá, sok helyen lehet venni még mindig eredeti gyári alkatrészt.
Meg kell válogatni, hogy mit veszel meg.Vannak tényleg silánynál is sokkal rosszabb alkatrészek(amit csak a szomszéd kutyát dobálni jók) és vannak jó minőségű utángyártottak és vannak a gyári alkatrészek.
Gyárit szinte csak börzén lehet már venni, vagy olyan személytől, aki bontja őket.
Sajnos abban igazad van, hogy pár év és eltűnnek az utakról.
Ez szinte gyári állapotra kipofozott példány ma 300-400 ezer forintot is érhet! Ismerősöm 3db Simsont adott el több mint 1 Millió forintért! Csak szedtem fel az állam a földről. Mondjuk ezek között volt olyan is, amin a gyári ülésfólia még rajta volt. Viszik ki őket németbe, ahol irgalmatlan pénzeket adnak értük. Viszont a német csak jó állapotút vesz meg., de meg is fizeti.

Ésszel él az ember - mondá a kannibál!

(#435) BlacKSouL


BlacKSouL
addikt

Haverom keze munkája eljutott a Yamahák, Hondák, Kawasakik földjére.
[kép], [kép]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#436) #81556480


#81556480
törölt tag

Megint felújítok egy simit. Ez a hetedik project

Átlagos, de működő tákolmányból teljes felújítás.

egy pár régebbi project:

nemsokára belekezdek egy újba ami saját lesz. Azt kicsit fejleszteni akarom majd tárcsafékkel, snap on vörössel, digitális km órával, meg pár modernebb kiegészítővel, vrezoval meg mittomén

[ Szerkesztve ]

(#437) #81556480


#81556480
törölt tag

Új projekt befejezve.

[ Szerkesztve ]

(#438) perge666 válasza #81556480 (#437) üzenetére


perge666
veterán

Szép,igényes,gondolom a blokkját is teljesen felújítottad.

(#439) szasza7103


szasza7103
tag

Sziasztok!

Budapesten a 12. kerület környékén tudtok valakit aki javít simson s51?
3 éve teljesen fel lett újítva és megint szarakodik. hidegen is csk kínlódva, sok méter tologatás után indul.
Nem sajnáltam a pénzt az alkatrészekre de minden évben van valami amivel szivat.
Üdv!

Próbálok tanulni az okosabbaktól, néha sikerül is.

(#440) perge666 válasza szasza7103 (#439) üzenetére


perge666
veterán

A szimó már csak ilyen,míért nem veszel valami robogót?
Vagy ha váltós kell akkor Derbi Senda,Yamaha DT,Aprilia RX........

(#441) #10726912 válasza szasza7103 (#439) üzenetére


#10726912
törölt tag

Segítek, hogy miket nézz meg, egyszerű és okos szerkezetek.
De előbb részletesen és pontosan el kéne mondanod, hogy mit csináltál meg rajta, illetve mit hogyan ellenőriztél. A gyűjtőfogalom, kevés.

(#442) #10726912 válasza #10726912 (#441) üzenetére


#10726912
törölt tag

Nos mondanék pár dolgot: Megszakító kalapács szokott beégni, évente érdemes cserélni, ha sokat jársz vele. Emellett a kondenzátort is érdemes cserélni, annak kiszáradása is okozhat gondot.Emellett gyertya probléma is lehet. Mivel hidegen nehezen indul, így a gyújtást oldalt(azaz amiket leírtam) ellenőrizd le. Ha ez megvan, akkor be kell állítani a gyújtást, Mesebeli vándor-ra keress rá, leírja a pontos menetét.

[ Szerkesztve ]

(#443) #81556480 válasza perge666 (#438) üzenetére


#81556480
törölt tag

kapott egy hatvanas hengert meg persze csapágyak , szimeringek..

(#444) hódmaci


hódmaci
senior tag

Sziasztok!
Tudnátok segíteni váltó beállításában? S51-b
Alig vette a sebességeket illetve néha beragadt.
Hát szétkaptam :)
Húzótengelyt eléggé kopottnak illetve a golyók által bemartnak találtam
Ezt ki is cseréltem a golyókkal együtt.
Kapott új csapágyakat meg szimeringeket is.
Sajnos akár hogy állítom valamiért vagy 3-4 közt lesz egy üres fokozatom vagy nem veszi a lefele kapcsolást vagy a felfele kapcsolást.
Tehát sehogyan nem találok egy optimális beállítást.
Mi lehet még kopott ami szemmel 'láthatóan' nem látszik?
Tudom,hogy van minden sebesség közt egy "üres" de ezt mindíg sikerült belőnöm a legkevesebb hibára

[ Szerkesztve ]

Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)

(#445) #10726912 válasza hódmaci (#444) üzenetére


#10726912
törölt tag

Szedtem szét és raktam össze, elképzelni sem tudom, mi kophat igy el, ami ezt okozza. Keress egy robbantott rajzot, amin szerepel ez is.

(#446) blu79


blu79
addikt

Sziasztok, pár hónappal ezelőtt vásáróltam én is egy Simsont, minden gyári rajta , kivéve a berúgókar gumi , lábtartó gumi ... és a pipán nincs rajta az alu árnyékoló, a többi az mind gyári 1981 .... megvan hozzá az izzó készlet, kerékjavító készlet, pumpa és a szerszámok is ... BAB - kulcsok .... 4-5 éve nem állt nem volt indítva .... de egy alapos tank-benzincsap-karbi tisztítás után simán indult , kb 3000 km ha van benne . A képeken amilyen volt és amilyen lett . Nem akarok semmit módosítani rajta, minden marad az eredetibe :)

[ Szerkesztve ]

¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »

(#447) #81556480 válasza blu79 (#446) üzenetére


#81556480
törölt tag

Gratulálok! Ez így akkor jó kezekben került.

Én meg egy olyan szemetet vettem hogy nem is merem megmutatni 😁 igaz csak donornak.

(#448) blu79 válasza #81556480 (#447) üzenetére


blu79
addikt

Igen, jó kezekben van :K , esőt ezentúl nem fog látni :) . Egyébként nagyon tetszik, minden nap alig várom h menjek vele :D

¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »

(#449) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Mennyivel jobb, ha az embernek léptetővillás a váltója :D

(#450) #81556480 válasza Steve_Brown (#449) üzenetére


#81556480
törölt tag

Topic emelkedj ;] emelkedj

Ez 50-es blokk?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.