Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Egy korszak vége
- Ingyen kellene, de tegnapra
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
blunt
aktív tag
tökéletesen egyetértek ezzel, engem is érdekelne, hogy miképp képzelik ezt. Az én autómra tehénkedne rá, eltörném a kezét...
engem egyáltalán nem érdekelnek vagy zavarnak a motorosok / bicikliesek (értsd: nem kell a dugót végigvárniuk) de az már felháborító tud lenni, hogy azt hiszik önmagukra semmilyen szabály vagy törvény nem vonatkozik. Továbbá elitélem azokat akik ráhuzzák nap, mint nap motorosokra vagy biciklisekre az autót és szemem láttára taknyolnak, de azért a bicikliseket sem kell félteni, na.
[Szerkesztve] -
Zordkaszás
senior tag
Látom az olvasás és szövegértés még nem megy teljesen jól...
Dögöljön meg az összes autós, aki azt hiszi csak az övé az út. != minden autósnak halált kívánni
De ha nálad igen, az már nem az én problémám.
És nem beszéltem arról sem, hogy minden autós belemegy a pirosba, de egyre általánosabb.
A gyalogosokat nem kell kipécézni, ők mennek a kórházba vagy a temetőbe, függetlenül attól, hogy ők baszták el vagy az autósok. Elég büntetés ez nekik. És őket is ugyanúgy szidom, mert mi a faszért kell átmenni a piroson / tiltott helyen / féktávolságon belül? Annyira fontos a Barátok közt 12547. része? Ha igen akkor menjen fusson, én meg megyek tunkolni a 40 tonnás kerekei alól a friss velőt.█ Egyszer elmegyek érted!! Érted? █
-
ponti_ak
addikt
Az okfejtésed logikus, és helyesnek is tűnik, de egyrészt nem én terveztem a matricákat, másrészt pedig ezek a matricák pont azoknak az embereknek készülnek, akik autózni és biciklizi is szoktak a városban. Lásd: [link]
Tehát végülis szerintem kb. ugyanazt jelentik, amit írtam.
''Miért nyomulsz egy olyan témával, ami itt nem téma?''
Arra próbállak meg rávenni (a többi nem-bicikliző-szinte-csak-autót-használóval együtt), hogy gondolkozz el azon, hogy kerékpárra ülj. Sőt, ne csak gondolj rá, hanem meg is tedd azt.
És azért ''hirdetem itt az igét'', meg azért ''nyomulok ezzel a témával'', hogy ne kelljen félned Neked sem, ha egyszer már megtetted. Hogy ugyanúgy emberszámba vegyenek azok, akik esetleg nem teszik/eddig nem tennék ezt meg (pl azzal, hogy szándékosan, vagy akaratuk ellenére figyelmetlenek, stb...), mintha kocsiban/buszban/villamoson ülnél, és hogy valóban lehessen kétkeréken is gyorsan, hatékonyan, biztonságosan közlekedni.
Vagy legalább annyit -ha tényleg biztosan nem akarod kipróbálni, milyen érzés bicajjal közlekedni-, hogy lehetőleg jusson eszedbe (és másnak is, aki a topikot olvassa), hogy ha bringást lát(sz) az úton, hogy ugyanaz a célunk. Csak más közlekedési eszközzel.
Extrém (?) esetben pedig:
nyomtass ki Te is egy ilyen matricát (jó minőségű, leszedhető, neked tetsző alapanyagra), és ragaszd fel a kocsidra... Hadd lássa más is, milyen figyelmes, barátságos ember vezeti azt az autót. -
bambano
titán
Az előző hsz-t félig viccnek szántam, de alaposabban belegondolva, nem is olyan butaság. Miért kellene megkülönböztetni a kerékpárosokat a többi embertől?
A figyelek a kerékpárosra matrica általam viccesnek szánt átirata a figyelek az emberre nem is lenne butaság. Ha végigdörgetek a körúton a verdával, a kerékpárosok jogosan várják el, hogy figyeljek rájuk. Az ottlakók nem? Az ottlakók is szeretnének aludni, utálják a kormot a ház falán, utálják, hogy nem tudnak behajtani a saját udvarukra, mert valaki szabálytalanul parkolt. A gyalogos is joggal várja el, hogy ne csináljak belőle freskót a zebrán...
hogy elengedem a mentőt, hogy kiengedem a buszt a megállóból, hogy nem fröcskölöm le a pocsolyával a gyalogost, biciklist, másik autóst,
sorolhatnám még sokáig. és sorolhatnám azokat az állításokat is sokáig, amiket ebből le lehetne vezetni formális logikával. de nem teszem, mert idejön a ház elé tüntetni mind az 50k cm-es biciklisEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ponti_ak
addikt
Nem azt mondtam, hogy nem értem, hanem azt, hogy értelmezhetetlen. Minősítettem a kijelentései(i)det: szerintem túlzóak.
Természetesen eszem ágában sincs fenyegetni senkit, csak annyit kértem tőled (utoljára), hogy gondolj bele, próbáld megérteni: biciklis=autós=ember.
Nem tudok mást mondani, sajnálom, belefáradtam abba hogy, ugyanazt szajkózzam.
Megértem, hogy segíteni szeretnél, de ha nem ilyen stílusban tetted volna, mint ahogy tetted az írásban (hanem pl. először tajékozódsz, és átgondolod, amit beleírsz a blogodba, mielőtt - abszolút jóhiszeműen! - megváltod a világot), akkor nem lenne az az egész félreértés.
Ezért javasoltam, hogy egészítsd ki a fórumban elhagzottak alapján az eredeti írást. Elég lenne annyi, hogy pl. beszúrsz egy dátumot/időpontot, és hivatkozol azokra, amiket belinkeltem (egytől egyig a CM oldaláról származnak) azoknál a részeknél, amelyek pontatlanok, hiányosak, esetleg nem igazak.
De ha nem akarod, ne tedd, nekem így is jó. Aki elolvassa a fórumot, láthatja enélkül is a lényeget. -
ponti_ak
addikt
Naiv vagy. (És én is.)
De sajnos ettől még a világ, meg az emberek felfogása nem fog megváltozni. És igazatok van, valószínűleg a szabálytalan matricázástól sem (amivel én sem értek egyet, ezért linkleltem be a szig-szalagos példát. Az lejön simán, nincs kár...).
Azok, akik tilosban parkolnak, soha nem ültek biciklin, nem jártak arra a kerékpár-úton (már ha van egyáltalán) biciklivel, sőt, a gyerekük sem, nem toltak járdán babakocsit, nem mozgássérültek, stb. És (ugye) nincsenek itt ebben a topikban sem.
Ezért kell(ett) a CM, ami csak ennyit mondott: ülj fel egy bringára, és bicikizz minden hétköznap. Semmi többet. És így hátha mégiscsak ráébredsz, hogy nem mehet tovább másképp. Cselekedni, és nem okoskodni kell. Szabálytalankodni meg főleg nem.
Ez lehet a megoldás. Ha lesz elég igény a hatékony, egészséges közlekedésre. Mert szvsz jelenleg nincs. Legalábbis a dugók meg a szmog miatt én úgy látom, hogy csak a kényelmes, gyorsnak hitt autózásra van igény, és még több parkolóra, aztán még több autóra, és még több helyre... stb.
A hatalmi ágas összefüggésed számomra értelmezhetetlen, a streetfighteres stílus szintén.
Utoljára kérlek, fogd fel: nincs olyan, hogy ''rólatok''. Nincs olyan, hogy autós, meg biciklis... Emberek vagyunk. Te is, én is. Ha átülsz(átülnél) egy kicsit a biciklire, attól még ugyanaz maradsz(nál). Szeretnél élni, közlekedni: Biztonságosan, egészségben, hatékonyan, jól.
A cikket pedig átírhatod, ha akarod, hogy egyértelműbb legyen, mert az eddigiek alapján tisztán látszik, hogy nagyon félreérthető és félrevezető.
Én ezt tenném. De ha nem akarod, ne tedd.
üdv. -
szepi79
őstag
talán mert személyiségi jogokat sért. volt ebből pár éve kisebb összezördülés, hogy valaki azzal szórakozott, hogy vicces rendszámokat rakott ki fórumra, aztán valaki irta, télleg, nagyon vicces a dolog, csak az egyik képen pont az ő kocsija van, és nem lenne baj, ha mondjuk gyorsan lekerülne a webről. saját magától nem akart lekerülni, aztán az ombudsman (ha jól irom) közreműködésével már csak lejött valahogy...
''Ne menj sebesülten vadászni, mer' lehet, hogy lelegelnek az őzek'' by elmoraan(r) a ''Nők, nőügyek'' topikban
-
Jancsi
aktív tag
Szerintem defináljuk a kár fogalmát, ha 10 centire húz el töled valaki meglökhet a szele megilyedsz elrántod a kormány elesel, össztöröd a birngád összetöröd magad, szerintem ez kár. Nem tudom hogy neked pár törött csont mennyit ér de tegyük fel hogy a bringában esett 10k kár.
A hatalmas matricás katasztrófa:
a) fogsz egy vizes rongyot és ledörzsölöd vele 2-3perc, ha papíralapú
b)
1) müanyag alapú a matrica, ez már kemény dió, ha egybe lejön akkor leszeded otthon áttörlöd valami tisztítószerrel, a sebbenzin tuti leszed minden ragacsot de a többbséget még a mosogatószer is
2) nem jön le egyben, akkor leáztatod sebbenzinnel
Egyik sem olyan nagy gond szerintem hogy fel kelljen érte valakit jelenteni.
Ne vedd tolakodásnak de te bringáztál már nagyforgalomba? Elég nehéz megszokni az érzést hogy ha csak 10centivel jön arrébb akkor belöled nem sok marad. -
Hülyesamu
csendes tag
A matricázás helyes és etikus lépés.
Kb. minden ezer károsultból (akit a tilosban parkoló autóval megvárakoztattak) ha egy folyamodik a dologhoz. Ha meg jön a bőrnyakú, még mindig ott a rendszámja, van látlelet, megtalálhatod az autó tulaját, az önbíráskodás pedig ilyen esetben minősító tényező. De mondhatok jogilag simább, de bunkóbb dolgot, télleg ''véletlenül'' megkarcolod azt az A8-ast, ő parkolt tilosban, R-Go ő is hibás, azaz mindenki fizeti a maga kárát, te a metáldukkózás karcoló hatását a pedálodon, ő meg a pedálod hatását az ajtaján.
dabadab: Sajna a Hungária út északi része, az bringával pont megkerülhetetlen: ha mész át Észak-Pestről Észak-Budára, akkor vagy lemész a Dózsa György útig, és onnan vissza az Árpád-hídig, vagy fölmész az Északi összekötő vonalába, mer' okosék elfelejtették, hogy gyalogos esetleg át akar menni az M3-as és a vonat (alatt, felett). A Hungária-felüljáróról meg lespórolták a járdát. Komolyan, ott építettek vagy egy kilométer gyalogos alul-és felüljárót, csak normálisan nem lehet átkelni. -
ponti_ak
addikt
Pfff.. már ne is haragudj, de ezt a feljelentős dolgot (a matricázás miatt) Te magad sem gondolhatod komolyan, szerintem ne nevettesd ki magad.
Tudod mit csinálnál* ilyen esetben? Fognál egy vizes rongyot, és lemosnád szépen azt a matricát. És legközelebb meggondolnád, mielőtt keresztbe parkolsz a bicikliúton. Vagy nem, hanem csak a második alkalommal, esetleg harmadszorra....stb...
* Mielőtt elkezdenél tiltakozni: itt _végig_ általános alanyt használtam!!!
Sőt... vannak még a matricánál is kultúráltabb fortélyok a gondolatébresztésre. Pl. szig-szalaggal: [link]
Remélem nem hiába linkeltem be ezt is. Ha megnézed, kösz. Ha nem, az sem baj... Nem kár az újabb adag falra hányt borsóért...
Egyébként nem tudom, hogy tudsz-e róla, de akkora ''visszhangja'' lett az írásodnak, hogy a CM-ig is eljutott a híre... ''Mélyzöldek'' bejegyzéssel. ...már ha esetleg érdekel...
üdv.
[Szerkesztve] -
Jancsi
aktív tag
Azért egy matrica maidt nem kellene kiakadni. Víz de legrosszabb esetben is sebbenzin leszedi, az a 2perc bosszúság szerintem elég arra hogy elgondolkozzon azon legközlebb is kaparni akar-e vagy sétál félpercet.
Ennyi erővel feljelenthetnének a bringások mindenkit aki 10centire kerüli ki őket közúti veszélyeztetésért.
Egy sz@ros matricába senki sem fog belenyomorodni vagy beledögleni elnnelben ha valami vicces emberke 5-10 centire kerül ki még a szele is elboríthat, azt pedig már ne is említsem hogy mennyire tartanak köveztési távolságot... jó ha a 3. autó alatt megtalálnak. -
szepi79
őstag
akkor félreértettük egymást. én úgy gondoltam, a matricát az ablakra/szélvédőre rakja, ott nem okoz kárt, csak kib@szott idegesítő, hogy indulás előtt tizenperceket elcseszel, mire lejön...
Én bíróságon kiperelem az előfizetőből a költségeimet, ezután az előfizető, ha nem ő volt, majd leveri az illetékesen.
na ez az a lépés, ami nem jön össze, egy fórumbejegyzés nyomán, ahol nem azt mondta, hogy a TE autódat fogja felmatricázni, semmit nem bizonyít... ilyen alapon bármely gyilkosságért leültethetnék az első embert, akinek pisztolya van... (aztán ha ártatlan volt, majd megbeszéli a bűnössel, nem?)''Ne menj sebesülten vadászni, mer' lehet, hogy lelegelnek az őzek'' by elmoraan(r) a ''Nők, nőügyek'' topikban
-
szepi79
őstag
1. nem ő foglalkozik rongálással, hanem a barátja. ő csak matricázik, ami nem rongál, maximum kellemetlen
2. biztos majd pont ezt olvassa a rendőrség, és kinyomozza, hogy a kolléga ki és hol lakik. félre ne érts, meg lehet csinálni, csak nem éri meg... és még ha ki is megy a yard, lazán lehet azzal védekezni, hogy hé, bocs.. én csak az e-farkamat akartam nagyobbnak mutatni.
3. konkrét bűneset, károsult nincs, így érdekes bárkit is elítélni...''Ne menj sebesülten vadászni, mer' lehet, hogy lelegelnek az őzek'' by elmoraan(r) a ''Nők, nőügyek'' topikban
-
moma
őstag
Azon túl, amit hülyesamu emített, ha nem korlátozzuk a zajártalomra a dolgot akkor vannak olyan szempontok, amik eleve nem egyeztethetőek össze ekkora mennyiségű autóval. Pl városrendezés. Egyszerűen nem jó, hogy kvázi autósztrádák szelik át a várost, lásd pl a sokat citált rákóczi utat vagy a tereinket, amik fel vannak áldozva az útkereszteződések kedvéért, amiknek a peremein van max megtürve a szerencsétlen városlakó. De ha csak azt nézzük, hogy az elvileg szabadon felhasználható közös területeinkből mennyit öntünk le aszfalttal, hogy tárolni és közlekedni lehessen egyesével az autókkal, csak ez is lehangoló(esetleg az autósoknak bérelni kellene az plusz közterületet ami használnak ).
Egyébként olyat is hallottam, de nem tudok forrást, hogy a levegőbe kerülő káros anyagok egy nem elhanyagolható része egyszerűen az aszfaltból és a gumikból származik. Ha ez igaz, ezen az sem sem segít ha csökken pl a fogyasztás.
Kompromisszumos javaslat: földalatti hangszigetelt alagutakban megbújva, tőlem mardhatnak az autók
[Szerkesztve]we all deserve a bit of luck.
-
Hülyesamu
csendes tag
Ez egy gyakori kerülő érv, hogy a korszerű autó stb. Elmondanám, hogy annak az autónak, aminek motorja sincs, van szélzaja, a kereke súrlódik és egyebek. Egy ablak mögött te nem feltétlenül a motort hallod, az úton guruló kerék is hangos, persze ez útfüggő (vö. macskakő).
Ugyanúgy, mint a fogyasztás. Akármilyen hatékony az autó, a benzin (és ezzel a szennyezés, a zaj és minden más) 90%-a a kaszni mozgatására megy el, a maradék meg a hasznos teherére.
SzVSz a magam részéről szívesebben látok egy lepattant buszt, mint harminc hipermodern autót a helyén. -
tildy
nagyúr
-
moma
őstag
Hát, elvben talán igazad van, de én azért az itteni autós hszekből sem igazán azt vettem ki, hogy azért ragaszkodnának az autóhoz, mert jelenleg nem elég biztonságos a bicaj. Ebben az esetben most is nyugodtan járhatnának BKV-val az talán még biztonságosabb is, mint az autó Lehet, hiába szeretném én is, hogy saját belátásból hagyják otthon az autót, ez ha össze is jönne nagyon lassú(minimum egy két generáció váltás), most egyszerűbb lenne a dugó díj vagy az utcák egyirányúsításával helyetcsinálni a bicigliútnak, ahogy azt a Hülyesamu által linkelt cikk is említi (bár én személy szerint talán az utóbbit is kevésnek érzem). Gondolom ezek nem annyira szimpatikusak
we all deserve a bit of luck.
-
dragonfx
veterán
Mert az kicsi
A lényeg a helyne van, hogy midnneki lássa tudja, érezze a feelinget...1 napot , sőt délutánt ki lehet bírni, aki annyira háklis hogy még enynit sem tud elviselni az ott lakók között elutazhat rokonokhoz, nyaralni...stb lehetőség van, csak ha valaki nem akarja akkor dafke sem.....tipikus magyar hozzállás."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
tildy
nagyúr
Igazad van, 21 colos monitort nem viszel el egy biciklin, nade hány budapesti munkába járó ember visz a hóna alatt, vagy a kocsijában 21 colos monitort, minden nap?
Egyáltalán miért nem lehet valamit optimalizálni, szerintem sok embernek b.ssza a csőrét az egy ember/autó áll a dugóban tipusú móka."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
medvegyu
újonc
Szerintem túl sokat tudsz. Igaz kicsit bizonytalankodsz, többször megmagyarázod ugyanazt, mindig kicsit máshogy, nehezen passzintható párhuzamokkal.
Tudod, hogy ki mit szeretne elérni és azt is tudod, hogy hogyan kellene elérniük, de sajnos csak te tudod egyedül, mert a többiek mind buták.
Azért néhány dolgot hozzáfűznék a már továbbfejleszthetetlen tökéletes modelledhez.
1. Budapesten minden nap autós CM van, tömény rák és stressz a repedező és kormos büdösváros. A CM okozta fennakadás jelentéktelen akár egy átlagos hétköznapi összdugóhoz képest is. Ezzel az erővel azt is mondhatnád, hogy aki környezettudatos, és aggódik a globális felmelegedés miatt, az ne éljen, mert egy csomó széndioxidot termel azzal, hogy lélegzik. És ne felejtsd el, a dugót április 22-én sem a bicajosok csinálták, hanem akik autóba ültek.
2. A CM-nek, meg a futóversenynek komoly forgalomcsökkentő hatása volt, sokan tudatosan azért nem ültek autóba aznap, mert számítottak a rendezvényekre, ha megnézed a légszennyezettségi értékeket, akkor tisztán látszik, hogy pont az ellenkezője igaz annak, amit állítasz.
3. Minden tömegdemonstráció okoz közlekedési fenneakadást, a tömegdemonstrációkat ez nem kérdőjelezheti meg, szükség van rájuk (kivéve talán azt, ha a politikai pártok szervezik önbálványozás céljából, de ez más kérdés).
4. Természetesen van kommunikáció kerékpáros szakmai vonalon a döntéshozókkal. Ez azonban vajmi keveset ér önmagában.
A valódi cél, hogy minél többen közlekedjenek kerékpárral a mindennapokban. És ezt a célt el is éri a CM.
Ha szétnézel a városban, akkor látod, hogy évről-évre megtöbbszöröződik a kerékpárosok száma. Különösen feltűnő a CM utáni kerékpáros hullám, nézz szét a városban, másfélszer annyian vagyunk, mint egy hete.
5. A bicajút nem minden, sőt nagyon kevés, főleg ha nincs rajta bicajos, lásd előző pont. Mindenhol nem mehet bicajút, és a legtöbb helyen nem is kell, helyette osztozni kell az úton azoknak, akik használják. A bicajút fő jelentősége a települések közötti gyorsforgalmi utak mentén van.
De bizonyos helyeken szükség lesz bicajútra a fővárosban is, olyan helyeken, amiről ma még csak álmodni lehet (talán vágod, hogy nem járdára festett sárga csíkokra gondolok). És persze a kerékpáros közlekedés rangjának növelésére is szükség lesz (új kresz és útépítési szabályok, táblák, közlekedési morál). De minderre csak akkor kerülhet sor, ha valóban elérjük a kritikus tömeget. Ekkor fogja elveszteni a budapesti CM létszáma a világelső pozícióját. -
ponti_ak
addikt
Értem, és köszönöm a választ. Már csak az nem világos, hogy miért nem ezzel kezdted?
Igaz, én is túlreagáltam a dolgot*, és emiatt kicsit félre is siklott a vita, ezért bocs, de a ''Ti nevezitek magatokat zöldpártinak?'' kijelentésre felkaptam a fejem, és nem bírtam szó nélkül hagyni a topikot. Konkrétan a CM-okozta dugó közvetlen környezetkárosító hatásának számszerűsítését tartottam butaságnak, a másik CM-topikba írt ''Idióták'' kifejezést meg egyenesen az összes résztvevőre nézve találtam sértőnek, s ezt ott is jeleztem.
De végülis megnyugtató, hogy tulajdonképpen nincs is bajod a CM-mel (ugye?), és ugyanúgy jót akartál(akarsz) Te is. És örülök hogy a lényeget végül csak sikerült kihámoznunk mindkettőnknek a másik mondandójából.
üdv: ponti_ak
* szerintem ezért hagyott el a humorérzékem (ami létezik, ezt viszont kérlek, hogy Te hidd el nekem.. ), bár nem emlékszem, hogy melyik résznél kellett volna ''használnom''..
ui: tudok egyszerűbb, rövidebb, tömörebb mondatokban is fogalmazni, mint ma, de sajnos nem mindig sikerül.. -
moma
őstag
Az a baj, hogy a parkoló sávok feláldozásával nem lesz szumma kevesebb autó, így nem lesz se kevesebb zaj(engem spec ez zavar legjobban), se kevesebb káros anyag kibocsájtás, se nem nem-feketednek be a házfalak néhány évente, se nem lesz kevesebb közterület végigöntve aszfalttal stb. Számomra spec ez a biciklis kérdés nem a biciklizés örömteli voltáról szól, hanem az csak egy eszköz arra, hogy a fentebb említett problémák enyhébbek legyenek. Szóval a kérdés ilyen irányból nem az, hogy hogyan rakhatjuk be a biciglistákat a jelenlegi autómennyiség mellé, hanem, hogy hogyan lesz kevesebb autó. És csak erre válasz az, hogy úgy ha pl. biciglizünk (vagy gyaloglunk(oda költözönk ahol dolgozunk), tömegközlekedünk stb). Szóval ebből az irányból nézve szerintem nem létezik ilyen win-win megoldás (vagy legalábbis én nem látok).
(egyébként az az érzésem, hogy a CM-nél sem csak a lár pur lár biciklizés a fontos, hanem ott is tágabb az egész perspektívája, de nem tudom pontosan mennyire)
[Szerkesztve]we all deserve a bit of luck.
-
Hülyesamu
csendes tag
1. Mert a villamos nem metró, hanem valami más. Az megint más tészta, hogy a négyes metróból földalatti villamost csináltak, hőbörög is ezen a VEKE.
2. A parkolósávot Te nem használod, ezt más nem akarja odaadni, ezt gondolom érted.
3. Egy mondat erejéig visszatérve az adókra... És az egészségügyi költségek, kieső munkaerő stb?
A nemzetközi módszereket alkalmazva - az egészségügyi, a korróziós, a munkaidő-veszteségből adódó károkat összegezve - a közlekedési kutatásokkal foglalkozó budapesti Transman Kft. 1999-re vonatkozó számításai szerint 530 milliárd forintra tehető a budapesti és a városkörnyéki személyközlekedés teljes (tehát az üzemeltetésen, a hajtóanyag árán, az adókon felüli kiadásokat is tartalmazó) költsége, amiből a közlekedők mindössze 380 milliárdot fizetnek meg
[link] (Ne olvasd végig, én se tettem, a legjobb cikket nem találtam meg.).
[Szerkesztve] -
Hülyesamu
csendes tag
-
Hülyesamu
csendes tag
Tipp: ha a hajtipajti végighúzza a parkoló autókat a kormánya végivel, akkor a kormány befordul, és a srác akkorát bukik, mint ide Debrecen. Mondjuk ők a munkájukkal vannak elfoglalva, rugdosni megállni sincs túl sok idejük.
Megint idegombolnám a szociálpszichológia tudományát, különösen az ellenségkép fogalmára ([link]). -
TexT-BoY
addikt
Rosszul latod es tudod, a cm szervezoi 0-24ben azon dolgoznak hogy a biciklis tarsadalmat elenkintsek. Sot te azt mondod hogy gyorsabban hazaersz autoval mint kerekparral. De egy jo hajtipajtis srac siman odavag /feltetelezve hogy betartod a kreszt/ Bp-en belul. PErsze mondhatod hogy habi meg ilyesmi, de biciklizni is meg kell tanulni, sajnos sok ember nem tud, csak proablkozik. Mivel imho tobbrol szol a bicikli annal hogy felulok tekerek leszallok, meg kell tanulni a biciklit is uralni. Sajnos a sok majom aki PROBALKOZIK kereparozni az hoz a kerekparosokra rossz hirnevet. Meg aki nem kepes meg azt a keves utatsem hazsnalni ami megadatott, es olyankor megertem a felhaborodast reszetekrol, de te is lazadsz mert nincs rendes aszfalt, mi is lazadunk mert nincs megfelelo biciklis ut. Na mind1 hidd el hogy volt ertelme a cmnek is meg annak a par embernek is akiket le sotetzoldesztel.
HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
ponti_ak
addikt
Semmi.
Légy szíves olvasd el amiket írtam (még ha hosszú is), és kérlek, hogy ne nézz hülyének *
Ha te most nyíltan kijelented, hogy az írás megszületésekor is ez ''mindenkinek jobb lenne, ha a biciklisek minél hamarabb elérnék a céljukat'' lebegett a szemed előtt, sőt, elhiszed azt, hogy azt is sikerült leírnod, és bárki, aki elolvassa ezt a hevenyészett fél oldalas flame-et, akkor akkor nagyon tévedsz.
*Ne haragudj, de szilárd meggyőződésem hogy NEM ez a felfogásod. És az írásé sem. Nekem legalábbis egyértelműen ez jött le belőle, és úgy gondolom, hogy részletesen leírtam a véleményemet, amiből világosan kiderül, hogy miért nem.
Viszont:
Úgy érzékelem, hogy továbbra sem sikerült (vagy csak nem akartad) felfogni, hogy
- NEM biciklisekről van szó.
- NEM autósokról van szó.
- Nincs olyan, hogy biciklis, nincs olyan, hogy autós.
- Emberek vannak, meg szmog, és tüdőrák, továbbá élhetetlen belvárosi környezet, és tarthatatlan közlekedési viszonyok, amin változtatni kell. Itt élünk, és nem megoldás a kiköltözés sem (az agglomerációba, aminek a bejárók miatt egyenesági következménye a még több autó...
A fentiekből következik, hogy nem léteznek külön(böző) biciklis meg autós célok sem. Egy nagy KÖZÖS cél van: a negyedik pontban felsorolt problémák megoldása.
Őszintén remélem, hogy ezekre Te is ráébredsz**, és azt is, hogy nem a saját/ismerőseid kárán okulva.
**Sőt, szerintem egyet is értesz velük már most is, csak éppen nem azt írtad le első nekifutásra. Ezzel nem értettem egyet már rögtön az elején sem.
Örülök, hogy más is tanúja lehetett ennek a vitának, köszönöm.
Számomra nagyon tanulságos volt.
üdv. -
Hülyesamu
csendes tag
1. Szerencsére nem manöken vagyok, a belbecs számít.
2. Gyere, akkor az 1,2 millió lecsökken 1 199 999-re, máris bejjebb vagyunk. És akkor fogékonyabb leszel ezekre a problémákra is.
3. Apropó MÁV: volt alkalmam 400 kilométert utazni az SNCF vonalain (franica MÁV), egy feketevonat másodosztályú kocsijában. A lenagyobb zajt a notebook-ok klaviatúrái okozták. No comment. -
Hülyesamu
csendes tag
El tudok képzelni olyan belvárosi pecót, aminek van olyan értéke, hogy abból családi házat vegyél (várnegyed), de ebből nem következik, hogy mindegyik belvárosi lakás ilyen. Persze a csúsztatás ottan van, hogy nem a belváros szegényei költöztek ki, hanem az kertvárosi gazdagok, meg méginkább a lakótelepek mobilabb lakossága.
-
Hülyesamu
csendes tag
Az látszik, mert akkor nem írnál ilyeneket.
1. A biciklizés nem áldozatvállalás, és azt hiszem, hogy az egyébként elég szociábilis hollandok nem azért bicikliznek, mert az emberek Nyugat-Európában a szocializmust építenék.
2. Azt gondolom, hogy a Te világképed jellegzetesen kelet-európai. Azt gondolod, vagy gondoljátok, hogy abból, hogy most már van pénzed autóra, az következik, hogy a ''nyugatiaknak'' még több pénzük van, ergo, még többet autóznak. De ez nincs így. Abból, hogy 60 millió éve egyre nagyobbakra fejlődtek a dinoszauruszok, nem következik, hogy ma még nagyobb sárkánygyíkok legyenek, a fejlődés nem lineáris, mindig jönnek újdonságok.
3. Elmondom, milyen feeling bringával közlekedni.
Először is gyors vagy, mert nem csak a dugókat tudod kikerülni, hanem utána parkolóhelyet sem nagyon kell keresned, meg a garázsba sem kell beállnod.
Másodszor olcsó. Elég jó bringa az, ami egyévi BKV-bérlet árából kijön, és akkor kötelező, CASCO, ilyenek még szóba sem kerültek.
Harmadszor is pihentető. Egy gatyarohasztó nap után nem úgy érsz haza, hogy kiskanállal kell magadat összekaparnod, hanem úgy, hogy milyen jót tekertél a friss duna-parti levegőn. Ott még a belvárosban is mindig jó az idő. Mintha a reggeli kocogásból érnél haza (ja, ilyen itt nincs, elég mozgás a bringázás maga).
Azt meg sajna nem tudom elmondani, hogy milyen illata volt két hete a virágzó cseresznyefáknak, meg most milyen illata van az orgonának. Én ugyanis nem a tükörről lógó Wunderbaumot szagolgatom, hanem ezeket. Persze, ha olyan kedved volna, vennél virágot, oszt szagolgathatnád te is. Mi viszont ezt ingyé kapjuk.
Negyedszer: a szakmám olyan, hogy gyakran kell, mondjuk így, pénzesebb emberekkel tárgyalnom. Volvo-k, Lexus-ok, Jaguar-ok. Egy autó sem kapott annnyi pillantást és figyelmet, mint az én bringám. Na, ha kigondoltam, ki is mondom: státusszimbólum. Nem a gadagoké, hanem az okosaké. Nem azoké, akiknek a bankszámlájának a végén sok a nulla, hanem azoké, akiknek a fejében ott a környzettudatosság és a fenntartható fejlődés gondolata. Ja, és van olyan befektető, aki azóta bringára pattant. Ez sokat elmond. -
ponti_ak
addikt
Félreértesz.
Az írás egészével, egészen pontosan annak irányával, azzal a felfogásoddal nem értettem(értek) egyet, amelyet képvisel(sz).
A mostani post-odat pedig nem fogom cáfolni. S ha nem is ''matamatikailag'', de pontról pontra válaszolnék rá, ha megengeded:
Például hogy cáfolod meg, hogy egy autó a dugóban sokkal többet fogyaszt?
Sehogy. Nem ez a kérdés. Az alap-kérdés MAGA az autó, amit -hacsak nem feltétlenül szükséges- ne használjuk. Az a minimális torlódás, amit a CM okozott, eltörpül egy átlagos szerda delutáni dugóhoz képest.
Hogy cáfolod meg, hogy egy-egy ilyen megmozdulás dugókat okoz?
A válaszomat lásd fent..
Hogy cáfolod meg, hogy ha 2006-ban 25 km. bickliút volt az állami tervekben, 2007-ben meg 17km, akkor a rendezvény súlyával vannak problémák?
Ezt szintén nem cáfolom. Ez csak annyit bizonyít, hogy még mindig nem elég a kerékpáros tömeg. Maga a Critical Mass kifejezés is erre utal. Részletes definíció a CM honlapon megtalálható.
Tettem javaslatokat. Szerintem jó javaslatokat.
Ez igaz. És ez nagyon jó.
Az ötletek már másnak is eszébe jutottak (pl. a SZAKMAI egyeztetés a önkormányzatokkal réges-régen működik. A neve: Tour de AlterVelo: [link]), de mivel eddig nem hozták meg a kellő eredményt, egyszer egy évben, egy szép, napsütéses délutánon 14km-t kerekeztünk a városban. Boldogan.* Hátha felfigyelnek a biciklisekre. És a kerekesszékesekre, és a kismamákra és a görkorisokra, stb..
A cm-esek szemére hánytam, hogy nem fogadják meg őket. Kolléga bebizonyította, hogy ebben tévedek, csinálják azokadt a dolgokat, amikről én azt hittem, hogy nem. EZ a tévedés az irományban, a többiről várom a bizonyítást.
A fentiekben (1. bekezdés) leírtam, hogy mi a véleményem.
MOD:
Ajánlom és nem csak Neked, kedves bambano, másnak is, hogy próbálj(on) meg kerékpározni Budapesten... (Kerékpár)utak és kultúrált, emberi (egyáltalán: létező) közlekedési morál nélkül nem lesz egyszerű. Sőt.
Azt már nem is merem, csak halkan hozzátenni, hogy ''Minden nap''.
üdv.
* Remélem nem irigyled tőlük/tőlünk ezt túlságosan.
MOD2: remélem érzed, hogy a fentieken túl a CM nem csak önérdekű demonstráció volt. ''Neked, autósnak'' is jobb lesz, ha nem kell kerülgetni a biciklist a nagykörúton a parkoló kocsik** mellett. Hmm. (**egy álom: ...mert azok esetleg ott sem lesznek...)
ui: a CM téma lesz a Parlamentben! [link]
[Szerkesztve] -
Rive
veterán
Egyrészt. Azzal, amit most csinálsz, legtöbbet magadnak ártasz. Megpróbálhatod szétcincálni mondatról mondatra mind a saját, mind mások írásait: ha elég alapos vagy, akkor ténylegesen elvesztik minden értelmüket, és azt hozol ki belőlük, amit akarsz. Látszólag. Mert egy normális ember viszont ránéz az írásra, ránéz a topikra, és prímán látja az egészet a maga környezetének teljességében.
Az ilyen cincálás csak a normalitás elvetését jelenti. Lelked rajta.
Másrészt.
Hogy cáfolod meg, hogy ha 2006-ban 25 km. bickliút volt az állami tervekben, 2007-ben meg 17km, akkor a rendezvény súlyával vannak problémák?
Konkrétan ugye '06 és '07 között történt néhány dolog politikai, gazdasági téren. Már eleve az nagy dolog, hogy erre az évre egyáltalán terveztek valamennyi bicikliutat.
Például hogy cáfolod meg, hogy egy autó a dugóban sokkal többet fogyaszt? Hogy cáfolod meg, hogy egy-egy ilyen megmozdulás dugókat okoz?
Elsősorban azt kellene bizonyítanod valamiképpen, hogy a megmozdulás által elérni remélt jövőbeni hosszú távú üzemanyag- és dugómegtakarítás kisebb, mint amit ott a dugóban elpöfögtetek. Ennek lenne valami értelme.
[Szerkesztve]/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
ponti_ak
addikt
Kérlek. Attól még, hogy kiforgatod a szavaimat, nincs igazad.
Nem szoktam elbújni a felelősség elől, de ha nem akarja senki bezárni a fórumot, akkor minden hozzászólását matematikai formális logika szerint fogom szétcincálni. Az pedig rendszerint nem vezet jóra.
Állok elébe.
''Például azt írtad, nem értessz egyet az írással. Akkor ne írj, elég, ha csak olvasol.''
Ezt majd én eldöntöm, ha nem haragszol.
Eredetileg azt szerettem volna javasolni, hogy töröltesd ezt az egész elferdített írást, és helyette látogass el a [link]-ra, ahol az általad feltett kérdésekre, és a megalapozatlan kijentéseid cáfolatára kivétel nélkül választ kaphatsz.
De nem tettem, mert sokkal jobb így. Legalább mások is láthatják, hogy mi okozza a fő problémát. A helytelen felfogás, az önző hozzáállás.
Ha nem vagy rest utánaolvasni annak, amiről (hirtelen felindulásból) erdetileg írni szerettél volna, akkor (még mindig nem késő) magad is rájöhetsz, hogy nem kevés dolog van, amit NAGYON félreértettél, és esetenként önző módon félremagyaráztál, kezdve mindjárt a felvonulás célkitűzéseinél.
A kérdésemre (szoktál-e biciklizni Pesten?) továbbra is várom a választ, bár ez nem is olyan fontos.
üdv. -
ponti_ak
addikt
Szvsz annál már sokkal többet kaptál. Az az egy soros utóirat semmi ahhoz képest, amennyi butaságot összehoztál előtte, kb. egy oldalban. (Ettől még nem változott meg az írás fő irányvonala...)
Érdekelne, hogy kerékpároztál-e már a fővárosban?
Komolyan.
MOD: Még valami: az írás címe hogy jött ki, mire utal?
A ''kritika'' szót értem benne (meg a célzást is), de az ''almás'', hogy jön ide? Mit szerettél volna kifejezni? Vagy csak ''szójáték'' akart lenni?
üdv.
[Szerkesztve] -
moma
őstag
Hát én sajnálom, hogy besokaltál, mert bár a cikked CM-re vonatkozó mondanivalójával nem értek egyet, a téma elég fontos és szerintem talán nem volt azért haszontalan az egész vita sem. Végül is elég sokan elmondták, ennek kapcsán, hogy hogy látják a dolgot.
ponti_ak: nagyjából én is ezt akartam mondani, csak nem sikerült ilyen jól megfogalmaznom
[Szerkesztve]we all deserve a bit of luck.
-
tildy
nagyúr
Meglehet.Mindenesetre mégis rácsodálkozik a hazánkfia arra, hogy külföldön megállnak az autósok(motorosok, biciklisek) a zebra előtt(ott az természetes), vagy hogy jóval kevesebb a szemét. Alapvetően kellene átformálni a gondolkodást itthon. Nem tudom, hogyan lehet elérni, de ha másoknak már sikerült, talán van remény, hogy itt is sikerülne.
kraptor: de , rengeteget. Pl.: Hungária melletti rész, budai rakparton menő rész, etele út melletti rész, és még sorolhatnám...
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
ponti_ak
addikt
bambano,
ha képes voltál összehozni ezt a blogot, szerintem vállald a felelősséget azért, amiket leírtál benne, és ne zárasd a topikot. Nagyon tanulságos, tisztán látszik belőle, hogy mi okozza a problémát.
És nagyon is jó, hogy szóba kerül(t) a kerékpáros-kérdés! Pont ez volt a(z egyik) fő célja a felvonulásnak (nem csak a 350 szervezőnek, hanem mind az 50.000 résztvevőnek). Remélem hogy már kezded kapisgálni a lényeget...
Grafiqs: Grat a szervezéshez Nektek(Neked is)! -
-
moma
őstag
Pont az a mód téves (szerintem) ahogy meg akarod mutatni, hogy ez az út nem a célhoz vezet. Az alábbi hasonlatot kéretik jóindulattal értelmezni: Vegyünk egy nőt akit folyamatosan nap, mint nap megerőszakolnak egyesek, mert nekik úgy kényelmes és olcsóbb is, mint nomális a másik fél számára is elfogadható kapcsolatot kialakítani. Ha a nő ellenáll és ezért kap két extra pofont, elég arcpirító dolog lenne azt mondani neki, hogy látod látod, ha nem tiltakozol, nem kényszerítettél volna arra, hogy fel kelljen pofozzalak is, ezzel a viselkedéseddel pont rontod a helyzeted, a tiltakozás nem ezen módja vezet előre. És ekkor újból jól megerőszakolja a nőt.
Szóval szerintem ha van jobb út is(!), attól még ez fontos és jogos. és azért a kárért ami abból adódik, hogy te ekkor is autóba ülsz, nem az a bűnös, aki éppen ez ellen tiltakozik, hanem te magad. Igazából az a kérdés, hogy vajon miért csak egy napra van az, hogy az autósok alkalmazkodnak? miért az az alaphelyzet, hogy azok szívnak akik hajlandók érdemben olyan életformát kialakítani, amivel nincsenek (annyira) mások terhére?
költözés: attól még ugyan úgy egy élhetetlen belvárosunk lesz...
az összes egyéb zöld szervezet, mint ahogy mások is említették korábban, itt szerintem is off.
writeonly: azt a hsz-ed épp olvastam, de szerintem nem szerencsés elvárni, hogy csak az szólhasson hozzá az írásodhoz aki az összes meglehetősen hosszú kommentet elolvasta. Ha fontos a cik szempontjából inkább szerkeszd oda a cikk végére. Szerintem.
[Szerkesztve]we all deserve a bit of luck.
-
DArchAngel
tag
Igen, kicsit elszabadultak a dolgok
Amúgy nem kötözködni akartam, tudom, hogy sokan mindent megtesznek azért a bizonyos 15 percért. Példát nem tudnék felsorolni, mert TV-t nem nagyon nézek, ha mégis, az ilyen elmegyenge feltűnési mániákusokat gyorsan a feledésbe űzöm.
MOD: OFF-ba tettem.
[Szerkesztve]''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''
-
tildy
nagyúr
Szerencsés vagy. Jó útvonalad van.
Viszont:
Örs -BudaÖrs: tömegközlekedéssel: (busz az örsig+ metró a deákig + céges busz: reggel 8kor : kb 55 perc, autóval ~1-1.5 óra. )
De a legjobb példa talán az infopark-örs v. tere: bkv: 45 perc , autóval csúcsidőben: 45-50 perc, bicajjal 35 perc.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Talán fog csökkeni az átmenő forgalom, ha kész az m0-ás keleti szektora. Akkor viszont érdemes lenni kitiltani majd a hungáriáróla kamionokat és egyéb egzotikumoat.
Szintén érdemes lenne áttérni az embereknek mondjuk egyszemélyes , fedett járgányokra (néhány robogó már van ilyen). Milánó jó példa a robogóra való (részleges) átállásra (rendszeresek voltak a dugók ott is)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ezek az útvonalak szinte végig dugóval telítettek, így az autós közlekedés szitne reménytelen. Te említetted a távmunkát? Én maximálisan helyeslem. Ha nemjárna be mindenki dolgozni, hanem otthonról végezné el az otthonról is elvégezhető melókat, rengeteg pénzt, időt, energiát stb. lehetne megtakarítai. Csak ugye míg a munkahelyen az aszámít , hogy a napi 8 órát ledolgozd , addig ez nem alternatíva"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
#95590400
törölt tag
-
Rive
veterán
az országos (komoly) pártok rendezvényei után mindig történik valami. Viktor soha nem engedi el úgy a híveket, résztvevőket, érdeklődőket, hogy ne adna nekik valami feladatot. MINDIG van házifeladat. A bicósoknak is ezt kellene. Hogy az 50k bicós zargassa a képviselőjét. Hogy dobjatok össze egy népszavazási kezdeményezést. Ha jövőre össze tudtok rántani 70k embert Pestre, akkor a maradék 130k aláírás vidékről simán meglesz.
Félreértések elkerülése végett: én nem vagyok bicós, csak szimpatizálok a céljaikkal.
A lényeghez: a CM célja kifejezetten az, hogy a klf. helyi, egyesületi/csoport/mifene szintű dolgokhoz ballasztot adjon. Mindegyikhez. Emiatt nem kötődik egyetlen konkrét javaslathoz, követeléshez sem. SZVSZ emiatt nem fér bele a házi feladat a dologba. Amúg meg ahogy nézegettem a képeket, a fíling pont elég a csoportszellem létrehozásához. Nem kell több.
Szerintem így jó, ahogy van.
Ui.: a viktorosodást meg aztán végképp el kellene kerülniük
[Szerkesztve]/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Rive
veterán
50k ember, aki a saját fejére rázza a sarat, az továbbra is súlytalan.
Lényegében ez az a pont, amiben nem értünk egyet, fölösleges tovább ragozni. Az az 50k ember ad súlyt minden egyes bicós javaslatnak, ami ott hever a HIVATAL asztalain.
Tekintve hogy országos pártok tömegrendezvényein szok' ennyi ember előfordulni, első közelítésként minden további nélkül mondhatnánk, hogy a cucc mondjuk ezek kaliberébe esik/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
DArchAngel
tag
''Hogy akarnak engem kivakarni a kényelmes magányomból, ami olcsóbb?''
Ezt hívják áldozatvállalásnak. Nekem is kényelmesebb lenne kihajintani az üres üveget az ablakon, mint elvinni a szelektív hulladékgyűjtőbe.
Azt viszont aláírom, hogy nagy pakkal utazni nem egyszerű.''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''
-
Rive
veterán
1. minden kormány, polgármester nyomja a kerékpár dolgot. Tehát tudnak róla. 50 ezer ember (''szavazó'') ezen már nem oszt, nem szoroz.
Múlt évben 30k. Idén 50k. Jövőre a fene se tudja. Mostmár tétel a dolog, számolni kell vele. Eddig nulla súlya volt a bicósoknak, úgyhogy az eddigi eredményeiket emlegetni nem releváns.
2. Mit tettek? demonstrálták, hogy létezik 50 ezer ember, akit egy napra biciklire lehet ültetni. Az, hogy 50 ezren egyszer megrázták a fejük felett a kerót, nem jelent semmi többet, semmilyen viszonyban sincs azzal, hogy mekkora igény lenne a kerékpározási lehetőségre. A maradék 1 950 000 ember ugyanis nem nyilvánított véleményt. Vagyis 1 949 999 nem nyilvánított véleményt, az az 1 meg én vagyok.
A drámán túl: ezt demonstrálni pont elég.
3. mit értek el? semmit. felbosszantottak x autóst, azonkívül semmit. Ez egy végeláthatatlan folyamat, minden évben egyszer gyűlnek egyet, ráznak egyet, oszt jónapot.
Pontosan annit értek el, hogy bemutatták: íme 50k ember, aki hajlandó kimenni bicót rázni.
akkor nem lenne igazam, ha bármi mást is tettek volna. tettek javaslatot? felhívták a képviselőjüket? adtak le tervet, igénylistát a polgármesternek?
No igen. A bicósok klf. szervezetei rendszeresen tesznek effélét. Csak ez így ugye csak néhány tucat őrült bicós nyafija, nem kell vele törődni. A demonstrációkkal bizonyítható, hogy többről van szó. Hogy törődni kell vele.
Ebben a viszonyrendszerben értékeld újra a mondandódat.
[Szerkesztve]/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
a_tesz
Korrektor
elmondom, hogy én hogy látom.
ugye sokan autóval járnak, ezért nagy dugók szoktak lenni. ezzel a megmozdulással meg lehet mutatni, hogy van a ''büdös-koszos-mocskos bkv''-n kívül más alternatíva is, amit sajnos egyelőre még nagy bátorság használni. viszont, ha lennének kerékpárutak, és többen választanák ezt a közlekedési formát, akkor végsősoron neked is jó lenne, mert kevesebb autó lenne, még kevesebb dugóval. erre azonban fel kell valahogy hívni a figyelmet, szerintem erre ez egy nagyon jó alkalom. és eközben igenis sok javaslatot tesznek a városvezetőknek, hogy hova lenne érdemes bicikliutat építeni, csak legfeljebb nem hozza le minden nap a híradó főcímként, így nem tudnak róla annyian. szóval nem csak a városvezetőknek szólna ez az egész, hanem az itt lakóknak is, igaz amíg ilyen ''sok'' lehetőség van biciklivel közlekedni, nyilván nem fog annyi embert megérinteni.
mellesleg megjegyezném, hogy tavaly alig harmincezren voltunk, tavalyelőtt meg ennél is jóval kevesebben, szóval én úgy látom, hogy ez korántsem csak arról szól, hogy összecsődítünk 50ezer embert és rázzuk a bicótスバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
szepi79
őstag
Másik: miért nem lehet a parádét a Puskás stadionban tartani?
azért nem a puskás stadionban tartják, mert demonstráció.... egy zárt stadionban mit demonstrálsz???
Miért kell pár ezer, egy-két százezer ember érdeke miatt 2 milliónak szívni?
mer ugye BP mind a 2 millió lakosa (még a 18 éven aluliak is) egyesével ott toporogtak a saját autóikban, és szívtak... drámaszakon végeztél? amúgy sztem mindenki érdeke, hogy kisebb legyen a légszennyezés, de szólj, ha szerinted nem így van...
de ha már a számoknál tartunk (és ha már szeretsz ennyire sarkítani), szerinted az emberiség mekkora százalékának van autója? én olyan 20%ra tippelek maximum. szóval akkor miért is kell mind a 6 milliárd embernek szívnia amiatt, hogy a kocsik tönkreteszik a levegőt, pedig csak 1 milliárdnak van autója?
[Szerkesztve]''Ne menj sebesülten vadászni, mer' lehet, hogy lelegelnek az őzek'' by elmoraan(r) a ''Nők, nőügyek'' topikban
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ! 2 év gyártói garancia ! AULA F87 PRO Vezeték Nélküli Mechanikus Gamer Billentyűzet
- OWON SPM6103 programozható tápegység (0-60V/0-10A) és multiméter
- Razer Blade 16 - i9-13950HX, RTX 4090 (175W MAX TDP!), 32GB DDR5, 2TB SSD, Win11 Pro - GARI
- GoPro 7 Black Edition
- iPad Pro 13" 2024 1TB M4 16GB Silver (normál üveg) - MAKULÁTLAN - 3 Év Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest