Hirdetés

2020. augusztus 3., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#901) pilóta válasza stickermajom (#895) üzenetére


pilóta
(veterán)

Nem tudom, hogy te milyen akksikat láttál 10 éve, de a mostaniak minimum dupláját tudják kapacitásban és tizedét árban. Szerintem ez kb. olyan szintű drasztikus fejlődés, amire nem sok példa van a történelemben. Az infrastruktúra ennél még drasztikusabban fejlődött, mind a töltőpontok száma, mind a töltés sebessége terén. Én nem látom, hogy miért ne mehetne ez tovább a következő 10 évben is. Nem látok a jövőbe, de ha tippelnem kellene, akkor addigra 20-30 dollár/kwh akksi árak, dupla kapacitásal, és a mostaninál 20-30x több töltőpont a minimum...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#902) ncc1701 válasza nevemfel (#897) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Nem véletlen akarják a lítiumot mással kiváltani.

(#903) nevemfel válasza ncc1701 (#902) üzenetére


nevemfel
(tag)

Igen, nagyon akarják, méghozzá régóta. És nem is a lítium a legszűkebb erőforrás, hanem a kobalt. Is.

[link]

Bob Sugar keres a másik vonalon, ő frankón lelkesedne.

(#904) dabadab válasza nevemfel (#900) üzenetére


dabadab
(titán)

Az akkupakban egészen konkrétan mi az, ami komplikált? Van benne egy rakat cella meg köztük hűtőcsövek, faékegyszerűségű az egész nulla mozgó alkatrésszel.

DRM is theft

(#905) stickermajom válasza pilóta (#901) üzenetére


stickermajom
(őstag)

3000mAh körüli 18650-et már 2010-ben is láttam, szóval inkább ilyen 20-30% kapacitásnövekedésről beszélnék magabiztosan.
Szóval ja, az átütő technológiai fejlődés még várat magára az akkuk terén, nem véletlenül kutatja mindenki gőzerővel.

"Nem látok a jövőbe, de ha tippelnem kellene, akkor addigra 20-30 dollár/kwh akksi árak"
Ez egy rendkívül véges nyersanyagra alapuló technológiánál elég optimista tipp.

(#906) pilóta válasza stickermajom (#905) üzenetére


pilóta
(veterán)

Mármint milyen véges nyersanyagra gondolsz? Egyrészt van lítium bőven, másrészt meg le is lehet váltani mással, ha mégse. (Az olaj is elfogyott már vagy 20 éve, legelább is a hetvenes évek óta az volt mindenhol, hogy még 30 évre van elég, aztán most 50 év múltán is 30 évre van még...)
Kobaltból meg egyre kevesebb kell bele, a Tesla is ezen ügyködik, hogy ne is kelljen, de alig használ már. Például ez is drasztikusat fejlődött a 10 évvel ezelőttihez képest...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#907) Kapanyél


Kapanyél
(őstag)

Nekem a kormányfűtés hiányzik belőle, de még így is hajlok erre, mint az e-Golfra.
Igaz, a legolcsóbb Model S-ek már elérhető ársávba kerültek, így most megint nagy a dilemma. :)
Jó írás, teljesen egyet értek vele, sok örömöt a kis méregzsákban! :)

(#908) stickermajom válasza pilóta (#906) üzenetére


stickermajom
(őstag)

"Egyrészt van lítium bőven, másrészt meg le is lehet váltani mással, ha mégse."

Igen, ha ilyen egyszerűen fogjuk fel a világot, akkor azon a szemüvegen keresztül valóban hatalmasat fejlődött az akku technológia. Egy valami biztos: Musk zseniális üzletember és PR-os.

(#909) Noukoum válasza stickermajom (#905) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Bmw i3
e-golf
id-3

Nincs a töltőhálózatban jelentős fejlődés, végülis konkrétan a semmiből lett az ami most van..

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#910) stickermajom válasza Noukoum (#909) üzenetére


stickermajom
(őstag)

Töltőhálózatokról mondjuk pont nem beszéltem, de sebaj.
Tőled még mindig várom az autód típusát, nagyon kíváncsi vagyok. (Három a magyar igazság, hátha most válaszolsz rá.)

(#911) 8th válasza stickermajom (#910) üzenetére


8th
(őstag)

Nem fog. :D

(#912) bambano válasza pilóta (#901) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

jaja, hiszen ha nulla gyorstöltőd van a bázisévben, következő évre lesz 3, akkor az végtelen bővülés. ha ezekután a báziséved 3, következő évre lesz 6, az 100%, elsöprő növekedés még mindig.
ha jól olvasom a neted, akkor az i3 mostani verziója 42.2KWh-s akkupakkal érkezik. [link] eszerint ennyi energia kevesebb, mint 4 liter benzinben van. 4 liter benzin nagyjából 3 kiló.

az akkupakk tömegéről sajnos csak 2012-es adatot találtam, 94Wh/kg. A teslában 750 kilós akkupakk van... az i3 42KWh-ja is lehet vagy 450 kilós.

tehát nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy az akkumulátorok előtt még jelentős fejlődési lehetőség van. az, hogy brutális százalékokat javulnak, csak annyit jelent, hogy gagyi a viszonyítási alap.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#913) pilóta válasza bambano (#912) üzenetére


pilóta
(veterán)

Nyilván volt honnan fejlődni. De a feljődés nem áll meg a következő 10 évben, ebben szinte biztos vagyok :D
Sőt, mivel kezdenek ébredni a többiek is, pár nagyságrenddel több lóvét beleölve, mint eddig, inkább gyorsulást várok...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#914) Noukoum válasza stickermajom (#910) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Hiába kérdezed, úgysem fogom megmondani. Már megtettem volna, ha itt publikus lenne a profilomon is megjelenne.
Ugyanis teljesen mindegy hogy valaki benzinnel dízellel villannyal hibriddel biciklivel gyalog jár, a tények attól még tények maradnak. És nekem nem szokásom a tényeket a szubjektív véleményemmel keverni, mint itt sokaknak.

Mert már megint kaptuk egy számot (20-30%) hasraütésszerűen, aztán kiderül hogy tényleg van ahol ennyi a fejlődés, ott ahol a legkevesebbet fejlődőtt az aksi méret. (Pl tesla ahol már indulásnál “nagy” volt.)
Ugyanis a standard az a duplázódás, vagy annál több. De legalább kilőttünk még egy marhaságot hogy miért szar a villanyautó.(Mondjuk ahhoz meg is kéne érteni a dolgokat, khm)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#915) stickermajom válasza Noukoum (#914) üzenetére


stickermajom
(őstag)

Pedig érdekes lett volna, mert a kommentjeidből süt a szubjektivitás (nem véletlenül hozták fel páran a write-only módot), így érdekelt volna, hogy saját tapasztalat miatt éled át ezt ennyire, vagy csak egy álmodozó fotelzöld vagy.

A duplázódásra nem jött amúgy a forrás link, ha már nekem ezt róvod fel problémaként. De igazából méretről szó nem volt, csak kapacitásról.

[ Szerkesztve ]

(#916) Donki Hóte válasza pilóta (#901) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Nem tudom, hogy te milyen akksikat láttál 10 éve, de a mostaniak minimum dupláját tudják kapacitásban és tizedét árban.

Hát ha ennyire nem is javult a helyzet, de tény, hogy csökkennek az akku árak és nő a kapacitás.

Szinte napra pontosan 3 éve kb. ugyanannyiért vettem 3400 mAh kapacitású 18650-es akkukat, mint amennyiért ma 4000 mAh kapacitású 21700-as akkukat kapok (21700-as akkuk vannak a Teslákban).

3 éves rendelés 18650-es akkukból

GearBesten 21700-as akku

Szóval 3 év alatt volt egy 30 %-os javulás az ár/kapacitás arányban, meg csökkent valamelyest a feltöltéshez szükséges idő is, de ennél sokkal drasztikusabb javulásra lenne szükség.

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#917) pilóta válasza Donki Hóte (#916) üzenetére


pilóta
(veterán)

A 3 év alatt 30%, az 10 év alatt több, mint dupla, csak szólok. :DDD
Szerintem ennél drasztikusabbat ne várjunk, elég drasztikus ez már így is...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#918) bambano válasza pilóta (#913) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

a csökkenő hozam elve megvan?

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#919) pilóta válasza bambano (#918) üzenetére


pilóta
(veterán)

Megvan. Kérdés, hogy ez mikor következik be. Szvsz annyira az elején vagyunk, hogy még sokáig a gyorsuló fázis lesz.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#920) bambano válasza pilóta (#919) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

már rég bekövetkezett.
egyébként a dízel motor is ennek köszönheti kitaszított létét.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#921) Noukoum válasza stickermajom (#915) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Biztosan én vagyok szubjektív, mikor itt büfögtök össze vissza mint a tipikus benzinvérűek. Értelmes érv nélkül természetesen. Tudom hogy nehéz olyannal beszélgetni aki picit benne van a témában, az átlagjózskát sokkal könnyebb félrevezetni a tévhitekkel..

”szóval inkább ilyen 20-30% kapacitásnövekedésről beszélnék magabiztosan.”

Akkor ezt biztosan nem te írtad :)
Ott linkeltem, nem jött forrás link? Neked is ez volt az utolsó válaszom, nem az a baj hogy nem értesz hozzá hanem azt hiszed hogy igen.
Akit érdekel a téma inkább menjen facebook csoportokba, ott kiszűrik a trollokat.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#922) stickermajom válasza Noukoum (#921) üzenetére


stickermajom
(őstag)

"Akit érdekel a téma inkább menjen facebook csoportokba, ott kiszűrik a trollokat."

Ezzel feltetted az i-re a pontot. :DDD Zseniális.

Btw, kettő darab Wiki és egy villanyautok.com linket látok tőled 3 autótípusról. Hogy ezzel mit akartál alátámaszni azt elfelejtetted hozzátenni.

[ Szerkesztve ]

(#923) pilóta válasza bambano (#920) üzenetére


pilóta
(veterán)

Mármint mi következett be? Mit akarsz mondani? Hogy vége, az akku technológia elérte a csúcsát, nincs hová tovább? Több töltőoszlop nem épül már sehol soha? Kifejtenéd?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#924) bambano válasza pilóta (#923) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

"Hogy vége, az akku technológia elérte a csúcsát, nincs hová tovább?": ezt így nem mondom, de azt igen, hogy hiába kezdenek el most egyre többet költeni akksi kutatásra, lassulni fog a fejlődés, és eljutnak arra a szintre, ahol már nem lesz annyi pénz, amitől érdemben javulni fog a cucc. gazdaságtalanná válik a fejlesztés. én nem hiszek benne, hogy a mostani szintről még robbanásszerű előrelépés lesz.

vagyis a belsőégésű motor energiasűrűségben mindig verni fogja a villanyt, és azt is gondolom, hogy nem kevéssel.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#925) pilóta válasza bambano (#924) üzenetére


pilóta
(veterán)

Az energiasűrűség nyilván nem fogja elérni a benzinét soha, de azért nem ilyen fekete-fehér a dolog. Például a benzin energiasűrűsége se fogja elérni sose a plutóniumét, mégse akarunk atomhajtású autót. Az üzemanyagtartály mérete egy dolog, de ott van az egész hajtáslánc mérete/súlya is. Azért egy villanymotor töredéke egy dízelmotornak méretben és súlyban is, aztán nincs váltó, kipufogó stb., szóval van ott még mozgástér bőven.
Ha sikerülne megduplázni a súly/kwh arányt, és az ára is még feleződik a mostanitól, (ami szvsz egyáltalán nem lehetetlen, sőt) már elég is lenne, hogy lenyomja a belsőégésűt. Ha tud valós 500 km-t (20-80% merítés között), a mostani ár feléért, akkor árban már versenyképes, fenntartásban meg sokkal jobb.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#926) stickermajom válasza pilóta (#925) üzenetére


stickermajom
(őstag)

"Ha sikerülne megduplázni a súly/kwh arányt, és az ára is még feleződik a mostanitól, (ami szvsz egyáltalán nem lehetetlen, sőt) már elég is lenne, hogy lenyomja a belsőégésűt. "

:K

Viszont egyelőre nem látszik, hogy a Li-ion technológia képes lesz erre. Ami persze nem gond, de épp ezért tűnik erősnek az a 2030-as határidő, amiből a beszélgetés kiindult.

(#927) Donki Hóte válasza Noukoum (#921) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

mikor itt büfögtök össze vissza mint a tipikus benzinvérűek.

Elég régóta figyelem az akkuipar fejlődését, mert elég sok elektromos eszközben használok akkukat. Tehát érdekelt vagyok a fejlődésben, ami látható is.

Csak éppen ez a fejlődés eléggé lassú ütemű, ha ilyen tempóban fejlődik (10 év kell az egy egységnyi pénzre jutó kapacitás duplázódásához), akkor 50 év múlva lesznek ott, hogy autót hajtsanak. Nekem zseblámpába, meg drónba kiváló lesz 10 év múlva már az akku, de autó hajtáshoz (buszról, kamionról nem is beszélve) kell még 50 évnyi fejlesztés :(

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#928) bambano válasza pilóta (#925) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

hát ja, például a v6-os 3.2-es motor lehet vagy 180 kiló, ehhez képest a 750 kilós akkupakkal induló elektromos hajtáslánc töredék... az i3-ban is lehet vagy 450 kiló az akkupakk, sajnos nem találtam konkrét számot, csak fajlagos kapacitást és felszoroztam.

oh wait.

minden további nélkül tud ma is 500 kilométert, ha beleraktál egy másfél tonnás akkupakkot a szekérbe. jaaa, hogy másfél tonna több, mint egy benzines középkategóriás autó tömege 5 emberrel + csomagokkal? hát igen, töredéke.

jól láthatóan bele kellett hergelni az embereket a belsőégésűek elleni hisztériába + rommá adóztatni azokat, hogy a villanyosokra bárki rá is nézzen.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#929) pilóta válasza stickermajom (#926) üzenetére


pilóta
(veterán)

De miért nem látszik?
Ha csak a Tesláét nézzük, akkor ennél több is látszik. Aztán ott vannak még a szilárdtest akkuk meg még jópár fejlesztés megy párhuzamosan. Kizárt, hogy bármelyik is bejönne? Amibe ennyi pénzt ölnek, abból lesz valami.
Mint a csíkszélesség a chipgyártásnál. Már sokadik olyan méretnél tartanak, ami már elméletileg sem volt lehetséges, aztán mindig kiderül, hogy mégis (asszem a 130 nm-re hallottam először ezt 2000 körül...)

Aki él és nem boldog, az téved!

(#930) bambano válasza Noukoum (#921) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

én nem érzem magam tipikus benzinvérűnek... benzinvérűnek igen.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#931) bambano válasza pilóta (#929) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

ha az intelt kérdezed, tényleg lehetetlen :P :P

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#932) pilóta válasza bambano (#928) üzenetére


pilóta
(veterán)

Direkt csinálod ezt amúgy? Szólj, mert akkor nem zavarlak tovább...
Hány kilós egy V6-os 3.2-es hajtáslánc? Tehát számoljuk bele a motort a váltót, a kipufogót, egyéb sallangokat. Mindjárt nem 180 kiló lesz az.
Persze még így is kevesebb, mint az akkupakk, de pont arról beszéltem, hogy most még nem, de 10 éven belül meg de. Ha lefelezed a 750 kilós akkupakkot akkor is sokkal nehezebb? Ugye, hogy ugye? Ha még az árát is lefelezed, akkor meg még ugye, hogy ugyébb.
Most nem versenyképes a villanyos, de már nincs messze tőle egyáltalán. 10 év múlva nincs olyan isten, hogy jobban megérje egy belsőégésű...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#933) bambano válasza pilóta (#932) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

persze, számoljuk.
legyen mondjuk a motor, meg a vele egybeépített váltó 180 kiló. ehhez jön még a kipufogórendszer, katalizátorok, lehet vagy 30 kiló.
a differenciálművet, féltengelyeket, stb. nem számolom, mert az a villanyautóban is van.

tehát nagyságrendileg 210 kiló cucc van egy füstös hajtásában, ami a villanyban nincs, cserébe a villanyosban csak az akksi 450-750 kiló, a motorokat most gavallér módon elhanyagoltam.

így van 240-540 kiló tömegelőnye a füstösnek.

10 év múlva azért fogja jobban megérni a villany, mert mesterségesen, szabályozókkal ki fogják kényszeríteni. de mindegy, mert a régi autóm 10 év múlva veterán lesz, a mostani meg elég fiatal lesz ahhoz, hogy simán járjak vele. a kulombot meg hajkurásszák a hipszter nemnormálisok.

szerk: és ezt lehet még fokozni, mert ha azt a passzátot vesszük, amivel a nepperék hazajöttek, akkor az könnyebb motor, nagyobb tömegelőny, miközben úgy van sokszáz kiló előnye a tömegnél, hogy nem 130-180 kilométeres hatótávja van, hanem 1000+.

[ Szerkesztve ]

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#934) nevemfel válasza pilóta (#932) üzenetére


nevemfel
(tag)

Persze még így is kevesebb, mint az akkupakk, de pont arról beszéltem, hogy most még nem, de 10 éven belül meg de.

És 2015-ben mindenki repülő autókkal fog járni. Miért ne? Hiszen filmet is forgattak róla, és a repülés is fejlődik töretlenül. Pont úgy, és olyan gyorsan, ahogyan azt politikusok, és a Hollywoodi értelmiség akarják.

Bob Sugar keres a másik vonalon, ő frankón lelkesedne.

(#935) Donki Hóte válasza pilóta (#929) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Aztán ott vannak még a szilárdtest akkuk meg még jópár fejlesztés megy párhuzamosan. Kizárt, hogy bármelyik is bejönne?

Az egyik olvtárs aláírásában olvastam, hogy a tegnap elmúlt, a holnap még nem jött el, arra lehet építeni, ami ma van.

Ez bizony teljesen igaz, mert lehet hogy pozitív fejleményként a gőzerővel folyó fejlesztések célt érnek, de negatív fejleményként pl. az is bekövetkezhet, hogy valamelyik fontos fém egyszerűen eltűnik a piacról.

Lehet, hogy Trömp tata addig baxogtatja Kínát, amíg azok inkább precíziós ballisztikus rakétákat építenek a ritkaföldfémeik felhasználásával és nem adják el a Teslának. Mindjárt a tízszeresére drágul az akku és kenhetjük a hajunkra a fejlesztéseinket :(

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#936) nevemfel válasza pilóta (#906) üzenetére


nevemfel
(tag)

Kobaltból meg egyre kevesebb kell bele, a Tesla is ezen ügyködik, hogy ne is kelljen, de alig használ már. Például ez is drasztikusat fejlődött a 10 évvel ezelőttihez képest...

A Tesla valószínűleg LFP (LiFePo4) akksit fog használni a Model 3-ban, ez az az "új" akksi, amibe nem kell kobalt. A hátránya, hogy az energiasűrűsége alacsonyabb, mint a NCA (LiNiCoAlO2). Szóval nincs kobalt, viszont ez az akksi valószínűleg vagy nehezebb lesz, vagy kisebb lesz a tárkapacitása.

A jövőt én sem látom, de egyre több technológiai akadályt vélek felfedezni ahhoz, hogy bízzak abban, hogy a fejlődés töretlen lesz.

Ami az alternatív akkutechnológiákat illeti, a lítiumakku a hetvenes években lett kikísérletezve, az első, boltokban kapható lítium akkus eszköz 1991-ben jelent meg a piacon. Negyven év eltelt, és most értük oda, ahol állunk. Egyelőre semmi ilyesmit nem látni más technológiákkal. Sokféléről érkezik hír, de konkrét alkalmazás nem látható.

[ Szerkesztve ]

Bob Sugar keres a másik vonalon, ő frankón lelkesedne.

(#937) morgyi válasza nevemfel (#936) üzenetére


morgyi
(veterán)

Ráadásul valami laborban minden évben felfedezik a csodaakkut, ami bio cuccból előállïtható. Az energiacella már kézzel fogható dolog volt, mégsem lett belőle semmi. Ahogy az évenkénti csodaakksikból se

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#938) Mr K


Mr K
(tag)

Global EV Outlook 2019 (hosszú(!), angol) Szerintem alapvetően nyomasztó, de végszükség esetén ki lehet belőle mazsolázni pozitív dolgokat is. ;]

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#939) pilóta válasza nevemfel (#936) üzenetére


pilóta
(veterán)

Pozitívabb hozzáállást vártam azért egy alapvetően tech topicban kocka népektől a technológiai fejlődéssel kapcsolatban :D

Ha megnézzük, hogy a technológia fejlődése milyen szinten felgyorsult, akkor szerintem elképzelhetetlen, hogy ne legyen további fejlődés. Én inkább további gyorsulásra számítok, nem leállásra.
A történelmet végignézve, hogy először évezredenként történt valami előrelépés, aztán párszáz évente, aztán hogyan gyorsult be a XIX-XX. századra, és most a XXI. elejére még jobban, akkor nekem valahogy nem az jön le, hogy itt a vége, már nincs tovább, hanem inkább az, hogy tovább gyorsul, és hogy mi lesz itt 10-20 év múlva, el sem tudjuk képzelni. Például ha 1980-ban azt mondják, hogy a zsebedben hordasz majd egy olyan számítógépet, ami gyorsabb, mint az akkor a világ összes számítógépe együtt, és nem kell hozzá egy atomerőmű, hanem akksiról elmegy két napot és még filmet is nézhetsz rajta, akkor nem sokan adtak volna egy huncut fillért sem, hogy ez így lesz, aztán lámcsak...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#940) moha21 válasza pilóta (#901) üzenetére


moha21
(addikt)

Tényleg, akkor nézd meg a atomenergia energiasuruseget :))

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#941) Donki Hóte válasza pilóta (#939) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Minden dolog addig fejlődik, ameddig van benne fejlődési potenciál.

Hogy a nickneved kapcsán említsem, ha a repülés úgy fejlődött volna 1980 után, mint ahogyan 1950 és 1980 között fejlődött, akkor ma 60 perc alatt repülne át egy repülő Londonból New Yorkba.

Ezzel szemben visszafejlődés van, az 80-as évek 3 órás repülőútjával szemben ma a leggyorsabb repülő 5 óra alatt ér át.

Könnyen lehet, hogy a ma ismert akkutechnológiában már nincs érdemi fejlesztési potenciál, amíg nem találnak egy új technológiát, addig csak a nyűglődés van.

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#942) moha21 válasza pilóta (#925) üzenetére


moha21
(addikt)

Miért ne akarnánk? Ha meg tudnánk valósítani gazdaságosan és biztonságosan nem merülne fel több kérdés. Vagy mégis, talán az, hogy hogyan utazunk x fenyevet :))

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#943) pilóta válasza Donki Hóte (#941) üzenetére


pilóta
(veterán)

Sokféle fejlődés van. A repülés is nagyon sokat fejlődött, még ha sebességben nem is. Hatékonyságban ég és föld. Megnézed pl. hogy mennyibe került egy repülőjegy tetszőleges járatra 1980-ban és most, akkor azért valami csak történt :D

Aki él és nem boldog, az téved!

(#944) Donki Hóte válasza pilóta (#943) üzenetére


Donki Hóte
(addikt)

Repülőjegy árát kérlek, hogy ne emlegesd, a bicska kinyílik a zsebemben, ha azt látom, hogy a tejtermékeket és a kenyeret 18 % ÁFA terheli, a repülőjegyek ára pedig ÁFA mentes.

Így könnyű olcsónak lenni :W

A magyar futball válogatott meccseit nézni, az olyan, mintha századszor is megnéznéd a Titanic című filmet, bízva benne, hogy most végre nem fog elsüllyedni a hajó.

(#945) Noukoum válasza moha21 (#942) üzenetére


Noukoum
(addikt)

Lehet hogy akarunk (?) kérdés mennyire reális ez?
A villanyautózásnak pont ez a szépsége, ez nem csak a jövő hanem a jelen is.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#946) moha21 válasza pilóta (#943) üzenetére


moha21
(addikt)

Villanyauto is van ám egy ideje az is sokat fejlődött nem?

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#947) pilóta válasza Donki Hóte (#944) üzenetére


pilóta
(veterán)

De emlegetem, mert 1980-ban sem volt rajta ÁFA, szóval így még inkább összehasonlítható.
A felhasznált anyagok, a hajtóművek hatékonysága, a személyzet létszáma, a földi karbantartás egyszerűsége stb. mind mind hozzájárul ehhez, de ez mind része a fejlődésnek, és így lett tizede a költség. Ha ez nem fejlődés, akkor nem tudom, hogy mi az.
Például ha a Tesla kihozna egy Model3-at, ami pont ugyanolyan hatótávú, méretű, minőségű stb, de 10000 $-os áron haszonnal tudná adni, akkor az nem lenne fejlődés? Hát már hogy a gyufába ne lenne...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#948) Mr K válasza pilóta (#939) üzenetére


Mr K
(tag)

Sajnos a pozitív hozzáállásnak mindig keresztbe tesz, amikor az ember megpróbál tájékozódni. Itt van pl. ez a cikk, - hát, hogy is mondjam -, nem igazán tüzeli fel az ember várakozásait...

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#949) moha21 válasza Noukoum (#945) üzenetére


moha21
(addikt)

Annyira reális, mint az hogy az elektromos autózás a mostani formájában kevésbé terheli a globális ökoszisztémat, mint akarmelyik konkurens.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#950) moha21 válasza Noukoum (#945) üzenetére


moha21
(addikt)

Egyébként szépen elmondtak, helyzetfuggo, hogy melyik eszköznek hol van a legjobb munkapontja. Egy dízel is simán tud nyerni versenyt az elektromos sál és ez igaz fordítva is. Felhasználás kérdése.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.