2020. október 31., szombat

Gyorskeresés

Megérkezett - Itt az Alfa Giulia Q MY20 árlistája!

Írta: | Kulcsszavak: alfa . alfa romeo . giulia . qv . quadrifoglio . my20 . argq

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Több, mint 38 hétbe telt, de végre megérkezett az új magyar árlista az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio MY20 modelljére. Tavaly decemberre vártam, de aztán sokkal hosszabb lett ez az időszak. Szűk 9 hónap október közepe óta, amikor leállították az előző modellév rendelését. Ennyi idő alatt egy gyerek is megszületik.

Akkor nézzük is, mire vártunk ennyit. Izgultam, mert voltak rossz előjelek. Azt suttogták, hogy hatalmas drágulás jön. Akár 15%-os is. Ez azt jelentette volna, hogy az autó eddigi bő 24,5M-s alapára akár 28M-ról is indulhatott volna. Volt egy olyan sejtésem, hogy ez vállalhatatlan lenne és ezt ők is tudják.

Az árlista tegnap megérkezett és nagyon pozitív csalódás volt. Az autó alapára 24,58M-ról 25,19M-ra változott, ami egy 2,5%-os emelés. Ha figyelembe vesszük az inflációt és/vagy forint gyengülését akkor reálértéken nem is igazán változott az ára. Ez azért is meglepő, mert az európai piacokon 4-5%-ot drágult €-ban az autó.

A németeknél a kocsi ára jelenleg 82'500€, az olaszoknál 90'500€. Nálunk átszámítva kevesebb, mint 72'000€. Úgy, hogy itt a legmagasabb az ÁFA. Kicsit erős kifejezést használva, gombokért kapjuk ezt a kocsit itt Mo.-on. Mint ha úgy lennének a dologgal, hogy "Kicsi piac, nem is € alapú, adjuk nekik beszerzési áron. Amennyit itt megvesznek, úgyis csak kerekítési hiba a profitban". Ezért sem éri meg külföldről venni alig használtat.

De nézzük a többi tételt. Az eddigi két legdrágább extra a karbon-kerámia fékek és a Sparco karbon ülések voltak. Az előbbi 2,4M forintról 2,52M-ra drágult (+5%), az utóbbi 1,19M-ról 1,4M-ra (+17,6%)
Ezt leszámítva a többi extra árában nem igazán volt változás, a felnik még olcsóbbak is lettek. Bár jöttek új dolgok, amik eddig nem voltak és azok nem kimondottan olcsók.
Ettől az évtől már rendelhető a kocsihoz Akrapovic kipufogó rendszer, mely a 2. legdrágább extrává lépett elő, megelőzve a Sparco üléseket. 1,9M forintért juthatunk hozzá.
Valamint, megjelentek az ADAS2 vezetéstámogató rendszerek is, melyek csomagban kérhetők, a kisebb 350e, a nagyobb 500e Ft-ért.

Meg kell még jegyezni egy nem túl örömteli (bár a gyakorlatban kevésbé lényeges) változtatást is. Az autó presztízsét és teljesítményét a csúcstechnológiás anyaghasználat is emelte. A kisebb össztömeg érdekében fém helyett karbonból készült többek között a kardántengely, az első-, hátsó- és küszöbspoilerek, a motorháztető és a tető. Ez utóbbi idéntől már alumíniumból fog készülni. A karbontető extraként rendelhető marad, de nem lesz lefényezve, hanem csak egy átlátszó lakkréteg lesz rajta. Ára 800e forint lesz.

Másik hiányosság jelenleg, hogy a beharangozott különleges színek a Verde Montreal (a képeken is látható zöld) valamint a GT Junior Ochra (arany szín) még nem rendelhetők. Állítólag az utolsó negyedév vége felé lesznek elérhetők.

Mindent egybevetve elmondható, hogy ez az autó még mindig az egyik legegyedibb sportautó a piacon és nagyon jó áron adják. Aki hasonlóra vágyik, nem hiszem, hogy érdemes máson gondolkodnia. Ha csak nem akar hódfogú M3/M4-et, vagy hibrid, 4 hengeres C 63 AMG-t. Inkább hadd ne is soroljam...

Akinek felkeltette az érdeklődését, itt tudja böngészni az árlistát: Giulia Q MY20 árlista

Hogy rohanok-e egyből a kereskedésbe? Sajnos nem. Ez az év már elúszott, télre nem rendelem be az autót. Telente nagyobbrészt garázsban fog állni. A kitűzött időpont a rendelésre így ősz vége, amivel jövő tavasz elejére vehetem át és onnantól élvezhetem az autót. Addigra talán a favorit színem is elérhető lesz ;)

Hozzászólások

(#1) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

Soha az életben nem fogok sportautót venni, a benzines meg még külön csípi is a szemem mert hangos és büdös. DE.
Ha vennék 100% hogy ilyet vennék. Ennek lelke van. Ez a legszebb autó :)

(#2) HussarF válasza Krugszvele (#1) üzenetére

Unikum ez az autó.

Bár ezt a benzines meg még külön csípi is a szemem mert hangos és büdös kitételt nem igazán értem. Attól, hogy benzines még nem hangos, egy sima személyautóból a benzinesek is ugyanolyan halkak, mint a dízelek. A sportautók persze hangosak, bár ezek a maiak nem bántóan. A büdöst meg főleg nem mondanám. A dízel büdös, elismerem, de a benzines legfeljebb jellegzetes. Én a benzin illatát kimondottan szeretem.

[ Szerkesztve ]

(#3) Zeze94 válasza Krugszvele (#1) üzenetére


Zeze94
tag

Nem az lenne a lényege egy sportautónak, hogy hangos legyen? Hogy az ember megkapja azokat az ingereket, amitől úgy érzi, hogy ő vezeti azt a gépet, és nem csak egy steril dobozban ül... :) A büdössel nem igen tudok mit kezdeni, mivel egy sportkocsin szerintem semmi büdös sincs.

(#4) UnA válasza HussarF (#2) üzenetére


UnA
Korrektor
LOGOUT blog

Pedig igaza van, mert egy elektromos az biztosan nem büdös ;)

(#5) D1Rect


D1Rect
félisten

Próbáltad már a model 3 performance-t?

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#6) HussarF válasza UnA (#4) üzenetére

Igaz, azt nem vettem figyelembe. Sportautókban gondolkodtam :D

(#5) D1Rect
Nem még. Márciusban akartam befizetni egy ilyen vezetési élményre, azzal promózta magát az egyik oldal, hogy kb. addigra lesz is kocsijuk. Aztán jött a vírushelyzet és azóta nem foglalkoztam a dologgal.

(#7) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

Ez is egy életforma :) Én gyűlölöm, megvetem a hangos durrogó autókat, más meg odavan érte. És mikor ilyen Alfákat látom, akkor egy pillanatra meg tudom érteni!
Magával ragadó. Kipróbálnám egy versenypályán. Nem mintha tudnék vezetni olyan stílusban, de ott nem zavarnék vele senkit.

(#8) HussarF válasza Krugszvele (#7) üzenetére

Szerintem érdemes különbséget tenni aközött, amikor 20 éves Hondáról leszedik a kipufogódobokat vagy a 250-es motorról leveszik a hangtompítót, hogy minél idegesítőbb legyen (én sem szeretem ezeket), meg amikor van egy sportautó, amit erre terveztek, hangolva van a kipufogórendszer és nem csak hangos, de tényleg jó hangja van. Csak nyilván ez utóbbiból sokkal kevesebbel találkozik az ember.

(#9) D1Rect válasza HussarF (#6) üzenetére


D1Rect
félisten

Én nem hagynám ki, ha el akarok költeni 20-25mFt-ot egy erős sedanra.
Teljesen szürreális a cucc.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#10) HussarF válasza D1Rect (#9) üzenetére

Én sem akarom kihagyni, de a M3P alapvetően nem alternatíva nekem. Igazából semmi sem az erre a kocsira. Ami még megmozdított ebben az árkategóriában, az a C8 Corvette. Jön az is Európába, elvileg jövőre.
A M3P, bármennyire is lenyűgöző sok tekintetben, nem tudok azonosulni vele. A gyorsulás brutális és igaz, hogy az már pályán is körbe tud menni, nem csak lámpától lámpáig, de "autóságban" nagyon nem adja azt, mint akár egy ilyen Alfa. Az egy hipszter autó, de inkább számítógép, mint autó. Amikor meglátom az utcán, az sem hoz lázba. Nem karakteres.
Leírtam már az előző posztomban, hogy miért vagyok oda ezért az autóért. Próbáltam már én is nézegetni mást, de mindig az volt a végeredmény, hogy "háát, ez azért nem egy Alfa"

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.