Hirdetés

2020. augusztus 8., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) Tikakukac válasza bambano (#300) üzenetére


Tikakukac
(titán)

Majd akkor is dugdosd bele a szondát, mikor épp regenerál és 30 literes fogyasztás mellett okádja ki a brikettet a verda :P

Erről ugattam fentebb. Persze, legtöbbször, főleg mikor kiadják a típusbizit, 0% lesz. Amikor meg nem 0%, nos, a VW csoport ugye ezt remekül prezentálta hogyan is működnek ezek a mérések és mennyire van valós alapjuk.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#302) bambano válasza Tikakukac (#301) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

szívó benzines 2003-ból. alacsony lóerő/lökettérfogat arány <- alacsony hőmérsékletek, -> nincs nitrogénlézió.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#303) arnyekxxx válasza Noukoum (#282) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

nem a 8milliós benzines helyett 8milliós villanyos volt a kérdés hanem az ocsó kisfogyasztású városiszaladgálós (nevén nevezve saxo) helyett a villanyos ugyanarra a napi 2x3km-re.

(#304) Tikakukac válasza bambano (#302) üzenetére


Tikakukac
(titán)

Ja, hogy ilyen időkről beszélgetünk. Mint a zöldséges merci, hogy kevesebb szutykot tol ki magától 1-2 értéken és hát hova jutottunk akkor. Ja bzdmeg, gondolom az az ilyen összehasonlításoknál már nem számít, hogy most egy kétszer nehezebb, tripla olyan erős autóról van szó ;]

Az ilyen pici apróságok mennek el balra-jobbra mindig. Jó a benzin, jó a dízel és a villany is meg a bringa. Csak fel kéne végre fogni, hogy mit mikor kéne használni, de leginkább venni. Itt bukott az egész. Most villanyautózás van. És mivel az agyhalottak miatt 5000km-es hatótáv kell meg 2 másodperces töltés, így agyon is b@sztuk ezt is. A dízelt elég régen szintén elvéreztették, majd mostanra a benzinesek is mentek kb. a lecsóba. Majd egy jó 10 éven belül érdekelne mivel fog járni a vidéki magyar ember. Egy fosos szívó G astra fenntartása is olyan szinten tud elszállni, hogy csak lesek.

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#305) arnyekxxx válasza dj79 (#283) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

"motorhang hiánya"

ez mondjuk a villanybringáknál is gond, régen jött a mama a zörgőcsattogó bringával 8km/h sebességgel most meg sétálok az oviba a gyerekkel aztán ott repeszt a mama a dejelbringán mint a villám, hang nélkül én meg magyarázom a gyereknek, hogy ha látja a nénit bringán messze már akkor se induljon el, mert az, hogy bringán jön a mama az nem azt jelenti, hogy lassan jön a mama.

(#306) bambano válasza Tikakukac (#304) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

3200 kilós, 633 lóerős autókról van szó? hol???
g astra is van itthon, nem szállt el a fenntartása.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#307) Hieronymus válasza bkercso (#229) üzenetére


Hieronymus
(őstag)
LOGOUT blog

"Ha csak 2-3km-ekre használod a villanyautót, az színtiszta környezetszennyezés, mert ugye a teljes életciklusa alatt produkált szennyezés 40%-a az akkugyártáskor történik.
Jobban jártál volna, ha néha akkut cserélsz a benzinesben."

És folyamatosan benzinből nyert energiával tölti az akkumulátort!
Nagyon környezetkímélő megoldás. Ráadásul a motor fel sem tud melegedni. A fogyasztás nagy és szennyezéskibocsájtást csökkentő megoldások hatástalanok. Ma már a lambda-szondát előfűtik, hogy minél hamarabb működjön a rendszer. De ilyen rövid távon ez sem segít.
Ráadásul az újabb autók még képesek indulni majdnem üres akkumulátorral is. Fel sem fog tűnni, hogy ez lesz az utolsó indulás töltés nélkül. Amikor betolják, ha lehet, nagy gáz fog következni, had hajoljanak a cellák az akkumulátorban. Néhány éve az új benzin motoros autókban is megjelent a részecskeszűrő. Nagy barátja lesz a pénztárcának a napi kétszer - két kilométer oda és vissza autókázás

Mindenki jobban jár az elektromos autóval.

(#236) bkercso: "...ők viszont Fukusima után leállították az atomerőműveiket. A szénerőművek miatt náluk - ha jól emlékszem - pont nem környezetkímélő az elektromos autózás, csak lokális szinten: nem a városban szennyez."

Az atomerőművek nagy része nincsen leállítva. A szénerőművek leállítása szorosabb határidőn belül fog megtörténni.

(#179) qnadam:
...automata váltós autóm gond nélkül kezeli ezt a problémát (kövér gázra hirtelen visszavált néhány fokozatot), akkor azért remélem, hogy a mostaniaknak is megy ...

Többször leírta, hogyan előz.

Már ott elbukik az automata, hogy nem lehet kinyomni a kuplungját az előzendő jármű megközelítésekor. A Volvo hatos váltója, nem fog magától ötből - másodikba leváltani, hogy szép legyen a kipufogó hangja előzéskor.

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#308) Tüzi válasza Tikakukac (#301) üzenetére


Tüzi
(addikt)

Semmit nem kop ki. Azért van a dpf.
Co2bol nyom ki többet.
Nox ból sem, mert nyomja hozzá az adblue-t.

Deee... 1,6 millió dollárért, mi is lehetünk hősök. Három napig.

(#309) Tikakukac válasza bambano (#306) üzenetére


Tikakukac
(titán)

3200 kilós, 633 lóerős autókról van szó? hol???

Nem tudom. Hol?

g astra is van itthon, nem szállt el a fenntartása.

1.4 Twinport. Tudod mennyi egy szívósor hozzá, ami kötelezően beszarik? Igen 750k. Jól írtam le, valóban, 750k. Egy szívósor. Ha felújíttatod, mert hát a magyar az találékony és megoldja, akkor egy laza 100-asból kijön munkadíjjal. Meg a fos lánccsere, megint annyi. Egy kis EGR is, mert miért ne. Majd még szép a lista és hát a kocsi piaci árának a fele belehullott 6 hó alatt. Egy patika, első tulajos, rendben tartott és szervizelt kocsira. Ami elérte a 200k km-t ahol ugye egy autónak már a roncstelep az útja. Bizonyos iparági szereplők szerint legalábbis.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#310) Nemonddmá válasza Tüzi (#308) üzenetére


Nemonddmá
(kezdő)
LOGOUT blog

de a dpf-et ugye regenerálni szokták...

(#311) Tikakukac válasza Tüzi (#308) üzenetére


Tikakukac
(titán)

Megvan, hogy pont a DPF regenerálásról volt szó, ami nem véletlenül részecske-csapda néven is fut?
Lehet akkor még nem láttál ilyesmit. Izgalmas a szitu én egy Honda Accordban és egy Insigniában láttam ilyet eddig. A három kb. azonos volt. Mindegyik epres csokifagyi illatú tavaszi hegyi szellőt tolt ki. Elhiszem, hogy 0% minden IS, ami ott kijön, én inkább nem raknám oda a pofámat, de ízlés szerint bárki kipróbálhatja. Majd mondja el :P

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#312) bambano válasza Tikakukac (#309) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

ezt írtad a #304-ben: "gondolom az az ilyen összehasonlításoknál már nem számít, hogy most egy kétszer nehezebb, tripla olyan erős autóról van szó"

akkor ezt pontosítsd nekem légyszives.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#313) Tikakukac válasza bambano (#312) üzenetére


Tikakukac
(titán)

Mit pontosítsak? Hogy kiszedsz egy darabot egy szövegből és utána megy az értetlenkedés? Szépen elolvasod az előtte lévő mondatot és megérted :B Ha nem sikerül, becsukom a topikot aztán kész. Óvodához végképp nincs kedvem :N

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#314) bambano válasza Tikakukac (#313) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

te okoskodtál, hogy brikett jön az autóból úgy, hogy fogalmad sincs, milyen autóról beszélek...

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#315) bkercso válasza dj79 (#283) üzenetére


bkercso
(veterán)
LOGOUT blog

Mert erre nem is lehet felkészülni. Elkésett a szabályozás, noha a mesterséges hang az egésznek az eleje óta téma.

Kínában már 10 éve is probléma volt a nagyvárosokban, hogy alig léptél ki az üzletekből a járdára, majdnem elütöttek a 40-el közlekedő villanyrollerek és egyéb hangtalan eszközök...

nincs aláírásom

(#316) Tikakukac válasza bambano (#314) üzenetére


Tikakukac
(titán)

Már megint honnan ugrunk hova időben és hsz.-ben? :P És itt csuktam be a boltot.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#317) bkercso válasza Hieronymus (#307) üzenetére


bkercso
(veterán)
LOGOUT blog

De csak fajlagosan (km-re vetítve) nagyobb a szennyezés hideg motorral. Abszolút értékben kevésbé környezetterhelők a rövid utak, hiszen 15km-t is csak úgy tudsz menni, hogy kezdésnek mész 3-at hideg motorral. Nem keverendők az aláhúzott típusú foglmak! :R

Szélsőséges eset, ha egyáltalán nem használod. Akkor is a villany a szennyezőbb, mert a gyártása szennyezőbb, aztán meg ugye csak parkoltatod. (Az már nem szennyez.) (Mert nem megy.) ;]

A villany nagy előnye fogyasztásban a rekuperálás, de azt a hibriddel is megkapod. Plusz kisebb akku (kisebb környezetterhelés), nagyobb hatótáv, és a belsőégésű motor rossz hatásfokú munkapontjaiban is besegít a villanymotor, plusz start-stop stb.

[ Szerkesztve ]

nincs aláírásom

(#318) -vitya- válasza bambano (#296) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

Nem, nincs igazad. Eltelt három hónap, és eddig a majd 6000 km alatt spóroltam is havi 30+ ezret. Ha három évig megtartom, akkor már behozta az árát a korábbi dízeles autómhoz képest. Ha mindent beleszámolok. (vásárlási / eladási ár, üzemeltetés, adók, parkolások). Itt pontosan 3 millió különbözetet kell kinullázni, ami nem lesz olyan nehéz. Már 3 hónap alatt látszik, a saját használat mellett, adatokkal alátámasztva.

Emellett valóban jobban érzem magam, hogy mi nem ide pufogunk ki többé. De ez nem számosítható. Csak szimplán jobb érzés.

-=Витя=-

(#319) Mr K válasza dabadab (#272) üzenetére


Mr K
(tag)

"Dehogynem, simán lehetne őket [az akku csomagot] reciklálni."
Akkor jó. Nem értek hozzá. Az utolsó, kb. fél éves cikk, amit ezzel kapcsolatban olvastam kevésbé volt optimista, és inkább csak a problémákat sorolta. (Rengetegféle aksi van, különböznek méretben, alakban, (belső) szerkezetben, kémiai összetételben. Ki- és szétszerelni leginkább kézi munkával lehet, de a javításhoz sincs elég képzett szakember, nem hogy a recikláláshoz. Automatizálni nem lehet, mert lehet, hogy az önvezetéshez elég már az MI, de sajnos olyan olyan robot, ami szét tudna szerelni egy aksit, még nincs. Eleve gyártásnál sem szempont a szétszerelhetőség (ragasztás, stb.) Maradnak a daráljuk le, olvasszuk szét, és hasonló eljárások, amik önmagukban is trükkösek (nem árt, ha közben nem robban fel az üzem). Így azonban viszonylag kevés anyag nyerhető ki (a többi nem lesz elég tiszta). Ja, és a hab a tortán az, hogy a jelenlegi módszerek nem igazán hatékonyak, azaz a reciklálás simán negatívba viheti a teljes termékciklusra számított környezetvédelmi mérleget.)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#320) -vitya- válasza Mr K (#319) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

98-99% reciklálható a mai akkupakkoknak

ez 2018-as cikk

[ Szerkesztve ]

-=Витя=-

(#321) arnyekxxx válasza -vitya- (#320) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

de senki nem csinálja mert drága

(#322) -vitya- válasza arnyekxxx (#321) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

a tesla minden akkut begyűjt, és 100%ban felhasznál. A nissan szintúgy.

Amúgy ezek az idevetések, bizonyíték nélkül nem a legjobbak, nem érzed?

-=Витя=-

(#323) bambano válasza -vitya- (#318) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

ha három évig megtartod, akkor az is számít, hogy három év alatt ne változzanak jelentősen az üzemeltetés feltételei. tehát ha beleszámoltad, hogy ingyen parkolsz, akkor három évig maradjon az ingyen parkolás. három évig ne legyen semmi baja, ne kelljen javítani, stb. szinte biztosra vehető, hogy az üzemanyagnak használt áram jövedéki adója jelentős kiadássá válik a közeljövőben. hogy számíthatsz-e három évig arra, hogy ugyanilyen feltételek mellett tankolhatsz áramot, az kérdés. szerintem nem. de biztos, hogy vagy hamarabb mint 3 év, vagy nem sokkal több mint három év után el fogják rontani ezt a lehetőséget.

haverom 4.1-ért hozott el két éve egy új j astrát. ha te havi 30k+ forintot spóroltál, az 12 hónapra mondjuk 400k. vagy 500. tökmindegy. három év alatt plusz 2.9 milliós kiadással spóroltál másfél misit.

ha nem benzinesben gondolkodsz, abban is komolyan hiszek, de ezt most nem fogom webes turkálással alátámasztani, hogy hároméves villanyautóból sok más típust is vehettél volna a 7 misis korlát alatt. kétségtelen tény, egyiknek se lenne az orrán propeller, ami önmagában is jelentős pénzt ér.

bombaüzlet, mondhatom.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#324) -vitya- válasza bambano (#323) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

ok. Már értelek. Szimplán kötözködni akarsz. Amit írok nem érted. Ennyi.
Mivel amiket írtál minden igaz a belsőégésűekre is. Csak ezt elfelejtetted...

-=Витя=-

(#325) Elf válasza -vitya- (#318) üzenetére


Elf
(csendes tag)

"Emellett valóban jobban érzem magam, hogy mi nem ide pufogunk ki többé. De ez nem számosítható. Csak szimplán jobb érzés."

Megragadom az alkalmat hogy kihangsúlyozzam itt a komment-cunamiban:
Köszönöm! Nekem is jobb érzés így már minimum ketten vagyunk ezzel. :)

Mindezt úgy hogy akkor se vennék 7 millióért autót ha ez mentene meg a pénzbe fulladástól. :DDD
De ez a te dolgod. Közöm semmi. :R

(#326) HussarF válasza Hieronymus (#307) üzenetére

(#307) Hieronymus
Az atomerőművek nagy része nincsen leállítva. A szénerőművek leállítása szorosabb határidőn belül fog megtörténni.

Eléggé félre vagy tájékozódva. Az atomerőműveket 2022 végéig állítják le teljesen. A szénerőművekre most mondtak egy kellően távoli dátumot (2038), ami a szándék komolyságát szépen tükrözi. A képmutatás világbajnokságának első helyéért brutális harcban van a "német környezetbarátság" az "amerikai demokráciapártiság"-gal.

Tikakukac és bambano milyen szép asszertív vitakultúrával rendelkeztek mind a ketten, öröm látni ezt a csodás egymásra találást ;]

[ Szerkesztve ]

(#327) bambano válasza Mr K (#319) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

a hagyományos járművek hagyományos akkumulátoraira olyan szinten kiépült az újrafelhasználási ipar, hogy ha akksit cseréltetek a kocsiban, azért gyakorlatilag megverekszenek a boltosok. az alapján, amit én láttam, az ólom-kén akkumulátorok összegyűjtése és reciklálásra való elszállítása jó üzlet, csak abból a boltból, ahol legutóbb akksit cseréltem, csak aznap, amikor ott voltam, 8 tonnányi akksit vittek el újrafeldolgozásra.

ebből én azt tudom extrapolálni, hogy ugyanez meglesz a villanyos/hibrid akksikra is. komolyan hiszek benne, hogy az akksik miatt nincs okunk hosszú távon aggódni.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#328) Kalandor


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

2007 nyarán a főnököm vigyorogva húzott elő egy iPhone-t. A kezembe vettem és beleszédültem. Hiába volt szar mint telefon (nehéz, kettőgé, gyenge akku, be tudott lassulni nagy weblapnál, stb.), de látszott, hogy ez a jövő, mert a koncepció (full kijelző, OS, stb.) jó, csak csiszolni kell.

Nincs még az igényeimnek megfelelő villanyautó, de szerintem a villanyautó koncepcionálisan jobb (és tetszik is). Ennek ellenére tervben sincs, mert drága, de ár/érték arányban sem felel meg.

[ Szerkesztve ]

We depend on each other's dream coming true.

(#329) bambano válasza -vitya- (#324) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

azt írtad, hogy 3 millió különbözetet kell kinullázni havi 30+ ezerből.
meg írtál olyat is, hogy "ha megtartom három évig".
havi 30 ezerből 3 misit pont 100 hónap alatt nullázol ki, ami 8 év 4 hónap.
ha pont három év alatt akarsz kinullázni 3 misit, az havi 83 ezer 333 forint.

nekem nem jön össze a matek. az alapján, amit leírtál, neked se. most vagy nem írtál le mindent, vagy neked se jön össze a matek.

azt, hogy mi igaz a belsőégésűekre, hagyjuk, mert egy konkrét villanyautó típus a téma.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#330) Noukoum válasza Tikakukac (#284) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Tekintettel arra hogy amennyit gyártanak azt rögtön el is adják, nem hiszem hogy drága lenne.. Meg biztos azért vesznek itthon benzintemető helyett bevásárlókocsit mert “drága”. Hidd el a villanyautósok jelentős része is sz@rik a környezetre, azért használja mert kiadja a matek és mert szereti használni. Az hogy zöld, az csak másodlagos.
Az meg hogy szerinted nem környezetkímélőbb az elektromos autó a belső égésűnél az meg a saját dolgod, véleménye mindenkinek lehet csak a tények mást mutatnak.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#331) arnyekxxx válasza -vitya- (#322) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

Van erre valami forrásod?

csak azért kérdezem mert " ezek az idevetések, bizonyíték nélkül nem a legjobbak, nem érzed?"

ezt csak úgy:

Félnek a feldolgozók az elektromos autók akkumulátorától

[ Szerkesztve ]

(#332) Elf válasza bambano (#323) üzenetére


Elf
(csendes tag)

Jó, ha az a feladat hogy ezt a feladatot hogy lehet olcsón megoldani akkor én mondok a tiednél 2 nagyságrenddel olcsóbb megoldást amiben temészetesen nem fog szerepelni személygépjármű. :)

(#333) Vladi válasza bambano (#134) üzenetére


Vladi
(nagyúr)

Ezt hogy érted? :F

Villonyautóhoz: akkor lenne király, ha a munkába ingáznának vele, ahol a nepelemből ingyen tölthetnék. Pl: nagy gyárak tetejéről. Dehát ugye ez túl szép ahhoz..

"If you dont read the newspapers, you are uninformed. If you do read it, you misinformed." Denzel Washington

(#334) arnyekxxx válasza HussarF (#326) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

külön szépsége a német szénerőműleállítási programnak az idén májusban szolgálatba állított vadiúj szénerőművük :)

(#335) bambano válasza Vladi (#333) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

arra próbáltam célozni, hogy azt az időpontot, amikor a létformánk fenntarthatóból átfordul(t) nem fenntarthatóba, szerintem nem helyes a jövőbe tenni.
eddig se volt fenntartható, de a koronavírus megmutatta, hogy mi minden baj van vele.
szerintem.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#336) -vitya- válasza arnyekxxx (#331) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

Pont afeletti hozzászólásomban volt egy link... Úgy tűnik ez elkerülte a figyelmed.

De látom másról beszélünk: te a teljesen leamortizált, szétégett roncs újrahasznosításáról beszélsz (akkuk kb 0.0001%-a) Én pedig a normál használatban elfáradt akkuk újrahasznosításáról kerestem cikket (akkuk majd 100%-a)

-=Витя=-

(#337) Vladi válasza Kalandor (#328) üzenetére


Vladi
(nagyúr)

Jah mára meg majdhogynem egyenértékű a heroinnal. Jó oké inkább kokain, bár ígyse sokkal jobb. :))

(#335) bambano:

Oké jah ezt osztom, csak aszittem, hogy valami konkrét eseményről lemaradtam a koronavírus miatt. :DDD

Azt mond meg nekem, hogy a koronavírus és karantén meg ilyenek konkrét valós társadalmi stb hatásairól mér nem esik 1 szó se a közéletben. Megy a humbug. :U

[ Szerkesztve ]

"If you dont read the newspapers, you are uninformed. If you do read it, you misinformed." Denzel Washington

(#338) BlueDeath válasza arnyekxxx (#331) üzenetére


BlueDeath
(senior tag)

https://www.youtube.com/watch?v=Bpe8HalVXFU

[ Szerkesztve ]

Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.

(#339) arnyekxxx válasza -vitya- (#336) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

olvastam, abban szerintem nem is láttam leirva a tesla nevét, az, hogy a félig elhasznált aksikat átpakolják más cuccba az csak a probléma eltolása időben nem pedig újrahasznosítása a leját szavatosságú aksiknak, pont ahogy a cikked végén is szerepel:

A Nissan például elárulta, hogy a LEAF aksik teljes mértékben újrahasznosíthatók, így a visszanyert kobalt, mangán, nikkel, és lítium újra nyersanyagként szolgálhatnak. A kulcskérdés azonban a gazdaságosság

jelenleg olcsóbb lehet új nyersanyagot vásárolni, mint másodnyersanyagot előállítani újrahasznosítással

és én pont ennyit állitottam: nem csinálják az újrahasznosítást mert drága.

(#340) BlueDeath válasza arnyekxxx (#339) üzenetére


BlueDeath
(senior tag)

Csinálják, csak még kicsi a volumen.

Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.

(#341) Nemonddmá válasza bambano (#323) üzenetére


Nemonddmá
(kezdő)
LOGOUT blog

és ez neked mégis, miért fáj?
mindenki csak úgy vehet autót, hogy excelt tosz két évig és kiszámfejti, hogy mi éri meg?
az a bmw logo neked mondd, miért fáj? az egyetlen bmw az i3, ami nem egy ellenszenves, agresszív énkép-kivetülés.

(#342) Mr K


Mr K
(tag)

Forrás (korábbi hozzászólás): Recycling lithium-ion batteries from electric vehicles

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#343) -vitya- válasza Nemonddmá (#341) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

bizony. Más bmw-vel nem tudnék együtt élni, pont amiatt amit jelent idehaza... És higyjétek el, nem felejtek el indexelni, elsőbbséget megadni, és zebrán babakocsit toló anyukákat ledudálni sem fogok mistantól...

-=Витя=-

(#344) bambano válasza Nemonddmá (#341) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

szerintem gazdaságosság szempontjából az autóvásárlás a következő két véglet lehet:
1. gazdaságos autót akarok
2. "beleszerettem" az autó valamilyen tulajdonságába/tulajdonságaiba

nem hiszem, hogy a kettő között van átmenet, de erről hajlandó vagyok vitatkozni.

aki gazdaságos autót akar, az igenis két évig krampácsolja az excelt, olvassa el az internetet a-tól z-ig, és utána döntsön. aki meg érzelmi alapon döntött, az vállalja fel. amikor pedig a világ elé tárja a döntését, akkor az 1-es mutassa is meg, hogy tényleg gazdaságilag is helyes volt a döntése, a 2-essel meg együtt röhögjünk egy sort a szerviz számlán.

de a kettő között nemigen van átmenet. azt mondani, hogy azért bmw, mert az milyen gazdaságos, ennek egy oka lehet: nem meri felvállalni, hogy érzelmi alapon született a döntés. érzelmi alapon hozott döntésre keresni a gazdaságossági adatokat meg sima önbecsapás, esetleg hazugság. na ezt nem kellene.

én például felvállalom, hogy az előző autóm is, meg a mostani is, nem gazdaságos döntés. vagy mondhatom azt is, nekem megéri, hogy vigyorogva szállok ki az autómból. más fórumtárs meg mondhatta volna, hogy neki a gazdaságosság az első, és akkor vesz egy benzines corsát vagy egy 1.0 htp skodát. azt nem mondjuk, hogy a gazdaságosság az első, ezért vettünk bmw i3-at, mert ez egyszerűen nem igaz.

ezt én álszent képmutatásnak tartom, és ez az oka, hogy elmondtam a negatív véleményemet.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#345) Vesa válasza Noukoum (#330) üzenetére


Vesa
(addikt)

"Az meg hogy szerinted nem környezetkímélőbb az elektromos autó a belső égésűnél az meg a saját dolgod, véleménye mindenkinek lehet csak a tények mást mutatnak."

MIlyen tények? Van ehhez _hiteles_ forrásod?
Mert én eddig csak pro/kontra érveket láttam leírva még a nevesebb szakportálokon is. Ahhoz ugyanis, hogy ezt tényszerűen ki lehessen számolni, elég bonyolult képletekre és nagyjából követhetetlen mennyiségű input paraméterre lenne szükség, mindkét technológia teljes egészének (tehát mindenre kiterjedő) ökológiai hatásait figyelembe véve!

Maradjunk annyiban, hogy egzakt tények egyelőre ebben a tekintetben nincsenek. Komplett érv-listát lehet írni az e-car mellett és ellen is (öko szempontból), de hogy a mérleg hova billen a végén, azt jelenleg kb. senki nem tudja.

(#346) bkercso válasza arnyekxxx (#339) üzenetére


bkercso
(veterán)
LOGOUT blog

nem csinálják az újrahasznosítást mert drága.
:K A gazdaságosság tehát azt jelenti, hogy elég olcsó valami ahhoz, hogy elpazaroljuk mint a bolygónk erőforrását.

Vesa #345:

mindkét technológia teljes egészének (tehát mindenre kiterjedő) ökológiai hatásait figyelembe véve
Jelenleg senki nem vesz figyelembe olyan ökológiai hatásokat, amiket nem lehet $-ra átkonvertálni. Ehhez más gazdasági szemlélet kellene; a kapitalistát nem a fenntarthatóságra, hanem a fejlődésre találták ki és hát látszólag csak erre alkalmas. :(

nincs aláírásom

(#347) Nemonddmá válasza bambano (#344) üzenetére


Nemonddmá
(kezdő)
LOGOUT blog

továbbra is fenntartom, hogy ez így értelmetlen. eleve a villanyautó drága, az, hogy bmw vagy sem, nem sokat tesz hozzá.
de hadd tegyem fel a kérdést, hogy ha villanyautó és kb ilyen méret, te mit hagynál jóvá, ha rajtad múlna?

(#348) bambano válasza Nemonddmá (#347) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

tényleg ennyire nem érted, amit írtam?

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#349) Vesa válasza bambano (#344) üzenetére


Vesa
(addikt)

Az megvan, hogy nem Te vagy a világ közepe?
Mirt érzed úgy, hogy közöd van hozzá, hogy ki, mit, miért és hogyan tesz, vesz, csinál, satöbbi??

Téged nyilvánvalóan irritál a BMW, értjük (ami egy tisztán érzelmi reakció), majd ezen szimpla személyes véleményed alapján feljogosítva érzed magad arra, hogy másokat kioktass, meg/elítélj és besorolj egy másik érzelmi reakciódból származó szubjektív "értékrendszeredbe".

Minden embernek megvan a maga értékrendje, amivel nincs is baj egészen addig, amíg azt nem akarja ráerőszakolni másokra! 300hsz óta magyarázod, hogy a cikk írójának miért kéne inkább kussolnia, vagy ha már cikket ír, akkor pontosan mit is kéne írnia. Ez elég visszataszító, de leginkább gyerekes! Ha valaki nem szereti az adott márkát vagy technológiát, vagy bármi mást, akkor a felnőttebje lerendezi annyival, hogy saját maga ezeket elkerüli, nem gyakorolja, nem úgy csinálja. De állandóan a szomszéd tehenével foglalkozni elég gáz, ez egy nem túl fényes hungarikum.

[ Szerkesztve ]

(#350) Nemonddmá válasza bambano (#348) üzenetére


Nemonddmá
(kezdő)
LOGOUT blog

én értem, csak te nem válaszolsz egy egyértelmű kérdésre. nagyon szépen leírod az elveidet, meg hogy miért egy hülyeség az i3, meg a fujfuj bmw, de továbbra se válaszolsz, hogy te mit vennél helyette, adott feltételek között, ami a te elveidnek is eleget tesz?

ja, amúgy meg értem én, hogy _szerinted_ mi a gazdaságos, de hiába ismételgeted, hogy az csak benzines lehet, hogyha az egyik peremfeltétel az, hogy legyen elektromos, mert így kihagysz egy szempontot.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.