Hirdetés

2020. augusztus 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Fehér Farkas


Fehér Farkas
(aktív tag)

Nem kell sajnálni az autót, használati tárgy, mint minden bármi más is. Ha 2 Km-re kell vele járni akkor 2 Km-re. Ki nem szarja le, ha az autónak nem optimális, nekünk embereknek se sok minden optimális, foglalkozik vele valaki?

Elektromos autó nagyon fasza, csendes, jól megy, nincs váltogatás, egypedálos használat. lokálisan nem pufog stb. nekem is kéne, de még nagyon messze van az, túl sok a kompromisszum. Oltári drága, hatótáv épp elég ha spórolsz vele, lassan tölt, dögnehezek, elveszi a helyet az akku, gagyi beltér az olcsósítás miatt stb., de majd eljön az ideje.

Én egy kicsit elkapkodottnak tartom a vásárlást, jobban körülnézhettél volna a piacon, szerintem nem az i3 a legjobb döntés, de nem fogod megbánni ezt se. Golf jobb lett volna ha már az lett felhozva, igaz az akkuhűtés, de ha egyszer ovijáratos az autó nem mindegy, hogy napi 3 villámtöltés után lelassul? Mész vele valamikor 600Km egyszerre? :F

Ismerős az érzés egyébként, én a kéziváltót dobtam ugyanígy el. Többet be nem teszi a lábát, csak automata, azóta ezerszer több kedvvel ülök az autóba. A motorja már annyira nem is érdekel mivel megy, mindkettőt kedvelem, csak ne legyen alulmotorizálva, utálom a gyenge autókat egy kínlódás velük közlekedni.

[ Szerkesztve ]

(#52) flymi


flymi
(őstag)

Egy biztos: nekünk nem lesz elektromos motorral hajtott autónk.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#53) Vesa válasza Fehér Farkas (#51) üzenetére


Vesa
(addikt)

"Ismerős az érzés egyébként, én a kéziváltót dobtam ugyanígy el. Többet be nem teszi a lábát, csak automata,"

Részemről detto!
22 évvel ezelőtt ültem bele először egy automata 7-er bmw-be, azóta a hatodik autómat fogyasztom -plusz a páromét-, és mondhatom, hogy kézi váltós autóm azóta sem volt, és soha többet nem is lesz.
Volt olyan ismerős, akinek segítettem autót venni, tolta a jól bevált "szeretek kézzel váltani, érezni akarom az autót" mantrát, aztán miután rábeszéltem egy automatára, 1 hónap múlva közölte, hogy soha többet nem akar kéziváltóval szarakodni.

Elektromost meg majd akkor, ha épeszű áron, épeszű akkumulátor technológiával lehet kapni, aminek a töltése nem vesz sokkal több időt igénybe, mint egy normál tankolás. A tanulópénzt fizessék mások.

(#54) UnA válasza Vesa (#46) üzenetére


UnA
(Korrektor)
LOGOUT blog (1)

Akku: én semmilyen szinten nem vagyok szakértő a témában, de amennyire ismerem, a töltés és az energia leadása is anyagszerkezeti változás, emiatt az 5 perces töltés leginkább egy robbanásszerű folyamatnak tűnik. Szóval nem valószínű ;)

(#55) HussarF válasza -vitya- (#38) üzenetére

Felismertelek Alfa Amore-ről :)
Azért, ha jön a villany Alfa, akkor dobd ezt a rossz bajort és vissza a kígyóshoz! :D

Így új autó vásárlás előtt állva, én is elgondolkoztam a Tesla-n, de viszonylag hamar elvetettem. Biztos, hogy nagy királyság, meg minden, de nekem egyelőre nem ez kell.

Egyébként, akik a hálózatot féltik, szerintem nem kell túlzásokba esni. Fejleszteni mindenképpen kellene, villanyautó nélkül is. És nem fog megjelenni egyik napról a másikra 1M villanyautó az országban. Amilyen sebességű lesz az átállás, azt valószínűleg simán leköveti majd a hálózatfejlesztés. Erre az MVM is készíttetett már elemzéseket és nem olyan katasztrofális a helyzet. Inkább a "zöld"energiával kapcsolatban szokott menni a hantázás. Jó dolog ez a szél meg napenergia, de egy atomerőmű még jobb.

[ Szerkesztve ]

(#56) ncc1701


ncc1701
(addikt)

Fura vagy.

Amúgy ha használt elektromost keresel minimum 150km hatótávval, akkor az első, ami 5-6M magasságában beesik, az i3. Tudom, mert a héten kellett néznem, cégnél fizetős lesz a parkolás.

(#57) Samus


Samus
(addikt)

Eléggé irigyellek. Nem a BMW miatt, hanem az eszmefuttatás miatt. Nekünk is ezért lenne jó egy full elektromos autó, a sok rövid táv miatt. De amíg ilyen áron mennek, addig a kisember nem ezzel fog járni...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#58) Vesa válasza UnA (#54) üzenetére


Vesa
(addikt)

Számos megoldási lehetőség létezhet, persze ezek jelenleg csak elméleti szinten. Az is megoldás lehet, ha az akkuk méretét drasztikusan csökkenteni tudják (ami nem lehetetlen, csak nézd meg mennyivel mentek össze az elmúlt 20évben azonos teljesítményen), mert ebben az esetben akár egyfajta "energiacellaként" cserélhetővé is válna (ezzel egyébként a Tesla is kíséreltezett, de jelenleg nem járható út). A csere pedig simán lehet 5 perc, az újratöltést pedig megoldják ipari keretek között (a gázpalackokhoz hasonlóan).

Ezen kívül, számos teljesen új elven működő akkumulátor fejlesztáés is fut, melyeknél eleve szempont a gyors tölthetőség. Ez már csak azért is létfontosságú, mert a Föld Lítium készlete megnövekedett kitermelési szint mellett is maximum 50évre elég, ami egyértelműen nem teszi lehetővé a jelenlegi litium-ion akkukra való hosszú távú tervezést.

[ Szerkesztve ]

(#59) -vitya- válasza HussarF (#55) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

Igen, az i3 előtt a Giuliát vártam, hogy megveszem majd ;-)
De aztán a méregzöld palást letakarta a kígyót! És kedvenc márkámat meg épp csak azért szidom, hogy ennyire lemaradt a jövőlátásban, a gondolkodásban.
Mild hibrid amit ki tudnak hozni, így 2021-ben talán? Nagyon eltévedtek.

Giuliába beépítenének egy 60-80kwh akkut, jó motorral, már fizetném is be.

-=Витя=-

(#60) Noukoum válasza Somatom (#28) üzenetére


Noukoum
(addikt)

“ Most közel 4 milló autó van Magyarországon. Mi lesz, ha ebből mondjuk egymillió elektromos lesz?”

Jelenleg nincs 20ezer elektromos autó Magyarországon, szerinted mikorra lesz 1millió?
Könyörgöm annyi baromság terjed a köztudatban, legalább itt ne terjesszétek őket..

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#61) Somatom válasza Noukoum (#60) üzenetére


Somatom
(őstag)
LOGOUT blog

Amikor megtámogatják, vagy egy újabb konfliktus miatt egekbe szökik az olajár, vagy ....

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#62) Fehér Farkas válasza Vesa (#53) üzenetére


Fehér Farkas
(aktív tag)

Mikor francia autóba ültem is köpködtek, mikor automatába ültem is köpködtek. Ilyen az emberi lény...
Biztos vannak akik a kézit szeretik, de az esetek nagy részében csak valótlan félelem, ismeretlenség, bizalmatlanság és a tévhitek miatt nem akarják, a kocaautósok 90%-ának már rég automatában kéne ülnie.
Kétségtelen, hogy az itthoni életfelfogással rizikós megvenni, mert egy kicsit kényesebb és drágább javíttatni, mint a kéziváltót ami elmegy 25 évig a gyári olajával akkor is ha a fele elfolyt már.
Az én érezni akarom a vezetés userek nagy része lószart sem érzékel a vezetésből, csak azt hiszi magáról, hogy tud vezetni.

Nekem a hatótáv és a töltési sebesség már rég jó lenne, keveset autózom. Nem vagyok kényes a gagyi műanyagokra sem, sose volt prémium autóm. Az viszont marha gáz amennyibe kerülnek és nekem kell a hely is ami itt nincs. Meg utálom a magas autókat is, márpedig az akku miatt emelkedik mindenképp. És a dögnehéz autókat is utálom, márpedig ezek nehezek. Szóval még messze van az, hogy elektromosom legyen, de lesz az kétségtelen és örülni fogok neki.
Nem baj van még rengeteg automata kombi a világon. Benzin is, dízel is. :K

(#63) Noukoum válasza Somatom (#61) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Most is jól megtámogatták, jelentősen meg is nőtt a számuk.. Vagy várj..
Olajár.. Nyilván akkor lesz pénze a magyarnak elektromos autóra..
Nyugodj meg, 5éve is ezt mondta a nagy anti e-autó tábor hogy ha holnaptól minden autó elektromos lenne Magyarországon, akkor összeomolna a hálózat..
Szerinted reális érv 2020-ban az hogy ha 1 millió elektromos autó lesz Magyarországon akkor nem fogja bírni a hálózát? Komolyan?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#64) HussarF válasza Fehér Farkas (#62) üzenetére

Az én érezni akarom a vezetés userek nagy része lószart sem érzékel a vezetésből, csak azt hiszi magáról, hogy tud vezetni.

Sőt. Azt sem tudják mi a vezetési élmény. Egyik kollégám magyarázta nekem, hogy ő nem venne automatát, mert kiöli a vezetési élményt, de a kézivel még érzi, hogy ő kezeli a gépet.
Mondom, ember, szoktál a gumi csúszáshatárán kanyart venni? Szoktál powerslide-al jönni ki a kanyar kijárati íven? Négy keréken csúszni? Vagy teligáz-telifék-teligázzal közlekedni egyenes-kanyar-egyenes kombókban? Ja, hogy nem...
Kiderült, hogy van egy elsőkerekes dízel Ford Mondeo-ja, amivel a munkahelyre szokott ingázni. Na, mondom, az micsoda vezetési élmény lehet...
Állítom, aki ezt a kéziváltós vezetési élményt tolja, full fogalmatlan a témával kapcsolatban. Már a sportautókban is ritkaság a kéziváltó. Mert minek? Lassabb, tele van hibalehetőséggel, amivel széttépetheted a hajtásláncot és kényelmetlen is. Aki egyszer beül egy modern automatába, az soha nem akar többet kéziváltósat.
Kéziváltó ma már csak egy nagyítóval is alig látható csoportnak kellhet, akik drift-elnek. A sportautókba is felesleges berakni, de sztem pont a világháborúból itt maradt vén f.szok miatt van még rá szükség, akiknek van pénzük és még mindig a kéziváltóra esküsznek. Mert az a vezetési élmény :D

[ Szerkesztve ]

(#65) Somatom válasza Noukoum (#63) üzenetére


Somatom
(őstag)
LOGOUT blog

Szóval, akkor drága buli ez a Magyarnak. Akkor viszont az eladással lesz a bibi. Napi pár Km -re ilyen autót venni full luxus, egyáltalán nem térül meg a befektetés. Ráadásul az akkuknak van egy Km -től független idő és töltési ciklusbeli amortizációjuk is. Ilyen futásteljesítmény mellett egy kis benzines sem igényel extra törődést. Egyáltalán nem vagyok gazdag, hat évig volt meg a Kalosom és meg sem kottyant a pénztárcámnak a fenntartása. Pl. ha jól látom, akkor arra az i3 -ra 200 rugó 4db. téligumi. Nem volt 80 rugó a 4db. 175/70-13. A 120 ezer különbözetből, 7 literes fogyasztással, 370Ft -os literárral számolva, cirka 4600Km -re elegendő benzint tudok venni. Átlag, napi 30Km -es futásnál 150 napig autózok csak a téligumik árkülönbözetéből. Szvsz. ilyen célra nem egy kicioccó benzinest tartani, full luxus.

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#66) alpenwetter


alpenwetter
(senior tag)

A legtöbb családnak, ha szigorúan racionális költségalapon nézzük, tök felesleges autót tartani, ráadásul sokszor kettőt is, sokkal de sokkal jobban járnának anyagilag ha rövid távokon taxiznának, a hosszabb utakra pedig autót bérelnének amit házhoz hoznak-visznek nekik, nagyjából olyat amilyet akarnak.

Az autó érzelmi kérdés, így mondjuk hogy tényleg "kell" saját autó.

Az elektromos autó új dolog, így van felára is. Ők úgy döntöttek megéri nekik ezt kifizetni, teljesen érhető. Kell valami játékszer a mindennapokra.

És milyen jó játékszer! Akár már egy óra elektromos autó vezetés után is egy benzines/dízel autóba visszaülni olyan, mintha valami múlt századi gőzgépet vezetnénk.

⭐ ️🧬️️

(#67) HussarF válasza alpenwetter (#66) üzenetére

És milyen jó játékszer! Akár már egy óra elektromos autó vezetés után is egy benzines/dízel autóba visszaülni olyan, mintha valami múlt századi gőzgépet vezetnénk.

Hát persze, egy modern villanyautóból visszaülni a 15 éves lefingott kocsiba, ezt az érzést adja. Aztán ülj át az új villanyból az ugyanolyan árú új benzinesbe/dízelbe. Lehet, hogy az első mondatod lesz inkább az érzés a villannyal kapcsolatban. Játékszer :)

[ Szerkesztve ]

(#68) Noukoum válasza Somatom (#65) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Senkit nem érdekel hogy a csóró magyarnak nem telik 7milliós i3-ra, hanem csak egy 20 éves bmw-re. Mindenki kitudja számolni hogy kiadja-e a matek, és ne te döntsd már el hogy másnak megéri-e anyagilag. És nem beszéltem az érzelmi döntésről.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#69) Somatom válasza alpenwetter (#66) üzenetére


Somatom
(őstag)
LOGOUT blog

Ez is egy szempont. Amikor volt 4,4 millám, akkor meg sem fordult a fejemben, hogy azt nem egy Harley szalonban kéne elköltenem. Viszont, nem is próbáltam megmagyarázni, hogy az anyagilag egy jó választás.

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#70) Füleske válasza HussarF (#67) üzenetére


Füleske
(őstag)

Pont az új, a normák miatt kiherélt autókba ?

(#71) Somatom válasza Noukoum (#68) üzenetére


Somatom
(őstag)
LOGOUT blog

Pedig, egy ilyen autó megvásárlása napi 0-30Km -re kizárólag érzelmi alapon magyarázható.

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#72) HussarF válasza Füleske (#70) üzenetére

Kiherélt? Mit számít egy új autó vásárlónak, hogy van-e egy részecskeszűrő a kipufogórendszeren? A felhasználásnak megfelelőt kell venni. Aki 99% városozik annak jó a villany. Még annak is jó lehet, akinek messzebbre kell mennie néha vagy messzebbre ingázik. A mai akksik már elegendő kapacitással bírnak.
De a villanyautót nem a méretkategória társaival érdemes összehasonlítani, mert azok annyival olcsóbbak, hogy komolytalanná teszi az összehasonlítást. És amennyiből villany kisautót veszel, abból belsőégésűből sokkal komolyabbat autót vehetsz. Ez a csavar a dologban.

(#73) Fehér Farkas válasza HussarF (#72) üzenetére


Fehér Farkas
(aktív tag)

Szerintem a menetdinamikára gondolt, hogy az euro6-tal brutálisan vissza lettek fogva. Már az eruo5-tel is. Mind dízelben, mind benzinesben érezni, hogy odataposok neki, de nem akarja összeszarni magát, csak úgy átlagosan megy, mert a környezetvédelem miatt a 100% gázpedálállás mellett tuti nincs 100% motorteljesítmény kinyerés.
Persze a motormérettel ez kiküszöbölhető.
Amiben hatalmas előrelépés az a beltér minőség, mikor visszaülsz egy villanyosból a belsőégésűbe. Bár ahogy mennek fel az árak, már a belsőégésűek is nevetségesek.

[ Szerkesztve ]

(#74) Füleske válasza HussarF (#72) üzenetére


Füleske
(őstag)

Csak a minél kisebb kategóriákban van igazad árban, bár ez is változik, nézd meg az új modellek árait, pl. Honda Jazz. Egy Model3 - at már jócskán össze lehet vetni a társaival és ha gyorsulást akarsz akkor nem a belső égésűt veszed. Viszont a kisebb (sőt már a közepes) kategóriákban jelen levő 3 hengeres varrógépektől milyen "élményed" lesz ?

(#75) HussarF válasza Fehér Farkas (#73) üzenetére

E6D 280 lovas Alfa Giuliát vezetve nem volt az az érzésem, hogy de vissza van ez fogva :D
A 200 lovas alap valószínűleg nem megy annyira, de azért elég jól szedi a lábát az is. Nem hiszem, hogy bárkinek hiányérzete lenne.

A kisebb teljesítmény meg sosem volt nagyon ideges a gázpedálra, max amikor még 1-1,1 tonna körül voltak az autók. Sok-sok éve.

De egyébknét ezekkel az emisszisó normákkal a kis olcsó autókat lehetetlenítik el. Kb, mint ha direkt akarnék kinyírni a városi villanyautók alternatíváját. Mert ha bele kell rakni azokba is az emissziócsökkentő technológiákat, hibridesíteni, stb, akkor nem lehetnek olcsók.

(#74) Füleske
Miért, milyen élményt akarsz? Ha a gyorsulás az élmény, akkor vedd a model3-at. Azért a pénzért már megveheted a fentebb említett Alfákat (mármint alap áráért. A performance áráért, azért már sokkal komolyabb autót vehetsz belsőégésűből). A Tesla kicsit jobban fog gyorsulni, de más vezetési élményt nem fog tudni adni, amiben jobb lenne.

[ Szerkesztve ]

(#76) Avicularia


Avicularia
(addikt)

Egy dolog ami még nem merült fel a pro-kontra érvek között, ha mindeni vagy közel mindenki átállna villanyautóra, akkor az üzemanyagra vonatkozó különböző kieső adókat honnan is szedné be az állam?
Nyilván nem emelné meg drasztikusan az áram árát, vagy honnan biztosítaná a kieső adóbevételt?

(#77) Füleske válasza Avicularia (#76) üzenetére


Füleske
(őstag)

Új adókat kitalálni vagy a meglevőket emelni azért nem olyan nehéz.

(#78) Chevalier


Chevalier
(tag)

H.Andrást mindenképpen ajánlom követésre youtube-on :K

einhorn az finkle

(#79) Fehér Farkas válasza Chevalier (#78) üzenetére


Fehér Farkas
(aktív tag)

Hát én mondjuk nem. :D

(#80) ncc1701 válasza Somatom (#28) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Majd fejlesztik a hálózatot. Kapitalizmus van, piac van. Mindenki a seggét a földhoz verné, ha a termékére 20 éven belül 10x akkora lenne a kereslet. Megoldják, ne aggódj.

(#81) Fehér Farkas válasza Avicularia (#76) üzenetére


Fehér Farkas
(aktív tag)

Külön óra lesz a legvalószínűbb, mint a bojlernél, fűtésnél. Azt nem hinném, hogy a normál villany adóját emelnék, mert arra nagyot hörrenne a nép azon része akinek nincs villanyautója és jogosan.

(#82) Füleske válasza Chevalier (#78) üzenetére


Füleske
(őstag)

Csak ha reklámvideót akarsz nézni katalógus adatokkal. :)

(#83) Noukoum válasza Avicularia (#76) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Egy dolgot nem árt tisztázni. Nem lesz a villanyautóval olcsóbb az autózás, csak környezetkímélőbb.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#84) BlueDeath válasza Chevalier (#78) üzenetére


BlueDeath
(senior tag)

Villanyautósként mondom, hogy nem jó ajánlás. Vannak ugyan hasznos információk a csatornáján (meg féligazságok), de egy elfogult, sznob pojáca.

Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.

(#85) dh66e válasza Noukoum (#63) üzenetére


dh66e
(veterán)

Nyugalom...épül Paks 2....lesz delej bőven. :DDD

(#86) Avicularia válasza Noukoum (#83) üzenetére


Avicularia
(addikt)

Senki nem írta, hogy olcsóbb lesz. Ki mondta ezt? Én azt kérdeztem, honnan fogja pótolni az állam a kieső adóbevételt?

(#87) HussarF válasza Avicularia (#86) üzenetére

Jövedéki adót tesz az áramra. A megoldás részleteit majd kitalálják.

(#88) Fehér Farkas válasza dh66e (#85) üzenetére


Fehér Farkas
(aktív tag)

Szerintem az most is lenne, az eljuttatása a probléma, kell még bőven alut kihúzni az országban. De legnagyobb baj talán a lokális hálózat szegénysége. Mondjuk én nem félek ettől, mert bazilassan terjed a villanyautó és a magyar is csóró hozzá, lesz idő a hálózat fejlesztésre bőven.

[ Szerkesztve ]

(#89) SyMbioTe válasza Chevalier (#78) üzenetére


SyMbioTe
(addikt)

Inkább ne. Nem túl hiteles és nem is túl objektív szerintem. Pl. itt többen is írték, hogy elég gagyi a Zoe belseje. Neki az is hibátlan és tökéletes.
Eléggé elfogult a témában, és lehet, hogy neki szuper az összes villanyautó, mert egyedül megy néha ide-oda, de családos embernek a legtöbb autó nem megfelelő ilyen-olyan okokból, amire azt mondja, hogy ajánlja.
Az már mellékes, hogy nekem kicsit visszataszító a sznobsága néha, holott elvileg ő a környezetvédelem jegyében villanyautózik.

Vannak jó videói, van amiben igaza van és jókat mond, azt aláírom.

[ Szerkesztve ]

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#90) Avicularia válasza HussarF (#87) üzenetére


Avicularia
(addikt)

Ez világos. De hogy fogja megoldani, hogy ne töltsd a nem jövedéki adózott forrásról? Ugyanaz lesz, mint az olajszőkítésnél, míg rá nem jönnek, hogy nem megoldható a különválasztás és egységesen megemelik az áram árát.

(#91) ncc1701 válasza Avicularia (#90) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Akkor majd adózol a futott km után. Megoldják, cseppet se félj.

(#92) Avicularia válasza ncc1701 (#91) üzenetére


Avicularia
(addikt)

Ez jó ötlet, mert a km órát nem lehet visszatekerni :D

(#93) HussarF válasza Avicularia (#90) üzenetére

Arra amúgy is szükség lesz. Az áram ára azért alacsony, mert van egy csomó, jelenleg olcsón termelő, öreg, szennyező szénerőmű Európában, amik már rég leírták a beruházási költségüket ezért lent tudják tartani az árakat. De azok meg fognak szűnni és az újaknak meg be kell majd hozniuk a beléjük invesztált pénzt. Ez az atomra is igaz, csak az azért lesz nagyobb probléma, mert azok 0 emissziósak, és ha azokat le kell majd állítani... Hát Németország megmutatta. Évente két Paks2-nyi pénzt költenek el zöldtámogatásra, a CO2 kibocsátásuk meg gyakorlatilag nem csökkent, még nőni is fog msot az atomerőművek leállításával. Az áramár meg magasan a legnagyobb náluk. Atomerőműveket is el kéne kezdeni építeni az EU-ban ezerrel, ha pótolni akarják a nullemissziós flottát.
Szóval az olcsó elektromos áram korszakát éljük, de az évtized végére ez drasztikusan és permanensen megváltozhat egy jó időre.

(#94) Fehér Farkas válasza Avicularia (#90) üzenetére


Fehér Farkas
(aktív tag)

Ahogyan ma se tudsz vezérelt áramról vagy a fűtősről olcsón élni, vagy a kerti csap órájáról lopni a vizet, hirtelen megugrik a fogyasztás adott óránál amit nem lehet nem észrevenni.
Legfeljebb azok tudják eljátszani akik keveset autóznak, de nekik meg olyan mindegy amúgy is, mert nem drága a legális se.

(#95) -vitya- válasza Chevalier (#78) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

Ismerem, van, hogy jókat mond, de piszkosul unszimpatikus, és sajnos tulzóan villanyőrült. Olyanokat is elnéz egy villanyautónak, amit a belsőégésűnek felró. És sokszor úgy érzem, mintha nagyon simulna azokhoz, akik a tesztautóval megszánják.

-=Витя=-

(#96) Somatom


Somatom
(őstag)
LOGOUT blog

Eszembe jutott vmi. Ha az 1,2 -es Kalos -ban bekapcsoltam a klímát, akkor olyan volt, mintha leállt volna az egyik henger. Hegyről lefelé motorfék növelésre használtam. :) A hűs levegő előállítása egy villanyosban is hasonló teljesítményt kell igényeljen. Hogyan hat a klíma a hatótávra?

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#97) Noukoum válasza Avicularia (#86) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Majd otthon a villanyszámládon meglátod :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#98) -vitya- válasza Somatom (#96) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

Nyáron nem észrevehetően csökken a klímázástól a hatótáv.
Télen a fűtéstől, és a hidegtől összességében akár 50%-ra is eshet a hatótáv. A hideget nem szereti az akku ;)
(reálisan az én i3-am 200-240 km, így nyáron, télen ez inkább 140-180km )

[ Szerkesztve ]

-=Витя=-

(#99) Somatom válasza -vitya- (#98) üzenetére


Somatom
(őstag)
LOGOUT blog

Az a téli elég karcsú. Ha közbejön vmi plusz program, akkor már izgulhat az ember, hogy hazaér -e. Egy áramfejlesztő befér a csomiba? :)

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#100) ncc1701


ncc1701
(addikt)

Nem kell izgulni, ott a tippelő óra, látod, mikor kell töltőt keresni.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.