Hirdetés

2020. augusztus 8., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#651) Eugene Roe válasza BlueDeath (#575) üzenetére


Eugene Roe
(senior tag)

Az a baj, hogy erkélyem sincs :D bár ez tetszetős egyébként, kár hogy ilyen nálunk sose lesz, pedig lenne értelme, főleg amennyi klíma lesz a köv 30 évben.

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#652) norbx


norbx
(aktív tag)

7 misiért már egy 3 éves fullos R-Line passatot veszek.

(#653) Balika911 válasza norbx (#652) üzenetére


Balika911
(nagyúr)

Hát vegyél. Kinek mi.

(#654) Donki Hóte válasza norbx (#652) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Vegyél, de ígérd meg, hogy nem fogsz több posztot írni arról, hogy minden létező opció közül az a lehető legjobb választás és te már soha többet nem fogsz másmilyen hajtáslánccal rendelkező autót venni :P

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#655) Geller72 válasza norbx (#652) üzenetére


Geller72
(veterán)

És ennek mi köze az elektromos autókhoz? :D. :C

--->>Tevo Tarantula RS, Ender 3 Pro, Ender 5 for szél. Új, bontatlan.<--

(#656) Mr K válasza Geller72 (#655) üzenetére


Mr K
(tag)

Ahhoz semmi, de a cikk témájához (érdemes-e sok pénzért elektromos autót venni ICE helyett) van. Az más kérdés, hogy némi indoklás, érvek, stb. nagyon hiányzik a hozzászólásból.

Re: (#633) Geller72 Ha már indoklás, és érvek: elárulod, hogy mire céloztál a hozzászólásodban? Tényleg nagyon érdekelne. Előre is kösz.

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#657) Mr K válasza -vitya- (#595) üzenetére


Mr K
(tag)

Azt senki nem vitatja, hogy az elektromos autó nagy előrelépés a lokális levegőszennyezés terén. Csakhogy van egy csomó de. Pl. egyéb lokális szennyezést még okoz: ez is lebegésben tartja a városi port, gyárt fékport, gumiport, porlasztja az aszfaltot. Van benne fékfolyadék, kenőanyagok. Hi-tech anyagokból épül fel (alumínium alváz, szénszálas erősítésű műanyag karosszéria, stb.), amiket energiaigényes gyártani, nehezen vagy egyáltalán nem javíthatók, és energiaigényes vagy problémás újrafeldolgozni.

Az akkumulátorokról már sok szó esett: nagyok, nehezek, energiaigényes gyártani őket, és olyan anyagokat használnak hozzájuk, amiknek a készlete erősen korlátos. Az újrafelhasználásról roppant biztató dolgokat lehet olvasni, de ha jól sejtem, jelenleg néhány kis kapacitású kísérleti üzem végez részletes újrafeldolgozást. De egyelőre nem kell aggódnunk, mert az akkumulátorok egyelőre bírják, a következő generáció pedig állítólag majd megoldja.

Végül ott az üzemanyag, az elektromos áram. Amivel természetesen az a baj, hogy továbbra is nagyrészt fosszilis erőművekből származik, azaz pl. a CO2 kibocsátás szempontjából az elektromos autó nem segít, sőt akár ronthat is a helyzeten. (Norvégiában sokat segít. Nálunk talán 20-30%-ot segít (ami számottevő, de nem oldja meg a problémát). Németország talán semleges. Lengyelországban az elektromos autó csak arra jó, hogy megdobja a CO2 kibocsátást.) A zöld energia pedig remek dolog, csak nem néha nem nagyon látszik, hogy mitől zöld (kivágjuk az erdőket és elégetjük?), hogy hogyan lehetne belőle működő elektromos hálózatot építeni, illetve megint csak a következő generációnak adja fel a leckét (mihez kezd a rengeteg kiszolgált szélerőművel és napelemmel). És csak remélhetjük, hogy nem esnek ki újabb csontvázak a szekrényből. (Pl. ki gondolt 50 vagy akár 25 évvel ezelőtt a mikroműanyagokra?)

Szóval, én egyelőre nem vagyok biztos abban, hogy az eljövendő generációk egyszer még megköszönik nekünk az elektromos autók felfuttatását. :(

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#658) dabadab válasza Mr K (#657) üzenetére


dabadab
(titán)

Pl. egyéb lokális szennyezést még okoz: ez is lebegésben tartja a városi port, gyárt fékport, gumiport, porlasztja az aszfaltot

Viszont ez nagyságrendekkel kisebb probléma, mint a kipufogógáz, ráaduás pl. fékport nem nagyon gyárt.

Végül ott az üzemanyag, az elektromos áram. Amivel természetesen az a baj, hogy továbbra is nagyrészt fosszilis erőművekből származik

Az EU-ból hirtelen 2016-os adat jött szembe, aszerint a termelésben 43%-ot adtak a fosszilisek, szóval ez már nem igaz.

Szóval, én egyelőre nem vagyok biztos abban, hogy az eljövendő generációk egyszer még megköszönik nekünk az elektromos autók felfuttatását. :(

Eddig annyit sikerült elmondanod, hogy az elektromos autók sok területen határozott javulást hoznak, másokon meg kis javulást - ezek után elég elsietettnek tűnik az, hogy akkor ez valami katasztrófa lesz.

DRM is theft

(#659) -vitya- válasza dabadab (#658) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

Teljes EU energia mix, összehasonlítás, 1990,2000,2010 és 2018 években, hivatalos EU által kiadott sheetből

Ha lassan is, de javulunk.

-=Витя=-

(#660) dabadab válasza -vitya- (#659) üzenetére


dabadab
(titán)

Ebben a fűtés, közlekedes meg ilyenek is benne vannak, ahol a fosszilisek sokkal nagyobb súllyal vannak jelen, mint csak az áramtermelésben.

DRM is theft

(#661) -vitya- válasza dabadab (#660) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

Teljesen igazad van :), de még ebben is látszik az óriási fejlődés (1/3-ada lett a szén felhasználása). Csak alá akartam támasztani a szavaidat.

-=Витя=-

(#662) Mr K válasza dabadab (#658) üzenetére


Mr K
(tag)

Igen, ha a szövegből kihagyjuk a negatív megállapításokat, akkor valóban az elektromos autók melletti védőbeszédet kapunk. :D De ha már itt tartunk, azért azt az ICÉ-kkel kapcsolatban is el kell ismerni, hogy annó a nagyvárosi trágya helyzetben határozott javulást hoztak, és a levegő is (legalább szagra) sokkal kellemesebb lett... ;]

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#663) Donki Hóte válasza dabadab (#660) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Ott van az elektromos áram termeléshez felhasznált mix is, csak lejjebb kell görgetni.

Ezek szerint 1990-ben az összes megtermelt áram 12 %-a, 2000-ben 15 %-a, 2010-ben 21 %-a, 2018-ban pedig 33 %-a származott megújuló forrásból. Azaz kb. 30 év alatt nőtt kb. háromszorosára az arány, ezt nem nevezném akkora előrelépésnek.

Ha valakinek van kedve, az kikeresheti a magyar adatokat is :K

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#664) -vitya- válasza Donki Hóte (#663) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

Azért nem tűnik túl rossznak a 3x-os arány. Persze, én is örülnék a 100%-nak, mint ahogy annak is, ha csak elektromos autók léteznének! De helyén tudom kezelni a dolgokat, és örülök a fejlődésnek.

-=Витя=-

(#665) Vesa válasza bambano (#646) üzenetére


Vesa
(addikt)

Fikázásról szó sincs, csak megjegyeztem, hogy Te is pont azt csinálod, amit a cikkírónak tulajdonítasz.
Az általad hivatkozott alapon, a G Astra is felvágás, hiszen járhatnál robogóval is, vagy trabanttal, vagy kis Polszkival. Azok számláit nézve még inkább beljebb lennél...Szóval maradjunk annyiban, hogy mindenki anayagi lehetőségeihez mérten dönti el, mi éri meg és mi nem. A cikk írójának az i3 is megéri. Period.

(#666) bambano válasza Vesa (#665) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

jártam trabanttal, bírtam, hogy minden városi autóversenyt megnyert (4 ütemű) :P
a probléma még mindig nem az, hogy mit vett, hanem az, hogy disszonancia van aközött, amit vett, és aközött, amivel indokolja.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#667) arnyekxxx válasza stickermajom (#647) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

Vajon miért?

politika

(#668) arnyekxxx válasza stickermajom (#647) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

Tedd fel fordítva a kérdést. Miért kell kötelezni a fixáras átvételre ha piaci alapon is megérné neki?

[ Szerkesztve ]

(#669) SkyLine3000


SkyLine3000
(addikt)

Amíg ilyen rövid hatótávokat tudnak (max pár 100 km) és fél nap, mire feltöltöm, esélytelen, h bármikor is ilyet vegyek. És akkor az árról még nem is beszéltem. Hozzá vagyok szokva a bőőőő 1000km-es hatótávhoz (koppanásig kb 1200). A tankolás sem fél nap, csak 1 perc. :)
Még sok idő kell, mire ez a rendszer (is) kiforrja magát. Sok előnye van a villanyautóknak, de (még) sok hátrányuk is. Evvan. Majd egyszer visszatérünk rá. :)

[ Szerkesztve ]

(#670) E.Kaufmann válasza SkyLine3000 (#669) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Helyzetedben érthető, de pl sokan az adott megyét nem hagyják el egész évben, Budapesten még sokan a várost sem, vagy pl az agglomerációból jönnek. És még tudom érteni azt, aki bár buszozhatna, nem igen kíván élni a technika ezen remek vívmányával. Pláne mikor zsúfoltság van és meleg és azt a rohadt maszkot sem bírják a frontális portáljuk elé rögzíteni :W

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#671) morgyi válasza E.Kaufmann (#670) üzenetére


morgyi
(veterán)

Erre találták ki a kisautókat. Kevesen használnak városi futkosósnak vagy anyataxinak egy felső-középjategóriás hajót mert nem optimális.
És a golf meg az e-golf nagyon nem egy árban van. És azért passat árban golf azért még erős.
Annak ellenére amit mondasz totál igaz. Csak a kisautós városi futkosásra amire nagyon fasza lenne, arra az ár érték aránya a béka segge alatt van.
Sőt még te alkalmazkodsz a kocsidhoz a töltésidő miatt, azaz kellemetlenséget veszel az 5 milliós szerelési minőségű verda mellé 10+ millióért.
Előbb utóbb a jellemzően kis hatótávra szánt belsőégésűeket ki kell vezetni, az elektromosokat meg azonos áron adni. Ha tippelnem kéne a belsőégésű hajtáslánca dokkal drágább mint a villanymotor + akkupakk

[ Szerkesztve ]

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#672) Noukoum válasza morgyi (#671) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Nem az elektromos autók lesznek jelentősen olcsóbbak, hanem a belső égésűek ára lesz nagyobb. Ami jelenleg is tart lásd autóárak.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#673) Paul64


Paul64
(csendes tag)

Kinek ismerős ez 1996-ból?

(#674) morgyi válasza Noukoum (#672) üzenetére


morgyi
(veterán)

Azért azt már a nyugat torkán is nehéz lenyomni hogy az átlag 4 év után eldobható most 5 milliós kisautók ára 12 millió legyen. A magasabb kategóriásoké meg ehhez arányosan

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#675) Noukoum válasza morgyi (#674) üzenetére


Noukoum
(addikt)

De már megint a sok baromság komolyan. Aki 5 milláért venne autót az nyilván nem fog 12 millióért autót venni ha nem telik rá. Ez komolyan felvetődik benned, ne viccelj már.
A valóság az hogy ha hasonló kategóriát, hasonló teljesítményt és hasonló felszereltséget nézünk akkor egyáltalán nincs akkor különbség mint amit ti próbáltok felvázolni. Összelehet-e hasonlítani egy adott gyártó legolcsóbb autójának fapados vagy jobb modelljét egy 12milliós fapados vagy jobb elektromos autóval ami olyan teljesítménnyel, felszereltséggel rendelkezik amit a 5 milliós autódban esélyed sincs kérni? Persze összelehet. Ahogy a trabantot a ferrarival. 4 kereke van mindkettőnek, gurul gurul nem? Nem.
Csak ha azonos kategóriát nézel már akkor 6 milliónál indul a buli , de inkább 7-8 modelltől függően. Ezek még a fapad modellek, amik mind teljesítményben mind felszereltségben elmaradnak a 11-12 milliós villanyautóktól. Tehát ha kérjük azokat az extrákat a korrektség kedvéért akkor rögtön 8-9 milliónál járunk. Az már csak 3 millió, hoppá. Ja és erre még rájön az állami támogatás ami itthon 2,5 millió forint, mennyi az annyi? Nyilván ha valaki túlmegy a limiten akkor vagy 500ezret vagy semmit nem kap, annak valamivel rosszabb a matek.

És erre jön hogy csendesebb az autó, hogy “fillérekből” autózol (üzemanyagár, kötelező szervíz a töredéke összességében, parkolási költség, különböző kedvezmények) a villanymotorból fakadó gyorsulás, hogy otthon tudsz tölteni és a legfontosabb hogy zöld vagy.

És persze kilehet úgy is számolni hogy nagyobb legyen a különbség vételárban. De 99%-ban úgy hogyha nem hasonló kategóriát, teljesítményt, és felszereltséget nézünk. Úgy nyilván lehet azt mondani hogy hát a benzin 5 milla a villany meg 12. Van értelme? Nincs.

Magyarországot néztem, nem Németországot mert a bejegyzés sem arról szólt hogy németben kiadja-e a matek és nem is vagyok tisztában az ottani szervíz árazásával. De valószínűleg ott is megéri bőven.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#676) Coyot válasza Noukoum (#675) üzenetére


Coyot
(őstag)

Szerintem pont neked írták többen is le, hogy:
1. Golf vs Golf villany, 7m vs 13m ha jól rémlik még a felszereltség is azonos volt
2. Peugeot 208 leg-leg sport gt akármi felszereltség 7.7m vs. 13m 208 villanyos

Konkrétan majdnem két autót kapok egy villanyos áráért.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#677) Feketelaszlo válasza Noukoum (#675) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

"Aki 5 milláért venne autót az nyilván nem fog 12 millióért autót venni ha nem telik rá."

Fix 12-ért nem is, de mondjuk ha az értékesítő jó sales pitchet nyom (legalább olyan érvekkel, amiket te is sorolsz) akkor 5M+havi 100e-ért már lehet. A válság miatt most különösen felértékelődött az autógyártók saját bankjainak és finanszírozási ajánlatainak a szerepe, - sőt, talán már túlságosan is, legalábbis egy-két európai országban hajmeresztő hitelajánlatokat látni a 0%-os kamatlábak miatt, miközben amúgy mindenki tudja, hogy mennyivel nőtt a nemfizetési kockázat (tiszta 2007). A vége vagy az lesz, hogy az elektromos autók tényleg beváltják az alacsonyabb üzemeltetési költségekkel a hozzájuk fűzött reményeket vagy ezek lesznek az új kupé-kabriók a depriváció és túltolt marketing következő jelképei.
Igen, vészmadárkodtam - na bumm, de mivel hogy talán kicsit túl van értékelve az, hogy mennyit lehet/nem lehet spórolni villanyautón, ennyi talán még elfér.

(#678) morgyi válasza Noukoum (#675) üzenetére


morgyi
(veterán)

Amiből elérhető mindkét fajta az a golf és e-golf. Összehasonlítom őket pontról pontra ha lesz időm. Az állami támogatást meg hagyjuk már, Pár nap alatt elfogyott ês még többen is jelentkeztek mint a keretösszeg.
Te meg azt feltételezed hogy akinek van pénze az hülye és szórja. De mikor oviba szaladgálóst kell venni a bömös mellé anyunak a 2x annyiba kerülő elektromos kisautó nem indul jó helyzetből. Akinek sok pénze van az általában azért van mert nem szórja feleslegesen
Inkább vennék 12 millióért valami nagy csapatszállítót, kicsit jobban védi a családot mint egy e-golf, vagy e-niro, vagy zoe.
Az öko harcosok meg finanszírozzák meg nyugodtan zsebből a károsanyag kibocsájtás csökkenését. Ha már az állam annyira nem hajlandó a régi szar ikarusok cseréjével

[ Szerkesztve ]

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#679) Paul64 válasza morgyi (#678) üzenetére


Paul64
(csendes tag)

Kedves Morgyi! Az öko harcosok lehet, hogy a TE unokád életét is finanszírozzák meg. Tudom, hogy most nem olyan rettentő a helyzet, de lehet, hogy lesz még sokkal rosszabb is. Én inkább azt feszegetném, mekkora CO2 kibocsátás árán tesz meg 100km-t a mai világban egy belsőégésű autó és mennyiből egy elektromos. Sajnos nem vagyok biztos benne, hogy olyan jó az arány a mai energia termelési módszerekkel. Az állami finanszírozást meg inkább ne feszegessük.

[ Szerkesztve ]

(#680) morgyi válasza Paul64 (#679) üzenetére


morgyi
(veterán)

Ezaz... Inkább próbálok kevesebb műanyag szemetet termelni. És ritkábban eldobálni az elektromos eszközeimet. Azért az a lítium telep is elég masszívan környezetszennyező ami a kocsik aljában van, az előállítása legalábbis biztosan. És az újrahasznosítás sincs még rendesen megoldva. A ritkaföldfém bányászat se a világ legzöldebb dolga.

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#681) Dluinet válasza -vitya- (#501) üzenetére


Dluinet
(veterán)

VW autókat ad el, ezen kívül semmilyen szakértelemmel nem rendelkezik.
Magyar autostarsadalom rákja inkább.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#682) Dluinet válasza Dluinet (#681) üzenetére


Dluinet
(veterán)

Már megint ittam. :DDD
Előbb a linket kellet volna néznem.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#683) dabadab válasza morgyi (#674) üzenetére


dabadab
(titán)

Azért azt már a nyugat torkán is nehéz lenyomni hogy az átlag 4 év után eldobható most 5 milliós kisautók ára 12 millió legyen.

Egyrészt nem 4 év után eldobható (az ilyen hülyeségeket honnan szeditek?), másrészt meg nézd meg mondjuk a norvég autóárakat :) (Konkrétan pl. az elektromos 208 olcsóbb, mint az automataváltós 1.2-es benzines - azonos felszereltség mellett)
És persze nem csak a vételár a költség, ny-európában a mindenféle egyéb költségek (szervíz, adók, bizosítás) is jóval magasabbak, ott is nagy előnye lehet a villanyosnak.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#684) Noukoum válasza Coyot (#676) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Ez a baj. A két golf között nem annyi a különbség hogy az egyikben villanymotor van, a másik meg benzin. Hanem a teljesítmény összehasonlíthatatlan, villany automataváltó természetesen, a villany pedig állva fűthető, hűthető kérhető-e ilyen a golfba ha igen mennyiért? Amúgy a volkswagen oldalán az újabb golf 7,8 milliótól indul... csak megjegyzem. Elkezdtem pimpelni, automataváltó dízelben (benzinben nincs) 9,4 millió.. tovább nem is mentem. Én valahogy nem látom ezt az óriási árkülönbözetet amiről itt mindenki beszél.
Megnéztem a peugeot-ot csak a kedvedért, az a gt akármi elvileg pont az mint a villany (magyarul csak neve van), Tehát 7,7m vs 12,2m (támogatást kihagytad gondolom nem véletlen) Kétszer annyi? 7.7m-nak a kétszerese nálam 14,4m. Tehát van 4,5m különbség. Évente még az az ember aki a legkevésbé tudja kihasználni a villanyautó előnyeit jelenleg. (Ingyen parkol, csak otthon tölt, nem napelemről, keveset megy.) még az is minimum de tényleg nagyon minimum 300ezret megspórol évente. 10 év = 3m, 15év 4,5m ahhoz hogy kiadja a matek nagyjából eddig kell használni. Az ilyen mondjuk biztos nem a matek miatt vesz villanyautót elsősorban. És jó fej voltam mert azt számoltam hogy 15 év alatt semmi nem romlik el rajta (lol, tehát nyugodtan számolhattam volna többet is)
Na de ha kihasználjuk a villanyautó előnyeit (sokat megyünk, fizetős parkolót használunk) akkor simán kijön az évi 1m forint is. És akkor kérded hogy kiadja a matek? Nyilván ez nagyon egyénfüggő, de aki tud számolni annak azonnal kiadja... Persze aki ezzel a motorral 6liter átlagot számol városban az habzó szájjal mondaná... Nem. Az nem még nem látott autót. 8l simán, de inkább több.
És ugye nem kell mondanom hogy akinek számít a matek az valószínűleg nem vesz 11m felett villanyautót néhány extra miatt nem fog kidobni 2m-ot a kukába. Legalábbis én ezt látom, aki villanyt vesz annak minden forint számít nem “pocsékol”.
Tehát még mindig ott tartunk hogy kiadja a matek.

Feketelaszlo: számológép, évi 30e km + 50ezer parkolási költség / hó
villany 600ft / 100km, belsőégésű 3000ft / 1000km

Nem számoltam hogy töredéke a kötelező szervíz, nem számoltam hogy a belső égésűn mennyi minden elromolhat gari után, nem számoltam hogy napelemmel “ingyen töltesz” (1-2 évvel később térül meg a napelem, utána még 10 évig használod és ingyen autózol :) )
És nem számoltam hogy Zöld vagy.
morgyi:

“Amiből elérhető mindkét fajta az a golf és e-golf. Összehasonlítom őket pontról pontra ha lesz időm. ”

nem kell mert megtettem helyetted, tudtam hogy nem néztél utána mert akkor nem írtad volna.

“Az állami támogatást meg hagyjuk már, Pár nap alatt elfogyott ês még többen is jelentkeztek mint a keretösszeg.”

Mindenki igénybe vette aki akarta, te valószínűleg nem de ennek oka van.

Te meg azt feltételezed hogy akinek van pénze az hülye és szórja. De mikor oviba szaladgálóst kell venni a bömös mellé anyunak a 2x annyiba kerülő elektromos kisautó nem indul jó helyzetből. Akinek sok pénze van az általában azért van mert nem szórja feleslegesen
Inkább vennék 12 millióért valami nagy csapatszállítót, kicsit jobban védi a családot mint egy e-golf, vagy e-niro, vagy zoe.
Az öko harcosok meg finanszírozzák meg nyugodtan zsebből a károsanyag kibocsájtás csökkenését. Ha már az állam annyira nem hajlandó a régi szar ikarusok cseréjével”

Bla bla bla, ekkora demagóg szöveget. Itthon is tömegével vesszük a drága benzines dízel autókat, nem 3 millióért hanem 8ért meg 16 ért. Használt autóról nem is beszélve. Tudtam én hogy azért sírsz mert nincs rá pénzed, nyugi 1000-ből 999 társad ugyanezért csinálja. Tudnám minek vagy akkor itt, én sem sírok ferraris csoportban hogy nincs belőle otthon 12...

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#685) ncc1701 válasza morgyi (#671) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Azám tényleg kényelmetlen, h este hazamész, ráteszed a töltőre, és reggel leveeszed róla. Telefonoddal is csak szenvedsz ezért, kínokban telik az életed. :)

(#686) ncc1701 válasza Coyot (#676) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Ismerős tavaly vett leaf2-est. Ha egy focust felextráz annyira, mint a leafet, akkor volt a kettő között valami 1M diffi. Nem volt kérdés számára, h 8M focus vs 9M leaf esetén mi a jobb biznic.

[ Szerkesztve ]

(#687) Noukoum válasza dabadab (#683) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Hogy honnan szedik? Szerinted? A nagy szakmai autóshírekből, ahol olyat írnak ami népszerű téma.. Aztán mondják amit ott olvasnak, és nem értik mikor mondja nekik az ember hogy figyelj már ez egész egyszerűen nem igaz.

A norvégok meg zsiványak, náluk már szinte csak villany van de nézd meg miből élnek.. Tudják hogy a villany a jövő, és az a jobb egyértelműen, nyilván nem szivatják magukat. Meg ott muszáj váltani kb, mert annyira drága a belsőégésű..

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#688) Noukoum válasza ncc1701 (#685) üzenetére


Noukoum
(addikt)

A villanyautózás egyik legnagyobb előnye, nyilván nem tudja az aki még csak kívülről látott villanyautót. Nekem konkrétan legalább fél óra lenne a tankolás / alkalom. (Kerülőt kell tenni, nyilván nincs akkor ott dolgom, nincs hely, sor van, beszélgetek) ehelyett otthon bedugom este reggel tölt. Ez szerintem nem összehasonlítható.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#689) morgyi válasza Noukoum (#688) üzenetére


morgyi
(veterán)

Mennyi hatótávnyit tudsz beletolni 230-as ac töltőről?

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#690) E.Kaufmann válasza morgyi (#689) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Látatlanban annyit biztosan tud, amennyi másnapra biztosan elég. Egy hétvégén még fullra is lehet nyomtatni, még ha el is szalad a Lidibe, aki aggódós, annak meg plugin hybrid.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#691) morgyi válasza Noukoum (#684) üzenetére


morgyi
(veterán)

Mindenki jelentkezett érte, többen mint amennyi a betervezett összeg volt. Amúgy beszéltél mindenkivel hogy még idén esetleg nem igényelte volna? Esetleg ősszel? Beszéltél olyannal akit kiértesítettek?
Miaz amúgy hogy az e-golf automata váltós? Tudtommal váltó sincs benne... Az hogy az akksiról meg tud fűteni, mert az az energiaforrása az autónak nem pedig az üzemanyag égetés kva nagy feature...
Technológiából adódó alap dolgokat hozol fel nagyon komoly extraként...

Ez nem pénz kérdése, másrészt kösz hogy helyettem próbálod számolgatni. De még mindig ott van hogy 12 millióért szerintem nem éri meg matchboxot venni. De kinek mi persze... Ennek ellenére tetszenek az elektromos autók, főleg a Honda-e.

[ Szerkesztve ]

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#692) morgyi válasza E.Kaufmann (#690) üzenetére


morgyi
(veterán)

Gondolom azt feltételezzük hogy városon belül mész pár km-t. Én napi 80-at ingázok, amiből fele 110-es 2 sávos. 110-nél meg ugye már nem úgy fogyaszt

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#693) ncc1701 válasza morgyi (#689) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Annit tudsz, amennyit az ingázással naponta mész. De nem a világ vége ár egy fali töltő, és a 3 fázis sem. Ha "messzire" mész, akkor meg gyorstöltőt használsz. Kb ennyi a vellany autózás.

(#694) ncc1701 válasza morgyi (#692) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Annyit simán tudsz tölteni naponta még fali 230V aljzatról is.

(#695) -vitya- válasza morgyi (#692) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

olyan 36kWh akkut tudsz 10 óra alatt feltölteni , 1 fázisról, 16 amperrel, i3 94Ah akku pedig 28kWh, ezzel el lehet menni 200-240km-t

Tehát éjjelente ha csak 1 fázisod van, de jó minőségű kanócok, akkor akár 300km simán megvan.

3 fázis kiépítése esetén a 11kW töltés is simán megvan, azaz óránként be tudsz tölteni kb 80km hatótávot.

-=Витя=-

(#696) ncc1701 válasza morgyi (#691) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Próbálj beszereltetni egy webastó állófűtést az autódba. Olyat, amit a telefonodról tudsz indítani/leállítani. Asszem fél mila az ára. Egy vellany kocsi ezt ingyen tudja.
És olyat meg nem tudsz beszereltetni egy füstösbe, h x időre hűtse le az autódat a klíma. Vagy telefonról indíthatod a klímát. Ami pedig nem egy szar feature.

(#697) Noukoum válasza morgyi (#691) üzenetére


Noukoum
(addikt)

”Mindenki jelentkezett érte, többen mint amennyi a betervezett összeg volt. Amúgy beszéltél mindenkivel hogy még idén esetleg nem igényelte volna?”

Mindenki megigényelte akinek kellett, aki nem tette így járt. Így működik a világ. Örülhetünk hogy vírushelyzetben ennyit kaptunk a kormányunktól. Majd lesz biztos több, téged úgysem izgat akkor meg nem mindegy :)

“Miaz amúgy hogy az e-golf automata váltós? Tudtommal váltó sincs benne... ”
Az e-golfban nincs manuális váltó, a belsőégésű újabb golfban pedig extra az automata. Gondoltam hogy csak szavakba tudsz belekötni, ha már a tényekbe nem megy.

”Az hogy az akksiról meg tud fűteni, mert az az energiaforrása az autónak nem pedig az üzemanyag égetés kva nagy feature...
Technológiából adódó alap dolgokat hozol fel nagyon komoly extraként...”


Kva nagy feature, mégsem tudja az autók 95%-a... a usert csak az érdekli hogy fűtött / hűtött autóba ül be, ez olyan extra amit nem lehet megfizetni... és nem kell érte benzint égetni, vagy ugye 20percig a kocsiban ülni reggel este mire lehűl / felmelegszik. Tudom a fűtött garázs mindenre megoldás, de valahol még garázs sincs. És ez is csak otthonról való elindulásnál segít, máshol nem.
“Ez nem pénz kérdése, másrészt kösz hogy helyettem próbálod számolgatni. De még mindig ott van hogy 12 millióért szerintem nem éri meg matchboxot venni. De kinek mi persze...”

Szíved joga eldönteni hogy neked mi éri meg. Valószínűleg benzinesből sem veszel 8-13 millióért “matchboxot”, szóval nem is érint a kérdés.
Ráadásul megkérded mennyit töltök éjszaka villannyal.. Tehát nem is vagy benne a témába. Akkor mi a fenéért írsz butaságokat, ráadásul itt?
És nem helyetted számolok, egész egyszerűen nevetséges ami itt megy.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#698) -vitya- válasza Coyot (#676) üzenetére


-vitya-
(senior tag)
LOGOUT blog

Meglestem. Amit minimálisan kérnék az új Golfomba, az így adja ki:
Golf Life 2.0 TDI DSG: 11 462 130 Ft (ez nem a csúcs, csak a life csomag, pár exrával, ami az én szememben a modern autóknál minimálisan elvárható.... Ennél többet ad az ID3, de van benne pár számomra felesleges cucc is, azt innen jófejséből kihagytam, a konfiguráció azonosítója: MKE2UA)

ID3, nem a legolcsóbb, ProS kiadás (82kWh akku, 600km hatótáv), még csak németben konfigurálható, de Preis inkl. MwSt. 38.197,16 €
13,4 millió, és NINCS állami támogatás benne.

Azaz van közöttük 2 millió. A 2 milliót pedig visszahozza a nagyon kedvezményes üzemeltetési költség - attól függ mennyit használja valaki: lehet 2 év alatt, lehet 5 év alatt...

Ha német állami támogatással venném, akkor az elektromos OLCSÓBB lenne.

[ Szerkesztve ]

-=Витя=-

(#699) Coyot válasza -vitya- (#698) üzenetére


Coyot
(őstag)

Én is konfigoltam most egyet, nálam a style 10m kereken 2.0TDI-vel szintén meg kértem bele extrát lett 10,6 - benzinessel 10.
Mint kiderült a VW-nél most az a policy, hogy kis résnek kell lennie, hogy vigyék ezért feltolja a belső égésű árát - ami nagyon szuper viselkedés gratulálok nekik. Ha kell megkeresem a linket is.

DE: az itthon nem vehető autóval szerintem teljesen felesleges hasonlítani, mire ideér áfa meg sok a cucc miatt az az olló jobban fog nyílni. E-golfot meg nem tudtam konfigolni sem.
De az erős csúsztatás, hogy ha még belevennéd egy más ország támogatását akkor mi lenne.
Ha nemtudoménholusaban vennék ájfont akkor meg nem lenne rajta áfa meg vám, csak ez nem valós.

De akkor beszélj a Peugeot-ról is, azt viszont tegnap néztem konkrétan, ott állja a helyét a vázolt árképzés.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#700) arnyekxxx válasza Noukoum (#684) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

"a villany pedig állva fűthető, hűthető kérhető-e ilyen a golfba ha igen mennyiért? "

Benne van az alapárban minden autónál, elindítod a motort álló helyzetben és felkapcsolod a fütést/klímát.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.