Hirdetés

2020. augusztus 8., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#851) stickermajom válasza E.Kaufmann (#850) üzenetére


stickermajom
(őstag)

És hol húznád meg a határt? Mármint például milyen autó esne bálna kategóriába és milyen lenne a kicsi kocsi?

(#852) Donki Hóte válasza E.Kaufmann (#850) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Azért az nagyon nem mindegy, hogy azért van bálnád, mert bálna fan klubtag vagy, vagy azért, mert 4 gyerekkel kell menni a mamához hétvégén...

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#853) Noukoum válasza Donki Hóte (#846) üzenetére


Noukoum
(addikt)

”Jó gondolat, ha a villanyautó versenyképtelen, akkor adóztassuk meg a konkurenciát, mindjárt versenyképes lesz :W

Rosszul látod a dolgokat. Nem azért lesz adóztatva a belsőégésű hogy a villany versenyképes legyen. Azért lesz mert nagyon szennyez. Ha te nem villannyal hanem vízzel, levegővel vagy hidrogénnel fogod hajtani az autódat azon sem lesz adó. Ezt a baromságot meg már megint honnan szedted hogy a villanyautó versenyképtelen? Válság előtt nem tudtak elég villanyautót gyártani hosszú évekig. Mert nincs elég akkumulátor.
Szóval miért is versenyképtelen a villanyautó?

“Csak éppen az a rossz hírem, hogy már jelenleg is agyonadóztatják a belsőégésű motoros autókat, mert pl. 100 km-re való (6 liter) benzin és a gázolaj árában kb. 720 Ft jövedéki adó, kb. 510 Ft ÁFA és kb. 50 Ft egyéb illeték és adójellegű sarc van.”
Csak éppen az a rossz hírem hogy a jövedéki adó éves összege nem fedezi azt amit piciny országunk légszennyezettség miatt elkölt.. Magyarul mínuszba megyünk. És ebből kéne zöldülni is elvileg. Mert a Föld pusztul, pistike meg x évvel hal meg előbb pesten emiatt, de ez ugye senkit nem érdekel..

“Ez már önmagában kb. annyi, mint amennyit a villanyautósok mindösszesen fizetnek 100 km-re eső villanyáramért :(
Elfogadom, hogy legyen valamennyi versenyelőnye az új technikának (hiszen minden új technikát támogatni kell), de hogy a régit még jobban adóztassák, mint eddig, annak már közgazdaságilag sincs értelme (mert inflációt gerjesztene).”

Felhozol egy előnyt a villany mellett. Cserébe a villanyos egy csomó kompromisszumot köt. Felhozhatnál egy benzines előnyt is, mert az is megköt egy csomó kompromisszumot. Csak a villany sokkal zöldebb mint a benzin, ez a nagy különbség.

Azért kéne a régit adóztatni hogy terjedjen a villanyautó. Ha látják a gyártót hogy a kutyának nem kell a benzines akkor sokkal több pénzt ölnének a villanyautó fejlesztésére. És akkor lenne több villanyautó, ami mindenkinek az érdeke (kivéve az olajbiznisznek).
Sajnos nem sajnos be kell avatkoznia az államnak ahhoz hogy az emberek változtassanak. Itthon még csak kedvezményeket adnak a villanyautósoknak (zöldrendszám, olcsó áram, kedvezmények, támogatás, összességében olcsóbb autózás)
Ha 50 év múlva az összes autó villanyos lenne tudod mi változna? Nem lenne zöldrendszám, nem lenne ennyire olcsó áram, nem lennének kedvezmények, nem lenne támogatás, és összességében ugyannyiba kerülne az autózás mint egy benzin dízellel. Na de akkor mi változna? Globálisan negyedannyi szennyezés az autókból, lokálisan (a városokban) pedig zéró.
Kevesebb co2, városokban tisztább levegő, tényleg szörnyű ez a villanyos jövő... Inkább fulladjunk meg a dízelben, a Föld meg kit érdekel, meg sem érem mire élhetetlen lesz... ugye?
És nekem édesmindegy hogy az új belsőégésű autót adóztatja meg az állam, vagy minden tulajdonos fizet, vagy csak az üzemanyagárat adóztatja jobban. Mindegyik esetben lenne olyan aki jobban szívna mint más, és egyik sem lenne korrekt.. Akkor legyen mindhárom :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#854) stickermajom válasza Noukoum (#853) üzenetére


stickermajom
(őstag)

Engem továbbra is érdekel milyen autód van.

(#855) Snoop-y válasza E.Kaufmann (#850) üzenetére


Snoop-y
(addikt)

Ez azert faj mert neked nincs? El kellene mar felejteni ezt a hozzaallast.
En egy 2 tonnas 3.5 V6-al jarok. Fizetem utana az adot meg mindent. Miert kellene megtobbet fizetnem?

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#856) arnyekxxx válasza Noukoum (#853) üzenetére


arnyekxxx
(addikt)

"Azért kéne a régit adóztatni hogy terjedjen a villanyautó"

A már legyártott és a szétesésig használt régi kisebb környezeti terhelést csinál mintha még jó üzemállapotban elbontanák és vennének helyette egy új villanyt.

Ha látják a gyártót hogy a kutyának nem kell a benzines akkor sokkal több pénzt ölnének a villanyautó fejlesztésére.

mit kellene fejleszteni rajtuk az aksin kívül amit így is vért izzadva csinálnak?

(#857) 8th válasza Noukoum (#853) üzenetére


8th
(őstag)

Ezt a baromságot meg már megint honnan szedted hogy a villanyautó versenyképtelen?

Mert totálisan versenyképtelen. Az összes autógyártó lenyilatkozta, hogy minden egyes legyártott e-autón hatalmasat dőlnek. Akinek volt egy kis sütnivalója megmaradt a hibrid modelleknél. Ők nem gyártanak e-autót mert üzleti szempontból (is) totális zsákutca. Versenyképtelen és életképtelen a piacon. Mondhatsz amit akarsz, a számok nem hazudnak.

"Azért kéne a régit adóztatni hogy terjedjen a villanyautó."

Tehát magad is elismered, hogy teljesen versenyképtelen. Köszönöm.

"pistike meg x évvel hal meg előbb pesten emiatt, de ez ugye senkit nem érdekel.."

És ha pistike x évvel hamarabb fűbe harap az a megoldás, hogy ugyanúgy dögöljön meg józsika is vidéken. Briliáns logika. Jár a keksz.

(#858) dabadab válasza 8th (#857) üzenetére


dabadab
(titán)

Az összes autógyártó lenyilatkozta, hogy minden egyes legyártott e-autón hatalmasat dőlnek

Erős kétségeim vannak, a Tesla pl. (ami ugye CSAK villanyautókat gyárt) határozottan nyereségesen gyártja őket.

DRM is theft

(#859) ncc1701 válasza 8th (#857) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Igen, és régen a lovak is versenyképesebbek voltak, mint a robbanómotoros "autók".

(#860) D1Rect válasza E.Kaufmann (#847) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

"Max vegye a vállalkozás nevére és termelje ki a vállalkozás, ha valakinek sok a dolga szerte az országban és kipárnázott bálnával közlekedne."

Ebben az esetben maximálisan megértem a "bálnát", általában családfenntartó és a halála vagy munkaképtelensége 4-5 ember életét teszi tönkre.
Városon belül tök jó a Jazz, de amikor évi 100+ ezrest tekersz bele az autóba, akkor statisztikailag is esélyes vagy arra, hogy valami gyökér megöljön a tuning szarával.
A jó hír, hogy ezt tartós bérletben érdemes nyomni, 3 év alatt kijön, hogy ~kvázi az értékvesztést fizeted és mindenről számla van amit elszámolsz.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#861) Donki Hóte válasza Noukoum (#853) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Csak éppen az a rossz hírem hogy a jövedéki adó éves összege nem fedezi azt amit piciny országunk légszennyezettség miatt elkölt.. Magyarul mínuszba megyünk. És ebből kéne zöldülni is elvileg. Mert a Föld pusztul, pistike meg x évvel hal meg előbb pesten emiatt, de ez ugye senkit nem érdekel..

Már bocsánat, a pici kutyát nem érdekli, hogy mennyit költ az ország összességében a légszennyezés miatt, ha annak csak egy tört része keletkezik az autózásból. Nehogy az autósokkal fizettesd már ki az összes ágazat károsanyag kibocsátásának az árát :U

A környezet szennyezésében még a tehenek is verik az autóipart :C

Egyébként lenne ötletem, hogy hol lehetne még egy kis pénzt beszedni, pl. ki kellene vetni a jövedéki adót a repülőgépek üzemanyagára, a kerozinra, valamit ÁFÁ-t kellene kivetni a repülőjegyekre (mert bármennyire is hihetetlen, ezek az adók nem terhelik a légiközlekedést :O )

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#862) ncc1701 válasza Donki Hóte (#861) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Ezt én a mai napig meglepőnek tartom.

(#863) dabadab válasza Donki Hóte (#861) üzenetére


dabadab
(titán)

A környezet szennyezésében még a tehenek is verik az autóipart

Az azuzlet.hu az tényleg egy kiváló szaklap :DDD Kurva nagy katyvasz ez a cikk, látszik, hogy aki írta, annak fogalma sincs arról, hogy mit írt.

DRM is theft

(#864) Donki Hóte válasza dabadab (#858) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Erős kétségeim vannak, a Tesla pl. (ami ugye CSAK villanyautókat gyárt) határozottan nyereségesen gyártja őket.

Ez az állítás nem kicsit csúsztatás :K

A Tesla most visszanyert valamicskét a korábbi évek brutális veszteségeiből :P

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#865) dabadab válasza Donki Hóte (#864) üzenetére


dabadab
(titán)

Ez az állítás nem kicsit csúsztatás :K

A Tesla most visszanyert valamicskét a korábbi évek brutális veszteségeiből :P

Nem, te csúsztatsz.
A Tesla nem azért volt veszteséges, mert a gyártás ne lett volna nyereséges, hanem azért, mert folyamatosan terjeszkedett, új gyárakat épített és új modelleket fejlesztett ki.

DRM is theft

(#866) D1Rect válasza Donki Hóte (#864) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

A tesla olyan nyereséggel gyárt autót amiről a többi nagy konszern csak álmodik.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#867) Feketelaszlo válasza D1Rect (#866) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

Pont ugyanakkora az eladott autónkénti nyereségük, mint a többi hasonló kategóriás gyártónak - 6-8000 $/jármű (ez kb. az Audi-BMW-Mercedes szint). Van aki úgy kalkulál, hogy a Tesla nyeresége nagy részét valójában CO2 kreditek eladásából szerzi és ezt ki kellene vonni a számviteli eredményből ilyen számításokhoz, de igazából ez különösebben nem oszt nem szoroz.

(#868) Donki Hóte válasza dabadab (#865) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Nem láttam olyan kimutatást, ami az autógyártás üzemi eredményét tartalmazná (letisztítva az akkumulátortelepek és egyéb elektronikus egységek értékesítésében elért nyereségtől, mert ilyeneket is milliárd dolláros értékben értékesít a Tesla), tehát korántsem vagyok biztos abban, hogy a nyereség valóban az elektromos autók gyártásából származik.

Egyébként a Tesla azért rossz példa, mert a Tesla (részvények árából kiszámolt) értéke meghaladja a Volkswagen és a Toyota konszernek értékének összegét, ami eléggé vicces azt nézve, hogy a Tesla kevesebb, mint 400 ezer autót adott el 2019-ben, miközben a Volkswagen és a Toyota együtt majdnem 20 milliót (vagyis ötvenszer annyit, mint a Tesla) :U

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#869) D1Rect válasza Feketelaszlo (#867) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Én is próbáltam keresni, de most minden az SP500 marginnal van tele. Van forrásod?

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#870) Feketelaszlo válasza D1Rect (#869) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

Pontos nincs, de a kereslet/kínálata elég szigorúan beárazza - itt tavaly azt elemezték, hogy a megfizethető árú modellek bevezetése rontja a margint, s ez reális kockázat: 40.000 eurós autókat nem lehet 20%+-os profitrátával árulni, márpedig messze az alapfelszereltségű Model 3-ból adtak el legtöbbet világszerte. A nagyobb és drágább autóikon talán lehet ekkora haszon, de a különböző Tesla fan siteok becsléseit erős fenntartásokkal ajánlott kezelni.

(#871) D1Rect válasza Feketelaszlo (#870) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Valahol olvastam, hogy még a model 3 is meglepően nyereséges, és folyamatosan optimalizáják a gyártást.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#872) Coyot válasza dabadab (#865) üzenetére


Coyot
(őstag)

Meg mert harmadára csökkentete a töltőpontjainak kiépítését és mellette eladta a CO kvótát, amivel szintén csak a veszteséget csökkentette nemrég. Álmodni sem mernek a befektetők haszonról szerintem.

Arról ne is beszéljünk ha megveszi kína is a darabszámát akkor az erősen csökkenő eladások miatt lesz nagyobb gond is.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#873) morgyi válasza Feketelaszlo (#870) üzenetére


morgyi
(veterán)

Azért kíváncsi lennék hogy árban mit lehet pariba helyezni a belsőégésű hajtáslánccal. A tesla pont abban gurított nagyot hogy olcsó 18650es cellákból építi az akksijait. Szóval mi drágít annyit az elektromos autókon.

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#874) Mr K válasza ncc1701 (#848) üzenetére


Mr K
(tag)

Szerintem itt sokak jelentősen alulbecslik az elektromos autók környezetterhelését. Egy EU-s brosúra szerint a benzines gépjárművek szén-dioxid-kibocsátása teljes élettartamra vetítve kb. 220g/km, az elektromos autóké kb. 170 g/km (a jelenlegi EU-s energia mix alapján)
(forrás - utolsó grafikon).

Megjegyezném, hogy ez annak az EU-nak a becslése, ami jelenleg tűzzel-vassal próbálja rákényszeríteni az autógyárakat, hogy álljanak át az elektromos autók gyártására.

(Az autógyárak lobbistái(?) ennél csúnyábbakat is állítanak: "Egy idén megjelent, Christoph Buchal fizikusprofesszorral közösen írt tanulmányban azt mutattuk ki, hogy a német energiamix tekintetében egy elektromos autó valamivel több szén-dioxidot bocsát ki, mint egy modern dízelautó. A VW által később publikált adatok megerősítették, hogy az e-Golf valamivel több szén-dioxidot bocsát ki, mint a dízel Golf a német energiamixen belül. (Ha a teljes európai energiamixre vetítjük ki az összképet, amelybe beletartozik a francia atomenergia nagy hányada is, akkor az e-Golf valamivel jobban teljesít, mint a dízel.)" (forrás).)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#875) Noukoum válasza Donki Hóte (#861) üzenetére


Noukoum
(addikt)

“Már bocsánat, a pici kutyát nem érdekli, hogy mennyit költ az ország összességében a légszennyezés miatt, ha annak csak egy tört része keletkezik az autózásból. Nehogy az autósokkal fizettesd már ki az összes ágazat károsanyag kibocsátásának az árát :U
Nem csak az autósokkal akarom, hanem mindenkivel aki fogyaszt. Co2 adónak hívják. Az hogy ebből az autósok jelentős részt vállalnának az egyértelmű. Az a “tört rész” pedig globális szinten értendő, lokális szinten (értsd városban) a zöme az.. De látom hogy ez téged egyáltalán nem zavar.

“Egyébként lenne ötletem, hogy hol lehetne még egy kis pénzt beszedni, pl. ki kellene vetni a jövedéki adót a repülőgépek üzemanyagára, a kerozinra, valamit ÁFÁ-t kellene kivetni a repülőjegyekre (mert bármennyire is hihetetlen, ezek az adók nem terhelik a légiközlekedést :O )”

Áh nagyszerű, jövedéki adót a repülőgépek üzemanyagára. Még jó hogy mindenkinek van otthon egy, így ezt könnyedén meglehet valósítani..
Szóval kivételesen jó amit írsz, ez is egy nagyon fontos dolog lenne azonban sokkal bonyolultabb a megvalósítás mint az autóknál. Gondolom akik ebből élnek, azok nem annyira örülnének ezeknek az intézkedéseknek de te neked biztosan van valami ötleted hogyan kiviteleznéd..

A cikkre.. Nagyon gáz, bele se mennék mert 1000 sebből vérzik.

Az ötlet viszont jó. Ne együnk húst, mert környezetszennyező. Na igen ám de hogyan fogod elmondani ezt sok milliárd embernek mikor nincs rá értelmes alternatíva és akik ezen szocializálódtak x éven át. Persze van alternatíva, legyél vegán vagy vegetáriánus. Aha. Én is láttam már nagyon sok remek képet és videót ezzel kapcsolatban a probléma ott kezdődik hogyha hasonlóan ízletes ételeket akarsz enni akkor az a sokszorosába kerül és soha nem lesz olyan íze mint a húsnak.. Jelenleg természetesen. Mert oké hogy a cikk felhozza mert védeni kell a szegény ártatlan autógyártókat, de megoldást azt baszik kínálni..
Arról nem is beszélve hogy mekkora hagyománya van az belsőégésű autózásnak és mekkora hagyománya van a húsfogyasztásnak..

Textilipar... Dettó ugyanez, a probléma adott és a megoldás? Ja az sehol. Nyilvánvalóan az a megoldás hogy vegyünk kevesebb ruhát. És szerinted ki fog abból pénzt csinálni ha az emberek holnaptól kevesebb ruhát vesznek? Persze lehetnének drágábbak a ruhák, és jobb minőségűek és az emberek hordhatnák sok sok éven át őket. És szerinted ebben a kapitalista világban mennyire reális ez?

Teljesen más azt kérni az emberektől hogy holnaptól ne vegyenek ruhát, ne egyenek húst, és járjanak gyalog (mert ugye a villanyautó sem zöld, a gyalogláshoz képest) mint az hogy azt kéred az emberektől hogy üljenek át a benzinből a villanyba.
A problémákat mindenki ismeri (sajnos nem), megoldásokra kíváncsi mindenki.. És nehogy már probléma legyen hogy azt éves néhány százalék globális co2 szennyezéssel foglalkozom, nem annyira elhanyagolható. Mindezt egy villanyos írás alatt. És akkor még megszóltok hogy write only módban írok, hogy a fenébe írhatnék másképp mikor ti dízel benzin fanok egyszerű hazugságokkal jöttök, és nem csak itt hanem a való életben is. Az összest tévhitet hallottam már, nem csak a neten hanem élőben másoktól. És amikor mondom nekik hogy az nem tejesen úgy van ám, akkor nem értik hogy xy miért mondott nekik marhaságot. Ja meg az a népszerű autókkal foglalkozó híroldal miért írta ezt meg azt...
Véleménye mindenkinek lehet, de hazugságot és hülyeséget terjeszteni nem szép dolog.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#876) dabadab válasza Mr K (#874) üzenetére


dabadab
(titán)

Az autók messze nem csak CO2-t eregetnek ki magukból. Ha csak az lenne, akkor tök érdektelen lenne ez az egész villanyautós dolog. De az igazán súlyos probléma nem a CO2, hanem a NOx, SOx, PMxx meg persze ott a zajterhelés is - ezekről meg valahogy egyetlen szó sem esik a cikkben.

DRM is theft

(#877) Coyot válasza dabadab (#876) üzenetére


Coyot
(őstag)

Az nem úgy van, hogy nem kiherélt DPF-fel AdBlue van NOx nincs, marad a por meg a hang. Főleg egy Euro6D-t teljesítő autónál, legyen az dízel mert abban van AdBlue - nemtudom a benzinesekben is van e már vagy még várat magára.

SOx meg a hajókból jön még az ELTE kipu gáz elemzései szerint is.

Tehát maradt a por meg a zaj. Ha jól láttam ugyan ezen eltés elemzést ennek 46% adják a személyautók. Meg sem merem említeni, hogy még az utált audis mérnök bácsi is pont ezt mondta...

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#878) Mr K válasza dabadab (#876) üzenetére


Mr K
(tag)

Így igaz. (Persze arról sem, hogy mit ereget ki magából a Mátrai erőmű, hogy akkor most meg lehet-e oldani biztonságosan a kiégett fűtőelemek tárolását vagy sem, hogy mennyire hálás a helyi élővilág a síkvidéki vízerőművekért, hogy pár évtized múltán hová fogunk elásni évi 200 ezer tonna tönkrement szélturbina lapátot, stb.)

És valóban, a CO2 kibocsátás kapcsán sem feledkezhetünk meg arról, hogy egy kristálytiszta levegőjű belvárosban mennyivel könnyebb elviselni nyaranta a 46 fokot.

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#879) 8th válasza dabadab (#858) üzenetére


8th
(őstag)

Átfogalmazom (mert így tényleg hülyeség) úgy, hogy a legtöbb gyártó veszteségesen gyártja az elektromos autóit. Pl. VW konszern: citigoe, e-up, e-golf totális bukó. BMW i3 bukó, Nissan Leaf szintén. Új corsa-e szintén., e-208 is. Aki nem legalább középkategóriás prémium elektromos autót gyárt amiért rendes pénzt kérhet hanem kisautót csak azért, hogy mellette árulhassanak rendes autót is az bukik minden autón. Az szerintem nagyobb baj, hogy a kis méretű városi villanyautók miatt sorra tűnnek el az alapmotoros benzines kisautók amelyek amellett, hogy megfizethetőek és mérsékelten környezetszennyezőek voltak tök jól ellátták a városi ide oda rohangálós anyataxik funkcióját. Pl. eltűnt a Skoda Citigo 1.0mpi. Nem is lesz többet. Újonnan 3.3M-ért hazavihető volt, most van helyette elektromos Citigo szinte forintra pontosan kétszer annyiért. Az elektromosok pont a megfizethető és legkevésbé környezetszennyező pici könnyű nem agyonbonyolított alapmotoros szívó benzineseket golyózzák ki. Oké, sokkal-sokkal olcsóbb fenntartani az elektromost de ha három millióval többet kell letenni az asztalra érte... A Tesla múlt nyáron még veszteséges volt. Nem tudom jelen pillanatban mi a helyzet velük de majd rákeresek mert érdekel.

[ Szerkesztve ]

(#880) D1Rect válasza Coyot (#877) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Kamula Barna? Na, az is megérne egy misét.
Tökéletesen tisztában van a vízerőmű co2 kibocsátásával, de azt meg elfelejti beleszámolni, hogy a gázolaj nem a fán terem.

Ő vagy hülye, vagy a közönséget akarja hülyére venni. Szerintem csak egy jól fizetett lobbista.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#881) Mr K válasza D1Rect (#880) üzenetére


Mr K
(tag)

Én egy előadását hallgattam meg egyszer, és abban pont nem felejtette el. Az más kérdés, hogy olyan kontextusban került elő, hogy a kőolaj kitermelése és szállítása (tartályhajók, csővezeték) illetve a késztermék szállítása (vasút, tartálykocsi) rendkívül hatékony (legalábbis relatíve az, éspedig a kőolaj, a gázolaj, illetve a benzin magas energiatartalma miatt).

De ha van konkrét link vagy videó, akkor meggyőzhető vagyok az ellenkezőjéről is.

Megjegyzés 1. Az, hogy itt, hm, fenntartásokat hangoztatok az elektromos autókkal szemben, az nem azért van, mert nem érdekel a környezet(védelem), vagy szerelmes vagyok a benzines autómba (valójában utálom). Az a problémám vele, hogy nem elég nagy előrelépés ahhoz, hogy pl. a globális felmelegedést megoldja. Sőt, ha beleveszem az átállással járó járulékos hatásokat (infrastruktúra fejlesztés, bányászat, hulladék kezelés stb.), akkor ez sem zárható ki, hogy (legalábbis rövid távon) ront a helyzeten. (Ilyen alapon elleneztem korábban a bioüzemanyagokat is, mint az aktuális környezetvédelmi csodafegyvert.)

És azért szurkolok, hogy ne legyen igazam. :)

Megjegyzés 2. Az lehet, hogy az e-Up tényleg környezetbarát, de nem hiszem, hogy a Tesla vagy az i3 valaha is annak számítana. ;]

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#882) D1Rect válasza Mr K (#881) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

[link]
A végén rá is kérdez valaki, de arra se válaszol érdemben.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#883) Coyot válasza D1Rect (#880) üzenetére


Coyot
(őstag)

Kérdéses videóban levőben is írt egy helyesbítést a totalcarra, minden értékben BENNE VOLT MÁR a kőolaj kitermelés és finomítás CO lábnyoma. És adott hozzá tanulmány elérhetőséget is. A lényege hogy mivel kőolaj pont ennyi fog fogyni akkor is ha nem benzin lesz belőle és mellé még rohadtul hatékonyan is tárolható és szállítható igen kis % ot nyom a teljes CO lábnyomba.

De szerintem pont neked kerestem elő másik topicban, akkor is nagyvonalúan kikerülte mindenki és nyomta tovább a magáét.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#884) D1Rect válasza Coyot (#883) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Úgy emlékeztem, hogy a levélben helyesbített, de valóban.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#885) moha21 válasza Coyot (#877) üzenetére


moha21
(addikt)

Tűpontos a bácsi videója.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#886) D1Rect válasza moha21 (#885) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Leszámítva, hogy világ co2 kibocsájtással számol, mert ha pl norvéggal számolna, soha nem tudná kihozni, hogy vegyél dízelt.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#887) moha21 válasza D1Rect (#886) üzenetére


moha21
(addikt)

Egy globális történetnél miért számolna Norvég adatokkal? :U

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#888) D1Rect válasza moha21 (#887) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Mert azzal kellene számolni, ahol használják őket.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#889) Coyot válasza D1Rect (#888) üzenetére


Coyot
(őstag)

Teljesen jogos gondolat megnézni mely részeken tud zöld lenni az elektromos autó. A gond ezzel is az hogy midnenhol kell eladni hozzá ahhoz hogy megérje gyártani.

Má' nem

(#890) D1Rect válasza Coyot (#889) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Tipikusan a világ leggazdagabb országaiban engedhetik meg maguknak az emberek.

Amire oda jutunk, hogy mindenkinek el kell adni, nem itt fog tartani a technológia.
Az aksi egyre olcsóbb és egyre nagyobb kapacitású.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#891) norbx válasza Donki Hóte (#654) üzenetére


norbx
(aktív tag)

megígérem :DD

(#892) Mr K válasza D1Rect (#888) üzenetére


Mr K
(tag)

A legtöbb elektromos autót Kínában használják (ami alighanem a világon a legtöbb szénerőművet is üzemelteti). Utána talán az USA következik, aztán jön Európa. Norvégia az eladott elektromos autók töredékét üzemelteti csak.

"Amire oda jutunk, hogy mindenkinek el kell adni, nem itt fog tartani a technológia."

Olyan sok ideje nincs a technológiának. Az EU-ban 2030-ra minden második eladott autónak elektromosnak kellene lennie, ha nem akarnak büntetést fizetni a gyártók. Angliában 2035-től konkrétan betiltották a belsőégésű motoros személygépkocsik eladását (beleértve a hibrideket is). Addig a technika olyan túl sokat nem fog haladni, az infrastruktúra meg pláne.

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#893) pilóta válasza Mr K (#892) üzenetére


pilóta
(veterán)

Addig a technika olyan túl sokat nem fog haladni, az infrastruktúra meg pláne.

Hogy mi? :F 10 év alatt nem fog túl sokat haladni? Akkor nézzük meg, hogy mennyit haladt az elmúlt 10 évben. Na annál csak többet fog. Szóval nem irreális egyáltalán a 2030.

A Tesla meg azért tud nyereséges lenni, mert maga gyártja az akksikat. A mammutok ott szenvednek, hogy nem gyártanak, hanem azt hitték, hogy majd ezt is megoldják beszállítókkal. A VW-t is az LG Chem csicskáztatja, ami tök vicces, hogy egyrészt nem tud eleget szállítani, másrészt meg nem engedi nekik, hogy saját gyárat építsenek (WTF?).
Amúgy bármelyik nagy autógyártó képes autót tervezni, megtették már pár ezer alkalommal, most is meg tudnák, de most más modell kell, a hosszú beszállítói lánc rendszer elavult.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#894) D1Rect válasza Mr K (#892) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Kínában a legfőbb probléma, hogy nem látod a napot a városban.
Legalábbis tavaly így volt.

Mindeközben 2010-ben még 1000-1200 usd volt 1kwh aksi, tavaly már 150 körül, 1-2 éven belül pedig 100 alá várható.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#895) stickermajom válasza pilóta (#893) üzenetére


stickermajom
(őstag)

Mondjuk az elmúlt 10 évben nem igazán fejlődött a technológiai része. 30 éves a Li-ion, a villanymotor sem az elmúlt 10 évben esett le a fáról. Ha holnap felfedeznek egy új akkumulátor típust is necces, hogy 10 éven belül tömeggyártásba kerüljön.

[ Szerkesztve ]

(#896) Coyot válasza pilóta (#893) üzenetére


Coyot
(őstag)

A Tesla a Panasonic-tól veszi az akksikat és ha jól rémlik úgy összergúgták a port, hogy a kínai gyárnak már nem ad a pana akksit.

Azért tudják beszivatni a VW-t többek között, mert a lítiumlelőhelyek nagy része kínai kézben van - de ebben most nem vagyok 100%osan biztos de ha lesz időm utánanézek.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#897) nevemfel válasza pilóta (#893) üzenetére


nevemfel
(tag)

Akkor nézzük meg, hogy mennyit haladt az elmúlt 10 évben.

A lítium akkuk hűtést-fűtést kaptak, hogy jobban tudják tárolni az energiát. Szóval nem sokat. Ez a fajta töltéstárolás elérte a korlátait, és nincs a horizonton versenyképes alternatíva.

A lítiumakksi gyárak kapacitásai végesek, mert a felhasznált nyersanyagokból is kevás van, és nagyobb szükség lesz rájuk az okostelókban, meg más hordozható elektronikus ketyerében.

Szóval az egész zöldálom, miszerint majd minden autó lítiumakksis lesz, és napelem lesz minden ház tetején, és majd azzal töltik őket, holtvágánynak tűnik.

[ Szerkesztve ]

Bob Sugar keres a másik vonalon, ő frankón lelkesedne.

(#898) 8th válasza Mr K (#892) üzenetére


8th
(őstag)

"Az EU-ban 2030-ra minden második eladott autónak elektromosnak kellene lennie, ha nem akarnak büntetést fizetni a gyártók."

Fasza. Az EU döntéshozókat nem nagyon érdekli mi a realitás. Akár a klasszikus Hofi kabaréjelenet amikor is jöttek az elvtársak és megmondták a disznónak mennyit kell fialni. :(

(#899) nevemfel válasza 8th (#898) üzenetére


nevemfel
(tag)

Azt mondanám, hogy tipikus voluntarista szabályozás. "A technika majd pont ennyire fejlett lesz 2030-ban, mert én azt akarom, hogy ez legyen.". Valójában nem az, inkább ezzel szerelik le a zöldeket. Ha nem jön össze 2030-ra, majd módosítják a szabályt.

Bob Sugar keres a másik vonalon, ő frankón lelkesedne.

(#900) nevemfel válasza nevemfel (#897) üzenetére


nevemfel
(tag)

Lejárt a szerkesztési idő.

A lítium akkuk hűtést-fűtést kaptak, hogy jobban tudják tárolni az energiát.

- ami tovább drágítja-komplikálja az akkugyártást. Lassan eltűnőben van az elekromos autó előnye, miszerint sokkal egyszerűbb gyártani, szervizelni, sokkal kevesebb alkatrészből áll. A motor sokkal egyszerűbb, de az energiatárolás sokkal bonyolultabb. Komplikált akkupakk vs egy acéltartály.

[ Szerkesztve ]

Bob Sugar keres a másik vonalon, ő frankón lelkesedne.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.