A felújítás meg az építés továbbra sem ugyanaz.
Ha erre építetted az egész érvelésedet, akkor szerintem a legegyszerűbb, ha most belátod, hogy marhaságot beszéltél és nem erőlteted tovább.
DRM is theft
A felújítás meg az építés továbbra sem ugyanaz.
Ha erre építetted az egész érvelésedet, akkor szerintem a legegyszerűbb, ha most belátod, hogy marhaságot beszéltél és nem erőlteted tovább.
DRM is theft
az építés és az új ház építés sem ugyanaz.
Ha erre építetted az egész érvelésedet, akkor szerintem a legegyszerűbb, ha most belátod, hogy marhaságot beszéltél és nem erőlteted tovább.
Nekem az "építek egy házat" és az "építek egy új házat" ugyanazt jelenti.
Mit nem veszek észre szerinted?
Jogilag mindenképpen, de a valóságban nem.
Ha veszel egy házat, azt totálisan lebontod és újraépíted úgy, hogy a külső falak meg az ablakok ugyanoda kerülnek, ahol a régié volt, akkor az jogilag felújítás, építészetileg viszont építés.
Ebben az esetben nem kell használatbavételi engedélyt kérned a totálisan újként épített házadra.
Amúgy meg szokott valaki úgy építeni, hogy nem akar lakhatásit hozzá?
Pl. azért nem kér lakhatásit valaki, mert nem is kaphat, mert mondjuk olyan övezetben van a ház, ahol eleve nem adnak ki ilyet.
Miért lenne szívás egy mai házat normális höszigeteléssel építeni amit te is csináltál felújításkor?
Mert a külső hőszigetelés tipikusan az a dolog, amit pár évvel később is fel lehet rakni a házra, de akinek használatbavételi engedély kell, azok kénytelenek az építés során felrakni. Vagyis kapásból 2-3 millió Ft-ot előre rá kell költeni a házra, pedig ezt elég lenne pár év múlva is rákölteni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Pl. azért nem kér lakhatásit valaki, mert nem is kaphat, mert mondjuk olyan övezetben van a ház, ahol eleve nem adnak ki ilyet.
És ez mennyire elterjedt, hány százalékát érinti az új építéseknek? Érdemes egyáltalán szóba hozni?
Aki él és nem boldog, az téved!
Biztos mindenkinek megéri olyan házat építeni amire sosem kaphat lakhatásit.
[ Szerkesztve ]
Én értem miről beszél, ha veszek egy házat, ledózerolom és építek egy újat a helyére, nincs szükségem ÚJ lakhatásira, mivel egy ház helyére építettem egy házat. ha az utcaképben nem lesz változás nem kell uj építésként bejelenteni.
Több cimbim építkezett így és tényleg nem volt kérdés lakhatásival.
Gondolom a lényegi része az ennek, hogy sokkal több ilyen ház épül, mint újonnan kimért és eladott építési telkek születnek.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
Ezt is jó tunni
Azt nem veszed észre, hogy te nem mindenki vagy. Mi pl mentünk építeni a szomszéd házat ami azt jelentette, hogy ledobtuk a tetőt, ledúrtuk a falak felét és raktunk helyette újat, kapott új fődémet, új tetöt, új burkolatokat.
Ezt felújításnak hívjuk.
"Felújitok ide egy falat aztán betongerendás födémet újítunk téglakefnivel, aztán újítunk egy tetőszerkezetet betoncseréppel."
Nekem ez a mondat nem tűnik tökéletesnek.
Miért nem lego építés példát hoztál?
Az ugyanakkora ökörség lenne.
Az eredeti felvetés a ház építés vagy új ház építés és lakhatási engedélyből indult.
Amit te írsz az felújítás, nem építés.
Toyota a most elmaradt olimpián mutatta volna be az új akkumulátor technológiát, amit 2025-től szeretnének sorozatba gyártani.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Igen, általában öt év múlva készül el. Nézzünk vissza pl. 2017-be, akkor éppen 2022-re ígérték. Persze előbb-utóbb csak megcsinálják, de én csak óvatosan lennék optimista. (Amúgy az olimpia kétségtelenül elmaradt, de azért az akksit bemutathatták volna, ha már egyszer elkészült...)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
2 év múlva, 5 év múlva, 20 év múlva, 150 év múlva. Igen, a Toyota mint a hidrogén technológia élharcosa 150 évre tervez a hidrogén technológiával. Ezt Vályi Pistának mondták amikor ott járt. Szóval ezek a számok semmi konkrétat nem jelentenek, kb. mikor az autógyártók bejelentik hogy jövőre vagy x év múlva mennyi eladást várnak, akár összesen akár egy adott típusból.
Napi 2x fél óra sétára vettél egy elektromos autót? Tipikus "first world problem".
Az ugye megvan, hogy az összes korábbi generáció a lábával és / vagy tömegközlekedéssel hidalta át ezt a frenetikus távolságot?
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
Számolás nem az erősséged ugye?
2-3 kilcsi magában kb fél óra, ezt 4x tenné meg naponta, 2x gyerekkel.
Vagyis napi 2 óra helyett kb. fél órát tölt feleslegesen. Nyilván kiköltözhetne timbuktuba és áram meg minden nélükül élhetne, hogy ne szólhass be försz vörld problémára hivatkozva.
Förszt vörld problem manapság a mindenkinek beszólunk ha épp úgy tetszik
Nem az, hogy megosztja tapasztalatait másokkal, hogy abból tudjanak ők is döntést hozni...
Itt csak neked van problémád, nem neki.
[ Szerkesztve ]
Nekem ugyan nincs. Én simán gyalog / tömegközlekedéssel csinálnám, nem vennék egy második (drága) autót emiatt.
Illetve, mi olyan közel költöztünk, hogy kényelmesen megoldható gyalog minden.
Egyébként, nincs azzal bajom, hogy valaki elektromos autót vesz. Csak ne adja már elő, hogy mekkora problémát oldott meg ezzel.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Szerintem napi több óra gyaloglás eltüntetése az határozottan probléma.
De ha neked nem az, akkor szerintem jelenkezhetsz náluk, hogy te szívesen vállalod a gyerekek szállítását.
DRM is theft
Csak azért nem zavar igazán, mert hosszú távon a saját gyerekével ****** ki, mondjuk közben az enyémmel is
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
Vehetett volna benzin, dízel autót is ugyanerre.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Pont azért váltotta le a bezinest, mert nem jó napi 10 percekre használni. Elolvastad egyáltalán az egészet, vagy csak write only mode?
?
Valójában erre csak egy nagy kérdőjelet lehet írni, te elolvastad hogy mire válaszoltam? Nem gondolnám mert akkor nem írnál ilyet. Tudod mennyire gáz mikor kiakarsz oktatni valakit, és nem jön össze? Nagyon..
Egy kis magyarázat (sajnos látom hogy szükséges). Nem fog azért lemondani senki a második autóról mert a matyar szerint lehet gyalogolni is. Ha nem villanyt vesz (vagy használ, teljesen mindegy mert látom az értelmezés nem az erősséged) akkor benzint vagy dízelt fog.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Akkor egy mild hibrid, amivel lehet 60km-t menni tisztán. És jó hosszú távra is.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
mild hibriddel egy 10 métert nem tudsz menni tisztán
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Akkor nem mild hanem plugin hibrid.
Szerintem amúgy mindenki értette, a kijavításod nélkül is. De nagyon köszi, nagy szolgálatot tettél a közösségnek.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
Mivel pont az ellenkezőjét írtad, mint amire gondoltál, teljesen rendben volt, hogy kijavított.
Az, hogy ezen fennakadsz, téged minősít (ahogy mondjuk az eddigi kommentjeid is, amik leginkább csak tartalommentes fikázásból álltak).
DRM is theft
Ahogy most a tiéd is.
Mivel ez az egész Logout cikk és a hozzá tartozó fórum is az off topicban van, nem tudom milyen szakmai tartalmat vártál. Leírtam a véleményemet, hogy problémaként tálalt egy kifogást, amire tudott villanyautót venni. Szerencsés ember, hogy ilyen megoldást talál egy olyan problémára, amit a világ csóróbb 98%-a gyalog old meg.
A maradék nagyobb része meg plugin hibriddel.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
A plugin hibrid szerintem sokkal kevesebb embernek éri meg mint a villanyautó.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Aki fél a villanyostól, mert tőtenikő.
Az ország többsége benzines vagy dízel autóval oldja meg.
A cikk nem a világnak szólt.
Ha nem lenne hely ellenkező véleménynek, akkor a www.iloveemobility.hu-ra tette volna fel a cikket. Jó ez így, semmi gond nincs a cikkel, leszámítva az első indoklást, mert nekem is az jött át, hogy azt tekintette a szerző szuper-drivenak, amit az emberek többsége nemhogy elektromos autó, de mindenféle autó nélkül is megold. Ráadásul az ilyen átnyergelés miatt nem lehet 06:45 és 18:00 között sehová sem eljutni a városba.
Túl sok az autó, ha mindet cserélnék elektromosra lokálisan jobb lenne, de mivel nem fedi le komfortosan a valós igényeket teljesen, ezért valójában csak még több autó lesz, mert ha már kettő van, akkor mindkettővel járni fognak.
Plug in hybrid párti vagyok egyelőre én is. Azzal legalább 180-nal se fog közlekedni senki. Mondjuk sokáig ezzel sem. A motorfék és fenntartási egyszerűség mondjuk hatalmas előny az elektronyosnál.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
Karbantartást nem értem. Nekem egy viszonylag nagybenzines verdám van, a mai fűnyírókhoz képest sok olaj is kell bele, de így is megáll az éves szerviz (olaj + szűrők + átnézés) átlag 40-ben (idén 70 volt de ebben volt más bontott alkatrész is). Ez 10 év alatt ca. 400.000 Ft.
Szóval hogyan is jön vissza az elektromos hajtás felára ?
Ja és a villanyautóban is kopik minden és cserélni kell majd.
no fate but what we make
Hát ha nem használod, akkor nyilván nem kerül sokba
Egy átlag autós megy 10-20k km-t évente. Ez benzinesnél két olaj/szűrők csere évente. Plusz fékek időnként, plusz 100-120k körül nagyszerviz (vezérlés, vízpumpa miazmás), ami önmagában százezes tétel. És ez a nagyköbcentis szívó benzines, amivel nincs (általában) gond. A turbódízelnél befigyel még a kettőstömegű, az üzemanyagrendszer, a dpf, a turbó, automata váltó, ha van, ilyenek, amik önmagukban sokszázezres téma, és teljesen bizonyos, hogy megkotlik, csak az időpont a kérdés. Természetesen aki csak 3 évig használ egy autót, amíg a garancia kitart és cseréli, miközben megy évente 4-5k km-t, annál soha nem fog ez előjönni, de akkor meg eleve minek autó, taxi olcsóbb...
Ezzel szemben egy elektromossal a motorral soha nem lesz gond, elmegy egymilliót is, két csapágy az egész mozgó alkatrész benne. A fékeket alig használja, mert elektromosan fékez. Nincs benne szinte semmi, ami megkotlik, és a benzinesben/dízelben ne tenné (futómű, világítás ilyenek abban is ugyanúgy van). Az akksitól volt para régen, de már egyre több a tapasztalat, hogy egy normál használat mellett nincs gond vele többszázezer km után sem, csak ha nagyon direkt szétcseszik.
Amúgy meg ja. Pusztán anyagilag jelenleg nem éri meg benzines helyett elektromosat venni, (bár ha sokat parkolsz belvárosban, akkor azért a parkolási díjon is sok visszajön...) de ez elmondható a benzinesre is, hogy nem éri meg dácsialogan/suzukisvift felett bármit is venni, mert soha nem hozza vissza az árát. De az autóvásárlás nem mindig anyagi kérdés, ha valaki szeret pl. gyorsulni, az 20 milláért vehet egy úgy gyorsuló elektromos autót, amit benzinesben 100 milláért sem kapna meg. Neki pont megéri nagyon.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
Okulásképp elmesélem a saját történetem.
Élethelyzetből adódóan le kellett cserélnem a közép méretű sedanánomat (márka mindegy, elég annyi, hogy prémium), egy nagyobb autóra. Mivel napi 2x20km Bpesti utat kell megtennem vele (ez az alap futás) mindenképpen benzines jöhetett csak szóba. Két kitételem volt legalább 150le és automata váltó. A kiválasztott típus 200le és közel két tonna. A biztonság az első. Azt is eldöntöttem, hogy legyünk zöldek mert az nagyon menő alapon átépítetem LPG-s üzemmódra. Ugyanis az LPG égése során lényegesen kevesebb kár anyag keletkezik mint tisztán benzines használat esetében. Arról nem is beszélve, hogy lényegesen olcsóbb az üzemeltetése is.
Amit kiszeretnék emelni az csak annyi, hogy nagyjából bármilyen benzines autó 250-300e Ft felhasználásával sokkal környezetbarátabbá tehető.
G
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
A cikk tanulsaga: Asszonyt meg kell tanitani biciklizni. Foleg, nevetseges 2-3km-re.
Másodreges troll account? Fasza...
Gondolom te mindenhova kerékpárral jársz.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Nyar + home office kombo kovetkezenye nalunk, hogy a masodik autoba augusztus elott utoljara marciusban tankoltunk na ez a zold
...csak én vagyok helikopter?
Az egyes számú autóba én tavasz - ősz között általában vagy egyszer, vagy ennyit se tankolok.
Az éves futás is kevesebb mint 5k.
Néha gondolkodom rajta, hogy nem is kéne, de bevásárolni kényelmes és ha esik akkor is jó.
A cikk első bekezdése a legjobb, ahol megmagyarázza, hogy az egész család nyomi.
2-3 km-re van nekünk is az óvoda, van autó is, de elég ritkán visszük vagy megyünk azzal a gyerekért. A feleségem kerékpárral kb 10-15 perc alatt ott van, le is bírja tekerni. Villamossal 5 perc, plusz 500 méter séta, elég szomorú lennék, ha fizikálisan ennyit nem bírnék.
A gyerekem 2-3 km-t bármikor lesétál, akár a trpiláját is. Ha hisztizik, az meg.... veszünk egy bmw-t. naná.
A cikk többi részét ezek után el sem olvastam.
Szerintem jó kis autó ez az i3, bár nekem a 7-es e-Golf jobban tetszik, ezen az áron inkább azt vettem volna, de ízlések és pofonok.
Az biztos, hogy ha megengedhetném magamnak, már rég lecseréltem volna a benzinesem villanyra. És nem csak a fogyasztási költségek miatt, ott van a szervizeltetés, egy villany autónál ez jelentősen kisebb mértékű és egyszerűbb. Jelenleg annyit tudok megtenni, hogy a benzinest egy hybrid-re cserélem, már ez is nagy előrelépés, és árban elérhetőbb.
[ Szerkesztve ]
Attól még nem lesznek nyomik hogy szeretik a kényelmes dolgokat.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Nos, akkor a sokak által lehetetlennek titulált változás be fog következni, legkésőbb 2024-től megszűnik a szaldo elszámolás a házi napelemeket használók részére.
A villanyautót otthon a saját napelemekről feltöltők részére ez a változás azzal fog járni, hogy kénytelenek lesznek saját akkumlátor egységet telepíteni annak érdekében, hogy nappal megtermelt elektromos energiát éjszaka fel tudják használni az autó feltöltésére (vagy fizetik a különbséget az általuk nappal megtermelt elektromos energia átvételi ára és az éjszaka a hálózatról vételezett energia áramdíja között).
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.