Hirdetés

2020. augusztus 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1101) bambano válasza ncc1701 (#1100) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

valójában nem az a helyzet, hogy én butaságot írtam, meg a tesztelő rutintalan, hanem az, hogy az a fék rossz. a tesztelő több villanyautó kilincsét fogta már, mint ti ajtókilincset, és ha egy támogatott sajtóúton le meri írni, hogy nem jó, akkor az nem jó.

és nem, az összes villanykocsi nem ilyen. a legtöbb villanykocsiban nem fordul elő, hogyha betaposod a féket, nem fog. ha a sofőr padlóig tiporja a féket, akkor igenis satuzzon a mechanikus fékkel, pont.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#1102) plömplöm válasza pilóta (#1097) üzenetére


plömplöm
(őstag)

"nincs összefüggés"? :)
értem. ezesetben elengedem, esetleg még ezt idézem a tc cikkből: "hiába alacsony a kocsi hasa, nagyon magasra kell belépni"

aztán pld "középkategóriás limuzinokat megszégyenítő 2,76 méteres tengelytáv", hurrá, de ennél bőven nagyobb tengelytáv és ebből adódóan belső tér kevesebb, mint feleennyiért is van, ezt valahogy nem sikerült megemlíteni. az egész cikk kb arról szól, hogy ami szar, azt elfogadjuk, mert másban is láttunk már ilyen szart, ami meg esetleg új, annak kurvára örülünk. és a fék, ahogy már említették, így ebben a formában, ha tényleg ilyen, egy nagyon rossz vicc. és, hamár tesz: a hátsó ablakokat pld mennyire lehet leengedni, elférnek az ajtóban teljesen? az első biztonsági övek magassága nem állítható? nemrég ezért karóba húztak még autókat. hátul dobfék? úúúristen, mindmeghalunk (lásd korábbi tc cikkek, személy szerint nekem nincs vele bajom).

offba teszem inkább, a topic nem erről szól

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1103) pilóta válasza plömplöm (#1102) üzenetére


pilóta
(veterán)

Magasra kell belépni. Egy BMW X5-be is magasra kell belépni. Még mindig nem látom az összefüggést az üléspozíció és a belépési magasság között.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1104) plömplöm válasza pilóta (#1103) üzenetére


plömplöm
(őstag)

de bzmg, egy x5-nek az alja is magasan van (hasmagasság). meg egy kamionnak is, az ég áldjon meg. ehhez (ezekhez) meg mész odafele, látod, ahogy mész, lent van az alja, 'sztán még fel kell rá szállni, mint egy vonatra (túloztam). az ilyen dodgem teteje meg nem lehet annyival feljebb, mint amennyit az akkuk elvesznek odalent, ezért csalnak az üléssel, jobban lejt hátrafelé, mert így marad fejmagasság. ehh.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1105) pilóta válasza plömplöm (#1104) üzenetére


pilóta
(veterán)

De miért számít neked, hogy milyen vastag a lemez alattad, ha ugyanolyan pozícióban ülsz? Semmivel nincs csalva.
A Golf magassága 1465mm, az id3 meg 1552 mm. Pont annyival magasabb, hogy pont ugyanúgy ülsz, mert a hasmagasság is pár centivel lejjebb van.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1106) Graphics válasza bambano (#1) üzenetére


Graphics
(Jómunkásember)

Most olvastam csak el a cikket, reagálok is erre a végtelen buta első hozzászólásra..

Ismerősnek van, kipróbáltam, mint oktató is azt mondom ,hogy ez nem a BMW-s mentalitás fellegvára, ez egy nagyon korrekt élhető autó.

Lehet neked rongyrázás, de 7 millióért nem igazán kapsz jobbat a jelen piacon.

Ördögtől való találmánynak nézik az emberek, lehet időszakos lufi lesz ,de jelen helyzetben én is erre hajlok, vagy egy Toyota hibridre..

Nem azért mert rongyrázás, hanem mert ha család lesz, akkor kell egy nagyobb jármű, és a Jazz már kicsi lesz erre ,bármennyire is jó a praktikuma.

Nem vennék én se BMW-t... i3-at viszont igen, mert próbáltam, és jó. Lehet Te vagy negatív és sztereotíp, illetve bizonygatod az igazad, viszont az biztos, hogy nagyon nagy erény az életben, ha EL TUDOD FOGADNI más értékrendjét... Azonosulni nem kell vele....De leszólni se

[ Szerkesztve ]

(#1107) D1Rect válasza Graphics (#1106) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

A rav4 hibrid elég jó.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#1108) Graphics válasza D1Rect (#1107) üzenetére


Graphics
(Jómunkásember)

Pont azt néztük ki, nekem technikailag bejön, az asszonynak is szimpatikus, így már csak a gyűjtögetés maradt :) :D

De felmerült az Outlander PHEV is, habár annak még előző évtizedbeli a belseje számomra.

[ Szerkesztve ]

(#1109) SaNyEe válasza pilóta (#1105) üzenetére


SaNyEe
(aktív tag)

Elbeszéltek egymás mellett.

Pilóta nézd meg azt a sziluettet amit linkelt plömplöm.
Ugyanolyan magas, mint a Passat? Ugyanolyan.
Lent van az "alja"? Lent van, kb mint a Passatnak.
Van benne egy kb 10-15cm vastag akkupakk? Van.

Ennyivel ülsz "hegyesebben" ha a lábaid által bezárt szöget nézed. Hogy ez kinek és milyen magasság felett jelent problémát majd az élet és az üléspróba mindenkinek elmondja, én egy sziluett alapján még nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Képek alapján hozzátenném, hogy a hátsó üléssor ülőlapja igyekszik ezt a "szöget" követni, amit a felső lábszár "leír".

Pl ha ezt a képet meglesem, egy átlagos felnőttnél olyan nagy nyomorúságra nem számítok első körben Lóca vagy sámli, vagy aminek gondolod

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#1110) pilóta válasza SaNyEe (#1109) üzenetére


pilóta
(veterán)

Nem beszélünk el, én pontosan értem, hogy neki az a baja, hogy kisebb a tér, de a tény meg az, hogy nem kisebb. Az akksi nem vastagabb annyival, a Golf alatt is van még kipufogó megez megaz, itt meg csak az akksi, és annyival magasabb is az autó. Pont annyi fejtér van benne. Nem a Passathoz képest, hanem a Golfhoz képest. Ez egy Golf kategóriájó autó, amiben belül majdnem annyi hely van, mint a Passzátban, de nem a Passzát kategória, annál azért kisebb, csomagtartó és fejtér szempontjából is, hosszra viszont megvan, a lábtér pazar a Golfhoz képest.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1111) D1Rect válasza Graphics (#1108) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Van akit zavar a hangja, meg 160 körül azért szélzaj is van.
De tényleg ennyibe tudok belekötni.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#1112) plömplöm válasza pilóta (#1110) üzenetére


plömplöm
(őstag)

well...

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1113) SaNyEe válasza plömplöm (#1112) üzenetére


SaNyEe
(aktív tag)

Pont ezt próbáltam körülírni.
Tegyük hozzá, hogy emberünk alkatilag nyakigláb és 186cm, ha jól értettem. Kicsit elharapta a headroom-nál a mondandóját.

-- end of transmission --

(#1114) plömplöm válasza SaNyEe (#1113) üzenetére


plömplöm
(őstag)

ez a figura ebben a videóban akár én is lehetnék, ilyen magas és ilyen pálcika vagyok én is :) . és/de lehetnék 80-90(-100)kg is, akkor pláne megnézném, mi marad ebből a passat-light lábtérből :D . további kérdés az isofix helyek számossága, hamár anyunak veszünk ovibahordós autót, erre még nem találtam infót, a kérdés egyébként már felmerült másban is. a témaindító i3-ban van hátul asszem két isofix.

szerk: jja, "Fitting child seats were nice and easy, and with a forward-facing child seat, we found a 182cm passenger could sit in front. But with a rear-facing child seat installed, only a 170cm front passenger could fit."

szerk2: praktikus :D : "In my garage and most car parks, there wasn't always room to open both doors at once. In the end, I found I had to sit my daughter on the front passenger seat while I moved the car out of a parking space, then stop the car and both get out, open both doors and put her in her child seat."

[ Szerkesztve ]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1115) SaNyEe válasza plömplöm (#1114) üzenetére


SaNyEe
(aktív tag)

Szerk2: Azért ez már csaknem az autó hibája, hogy kicsi a garázs vazze :D :D

A "hátranéző" 0+1 korcsoportos gyermekülés nem véletlen került elő, annál nagyobb hombár ülés nincs a világon. Mondjuk az Epica elnyelte azt is :D, s visszakérdezett: "Csak ennyit tudsz?"

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#1116) plömplöm válasza SaNyEe (#1115) üzenetére


plömplöm
(őstag)

nem hibaként írta ő sem, csak mint tényt, hogy őrültmenő az a fajta ajtónyitogatás, de vannak benne kihívások. nagybevásárlóhelyeken sem feltétlenül vannak "családos" parkolóhelyek. igen, persze, le lehet parkolni a parkoló hátsó részeiben is :)
abba nem vicces egyébként belegondolni, hogy átmenetileg beteszed a manót a jobbegybe, amíg kigurulsz, hogy hátra tudd tenni, és eközben valami másik valaki eltalálja az autódat akár csak 25-tel, manó pedig röppályára áll odabent... :(

nekem sem volt gondom a hátranézős gyereküléssel, a laguna sem kicsi szerkezet, abban valóban volt lábtér (is) :)

[ Szerkesztve ]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1117) pilóta válasza plömplöm (#1112) üzenetére


pilóta
(veterán)

Király! És most ültessük be az úriembert egy Gofba is...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1118) morgyi válasza D1Rect (#1086) üzenetére


morgyi
(veterán)

Meg is mutatták csak nem a németek hanem a japánok. Szerintem a honda-e korrekt kis verda lett és van benne annyi extra ami indokolja a felárat. Kb. Mintha egy concept cart valaki véletlenül sorozatgyártásba engedett volna

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#1119) plömplöm válasza pilóta (#1117) üzenetére


plömplöm
(őstag)

kinek lenne ez jó? :) mert neki nem, sőt, sztem ült ő már olyanban. sokkal inkább lássuk azt be, hogy a fizikát nem lehet csak úgy elvarázsolni. ami dodgem, az dodgem, és nincs is ezzel baj, ha sikerül elfogadni, hogy ami dodgem, az dodgem :D . pld az asszony jelenlegi autója, ami egy thalia, rekordméretű csomagtartóval rendelkezik ugyebár, mégsem mondta az autóra senki soha, hogy ez egy kombi omega-"like" :DDD . a jelenlegi autóm tengelytávja 281cm, ami, lássuk be, nem kevés, mégsem mondom rá, hogy ez egy granturizmo. kezeljük helyén a dolgokat.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1120) pilóta válasza plömplöm (#1119) üzenetére


pilóta
(veterán)

Pontosan. Ezt az autót a helyén kell kezelni és a helye a Golf kategóriában van. Ott viszont elég tágas.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1121) D1Rect válasza morgyi (#1118) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Sikerült egy szarabb i3-at összehozni évekkel később.
Cuki meg minden, de max arra jó, hogy "nekünkisvan".

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#1122) plömplöm


plömplöm
(őstag)

tehát pld egy ilyen? és egy ilyen lenne zsírújonnan 6milla, az kb a fele, ugye? most elegánsan tekintsünk el a mostani 5milliós akciós ártól... az 5-6milliós különbségből hány km-nyi tankolás jön ki?

nem, ne kérdezd meg, bele sem merek gondolni, hogy a feleségem mit lenne képes művelni egy ilyen egyliteres feltöltött motorkával télen, nyáron :D . de ha majdnem kompletten lenullázza, eladom féláron és félidőben veszek megint egy másik ugyanilyet zsírújonnan, akkor sem költöttem el annyit autóra összesen. szóval, érted, hát...

az, hogy "elég" tágas, pedig "elég" relatív. anyunak ovizni hajrá, családi autónak pedig ugyan használják sokan, megértem, én bkv-n nőttem fel, ahhoz képest ez a méret és kényelem maga a megtestesült csoda, de amin én és még páran összehúztuk a szemöldökünket, az az "egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé" kijelentés, ami, hát kicsit olyan Csokis, ha érted, nagyon kemény, de... :) . van tapasztalatom hybrid highlanderrel, na az tudott teljesen villanyos és családi is lenni, még ha nem is ilyen mennyire jutott tisztán villannyal.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1123) dabadab válasza plömplöm (#1122) üzenetére


dabadab
(titán)

tehát pld egy ilyen?

Nem, hanem inkább egy ilyen vagy egy ilyen (most nincs időm végignézni az extralistákat, hogy melyik áll közelebb az ID3 First Editionhöz).
Amit te linkeltél, az a kifutott típus egy raktáron maradt, full fapados példánya.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#1124) plömplöm válasza dabadab (#1123) üzenetére


plömplöm
(őstag)

vicces, direkt úgy kerestem, hogy 2020-as legyen, erre kiderül, hogy ez valójában egy roncsautó, egy matuzsálem, 2020 júniusi őskövület, és ezért ilyen kacagtatóan olcsó :D , a fapadok fapadja, nincs benne balhere és jobbfülcimpa légzsák sem.

részemről túltárgyalva. valójában mindenki azt csinál a pénzével, amit akar, arra égeti el, amihez kedve van. ahogy írtam már, én maradok az excelemnél :)

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1125) dabadab válasza plömplöm (#1124) üzenetére


dabadab
(titán)

Sokkal jobb hely lenne ez a fórum, hogy ha valaki valamit nyilvánvalóan benéz, akkor nem próbálná megmagyarázni, hogy deakkoris.

DRM is theft

(#1126) morgyi válasza D1Rect (#1121) üzenetére


morgyi
(veterán)

Mi a bajod a Honda-e-vel? Komolyan kérdem. Szerintem eléggé futurisztikus. Jobban el mertek rugaszkodni a bevált sémáktól. (Műszerfal dizájn, tükrök pl.) mint a többi gyártó. Amúgy meg semmivel sem szarabb mint egy i3, Kia e-niro vagy Renault Zoe.
De amúgy nem vezettem egyiket sem. Így csak tesztek és külsőségek alapján tudok véleményt mondani.

[ Szerkesztve ]

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#1127) bambano válasza dabadab (#1125) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

ebben az esetben ez a fórum(topic) nem is létezne...

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#1128) D1Rect válasza morgyi (#1126) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Mindenben picit rosszabb mint az i3, egyedül a cukiság amiben többet ad.
Mindezt sok évvel lemaradva.
Első nekifutásra tényleg jó, hogy van, és biztos el is fog fogyni, de én nem vagyok lenyűgözve.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#1129) Snoop-y válasza bambano (#1127) üzenetére


Snoop-y
(addikt)

Touché

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#1130) arnyekxxx válasza pilóta (#1068) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

A passzívház meg nem 20-30 év, hanem 2021-től érvényes úgy tudom.

és persze hogy rosszul de legalább nagy magabiztossággal jelented ki. A KNE az nem passzívház.

(#1131) pilóta válasza arnyekxxx (#1130) üzenetére


pilóta
(veterán)

Hát ha neked ez magabiztos kijelentés volt, akkor fuss neki még egyszer. Pont, hogy nem volt magabiztos. Segítek: az "úgy tudom" pont azt emeli ki, hogy nem vagyok benne halál biztos, de valami ilyesmi van.
Ráadásul sikerült a legfontosabb momentumba belekötni, az elnevezésbe. Kicsit kifejtem (bár értetted te azt jól, csak jobb trollkodni...): a lényeg, hogy az eddiginél jóval kevesebb energiával fűthető/hűthető épületeket kell építeni, ezért aztán jóval több CO2 lesz megspórolva vele, mint bármi mással a közlekedés terén...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1132) morgyi válasza D1Rect (#1128) üzenetére


morgyi
(veterán)

Jó de miben? Az i3-ban nincsen kamerás visszapillantó, amit a legtöbb tesztben agyon dícsértek. És nincs 3 kijelzőből álló dashboard. Az hogy kicsit gyengébb a motor, vagy hogy kisebb a hatótáv egy városi cirkálónál nem hiszem hogy akkora problem. Rejtett kilincsek, beülésnél mindenféle gombnyomás nélkül induló autó stb...
Amúgy az i3-nál nekem speciel ez a B oszlop nélküli ajtó megoldás nem tetszik.

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#1133) arnyekxxx válasza pilóta (#1131) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

Nekem ez a előadásmód eléggé magabiztosnak tűnik. Különösen tetszik a második idézet második fele.

"Hamarosan már csak passzívházak épülhetnek Európában, ami nagyon sok CO2-t fog megtakarítani..."

"A passzívház meg nem 20-30 év, hanem 2021-től érvényes úgy tudom. Legalább egy ici-picit nézz már utána valaminek, mielőtt blőd hülyeségekkel belekötsz..."

"De mint fogalmat azért csak ismered a passzívházat? Ha már építőiparban dolgozol és nem láttál még olyat.
Biztosan azt is tudod, hogy hamarosan nem lehet mást építeni Európában. Ezen túl meg csak trollkodsz..."

[ Szerkesztve ]

(#1134) pilóta válasza arnyekxxx (#1133) üzenetére


pilóta
(veterán)

De most mit akarsz ezzel bizonyítani? Hogy rosszul használtam egy fogalmat többször is? Hurrá, nyertél. A lényeghez valami hozzáfűzni való esetleg?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1135) SaNyEe válasza morgyi (#1132) üzenetére


SaNyEe
(aktív tag)

Ha gadget szempontból fogod meg az autót, úgy érthető, hogy klafának tartod.

Többségben az autót meg autónak tekintjük és ha úgy nézem mellédobok egy Zoé Intense-t, árban ott van:
- 200km hatótáv | 400km hatótáv 52kwh
- 1530kg | 1502kg
- mini | subcompact
- 2 főnek kényelmes | 4 főnek inkább kényelmes
- kicsi csomagtartó | közepes csomagtartó
- "csak második autónak megfelelő"* | egy tetőbox-al be mernék vállalni vele maximum egy köztes töltéses megállót (ha nincs ccs töltés, ha van .. akkor többet) nyaraláshoz
- környéken tudsz vele lófrálni | országon belül legrosszabb esetben egy desztinációs töltéssel haza fogsz érni bárhonnan

Értem én, hogy 4 keréken guruló koncepcióautó, de a hétköznapokban engem ez annyira nem nyűgöz le .. szigorúan saját szempontjaim szerint ENNYI pénzért.
* 4 fős családként nézem

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#1136) arnyekxxx válasza pilóta (#1134) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

Ott van feletted a lényeg, ha nem látod mi a porbléma az előadásmódoddal akkor én nem tudok ebben segíteni.

[ Szerkesztve ]

(#1137) pilóta válasza arnyekxxx (#1136) üzenetére


pilóta
(veterán)

Gondoltam, hogy nincs. Rendben van akkor. Csá.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1138) morgyi válasza SaNyEe (#1135) üzenetére


morgyi
(veterán)

Nem véletlenül veszik annyira a Zoe-t akkor gondolom.

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#1139) Donki Hóte válasza arnyekxxx (#1133) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Ma sincs olyan kötelezettség, hogy valaki csak ilyen, vagy csak olyan (energiafelhasználású) házat építhet és 99,9999 %, hogy a jövőben sem lesz ilyen előírás.

Ma akkor van ilyen előírás, ha valaki hitelt vesz fel az építkezésre, vagy a folyamat végén pedig lakhatási engedélyt akar kérni. Ha valaki nem vesz fel hitelt és a végén nem kell neki lakhatási engedély, akkor olyan házat épít, amilyet akar, a pici kutya nem fogja tőle megkérdezni, hogy mennyi a falának a hőátbocsátása.

A házak hőszigetelésére vonatkozó előírásokat keverik az emberek pl. a kondenzációs kazán beépítésére vonatkozó előírásokkal. Az valóban igaz, hogy ha kazánt kell cserélned és a csere során nem tudod elkerülni, hogy kapcsolatba kerülj a gázszolgáltatóval (mert pl. gázóra csere lesz), akkor a régi kazánod helyére csak kondenzációs kazánt építhetsz, mert ha nem ilyet építesz be, akkor a gázszolgáltató nem rakja fel a gázórát :(

A házépítés nem ilyen, ha a háznak volt korábban lakhatási engedélye, akkor egy átépítésnél nem nézik meg, hogy milyen az energiafelhasználás, a lakhatási engedély megmarad :K

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#1140) pilóta válasza Donki Hóte (#1139) üzenetére


pilóta
(veterán)

Akkor ez csak kamu?
[link]
[link]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1141) moha21 válasza Donki Hóte (#1139) üzenetére


moha21
(addikt)

"(mert pl. gázóra csere lesz), akkor a régi kazánod helyére csak kondenzációs kazánt építhetsz, mert ha nem ilyet építesz be, akkor a gázszolgáltató nem rakja fel a gázórát :("

60k ért meg lehet oldani okosba... :))

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#1142) arnyekxxx


arnyekxxx
(addikt)

(#1143) D1Rect válasza arnyekxxx (#1142) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Több év lemaradásban vannak a Teslához képest.
Félkész termékeket tolnak kifelé.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#1144) dabadab válasza D1Rect (#1143) üzenetére


dabadab
(titán)

Youtube komment: "A hagyományos, nagy autógyártók az új Nokia"

DRM is theft

(#1145) ncc1701 válasza D1Rect (#1143) üzenetére


ncc1701
(addikt)

És az EU-s elvárásokhoz képest. Inkább ez a gondjuk.

(#1146) Füleske válasza arnyekxxx (#1142) üzenetére


Füleske
(őstag)

A francia elektronika. Volt fenn egy videó a 3008 PHEV folyamatos képernyő fagyásairól is, de azt úgy tűnik törölték. A hajtáslánc se hatékony, többet fogyaszt a 208/Corsa mint a sokkal nagyobb autók. Az előszériás Mazdánál meg úgy tudom a tesztelő volt a hibás.

(#1147) Donki Hóte válasza pilóta (#1140) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Ember, olvass és értelmezd amit olvastál.

Az általad linkelt cikkben is az van, hogy azokra a házakra vonatkozik, amelyekre valamikor majd használatbavételi engedélyt kell kérni. Aki így épít (mert CSOK-ot, vagy más hitelt vett fel és abból új házat épít), az rendesen megszívja, kész.

Az én hsz-emben is világosan leírtam, hogy bármilyen házat építhetsz, ha nem kell rá használatbavételi engedély (pl. azért, mert pl. használt házat újítasz fel hitel nélkül).

Szóval nem kamu az általad linkelt cikkben lévő szabály, de nagyon sok esetben egyszerűen nem releváns :K

Mi is használt házat újitunk fel, nyilvánvaló, hogy háromrétegű üveges műanyag ablakot építettünk be, meg 15 cm-es grafitos hőszigetelést tettünk a falra, meg kondenzációs kazánt rakattunk be, de nem azért, mert kötelező, hanem azért mert a józan ész ezt diktálja. (És eddig 4 használt villany BMW ára mert rá az építkezésre, mert annak is el kell ám költenie a pénzét valamire, aki egyelőre nem tartja értelmes alternatívának a villanyautózást :D )

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#1148) dabadab válasza Donki Hóte (#1147) üzenetére


dabadab
(titán)

bármilyen házat építhetsz, ha nem kell rá használatbavételi engedély (pl. azért, mert pl. használt házat újítasz fel hitel nélkül).

Szerintem az "épít" meg a "felújít" az két külön dolog.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#1149) pilóta válasza Donki Hóte (#1147) üzenetére


pilóta
(veterán)

Én értelmeztem, csak te egyfolytában felújításról beszélsz én meg új ház építésről. Amúgy meg szokott valaki úgy építeni, hogy nem akar lakhatásit hozzá? :F

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1150) arnyekxxx válasza Donki Hóte (#1147) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

, az rendesen megszívja, kész.

Miért lenne szívás egy mai házat normális höszigeteléssel építeni amit te is csináltál felújításkor?

(#1148) Ha felújítás közben elbontok egy szar falat és rakok helyette egy rendeset az építés-e?

[ Szerkesztve ]

(#1151) dabadab válasza arnyekxxx (#1150) üzenetére


dabadab
(titán)

A felújítás meg az építés továbbra sem ugyanaz.
Ha erre építetted az egész érvelésedet, akkor szerintem a legegyszerűbb, ha most belátod, hogy marhaságot beszéltél és nem erőlteted tovább.

DRM is theft

(#1152) arnyekxxx válasza dabadab (#1151) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

az építés és az új ház építés sem ugyanaz.

Ha erre építetted az egész érvelésedet, akkor szerintem a legegyszerűbb, ha most belátod, hogy marhaságot beszéltél és nem erőlteted tovább.

(#1153) D1Rect válasza arnyekxxx (#1152) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Nekem az "építek egy házat" és az "építek egy új házat" ugyanazt jelenti.
Mit nem veszek észre szerinted?

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#1154) Donki Hóte válasza dabadab (#1148) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Jogilag mindenképpen, de a valóságban nem.

Ha veszel egy házat, azt totálisan lebontod és újraépíted úgy, hogy a külső falak meg az ablakok ugyanoda kerülnek, ahol a régié volt, akkor az jogilag felújítás, építészetileg viszont építés.

Ebben az esetben nem kell használatbavételi engedélyt kérned a totálisan újként épített házadra.

#1149 pilóta

Amúgy meg szokott valaki úgy építeni, hogy nem akar lakhatásit hozzá? :F

Pl. azért nem kér lakhatásit valaki, mert nem is kaphat, mert mondjuk olyan övezetben van a ház, ahol eleve nem adnak ki ilyet.

#1150 arnyekxxx

Miért lenne szívás egy mai házat normális höszigeteléssel építeni amit te is csináltál felújításkor?

Mert a külső hőszigetelés tipikusan az a dolog, amit pár évvel később is fel lehet rakni a házra, de akinek használatbavételi engedély kell, azok kénytelenek az építés során felrakni. Vagyis kapásból 2-3 millió Ft-ot előre rá kell költeni a házra, pedig ezt elég lenne pár év múlva is rákölteni.

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#1155) pilóta válasza Donki Hóte (#1154) üzenetére


pilóta
(veterán)

Pl. azért nem kér lakhatásit valaki, mert nem is kaphat, mert mondjuk olyan övezetben van a ház, ahol eleve nem adnak ki ilyet.

És ez mennyire elterjedt, hány százalékát érinti az új építéseknek? Érdemes egyáltalán szóba hozni?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1156) Ribi válasza pilóta (#1155) üzenetére


Ribi
(nagyúr)

Biztos mindenkinek megéri olyan házat építeni amire sosem kaphat lakhatásit. :U

[ Szerkesztve ]

(#1157) Coyot válasza Ribi (#1156) üzenetére


Coyot
(őstag)

Én értem miről beszél, ha veszek egy házat, ledózerolom és építek egy újat a helyére, nincs szükségem ÚJ lakhatásira, mivel egy ház helyére építettem egy házat. ha az utcaképben nem lesz változás nem kell uj építésként bejelenteni.

Több cimbim építkezett így és tényleg nem volt kérdés lakhatásival.

Gondolom a lényegi része az ennek, hogy sokkal több ilyen ház épül, mint újonnan kimért és eladott építési telkek születnek.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#1158) Ribi válasza Coyot (#1157) üzenetére


Ribi
(nagyúr)

Ezt is jó tunni :R

(#1159) arnyekxxx válasza D1Rect (#1153) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

Azt nem veszed észre, hogy te nem mindenki vagy. Mi pl mentünk építeni a szomszéd házat ami azt jelentette, hogy ledobtuk a tetőt, ledúrtuk a falak felét és raktunk helyette újat, kapott új fődémet, új tetöt, új burkolatokat.

(#1160) D1Rect válasza arnyekxxx (#1159) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Ezt felújításnak hívjuk.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#1161) arnyekxxx válasza D1Rect (#1160) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

"Felújitok ide egy falat aztán betongerendás födémet újítunk téglakefnivel, aztán újítunk egy tetőszerkezetet betoncseréppel."

Nekem ez a mondat nem tűnik tökéletesnek.

(#1162) D1Rect válasza arnyekxxx (#1161) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Miért nem lego építés példát hoztál?
Az ugyanakkora ökörség lenne.

Az eredeti felvetés a ház építés vagy új ház építés és lakhatási engedélyből indult.
Amit te írsz az felújítás, nem építés.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#1163) Dluinet


Dluinet
(veterán)

Toyota a most elmaradt olimpián mutatta volna be az új akkumulátor technológiát, amit 2025-től szeretnének sorozatba gyártani.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#1164) Mr K válasza Dluinet (#1163) üzenetére


Mr K
(tag)

Igen, általában öt év múlva készül el. Nézzünk vissza pl. 2017-be, akkor éppen 2022-re ígérték. Persze előbb-utóbb csak megcsinálják, de én csak óvatosan lennék optimista. (Amúgy az olimpia kétségtelenül elmaradt, de azért az akksit bemutathatták volna, ha már egyszer elkészült...)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1165) Füleske válasza Dluinet (#1163) üzenetére


Füleske
(őstag)

2 év múlva, 5 év múlva, 20 év múlva, 150 év múlva. Igen, a Toyota mint a hidrogén technológia élharcosa 150 évre tervez a hidrogén technológiával. Ezt Vályi Pistának mondták amikor ott járt. Szóval ezek a számok semmi konkrétat nem jelentenek, kb. mikor az autógyártók bejelentik hogy jövőre vagy x év múlva mennyi eladást várnak, akár összesen akár egy adott típusból.

(#1166) Neck


Neck
(addikt)

Napi 2x fél óra sétára vettél egy elektromos autót? :C Tipikus "first world problem".
Az ugye megvan, hogy az összes korábbi generáció a lábával és / vagy tömegközlekedéssel hidalta át ezt a frenetikus távolságot? :B

Mi2S / Redmi Note 3 Pro / Redmi Note 4 + Redmi 5 / Mi9T 128GB /MiBand / Piston 2 / Piston HD / 10000mAh + 20000 mAh Power Bank = Xiaomi Power User

(#1167) Ribi válasza Neck (#1166) üzenetére


Ribi
(nagyúr)

Számolás nem az erősséged ugye?
2-3 kilcsi magában kb fél óra, ezt 4x tenné meg naponta, 2x gyerekkel.
Vagyis napi 2 óra helyett kb. fél órát tölt feleslegesen. Nyilván kiköltözhetne timbuktuba és áram meg minden nélükül élhetne, hogy ne szólhass be försz vörld problémára hivatkozva.
Förszt vörld problem manapság a mindenkinek beszólunk ha épp úgy tetszik :W
Nem az, hogy megosztja tapasztalatait másokkal, hogy abból tudjanak ők is döntést hozni...
Itt csak neked van problémád, nem neki.

[ Szerkesztve ]

(#1168) Neck válasza Ribi (#1167) üzenetére


Neck
(addikt)

Nekem ugyan nincs. Én simán gyalog / tömegközlekedéssel csinálnám, nem vennék egy második (drága) autót emiatt.
Illetve, mi olyan közel költöztünk, hogy kényelmesen megoldható gyalog minden.

Egyébként, nincs azzal bajom, hogy valaki elektromos autót vesz. Csak ne adja már elő, hogy mekkora problémát oldott meg ezzel.

Mi2S / Redmi Note 3 Pro / Redmi Note 4 + Redmi 5 / Mi9T 128GB /MiBand / Piston 2 / Piston HD / 10000mAh + 20000 mAh Power Bank = Xiaomi Power User

(#1169) Dluinet válasza Neck (#1168) üzenetére


Dluinet
(veterán)

.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#1170) dabadab válasza Neck (#1168) üzenetére


dabadab
(titán)

Szerintem napi több óra gyaloglás eltüntetése az határozottan probléma.
De ha neked nem az, akkor szerintem jelenkezhetsz náluk, hogy te szívesen vállalod a gyerekek szállítását.

DRM is theft

(#1171) Eugene Roe válasza dabadab (#1170) üzenetére


Eugene Roe
(senior tag)

Csak azért nem zavar igazán, mert hosszú távon a saját gyerekével ****** ki, mondjuk közben az enyémmel is :B

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#1172) Noukoum válasza Neck (#1166) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Vehetett volna benzin, dízel autót is ugyanerre.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#1173) Ribi válasza Noukoum (#1172) üzenetére


Ribi
(nagyúr)

Pont azért váltotta le a bezinest, mert nem jó napi 10 percekre használni. Elolvastad egyáltalán az egészet, vagy csak write only mode? :O

(#1174) Noukoum válasza Ribi (#1173) üzenetére


Noukoum
(addikt)

?
Valójában erre csak egy nagy kérdőjelet lehet írni, te elolvastad hogy mire válaszoltam? Nem gondolnám mert akkor nem írnál ilyet. Tudod mennyire gáz mikor kiakarsz oktatni valakit, és nem jön össze? Nagyon..

Egy kis magyarázat (sajnos látom hogy szükséges). Nem fog azért lemondani senki a második autóról mert a matyar szerint lehet gyalogolni is. Ha nem villanyt vesz (vagy használ, teljesen mindegy mert látom az értelmezés nem az erősséged) akkor benzint vagy dízelt fog.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.