Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#451) tuki2200


tuki2200
senior tag

Persze, házat is felesleges szépet venni, arra a napi pár órára amíg alszok elég egy fedett gödör is a földben.. ha valaki nem teheti meg egy ~10m autó megvételét az nem baj, ha valaki viszont igénytelen az ezt ne próbálja már meg normalitásként előadni.

(#452) Tüzi válasza pakesz (#385) üzenetére

Magyarország, a tízmillió automernok országa. Automernoke is :D
Meg taxis, politikus, focista, asztronauta, atomfizikus, politikus, etc.
Csak azt nem értem ha mindenki ilyen sokoldalú, már már gömb, akkor miért tart ott az ország, ahol...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#453) E.Kaufmann válasza Tüzi (#452) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Ezért, mert ha valaki kiemelkedne, lásd topicindító vellanyautós, a többi szarozza és visszahúzná. Többször kimutatták, a kocsi gazdaságtan, mindegy mi hajtja. Inkább költse olyanra a pénzét, akinek van, ami városban csendes és nem büdös, lábnyommal meg egyik személyautóval se lehet felvágni.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#454) stickermajom válasza Tüzi (#452) üzenetére


stickermajom
addikt

Pont ezért. Mert a tízmillió minden is országa vagyunk.

(#455) 8th válasza tuki2200 (#451) üzenetére


8th
addikt

Igénytelen mi? :C Tudod az aki bár megtehetné, hogy beleül egy 14milliós új autóba ahelyett vesz valami normális használtat az nem igénytelen hanem egy józan paraszti ésszel megáldott racionálisan gondolkodó okos ember. Teccikérteni? Sógor is hozatott egy három és fél éves Passatot Svédországból pedig megtehetné, hogy bemegy a szalonba és készpénzzel vesz magának egy újat. Leszarja mert igénytelen, ja nem. Csak nem hüye és jó volt matekból... Rendesen kevered a szezont a fazonnal. A házad az otthonod azt autód meg csak egy szaros használati tárgy ami csak viszi a pénzt emellett rohamosan csökken az értéke és amit bármikor meghúzhatnak összetörhetnek ellophatnak. Van egy kicsi különbség a kettő között. 2020-at írunk és Magyarországon még mindig rengeteg ember státuszszimbólumként tekint az autójára. Nevetséges. Megy a rongyrázás mert meg kell mutatni a környezetének az ismerőseinek, hogy ő már valaki, mert ilyen meg olyan autója van miközben a lúzer szomszédnak meg csak egy öreg opelra futja és az micsoda egy igénytelen mert ő abba az ócska szarba ugyan bele nem ülne! Aztán flancos úr a nap végén pont ugyanúgy beáll a hatvan négyzetméteres panel elé a szomszéd szar opelja mellé és szépen felmegy lifttel a hatodik emeleti egérlukba megpihenni. Az nem számít, lényeg, hogy ő több mint a szomszédja mert az övé a legnagyobb legjobb legújabb legzöldebb szar a parkolóban. Gratulálok. Igazi szánalmas nyomorult életű kirakatemberek. Akinek nem inge...

Félreértések elkerülése végett ezt a hozzászólás nem a bejegyzés szerzőjére értendő csupán egy általános kórkép a hülye magyarokról.

(#456) arnyekxxx válasza bkercso (#440) üzenetére


arnyekxxx
veterán

https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/szamlazas-fizetes/elszamolasi-modok

A közcélú elosztóhálózatba visszatáplált energia elszámolásának feltétele a Háztartási méretű kiserőművekre (továbbiakban HMKE) vonatkozó érvényes Hálózathasználati szerződés és Üzemviteli megállapodás megléte, valamint kétirányú (ún. ad-vesz mérő) felszerelése az elosztói engedélyes által.

(#457) pakesz válasza Donki Hóte (#395) üzenetére


pakesz
aktív tag

szerintem a napon beluli tarolas SZET -el megoldhato es az ara se veszes, elmeletileg 80% feletti a hatasfoka

a szezonalis tarolast meg anyiban erdemes megemliteni hogy olyan a kozeljovoben nem lesz, igaz probalkoznak PV 2 metán eljarassal, de kb most adtak at par kontenert hogy bizonyitsak hogy az a technologia az eletkepes

(#458) arnyekxxx válasza stickermajom (#443) üzenetére


arnyekxxx
veterán

A gázerőművek a maguk gyors reakcióidejével nem pont erre lennének hivatottak?

de, és jó drágán termelnek így olyankor felmegy az ár. Szóval megveszi tőled bruttó fogyasztói áron akkor amikor eleve olcsón (vagy ingyen, vagy még fizetnek is neki érte ha elviszi mert túltermelés van) kapja bárhonnan és vissza adja neked bruttó fogyasztói áron akkor amikor ő drágábban tudja csak megvenni a piacon.

Micsoda jó üzlet ez a szolgáltatóknak, nem is értem miért kell őket erre a megoldásra törvénnyel kötelezni, hiszen maguktól is kaparnának, hogy ilyen szupernyereséges szerződést köthessenek a fogyasztókkal.

(#459) arnyekxxx válasza pakesz (#457) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Mo-on nem tudsz akkora szet-et építeni amekkora ehhez kellene, és ha valahol nekikezdenél akkor ugyanazok a sötétzöldek akik paksot ekézik szétszednek a "tönkretett természet" miatt.

(#460) gzbotii válasza bambano (#1) üzenetére


gzbotii
veterán

Wtf...ez igen. Emberünk ha havi 1.5 millát, ha 300.000-at keres, akkor is az ő dolga kb, hogy mire költ. Szerintem mindenki izguljon a miatt, hogy ő mire költi el a pénzét, ne azon, hogy más. :U

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#461) gzbotii válasza Somatom (#16) üzenetére


gzbotii
veterán

"Ingázó vagyok. Havonta egy nap Bp. -> Ulm, két hét múlva pedig vissza. Erős kompromisszum lenne elektromossal"
Persze, a legtöbb elektromos autós nem is tagadja ezt. Ezért is mondják, hogy elektromos arra jó, hogy városban napi 5-15-55km ingázól, otthon vagy egy közeli töltőn megoldod a töltést. Nem autópálya belső sávjában kell tisztogatni vele, 165kmph tempomattal és villogni le a 3.0 dízel Audikat.

Az elektromos autó szennyez? Naná, csak bár nem lokálisan, ahol az emberek többsége él.
Amiért én vennék elektromos autót (ház projekt lejárta után, és ha lesz jó deal, akkor simán, pl romániában kis elektromos Zoe, e-Up! 10.000€ állami támogatással), az főleg azért lenne, mert sok rövid táv nem öli meg, karbantartás minimális + otthon udvar, garázs, tudom tölteni.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#462) Donki Hóte válasza bkercso (#413) üzenetére


Donki Hóte
veterán

A villanyautósok körében eléggé elterjedt az a nézet, hogy az akkuk töltése jó hatásfokkal történik.

Ezzel szemben valós mérések alapján a helyzet a következő:

A középső képen volt a lényeg. A fogyasztásmérő szerint 8,761 kWh energia csordogált át a kábelen, miközben az autó szerint csak 7,1298 kWh volt a közlekedéshez felhasznált energia. A különbség 22,8 százalék! Olyan ez, mintha tankolásnál a benzin ötöde-negyede kicsorogna a betonra a töltőpisztoly mellett, de nekünk azt is ki kellene fizetnünk.

[link]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#463) dabadab válasza Donki Hóte (#462) üzenetére


dabadab
titán

1. Ez a mérés nem a töltés hatékonyságát mérte, hanem minimum a töltőadapterét, a töltését ÉS a lemerítését.
2. Az autók beépített fogyasztásmérőjében nem feltétlenül bíznék meg olyan rettenetesen (eleve: mit mér valójában?)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#464) -vitya- válasza Donki Hóte (#462) üzenetére


-vitya-
őstag

de hát a belsőégésűnek meg kb 20% a hatásfoka... akkor ott 80% benyát kicsorgatunk az útra?

-=Витя=-

(#465) Donki Hóte válasza dabadab (#463) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Szerinted hétköznapi ésszel gondolkodva hogyan kellene értelmezni a töltés hatékonyságát :F

A töltés hatékonysága nem más mint az akkuba betöltött és az akkuból hasznosan kivehető elektromos energia hányadosa.

Szerintem tök mindegy, hogy a betöltött energia miért nem hasznosulhat a jármű mozgatásához. A felhasználónak teljesen mindegy, hogy a betöltött energia hővé alakul, önkisülés útján, vagy kémia reakció során tűnik el az akkuból.

A lényeg az, hogy betölt a ember X mennyiségű energiát, de csak X-22,8% hasznosítható az autó mozgatásához :K

(Az autók beépített fogyasztásmérőjében én sem bízok, lehet, hogy többet mér a kelleténél, tehát lehetséges, hogy a veszteség nem 22,8, hanem 25 % :P )

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#466) Donki Hóte válasza -vitya- (#464) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Olvasd el ezt a cikket: [link]

Itt szépen elmagyarázzák, hogy a belsőégésű motor hatásfoka (a terhelés függvényében) közel állandó (nem sok, de állandó).

A villanymotor hatásfoka ezzel szemben a terhelés és a fordulatszám függvényében nagyon széles határok között mozog. Tehát ha a te autódban a villanymotor városi körülmények között 90 % hatásfokkal működik, akkor autópályán ez simán lecsökkenhet arra a 20-30 %-ra, amit a belsőégésű motor is tud produkálni.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#467) Noukoum válasza Donki Hóte (#399) üzenetére


Noukoum
veterán

“Közben számolgattam kicsit villanyautó költségeket.”

Na nézzük azt a fránya matekot.

“Az i3 hivatalosan 12,9 kWh energát használ fel 100 km távolság megtételéhez. Ez azt jelenti, hogy 2000 km megtételéhez szüksége van 258 kWh energiára. Ha kb. 70 %-os hatásfokkal számolunk, akkor mondjuk 360 kWh energiát kell betölteni a kicsikébe. Ez a 37 Ft/kWh áramdíjjal számolva 13 300 Ft költséget jelent.”

Tehát 600ft / 100km. Ez egy benzines újabb autónál 8l-es átlagfogyasztással és 370ft-os benzinárral (ami év végére valószínűleg lesz 400ft is) 3000ft / 100km.

Ha a 2000 km-t egy dízelautóval tenné meg a poszt írója (havi 2000 km, vagyis évi 24 000 km már a dízel autók vadászterülete), akkor 6 l/100 km fogyasztással számolva 120 liter gázolajat használna fel. Ennek az ára 48 000 Ft, tehát látszólag látszólag megvan a havi 30 eFt feletti különbség.“
6literes fogyasztás az talán gyári adat lehet, ha vezettél mai autót akkor tudod hogy nem reális dízelnél sem.
Kis benzines autóval számolva évi 24000km 720e huf, 10 év alatt 7,2m huf. Villannyal ugyanez 144e huf, 10 év alatt 1,44m huf.

Ezek után valaki még értetlenkedik, hogy kiadja-e a matek? :)

Csakhogy nem lehet figyelmen kívül hagyni az autók értékvesztését sem. 3 év alatt nagyjából minden autó 30 %-ot veszít az értékéből. Ez a 3 évesen 7 millió Ft-ért vett i3 esetében 2,1 millió Ft.“

Ugye tisztában vagy a magyar használtpiacon lévő elektromos autó árakkal? Mert akkor tudnám hogy a villany SOKKAL jobban tartja az árát, mint a benzin. Ezzel is illik számolni ha már matek..

Tehát összességében ha veszel egy 7milliós elektromos autót akkor az üzemanyag miatt 10 év múlva neked 8,5 milliós autód lesz. Benzinnel 7milliós autónál lesz 14 milliós autód.
És akkor nem számoltam hogy szervízre tizedét sem fogod elkölteni, nem számoltam hogy napelemmel töltöm otthon az autót, nem számoltam hogy havi 50ezres parkolási költséget spórolok meg, és nem számoltam ha eladnám az autót akkor többet kapnék a villanyért mint a benzinért, sokkal többet.

Na ezt hívják mateknak. Persze lehet jönni hogy az azonos árú benzines autó mennyivel jobb lesz, inkább úgy mondanám hogy mindkettőnek van előnye hátránya. És lehet jönni hogy benzines autót már 3millióért veszel, igen olyan felszereltséggel és képességekkel ami meg sem közelíti pl ezt az i3-at.

És nem számoltam azt sem hogy benzinnel nem vagyunk zöldek. Ami akkor is a villany mellé adná a voksot ha nem adná ki a matek. De kiadja.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#468) dabadab válasza Donki Hóte (#465) üzenetére


dabadab
titán

Szerinted hétköznapi ésszel gondolkodva hogyan kellene értelmezni a töltés hatékonyságát :F

Úgy, hogy az akkuval közölt áramból mennyi válik töltéssé és mennyi hőenergiává.

És ez nagyon fontos jellemző, mert emiatt van, hogy a gyorstöltés egyáltalán lehetséges.

Azt meg inkább ne erőltesd, hogy az egzaktult definiált jelentés helyett nekiálljunk valami homályos maszlagot értelmezni. Ennyi erővel azt is magyarázhatnád, hogy tulajdonképpen az SSD meg a memória meg a videókártya az mind CPU, mivel lehet találni olyan embert, aki nem érti, hogy mi köztük a különbség és hogy egyáltalán minek különbséget tenni.

DRM is theft

(#469) bkercso válasza Donki Hóte (#462) üzenetére


bkercso
nagyúr

Ennyi energia elfűtéséhez szerintem több száz fokra kéne hevülnie az akkunak egy 20-30 perces gyorstöltés közben! Nem hihető.
Egyébként akkugyártóktól kell beszerezni ezt az adatot.
A elektromos konverter hatásfoka 98% körül kell legyen.

A hiba származhat abból, hogy:
- Az autó performance indikátora elszámolja magát (túl kevés energiamennyiségen mértek, így a mérés pontossága kicsi lehet)
- a mérő rosszul mér, mert mondjuk nem true RMS, míg a jelalak meg nem szinuszos (valószínűbb)
- egyéb (utána kéne járniuk a cikkíróknak)

De ettől az eredményük még hihetetlen. Nem szabad egy kijelzőn megjelenő számra ennyire passzívan ráhagyatkozni! :N

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#470) dabadab válasza Donki Hóte (#466) üzenetére


dabadab
titán

Itt szépen elmagyarázzák, hogy a belsőégésű motor hatásfoka (a terhelés függvényében) közel állandó (nem sok, de állandó).

???
Egyrészt ott van a cikkben bolddal kiemelve, hogy hatásfokuk pedig erősen függ a terheléstől és az aktuális fordulatszámtól, másrészt meg ott a grafikon is, ahol a hatékonyság minimális és maximális értékének rendre 10% és kb 30% látszik - háromszoros eltérés meg elég egyáltalán nem "közel állandó".

A villanymotor hatásfoka ezzel szemben a terhelés és a fordulatszám függvényében nagyon széles határok között mozog

???

A "nagyon széles határok" az a cikk szerint gyakorlatilag 90% és 100% között van.

Komolyan ennyire nem sikerült megértened a cikket vagy direkt trollkodsz?

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#471) bkercso válasza -vitya- (#464) üzenetére


bkercso
nagyúr

Benzinmotor 35-36% (a Carnot-ciklus talán 41%, ez az elméleti plafon), dízeleké 40-45%.
Átlagban igazad van, inkább 20% :R

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#472) dabadab válasza Noukoum (#467) üzenetére


dabadab
titán

Tehát összességében ha veszel egy 7milliós elektromos autót akkor az üzemanyag miatt 10 év múlva neked 8,5 milliós autód lesz. Benzinnel 7milliós autónál lesz 14 milliós autód.

Jó, ez hülyeség, mivel nem ugyanannyiba kerül az elektromos meg a benzines autó. Új árakkal számolva 11 milliós elektromossal meg 5 milliós benzinessel számolhatsz és akkor jóval közelebb jársz az igazsághoz.
Ha ez a különbség nem lenne, akkor aztán tényleg szinte semmi értelme nem lenne benzinest venni, csak hogy van.

DRM is theft

(#473) dabadab válasza bkercso (#471) üzenetére


dabadab
titán

Ja, ez az elméleti plafon, nyomatékcsúcson, teljes terhelésnél. Szerinted egy átlag benzinmotor az élete hány százalékát tölti úgy, hogy padlógázzal, 6500-as fordulaton megy? Kb. semennyit.
Valós felhasználásban az a 20% is inkább optimista túlbecslésnek tűnik.

DRM is theft

(#474) -vitya-


-vitya-
őstag

Itt egy komolyabb doksi, a belsőégésű és elektromos hajtás összehasonlítására

-=Витя=-

(#475) Noukoum válasza dabadab (#472) üzenetére


Noukoum
veterán

Ajánlom elolvasni a teljes hozzászólást, és értelmezni mert leírtam hogy ez miért nem helyes :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#476) dabadab válasza Noukoum (#475) üzenetére


dabadab
titán

Igen, láttam, hogy nagyon el akarod kenni azt a sokmilliós különbséget, de ez nem így működik.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#477) Noukoum válasza dabadab (#476) üzenetére


Noukoum
veterán

Az nem működik hogy egy 11 milliós autót hasonlítasz össze egy 5 millióssal. Nem egy kategória, mint autó.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#478) -vitya-


-vitya-
őstag

És akkor itt egy igen jó elemzés (BME) a hálózat jövőbeni lehetséges terheléséről, 20-40-60-80-100% villamos jármű penetráció esetén.

Azért idézek egy kis összefoglalót belőle:
Összességében megállapíthatjuk, hogy a villamos autók várhatóan nem fogják
jelentősen befolyásolni az elosztóhálózatot, amíg kis számban vannak jelen. Nagy
arányú elterjedésük a meglévő hálózati infrastruktúra túlterhelődését eredményezheti,
így az áramszolgáltatónak fel kell készülnie arra, hogy ezt a problémát kezelje. A
problémák megoldhatók a hálózat megerősítésével, rekonstrukciójával, illetve
cseréjével, de léteznek ennél hatékonyabb és más előnyökkel járó megoldások is: ilyen
a töltések időbeli eltolása, valamint az intelligens töltés. Mindezek kidolgozása és
implementálása a jövő energetikájának egy fontos kérdése.


Mivel most a penetrációval a 2%-ot karcolgatjuk, a 20%-os értéket is soká érjük el - de 20% esetén még észre sem veszik a mostani rendszerek.

Mire 100%-ot eléri a villanyautók elterjedése, addigra az összes trafót és kábelt le fogják cserélni, 2x ;-)

-=Витя=-

(#479) 8th válasza Noukoum (#467) üzenetére


8th
addikt

"6literes fogyasztás az talán gyári adat lehet, ha vezettél mai autót akkor tudod hogy nem reális dízelnél sem."

Két kivétellel az összes eddigi autómmal hoztam a gyárilag megadott fogyasztást, a dízelekkel jellemzően alatta is maradtam. Meg kell tanulni vezetni.

"Tehát összességében ha veszel egy 7milliós elektromos autót akkor az üzemanyag miatt 10 év múlva neked 8,5 milliós autód lesz. Benzinnel 7milliós autónál lesz 14 milliós autód."

WTF? Tehát tíz év alatt összesen 1.5milliót költesz egy i3-ra. Jó. Nem kell vinni időszakos átvizsgálásra, nem kell karbantartani sem (egy téli és egy nyári gumiszett minimum négy kiló rá), soha semmi sem fog elromlani rajta, a parkolás is örökké ingyenes marad és persze a villamosenergia árak sem fognak változni a jelenlegihez képest tíz év alatt. Ja, hogy otthon töltöd majd napelemről. Értem. Az is csak úgy kinő a földből ingyé'. Facepalm :I

"Na ezt hívják mateknak." Csókoltatom a matek tanárodat remélem már nem tanít :C

[ Szerkesztve ]

(#481) arnyekxxx válasza Noukoum (#477) üzenetére


arnyekxxx
veterán

miért ne lenne egy kategória pl a golf (7M) az e-golffal (13M)?

(#482) bkercso válasza dabadab (#473) üzenetére


bkercso
nagyúr

Ha elolvasod, hogyan kell minél üzemanyagtakarékosabban vezetni, kiderül, hogy nem max. fordulaton max. a hatásfok. ;)

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#483) pakesz válasza arnyekxxx (#459) üzenetére


pakesz
aktív tag

ott van Aranyos-volgy a Zemplenben, szerintem elegge nagy lehetne
igaz ott van 1-2e ember akik nagyon de nagyon ragaszkodnak a hazikojukhoz, ami egyu dolog voiszont Budapest kialakitasanal is anno sok sok visko volt pl. az Andrassy helyen

(#484) pakesz válasza Tüzi (#452) üzenetére


pakesz
aktív tag

"Magyarország, a tízmillió automernok országa. Automernoke is :D
Meg taxis, politikus, focista, asztronauta, atomfizikus, politikus, etc.
Csak azt nem értem ha mindenki ilyen sokoldalú, már már gömb, akkor miért tart ott az ország, ahol..."

ja hogy total bunkonak kell lenni ugy hogy alapveto fogalmakkal nem vagy tisztaban???

meseljel mar nagyfeju, hogy ezt a modnatot miert nem vagy kepes ertelmezni?
"Ez a hármas kötés az egyik legerősebb. Nem táplálja az égést. Ennek a kötésnek az erőssége meghatározó a természeti és az emberi gazdasági tevékenységek szempontjából, mert megnehezíti a nitrogéngáz más vegyületekké alakítását, de megkönnyíti azok ismételt N2 gázzá alakítását (ez nagy energiafelszabadulással jár)."

te mondtad hogy az eges soran a nitrogen elbomlik... mert csak mert te kinyilatkoztatsz es az ugy van...

(#485) bambano válasza bkercso (#469) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Ennyi energia elfűtéséhez szerintem több száz fokra kéne hevülnie az akkunak egy 20-30 perces gyorstöltés közben! Nem hihető.": de, hihető. az összes villanyos autó, amelyiket jól lehet gyorstölteni és lehet gyilkolni versenypályán is, az hűti az akksikat.
tehát beletolsz X KWh energiát, abból rögtön elmegy 0.15*X arra, hogy közben hűtsd.

ugyanezért van, hogy a teslákat nem lehet versenyautó szinten hajtani. mert szétfőzi az agyát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#486) -vitya-


-vitya-
őstag

A hosszabb ausztriai kirándulásunk leírása , ha valakit érdekel, hogy lehet és mennyiért eljutni Ausztria közepére, és vissza - elektromos autóval.

-=Витя=-

(#487) dabadab válasza bambano (#485) üzenetére


dabadab
titán

Összekevered a töltési meg a kisütési veszteséget.

A Tesláknak meg a fékek hűtésével volt gondja versenypályán, nem az akksival.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#488) dabadab válasza pakesz (#484) üzenetére


dabadab
titán

Google "thermal nox", légyszi, mielőtt ilyen lelkesen nekiállsz észt osztani.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#489) bambano válasza dabadab (#487) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Összekevered a töltési meg a kisütési veszteséget.": nem kevertem össze, a kettőről írtam egyszerre.

az állítás az volt, hogyha nagy lenne a töltési veszteség, akkor nagyon melegedne az akksi. erre írtam, hogy ez igaz, azért nem olvad el, mert rendes autóban hűtik.

a teslának pedig az akksijával is baj van, ezért nem tud például kettőnél többször gyorsulási versenyezni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#490) -vitya- válasza bambano (#489) üzenetére


-vitya-
őstag

öööö, ja nem tud verseny módban menni... ja, nem :D

[link]

-=Витя=-

(#491) bkercso válasza bambano (#489) üzenetére


bkercso
nagyúr

Sok e-autónak nem hűtik az akksiját. Még1x, bár már így is végtelenített az erről folyó diskurzus: Nincs >10% veszteség akkutöltésnél, csupán 1% körüli. Vagy linkelj tényt, ha mást tudsz! :R

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#492) Donki Hóte válasza Noukoum (#467) üzenetére


Donki Hóte
veterán

6literes fogyasztás az talán gyári adat lehet, ha vezettél mai autót akkor tudod hogy nem reális dízelnél sem.

Ne viccelj már :U Havi 2000 km futásteljesítményről beszél a posztoló. Ezt nem lehet városi szaladgálással összehozni, ebben jócskán kell lenni országutas, autópályás menetnek. 2005 óta van 1.6 TDCI 110 lóerős dízel autóm (tehát kérdésedre válaszolva: igen vezettem már autót :P ), pontosan tudom, hogy mennyit fogyaszt. Városban 6,2 - 6,3 a fogyasztása, hosszabb távokon pedig 5,2 - 5,5. Tehát a 6 literes fogyasztás abszolút reális.

Ez egy benzines újabb autónál 8l-es átlagfogyasztással

A TDCI mellett van 4 éve egy 1.4 TSI motoros 150 lóerős benzines autóm is. Városban 6,8 - 7,2 a fogyasztása, országúton pedig 5,9 - 6,2 a fogyasztás. Ez egy korszerűbb elektronikájú autó, tárolja a hosszú távú fogyasztást is, most 6000 km adata van a memóriában, erre a távra a fogyasztás 6,8 liter :R

A lóerőket csak azért írtam be, hogy nem 26 lóerős kispolszkik fogyasztásából próbálom megítélni a belsőégésű motoros autók fogyasztását :D Nem vitatom, hogy vannak olyanok, akik leküldenek 8 liter gázolajat átlagban egy dízel autó torkán, de ők biztosan nem átlagos családapák :DD

Ugye tisztában vagy a magyar használtpiacon lévő elektromos autó árakkal? Mert akkor tudnám hogy a villany SOKKAL jobban tartja az árát, mint a benzin. Ezzel is illik számolni ha már matek

Beraktam a 2017-es évjáratú i3 autók jellemző árát (8,5 millió Ft) és a 3 évvel öregebb, 2014-es i3 autók jellemző árát (6,5 millió Ft). Tehát 3 év alatt megvan a 2 millió Ft értékvesztés.

Tetszik, vagy nem tetszik, akkor is ez az igazság. Nézz utána nyugodtan a használtauto.hu oldalon és is onnan vettem az adatokat :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#493) -vitya- válasza Donki Hóte (#492) üzenetére


-vitya-
őstag

Kis módosítás. Az nem ugyanaz az autó. 2017-től 94Ah akkumulátor, előtte 60Ah akku - a 94-es más világ, sokkal jobban használható. (200km vs 140km) - ahol a 140 nem lenne gáz, de azt 100%-ról le kéne használni 0-ra. Azaz a 94-est ideális tartományban lehet használni, a 60-asból meg ki kell facsarni mindent.

i3-aknál eközött a két verzió közt óriási a különbség.

-=Витя=-

(#494) pakesz válasza dabadab (#488) üzenetére


pakesz
aktív tag

budapesi siznten tudsz informaciot arrol hogy a cirkok es a bojlerek altal kibocsatott nox az meghaladja-e a kozlekedesbol eredo nox -ot?
esetleg az aranyarol tudsz valamit mondani ?

(#495) Donki Hóte válasza dabadab (#470) üzenetére


Donki Hóte
veterán

A "nagyon széles határok" az a cikk szerint gyakorlatilag 90% és 100% között van.
Komolyan ennyire nem sikerült megértened a cikket vagy direkt trollkodsz?

Ezek szerint nem egy cikket olvastunk :(

Beteszem ide kép formájában a cikk erre vonatkozó részét:

Mit olvashatunk itt? Azt, hogy a (zöld görbével jelölt) hatásfok 0 és 95 % között mozog (nem pedig az általad írt 90 és 100 % között). Leolvashatjuk a görbéről azt is, hogy minél jobban terheljük a motort (Torque load tengely), annál rosszabb lesz a hatásfoka. Ez (nagyjából) azt jelenti, hogy városi szaladgáláshoz méretezett villanyautóval országútra, autópályára tévedve (a sebesség növekedésével négyzetes arányban növekvő légellenállásra tekintettel) egyre romlik a motor hatásfoka. Tehát országúton, autópályán egyre nagyobb áramfelvétellel jár a haladás, plusz a hajtás hatásfoka is romlik, tehát itt sokkal jobban merül az akkumulátor, mint városban.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#496) Donki Hóte válasza -vitya- (#474) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Tényleg korrekt összehasonlítás, különös tekintettel a végkövetkeztetésre :P

Magyarországon napjainkban az elektromos autók primerenergia-szükséglet szempontjából
nem teljesítenek sokkal jobban, mint a fosszilis és bioüzemanyaggal üzemelő járművek, de
fontos megemlíteni, hogy ez a különbség a típusok között növelhető a magyar erőműpark
hatásfokának javításával és a szükséges infrastruktúra kialakításával.

Szerintem itt nagyjából le is lehet zárni a vitát :R

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#497) Donki Hóte válasza -vitya- (#493) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Ez tény, mint ahogy azt sem szűrtem, hogy tisztán elektromos, vagy hibrid a jószág :R

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#498) dabadab válasza Donki Hóte (#495) üzenetére


dabadab
titán

Ha elolvasod a cikket és nem csak mondatokat ragadsz ki belőle, akkor azt is olvasni fogod, hogy a 0-90%-os tartományban gyakorlatilag soha nincs a villanymotor, erre vonatkozott a "gyakorlatilag 90% és 100% között van". Ha magadtól nem találnád meg:

"Az elektromos motor hatásfoka álló helyzetből alacsonyról indul de néhány fordulat után gyorsan eléri a 95%-ot is"

"Alacsony fordulatszámról indulunk de viszonylag nagy terheléssel. A hatásfok néhány méter után már 90% felett jár."

"a villanymotor hatásfoka mindenhol majdnem ugyanolyan magas"

Tényleg nagyon mókás, hogy pont a cikk állításainak az ellenkezőjét próbáltad meg előadni.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#499) Eugene Roe


Eugene Roe
őstag

Nem tartott sokáig meggyőzni magadat arról, hogy bár mehetnél biciklivel vagy BKK is, de a 4 éves gyerek hisztije miatt (nekem a cikkből ez jön le) mégis inkább az elektromos BMW-t választod :)

Hiába 0-90-100 hatásfok az elektromos motor, ha egy átlagos erőmű generátora még mindig csak ~35-40% körüli hatásfokkal robog.

[ Szerkesztve ]

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#500) Hieronymus válasza Donki Hóte (#495) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Ez (nagyjából) azt jelenti, hogy városi szaladgáláshoz méretezett villanyautóval országútra, autópályára tévedve (a sebesség növekedésével négyzetes arányban növekvő légellenállásra tekintettel) egyre romlik a motor hatásfoka."

Az nyomaték görbe és nem motor hatásfok görbe. A nyomaték és a jármű sebessége az alapja a koordináta rendszernek. Nincs szó a felvett és leadott motor teljesítményről.
A légellenállás nem a motor hatásfokát rontja, csak többlet terhelést okoz a motornak. Ez nyilván okozhat hatásfok romlást, de nincs egyenes arányosság a két dolog között.

"Tehát országúton, autópályán egyre nagyobb áramfelvétellel jár a haladás, plusz a hajtás hatásfoka is romlik, tehát itt sokkal jobban merül az akkumulátor, mint városban."

A hajtás hatásfokát már áttárgyaltuk.
Az idézett mondat második része sem egyértelműen igaz.
A városi közlekedés folyamatos mozgási energia emeléssel és elemésztéssel jár.
Az autópálya sokkal kevesebb számú és mértékű sebesség változtatásról szól. Könnyen fordulhat, hogy pályán gyorsabban és tovább lehet autózni egy töltéssel, mint városban.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.