Hirdetés

2020. augusztus 8., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#801) ncc1701 válasza virkir (#800) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Ezt már írtam, a matek nem biztos, h jelenleg kiadja, de tudnak olyan büntető adókat tenni a füstösökre, h az lesz a drágább.

(#802) Noukoum


Noukoum
(addikt)

Na látom jönnek elő a minőségi tesztek, mint a kopasz videója. 1000 sebből vérzik az egész, de a sok birkának ez kell. Ezek után nem hinném hogy bárki komolyan fog titeket venni (már aki nem birka) mikor egy villanytémában amatőr egész életében benzin és dízelből élő személy amatőr tesztjét tartjátok forrásnak... Tök mindegy mi van a videóban, a lényeg a vége hát kétszer jobb a dízel ezt akarja hallani a magyar!!

Ez a pali mondta azt hogy az egész autó para kamu, mert inkább a hajózás a probléma. Nyilván a hajók fogják a co2-t a városban a kölyköd tüdejébe tolni.. Természetesen a sok birka azonnal elhitte a dolgot. Mert ezt akarta hallani. Hogy szar a villany, éljen a dízel.

Ez a pali mondta azt a sír új dízel előtt hogy nézd 0km-esen nem is okádja a füstöt, nincs itt gond uraim! Hát persze hogy a sok birka azonnal vette a lapot, a dízel nem is szennyez hát akkor minek az elektromos??

A nagy audi mérnök előadását nem akarja belinkelni még valaki, aki az alapos számításaiban elfelejtette azt az apró tényt hogy a benzin nem a benzinkúton keletkezik? Hát persze hogy a sok birka bekajálta, és 0-24-ben ezzel érvelt hogy nesze itt egy szakértő számítása...

Emberek komolyan. Nézzetek már magatokba. Gondolkozzatok. Nem olyan nehéz, de néha azt gondolom sokaknak az....

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#803) 8th válasza Noukoum (#802) üzenetére


8th
(őstag)

Igaz te write only módban nyomod fullban a kretént de azért leírom, hogy amíg konkrétan be nem tiltják addig én biztosan dízellel fogok járni. Ha autót cserélek a következő is dízel lesz. Az ország legritkábban lakott részén élek és 90%-ban lakott településen kívül használom így ballisztikus ívben rohadtul telibe szarom mennyit szennyez. Ez van. Akinek ez nem tetszik utaljon át ötmilliót a számlámra és megyek lecserélem valami villanyos fosra. Ja, nem ;]

mod: és részecskeszűrőm sincs bibibiii... :))

[ Szerkesztve ]

(#804) Noukoum válasza virkir (#800) üzenetére


Noukoum
(addikt)

5 másodperc volt megnézni hogy az alap zoé 7 859 000 Ft támogatásokkal itthon. És bizony bármilyen meglepő a 3,9m felett induló új clio fapadja nem olyan felszereltségű mint az alap zoé (ki gondolta volna) tehát mire felpimpeled hasonlóra már bőven 5-6 milliónál jársz. Dehogy jön ki a matek, áh dehogy :W

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#805) stickermajom válasza Noukoum (#804) üzenetére


stickermajom
(őstag)

Azt a támogatást számolod bele, ami 2000 autóra szólt és másfél nap alatt elfogyott?

(#806) Noukoum válasza 8th (#803) üzenetére


Noukoum
(addikt)

“hogy amíg konkrétan be nem tiltják addig én biztosan dízellel fogok járni. ”

Ezzel semmi baj nincs, befizeted a havi 50ezer forint adót és nyugodtan használhatod a dízelt. Azt a pénzt pedig lehet zöld energia előállítására fordítani vagy ha szükséges (kétlem) tovább növelni az elektronos autó támogatását. Mindenki jól jár, én is meg te is.
(Megnyugodhatsz kádár barakkjában még sokáig nem lesz egy ilyen intézkedés, pedig nagyon kéne)

Az ország legritkábban lakott részén élek és 90%-ban lakott településen kívül használom így ballisztikus ívben rohadtul telibe szarom mennyit szennyez.”

Stílus maga az ember. De nem kell érdekeljen, mint feljebb említettem. Ha kevés lesz az adó, majd növelik. És remélem más adó is lesz, mert látszik hogy téged egyáltalán nem érdekel semmi csak saját magad.

Ez van. Akinek ez nem tetszik utaljon át ötmilliót a számlámra és megyek lecserélem valami villanyos fosra. Ja, nem ;]
mod: és részecskeszűrőm sincs bibibiii... :))

Senki nem fog azért pénzt utalni neked mert buta vagy.
Nincs részecskeszűrőd? Ezen ki lepődött meg? Tudom hogy történelemből sem voltál kompetens, de azért elmondom hogy az őseink nem büszkék rád. Nagyon nem. Nem kell meglepődni miért tartunk ott ahol.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#807) Noukoum válasza stickermajom (#805) üzenetére


Noukoum
(addikt)

És mindenki megigényelte aki akarta. Tudod mennyi új villanyautót adnak el egy évben itthon? Kevesebbet mint gondolnád. Ráadásul amiket itt írnak egyesek, lehet jobb is ha nincs több. Adóztatni kéne a belsőégésűt, most lenne helye a pénznek amúgy is..

(Ez nem neked szól elsősorban) Kérlek ne írjatok ennyi marhaságot, mert lassan tényleg write only módban kell javítanom titeket. Nézzetek utána a dolgoknak, és utána írjatok. Ha meg trollkodni utálkozni akartok, akkor inkább ne is írjatok. Elhiszem hogy bektek a dízel a minden majd erre is lesz jó megoldás. Köszönöm.
Sajnálom a normális tanárokat, piszkosul nincs könnyű dolguk.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#808) plömplöm válasza stickermajom (#805) üzenetére


plömplöm
(őstag)

azt hát, mert amúgy a listaára 10.9milla

jaés a sokak által default-nak írt "Automata klímaberendezés előfűtés-hűtés funkcióval" minimum zen felszereltséget kér és +50ezerhuf, így 11.6 milla. persze ahol van rá 10.9, ott lesz 11.6 is :)

jaés2 érdemes megnézni az "OTTHONI TÖLTÉSI LEHETőSÉGEK" árakat is

jaés3 TÖLTÉSI IDő [0 - 100%] 3,7 kW töltőberendezés (egyfázisú, 16 A) 16 óra 10 perc

[ Szerkesztve ]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#809) 8th válasza Noukoum (#804) üzenetére


8th
(őstag)

Az a 7,85M az inkább 10.89M mivel jelenleg semmilyen villanyautóra nincs állami támogatás. Tehát egy alapfelszereltségű városi kisautóért csak mert zöldnek lenni jó dobjon ki az ember majd 11milliót? Viccelsz? Akkor hozzácsapok még hét kilót és veszek egy 0km-es új hibrid Toyota Camry-t (11,63M Ft) ami egy igen jó minőségű tágas gazdaságos autó nem egy nyomorult kis vacak. Ki az a hülye aki megveszi annyiért amikor az erősebbik motorral szerelt hibrid corolla a legmagasabb felszereltséggel is 1misivel olcsóbban is hazavihető annál a pöcs kis görkorcsolyánál? Ha megcsapod még egy raklap extrával akkor sem éri el a zoé árát. És te beszélsz matekról? Na ne röhögtess... :DDD :DDD :DDD

(#806) : Mire itt a belső égésű motorra büntetőadóztatás lesz engem már rég bekapáltak a földbe, tehát pont leszarom. Ez van.

[ Szerkesztve ]

(#810) Coyot válasza Noukoum (#807) üzenetére


Coyot
(őstag)

Te vagy még mindig write-only módban. Nem tudom ez valami villany mámor, vagy egyéb drog :DDD

Má' nem

(#811) ncc1701


ncc1701
(addikt)

Megyek a vatta új dízel mögött, és érzem a savanyú büdöst. Normális gondolkodású ember ma már tuti nem vesz dízelt újonnan.

(#812) ncc1701 válasza 8th (#809) üzenetére


ncc1701
(addikt)

5 év? Akkor lehetsz most vagy 75 éves, nem is értem, miért vezetsz ilyen idős korodban.

(#813) 8th válasza ncc1701 (#811) üzenetére


8th
(őstag)

Normális ember nem mondja meg ki normális és ki nem.

(#814) ncc1701 válasza 8th (#813) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Bocs, h megsértettelek. Kicsit nézz körbe, mennyit szennyezünk, és gondolkodj el, h jó irányba tart-e a világ. Nem kell nagy koponyának lenni, h kitalált, h kurvára ássuk a sírunkat.

(#815) bambano válasza Noukoum (#806) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

"Stílus maga az ember.": lásd #802. bagoly mondja verébnek.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#816) 8th válasza ncc1701 (#814) üzenetére


8th
(őstag)

Ez mennyire demagóg duma már istenem. :D Majd biztos azzal mentem meg a világot, hogy a már legyártott autóimat belököm a bontóba elrohanok gyorsan és veszek fel több millió hitelt, hogy bele tudjak ülni egy újabb szarba ami pont ugyanúgy környezetszennyező. Hát akkor jól van. Már indulok is. :D

(#817) morgyi válasza virkir (#800) üzenetére


morgyi
(veterán)

Egy nap alatt lezárták a pályázatot mert az eredetileg 1200 civil járműre és 240 taxira szánt 5 milliárdot meghaladták. Több mint 2000 járműre adták be az igényt, azt nem tudni hogy a civil és a taxi hogy aránylott ebben.
Tudtommal még ki se értesítettek senkit. Azért az túlzás hogy mindeki kapott támogatást aki akart.
Még pályázni sem pályázhatott mindenki aki akart. Egy nap után lezárták.

[ Szerkesztve ]

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#818) Füleske válasza morgyi (#817) üzenetére


Füleske
(őstag)

"Tudtommal még ki se értesítettek senkit."
Tudtommal meg már mindenki megkapta az okiratot. Az más kérdés hogy autót nem vehet még senki mert a kereskedők még nem regisztrálhattak a rendszerbe.
Pályázni mindenki pályázhatott abban az egy-másfél napban és aki tartalmilag és formailag megfelelt az tudtommal kapott okiratot. Viszont közel sem biztos hogy mindenki be is váltja.

(#819) morgyi válasza Füleske (#818) üzenetére


morgyi
(veterán)

Utoljára az említett másfél nap után olvastam róla. Azóta bevallom nem követtem.

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#820) Noukoum válasza Coyot (#810) üzenetére


Noukoum
(addikt)

3 hsz-t írtál csak azért mert szerinted rossz az hogy write only módban javítom ki mások tévedéseit, az nem zavar hogy 3 hsz-szel offoltál teljesen feleslegesen? Mint láthatod amúgy befejeztem aki megakarta érteni megértette, aki nem így járt.

Bejegyzés írójának pedig minden tiszteletem, mert ennyi rosszindulatú troll hsz után még szeretne a jövőben villanyautóról írni, én nagyon támogatom. Ha csak egy emberben megfordul emiatt az a gondolat hogy villanyautóra cserélje a hagyományost már megérte.
Mert ugye “nem hiszem hogy ennyitől bármi megváltozna” mondta 7,7 milliárd ember. Már az is rengeteget számít ha terjesszük az információt, így mindenkihez eljut legalább a gondolata. Magyarországon a környezetvédelem egy nagyon alulértékelt téma (mely nagyban köszönhető az előző rendszerben létrehozott társadalomnak..), többség sajnos egyáltalán nincs tisztában vele hogy mekkora bajban vagyunk...

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#821) ncc1701 válasza 8th (#816) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Csak rajtunk múlik. A politikusok nem fogják helyettünk megoldani a problémákat, mindenki rengeteget tehet egyénként egy élhetőbb jövőért. Ha más nem, a gyerekeid végett érdemes.

(#822) 8th válasza ncc1701 (#821) üzenetére


8th
(őstag)

Egy frászt. Ez elsősorban az ipari és gazdasági szereplőkön múlik és csak másodsorban rajtunk.

(#823) rgqjx válasza 8th (#822) üzenetére


rgqjx
(tag)

Az ipart és a gazdaságot is emberek vezetik. Más mentalitással, (pl nem mutogatással) talán hamarabb célt lehet érni. A szavazatoddal is tudsz választani a jövőképek közül.

[ Szerkesztve ]

(#824) ncc1701 válasza 8th (#822) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Ha nem veszed meg a sok felesleges kacatot, akkor bszhatja az ipar.

(#825) Coyot válasza Noukoum (#820) üzenetére


Coyot
(őstag)

Amit írsz nem valid, és van hogy nem tudom ezt elnézni, bocs érte. Legközelebb is le fogom írni. Ha neked megy a hülyeség ismétlése, nekem is mehet az egyet nem értés nemde?

És ha feltűnt erre sokan próbálták a figyelmed felhívni. Nade a vallási fanatikusokkal nehéz mit kezdeni ugye.

ncc1701
A felesleges kacatnak lehet értelmezni ilyen esetben egy teljesen szükségtelen és drága autó vásárlását? Vagy esetleg a még 10 évig használható autóm idő előtti cseréjét? Ez egyenértékű ám azzal mikor csak azért veszed az újat valamiből, mert az előző működő verzió már régi. De autó esetében nagyon könnyen megönigazolható minden döntés, lásd ezt a bejegyzést.
A villanyos témával pontosan ugyan ez e helyzet, ha +6 millió vagy +3 millióért nem vetted meg magandak a környezettudatosságot a sima autóhoz képest, ellenben ha a régi vasadat elhasználod rendesen abban sokkal több van. Hogy írta anno csikós? Kisebb a környezeti lábnyoma egy 10 éves 3 literes szívó benyás terepjárónak ha használtan veszem és használom még 5 évet, mintha veszek egy bármilyen új aujtót.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#826) ncc1701 válasza Coyot (#825) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Ne ragadj le az autónál. Ide tartozik az, aki évente vesz 2 telefont, mert megunta a "régit". Felesleges környezetszennyezés.

Amúgy meg attól függ, h mennyit használod. Ha évi 50ekm-t mész egy 3 litereres tizen éves szívóval, akkor valószinű zöldebb lecserélni. Viszont ha hobbi autó, amivel havonta mész, akkor nem az.

[ Szerkesztve ]

(#827) 8th válasza rgqjx (#823) üzenetére


8th
(őstag)

Ti végtelenül naivak vagytok, akár egy kisgyerek.

(#828) stickermajom válasza Noukoum (#820) üzenetére


stickermajom
(őstag)

Engem már csak egy valami érdekel: neked milyen autód van?

(#829) rgqjx válasza 8th (#827) üzenetére


rgqjx
(tag)

Csak egy példa a mondandómra. Szerintem azóta vannak a világon "zöld" pártok, mióta az emberekben felmerült az igény némi környezetvédelemre. Van ahol labdába sem rúgnak, van ahol még kormánykoalíció része is lehet. Mindez (mégha nem is tökéletesen) tükrözi a választók akaratát. Ha egy cégvezető olyan beállítottságú, akkor a profitcél mellett lehet az általa a környezetre gyakorolt hatást is számításba veszi.

Az ilyen színvonalú, személyeskedő stílusú hozzászólást kérlek tartsd meg a kedves családodnak, játszópajtásaidnak.

(#830) ncc1701


ncc1701
(addikt)

A kishitűség tán jobb?

(#831) 8th válasza rgqjx (#829) üzenetére


8th
(őstag)

"azóta vannak a világon "zöld" pártok, mióta az emberekben felmerült az igény némi környezetvédelemre."

Aki óvta a környezetét az a ződ pártok előtt is óvta, aki meg leszarja az most is leszarja. A zöld pártiság Európában lassan már szitokszó lesz. Mást ne mondjak nézzük már meg a bezzeg németeket hány évbe tellett az ő gazdasági lehetőségeikkel mire a szélenergiát fel tudták fejleszteni a jelenlegi szintre. A zöldeknek nem volt elég, hogy leálltak az atomerőműveik ők továbbra is nyomatták az atomenergia ellenes hisztériakeltést a médiában. Persze arról már nagyvonalúan hallgattak, hogy ezzel egyidőben vagy egy tucat kisebb nagyobb erőműben 24/7-ben égették a lignitet a környezetvédelem nevében és amibe bizonyíthatóan több ezer ember belehalt ez idő alatt és nem csak Németországban hanem a környező országokban is (igen, nálunk is) mert sajnos az a dzsuva ami egy szénerőműből kijön kurvára nem áll meg a határon. Mert a növekvő elektromos áram igényt ki kell szolgálni valahogy de az atomerőmű az rossz. Értem. Hiszed vagy sem a magam szintjén én is mindent megteszek és eddig is megtettem ami józan ésszel elvárható egy átlag európai embertől. Szelektíven gyűjtöttem itthon a szemetet már akkor amikor a térségi hulladékkezelő még magasról leszarta az egészet és összeborította a külön gyűjtött üveg és műanyag szemetet a háztartásival. Én már 15éve is átjártam a szomszéd településen lévő szelektív hulladékgyűjtőhöz bedobálni. Ott mentem el "előtte" minden nap munkába menet, két utcával kellett előbb lefordulni. Belefért. Felhagytam itthon a vegyes tüzeléssel és átálltam földgázra. A földgáz nem csak tisztább de az elmebeteg tüzelő árak miatt mára már olcsóbb is. Telefonom és az egyéb kütyüjeim nem cserélgetem évente. Akkor cserélem le ha elromlik vagy használhatatlanná válik nem akkor amikor kijön egy újabb modell és az épp jobban tetszene. Nem vásárolok össze minden szart amit meglátok így ketten olyan kevés szemetet termelünk, hogy csak minden második héten rakom ki a háztartási kukát jellemzően akkor sincs megtömve. A szelektívet meg havonta 1x. Gyűjtöm a csapadékvizet azzal locsolom a füvet de azzal mosok kocsit is itthon. Nem röpködök fapadossal csak mert olcsó. Attól meg, hogy egy tizenhét éves dízellel járok még nem kell keresztre feszíteni mert kilencvennél ~1800-as fordulaton ebből sem jön ki több szar mint egy pár éves autóból az is kizárólag csak városon kívül mivel csak ott használom. Ugyanis csak akkor ülök autóba ha mennem kell valahová mert amúgy helyben mindenhová bringával járok (posta, bolt, doki, stb...) vagy néhanap beröffentem az eladhatatlan 1.4 benzines f astrámat és elmegyek azzal legalább mozog néha az is egy kicsit. Ha a fővárosban élnék és ott füstölnék az emberek orra alá egy dízellel megérteném a hisztit így viszont csak röhögök rajta. Mert az én szemszögemből ez nem kicsit röhejes.

"Ha egy cégvezető olyan beállítottságú, akkor a profitcél mellett lehet az általa a környezetre gyakorolt hatást is számításba veszi."

Ja, mind számításba veszi. És mivel a számok nem hazudnak szépen a háttérbe szorítja a beállítottságát mert mint mindenki más ő is a profitért dolgozik. Ez van, így megy ez.

Tetszik vagy sem, ha fejre állsz akkor sem tudsz nagy csodát elérni. Amíg a világ elmaradottabb részén szó szerint hegy méretű szemétkupacok nőnek ki a földből (és amit egyébként lelkiismeret furdalás nélkül beledózerolnak az tengerbe) mert a nyugati világ polgárainak minden évben új kütyü meg apám fasza kell és lassan kínából rendelik már a budipapírt is addig nagyjából baszhatod az egészet. Rokonék a kilencvenes évek derekán települtek ki de már amerikaibbak lettek az amerikaiaknál. Két három évente lecserélik a háztartási nagy gépeiket hűtő mosógép szárítógép konyhablokk központi légkondi de nem azért mert elromlik. Frászt, kijött a jobb az újabb modell és az kell. Az autóikat ugyanúgy cserélgetik. iphone macbook ipad stb. ahogy jön ki az új azonnal. És nem csak ők ilyen kretének a középosztályból rengetegen pontosan ugyan ezt csinálják. Megtehetik. Felfoghatatlan mennyiségű szemetet termelnek csak ők. És ott van még az ipari környezetszennyezés is ami hasonló mértékű probléma, az is olyan szerteágazó, hogy egy külön bejegyzést érdemelne.

Elárulok egy titkot. Attól, hogy holnap 8:00-tól varázsütésre a világ összes autóját elektromosra cserélnénk nem változna semmi. A levegő lenne minimálisan tisztább de az sem sokkal.

[ Szerkesztve ]

(#832) bambano


bambano
(titán)
LOGOUT blog

[link] vajon ha egy gyár nem tud benzines meg dízel motort tervezni, akkor villanyt tud?

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#833) E.Kaufmann válasza bambano (#832) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Szerintem már lenyugodhatnál. Vettük, a villanyautó szar, a BMW-é meg pláne, nem kell több G Astra igazolás már, köszönjük.
PS:
Amúgy már milyen rossz, hogy a mi környékünkre egy ilyen gagyi autógyár jön, nem pedig egy Opel :P

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#834) Noukoum válasza E.Kaufmann (#833) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Hagyd biztosan témában van mikor egy szögegyszerű technikáról ilyet kérdez. :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#835) morgyi válasza bambano (#832) üzenetére


morgyi
(veterán)

Jóval egyszerűbb a villanymotor. Én még azt is meg merném kockáztatni, hogy eszük ágában sincs villanymotort tervezni... Hülyék lennének nekiállni.

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#836) Paul64 válasza morgyi (#835) üzenetére


Paul64
(csendes tag)

Így van. Az autógyárak mással terveztetik és gyártatják az alkatrészelet. Elektromos cuccokat pl. a Bosch-al, Continental-al, Valeo-val.

(#837) Füleske válasza bambano (#832) üzenetére


Füleske
(őstag)

(#838) ncc1701 válasza bambano (#832) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Nem gyártanak, hanem megveszik készen a cuccot.

(#839) moha21


moha21
(addikt)

Bárcsak ilyen egyszerű lenne.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#840) E.Kaufmann válasza Paul64 (#836) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Nem akarok pacit adni senki alá, de csak a jegyzőkönyv kedvéért írom, láttam BMW-s videót, amin motort tekercseltetnek és akksit csomagoltatnak BMW-s szakik robotokkal.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#841) bambano válasza E.Kaufmann (#840) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

ablakmosóhoz? :P

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#842) E.Kaufmann válasza bambano (#841) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Jaja, bérgyártásban G Astrához, de szigorú titoktartás mellett, nehogy bambanő megtudja ;]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#843) Paul64 válasza E.Kaufmann (#840) üzenetére


Paul64
(csendes tag)

Legyen igazad. Bár már jártam a mindháromnál, mert beszállítóik vagyunk. Egy reklám videóban nyilván nem az fog szerepelni, hogy megterveztettük a Bosch-al, leteszteltük a saját laborunkban és legyártatjuk a Continental Automotive Hungary Kft-vel. Az, hogy melyik gyár honnét vásárol az nem publikus. Hozzáteszem még, hogy ettől még nem lesz rosszabb a minősége azoknak a termékeknek.

[ Szerkesztve ]

(#844) ncc1701 válasza Paul64 (#843) üzenetére


ncc1701
(addikt)

A legtöbb nagy autógyártó kb összeszerelő cég. Beszállítóktól vásárolnak.

(#845) Paul64 válasza ncc1701 (#844) üzenetére


Paul64
(csendes tag)

Erre céloztam az előbb.

(#846) Donki Hóte válasza Noukoum (#807) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Adóztatni kéne a belsőégésűt, most lenne helye a pénznek amúgy is..

Jó gondolat, ha a villanyautó versenyképtelen, akkor adóztassuk meg a konkurenciát, mindjárt versenyképes lesz :W

Csak éppen az a rossz hírem, hogy már jelenleg is agyonadóztatják a belsőégésű motoros autókat, mert pl. 100 km-re való (6 liter) benzin és a gázolaj árában kb. 720 Ft jövedéki adó, kb. 510 Ft ÁFA és kb. 50 Ft egyéb illeték és adójellegű sarc van.

Ez már önmagában kb. annyi, mint amennyit a villanyautósok mindösszesen fizetnek 100 km-re eső villanyáramért :(

Elfogadom, hogy legyen valamennyi versenyelőnye az új technikának (hiszen minden új technikát támogatni kell), de hogy a régit még jobban adóztassák, mint eddig, annak már közgazdaságilag sincs értelme (mert inflációt gerjesztene).

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#847) E.Kaufmann válasza Donki Hóte (#846) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Egyetértünk, nagyjából. A sima közlekedőedényeket nem kéne még jobban megterhelni, átlag magyarnak így is drága. Én valami hasznos teher/teljesítmény alapján adóztatnék, aki kicsi kocsit vesz kis családnak, vagy nagyobb buszt nagycsaládnak (igaz arra van most kedvezmény), azok ne fizessenek többet, mint eddig, sőt. Az indokolatlan bálnák meg fizessenek. Max vegye a vállalkozás nevére és termelje ki a vállalkozás, ha valakinek sok a dolga szerte az országban és kipárnázott bálnával közlekedne.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#848) ncc1701 válasza Donki Hóte (#846) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Nem a versenyképesség a cél, hanem a fenntarthatóság. A legpesszimistább becslések szerint is, amiben benne van a bányászat, és az előállítás, és az utólagos hasznosítás is, egy elektromos autú fele annyira környezetet szennyező az élettartama alatt, mint egy füstös.
Ha belegondolsz, elég beteg dolog, h bp-en van szinte minden jó melóhely, és van, aki 100km távolságról ingázik be. Ha ez megszűnne, akkor a munkahelyeknek muszáj lenne közelebb költözni a munkaerőhöz, így kevésbé szennyeznénk a környezetet ingázással.

(#849) stickermajom válasza E.Kaufmann (#847) üzenetére


stickermajom
(őstag)

Amúgy jelenleg is pont így néz ki a rendszer: a nagyobb teljesítményű autó több teljesítményadót fizet, a drágább KGFB miatt több biztosítási adót építenek be a díjába, a magasabb fogyasztás miatt pedig a rá eső üzemanyagból is több adóbevétel származik, mint egy 1 literes TSI-ből. És adóoptimalizálás miatt az igazi nagyágyúk már így is cég néven vannak lízingelve (helló Miesbachi rendszámú autósok!).

Kivéve ugye a zöldrendszámos adóelkerülő bálnákat. :U

(#850) E.Kaufmann válasza stickermajom (#849) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Nem elég jó a rendszer, még mindig sok a bálna az utakon :DDD, valamint megnézve a gépjárműadó táblázatot, a régi bálnákat is adóztassák ugyanúgy, sőt, jobban, mert ahogy nézem, minél régebbi a kocsi, annál kevesebbet kell fizetni:
a gyártási évben és az azután következő 3 naptári évben: 345 Ft/kilowatt
a gyártás évét követő 4-7. naptári évben: 300 Ft/kilowatt
a gyártás évét követő 8-11. naptári évben: 230 Ft/kilowatt
a gyártás évét követő 12-15. naptári évben: 185 Ft/kilowatt
a gyártás évét követő 16. naptári évben, valamint az azt követő naptári években: 140 Ft/kilowatt, valamint a hasznos teher/ max utasszám nincs benne a képletben.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.