Hirdetés

2020. augusztus 3., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) dabadab válasza arnyekxxx (#249) üzenetére


dabadab
(titán)

azzal van bajom aki szerint ha máshol szennyezek az valami fantasztikusan jó megoldás

Márpedig az. Van egy csomó szennyezés, ami lokális és ha a puszta közepén szennyezünk és tényleg sokkal jobb, mintha egy sűrűn lakott nagyváros belsejében.

Ráadásul ismét felhívnám a figyelmet, hogy a mindenféle összehasonlítások tipikusan csak a CO2-vel foglalkoznak, márpedig egy autó messze nem csak CO2-vel szennyez, márpedig a SOx, NOx, PMxx terén az áramtermelő infrastruktúra sokkal jobban áll, mint az autók.

DRM is theft

(#252) Nemonddmá válasza arnyekxxx (#249) üzenetére


Nemonddmá
(kezdő)
LOGOUT blog

és ez ugye szerinted se megy azonnal, hirtelen? persze el kellett/kellene kezdeni.

(#253) Hieronymus válasza Donki Hóte (#171) üzenetére


Hieronymus
(őstag)
LOGOUT blog

"Grétával az a baj, hogy a maga kis abszolút jóléti társadalomban szocializálódott gondolkodásmódjával "próbál" tenni valamit."

Hisztérika!
Nézd meg egy olyan videóját ahol szónokol, lehetőleg hang nélkül. Érteni fogod miről beszélek.
Ez bekorlátozza a lehetőségeit. A COVID hatékonyabb lett a környezetvédelemben és elvette a figyelmet Grétáról.

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#254) dabadab válasza Hieronymus (#253) üzenetére


dabadab
(titán)

Nézd meg egy olyan videóját ahol szónokol, lehetőleg hang nélkül

Hát ja, az fontos, hogy SEMMIKÉPPEN se figyelj arra, hogy MIT mond :)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#255) Elf válasza dabadab (#251) üzenetére


Elf
(csendes tag)

Márpedig nem az.
Nem fantasztikusan jó hanem kevésbé rossz.
Ez még kevésbé rosszabb: [link]
És az a jó ha nem kell semilyen eszköz az oviba járáshoz.
De nem vagyok mohó. Mindennek örülök ami akár csak egy kicsit is kevésbé szennyez. :)

(#256) Noukoum válasza arnyekxxx (#249) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Nem fantasztikusan jó megoldás, de az a folyamat is szennyez mikor a benzin valahogy a kútba kerül. Valahogy ez sokszor nem kerül elő, mintha az ott teremne.
Annyi a különbség hogy az elektromos autó azzal az energiával már nem szennyezi a várost, és az hogy megújuló energiával is tud működni. Egy belsőégésű ezekre sosem lesz képes, ezt kell megérteni mert ez a legfontosabb.
A szénerőművek pedig még sokáig fognak üzemelni, óriási beruházás lenne átállni ezt mindenki tudja. Atomerőmű 2020-ban nem népszerű, nem emészti meg könnyen a nép érthető okok miatt. Majd talán a jövőben változik.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#257) Mr K válasza -vitya- (#247) üzenetére


Mr K
(tag)

Ja, ha ebből indulok ki, akkor csak fele. Viszont azért ezt írják "the impact of producing a lithium battery can vary from 40 to 350 kg CO2/kWhbattery capacity, with an average of 110 kg CO2/kWhbattery capacity", azaz az átlag a 110, amivel kb. én is számoltam. Plusz én nem vettem figyelembe az akku cseréket.

Azt gondolom a gyártók nem reklámozzák, hogy ténylegesen honnan szerzik be az akkumulátorokat, és mennyire "környezetbarát" az a technológia, amivel előállítják.

BTW, az "1,5 battery replacement is needed over the life time of the vehicle" vajon hogyan értendő: az átlagos élettartam alatt kettő és fél vagy másfél elhasznált akkucsomagot jelent?

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#258) arnyekxxx válasza Nemonddmá (#252) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

persze, de amíg nincs itt a kánaán, nem kellene lebűnözőzni azt aki benzinnel jár, ahogy fentebb tette a progresszív kollega.

(#259) arnyekxxx válasza Noukoum (#256) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

A belsőégésű autók pedig még sokáig fognak üzemelni, óriási beruházás lenne átállni ezt mindenki tudja. A villanyautó 2020-ban nem népszerű, nem emészti meg könnyen a nép érthető okok miatt. Majd talán a jövőben változik.

(#260) Elf válasza arnyekxxx (#258) üzenetére


Elf
(csendes tag)

Igazad van. Félre ment a hasonlatom. Mivel kb. senkit nem birságolnak meg erdőben szemeteleésért miközben tele vannak használt wc kagylóval így ezzel az olvasatával nem foglalkoztam a dolognak.

Szerintem aki saxot, esetleg G Astrát vesz erre a célra valami elektoromos helyet miközben simán megtehetné hogy elektromosat vesz... nos az ugyanaz aki kiköpi a rágót a járdára, rádobja a szemetét a telik kukára aztán vagy elfujja a szél vagy nem.
Nekem olcsóbb, egyszerűbb, az hogy másoknak szar meg leszarom!

Szóval egy igénytelen seggfej. Így okés? :)

(#261) bkercso válasza arnyekxxx (#238) üzenetére


bkercso
(veterán)
LOGOUT blog

Hát azért nem, ha az új normáknak is meg akarunk felelni, meg a trendeknek, meg tényleg szervízmentes termék a cél, 15 éves élettartammal. Én is ilyen "összedobáson" munkálkodom.
Annyiba jön ki, amennyi a piaci ára. :)

nincs aláírásom

(#262) bkercso válasza Elf (#260) üzenetére


bkercso
(veterán)
LOGOUT blog

Miért is? Milyen erőművekből jön a töltés? :U

Emellett új technikát venni mindig kockázat. Még a dízelesek is megszívták a dízelbotrányt, nem véletlen jár kártérítés azoknak, akik ilyen autót vettek.

A vevői bizalmat meg kell nyerni, az meg idő. Annyira szerintem nem egyértelmű még a villanyautó téma, hogy leseggfejezzük a vásárlókat. :B

Amellett a hatótáv és töltési idő egy erős korlát sokaknak. Az elektromos autó városi ingázásra való. Közösségi autózáshoz pl. okés, de egyetlen családi autónak még halvány szerintem.

[ Szerkesztve ]

nincs aláírásom

(#263) Elf válasza bkercso (#262) üzenetére


Elf
(csendes tag)

Értelek és tartom az állításom.
3km-re belsőgésűvel menni rendszeresen miközben ott a 7 millió meg az otthon töltési lehetőség de neeeeem mert az drága. Szerintem seggfejség.
Fontos: szerintem.

(#264) Feketelaszlo válasza Elf (#260) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

S ha a Saxo tulajdonos a megmaradó pénzét mondjuk zöld kötvényekbe rakja? 10 millió forintot elhelyezni pl. egy klíma-alapba nagyobb társadalmi (meg egyéni) haszonnal jár, mint villanyautót vásárolni. Azért nem kell túlmisztifikálni a környezeti hatásait mindenféle furcsa hulladékkezelési hasonlatokkal, ha valakit csak a környezetvédés érdekel akkor vannak jobb beruházások is, csak ezért senki ne vegyen elektromos járművet.

(#265) Elf válasza Feketelaszlo (#264) üzenetére


Elf
(csendes tag)

Eltekintve attól hogy amit mondasz az mennyire nem létezik, ettől még a saxo mögött büdös lesz. Sok saxo mögött sok bödös.
Persze, csak ezért ne vegyen elektromosat.
De ha már venni akar valamit és dönthet hogy saxo vagy i3 akkor én köszönöm ha az i3 mellet dönt. :R
Ennyi nem több.

(#266) Balika911 válasza Elf (#265) üzenetére


Balika911
(nagyúr)

Ez már egy sokkal érthetőbb és szimpatikusabb megfogalmazás (nekem), mint a korábbiak. :)

(#267) stickermajom válasza Feketelaszlo (#264) üzenetére


stickermajom
(őstag)

"ha valakit csak a környezetvédés érdekel akkor vannak jobb beruházások is, csak ezért senki ne vegyen elektromos járművet."

Na jó, de a zöld kötvényt nem látja a szomszéd, meg az utca népe. ;]

(#268) dabadab válasza Feketelaszlo (#264) üzenetére


dabadab
(titán)

10 millió forintot elhelyezni pl. egy klíma-alapba nagyobb társadalmi (meg egyéni) haszonnal jár, mint villanyautót vásárolni

Ezt honnan lehet tudni?

DRM is theft

(#269) bambano válasza Donki Hóte (#191) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

ha a mostani zöldek nem heccelik fel az embereket, akkor az emberek tudnák, hogy nem lesz paks bővítés.
csere lesz.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#270) Mr K válasza Elf (#260) üzenetére


Mr K
(tag)

Sajnos semmi sem ennyire fekete-fehér. Egy tonna lítiumot úgy állítanak elő, hogy 750 tonna kőzetet átmosnak 1900 tonna vízzel. A helyi vízkészlet 65%-a megy el erre. A kobaltot valami elképesztő munkakörülmények között bányásszák, az érte kapott pénzt leginkább fegyvervásárlásra költik. Csak 2017-ben kb. 250 ezer tonna akkumulátort építettek be elektromos autókba (fél millió köbméter), és jelenleg nem igazán tudható, hogy mihez lehetne velük kezdeni, ha egyszer kiszolgálják az idejüket (tűzveszélyes, mérgező anyagokat tartalmaz, a benne lévő alapanyagok egy részének visszanyerésére egyelőre technológia sem nagyon van, olyan meg pláne nincs, ami gazdaságos lenne (többe van a reciklálás, mint a kinyert nyersanyag)).

(Kicsit egyszerűsítettem, meg sarkítottam a hatásvadászat kedvéért, bocs. :) )

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#271) Nemonddmá válasza arnyekxxx (#258) üzenetére


Nemonddmá
(kezdő)
LOGOUT blog

Az szerintem se értelmes, jelenleg keveseknek elérhető a villanyos megoldás. Persze sokkal többet is lehetne tolni az autómegosztásba, esetleg elérhetőbb tartós bérletbe, de ez megint egy másik téma.

Azt kell látni, hogy ne hülyézzük le azt se, aki villanyost vesz, meg nyomjuk az irigykedő kommentokat, de az se háborús bűnös, aki belsőégésűvel jár. Mindkét szitut a megfelelő helyen, megfelelő átgondolással kell kezelni.

(#272) dabadab válasza Mr K (#270) üzenetére


dabadab
(titán)

Csak 2017-ben kb. 250 ezer tonna akkumulátort építettek be elektromos autókba (fél millió köbméter), és jelenleg nem igazán tudható, hogy mihez lehetne velük kezdeni, ha egyszer kiszolgálják az idejüket

Dehogynem, simán lehetne őket reciklálni.

Egyébként azért érdemes hozzátenni a számokhoz, hogy pl. a Tesla S 85 kWh-s, 540 kg-os akkujában van összesen kb. 7 kg lítium.

DRM is theft

(#273) bambano válasza Nemonddmá (#228) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

pont ez a probléma. nem annak a tüdejébe puffog, aki használja, hanem több megyével odébb egy szerencsétlenébe.
ez olyan diktatórikus főúri mocsokság, hogy mástól veszed el a levegőt.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#274) dabadab válasza bambano (#273) üzenetére


dabadab
(titán)

Na, mesélj nekem arról, hogy Paks kinek a tüdejébe pöfög NO2-t?

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#275) Elf válasza Mr K (#270) üzenetére


Elf
(csendes tag)

Lehet itt matekolni hogy mennyi tonna itt, meg mennyi ott, de most inkább egy végletekig egyszerűsítő demagóg szemétláda leszek. :)
Olvasd el a kommentedet úgy hogy egy járó motorú autó kipufogójához rakod a fejed.
Na, Nekem. Itt. Ez a bajom.

(#276) bkercso válasza Elf (#263) üzenetére


bkercso
(veterán)
LOGOUT blog

Nem veszed figyelembe, hogy az akksi legyártása már környezetszennyező. 3km-t menni belsőégésűvel jobb, mint 15-öt, mert a 15 is tartalmazza a 3-at. Érteeem? :DDD
Hibrid a legjobb: kicsi az akkuja.

A kibocsátást meg szabályozni kell, a szabályzást meg be kéne tartani. A koromfekete felhőt eregető szarokat ki kéne vonni a forgalomból, csak hát a magyarnak más furgonra nincs pénze sokszor --> munkanélküliséget növelő döntés lehetne ez. :(((

Szerintem
Nyilván, hiszen beszélgetünk. :R

[ Szerkesztve ]

nincs aláírásom

(#277) bambano válasza dabadab (#274) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

miután paks még a zsinóráramot se adja ki, ha bedugsz egy villanyautót, ahhoz kell mondjuk a mátrai szénerőmű. a kérdésedre a konkrét válasz: a gyöngyösiek tüdejébe.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#278) bkercso válasza bambano (#277) üzenetére


bkercso
(veterán)
LOGOUT blog

Szerintem meg a külváros felsőbb légkörébe.

nincs aláírásom

(#279) Tüzi válasza bambano (#1) üzenetére


Tüzi
(addikt)

Hát, egy használt 2. generációs priusszal ezerszer jobban járt volna, és ennyi pénzből kettőt is kapott volna...
Vagy ha már annyira villanybuzi valaki, akkor ampera.
Btw, ez a villanybuzéria is vicces. Kurvára ződ' vagyok, villannyal járok... csak a villany meg szénbű' (mátrai), vagy fábú' (ajka), vagy gázbú' esetleg gázolajbú' gyün' (litér, meg a többi).
Négyből egy elektront pedig kapsz Paksról.
Klassz dolog látni, ahogy a sok villanyos beletölti a Bakony-i erdőket az akksikba.

Deee... 1,6 millió dollárért, mi is lehetünk hősök. Három napig.

(#280) Nemonddmá válasza bambano (#273) üzenetére


Nemonddmá
(kezdő)
LOGOUT blog

figyu, itt Magyarországon nem gondolom, hogy manaság mennének még olyan erőművek, amik nyomják bele mindent a két utcával arrébb lakókba.
a többi országhoz meg még annyit se tudunk befolyásolni.

de szerintem ez már nettó trollkodás.

(#281) Tüzi válasza Nemonddmá (#280) üzenetére


Tüzi
(addikt)

[link] :D

Deee... 1,6 millió dollárért, mi is lehetünk hősök. Három napig.

(#282) Noukoum válasza arnyekxxx (#259) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Biztos óriási beruházás egy 8milliós benzin helyett egy 8 milliós villanyt venni...
Azért nem népszerű a villanyautó mert sokaknak nem érdeke a terjedése.. Na meg ott a sok birka akik nem csak elhiszik a sok baromságot hanem terjesztik is.

Igen tudjuk szar a villany mert: nem tudod 1nap alatt háromszor megtenni budapest-münchent egyseggel, mert 3 napig kell tölteni ahhoz hogy 5percet menjél, mert nem lehet vele 180km/h sebességgel menni magyar autópályán, mert nem füstölhetsz vele a szomszéd gyerekének orra alá, mert az akkumulátorod 3 év után kukázhatod, mert baleset esetén felrobban az akkumulátor, mert 3 óráig tölt míg a benzin 3 perc alatt megtankol, mert télen klímával már 10km-t se tudsz megtenni, mert -20fokban nem fog elindulni, mert nem hallod az idegesítő motorhangot amit az átlagautókban van, na meg a villanyautó sokkal szennyezőbb mint dízel, hiszen az passzátom termeli a gázolajat, és mert nincs 300ezerért új belőle hogy vegyem így meg..

Amit kihagytam azt megtalálhatjátok a totalcar fészbúk oldalának kommentszekciójában, sokkal magyarosabb stílusban. Most hogy kiderült hogy tényleg szar a villany, remélem befejezitek.. Megérteni sosem fogjátok, mert ezt elsőre sikerül megérteni akinek megy :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#283) dj79 válasza Noukoum (#282) üzenetére


dj79
(tag)

Mondjuk a motorhang hiánya tényleg nagyobb figyelmet igényel, ezt már a priussal is tapasztalom, főleg reggelente az óvoda és bölcsöde környékén. A gyalogosok még mindig nincsenek erre felkészülve :)

(#284) Tikakukac válasza Noukoum (#282) üzenetére


Tikakukac
(titán)

Amit leírtál az valóban a facebookos baromságok kivonata.

De sajnos tényleg csak annyi. A valós problémákkal nem nagyon akarsz szembemenni te sem. Pedig én tényleg dugnék anyám segge alá villanyautót. Csak hát az első gond, hogy mennyiért kapsz micsodát. A környezeti oldalt nem boncolgatom, fentebb már leírták elég szépen, hogy mennyire zöld a zöldség.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#285) E.Kaufmann válasza Noukoum (#282) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Nem olvastam vissza mindet, de egy benzines hol tudja visszatölteni a fékezési energiát, valamint mikor lesz 90% feletti hatásfokú, és bambanő mióta gyöngyösi ;] ? Nagyobb a probléma amúgy a Mátra délnyugati lábánál, ahol az eternitet vagy mi a francot mai napig fújja a szél. Az erőműben meg gipszet gyártanak a megkötött kénből, igaz van ott sok probléma mostanában.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#286) bambano válasza Nemonddmá (#280) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

persze, megszoktam már, hogy minden nettó trollkodás, ha nem értek egyet a másikkal.

nem az számít, hogy valójában hol történik a károsanyag kibocsátás
az számít, hogy valakikben felmerül, hogy ők annyival előbbrevalók, hogy helyes, ha a szennyezésüket mások fogadják be. ez pontosan ugyanaz az álszent mocsokság, mint amikor a fejlett nyugat szemetet exportál ázsiába, és úgy tesz, mintha ott szabályosan hatástalanítanák.

egyetlen pesti se kapott olyan előjogokat, hogy más ablaka alá piszkolhasson.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#287) Nemonddmá válasza Tüzi (#281) üzenetére


Nemonddmá
(kezdő)
LOGOUT blog

lebuktam, nem vagyok erőműszakértő.

akkor most leegyszerűsítem: amíg egy olyan erőmű is van, ami nincs tökéletesen elszeparálva a lakosságtól, illetve nincsen valamiféle nagyon alacsony szennyezési szint alá szorítva, egyenesen egy balek idióta és/vagy sznob gazdag az, aki villanyautóval jár a városban, hiszen az erőmű miatt jóvanazúgy, mindegymosmá?

agyrém, bammeg.

bambano #286: ne legyen már az, hogy mindenki ellened van, azzal kezdted, hogy mindenbe beleszálltál, hogy miért azt vette, miért annyiért, mikor miért volt hülye.
az meg, hogy kiben mi merül fel, parttalan vita. nyilván ostobaság azt gondolni, hogy egy villanyautóval bármi megmenti a világot, pl mint anno a Soth Parkban, amikor a Priusosok egynés fingját szagolgatták - ettól senki sem lesz egy zöld hős, hogy akárhány milláért villanyos kocsival jár, de ne is hülyézzük már le. ugyanígy a bicajosnak attól még nem szabad a piroson átmennie, mert ő megőrzi a lendületét, mert ő helyettem is vigyáz a környzetre. véleménye mindenkinek lehet, szerintem az viszont egy igazi kispolgári, irigykedő rosszmájú, aki egyből, a körülmények pontos ismerete nélkül képes ilyen szinten eszet osztani.

főleg nem értem, hogy miért az olyanoknak megy az észosztás, akik nem négynégyes vényócas ikszötöst meg bármilyen használt német prémiumot vettek akármennyiért, amit aztán csippeltetnek, meg lekötik a dpf-et, mert fenntartani már nem fussa, meg vidáman tankolja ötezerér a városban huszat fogyasztó fosládát, hanem vettek egy kicsi villanyautót - ők ettől nem lesznek hősök, de azért többre becsülöm őket, mint azokat, akik 1-2-en pöffeszkednek a tököm tudja hány tíz milliós kamuhibrid luxusvágenekben.

[ Szerkesztve ]

(#288) dabadab válasza bambano (#286) üzenetére


dabadab
(titán)

egyetlen pesti se kapott olyan előjogokat, hogy más ablaka alá piszkolhasson.

És te igen? Mert hát az autód teljesen nyilvánvalóan más ablaka alá is odapiszkol.

Egyébként elég erős a gyanúm, hogy a gyöngyösiek is elsősorban az autókból kapják a NO2-t, nem az erőműből.

DRM is theft

(#289) bambano válasza Nemonddmá (#287) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

nincs mindenki ellenem, több hsz-t is olvastam itt, amelyekből látszik, hogy az írója képes józan ésszel gondolkodni és ugyanarra a végeredményre jutott, mint én.

ha a túlhájpolást úgy definiáljuk, hogy adott autómárkánál mekkora a különbség a vásárlói hit és a valós minőség, megbízhatóság között, akkor a bmw a második legtúlhájpoltabb márka. 3 éves használt i3-at venni ilyen áron az minden gazdasági racionalitást nélkülöz. ez megalapozza, hogy negatív véleményt írjanak róla.

szóval maradjunk abban, hogy ha megalapozottan igaz egy vélemény, akkor az nem trollkodás, és lehet, hogy mindenki szembe jön, de akkor a mindenki téved.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#290) bambano válasza dabadab (#288) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

én nem hirdetek hazugságokat, nem akarok tévedésekkel kimosakodni.
ez kicsit olyan, mint az alkoholizmus.
egyébként a régebbi autóm a hivatalos mérések szerint 0% nox-et bocsát ki.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#291) -vitya- válasza bambano (#289) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

Tévedsz. Nem megalapozott a véleményed. Nem tesztelted, nem saját tapasztalatból írod, egyszerűen csak egy irányban szemellenzős vagy.
Én teszteltem már mindkét oldalt, én döntöttem valahogy. Lehülyézhetsz, meg is tetted. Valahogy én még így sem kezdtem el személyeskedve szemellenzősen beléd kötni. Pedig azok valójában könnyű prédák, akik teljesen fogalmatlanok, azt se tudják mit kérdeznek, nemhogy azt, mit jelentenek ki...

[ Szerkesztve ]

-=Витя=-

(#292) Tüzi válasza Nemonddmá (#287) üzenetére


Tüzi
(addikt)

Nem.
A kérdés ennél jóval bonyolultabb.
Ezt nézd végig, és nagyjából képben leszel
[link]
NOx tekintetében pedig...
Egy régi, 82'es mercire rátették a mérőt, és kevesebbet mért mint a csodafranciaszaroknál.
[link]

Lehet ezt boncolgatni, de felesleges.
Felhasználás módjában van a kulcs... ha naponta ezerszer indulsz, és mész összesen 10km-t, akkor kicsi akksis villany, ha egyszer beülsz, bemész melózni akkor benzines, hosszú távra meg dízel.
ha jönnek majd az új akksik, akkor lehet, hogy...
De igazából csak akkor lesz valóban "zöld" a villanykocsikázás, ha révbe ér az ITER, majdpedig a DEMO.
Addig csak a fent említett mértékben van értelme a villanynak.

Deee... 1,6 millió dollárért, mi is lehetünk hősök. Három napig.

(#293) hcl válasza bambano (#277) üzenetére


hcl
(félisten)
LOGOUT blog

"miután paks még a zsinóráramot se adja ki, ha bedugsz egy villanyautót, ahhoz kell mondjuk a mátrai szénerőmű. "
WTF az ország termelésének a felét Paks adja :D

Veszek _hibás_ LCD monitort,fényképezőgépet, objektívet, routert ---- Mutogatni való hater díszpinty

(#294) E.Kaufmann válasza hcl (#293) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

40%,és azt az ő szerverei kapják, mert ugye azok nem mehetnek szénről ;]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#295) bambano válasza hcl (#293) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

itt: [link] meg lehet tekinteni az ország villamosenergia felhasználását terv-tény alapon. beállítottam a kezdő időpontot 13-án (ma) nulla órára, a végét ma délre, és azt látom, hogy a lapály (nettó terhelés és termelés terv) 3300MW fölött van végig. Paks1 4x440MW ha jól tudom.

tehát paks1 folyamatosan padlógázon megy, lapály idején még két gigawattot elő kell állítani valamivel, és a déli csúcs 5300MW környékén volt.

a csúcsra vonatkozó állítás minden bizonnyal módosult volna, ha délutáni csúcsidőszakot is beleveszek a grafikonba.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#296) bambano válasza -vitya- (#291) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

az önigazolásban az a fő tulajdonság, hogy sosem ismerik be, ha tévednek, mert akkor azt is be kellene ismerni, hogy a rossz választásnak megfelelően cselekedtek.

ezért vagy kénytelen erőlködni, hogy én tévedek. a valóság ezzel szemben az, hogy drágán vettél bmw-t, ennél csak jobb választási lehetőségeid voltak, és ezt most igazolnod kell, hogy ne álljon be a disszonancia a gondolkodásodban.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#297) Tikakukac válasza bambano (#290) üzenetére


Tikakukac
(titán)

Úgy 0% az is, mint ahogy az 1,5 litert fogyasztó kocsik. Nyelvtanilag vagy jogilag lehet megáll, pont úgy, mint a kocsi, ha tényleg egy ásványvizes palackot rottyantanék a tank helyére :P

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#298) Nemonddmá válasza Tüzi (#292) üzenetére


Nemonddmá
(kezdő)
LOGOUT blog

én is olvastam a totalcaros mercis cikket, forrás ugyanaz:

"A meglepő jelenségre persze van magyarázat. Az 1982 óta eltelt 38 év során rengeteget fejlesztettek a dízelmotorokon, és a fejlesztés elsődleges célja a fogyasztás csökkentése, illetve a teljesítmény növelése volt. Ezek azonban a nitrogén-oxid-kibocsátás növekedésével jártak. És mivel a 2017-ben bevezetett Euro6d Temp szabvány előtt csak laboratóriumi körülmények között kellett teljesíteni a szabványt, illetve akadt egy kiskapu is, a valós nitrogén-oxid-kibocsátás az elméleti értékekhez képest durván elszállt. A kiskapu úgy szólt, hogy ha ezzel a motor élettartama növelhető, a kipufogógáz-tisztító eljárásokat időlegesen le is kapcsolhatták – alighanem ennek köszönhető például a Captur ijesztő kibocsátási értéke, amely a 80 mg/km-es hivatalos határérték több, mint 16-szorosa volt a mérés szerint."

nyilván a szabályok is szarok.

bambano #289: ja, hogy mindenki akkor dönt józanul, ha úgy dönt mint te, aki meg nem, az ostoba? amúgy ha nem bmw-t vett volna, hanem bármi más villanyost, akkor dicsérnéd? csak mert azt is kifejtetted hosszan, hogy _minden_ villanyautó miért f@sz. mit mondtál volna, ha vett volna egy nissan leafet, ami tényleg egy határ szar hatótávban? zoét, ami egy joghurtos pohár? e-upot, ami egy iciri-piciri játékautó? tesla model3? kona, ioniq? melyikre mondtad volna, hogy nem hülyeség?

[ Szerkesztve ]

(#299) HussarF válasza bambano (#295) üzenetére

Paks 1: 4x500MW

(#300) bambano válasza Tikakukac (#297) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

egy kibocsátás-mérési kampány keretében rendőr kiterelt a parkolóba, beledugtak egy szondát a kipufogóba és mértek. 0% lett. ugyanennyi volt a zöldkártyán is.

tehát az az autó 0% nitrogénoxid kibocsátással rendelkezik.

szerencsére az autó kipufogójába dugták a szondát.... :O ;] egyébként lehet, hogy levették volna a rendszámot :P

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.