Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • engusz

    veterán

    válasz Hülyesamu #216 üzenetére

    Nézd. Olyan világban élünk, ha könnyen tettenérhető szabálysértőket büntetik.

    Klasszikus eset a gyorshajtás. Pl. a pályán könnyű mérni a 160 km/h-val közlekedő autóst. Ám vannak legalább ennyire veszélyes szituációk, amiket a rutintalan és/vagy figyelmetlen sofőrök idéznek elő. Őket nem lehet büntetni, mert nehéz a tettenérés. Tipikus eset, mikor haladsz (esetleg többen) az autópályán a belső sávban. A külsőben néhány teherautót követ 90-100-zal egy autós. Mire megérkeztek 150-160-nal a kamion-sor közelébe, a drága autós, aki eddig megvolt a kamionok mögött, a legjobb esetben is 110-zel elkezdi az előzésüket. Amit az utolsó pillanatra hagy, ráadásul úgy, hogy a kocsisornak intenzíven kell fékeznie. Véleményem szerint, ez legalább annyira veszélyes, mint a gyorshajtás. (És nem a relatív gyorshajtásra gondolok, amiből vanna a balesetek. Tehát azok az esetek, amikor nem teszi lehetővé az út minősége, nem belátható a szakasz, a sofőrnek nincs rutinja, az autó műszaki állapota, stb...)

    Vagy a városban 20-szal tötymörgő kalapos papikák/mamikák. (Elnézést a kivételtől.) Akik folyamatosan szabályt sértenek, mert feltartják a forgalmat.

    De mást is szigorítanék. Pl. olyan helyen, ahol ki van táblázva, hogy oktatási intézmény, park, lakóterület, és mondjuk kint egy 30-as tábla. Itt, ha valaki többel megy, akkor a fokozott veszélyhelyzet miatt kétszer annyira büntetném, mint egyébként. Csak ezt is nehéz kiszűrni, mert inkább ott mérnek, ahol lehet kasználni.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz dchard #212 üzenetére

    A barátod semmivel sem jobb, mint a szabálytalanul parkoló autós. Onnantól kezdve, hogy letöri a tükrét, egy szintre kerülnek. Kivéve,ha elkapják, és fizetni kell. Az autós fizet a KFK-nak 5-10000 (a szabálytalan parkolásért), a barátod meg 20-150000 Ft-ot (a letört tükörért). Ez pont addig ''jó játék'', míg el nem kapják.

    Felvetődik a kérdés. Vajon mikor jár jobban? Ha valaki jól megruházza, vagy jogi útra terelődik az ügy?!

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Zordkaszás #204 üzenetére

    Hátrébb az agarakkal! Ugyanez a magatártás megfigyelhető az összes forgalomban résztvevőnél! Az éremnek két (most kivételesen több) oldala van! Erről tessék tudomást venni, és ennek fényében, kultúráltan nyilatkozni!

    Gyalogos nem csak a forgalmas úton rohan át. Sokszor ezt úgy teszi, hogy kb. 5-10 méterre van tőle a zebra. Szerintem nagyjából ugyanaz a meggondolatban, ostoba és figyelmetlen viselkedés eredménye minden rossz dolog, ami a közlekedés során érheti az embert. Legyen szó gyalogosról, autósról, biciklisről, motorosról... Nem figyelünk egymásra.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz bambano #196 üzenetére

    A megszabadulástól eltekintenék, ha betartanák a rájuk fokozottan vonatkozó jobbra tartást.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz bambano #186 üzenetére

    Ha a statiszikát nézzük, akkor neked már kevesebb van hátra. :D

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Hülyesamu #180 üzenetére

    Lényegében közel vagyunk az egyetértéshez. És ez a fontos.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz ponti_ak #179 üzenetére

    Hasonlókat kellene oktatni, kötelező jeleggel az iskolákban. Egyszerűen rá lenne kényszerülve az ember. A (biztonságos) közlekedés már szerves része legtöbbünk életének.

    Általános iskolásként többnyire gyalog, néha biciklivel jártam be. De sokáig kísért a nagymamám, tőle sokat és jól tudtam tanulni. Volt kitől átvenni a minimális tudást. Különben magamtól nem jöttem volna rá, hogy a direkt megvezetett (labirintus szerű) HÉV átkelőben le kell szállnom a bringáról, mert úgy biztonságosabb és könnyebb...

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Hülyesamu #171 üzenetére

    1) Ok, ha van erre hely, akkor felőlem körbe-körbe egykerekezhet, ha úgy tartja kedve. De addig, ameddig én nem jelentek rá veszélyt, mert mondjuk állok a féken, nem nyitom rá az ajtót, stb... addig joggal elvárom, hogy ő se veszélyeztesse a hitel-törlesztés alatt lévő, vigyázott járgányomat.

    2) Félreértettél. Ha telizölded van, akkor keresztbe nem jöhet senki. Se bicó, se gyalogos. Csak akkor, ha kanyarodsz. De nem kanyarodsz, egyenesen mennél. Akkor jön keresztbe a bicós, mert neki a piros lámpa smafu, vagy nem volt figyelmes, nem tudom.

    3) Idegesít, de nem tartom helytelennek. Sok esetben a motorosokat is elengedem, ha erre van lehetőségem, tehát helyem. Ettől függetlenül zavar.

    Nem szólsz be kategóriába:

    1) A másfél tonnás jármű nem ad extra jogot. Sőt, a sok betartandó szabály végett jobban korlátoz, mint egy biciklist, vagy egy gyalogost. Csak az erőviszonyok, a súlyból és technikából adódó előnyök/hátrányok erősen befolyásolják egy-egy veszélyes szituáció kimenetelét. Ha az autós figyelmetlen, akkor jó esetben védi a kasztni, rossz esetben az övek és a légzsák. A motorost a ruha, sisak és az esni tudás. Akik a legjobban veszélyeztetve vannak, és nincs lehetőségük a technikára bízni magukat, azok pont a bicósok és a gyalogosok. Tehát alapvetően jobban kell figyelniük, és valamelyeset (vagy éppen teljesen) ismerniük kellene a szabályokat, netán szokásokat.

    És ezt most nem rád, hanem általánosságban értem. Nem szeretném, ha személyeskedésnek vennéd.

    2) Erre lényegében előzetesen rábólintottam az első pontban.

    3) Tudom milyen az, amikor semmibe vesznek. Taxisok, hobby-terepjárók és húsz millás járművek. Ők, ránk kis autósokra gyakorolnak nyomást. Ismerem az érzést. De ezt tudni kell kezelni. Ami könnyű, ha egyszer komolyabban belegondol az ember, hogy mit vállal - csupán azzal -, hogy merészel közlekedni.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Jancsi #169 üzenetére

    Te vetted a fáradtságot a könyvekre. De úgy tűnik, hogy a nagy része nem. És még mindig az a probléma, hogy leellenőrizetlen tudással (vagy nem tudással) használják olyanok az utakat, akikre a szabályok bizonyos része ugyanúgy vonatkozik.

    Aki hivatalból kerekezik, tehát ez a munkája, annak ugyanúgy kelljen tanulni, gyakorlatozni, majd vizsgázni, ahogy mondjuk a hivatásos (teher)autó sofőröknek kötelező a PÁV.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz ponti_ak #168 üzenetére

    Szerintem a gyakorlat nem biztos, hogy olyan fontos. Inkább az elmélet. Fontos tudni a körülöttünk lévő közlekedőkre vonatkozó szabályokat. Könnyebb a másikra vigyázni.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Kalandor #165 üzenetére

    ''nekem az a tapasztalatom, hogy az autósok felsőbbrendűnek érzik magukat, a biciklisek meg különbnek.''

    Sajnos ebben igazad van. Ettől még van egy rosszabb fajta: a legtöbb taxis. Akik a vezetési rutin, a város ismerete, és az utcákon eltöltött idő után érezik magukat egy picivel előrébb, mint ahol atuós vagy biciklis lehet.

    ''viszont az autósoknak kell egy picit többet engedni (nem ez a legjobb szó) a képzeletbeli skálán, mert ők okozhatnak nagyobb kárt a biciklisben (baleset) és a környezetben is (szennyezés).
    meg kell tanulni figyelni a biciklisre az utakon.''


    A probléma megoldásának nagy része tényleg ebben rejlik. De ezáltal nem csak saját magunkon, hanem másokon is erőszakot kell gyakorolni. A mai napig dudálnak, ha megállva, és ezzel pár autós-társam feltartva, átengedek valakit a zebrán.

    Egyik kedves volt osztálytársam átélt egy borzasztó eseményt. Tesójával közlekedtek a városban, és nem engedtek át egy tilosban átszaladni készülő nőt. Akit szerencsétlen módon a következő autós elcsapott... A történet óta majdnem minden esetben megpróbálok lehetőséget teremteni arra, hogy átengedjem még őket is. Ugyan a kockázat nagy, mert a szembejövő attól még lehet vaksi, én meg a lassíásommal vagy egyéb jelzéssel ''megadhatom a tilosban áthaladónak a bizalmat''.

    ''nyugaton ez működik. addíg amíg kölnben nem voltam egy hetet, nem gondoltam volna, de megy (pedig sok bicikli és sok autó is van és mégis megférnek)''

    Tőlünk távolabb sok minden működik, és inkább jobban, mint ugyanúgy. Ez tény. És az is, hogy nagyon sok dologban követendő példák. Csak az nem mindegy, hogy milyen alapokra próbálunk építkezni. Sok esetben, nálunk, már annyira elfajúltak a helyzetek, hogy szinte 180 fokos visszafordítót kellene venni. És ez nehéz.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz PazsitZ #164 üzenetére

    Na, most, hogy mondod... rémlik valami rendőrruhába öltözött kutya. :) Nálatok egyszeri, vagy több éven át tartó oktatás volt? Ha emlékeim nem csalnak, akkor alsó osztályokban volt némi tapogatózás a témában.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz PazsitZ #162 üzenetére

    Szerintem ezt iskolája és tanára válogatja. Mi (többnyire 84-85-ösök) technika órán inkább barkácsoltunk, míg a másik osztály, másik tanárral, rendre főzni tanultak.
    Se a szűk, se a baráti körömböl nem tudok olyanról, aki kapott volna ilyesfajta ''kiképzést''. Pedig sokszor, sok szituációban előjön a téma.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Kalandor #159 üzenetére

    Ne haragudj, hogy az előzetes engedélyed nélkül - még ha csak képzteletben is -, de két részre tagoltam a hozzászólásod.

    Az első résznek a következő mondatot gondoltam: ''nyugaton miért férnek el az autók közt a biciklik?''

    A második rész a következő: ''nagyobb a tolerancia az autósok részéről vagy hatvannal tekernek a bringások? esetleg más?''

    Ebből konkrétan a ''hatvannal tekernek a bringások?'' és az ''esetleg más?'' mondatokat éreztem gúnyosnak.

    Neked milyen tapasztalatod van autós vagy biciklis oldalról?

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Jancsi #158 üzenetére

    Az oktatással mélységesen egyet kell értsek. Általános iskolában, nyugodtan tartozzon a tananyag részéhez a gyakorlati gyalogos/biciklis közlekedés. Később lehetne csak elméletre szorítkozni.

    Sokan csak mennek a saját fejük után. Követik az orruk. Sajnos, ismerek olyan autót vezető egyént, aki nem rendelkezik jogosítvánnyal. Milyen lehet beletanulni valami olyanba, amit komoly szabályok tartanak kordában?!

    Csak remélni tudom, hogy a hivatalból bicóval közlekedők egy részének van jogosítványa. Egyébként meg biztos van okítás a kreszről, csak úgy nem engednek ki az utcára csomagokkal kerekezni...

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Kalandor #154 üzenetére

    A hozzászólásod második felére gondoltam, amikor azt írtam, könnyü gúnyolódni.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Jancsi #152 üzenetére

    Kicsit mindenkihez írtam, bántás és piszkálódás nélkül. Csak azt, amit a saját szememmel látok minden délelőtt/délután.

    1) Nem állok a bringás mellé a lámpánál. Majd ő áll én mellém. Ezt nehéz kivédeni. Kölcsönösen kellene vigyázni a másikra, és nem egymás agyára menni.

    Gondolom, hogy néha bitang nehéz lavírozni és mindenfelé figyelni. De ez ezzel jár, vállalni kell, ha biciklire száll az ember.

    2) A kipufogógáz valóban probléma lehet, erre hirtelen nem is gondoltam. Ellenben azt gondolom, hogy előregurulás nélkül kivédhető, illetve bizonyos esetekben vállalható. (Autóst is láttunk már lehúzott ablakokkal közlekedni. Még egy dugóban is. És a maszk jó dolog, sokan használják is. Gondolom sokat segít.)

    3) Minden támogatásom a bicósoké, meg a rendé, és a kúltúrált közlekedésé.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Kalandor #151 üzenetére

    Ez itt nem a nyugat, ez itt a mi hazánk. A probléma itt van jelen, magunk kell megoldanunk.

    Lehet ironizálni, meg gúnyos megjegyzéseket tenni. Azt könnyű. Én is tudok.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz Hülyesamu #138 üzenetére

    Három dolog nagyon idegesít a biciklisekkel kapcsolatban. Ebből az egyik tipikusan igaz a hajtáspajtásosokra.

    1) Elsőként állunk a lámpánál, mind a ketten. A bicklis és én. Az előttünk lévő zebra lámpája még bőven zöld, tehát, rutinból tudni lehet, hogy még állni fogsz egy darabig. Régen üresben a váltó. Nyugisan várakozok. Illetve csak szeretnék, mert min kell aggódnom?! Na min?! Azon, hogy az első kerekét keresztbe fordító bicós vajon meddig tud anélkül egyensúlyozni - a lába letétele nélkül -, hogy a motorháztetőre ne boruljon!

    2) Halad a kocsisor, mögöttük a biciklis, mert mindenki egyesével, óvatosan, netán még az indexet is használva kikerülte őt. De van olyan is, hogy az autós a biciklis tempóját felvéve 20-szal döcög. Mire mindenki megelőzi, addigra jön egy lámpa, ami rendre piros. Mit csinál a bicós?! Előre megy, hogy utána megint kezdődhessen a kerülgetősdi.

    3) Zebra, gyalogos átkelés. Hangsúlyozom: gyalogos átkelés. Én még úgy tanultam, és úgy tudom máig is ez a szabály, a biciklisnek le kell szállni a járgányáról, és azt maga mellett tolva haladhat csak át a zebrán. Nos. Az általam látottak szernt 10-ből kb. 3-4 bicós hajlandó erre. A többi kerülgetni a gyalogosokat.

    És akkor azt már meg sem említeném, mert előttem megtették (ezt is), amikor telizöldnél elkerekezik előttem valaki keresztbe, mert mi neki az a piros lámpa...

    Legalább 10x, vagy talán 100x ennyi példát lehetne felhozni az autósok ellen. Nem is tagadom, magam is követek el bunkó dolgokat, sőt még szabályt is sértek. De! Azt már az iskolában megtanultam, hogy nem szólok be a nagyobbnak, nem megyek neki annak, aki nagyobb/erősebb nálam. Mindig is diplomatikus voltam, sosem verekedtem. Felmértem a képességeim, láttam a helyzetem. Ha bicóval mennék, eszembe se jutna a nagy dögök között akrobatázni, bűvészkedni, áthajtani a piroson, stb. Mert tudom, hogy amivel találkozhatok az legalább 10x nehezebb, mint én vagyok a bicóval együtt.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz szepi79 #23 üzenetére

    Meg utak, és azoknak olyan elhelyezkedése, hogy lehetőséged van kerülni. Több az alternatív útvonal.

    Szerintem Budapestnek egyetlen esélye lenne, ha valaki hirtelen fenékbe bólintaná a BKV-t és a városvezetést. Hirtelen lenne sokrétűbb, és szolgáltatásokban gazdagabb, minőségi tömegközlekedés. A bicikli utakból is jó lenne több. Ha lenne rá lehetőségem, én is kerekeznék a munkahelyemre.

    Ha az alapok megvannak, akkor már csak az embereknek kellene felnőni a feladathoz. Tudni kell rólam, hogy két éve autóval járok. Csak akkor szállok tömegközelekedésre, ha szervízelésre szorul a járgány. De olyankor mindig elcsodálkozom, hogy mekkora állatkert utazik a járművökön. Ha netán telefonálsz, nem tudsz olyan halkan suttogni, hogy legalább 5 ember ne figyeljen rád. Ha más telefonál, akkor az alap, hogy hangosabban teszi azt, mintha csak a melette lévővel társalogna. Felszállva a járműre, kényelmesen, másokat nem fellökve, közeledsz az általad kiszemelt sarokhoz, székhez/üléshez, kapaszkodóhoz. Arra biztosan van másik három jelentkező, akik nem tartják be azokat a szabályokat, amiket te magad úgy gondolsz, hogy léteznek. (És még ezer, meg ezeregy ilyen van. Jobbnak látom elfolytani a dühömet.)

    Tudom, ez mind nagyon OFF. De úgy gondolom, hogy ez is oka lehet annak, hogy valaki nem használja a jóval olcsóbb, és sokszor gyorsabb, tömegközlekedést. És inkább ül autóba, és pöfékeli el a <10 litereket.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • engusz

    veterán

    válasz dragonfx #2 üzenetére

    Te vagy nem vezetsz, vagy sosem érdekelt az autód fogyasztása.

    Nekem is kis 1.6-osom van. Ha állok a dugóban (szerencsére nagyon ritkán), akkor alap a légkondi. Ami, ekkora motornál érezhető teljesítmény-vesztést okoz. Ezt kompenzálva vagy az okos kompjútered változtat a benzin-levegő keveréken, tehát több benzint ad, vagy te lépsz jobban oda.

    Tegyük fel, hogy nem megy a légkondi, vagy nincs. Minden hétköznapi esetben csakis és kizárólag a gyorsításnál fogyaszt sokat a motor. Ez az indulásra kivétel nélkül igaz. Hiszen lendületbe kell hozni ~egy tonnát. Tartani azt a bizonyos lendületet lehetséges lényegesen kevesebb üzemanyag elégetésével.

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés