Hirdetés

2024. június 12., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) Jancsi válasza dabadab (#245) üzenetére


Jancsi
aktív tag

Erre legszivesebben nem válaszolnék, de megpróbálok kultúráltan.
Nem tudom miért sz@rnék bele a rendszerbe. Nem tudom mit kellene még tennem hogy jobban műkődjön, betartom a szabályokat, tanulok mint a hülye hogy egyszer sokat adózhassak és szeretnék egyben megérkezi az egyetemre, a gyerekeimet nem fulladozva szürke füstfelhőbe fenevelni, szeretnék még velük biciklizni járni, úgy hogy az anyjuk otthon nem zokogja végig azt a 2órát amig odavagyunk hogy talán hazajutnak-e.

(#252) dabadab válasza ponti_ak (#238) üzenetére


dabadab
titán

''Én is tudom, hogy ez lenne az ideális, de sajnos ez nem így megy... ''

Es miert nem megy igy? Es mit teszel azert, hogy menjen? Es ha szar a rendszer, akkor miert azzal vagy elfoglalva, hogy meg szarabba tedd?

DRM is theft

(#253) szepi79 válasza bambano (#250) üzenetére


szepi79
őstag

talán mert személyiségi jogokat sért. volt ebből pár éve kisebb összezördülés, hogy valaki azzal szórakozott, hogy vicces rendszámokat rakott ki fórumra, aztán valaki irta, télleg, nagyon vicces a dolog, csak az egyik képen pont az ő kocsija van, és nem lenne baj, ha mondjuk gyorsan lekerülne a webről. saját magától nem akart lekerülni, aztán az ombudsman (ha jól irom) közreműködésével már csak lejött valahogy...

''Ne menj sebesülten vadászni, mer' lehet, hogy lelegelnek az őzek'' by elmoraan(r) a ''Nők, nőügyek'' topikban

(#254) dabadab válasza Jancsi (#251) üzenetére


dabadab
titán

''Nem tudom miért sz@rnék bele a rendszerbe.''

Az, aki matricazik, megszegi a szabalyokat, beleszar a rendszerbe, pont ugyanannyira, mint az az autos, aki a bicikliuton parkol. Ezt gondold at alaposan.
(Es megintcsak: el birod kepzelni azt, hogy az oltonyos holland menedzser biciklizes kozben tukroket rugdal le meg matricakat ragasztgat? Komolyan?)

DRM is theft

(#255) bambano válasza szepi79 (#253) üzenetére


bambano
titán

Ebből én csak annyit vonok le, hogy az adatvédelmi és a személyiségi jogokat védő törvény sem jó, tehát ezen is lenne mit változtatni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#256) Jancsi válasza dabadab (#254) üzenetére


Jancsi
aktív tag

Nem matricázok és nem is támogatom őket.
Esetleg úgy tudnám elképzelni a matricázást hogy figyelemfelhíváként, pl celuxal felragasztna a vezetőablakra hogy egy mozdulattal le lehessen szedni, szépen rajta állna hogy bocs te rossz helyen álltál meg, itt és itt van parkolóhely, nem úgy hogy A3-as méretben kinyomtatom müanyagra hogy balf@sz és felkenem pálmatexel. Megkockáztatom hogy ez még az autósnak is érdeke lenne, lehet nem ismeri annyira a környéket, hogy 20 méterrel arrébb a szomszéd utcában mindig van pár szabad hely.

(#257) ponti_ak válasza bambano (#246) üzenetére


ponti_ak
addikt

Naiv vagy. (És én is.)
De sajnos ettől még a világ, meg az emberek felfogása nem fog megváltozni. És igazatok van, valószínűleg a szabálytalan matricázástól sem (amivel én sem értek egyet, ezért linkleltem be a szig-szalagos példát. Az lejön simán, nincs kár...).

Azok, akik tilosban parkolnak, soha nem ültek biciklin, nem jártak arra a kerékpár-úton (már ha van egyáltalán) biciklivel, sőt, a gyerekük sem, nem toltak járdán babakocsit, nem mozgássérültek, stb. És (ugye) nincsenek itt ebben a topikban sem.

Ezért kell(ett) a CM, ami csak ennyit mondott: ülj fel egy bringára, és bicikizz minden hétköznap. Semmi többet. És így hátha mégiscsak ráébredsz, hogy nem mehet tovább másképp. Cselekedni, és nem okoskodni kell. Szabálytalankodni meg főleg nem.
Ez lehet a megoldás. Ha lesz elég igény a hatékony, egészséges közlekedésre. Mert szvsz jelenleg nincs. Legalábbis a dugók meg a szmog miatt én úgy látom, hogy csak a kényelmes, gyorsnak hitt autózásra van igény, és még több parkolóra, aztán még több autóra, és még több helyre... stb.

A hatalmi ágas összefüggésed számomra értelmezhetetlen, a streetfighteres stílus szintén.
Utoljára kérlek, fogd fel: nincs olyan, hogy ''rólatok''. Nincs olyan, hogy autós, meg biciklis... Emberek vagyunk. Te is, én is. Ha átülsz(átülnél) egy kicsit a biciklire, attól még ugyanaz maradsz(nál). Szeretnél élni, közlekedni: Biztonságosan, egészségben, hatékonyan, jól.

A cikket pedig átírhatod, ha akarod, hogy egyértelműbb legyen, mert az eddigiek alapján tisztán látszik, hogy nagyon félreérthető és félrevezető.
Én ezt tenném. De ha nem akarod, ne tedd.

üdv.

(#258) ponti_ak válasza bambano (#250) üzenetére


ponti_ak
addikt

Nem mondtam, hogy nem az, és nekem is eszembe jutott már.

Kérlek, add meg a címét az oldalnak (priviben, vagy ide), és küldök én is ''párat'', szigorúan rendszám nélkül!

Köszönöm, és ha nem baj, terjesztem is azt a weboldalt.

(#259) ponti_ak válasza dabadab (#252) üzenetére


ponti_ak
addikt

Es miert nem megy igy?
Mert egyelőre egy nemtörődöm, korrupt országban élünk, ahol a rendőr kiröhög, ha feljelentesz egy tilosban parkoló kocsit.
NEM, nem jelentettem még fel senkit emiatt, de nem is ez a jó megoldás, hidd el.

Es mit teszel azert, hogy menjen?
- pl. kerékpárral járok, amikor csak tudok (és kimegyek a CM-re, hogy lássa a politikus is, hogy létezem, és tegyen/tehessen azért, hogy jobb legyen)
- beírok ide a fórumra, és megpróbálok másokat is meggyőzni, hogy tegyen valamit Ő is.

Tudom, ez mind nem sok, de több értelme van, mint tilosban parkolni.

Es ha szar a rendszer, akkor miert azzal vagy elfoglalva, hogy meg szarabba tedd?
Életemben nem értem még hozzá más autójához, nemhogy matricát ragasszak rá. Nem is értek vele egyet.
Valaki tilosban áll -->nem büntetik meg-->útban van-->leragasztom* --> feljelent engem-->azt gondolja, hogy igaza van. Bahh.

*Pár méter szigetelő szalag az autón (2 perc alatt leszedhető) kevésbé bosszantó dolog, mint kerülgetni a tilosban parkolók kocsikat (a nem létező) kerékpárúton.

Szerintem sem ez a végső megoldás, egyetértek azzal, hogy gerillaakciókkal nem lehet komoly cél(oka)t elérni.

[Szerkesztve]

(#260) dabadab válasza ponti_ak (#259) üzenetére


dabadab
titán

''NEM, nem jelentettem még fel senkit emiatt, de nem is ez a jó megoldás, hidd el.''

Hanem akkor mi? Szerinted - hogy megint csak ide terjunk vissza - Hollandiaban mi tortenik, ha valaki raparkol a bicikliutra?
Igenis, ez a megoldas. Ha valaki tilosban parkol, akkor menjen oda a rendor, es buntesse meg vagy akar vigye el a loposauto, egyhez kozelito valoszinuseggel. Ebbol a szempontbol - hogy az eredeti irasra is visszautaljak - sokkal hatekonyabb az, ha paran targyalnak a keruleti rendorseggel, mint az, hogy tizszer annyian a a fejuk felett razzak a bringajukat, bar ketsegtelen, hogy az utobbi a nagyobb buli (es egyeb jo hatasai is vannak).
(Es nem teljesen a levegobe beszelek, amikor meg Bp-n laktam, lehetett beszelni a rendorokkel arrol, hogy kicsit rendszeresebben nezzenek felenk, mert divat lett a jardara parkolni.)



[Szerkesztve]

DRM is theft

(#261) bambano válasza ponti_ak (#257) üzenetére


bambano
titán

Pedig a hatalmi ágas összefüggés ismét csak egyszerű: a rendőrség az egyik hatalmi ág, amit az Országgyűlés felhatalmazott bizonyos dolgokra (a rend fenntartására és a törvények megtartására). Ennek érdekében jogokat adott neki, például azt a jogot, hogy joga van büntetni. Amikor a biciklisek leragasztgatják az autókat (mindegy, milyen módon), akkor ők indikáltak maguknak egy jogot (a büntetés jogát), amely jogot eddig más hatalmi ág, konkrétan a rendőrség gyakorolt. Vagyis két lehetőség van: a ragasztgató biciklisek rendőrök vagy létrehoztak egy hatalmi ágat, amelyik a rendőrség jogainak egy részével rendelkezik és ez alapján (ön)bíráskodnak. De ehhez kellett volna országgyűlési legitimiáció, az meg nincs, ettől lett a bíráskodásból önbíráskodás. Ehhez még azt kell feltételezni, hogy a feladatkör és a hozzá tartozó jogok 1:1 kapcsolatban vannak. De azt gondolom, hogy demokráciában helyes ilyet feltételezni.

Ez az ''utoljára kérlek, fogd fel'' ez meg milyen mondat? fenyegetés? és ha nem fogom fel? Ilyet a jó atya szokott mondani a hülyegyerekének, csak ott van egy alá-felé rendeltségi viszony. Itt meg nincs.

A cikket meg nem írom át, mert értelmezhetetlenné válik a 280 hozzászólásos vita.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#262) bambano válasza ponti_ak (#259) üzenetére


bambano
titán

Nem kizárt, hogy ebből azt a következtetést is le lehetne vonni, hogy azért járjak biciklivel autó helyett, mert korruptak a rendőrök...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#263) Latissimus Dorsi válasza sh4d0w (#53) üzenetére


Latissimus Dorsi
senior tag

Volt szerencsém egy bérház 7. emeletéről megfigyelni ezt a műveletet. tényleg egy rekesz volt a kocsin, de abba az egy rekeszbe csak azt a konténert emelte bele amit épp gyüjtött. Konkrétan a pet palackos konténereket, amiből a szelektív szigeten kettő található. Meglepő módon az itteni szeméttel foglalkozó társaság szerint a szelektíven válogatott szemét tisztasága 90% feletti, ami ebben a gyerekcipőben járó műfajban igen jónak mondható.

CM: vannak akik képtelenek tolerálni hogy a bicaj is egy közlekedési forma. Ha álltalánosítani akarnék akkor azt mondanám, hogy az autósok direkt sz*patják azokat akik két kerékre mernek pattanni. (természetesen vannak kivételek) Hogy miért arról fogalmam sincs. Mindenesetre nem elég nekik hogy az év 364 napján teszik ezt, az az egy-két nap is fáj neki amikor forditva sül el a dolog. Aki még nem ült közlekedett bicajon forgalomba, és neadjisten nem szorította le kamion, busz, kocsi, az árokba az nem hiszem hogy valaha is érzékelni fogja ezeknek a megmoccanásoknak a fontosságát.

MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?

(#264) rii válasza VladimirR (#237) üzenetére


rii
nagyúr

a rendőrök nem szeretik a papírmunkát.

ismerősöm agya egyszer eldurrant, mert a környékén az autósok valami irdalmatlan módon álltak fel mindehová, gyepre, (valami rendezvény volt)

amikor a rendőrök kijöttek, 2-3 autót felírtak, mert nem tudthatták melyik ablakból és ki figyeli őket a ''megrendelt'' munkavégzés közben, de kb 10 autót ''otthagytak'' büntetlenül.

sajnos a rendőröknek a munkájuk nem hivatás, hanem munka
magyar ember pedig kerüli, mint macska a fórró kását.

Én se hívnék rendőrt, a legutolsó, akiben megbízok, az egy egyenruhás.

Inkább papíron odairnám én is az autósnak, hogy legközelebb jobban figyelnjen, hova parkol.

------------------------------------------------------------------------
A megfelelő hangnemet megütve, nem támadásként, hanem párbeszédként zajlik.

Múltkor a váci mellett van egy autósok számára egy a vácival továbbra is párhuzamosan vezető egysávos út, a parkolás megkönnyítésére, és erre az útra vezetik le ideiglenesen a keróutat is a járdáról.

Elém jött egy kocsi, este volt, 3 lámpa volt rajtam elől, egy nagy, hogy lássak, és két kicsi villogó, hogy lássanak. A kocsi lassított-lassított, míg már terveztem, hogy megelőzöm, szabályosan balról. Amikor ezt meg akartam lépni, épp akkor fordította a kocsit balra 90 fokban, mert talált egy parkolóhelyet.

Megálltam, begurultam mellé, bekopogtattam az ablakon, és jeleztem, hogy tekerje le az ablakot.

fiatal 25 éves pár ült benne, volánnál a srác.
ennyit mondtam: legközelebb lécci' kanyarodás előtt tedd ki az indexet, mert épp mögötted jöttem.

srác arcán döbbenet, verbális támadástól tartva, arra felkészülve, majd annyit bírt kinyögni: .

köszönöm, mondtam, és elmentem

majd mikor nagy nehezen kimásztam keróval hátrafelé a kocsija mellől, és épp indultam volna, még utánam is szólt, hogy ''ugye nem mentem belé'' és érezni lehetett hogy nem a kocsija miatt kérdi.

Szóval a legfontosabb a kommunikáció lenne, és a megfelelő emberi hangnem, még akkor is, ha az autós egy tukkó paraszt.

Szerintem.

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#265) VladimirR válasza rii (#264) üzenetére


VladimirR
nagyúr

hozzaszolasod elso reszere neked is csak a #244-ben fletett kerdessel tudok reagalni
a masodik reszevel teljes mertekben egyetertek, dicseretes hozzaallas (sajnos kisebbsegben vagy(unk) vele)

(#266) rii válasza dabadab (#260) üzenetére


rii
nagyúr

a XIII. kerben _csak_ a járdán parkolnak. A járda 60%-t a meghúzott fehér vonal miatt jogasan parkolónak használhatják.

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#267) belgabasa


belgabasa
újonc

:C
A cikknek nem igazán nevezhető kis szösszeneted nem éppen tárgyilagos (ez még nem is lenne baj), az inkább az, hogy demagóg.

Azt szeretném kérdezni, hogy a francia atomvonatot szándékosan szőtted össze a CM-el, vagy ennyire nincs mondanivalód? Ahelyett öreg, hogy azon filóznál, hogy mikor fogyaszt többet a csotrogányod, esetleg filózhattál volna azon is, hogy egy előre bejelentett felvonulást idején (ráadásul vasárnap) esetleg felemeld a segged az ülésből. Biztos nem hullott volna le a karikagyűrű az ujjadról, ha ezegyszer gyalog, bkv-n, vagy bringán vonszolod át a hályas valagad A-ból B-be. Arról, hogy miként működik a politika, látom lövésed nincs, különben nem mondanál olyan dolgokat, hogy három átlagpolgár egy petícióval ugyanazt tudná elérni, mint egy 50ezres tömeg. Ha ez így van, akkor szedd össze még két haverodat, műtsd le róluk a banánülést, és kolbászolj be a parlamentbe, hogy szeretné kérni, hogy ne legyen több CM. Mi meg majd röhögünk egyet rajtad a következő Autómentes Napon szeptemberben. :W

''Budapest b'meg, hogy nézel má ki, ezért kellett téged egyesíteni?''

(#268) bambano válasza belgabasa (#267) üzenetére


bambano
titán

3

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#269) VladimirR válasza bambano (#268) üzenetére


VladimirR
nagyúr

szeintem kerj reszesedest a reklambevetelekbol

(#270) ponti_ak válasza bambano (#261) üzenetére


ponti_ak
addikt

Nem azt mondtam, hogy nem értem, hanem azt, hogy értelmezhetetlen. Minősítettem a kijelentései(i)det: szerintem túlzóak.

Természetesen eszem ágában sincs fenyegetni senkit, csak annyit kértem tőled (utoljára), hogy gondolj bele, próbáld megérteni: biciklis=autós=ember.
Nem tudok mást mondani, sajnálom, belefáradtam abba hogy, ugyanazt szajkózzam.

Megértem, hogy segíteni szeretnél, de ha nem ilyen stílusban tetted volna, mint ahogy tetted az írásban (hanem pl. először tajékozódsz, és átgondolod, amit beleírsz a blogodba, mielőtt - abszolút jóhiszeműen! - megváltod a világot), akkor nem lenne az az egész félreértés.
Ezért javasoltam, hogy egészítsd ki a fórumban elhagzottak alapján az eredeti írást. Elég lenne annyi, hogy pl. beszúrsz egy dátumot/időpontot, és hivatkozol azokra, amiket belinkeltem (egytől egyig a CM oldaláról származnak) azoknál a részeknél, amelyek pontatlanok, hiányosak, esetleg nem igazak.


De ha nem akarod, ne tedd, nekem így is jó. Aki elolvassa a fórumot, láthatja enélkül is a lényeget.

(#271) ponti_ak válasza bambano (#262) üzenetére


ponti_ak
addikt

No Comment

Szerk: ..illetve mégis: [link]


[Szerkesztve]

(#272) bambano válasza ponti_ak (#271) üzenetére


bambano
titán

Most sarkítani fogok:
Te azt próbálod bizonygatni, hogy nincs biciklis meg autós, hanem ember van. Autós=biciklis=ember. Ok.
Akkor miért nem ezt írták az általad linkelt matriákra?
Pl. emberbarát ember a bicikliző sziluett körül.
vagy figyelek az emberre vagy emberbarát emberbarát
vagy nem parkolok emberútra. ja, ezt nem :)

Arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy egy olyan harcba fogtál itt bele, olyan állítást akarsz itt bizonygatni, amely ellenkezője nem hangzott el ebben a környezetben. Senki nem mondta, hogy a biciklis nem ember, se azt, hogy lényegesen különbözne az autóstól. Miért nyomulsz egy olyan témával, ami itt nem téma?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#273) bambano válasza bambano (#272) üzenetére


bambano
titán

Az előző hsz-t félig viccnek szántam, de alaposabban belegondolva, nem is olyan butaság. Miért kellene megkülönböztetni a kerékpárosokat a többi embertől?
A figyelek a kerékpárosra matrica általam viccesnek szánt átirata a figyelek az emberre nem is lenne butaság. Ha végigdörgetek a körúton a verdával, a kerékpárosok jogosan várják el, hogy figyeljek rájuk. Az ottlakók nem? Az ottlakók is szeretnének aludni, utálják a kormot a ház falán, utálják, hogy nem tudnak behajtani a saját udvarukra, mert valaki szabálytalanul parkolt. A gyalogos is joggal várja el, hogy ne csináljak belőle freskót a zebrán...

hogy elengedem a mentőt, hogy kiengedem a buszt a megállóból, hogy nem fröcskölöm le a pocsolyával a gyalogost, biciklist, másik autóst,

sorolhatnám még sokáig. és sorolhatnám azokat az állításokat is sokáig, amiket ebből le lehetne vezetni formális logikával. de nem teszem, mert idejön a ház elé tüntetni mind az 50k cm-es biciklis:)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#274) ponti_ak válasza bambano (#272) üzenetére


ponti_ak
addikt

:D Az okfejtésed logikus, és helyesnek is tűnik, de egyrészt nem én terveztem a matricákat, másrészt pedig ezek a matricák pont azoknak az embereknek készülnek, akik autózni és biciklizi is szoktak a városban. Lásd: [link]
Tehát végülis szerintem kb. ugyanazt jelentik, amit írtam.

''Miért nyomulsz egy olyan témával, ami itt nem téma?''
Arra próbállak meg rávenni (a többi nem-bicikliző-szinte-csak-autót-használóval együtt), hogy gondolkozz el azon, hogy kerékpárra ülj. Sőt, ne csak gondolj rá, hanem meg is tedd azt.
És azért ''hirdetem itt az igét'', meg azért ''nyomulok ezzel a témával'', hogy ne kelljen félned Neked sem, ha egyszer már megtetted. Hogy ugyanúgy emberszámba vegyenek azok, akik esetleg nem teszik/eddig nem tennék ezt meg (pl azzal, hogy szándékosan, vagy akaratuk ellenére figyelmetlenek, stb...), mintha kocsiban/buszban/villamoson ülnél, és hogy valóban lehessen kétkeréken is gyorsan, hatékonyan, biztonságosan közlekedni.

Vagy legalább annyit -ha tényleg biztosan nem akarod kipróbálni, milyen érzés bicajjal közlekedni-, hogy lehetőleg jusson eszedbe (és másnak is, aki a topikot olvassa), hogy ha bringást lát(sz) az úton, hogy ugyanaz a célunk. :) Csak más közlekedési eszközzel.

Extrém (?) esetben pedig:
nyomtass ki Te is egy ilyen matricát (jó minőségű, leszedhető, neked tetsző alapanyagra), és ragaszd fel a kocsidra... Hadd lássa más is, milyen figyelmes, barátságos ember vezeti azt az autót.

;)

(#275) bambano válasza ponti_ak (#274) üzenetére


bambano
titán

Egyszer itt ebben a vitában már mondtam egy olyat, hogy tévedés feltételezni, hogy ha valakinek más véleménye van a cm-ről, akkor annak szükségképpen nincs biciklije. Most módosítva ismételek: tévedés feltételezni, hogy aki ma kocsiban ül, az nem próbált még soha biciklizni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#276) ponti_ak válasza bambano (#275) üzenetére


ponti_ak
addikt

:O Ez most hogy jön ide?

1,5 nap alatt leírtam, hogy mi a véleményem, mi a célom, és mi az ami szerintem eredményre vezet(het) a jelenlegi problémák megoldásában.

Ennél többre nem vagyok képes, sajnálom.

(#277) bambano válasza ponti_ak (#276) üzenetére


bambano
titán

ilyet írtál: ''ha tényleg biztosan nem akarod kipróbálni, milyen érzés bicajjal közlekedni'' milyen bizonyítékát látod annak, hogy nem próbáltam ki?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#278) Versus82


Versus82
aktív tag

remélem a visszapillantó lerúgdosós, meg matricázós emberkék épp akkor fogják eme tevékenységüket végezni amikor a tulaj ott van a közelben. és azt is remélem eltöri a kezüket, lábukat. minden paraszt megérdemli aki más tulajdonát baszogatja.

''In stand up position I think I'll kill You...''-CroCop ........ Üt, rúg, hazabattyog....

(#279) burgatshow válasza Hülyesamu (#128) üzenetére


burgatshow
veterán

Mielőtt nagyon elkanászodna a dolog: úgy érzem, hogy először nem az autósokat kéne baszogatni, illetve igen, azokat, akiknek 20+ éves a járgányuk (és 100%, hogy nem kerek a zöldkártya). A teherautósokról (nem akarok mutogatni de IFA-k), meg már ne is beszéljünk. Utána beszélhetünk károsanyag és CO és CO2 kibocsátásról.

Senki nem mondta, hogy az afrikaiak tehetnek róla, hogy melegszik a Föld, mint ahogy arról sem csak én tehetek, hogy a Nagykör út környéki pösti srácok IQ-ja kevesebb a normálnál.

Adófizető polgárok, ez mind szép és jó, de akkor én mire fizetem a súly- és teljesítmény adót? :F Mellesleg a pestiek is ugyanannyi joggal használhatják az ott épült utakat, mint én. Vagy tévedek? Ezt egy percig sem vitattam.

''Csak azt felejted el, de ez nem a Te bajod, hogy egy nagy zsák pénzzel mások is beszállnak a te bulidba.''
Ahogy én is mások bulijába.

Kalandor #130: Ezt most nem egészen értem. Nem drámáztam, pusztán véleményemet nyilvánítottam.

Vladimir #135: Suliba azzal járok, de mikor Pesten van elintézni valóm, pláne ha olyan, amivel több cuccot mozgatok akkor a kocsit választom. Próbáltál már számítógépestül 3 napra való cuccal lanpartira vonattal menni? Mondhatom kurva nagy élmény. :)

[Szerkesztve]

(#280) Hülyesamu


Hülyesamu
csendes tag

Na, lassan kezdem unni a topikot, egy dolgot gombolnék még ide: Békásról mentem a Belvárosba, a Szentedrei úton a bicikliúton természetesen végig tömött sorban álltak a SUV-ok a bringaúton. A legelső parkoló autó, ami ott parkolt, persze egy rendőrautó volt, traffipaxszal mérték a Mozaik utcai felüljáróról lehajtó autókat. Mondanom sem kell, a mögöttük a bringaúton tilosban parkoló kocsisorra rá sem néztek.
Ennyit a rendőrökről és az ő kihívásukról tilosban parkoló autókhoz.

A kurva anyjukat.

Uff

(#281) VladimirR válasza burgatshow (#279) üzenetére


VladimirR
nagyúr

''Próbáltál már számítógépestül 3 napra való cuccal lanpartira vonattal menni? Mondhatom kurva nagy élmény.''

miskolcrol indultam, fel pestre vonattal, ott masfel nap lan, onnan tovabb vonattal szegedre
a nagytorony mellett volt nalam egy sporttaska is, tele ruhaval, meg egyebekkel

mellesleg olvasd vissza kerlek, mit irtal - erosen ketlem, hogy hasonlo menetfelszerelessel a hev-et veszed igenybe
en arra kivantam neked alternativat allitani
persze nem kotelezo megerteni, lehet hulyebbnel hulyebb ellenpeldakat hozni (mint ez a lan-os volt reszedrol)

(#282) ponti_ak válasza bambano (#277) üzenetére


ponti_ak
addikt

Ne kötözködj, kérlek.
Az utolsó(nak szánt) post-omnak nem ez volt a lényege, és nem is csak Neked szólt, hanem általánosságban azoknak, akik olvassák a topikot.

[Szerkesztve]

(#283) szepi79 válasza burgatshow (#279) üzenetére


szepi79
őstag

Próbáltál már számítógépestül 3 napra való cuccal lanpartira vonattal menni? Mondhatom kurva nagy élmény.

miért, te naponta jársz 3 napos lan partira?
amúgy gépestúl 3 napos cuccal biztos élmény lehet :DDD

''Ne menj sebesülten vadászni, mer' lehet, hogy lelegelnek az őzek'' by elmoraan(r) a ''Nők, nőügyek'' topikban

(#284) burgatshow válasza VladimirR (#281) üzenetére


burgatshow
veterán

Tudom, hogy alternatívát írtál, ennyire hülyének azért nem érzem magam, akármennyire is szeretnéd, hogy az legyek.

(#285) Thyb válasza Hülyesamu (#280) üzenetére


Thyb
senior tag

ööööööööö nem vagyok benne biztos, de a parkolási cetlikjet nem a közterületfelügyelet kezeli? :F Javits ki ha tévedek.

Ha a hatalom csúcsán nincs erkölcs, alatta nincs szabadság.

(#286) burgatshow válasza Thyb (#285) üzenetére


burgatshow
veterán

Attól a tábla még tábla marad nem? Az viszont KRESZ ergo, Rendőrség. Javíts ki ha tévedek! :F

(#287) Lecso_HUN


Lecso_HUN
csendes tag

Emberek egy kicsit kisarkítva nézzük a dolgokat. Nem minden biciklis matricáz, és legfőkébb nem rugdossa le a visszapillantókat. Ezzel párhuzamosan egyre kevesebb autó parkol rá a bicikliutakra. Ezt egy idestova hat éves aktív biciklis múlttal mondom. Nem minden autó szorít le és vág be elém. Az is igaz hogy még kevés autós használlja a jobb oldalsó visszapillantóját. A matricázás meg nem azért lett kitalálva hogy kárt tegyünk a kocsiban, hanem hogy felhívjuk a figyelmet hogy rossz hellyen parkoltál. Nem tom tudjátok-e de a szürkeruhásoknak van ingyenesen hívható számuk, és nagyon lelkiismeretesen jönnek ha beszól az ember hogy itt és itt parkolnak a bicikliúton, csak szerintem mégis emberibb egy szolid matrica amit leszedsz egy 5-10 perc alatt mint egy csekk az ablaktörlő alatt. De ha az itten autós kolegák azt mondják hogy legyen módszerváltás és jobb a mikuláscsomag akkor nosza, gyorsabb is nekem mert csak a rendszámot meg a helyet kell megjegyeznem és menet közben már lehet telefonálni is, nem ügy. [link]

Más, a visszapillantós ügytől meg elzárkóznék, mert egy értelmes biciklisnek nem az a célja hogy kárt tegyen és/vagy febosszantsa az autósokat, mert: a biciklis sokkal puhább mint egy autó, jobb úgy közlekedni ha az embert nem szorítják le, és végül egy biciklisnek is ehet autója /nekem egy 2,2 omga kombim van; még ha meg is köveznek érte/. Félreértés ne essék velem is fordult már eő hogy elcentiztem magam és megpöccintettem egy-egy visszapillantót, de ez messze nem az autósok hibája, ahol nem férsz el ott ne is próbáld meg, de hát mindenki emberből van, ilyen esetbe jön a bocsánatkérés és még sosem lincset meg ilyenért autós.

Még egyszer kihangsúlyoznám hogy az autósok számához képest ritka az hogy a bicikliúton parkol /viszont annál bosszatóbb mert egy autó miatt is ki kell hagyni egy egész utcányi szakaszt,mert átugrani nem lehet/, leszorít, ledudál. Én napi olyan 35-40 Km-t tekerek, ma például ezen táv alatt össz két kocsit láttam a bicikliúton parkolni. Mivel nap mint nap hasonló útvonlaon közlekedek ezért nem az kap matricát aki csak mondjuk rálóg az útra vagy netán tényleg rajta áll, hanem amelyik kocsit már megismerem.

:-P

(#288) VladimirR válasza Lecso_HUN (#287) üzenetére


VladimirR
nagyúr

''De ha az itten autós kolegák azt mondják hogy legyen módszerváltás...''

en is amondo vagyok, hogy legyen
- ha osszematricazod a kocsit (altalanos alany), akkor duhos lesz, mert plusz munkat csinalsz neki, kart tettel a kocsiban - ezzel annyit lehet elerni, hogy utalni is fogja a biciklistakat, s ha meglatja (ugy latja), hogy valaki epp osszematricazza a kocsijat, esetleg meg pofan is veri
- ha viszont feljelented, az penzebe kerul, s esetleg tartani fog a jovoben egy ujabb feljelentestol, s talan meggondolja hova parkol (es elsosorban nem rad, hanem a jardra lesz duhos - mondjuk indokolatlanul)

(#289) bambano válasza burgatshow (#286) üzenetére


bambano
titán

A rendőrség mai állapotáról simán lehetne írni egy ennél sokkal nagyobb vitát kiváltó cikket is.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#290) tildy válasza VladimirR (#288) üzenetére


tildy
nagyúr

ELég szerintem egy szórólap is az ablaktörlő alá:U Kisebb bosszúság.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#291) tildy válasza burgatshow (#279) üzenetére


tildy
nagyúr

t|-|om! :próbáltál már autóval reggeli csúcsban eljutni gödöllőről , autóval az infóparkba? Vagy mondjuk kelenföldre? Vagy legyen mondjuk csak az örs vezér terétől. Próbáld ki, valóban nagy élmény:)

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#292) bambano válasza tildy (#291) üzenetére


bambano
titán

Most jól megmondtad nekik, hogy igazuk van, bizonyára félnek is tőle :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#293) Zordkaszás válasza bambano (#220) üzenetére


Zordkaszás
senior tag

Látom az olvasás és szövegértés még nem megy teljesen jól...
Dögöljön meg az összes autós, aki azt hiszi csak az övé az út. != minden autósnak halált kívánni
De ha nálad igen, az már nem az én problémám.
És nem beszéltem arról sem, hogy minden autós belemegy a pirosba, de egyre általánosabb.
A gyalogosokat nem kell kipécézni, ők mennek a kórházba vagy a temetőbe, függetlenül attól, hogy ők baszták el vagy az autósok. Elég büntetés ez nekik. És őket is ugyanúgy szidom, mert mi a faszért kell átmenni a piroson / tiltott helyen / féktávolságon belül? Annyira fontos a Barátok közt 12547. része? Ha igen akkor menjen fusson, én meg megyek tunkolni a 40 tonnás kerekei alól a friss velőt.

█ Egyszer elmegyek érted!! Érted? █

(#294) sanyixXx válasza burgatshow (#279) üzenetére


sanyixXx
senior tag

Próbáltál már számítógépestül 3 napra való cuccal lanpartira vonattal menni? Mondhatom kurva nagy élmény.

XL-es bagaboo táskába [link] még anyád és a kutya is befér a leírtak mellé. :U :) (gyk: ezek futárzsákok)

Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/

(#295) bambano válasza Zordkaszás (#293) üzenetére


bambano
titán

így jártam...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#296) Csaba_20_


Csaba_20_
őstag

Szerintem az is baj, hogy sokan nem tesznek különbséget kerékpárút és kerékpársáv között, ahogy a KRESZ teszi egyébként. Amikor a T. politikusaink azzal kérkednek, hogy mennyi kerékpárutat építettek, akkor szerintem ők se tesznek különbséget. Pedig kellene. Azért kellene, mert a letöbb helyen a már meglévő úttest részéből alakították ki a kerékpárok közlekedésére alkalmas sávot. Így az autósoktól vették el az addig számukra biztosított helyet és így gyakorlatilag annyit léptek előre, amennyit ezzel hátra. Emiatt konfrontálódik a kerékpáros és az autós. Sokszor ráadásul villany-, lámpa- és egyéb oszlopok keresztezik a valós kerékpárutakat is. A kerékpársávok pedig ugyanúgy magukkal hordozzák az úttest korábbi problémáit, az ún. kátyúkat. Radásul újabb veszélyforrást alakítottak ki a kerékpársávokkal a jobbra kanyarodás esetére. Rendkívül nehezen észrevehető jobbra kanyarodáskor a jobb oldalt közlekedő kerékpáros és az autósok többsége nem szokott kellően meggyőződni a jobbra kanyarodás biztonságáról(gyakorlatilag saját szemmel meggyőződni és nem csak tükörre hagyatkozni), mert hozzá van szokva, hogy mellette már az úttesten nem jöhet senki. Általában csak a járdáról lelépőket figyelik, mert nekik kell megadnikuk az elsőbbséget többször. Ezt csak tetézi a rohamosan romló közlekedési morál és a nem megfelelő mértékű, vagy csak utólagos kontrol. Abba is bele kellene törődni, hogy sok helyen nem lehet kialakítani már kerékpárutat, mert annak idején nem gondoltak rá, most meg már egyszerűen nincs rá hely. A dugókat nem a kerékpárutak megléte, vagy nem megléte okozza, hanem leginkább a parkolóhelyek hiánya. Aki jár a Nyugati felé a Lehel tér felől, biztosan találkozott már a másodikként parkoló elakadás jelzős autókkal és emiatt a jobbra kanyarodás nehézségeivel. Az is nagy segítség lenne, ha a felüljáró mellett, a jobbra kanyarodó sáv mellett engedélyezett parkolást megtiltanák. De mivel az fizetős parkoló, így az önkormányzatnak érdeke, hogy az parkoló legyen. Rengeteg helyen ez a probléma. Arról nem beszélve, ha megszűntetnék, akkor parkolóhelyeket szűntetnének meg, ami megint nem jó. De ugyanúgy probléma, hogy nincsen elegendő kapacitású hidunk, ami át tudná ereszteni a keletkező forgalmat. A meglévőek felújításra szorulnak, hiszen túllépték a tervezett üzemidőt, de addig nem lehet őket felújítani, amíg nem tudják a forgalmukat megfelelően elterelni. Nem, nem arra gondolok, hogy lezárják és majdcsak megtalálja az autós az elkerülő utat, ahogy a T. politikusok gondolják. Gondoljatok bele, a legnagyobb foralmat bonyolító hidaink az Erzsébet híd, Margit híd, Árpád híd. Ebből a Margit és az Árpád felújításra szorul. Bármelyik lezárása katasztrófális lenne, amíg nem épül meg az M0 híd(ami amúgy épp környezetvédelmi okok miatt késik, ez is kész vicc). Ám még az is kérdéses, hogy azt ki venné igénybe, ha mondjuk a Margit hidat lezárnák.
Érdekes megfigyelni azt is, hogy néha sokkal gyorsabban halad a forgalom, ha egy-két helyen kikapcsolnak a lámpák. Nem, nem az időnként oda vezényelt rendőrirányítók miatt. Ahogy az is szintén érdekes volt, ahogy az Árpád híd pesti hídfőjénél lévő lámpát üzembe helyezték. Először mikor beindították, hatalmas dugót okozott, aztán nekiálltak forgalmat számlálni, újra írták a programját és lám, azóta tökéletesen képes működni anélkül, hogy dugót okozna. Költői kérdés, hogy miért nem csinálták ezt elsőnek is? Mielőtt bekapcsoljuk, mérjünk forgalmat és ahhoz írjuk meg a megfelelő irányító szoftvert! Ezen is spórolni akartak, de nem jött be. Láthatjuk, megfelelően átgondolt rendszer képes üzemelni még a legszélsőségesebb körülmények között is. Csakhát erre több pénzt kell áldozni. Megjegyezném azt is, hogy azoknál a lámpáknál, ahol hosszabb időre zöld, illetve piros a jelzés, gyorsabban halad a forgalom. Egyszerűen kell időt hagyni a forgalom megindulására, mert sokszor csak 3-4 autó képes áthaladni a zöldön, a következő meg még épphogy sebességbe rakta az autó, már sárga a jelzés.
Annak örülök, hogy megmutatják az kerékpárosok, hogy igenis tömeget képviselnek és szükség van kerékpárutak létesítésére. Az általuk okozott dugóknak nem örülök, de nem írom egyértelműen az ő számlájukra a dolgot. Az első hó, vagy egy kis eső is meg szokta növelni a városban a dugókat. De a Keletinél történt sávlezárós baleset is a budai oldalig képes dugót okozni.
Sokan abban látják a megoldást, hogy nyugati mintára megadóztatják a városi közlekedést. De kérdem én, a benzinbe foglalt adó és a gépkocsira kivetett súlyadó nem elég? Így is duplán adózunk ugyanazért a célért eredmények nélkül. Vagyis hát vannak eredmények. Fizetős útak és parkolók, kátyúk, dugók, bosszankodás. Ugyanez történik most az egészségügy területén...tb-t fizetjük fizetésünkből, meg vizitdíjat az orvosnál...de ezzel már nagyon messze kerültem a témától, úgyhogy abba is hagyom.

Szerintem nagyon sok a problémánk, amiket nem tudnak, nem akarnak megoldani azok, akiknek ez lenne a dolguk és nincs megfelelő kontrol, retorzió, tehát megtehetik. Mi pedig egymást öljük és egymáson töltjük ki dühünket, mert ez a legkönnyebb. Ilyenek vagyunk, de nem kellene beletörődni ebbe. :R

(#297) VladimirR válasza Csaba_20_ (#296) üzenetére


VladimirR
nagyúr

''... Ám még az is kérdéses, hogy azt ki venné igénybe, ha mondjuk a Margit hidat lezárnák.''

mondjuk ha lenne egy normalis korgyuru, en lehet be sem mennek a hungariara, ha miskolc (M3) felol megyek torokbalintra, a depoba aruert, vagy epp szegedrol (M5) tartok miskolc fele

[Szerkesztve]

(#298) Csaba_20_ válasza VladimirR (#297) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Így van, de ha a csak a Moszkva térről akarsz eljutni a Nyugatihoz, akkor nem fogsz érte kimenni az M0-áshoz, hanem az Árpád hídig mész el. Vagy kerülsz az Erzsébet híd felé, mert a Lánc-híd 1x1 sávja nem túl nagy áteresztő képességű. Tehát nem az lesz, hogy 100%-ban az M0-ás veszi át a terhelést. Szerintem kár csak magától a hídtól várni a megváltást, pedig sokan ezt teszik.

(#299) VladimirR válasza Csaba_20_ (#298) üzenetére


VladimirR
nagyúr

igen, viszont arra probaltam celozni, hogy ha lenne elkerulo, akkor kisebb forgalommal kellene megbirkozni, kisebb forgalmat kellene terelgetni
es nem mondtam, hogy atveszi a teljes forgalmat, viszont szerintem lenyeges javulas lesz varhato (hacsak nem lesz tul draga arra menni)
es persze en nem csak egy hidtol varom a megvaltast, hanem egy normalis, teljes korgyurutol (persze tudom, egy ilyen legalabb meg 20 ev)

(#300) Csaba_20_ válasza VladimirR (#299) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Értelek és csak egyetérteni tudok. Szerintem az elkerülőlre kéne rákergetni azt a teherforgalmat is, aminek nem Bp. a célja vagy kiindulópontja. Persze az is kéne, hogy ne legyen siralmas minőségű az út, amit csinálnak. Tervezzék túl a terhelését úgy, hogy 40-50 évig ne kelljen hozzányúlni. Az a baj, hogy ez is álomvilág. Az idétlen M4-es erőltetés helyett is inkább normális dolgokra kéne költeni a pénzt. :U

(#301) blunt válasza bambano (#85) üzenetére


blunt
aktív tag

tökéletesen egyetértek ezzel, engem is érdekelne, hogy miképp képzelik ezt. Az én autómra tehénkedne rá, eltörném a kezét...

engem egyáltalán nem érdekelnek vagy zavarnak a motorosok / bicikliesek (értsd: nem kell a dugót végigvárniuk) de az már felháborító tud lenni, hogy azt hiszik önmagukra semmilyen szabály vagy törvény nem vonatkozik. Továbbá elitélem azokat akik ráhuzzák nap, mint nap motorosokra vagy biciklisekre az autót és szemem láttára taknyolnak, de azért a bicikliseket sem kell félteni, na.


[Szerkesztve]

(#302) blunt válasza ponti_ak (#105) üzenetére


blunt
aktív tag

nekem is van sok dolog, ami nem tetszik, de azért azt ne felejtsük el, hogy a logout pont arról szól, hogy az ember a gondolatait és véleményeit megoszthassa.
bambanonak szíve és joga kinyilvánítani a véleményét. Erről szól ez az oldal.
Nem kell, hogy te ezt elfogadd, sőt nem kell egyetértened sem. De ne akarjuk már a másikra rákényszeríteni a saját akaratunkat.
Ettől ilyen változatos ez a világ: nem vagyunk egyformák.

Ha te a molett csajokat szereted én ezért nem fogok neked beszólni. Egyéni probléma, hogy kinek mi tetszik.
El kéne tudni fogadni, hogy vannak emberek, akik másképp gondolkodnak, mint mi. Még akkor is ha ez nekünk rohadtul nem jön be.

(#303) esgéb


esgéb
csendes tag

1. Mi lehetne a céljuk?
Kerékpározás népszerűsítése.

2. Mit tettek?
Matricáztak, szórólapoztak, blogoltak, bannereztek, tájékoztattak, bicikliztek.

3. Mit értek el?
Évről évre több a bringás.

4. Egyéb mélyzöld agyatlanságok
A Critical Mass azért nem a grínpísz, senki nem láncolja magát semmihez.

5. Tehát?
Felhívták a politikusok figyelmét az igényre, amire Demszky úr egy évvel ezelőtt még azt mondta, idézem: ''Budapesten nincs szükség kerékpárutakra, mert nincsenek kerékpárosok.''

Vagyis a megfelelő megoldás, ami látványos és jó az a kerékpáros felvonulás szervezése volt, megmutatni, hogy bizony mégiscsak vannak itt kerékpárosok és szükség lenne kerékpárutakra. A szerinted jobb megoldás eddig hasztalan volt.

Még annyit hozzáfűznék, hogy ha mindenki elgondolkodna egy kicsit, hogy miről is van szó akkor biztosan rájönne, hogy amit a Critical Mass szeretne elérni az MINDENKINEK ÉRDEKE! Autósoknak, gyalogosoknak, tömegközlekedőknek és kerékpárosoknak egyaránt!

Pár kérdéssel válaszolhattok is magatoknak:
1. Miért jó ha több a kerékpáros?
2. Miért jó ha van rendes kerékpárút?

Ezeket mindenki végig gondolhatja a saját szempontjából és rá fog jönni, hogy bizony ez neki is jó, akár milyen közlekedési eszközt válasszon az utazásai során.

(#304) lapa válasza sh4d0w (#53) üzenetére


lapa
veterán

ez a sokadik ilyen vélemény, nem tudok már elmenni mellette szó nélkül:

még ha így is van, alapvetően már szelektált hulladék kerül a kocsira. nincs benne banánhéj meg szaros pelenka. gondolom a célállomáson úgyis válogatják.

a szelektív hulladékgyűjtés eredményeiről annyit, hogy a sajátomon kívül még nem láttam összepréselt műa flaskát a konténerben. persze legalább van. egyetértek dabadab véleményével, ebben a világban minden csak piaci alapon működik többé-kevésbé normálisan.

(#305) vati válasza esgéb (#303) üzenetére


vati
senior tag

kieg:
3. Miért rossz ha több a kerékpáros?
- sokszorosára növeli a balesetveszélyt a nagy forgalmú utakon (autó-autó, autó-kerékpár viszonylatban egyaránt) Egy kerékpáros puszta jelenléte is zavarforrás a sokkal gyorsabb autók számára, amit vezetőnek le kell kezelni.
- mivel fizikailag lehetetlen megoldani hogy mindenhova vigyen kerékpárút vagy kerékpársáv, borítékolható hogy a járdán bicikliző gyökerek száma is megnő -> komoly balesetveszély növekedés a gyalogosok számára is.
- nem kell hozzá jogsi, se egyéb képesítés, így egyre több kresz-analfabéta hülye lúzer szabadul rá majd a túlzsúfolt utakra (tipikusan nem az kezd el kerekezni akinek van jogsija /igazolt kresz-ismerete/ és közlekedési tapasztalata)

Igazából a kerékpárosokon senkinek nem jó, ha a kerékpárosok száma nő.
Nekik is csak azért, mert egy idő után a közlekedés többi része jobban alkalmazkodik hozzájuk (kényszerből).

Az egyedüli pro érv is kérdéses, miszerint a légszennyezés számottevően csökkenne. Sokkal több kerékpáros már komolyan akadályozná az autóforgalmat, és a sok lassítás-gyorsítás, lassabban haladás SOKKAL több károsanyag-emisszióval jár, mint akár több autó tempósabb átlagos haladás mellett.
A tömeges kerékpározás erőltetése egy arra infrastrukurálisan alkalmatlan, zsúfolt nagyvárosban bizony sötétzöld ideológia.

Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."

(#306) Sipi16 válasza vati (#305) üzenetére


Sipi16
senior tag

Igen, tudom vannak KRESZ analfabéta bringások... Nekem friss jogsim van és azt is tudom, hogy ha kikanyarodok valahonnan de a járdán kerékpár út van akkor be kell nézni hogy jön-e kerékpáros. Mert neki van elsőbbsége.... Na ezt nem tudja sok önelégült barom autós! Múltkor jöttem haza Budáról kerékpárúton. 3 azaz három autós ütött majdnem el mert nem tudja, hogy be kell nézni!!!! Vagyis az autósoknak is lenne mit tanulni... Lehet szídni a bringásokat is de magunkba is bele kéne nézni.... Az úton/járdán zavar a bringás. éÉs az nem zavar, hogy egyes autón 100-120-szal mennek el melletted?? Mert megmutatja a hawernak, hogy ó persze tud vezetni... De ha valaki lelép elé fékezni nincs ideje... Még hogy a bringások a veszélyesek. Azért sok a figyelmetlen autós is. Bömböl a zene cigi lóg a szájából megcsörren a mobil és már el is ütött egy bringást. Pedig a bringásnak volt elsőbbsége...

[Szerkesztve]

Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...

(#307) vati válasza Sipi16 (#306) üzenetére


vati
senior tag

Van egy olyan szabály is (másképp megfogalmazva) hogy akkor van elsőbbséged, ha megadják, és ezt tudni kell idejében felmérni, aszerint közlekedni.
Észben kell tartani azt is, ki veszíthet többet... csak a felelősség megállapításánál számít hogy kinek a javára ítéltek - de akit nejlonzsákban vagy nyomorékká sérülve visznek el azon ez nem segít.

Újabban mintha divat lenne, hogy a bringákon gyárilag nincs lámpa elöl. Számomra ez felfoghatatlan, régen az összes parasztbiciklire tudtak rakni dinamós lámpát, a csicsás újakon meg nincs. Külön felfoghatatlan, hogy a Darwin-díjas gazdáik sem raknak rá, aztán szürkületben vagy éjjel mennek vele ezerrel, keresztbe az autóknak. Engem még gyalog is zavarna, ha totál kivilágítatlanul kellene autók hatósugarában közlekedni.
Nem értem, miben bíznak. Csak az nyilvánvaló, hogy fingjuk sincs a közlekedésről és egyiket sem szabadna közútra engedni.

Másik szuicid állatfajta az n-sávos főúton autók közt cikázó hajtáspajtás (össze tudja valaki számolni, hány kresz-szabályt sért meg egyszerre?) de ez túl nyilvánvaló mint példa.

[Szerkesztve]

Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."

(#308) ponti_ak válasza vati (#307) üzenetére


ponti_ak
addikt

Szia vati,
szerintem van némi igazság abban is amit Te írtál, és Sipi16-nek is igazat kell adnom helyenként, de azért azt ne magyarázd már meg légy szíves, hogy _a kerékpárosok miatt lesz nagyobb a légszennyezés_ a fővárosban.
üdv.

[Szerkesztve]

(#309) vati válasza ponti_ak (#308) üzenetére


vati
senior tag

Annyit írtam: 1/ nem szükségszerűen csökken az autók száma attól ha több lesz a kerékpáros. Szerintem, inkább buszról szállnak át majd emberek kerékpárra, nem autóból. Kevésbé lesz embertelen a BKV, ennyi. Ez valóban pozitívum.
2/ ha ugyanazon a zsúfolt, autós-kerékpáros együttközlekedésre igazából alkalmatlan úthálózaton lesz több kerékpáros, változatlan számú autó mellett, ez növelheti is a közlekedés eredetű légszennyezést. (minél lassabb haladás, minél több gyorsítás-fékezés, hatványozottan több károsanyag-kibocsátás.)
Ha 1/, 2/-t összeadod csak ennyi jön ki: ha úgy burjánzanak el a kerékpárosok (ld. kiritka almás), hogy az úthálózat nem fejlődik hozzá, az nem biztos hogy a kánaán, inkább probléma.

Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."

(#310) ponti_ak válasza vati (#309) üzenetére


ponti_ak
addikt

Ööö.. pont erről (is) szólt a CM. :)

És köszönöm hogy kifejtetted (mégegyszer), ezzel többnyire én is egyetértek, bár továbbra sem hiszem hogy jelentősen feltartaná a forgalmat a sok kerékpáros, és ez vezetne nagyobb káros anyag kibocsátáshoz. Ha annyira_ sok bringás lenne (nemtom, pl napi szinten 5-6ezer), akkor már lehet hogy igen, de a növekedés sem fél év alatt fog végbemenni és addigra már -talán- lesz némi fejlődés az utakon (is). ..megint naiv vagyok, ehh.. :( Nem, inkább csak bizakodó.. :)

Az is lehet hogy a többség, aki cangára ül, előtte buszozott, de aki napi több órát ül a belvárosi dugóban, előbb-utóbb talán annak is eszébe jut hogy lehetne másként is. Akkár BKV-val akár bicajjal. A 2-3 km-es belvárosi zsúfolt szakaszokon pl sokkal jobb a bicaj, nem kell neki parkolóhely sem, de mindegy, nem sorolom. :)

És igen, megfelelő úthálózat, és a kapcsolódó infrastruktúra (pl biciklitárolók, zuhanyzó a munkahelyen stb) nélkül nem is lesz vonzó a bringázás, és valóban veszélyes is marad. Még annak is, aki egyébként gyakorlott, magabiztos és a KRESZ-t is alaposan ismeri ÉS be is tartja ...persze ott, ahol lehet, és érdemes is, mert sajnos maga a Kresz is elavult, és javításokra szorul, nem is egy helyen, pl. hajadj szorosan az út jobb oldalán/útpadkán (!) ha az alkalmas rá.. (bahh.. én még ilyet nem láttam), vagy: a buszsávban tiltott a kerékpáros közlekedés (sokkal veszélyesebb a buszsáv baloldali szélén menni, mint a buszsávban, de sajnos tilos, hacsak tábla nem engedi, stb..).


A tömeges bringa-használattól szerintem -sajnos- egyelőre nem kell tartani, pont a fenti okok miatt, de azért jó lenne ha változna ez a jövőben. Én örülnék neki, szerintem jó dolog kerekezni.

(#311) radírfej válasza vati (#309) üzenetére


radírfej
senior tag

pontosan, ha úthálózat nélkül ''burjánzanak'' a biciklisek, akkor az probléma. és akkor reagálni is kell valamit a problémára. mondjuk javítani a közlekedés feltételeit. szóval ahhoz, hogy történjen valami, biciklizni kell, és nagy tömegben. erről szól a dolog.

Másolat másolatának a másolata, de eredetileg is ilyen volt.

(#312) vati válasza ponti_ak (#310) üzenetére


vati
senior tag

''vagy: a buszsávban tiltott a kerékpáros közlekedés (sokkal veszélyesebb a buszsáv baloldali szélén menni, mint a buszsávban, de sajnos tilos, hacsak tábla nem engedi, stb..)''
A tilalom nagyon helyes, ritka gyökér dolog amikor 1 db kerékpáros bioerőmű feltart 50 másik embert, akik a buszon állnak. Teljesen megértem, ha a buszvezető ledudálja az útról.
Másik gyökér állatfajta amelyik lámpánál leelőzi a kocsisort, aztán beáll az első kocsi elé (nem mellé). Kábé az első két méteren legyorsulná bármelyik autó, mármint ha nem bénázna a löhárító előtt amikor zöldre vált a lámpa, fenntartva az egész sort. Aztán neki áll följebb, ha ledudálják amíg le nem takarodik a padkára.

Tudomásul kellene venni, hogy ahol fizikailag nem lehet az autók mellett közlekedni mert nincs járható padka ill. keskeny a sáv és a nagy forgalom miatt az autók nem tudnak, az az út kerékpáros közlekedésre alkalmatlan és kerékpárral nem hajtunk rá. Budapesten elég sok ilyen főút van, ahol ésszerű befektetéssel nem is lehet kerékpársávot kialakítani.

A kresz nagyon is jó, sőt a szabályozás tendenciája inkább romlik, mert egyre több dolgot megenged a bringásoknak, ami ellentétes a kresz alapelveivel, általános szabályaival.

''sem hiszem hogy jelentősen feltartaná a forgalmat a sok kerékpáros,''
Átlagos szélességű úton én még nem tudtam úgy leelőzni kerékpárost, hogy ne kellett alaposan lefékezni miatta. Városi viszonyok mellett (amikor mindig van szembeforgalom) az esetek 100%-ában feltartja az autót a párhuzamosan ugyanabban a sávban közlekedő kerékpár. Baromira nem tudják felvenni a forgalom ritmusát, különösen ha kicsit is emelkedik az út, és nem takarodnak ki a padkára ha jönnek hátulról, így nem lehet sávon belül elmenni mellettük. Vagy centizni kell, vagy szinte állóra fékezni, egyesbe vissza, onnan elhúzni, kettes, hármas, négyes...
Ütöttem el már kétszer is kerékpárost, mind a kétszer vitán felül a kerékpáros volt a hibás (egyik gondolt egyet és zöld lámpánál nekem kanyarodott, másik egy soksávos főút N-edik belső sávjában nekitévedt a kocsi hátuljának, fene tudja mit keresett arrafelé az út jobb széle helyett) mind a kettő ügyesen tudott esni, és hálistennek a kocsimnak se lett baja: így elváltunk annyiban hogy máskor jobban vigyáz és a kresz szerint közlekedik.



[Szerkesztve]

Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."

(#313) ponti_ak válasza vati (#312) üzenetére


ponti_ak
addikt

Ahol tiltva van, ott ne menjen biciklis az útra, de ahol nem tiltja szabály, ott ugyanolyan joga van -szabályosan- közlekedni, mint akármelyik más autónak, busznak, traktornak.
..csak sajnos sok esetben -ép ésszel belegondolva- nincs sok esélye túlélni.. :( Indokolt esetben a bicajos fel is tarthatja a forgalmat (lásd pl. autóknál: forgalmi dugó), de nem akadályozhatja. (pl. aki nem tud egyenesen 20m-t megtenni a kerékpárral, arra joggal mondhatod, hogy akadályoz a haladásban. Nehéz pontosan definiálni, mi az hogy indokolt és mi nem. Ez szinte mindig az adott szituációtól függ, ezért nem akarok általánosítani.

A tilalom nagyon helyes, ritka gyökér dolog amikor 1 db kerékpáros bioerőmű feltart 50 másik embert, akik a buszon állnak. Teljesen megértem, ha a buszvezető ledudálja az útról.
Az úthálózat kialakításakor nem gondoltak a bringásokra, és a gépjármű-forgalom is tized-ennyi volt. Emiatt én megoldásként a buszsávo(ka)t el tudnám fogadni, pontosabban ahol/amikor nem indokolt, ott/akkor nem tiltanám meg (pl. este 6 után, kora reggel, ha eleve 30/40-es tábal van kint, egyszóval a forgalom függévnyében, mondjuk a Rákóczi úton..).

Másik gyökér állatfajta amelyik lámpánál leelőzi a kocsisort, aztán beáll az első kocsi elé (nem mellé). Kábé az első két méteren legyorsulná bármelyik autó, mármint ha nem bénázna a löhárító előtt amikor zöldre vált a lámpa, fenntartva az egész sort. Aztán neki áll följebb, ha ledudálják amíg le nem takarodik a padkára.
Hülyék és gyökerek vannak vannak mindenhol, a biciklisek közt, és az autósok között egyaránt. Szabálytalanul ne előzzön álló kocsisort a bringás, ezzel egyetértek. A legyorsulásról meg a feltartásról a véleményem az első ill. a következő bekezdésben van.

A ''letakarodás az út szélére'' (pl. parkoló autóból ajtónyitás, vagy az előbb említett kanyarodó kocsik miatt pl a körúton) néha sokkal veszélyesebb a bringásnak és/vagy az autósnak (is), mint egy kicsit feltartani a mögötte haladót. A 100%-ban forgalom-feltartás túlzás. A forgalom ritmusát a belvárosban 20-25 km/h-val szerintem fel lehet venni úgy, hogy senkit nem tartok fel jelentősen egyik lámpától a másikig. (Most - mint (sajnos?) eddig is - megint magamból indultam ki, nem a kempingbringás tapasztalatlan Kresz-tudatlan Mari-néniről).

A kresz nagyon is jó, sőt a szabályozás tendenciája inkább romlik, mert egyre több dolgot megenged a bringásoknak, ami ellentétes a kresz alapelveivel, általános szabályaival.
Tudnál erre egy konkrét példát említeni a Kresz-ből? Vagy inkább a forgalmi helyzet(ek)re, útszakasz(ok)ra (tehát a kresz - általános- alkalmazására) gondoltál?


ui a megvalósításról: sok helyen tényleg fizikai képtelenség megvalósítani a külön bicikliutat, és biztos, hogy ott nem is lesz, de ahol van rá lehetőség, oda jó lenne, ha tennének. pl a Kiskörúton a felújítási tervben eredetileg szerepelt bicajsáv, végül legutóbbi info-im szerint mégsem lesz, inkább parkoló-sávot alakítanak ki az út szélén.

(#314) rbalint88 válasza vati (#305) üzenetére


rbalint88
addikt

Ha ilyen nagy bringás-ellenzők vagytok, szánjatok 746 Ftot a kutlurára és vegyétek meg a júliusi BikeMag-et. Van benne egy cikk arról, hogy Koppenhágában hogy oldották meg.... Tehát abszolút működőképes a dolog. A baleset esélyének növekedéséről. ez egy baromság. Ha mindenki - autós és bringás egyaránt- figyelne, ne lenne probléma. és igazat adok abban is, h a hajtópajtik is pofátlanok és veszélyesek. DE! van jogsim és a közlekedési morálnak köszönhetőn azt is meggondolom, h autóval kimenjek-e a forgalomba, nem hogy bringával. Öngyilkos nem akarok lenni. Inkább leszek bukóparaszt a járdán, de maradok életben. A gyalogosok is úgy mozognak, mint a csorda. Ez tény. Tenni ellene nem nagyon lehet. A saját érdeke, ha figyel, de neki még mindig kevésbé fáj, ha elcsapják, mint a bringásnak. Ez már a bringás felelőssége. Tudja kezelni a bringáját. Ez is tény és követelmény, amit elég kevesen teljesítenek. A légszennyezésről. Aki nap mint nap egyedül utazik és nem hord magával sok cekkert, az járjon smarttal. kicsi, keveset fogyaszt, tehát keveset szennyez, több lenne a parkolóhely. Ebben állambácsinak is segítenie kellene, mondjuk smart regadó nélkül. csak ötlet. Ja és b*szhatjuk ha van bringaút, amikor a sok paraszt rajta parkol. Vitatkozni nem kell. Köszi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.