Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1151) dabadab válasza arnyekxxx (#1150) üzenetére


dabadab
titán

A felújítás meg az építés továbbra sem ugyanaz.
Ha erre építetted az egész érvelésedet, akkor szerintem a legegyszerűbb, ha most belátod, hogy marhaságot beszéltél és nem erőlteted tovább.

DRM is theft

(#1152) arnyekxxx válasza dabadab (#1151) üzenetére


arnyekxxx
veterán

az építés és az új ház építés sem ugyanaz.

Ha erre építetted az egész érvelésedet, akkor szerintem a legegyszerűbb, ha most belátod, hogy marhaságot beszéltél és nem erőlteted tovább.

(#1153) D1Rect válasza arnyekxxx (#1152) üzenetére


D1Rect
félisten

Nekem az "építek egy házat" és az "építek egy új házat" ugyanazt jelenti.
Mit nem veszek észre szerinted?

(#1154) Donki Hóte válasza dabadab (#1148) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Jogilag mindenképpen, de a valóságban nem.

Ha veszel egy házat, azt totálisan lebontod és újraépíted úgy, hogy a külső falak meg az ablakok ugyanoda kerülnek, ahol a régié volt, akkor az jogilag felújítás, építészetileg viszont építés.

Ebben az esetben nem kell használatbavételi engedélyt kérned a totálisan újként épített házadra.

#1149 pilóta

Amúgy meg szokott valaki úgy építeni, hogy nem akar lakhatásit hozzá? :F

Pl. azért nem kér lakhatásit valaki, mert nem is kaphat, mert mondjuk olyan övezetben van a ház, ahol eleve nem adnak ki ilyet.

#1150 arnyekxxx

Miért lenne szívás egy mai házat normális höszigeteléssel építeni amit te is csináltál felújításkor?

Mert a külső hőszigetelés tipikusan az a dolog, amit pár évvel később is fel lehet rakni a házra, de akinek használatbavételi engedély kell, azok kénytelenek az építés során felrakni. Vagyis kapásból 2-3 millió Ft-ot előre rá kell költeni a házra, pedig ezt elég lenne pár év múlva is rákölteni.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#1155) pilóta válasza Donki Hóte (#1154) üzenetére


pilóta
nagyúr

Pl. azért nem kér lakhatásit valaki, mert nem is kaphat, mert mondjuk olyan övezetben van a ház, ahol eleve nem adnak ki ilyet.

És ez mennyire elterjedt, hány százalékát érinti az új építéseknek? Érdemes egyáltalán szóba hozni?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1156) Ribi válasza pilóta (#1155) üzenetére


Ribi
nagyúr

Biztos mindenkinek megéri olyan házat építeni amire sosem kaphat lakhatásit. :U

[ Szerkesztve ]

(#1157) Coyot válasza Ribi (#1156) üzenetére


Coyot
őstag

Én értem miről beszél, ha veszek egy házat, ledózerolom és építek egy újat a helyére, nincs szükségem ÚJ lakhatásira, mivel egy ház helyére építettem egy házat. ha az utcaképben nem lesz változás nem kell uj építésként bejelenteni.

Több cimbim építkezett így és tényleg nem volt kérdés lakhatásival.

Gondolom a lényegi része az ennek, hogy sokkal több ilyen ház épül, mint újonnan kimért és eladott építési telkek születnek.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#1158) Ribi válasza Coyot (#1157) üzenetére


Ribi
nagyúr

Ezt is jó tunni :R

(#1159) arnyekxxx válasza D1Rect (#1153) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Azt nem veszed észre, hogy te nem mindenki vagy. Mi pl mentünk építeni a szomszéd házat ami azt jelentette, hogy ledobtuk a tetőt, ledúrtuk a falak felét és raktunk helyette újat, kapott új fődémet, új tetöt, új burkolatokat.

(#1160) D1Rect válasza arnyekxxx (#1159) üzenetére


D1Rect
félisten

Ezt felújításnak hívjuk.

(#1161) arnyekxxx válasza D1Rect (#1160) üzenetére


arnyekxxx
veterán

"Felújitok ide egy falat aztán betongerendás födémet újítunk téglakefnivel, aztán újítunk egy tetőszerkezetet betoncseréppel."

Nekem ez a mondat nem tűnik tökéletesnek.

(#1162) D1Rect válasza arnyekxxx (#1161) üzenetére


D1Rect
félisten

Miért nem lego építés példát hoztál?
Az ugyanakkora ökörség lenne.

Az eredeti felvetés a ház építés vagy új ház építés és lakhatási engedélyből indult.
Amit te írsz az felújítás, nem építés.

(#1163) Dluinet


Dluinet
nagyúr

Toyota a most elmaradt olimpián mutatta volna be az új akkumulátor technológiát, amit 2025-től szeretnének sorozatba gyártani.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#1164) Mr K válasza Dluinet (#1163) üzenetére


Mr K
senior tag

Igen, általában öt év múlva készül el. Nézzünk vissza pl. 2017-be, akkor éppen 2022-re ígérték. Persze előbb-utóbb csak megcsinálják, de én csak óvatosan lennék optimista. (Amúgy az olimpia kétségtelenül elmaradt, de azért az akksit bemutathatták volna, ha már egyszer elkészült...)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1165) Füleske válasza Dluinet (#1163) üzenetére


Füleske
addikt

2 év múlva, 5 év múlva, 20 év múlva, 150 év múlva. Igen, a Toyota mint a hidrogén technológia élharcosa 150 évre tervez a hidrogén technológiával. Ezt Vályi Pistának mondták amikor ott járt. Szóval ezek a számok semmi konkrétat nem jelentenek, kb. mikor az autógyártók bejelentik hogy jövőre vagy x év múlva mennyi eladást várnak, akár összesen akár egy adott típusból.

(#1166) Neck


Neck
veterán

Napi 2x fél óra sétára vettél egy elektromos autót? :C Tipikus "first world problem".
Az ugye megvan, hogy az összes korábbi generáció a lábával és / vagy tömegközlekedéssel hidalta át ezt a frenetikus távolságot? :B

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#1167) Ribi válasza Neck (#1166) üzenetére


Ribi
nagyúr

Számolás nem az erősséged ugye?
2-3 kilcsi magában kb fél óra, ezt 4x tenné meg naponta, 2x gyerekkel.
Vagyis napi 2 óra helyett kb. fél órát tölt feleslegesen. Nyilván kiköltözhetne timbuktuba és áram meg minden nélükül élhetne, hogy ne szólhass be försz vörld problémára hivatkozva.
Förszt vörld problem manapság a mindenkinek beszólunk ha épp úgy tetszik :W
Nem az, hogy megosztja tapasztalatait másokkal, hogy abból tudjanak ők is döntést hozni...
Itt csak neked van problémád, nem neki.

[ Szerkesztve ]

(#1168) Neck válasza Ribi (#1167) üzenetére


Neck
veterán

Nekem ugyan nincs. Én simán gyalog / tömegközlekedéssel csinálnám, nem vennék egy második (drága) autót emiatt.
Illetve, mi olyan közel költöztünk, hogy kényelmesen megoldható gyalog minden.

Egyébként, nincs azzal bajom, hogy valaki elektromos autót vesz. Csak ne adja már elő, hogy mekkora problémát oldott meg ezzel.

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#1169) Dluinet válasza Neck (#1168) üzenetére


Dluinet
nagyúr

.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#1170) dabadab válasza Neck (#1168) üzenetére


dabadab
titán

Szerintem napi több óra gyaloglás eltüntetése az határozottan probléma.
De ha neked nem az, akkor szerintem jelenkezhetsz náluk, hogy te szívesen vállalod a gyerekek szállítását.

DRM is theft

(#1171) Eugene Roe válasza dabadab (#1170) üzenetére


Eugene Roe
őstag

Csak azért nem zavar igazán, mert hosszú távon a saját gyerekével ****** ki, mondjuk közben az enyémmel is :B

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#1172) Noukoum válasza Neck (#1166) üzenetére


Noukoum
veterán

Vehetett volna benzin, dízel autót is ugyanerre.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#1173) Ribi válasza Noukoum (#1172) üzenetére


Ribi
nagyúr

Pont azért váltotta le a bezinest, mert nem jó napi 10 percekre használni. Elolvastad egyáltalán az egészet, vagy csak write only mode? :O

(#1174) Noukoum válasza Ribi (#1173) üzenetére


Noukoum
veterán

?
Valójában erre csak egy nagy kérdőjelet lehet írni, te elolvastad hogy mire válaszoltam? Nem gondolnám mert akkor nem írnál ilyet. Tudod mennyire gáz mikor kiakarsz oktatni valakit, és nem jön össze? Nagyon..

Egy kis magyarázat (sajnos látom hogy szükséges). Nem fog azért lemondani senki a második autóról mert a matyar szerint lehet gyalogolni is. Ha nem villanyt vesz (vagy használ, teljesen mindegy mert látom az értelmezés nem az erősséged) akkor benzint vagy dízelt fog.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#1175) Neck válasza Ribi (#1173) üzenetére


Neck
veterán

Akkor egy mild hibrid, amivel lehet 60km-t menni tisztán. És jó hosszú távra is.

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#1176) Dluinet válasza Neck (#1175) üzenetére


Dluinet
nagyúr

mild hibriddel egy 10 métert nem tudsz menni tisztán

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#1177) Neck válasza Dluinet (#1176) üzenetére


Neck
veterán

Akkor nem mild hanem plugin hibrid. :C

Szerintem amúgy mindenki értette, a kijavításod nélkül is. De nagyon köszi, nagy szolgálatot tettél a közösségnek. :R

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#1178) dabadab válasza Neck (#1177) üzenetére


dabadab
titán

Mivel pont az ellenkezőjét írtad, mint amire gondoltál, teljesen rendben volt, hogy kijavított.
Az, hogy ezen fennakadsz, téged minősít (ahogy mondjuk az eddigi kommentjeid is, amik leginkább csak tartalommentes fikázásból álltak).

DRM is theft

(#1179) Neck válasza dabadab (#1178) üzenetére


Neck
veterán

Ahogy most a tiéd is.

Mivel ez az egész Logout cikk és a hozzá tartozó fórum is az off topicban van, nem tudom milyen szakmai tartalmat vártál. Leírtam a véleményemet, hogy problémaként tálalt egy kifogást, amire tudott villanyautót venni. Szerencsés ember, hogy ilyen megoldást talál egy olyan problémára, amit a világ csóróbb 98%-a gyalog old meg.

A maradék nagyobb része meg plugin hibriddel.

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#1180) Noukoum válasza Neck (#1179) üzenetére


Noukoum
veterán

A plugin hibrid szerintem sokkal kevesebb embernek éri meg mint a villanyautó.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#1181) rgqjx válasza Noukoum (#1180) üzenetére


rgqjx
aktív tag

Aki fél a villanyostól, mert tőtenikő. ;]

(#1182) D1Rect válasza Neck (#1179) üzenetére


D1Rect
félisten

Az ország többsége benzines vagy dízel autóval oldja meg.
A cikk nem a világnak szólt.

(#1183) Eugene Roe válasza D1Rect (#1182) üzenetére


Eugene Roe
őstag

Ha nem lenne hely ellenkező véleménynek, akkor a www.iloveemobility.hu-ra tette volna fel a cikket. Jó ez így, semmi gond nincs a cikkel, leszámítva az első indoklást, mert nekem is az jött át, hogy azt tekintette a szerző szuper-drivenak, amit az emberek többsége nemhogy elektromos autó, de mindenféle autó nélkül is megold. Ráadásul az ilyen átnyergelés miatt nem lehet 06:45 és 18:00 között sehová sem eljutni a városba.

Túl sok az autó, ha mindet cserélnék elektromosra lokálisan jobb lenne, de mivel nem fedi le komfortosan a valós igényeket teljesen, ezért valójában csak még több autó lesz, mert ha már kettő van, akkor mindkettővel járni fognak.

Plug in hybrid párti vagyok egyelőre én is. Azzal legalább 180-nal se fog közlekedni senki. Mondjuk sokáig ezzel sem. A motorfék és fenntartási egyszerűség mondjuk hatalmas előny az elektronyosnál.

[ Szerkesztve ]

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#1184) voyager4.4


voyager4.4
senior tag

Karbantartást nem értem. Nekem egy viszonylag nagybenzines verdám van, a mai fűnyírókhoz képest sok olaj is kell bele, de így is megáll az éves szerviz (olaj + szűrők + átnézés) átlag 40-ben (idén 70 volt de ebben volt más bontott alkatrész is). Ez 10 év alatt ca. 400.000 Ft.

Szóval hogyan is jön vissza az elektromos hajtás felára ?

Ja és a villanyautóban is kopik minden és cserélni kell majd.

no fate but what we make

(#1185) pilóta válasza voyager4.4 (#1184) üzenetére


pilóta
nagyúr

Hát ha nem használod, akkor nyilván nem kerül sokba :D
Egy átlag autós megy 10-20k km-t évente. Ez benzinesnél két olaj/szűrők csere évente. Plusz fékek időnként, plusz 100-120k körül nagyszerviz (vezérlés, vízpumpa miazmás), ami önmagában százezes tétel. És ez a nagyköbcentis szívó benzines, amivel nincs (általában) gond. A turbódízelnél befigyel még a kettőstömegű, az üzemanyagrendszer, a dpf, a turbó, automata váltó, ha van, ilyenek, amik önmagukban sokszázezres téma, és teljesen bizonyos, hogy megkotlik, csak az időpont a kérdés. Természetesen aki csak 3 évig használ egy autót, amíg a garancia kitart és cseréli, miközben megy évente 4-5k km-t, annál soha nem fog ez előjönni, de akkor meg eleve minek autó, taxi olcsóbb...
Ezzel szemben egy elektromossal a motorral soha nem lesz gond, elmegy egymilliót is, két csapágy az egész mozgó alkatrész benne. A fékeket alig használja, mert elektromosan fékez. Nincs benne szinte semmi, ami megkotlik, és a benzinesben/dízelben ne tenné (futómű, világítás ilyenek abban is ugyanúgy van). Az akksitól volt para régen, de már egyre több a tapasztalat, hogy egy normál használat mellett nincs gond vele többszázezer km után sem, csak ha nagyon direkt szétcseszik.
Amúgy meg ja. Pusztán anyagilag jelenleg nem éri meg benzines helyett elektromosat venni, (bár ha sokat parkolsz belvárosban, akkor azért a parkolási díjon is sok visszajön...) de ez elmondható a benzinesre is, hogy nem éri meg dácsialogan/suzukisvift felett bármit is venni, mert soha nem hozza vissza az árát. De az autóvásárlás nem mindig anyagi kérdés, ha valaki szeret pl. gyorsulni, az 20 milláért vehet egy úgy gyorsuló elektromos autót, amit benzinesben 100 milláért sem kapna meg. Neki pont megéri nagyon.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1186) Grafiqs


Grafiqs
őstag

Okulásképp elmesélem a saját történetem.
Élethelyzetből adódóan le kellett cserélnem a közép méretű sedanánomat (márka mindegy, elég annyi, hogy prémium), egy nagyobb autóra. Mivel napi 2x20km Bpesti utat kell megtennem vele (ez az alap futás) mindenképpen benzines jöhetett csak szóba. Két kitételem volt legalább 150le és automata váltó. A kiválasztott típus 200le és közel két tonna. A biztonság az első. Azt is eldöntöttem, hogy legyünk zöldek mert az nagyon menő alapon átépítetem LPG-s üzemmódra. Ugyanis az LPG égése során lényegesen kevesebb kár anyag keletkezik mint tisztán benzines használat esetében. Arról nem is beszélve, hogy lényegesen olcsóbb az üzemeltetése is.
Amit kiszeretnék emelni az csak annyi, hogy nagyjából bármilyen benzines autó 250-300e Ft felhasználásával sokkal környezetbarátabbá tehető.

G

És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss

(#1187) Agyrák666


Agyrák666
aktív tag

A cikk tanulsaga: Asszonyt meg kell tanitani biciklizni. Foleg, nevetseges 2-3km-re.

(#1188) Ribi válasza Agyrák666 (#1187) üzenetére


Ribi
nagyúr

Másodreges troll account? Fasza...

(#1189) Noukoum válasza Agyrák666 (#1187) üzenetére


Noukoum
veterán

Gondolom te mindenhova kerékpárral jársz.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#1190) Sethdobaloah


Sethdobaloah
senior tag

Nyar + home office kombo kovetkezenye nalunk, hogy a masodik autoba augusztus elott utoljara marciusban tankoltunk :) na ez a zold :D

...csak én vagyok helikopter?

(#1191) D1Rect válasza Sethdobaloah (#1190) üzenetére


D1Rect
félisten

Az egyes számú autóba én tavasz - ősz között általában vagy egyszer, vagy ennyit se tankolok.
Az éves futás is kevesebb mint 5k.
Néha gondolkodom rajta, hogy nem is kéne, de bevásárolni kényelmes és ha esik akkor is jó.

(#1192) stellaz


stellaz
addikt

A cikk első bekezdése a legjobb, ahol megmagyarázza, hogy az egész család nyomi.

2-3 km-re van nekünk is az óvoda, van autó is, de elég ritkán visszük vagy megyünk azzal a gyerekért. A feleségem kerékpárral kb 10-15 perc alatt ott van, le is bírja tekerni. Villamossal 5 perc, plusz 500 méter séta, elég szomorú lennék, ha fizikálisan ennyit nem bírnék.
A gyerekem 2-3 km-t bármikor lesétál, akár a trpiláját is. Ha hisztizik, az meg.... veszünk egy bmw-t. naná.

A cikk többi részét ezek után el sem olvastam.

(#1193) Runner_fxr


Runner_fxr
Ármester

Szerintem jó kis autó ez az i3, bár nekem a 7-es e-Golf jobban tetszik, ezen az áron inkább azt vettem volna, de ízlések és pofonok.
Az biztos, hogy ha megengedhetném magamnak, már rég lecseréltem volna a benzinesem villanyra. És nem csak a fogyasztási költségek miatt, ott van a szervizeltetés, egy villany autónál ez jelentősen kisebb mértékű és egyszerűbb. Jelenleg annyit tudok megtenni, hogy a benzinest egy hybrid-re cserélem, már ez is nagy előrelépés, és árban elérhetőbb.

[ Szerkesztve ]

(#1194) Noukoum válasza stellaz (#1192) üzenetére


Noukoum
veterán

Attól még nem lesznek nyomik hogy szeretik a kényelmes dolgokat.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#1196) Donki Hóte


Donki Hóte
veterán

Nos, akkor a sokak által lehetetlennek titulált változás be fog következni, legkésőbb 2024-től megszűnik a szaldo elszámolás a házi napelemeket használók részére.

A villanyautót otthon a saját napelemekről feltöltők részére ez a változás azzal fog járni, hogy kénytelenek lesznek saját akkumlátor egységet telepíteni annak érdekében, hogy nappal megtermelt elektromos energiát éjszaka fel tudják használni az autó feltöltésére (vagy fizetik a különbséget az általuk nappal megtermelt elektromos energia átvételi ára és az éjszaka a hálózatról vételezett energia áramdíja között).

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.