Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#951) moha21 válasza pilóta (#947) üzenetére


moha21
addikt

Miben fejlődés? 80 as években volt concorde, fire írd stb.. Csúcsokat tolták. Gazdaságosabb lettek valamennyire. Részében az adokedvezmenyeknek.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#952) pilóta válasza moha21 (#951) üzenetére


pilóta
nagyúr

Olvasd el figyelmesen még egyszer, ott írom.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#953) moha21 válasza pilóta (#952) üzenetére


moha21
addikt

Igen a fejlődés vitathatatlan. Szép is lenne visszafelé menne. De ha a jelent nézem, akkor csak a videóban elhangzattokkal tudok egyetérteni.
Celhardver kell minden felhasználásra és tudatos használó, ezzel a politika szemben megy általában.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#954) Noukoum válasza moha21 (#950) üzenetére


Noukoum
veterán

Ezzel teljes mértékben egyetértek, sőt ez nem is volt kérdés. Mint ahogy írtam már korábban, aki hosszabb távokra megy (mondjuk egyszerre 400-500 km) annak tulajdonképpen egy tesla vagy hasonló kategóriás autón kívűl nem jó a villanyautó mert rengeteg időt veszít. Arról nem is beszélve hogy ha valaki egyseggel szokott megtenni 700km-t (szívatva saját magát és másokat) annak tulajdonképpen egyik villanyautó sem jó.
Természetesen a jelenről beszélek, és amit nem szabad elfelejteni: Ez már csak jobb lesz. Egyre olcsóbban egyre nagyobb hatótávokat kap az ember, egyre több villanyautót adunk el tehát egyre több lesz fent a használtpiacon, egyre jobb lesz a töltőhálózat, gyorsabb lesz a töltés. Aztán jönni fog új akku technológia, amivel végre elérjük a minden magyar számára kötelező 1000km-s hatótávot. (Már előre mosolygok, biztos lesznek olyanok akik aztmondják hogy szar mert nem tud 1500km-t :D )
És persze nincs 300ezerért használt villanyautó, nameg panelből sem lehet autót tölteni, és itthon még a töltőhálózat is lehetne sokkal jobb. De a technológia adott lásd Tesla. Aki szerint ezek után a villany zsákutca az szimplán hülye már bocsánat. Érdekes módon a villanyellenesek zöme szerint a hidrogén a jövő, úgy hogy igazából az egész még csak egy nagy elmélet és amit tudunk az sem túl csábító..
Az viszont kétségtelen, hogy a villanyautó sokkal zöldebb mint a benzin/dízel. Most. Nem x év múlva, most. Tanulmányokkal nagyon óvatosan, érdemes részletesen átolvasni őket, és elgondolkodni rajtuk mielőtt összegzünk mert rengeteg a “buktató”.
És arról nem is beszéltem hogy mondjuk a magyar autóvezetők hány százaléka megy rendszeresen ilyen hosszú távokra. Gyanítom elég alacsony a szám.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#955) stickermajom válasza Noukoum (#954) üzenetére


stickermajom
addikt

"Tanulmányokkal nagyon óvatosan, érdemes részletesen átolvasni őket, és elgondolkodni rajtuk mielőtt összegzünk mert rengeteg a “buktató”."

Igen, sajnos vannak olyan tanulmányok, amik nem csak ömlengeni tudnak a villanyautókról, még szerencse, hogy a Facebook csoportokban szűrik az ilyesmit. ;]

(#956) moha21 válasza Noukoum (#954) üzenetére


moha21
addikt

Jelenről beszélni jövő időben nem túl tudományos alap.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#957) moha21 válasza Noukoum (#954) üzenetére


moha21
addikt

És a mostra reagálva csak a videóban idézett urat tudnám ismételni, pedig teljesen más iskolában végeztünk. :R

Szwrk neked nem jött át az energiaatalakitas lényege

[ Szerkesztve ]

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#958) D1Rect válasza moha21 (#956) üzenetére


D1Rect
félisten

A jövőről beszélés neked általában nem válik be.
Hogy is volt a tesla drága és szar, és hiába tudnának negyedévente 100k+ autót gyártani, úgyis csökken a kereslet és tönkre fognak menni, mert nem is nyereségesek? :DDD

Meg egyébként is utáljuk a sok gazdag hülyét, aki 10 millióért vesz ilyen dodzsem szart ahelyett, hogy venne 300k-ért corsát és tankolna a különbségből. :DDD

Vagy az otthoni töltést nem bírja a hálózat, nem baj, hogy pár kw-ról van szó. :DDD

A többieknek: mi ezt FB-on vagy 6-8 éve nyomjuk 1v1, nem tegnap kezdtük.
De inkább arra jutottam, hogy függesszük fel, majd beszéljük róla 5-10 év múlva.

[ Szerkesztve ]

(#959) Coyot válasza D1Rect (#958) üzenetére


Coyot
őstag

Azt azért tegyük hozzá, hogy a Tesla gazdasági helyzete igen érdekes, és ez nagyon finom szó rá. Igazából valamiért a hype akkora hogy a vevők és részvényesek bármit elnéznek a cégnek és látjuk, hogy éves 130k legyártott autóval többet akar érni mint kis sárgombócunk összes évente 5-10 millió autót gyártó - és azokat el is adó cége.

Szerintem annál nagyobb a pofáraesés a végén minél tovább fújják a lufit. De volt aki azt mondta rá, hogy rosszabb mint a bitcoin. :D

Má' nem

(#960) Coyot válasza Coyot (#959) üzenetére


Coyot
őstag

Bocsi 350ezer autót adott el tavaly a Tesla.

Má' nem

(#961) nevemfel válasza pilóta (#939) üzenetére


nevemfel
senior tag

Amikor az első Leaf piacra került, akkor még én is lelkes voltam. Azóta azt látom, hogy a technológia egyre döcögősebben tud fejlődést produkálni, viszont az egészre egyre jobban rátelepedik a politika és a média. Szkeptikus vagyok. Lehet, tévedek.

Forget your troubles, c'mon get happy

(#962) pilóta válasza nevemfel (#961) üzenetére


pilóta
nagyúr

Ezt hogy érted? Hasonlíts össze egy mostani Leafet egy akkorival. Döcögős fejlődés? Első leaf 24 Kwh akksi, 110 LE, 135 km hatótáv, a mostani meg 60 Kwh, 217 LE, és 300+ km hatótáv, és még olcsóbb is. Most tényleg, mi lenne az a fejlődés, ami elég lenne 10 év alatt? A belsőégésű mikor produkált 10 év alatt ekkora fejlődést?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#963) Noukoum válasza moha21 (#957) üzenetére


Noukoum
veterán

Nem tudom milyen videóról van szó. Remélem nem arról az audis mérnökről aki elfelejti hogy a dízel nem a kúton terem..

És mi van? Ki beszél jelen időben a jövőről? Példát hozzál, ne pedig a levegőbe beszélj kérlek.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#964) moha21 válasza D1Rect (#958) üzenetére


moha21
addikt

Miért nem drága? Ja neked lehet nem pénz 15 Misi. Azon túl hogy A pontból B pontba ugyanúgy elvisz, mint a másik egy rakat adokedvzmennyel felturbozva semmi extra nincs. Azért is írtam a videóban szereplő ember mindent elmond amit én is gondolok a témáról, nincs több hozzafuznivalom.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#965) moha21 válasza D1Rect (#958) üzenetére


moha21
addikt

Ja és ha már a többieknek, tisztelt " kolléga" aki megjegyzés tudomásom szerint semmilyen villamos vegzettseggelnem rendelkezik tiltott le a fb ön, mert elfogytak az ész érvei. És igen meg megvan az Opel corsa ami köszöni szépen lassan 20 éves. Mutass ilyet elektromos autóból 😁

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#966) moha21 válasza D1Rect (#958) üzenetére


moha21
addikt

Mi az a pár kW? 16 amperon 3,6 kW a max jó lenne nem bagatezizalnad el ha már érteni nem értesz ehhez sem.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#967) bambano válasza moha21 (#965) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

:P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#968) moha21 válasza bambano (#967) üzenetére


moha21
addikt

És ennek van is értelme legalább. :)) kiváló hatásfok nulla marketing. Amikor meg az számított hogy a mérnök mit mond, nem hogy a marketinges.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#969) Eugene Roe válasza pilóta (#962) üzenetére


Eugene Roe
őstag

Azért az ottó motorból 30 év alatt harckocsi lett, újabb 30 év alatt modern értelemben vett versenyautó lett.

A repülőből 20 év alatt vadászgép, újabb 20 év alatt stratégiai bombázó, újabb 20 év alatt holdra szállás lett.

Ehhez képest a modern elektromos autózás a hipi szupi 21. században ha nem is csigatempóban halad, de egyáltalán nem gyors.

[ Szerkesztve ]

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#970) bambano válasza Eugene Roe (#969) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

sőt, ha azt vesszük, hogy az első komolyabb autók villanyosak voltak, akkor azt is mondhatnánk, hogy a villanyost már több, mint 100 éve fejlesztik, és ennek ellenére sehol se tart... :)

Try SCE to Aux!

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#972) moha21 válasza bambano (#970) üzenetére


moha21
addikt

Pontosan, az elektromos autózás nem mai találmány. Az akkumulátor fejlődött anyyit, hogy eladhato a történet.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#973) arnyekxxx válasza pilóta (#901) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Én nem látom, hogy miért ne mehetne ez tovább a következő 10 évben is.

Jaja nyilván minden új termék fejlődése örökké lineáris marad, a fizika meg közgazdaságtan bekaphattya.

(#974) pilóta válasza arnyekxxx (#973) üzenetére


pilóta
nagyúr

Vagy megfordítva, minden új termék fejlődése 10 év után leáll, mint a cövek? Ezt láttuk eddig is? Oh wait...
Gyakorlatilag az elektromos autózás most tart a T-modell szintjén, nagyon-nagyon az elején tartunk, nem hiszem, hogy már vége is lenne.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#975) arnyekxxx válasza pilóta (#919) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Szvsz annyira az elején vagyunk

Elején? A li-ion aksit a 70es években kezdték el fejleszteni, 30 éve kereskedelmi termék.

(#976) arnyekxxx válasza pilóta (#974) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Vagy megfordítva, minden új termék fejlődése 10 év után leáll, mint a cövek?

Miféle 10 év? A li-ion aksikat nem 10 éve kezdék el fejleszteni. Olcsóbb lehet még egy szintig a tömegtermelés miatt (de egy határ alá semminek nem megy az ára mert az alapanyag és a gyártás pénzbe kerül) de a jobbságnak a fizika/kémia határt szab

[ Szerkesztve ]

(#977) pilóta válasza arnyekxxx (#976) üzenetére


pilóta
nagyúr

És másféle akksi nem is lehetséges, mint a li-ion? Kész, vége, soha többé nem lesz jobb akksink? Mi az a szint, aminél olcsóbb nem lehet már a tömegtermelés miatt? Még el sem kezdődött a tömegtermelés. Majd ha legalább 10% lesz az elektromos autók aránya, akkor fog elkezdődni a tömegtermelés...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#978) Donki Hóte válasza #32839680 (#971) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Nemhogy 20 év alatt, de 100 év alatt sem fejlődött túl sokat az akkumulátor technika.

100 év alatt eljutottunk az ólom akkumulátorok 30 Wh/kg energiasűrűségétől a Li-Ion akkumulátorok 150 Wh/kg energiasűrűségéig.

100 év alatt ötszörös fejlődés :W

Ehhez képest a belsőégésű motorok fejlődése ennyi idő alatt legalább húszsoros volt :R

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#979) Snoop-y válasza pilóta (#974) üzenetére


Snoop-y
veterán

Ha ez igy van miert uljek be egy 100 eves autoba?

Viccen kivul engem egyelore alabbiak kombinacioja tart vissza:

Hatotav
Toltes
Ar

[ Szerkesztve ]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#980) arnyekxxx válasza pilóta (#947) üzenetére


arnyekxxx
veterán

és így lett tizede a költség

te ugye nem fapados árat hasonlítasz össze hagyományos repülőtársasági árral?

(#981) pilóta válasza Snoop-y (#979) üzenetére


pilóta
nagyúr

Ne üljbe semmiképp 100 évesbe, ha csak nem vagy oldtimer rajongó. Mindenképp olyan autóba ülj, amilyenbe szeretnél :D
Engem is pont ezek tartanak vissza, amit felsoroltál. De pont ezek javulnak folyamatosan, egyre gyorsuló tendenciát mutatva, és még csak most kezd belelendülni. Szvsz a VW id3 következő generációja lesz majd az, amit már ezen szempontok alapján is érdemesebb lesz megvenni, mint egy belsőégésűt, addig nem. Viszont vannak más szempontok is, szóval örüljünk, hogy vannak, akik a mostaniakat is megveszik...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#982) Snoop-y válasza pilóta (#981) üzenetére


Snoop-y
veterán

De tenyleg meg azt mondom, hogy penzem is lenne ra de egy Tesla x araert egy Top kategorias benzinest lehet venni beepitett vibratorszopo automataval...

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#983) pilóta válasza arnyekxxx (#980) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nem. Gépüzemeltetési költségeket hasonlítottam össze. Ebbe beletartozik, hogy menniért lehet megvenni egy új gépet, mennyiért lehet karbantartani, mennyi személyzetet kell fizetni, mennyi üzemanyagot fogyaszt, stb. Egy tengerentúli nem fapados árat nézz meg 1980-ban, mondjuk egy NewYork-Tokio vonalon és ma (természetesen inflációval módosítva). Lehet, hogy még alá is becsültem azt a tizedet...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#984) arnyekxxx válasza pilóta (#977) üzenetére


arnyekxxx
veterán

sok minden lehetséges, de azzal érvelni egy vitában, hogy "de lehet hogy lesz jobb" szerintem eléggé harmatos

Majd ha legalább 10% lesz az elektromos autók aránya, akkor fog elkezdődni a tömegtermelés...
Biztos vagy benne, hogy li-ion aksit kizárólag autókban használnak?

[ Szerkesztve ]

(#985) arnyekxxx válasza pilóta (#981) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Egyre gyorsuló tendenciát mutatva olcsósodik a villanyautó és egyre gyorsuló tendenciát mutatva nő a hatótáv?

(#986) Donki Hóte válasza pilóta (#983) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Az ár akkoriban is attól függött, hogy mikor veszed meg a jegyet és mikor akarsz repülni.

1980-ban Londonból New Yorkba simán lehetett 600 - 700 (akkori) fontért repülni, Szingapúrba meg 1100 - 1200 fontért.

Ha nem hiszed, akkor itt van egy korabeli menetrend, ami alul tartalmazza az árakat.

Ma ennek kb. a feléért lehet repülni, de nem is érsz át 3 óra alatt Londonból New Yorkba :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#987) arnyekxxx válasza pilóta (#983) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Gépüzemeltetési költségeket hasonlítottam össze.

Erre tudnál linkelni forrást?

(#988) pilóta válasza arnyekxxx (#984) üzenetére


pilóta
nagyúr

Technológiai szempontból a történelem során eddig mindig folyamatos volt a fejlődés, mindig lett jobb, szóval azzal érvelni, hogy most másként lesz, eléggé harmatos, legalábbis valami magyarázat kellene rá, hogy miért nem így lesz most kivételesen.
Olyan eset természetesen lehetséges, hogy becsapódik egy nagy meteor, és eltörli a civilizációt, de maradjunk a realitások talaján.

Biztos vagy benne, hogy li-ion aksit kizárólag autókban használnak?
Természetesen máshol is használnak, de hogy autóipari mennyiséghez képest tömeggyártásról lehessen beszélni igen, biztos vagyok benne.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#989) arnyekxxx válasza pilóta (#988) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Jaja nyilván az az évi többszázmillió mobileszköz az semmi

(#990) D1Rect válasza moha21 (#965) üzenetére


D1Rect
félisten

(#991) D1Rect válasza moha21 (#964) üzenetére


D1Rect
félisten

Igen, te alapból azért utálod az elektromos autót, mert "köcsög gazdagok".
Ahelyett, hogy örülnél, hogy vannak akik bevállalják az early adopter költségeket, hogy neked is jobb legyen 30 év múlva.

(#992) nevemfel válasza Donki Hóte (#978) üzenetére


nevemfel
senior tag

Az elektromotoros közlekedés is több, mint százéves már, a fixpályás közlekedésben gyakorlatilag minden más meghajtást kiszorított. Az elektromos energiatárolást gyakorlatilag 200 éve folyamatosan fejlesztik, és az utóbbi időben már eléggé lelassult a fejlődés üteme. A lítiumot kombinálják a minden mással évtizedek óta, és egyre nagyobb volumenben csinálnak akksikat, de hogy magában a technológiában még óriási tartalékok lennének, az nem igazán látszik.

Az anyag törvényeit semmiféle akarat-, vagy vágyvezérelt futurizmus nem fogja tudni felülírni.

[ Szerkesztve ]

Forget your troubles, c'mon get happy

(#993) D1Rect válasza Snoop-y (#982) üzenetére


D1Rect
félisten

Ki kell számolni, alacsony futás mellett nekem nem adta ki az elektromos autó.
Ha ilyen 50km+ a munkahely, valahol ott van az, hogy anyagilag megéri.

(#994) pilóta válasza arnyekxxx (#989) üzenetére


pilóta
nagyúr

Így van. Ebből a szempontból semmi.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#995) stickermajom válasza D1Rect (#993) üzenetére


stickermajom
addikt

Elektromosnál nekem sem adta ki a matek, de tervben volt egy PHEV az év elején az egyik benzines helyett. Szigorúan pénzügyileg az sem érte volna meg mondjuk. A kiállást meg is csináltattam a töltőnek, aztán jött a járvány és az a minimális indokom is elillant a cserére.

(#996) plömplöm válasza D1Rect (#993) üzenetére


plömplöm
őstag

leírta-e már valaki azt, hogy ha pld ezt az autót nézzük, amit most 4.7milláért árulnak, és 7 éves, akkor sacc/kb évi egy millát értékvesztett? 70ezer km, csak az értékvesztés 100huf/km? rosszul számolok?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#997) pilóta válasza plömplöm (#996) üzenetére


pilóta
nagyúr

És most számold ki ugynazet egy újkorában hasoló árú és ilyen korú dízelre...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#998) stickermajom válasza pilóta (#997) üzenetére


stickermajom
addikt

Sőt, ha egy űrsikló újkori árát és roncsértékét hasonlítod hozzá, akkor még nagyobb meglepetés ér.

Az i3 (B) kategóriáján belül nem találsz 10+ milliós dízelt.

(#999) pilóta válasza stickermajom (#998) üzenetére


pilóta
nagyúr

Árkategóriáról beszéltem. De, találsz 10+ milliós dízelt. 30 milliósat is találsz. Annak még nagyobb az értékvesztése.
Csak azért írtam arra választ, mert ha van valami, ahol most határozott előnye van a villanynak, az pont a kicsi értékvesztés, szóval ezzel érvelni ellene nem túl bölcs...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1000) D1Rect válasza plömplöm (#996) üzenetére


D1Rect
félisten

Tök jó, ezt kell megvenni.

A cikkben szereplő autó még többet bukott az árából.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.