Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iRiver: Prehistorik 2 - Retró Játékpercek! 1. rész
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- joghurt: frenda dsttöytoi
- Steven: Miért váltottam TV-ről projektorra?
- moongoose: Hajópadló (nem parketta) felújítása a realitások talaján maradva!
- hcl: Villanyórás okosóra számlap
- arden: Új robotos magazin építése – 1. rész: Miért hagytam ott a WordPresst?
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
merqree #8996 üzenetére
Ez normális, ha a 'leggyorsabb' opció van kiválasztva, az útvonalopciók gazadasági szempontból történő összehasonlítását már rádbízza (fogyasztás, amortizációs költségek, stb.). Nekem városon keresztül szülőkhöz menni 25 km és 1:05 menetidő, M0-on 70 km és 48 perc, aztán lehet választani.
-
tyielow
aktív tag
válasz
merqree #8996 üzenetére
Igen, én azt látom, hogy a rövid úton csak dugó, torlódás van és szenvednél, ha meg megkerülöd ugyanúgy érsz oda, folyamatos haladással, idegeskedés nélkül. Lehet hogy hosszabb, de kíméletesebb. Én ezt látom
Kösz a tippet, lehet én se fogok folyton frissíteni
Auchan-t már láttam 1x a térképen -
merqree
őstag
válasz
tyielow #8995 üzenetére
Látod a km és idő adatokat is? :-)
Az üzemanyagot minden frissítés után be kell állítani, ezért letiltottam a GooglePlay-en (minden) az automatikus alkalmazás frissítést. Sokkal nyugodtabban élek. Sokszor csak "teljesítmény és hibajavítások" a leírás egy-egy új verziónál, így mivel nekem nincs gondom, nem is frissítek.
Bárdi reklámok jelentek meg csak eddig. Nekem nem zavaró, inkább hiányolom a bevásárlási lehetőségeket, mint Aldi, Lidl, Auchan, etc...
-
junkpod
veterán
Na, megjöttek a reklámok a wazeba. Az elveszett gyerekek csak teszt volt.
Tegnap lámpánál állva feljött egy McDonald's reklám, azzal, hogy ha raklikkelek oda is vezet.
Tudtam, hogy eljön ez egyszer... -
Winner_hun
félisten
-
válasz
Winner_hun #8986 üzenetére
-
apaszka
veterán
Köszönöm,hogy a lufit kiraktátok a Mór 81 es vasúti sínre!
Ma Majd baleset volt előttem miatta!
Csapódik fel a sín!Tényleg figyeljetek ott!
-
zagloba
aktív tag
Na azt hiszem most zártam le utoljára utat! Sok értelme nincs! Pedig biztos nem ment arra senki mert levan zárva most van a Jászexpo! Tegnap beállítottam, h lezárt! Ma már nyitva! Neten nem tudom lezárni mert 3-as szint kell hozzá! Azt hiszem elengedhetetlen a dolgot! :-)
-
Winner_hun
félisten
Nem igazán értem miért nincs térképszerkesztéshez mobil alkalmazás
Telefonon böngészőből nem a legkényelmesebb, sok dolgot nehezen is kezel (vagy egyáltalán nem).
1+3, chrome.
-
apaszka
veterán
válasz
Winner_hun #8983 üzenetére
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Winner_hun #8983 üzenetére
Áthaladtak rajta gondolom. Vagy emiatt máshogy tervezett Waze.
Amúgy passz. -
Winner_hun
félisten
Az utolsó jelentéseid megköszönték.
9 jelentések
220 segített
9 köszikA segített itt mit jelent, ez hogy segített nekik?
-
Szili17
tag
Nem így működik a lezárás... Nem olyan mint a jelentések.
Az előbb írtam le. Nincs ilyen popup, nem kell úgy megerősíteni, mint a balesetes jelentést.
Amikor nem látod a kliensben de zárva van, akkor jelented.
Ettől még nem biztos hogy felkerül és mindenki látni fogja (de te látod magadnál), úgy "erősítenek rá", hogy más ugyanezt megcsinálja. Egy ponton fel fog kerülni ténylegesen és akkor nem 20 perc, nem kell megerősíteni, semmi ilyen nincs.
Ott az van, hogy fent van ameddig megadták és előbb feloldódik ha kellő ember áthajt rajta, annak ellenére hogy zárva van. -
simico
aktív tag
Nem tudtak ráerősíteni, hiszen nem arra mentek. A megerősítés csak akkor jön fel, ha elmész közvetlenül a lezárás közelébe, amit nyilván senki nem tesz meg, pláne ha közben eleve másfele tervezték meg az útvonalát. A dolog másik oldalán is voltam már, láttam a lezárást a térképen és a valóságban is, de nem mentem be 150 métert a lezárt utcába csak azért, hogy megerősítsem... mire célba értem, addigra el is tűnt, hiszen senki sem erősítette meg.
Szóval szerintem a lezárások kezelésében van egy kis logikai bukfenc, mert senkitől sem várható el, hogy csak a megerősítés kedvéért elmenjen a lezárásig, pláne ha eleve már kikerültetné vele az (új) útvonal a lezárást - megerősítés nélkül viszont nagyon rövid életű lesz. Értem én, hogy a visszaélések ellen védekezni kell, de szerintem itt átestek a paci túloldalára, mert kliensből így mission impossible 20 percnél tovább megmaradó (vagy a többi wazernél egyáltalán megjelenő) lezárást csinálni. Kissé fura hozzállás egy közösségi navigációnál szinte egyáltalán nem megbízni a közösségben... de lehet, hogy csak nekem ellentmondásos a dolog.
-
Szili17
tag
Egyedül valószínűleg kevés vagy lezárni egy utcát. Miért?
Mert akkor ezzel bárki szórakozhatna és ez a köd jelentéssel képest véresen komoly. Itt emberek útvonalával szórakozunk. Ha te lezárod meg jön még arra valaki ő is lezárja (megerősíti) akkor záródik rendesen. Nem tudom a konkrét számot ugyanúgy ahogy pulsar írta, de ez függ a megbízhatóságodtól is.
Tehát ha most felkapok egy telefont és lezárom a Róbert Károlyt mint nem regisztrált user, mert mondjuk ott állok, akkor nálam meg fog jelenni, majd "eltűnik", de senki más nem fogja látni. Ugyanakkor ha te is meg mondjuk fantom meg viktorhu egyszerre zárja akkor rendesen felkerül és mindenkit kerültet.
A hosszát meg még tudod adni, kevesebb mint 1 óra, egész nap, több óra ezek valósak, ha egész napot adsz meg akkor beletol sok órát, azt hiszem vagy 8-10-et. -
válasz
Winner_hun #8978 üzenetére
Attol függ ki nyom rá. Mert rangsorolva vannak a felhasznalok. Minél többet hasznalod az appot, annal megbizhatobb vagy.
De minden jelentésnek más/más a lejárati ideje, és a megerősítés megjosszabítasi ideje is. Ha jól tudom nincs konkrét idő leírva sehova üzleti titokra hivatkozva, de az angol wiki-ben lehet a ujerek lemérték, és kiírták. De átlag 15-30 perc közötti idők -
Winner_hun
félisten
Megerősítés után mennyivel tűnik el az információ? Ha valaki rányom hogy már nincs ott? Vagy több visszajelzés is kell hozzá?
-
viktorhu
veterán
válasz
fant0mi #8973 üzenetére
Ha elterel, és másfelé mentem, akkor nem tudom, hogy le van zárva, így nem erősítem meg. De egy ilyen balesetes útlezárás bármikor megszűnhet, szóval nem maradhat ott sokáig a jel, hanem majd megint kiteszi valaki, aki arra keveredett. Írtam is egyszer, hogy dugóba kerültem olyan helyen, ahol nem szokott dugó lenni olyankor. Ahogy közeledtem a lámpához, láttam, hogy mindenki balra kanyarodik, senki nem megy tovább egyenesen. Még közelebb azt is láttam, hogy az egyenesen előre szakaszt keresztben elállja egy rendőrautó. Jelöltem az útlezárást, a waze máris mondja, hogy akkor kanyarodjak balra - a rendőrautó meg rögtön ezután eláll onnan, én pedig mehetek tovább egyenesen. Vissza sem tudtam vonni a jelölésemet, úgyhogy a következő fél órában nyilván jó sok embert kerülőre kényszerítettem feleslegesen.
-
Nono76
tag
Ha beállítok egy célt, majd megadok egy köztes pontot akkor megtervezi az utat, írja az időt stb, de ha nem most akarok odamenni, hanem később akkor csak a köztes pont érkezési idejét tudom beállítani, én meg pont a végcélét szeretném. Meg lehet ezt oldani valahogy?
-
fant0mi
őstag
A kerdes elmeleti. Ha lezarsz egy utszakaszt, es emiatt a waze ket utcaval odebb tervez, akkor feldobja figyelmeztetesbe a lezarast? Az utvonalon szokta feldobni a figyelmezteteseket, de az utvonal nem a lezarason at szol, hanem par utcaval odebb.
Na ez hogy mukodhet?
En zartam mar le egy eleg forgalmas utszakaszt (nyugati teri feluljaro), de nem emlekszem koszonom-hegyekre, pedig alltunk ott par szazan a dugoban. Szerintem fel sem hozza, csak nem tervez ra. -
air
nagyúr
Azok a wazerek, akiket eltereltek arról a szakaszról, nyugodtan ráerősíthettek volna, hiszen gondolhatták, hogy le van zárva, ha elterelik őket onnan, de mégsem tették. Ha engem elterelnek az általam tervezett útról, amin látok egy lezárást, akkor biztosan ráerősítek, hiszen kell ott lenni valaminek, ha elterelnek.
Vagy akkor éppen nem járt arra wazer.
Ez ugye nem a rendszer vagy az alkalmazás hibája? -
simico
aktív tag
válasz
Szili17 #8966 üzenetére
Csak a lezárás részhez egy kis adalék részemről. Volt egy súlyos kimenetelű baleset szó szerint a házunk előtt. Már a roncsok is eleve teljesen elzárták a teljes útpályát, a helyszínelés idejére meg a rendőrség zárta az útszakaszt. Hiába jelentettem háromszor is útlezárást, 20 perc után szépen eltűnt, úgyhogy a harmadik után feladtam. Mert ugye ha nem erősíti meg senki, akkor eltűnik. Na de ki erősítené meg, ha mindenki elkerüli a lezárt szakaszt? És ez nem egy olyan út volt amit kikerülsz a párhuzamos mellékúton, hanem zárás esetén eleve totál másfele kell menni. Máskor is tapasztaltam már ezt, hogy teljesen felesleges a kliesben zárni, mert úgyis eltűnik.
-
LámaZ
addikt
OK, akkor mondom a tutit!
Én is szoktam szidni a waze-t, pl. azért, mert nem teszi lehetővé az off-line navigációt előre megtervezett útvonalon sem, tudtommal (így van?), azzal együtt, hogy akkor nincsenek valós idejű forgalmi adatok. (Igazából, csak arról lenne szó, hogy ha kiesik a mobilhálózat, akkor a waze ne essen ki).
De, ettől függetlenül, letettem az iGo-t, és csak nem térek vissza rá, továbbra is a waze-t használom.
Mert a Google-es kereséssel pillanatok alatt megtalálok bármit, a forgalmi infók is jók azért, és a tervezés sem annyira csapnivaló, hogy ne lehessen navigálni, pláne, ha az ember valamelyest ismert helyen van, és felülbírálja a waze döntéseit időnként.
Szóval, 100 szónak is 1 a vége: nekem személygépkocsira még mindig ez az optimális választás.(Amúgy, szoktam szerkeszteni a térképet is, de évente mondjuk 4-5-ször, és bejelentéseket is teszek, bár azt sem gyakran, legfőképp azért, mert általában túlfutok a dolgokon, és nem vagyok olyan bűvész, hogy sok mindent tudjak egyszerre csinálni.)
-
junkpod
veterán
Hat pedig ugy lehet erteni amit irtal. Raadasul javasoltak neked valamit, de elutasitottad, pedig a beszurt kepen egyertelmu, hogy miert vitt le, azert mert mar a gps szerint lejottel a palyarol.
A jelentesek nem maradnak ott 50 percig, ez nem igaz.
Tobb eve hasznalom orszagosan, sot nemetben is hasznaltam, sose csinalt ekkora boszmesegeket. -
Szili17
tag
Én erre reagálnék hogy amikor bemondanak valamit hogy le van zárva vagy valami történt és mégis arra visz téged, akkor előtted ezt nem kezelték megfelelően az emberek.
Jelentés gomb, lezárás. Ha már úgy is ott állsz, mert ugye ott állsz ha látod belefér, nincs hova menned.Ez a mentalitás tetszik nekem, "hogy képzelik hogy le volt zárva és arra vitt".
Elmondom: Senki nem zárta le akik arra jártak, gondolom beleértve az ilyen és ehhez hasonló hőzöngő embereket. Aztat tessék megérteni hogy ami az alkalmazáson túl van a Waze-ben, azt emberek a saját szabadidejükből hozták össze. És most nem csak a fordítókat, térképszerkesztőket magasztalnám, hanem mindenkit aki rászánja az idejét hogy jelentsen, feltegyen egy lezárást (amúgy ügyesedtek/ügyesedünk, zárogatunk már kliensből is időnként) meg válaszoljon a hülye térképszerkesztők hülye kérdéseire.
Igen, képzeld el vannak emberek akik vasárnap este hajlandók leírni telefonon 20 sorban hogy mi volt ott a helyzet, mi merre hány méter. Ez megvan? Nekik örülni kell és töltsön el boldogsággal hogy hozzáteszi a saját tudását.Az meg hogy "megint nem arra mentem és milyen jó lett nekem". Örülök, akkor ne arra menj. Én meg arra fogok menni és ugyanúgy örülök. De megsúgok még valami, routing problémával jössz, amikor azt a Waze cég fejleszti. Ez azon kevés topicok egyike amit full felesleges ha itt leírsz hogy "a hosszabb úton vitt, meg miért nem a rakparton vitt". Nem tudjuk ember! Az hogy mi alapján tervez üzleti titok, tehát senki nem tudja.
Kis inside info: izraeli az app, Google megvette x éve, de meghagyta a céget egyébként. Tehát akik itt vannak java részük egyszerű felhasználó, akik igyekeznek válaszolni tudásuk szerint ha elakadsz. A másik kisebb részük térképszerkesztő, akik ha olyan a dolog ki tudnak segíteni, de nem mi fejlesztjük az appot, a routingot meg végképp nem. Az ráadásul olyan amiről tényleg semmit nem tudunk, mert az app működését látjuk, abban nincs magic, de a routing futása egy fekete doboz. Leírhatod erről a véleményed, meg is hallgatja mindenki, de ne várj ettől változást.
Egyébként ha már ennyire belementünk, akkor ide kiöntheted a szíved: https://waze.uservoice.com -
zharkanyi
tag
Ember! Van pár NNG-s haverom és azt mesélték, hogy a cégen belül a hozzáállás 3-4 éve az volt, amit te itt most nyomatsz.
Aztán az elmúlt kb. 2 évben már fejvakarás megy (ha még nem pánik), ugyanis eszméltek, hogy a Waze-vel és a közösség erejével nem tudnak versenyezni. A Moszkva tér felújítása alatt a Waze-ben minden le volt követve, náluk kb. az előtte-utána állapot.
Nyugaton (ahol van rendes TMC) a TMC-s adatokat messze verik a Waze userek jelentései.Igazából nem is a Waze miatt fáj a fejük, hanem a Google Maps és úgy általában az online navigációk miatt. Azt nem voltak hajlandóak elárulni, hogy merre próbál változtatni az NNG, de a mostani irányt magukban már ők is kukázták.
Mellesleg megjegyzem, hogy a Waze-ben részemről pont azok az adatok nem kellenének, melyek nem userek által vannak jelentve. Egyszerűen szörnyű, hogy a hivatalos forrásból származó (BKK, rendőrség) adatok milyen pontatlanok. Nem akkor kezdődik, nem addig tart, nem is pont ott van, ahol azt előre megadták.
Amilyen sokan használjuk a Waze-t általában 100 esetből 1-ben lesz az adott személy első, aki szív.Ennyi bele kell férjen, mert amíg nem lesz tele a város egy központi AI-re kötött kamerahálózattal, addig egyszerűen nincs jobb információforrás, mint a többi autós által beküldött adat.
-
air
nagyúr
Neked végül is mi a célod ebben a topikban?
Megnevelni a több százezres wazer közösséget, hogy úgyviselkedjen, és úgy használják az alkalmazást, ahogyan az neked tetszik, vagy minimum a te elvárásaidnak megfelel, vagy csak simán trollkodsz?
Én mondtam érveket a Waze mellett, ellenpropagandára nincs semmi szükség. -
beg
veterán
Köszönjük a tmc-s igo félistenné magasztalását a waze topikban. Nagyon szép utópisztikus gondolatok a fejlesztés irányában, csak ahhoz tőke is kell. Mennyit is fizetek a waze használatáért? Annyiért nekem bőven megéri, sokkal többet kapok mint amennyibe került.
Te pedig a következő lehetőségnél fordulj balra, erre szerintem itt nincs szükség
-
Rick4
félisten
Szerintem simán lehet ezt jól, vagy csak jobban csinálni. Maga a rendszer egyrészt képes lenne rá, hogy a sok sok júzer is kapjon már egy alap tmc adatot előre feldolgozva, és azt kiegészíteni egész más, mint hogy aznap te mész elsőnek azon az úton, és te vagy a kísérleti nyúl, van-e torlódás, baleset. Szép dolog ezt másoknak előre jelezni, de rajtad nem segít..
A második az lenne, hogy a rendszer tudja rangsorolni a júzereket egyrészt az adott hónapban bejelentett hibák alapján is, másrészt az utánuk következő júzerek által adott visszajelzés szerint, mint pl első jelenti, hogy az út szélén autó. A következő 10 perc múlva lassít, tehát az első korrekten jelzett. Egy korrekt jelzés akár pl kreditben is mérhető lenne, és akor ebből master userek is lehetnének, aki pontos, és aktív, annak a jelzései élvezzenek elsőbbséget, hiszen bizonyítottan megbízhatóbbak, mint mások. A rossz eredménnyel büszkélkedők egy bizonyos szint alatt teljesítve csak ideiglenes jelzést adhatnának, és pl villogna az általa bedobozz valami, amíg valaki másik legalább egy közepesnek mondott meg nem erősíti. Az utólagos visszajelzést pl nem találtam, de amikor az M5-ös- M0 ráhajtónál lévő torlódás miatt kiderült, hogy nincs semmi baleset, csak lassú haladás, és utána szabad a pálya, akár létezhetne egy 0-1-2-5-10 km-re visszarakható pont is, ami ugye az eredeti helyen jelezne, de mivel a master user túlhaladt már rajta, látja, mekkora a baj, egyáltalán tovább lehet- e haladni, vagy pedig csak egy kisebb terelés, és max 4-6 perc plusz időbe kerül. Azt értem, hogy a felhasználók mozgásából is kiderül sokminden, de azok az eseti kis lassulások, amik egy egy kismértékű, váratlan dolog miatt történnek meg, nem igazán vannak külön csoportba rakva, mint egy 6-7 km-es dugó, mait végképp el kellene kerülni. Amikor le akart vinni Alsópakony felé, akkor se láttam semmi informatív részt, hogy miért is? Mert totál dugó, 2 órás várakozás, vagy mert torlódás és +10 perc? Sokan bevállalnak +10 percet, ha nem kel alsóbbrendű utakon autózni 5 perc spórolásért.ÉS akkor ugye az alapelv még mindig marad, aki elsőnek halad, az beszívja. Tudom, a tmc-s igoban is benne van, de ott bevállalja az ember, hogy mire egy ilyen hír végigmegy a rendszeren, ő már odaért. Sok sok éve, mikor még winCE-s navim volt, és ahhoz egy külön csatlakoztatható TMC vevő kellett (kolléga, hahó, az régen volt, ami neked rémlik, androidon már neten jön a TMC) akkor a Petőfi rádióról kapta a jelet a rendzser, egyrészt gyenge is volt a vétel, másrészt gyenge a szolgáltatás is. A szegedet elkerülő M43-as pályaszakasz még csak nyári izzadós vágyálmokban létezett, havi 100 ezer kamion haladt át a városon, és keresítette meg az itt lakók életét. A fő út, amit erre használtak a Kossuth sgt volt, egyszer ennek nekifogtak felújítnai, elterelték a forgalmat, ha jól emlékszem, 8 hónapig tartottak a munkálatok. A TMC rendre kifelejtette ezt a dolgot, holott nem csak hogy a híradóban mondták be kéthetente, írtak róla sokfelé, és annyira le volt zárva az út, hogy arra csak harckocsival lehetett volna elmenni, 50-60 cm mélyen ki volt minden kaparva. Még mailt is írtam a tafficnav-éknak, semmi reakció, és a TMC se változott. Ahhoz képest tényleg jobb a waze, de mondom, összességében lenne még mit reszelni. Mindezt persze bármiféle harag, vagy pejoratív jelző nélkül, de tényleg nem vagyok vele elégedett, mert bosszant, hogy a rendelkezésre álló lehetőség mellett ilyen szinten nem mozdul ez az állapot.
-
LámaZ
addikt
Gyakorlatilag igazad van, mert közös lónak túrós a háta.
Rengeteg a trehány, lusta, vagy éppenséggel rosszindulatú ember, emiatt a közösségi alkalmazások, sőt egyéb kezdeményezések is, döcögnek. Csak akkor működnek jól, ha vannak szigorú tekintetű felügyelők, akik ostorral és mézesmadzaggal a kezükben terelik a falkát/nyájat a jó irányba.
Én már - e téren is - lemondtam az emberekről (kérdés, hogy mikor mondtam fel nekik :-) ) , és az automatákban – a robotokban, mesterséges intelligenciában, no! – bízom. Azok majd lelkiismeretesen jelentenek, visszaigazolnak, ellenőriznek, stb. stb. Az ember linkóci teremtmény, nem is csoda, hogy a nagy pénzmágnások és önjelölt zsenik - akik, valljuk be, épp az emberi linkóciságok miatt tudtak meggazdagodni – pánikba vannak esve az MI eljövetelétől. -
canniball
nagyúr
M2 update: a sződi és vácrátóti lehajtó között is kitették a 60-as táblákat (hogy utóbbitól Északra is van-e korlátozás azt nem tudom, tovább nem mentem).
-
air
nagyúr
Mennyibe is kerül az iGO? Ha jól tudom az Androidos ráadásul nem is kezeli önmagában a TMC-t, hanem még külön vevő is kell hozzá. Bár az iGO fejlődését részletesen régóta nem követem.
Ahhoz képest, hogy a Waze ingyenes, szerintem még a hibákkal együtt is többet nyújt, mint a fizetős iGO. -
Rick4
félisten
válasz
zharkanyi #8949 üzenetére
Amennyiben a konkrét hibaleírás szerinted nem javító szándékú, keresd magadban a hibát. Amiről te beszélsz, az az lett volna, ha beírom ide, hogy ez egy xar. Értelmezni kellene az olvasottakat, és annak megfelelően válaszolni, esetleg ilyen tartalmi hozzászólást a küldés gomb előtt gyorsan törölni.
-
Rick4
félisten
válasz
radi8tor #8950 üzenetére
Ne azt magyarázd el, hogy hogy működik, mert azt én is tudom. Voltak előttem többen is, megnéztem. Mégis én voltam, aki kilövögette a téves jelzéseket, illetve azt amit hibaként említek, megtapasztalta. Lehet, hogy nem rossz, de akkor én vagyok tévedésben, hogy a közösség erejében lévő erőt mégsem képes a rendszer egy offline navi és online tmc kombónál jobban megoldani.
-
apaszka
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Zalman Z1 Plus Enermax 750W
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- AKCIÓ! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A25 5G / 8/256 GB / Gyárifüggetlen / 12hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest