"a Boeing és Airbus típusokra a type rating nem követel meg olyan szintű mélyreható ismereteket a gép műszaki és aerodinamikai tulajdonságairól, mint amit a nyugdíjas pilóta ismerősöm mesélt az orosz típusokról."
"sokkal nagyobb felelősség hárul a gyártóra, hogy ha már feladatokat és komplett eljárásokat vesz le a pilóta válláról"
A probléma igazából itt kezdődik. Nincsenek elvárások a pilótákkal szemben. A fejlett avionikai rendszerek meg elsődlegesen nem a pilóta kiváltását szolgálják, hanem a munkájának a könnyítését (szigorúan nem leegyszerűsítését).
"rossz beidegződéseket ültethet el a pilótában."
Max akkor, ha rossz a szimulátoros kiképzési és gyakorlási módszer. A legrosszabb beidegződés meg az, hogy "majd az elektronika megcsinálja, nem kell tudnom róla".
Szóval eme baleset során is leginkább azt kellene vizsgálni, hogy a pilóta egyébként képes lett volna elhárítani a problémát, ha a megfelelő eszközök rendelkezésére állnak.