Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Victoryus: Rapoo VT9Pro egér
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dolphine
addikt
Sziasztok!
Azt meg lehet valahogy oldani, hogy miközben megy a Waze, a háttérben, meg a PowerAmp és egy vékony sávban látszódjon, hogy milyen zene megy? Érthető, hogy mit szeretnék?
-
#79335424
törölt tag
Elég fura, amiket írsz. Én két hetet Németországban dolgozom. A barátnőm Alicante -ban él, ezért tulképp az is otthonom, és a nyüzsgő városi élettől, a kis falvakig mindent megtalálok ott. Alcoy, Denia, Benidorm, Santa Pola, stb. Mindenkinek más az ideális élettere. Én ebbe az életszemléletbe szerettem bele, és ezt hiába keresném Albániában. Most is alig várom, hogy szerdán letegyem a lantot. Csüt reggel Budapesten vagyok, és szombat este már a Barrioban bulizunk a szöszimmel, és egyáltalán nem vagyok kőgazdag, csak egy eccerű kamionsofőr.
-
PpenoO
őstag
válasz
#79335424 #6295 üzenetére
Roaming díjak is off topik, így az Albániáról való társalgás még jobban az, viszont engedd meg, hogy egy hozzászólással reagáljak arra amit írtál. Érdemes utána olvasni milyen fejlődésen ment keresztül Albánia tengerparti része, főleg a déli. Mi 3 hetet töltöttünk ott és remekül éreztük magunkat. Utunk során több villaszerű luxus házakban szálltunk meg, tengeri herkentyűt, bárányt és kecskesajtot két pofára zabáltunk pofátlanul olcsó áron illetve turista és ricsajmentes tengerpartokon töltöttük napjaink nagy részét. Autóval amit tudtunk megnéztünk és olyan érintetlen környékeken is jártunk, ahol a kecskék uralták az utakat, olívafákkal borított tengerparti hegyoldalon végigkocsikázva fantasztikus élmény volt. Olasz, francia vagy spanyol tengerparton követtük volna ezt el, több millió forintba fájt volna és jobb élményben volt részünk az emberek egyszerűsége és kedvessége révén ellentétben a felfújt, beképzelt, lehúzós nyugati beállítottsággal szemben. Ezt tapasztalatból tudom mondani mivel elég sok helyen nyaraltam már én is Európában főleg olasz és spanyol vidéken.
-
PpenoO
őstag
válasz
#79335424 #6287 üzenetére
Tavaly voltunk Albániában, a lélegzetelállító tengerpartokon, a hihetetlen olcsóságon és a roppant jófej embereken kívül a már csillagászati árú roaming díjakkal is találkoztunk, szerencsére készültem B tervvel is így volt nálam IGOs albán térkép.
-
<Adamsky>
nagyúr
-
#79335424
törölt tag
válasz
zeon.hu #6288 üzenetére
Csak a Tiedre reagáltam. Tudom, hogy neked ez nem új, de hátha vkinek még az. Egyébként, nem értem ezt az adatkártya problémát. Nem muszáj meglévőhöz rendelni. Veszel egy feltöltős, hanghívós SIM -et, beteszed adatkártyának, és ennyi. Én is hanghívós, feltöltős kártyát használok netre.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
csabyka666 #6289 üzenetére
Ha az események sugara "Mind"-re van állítva, akkor biztosan magasabb lesz az adatforgalom.
Ennek állításával lehet spórolni. -
@ Kbali, @ zeon.hu: Jogos, ebben igazatok van, erre nem gondoltam. Akkor biztosan többet tölt, de nem hinném, hogy 100 mega lenne, akkor is sokallom.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
csabyka666 #6284 üzenetére
A kérdés nyaralásra vonatkozott, feltételezem, hogy nem a naponta bejárt útvonalat fogja használni.
És írtam, hogy "állítólag". -
Kbali
nagyúr
válasz
csabyka666 #6284 üzenetére
Nem mindegy, hogy ugyanazon az útvonalon jársz-e vagy pedig mindig újon.
-
-
válasz
szőröscica #6280 üzenetére
Hát VÉDA rendszer. Máshol jelezte a VÉDA-t.
-
#79335424
törölt tag
Akik lebecsülik az IGO -t, azok sztem még nem használtak full licenszes Primo 2.4 -et. De, még az is fapad (nekem) skinek nélkül. Fantasztikus, hogy mennyit hozzá tud tenni egy Dimka, Gurjon, stb. skin. A skin tulképp közösségi fejlesztés. Ha a Waze közösségi navigáció, akkor miért nem skinezhető? Miért nem engedik, hogy a közösség alakítsa magának a felületet, és néhány funkciót?
-
szőröscica
addikt
válasz
csabyka666 #6271 üzenetére
Biztos, h traffi nem pedig csak valami forgalomfigyelo kamera?
-
e=mc²
őstag
válasz
redbiro #6273 üzenetére
En tavaly nyaron Ausztria-Olaszorszag-Horvatorszag-Magyarorszag-Romania kort mentem ket het alatt, es egesz jo volt Waze hasznalhatosag es navigacio szempontjabol. Ausztriaban feltunoen kevesebben hasznaltak, a terkepek egesz jok voltak (bar nem voltam mindenhol), de ezzel navigaltam. Jelentesek ritkabbak voltak mint itthon. Telenor simmel, de mar nem emlekszem milyen halozatokon voltam. De tobbszor volt olyan, hogy ujra kellett inditani az appot a szolgaltato valtozas utan.
Adatra annyira emlekszem, hogy kevessel beeri. Nekem 1Gb-os volt a heti jegy talan 3k-ert, es okostelefon reven ki tudtam hasznalni. De ha nem figyeltem volna, akkor is siman benne voltam egy het alatt az 1Gb adatban mindennel egyutt.
-
van valakinek tapasztalata külföldi használtban magyar simmel?
a nyáron mennénk egy ausztria-szlovénia-horvátország kört és érdekelne a használhatóság.az alábbiak érdekelnének:
kb óránként mennyit adatot eszik meg?
mennyire pontosak a térképadatok? -
-
-
Kbali
nagyúr
válasz
csabyka666 #6261 üzenetére
Be kell mindig kapcsolni az övet és betartatni a seb. korlátozásokat. Mi lenne, ha nem lenne waze vagy ez a funkció nem lenne használható, mint ahogy navigácók esetén sem lehet pl. Svájcban, Ausztriában?
-
dionaea
őstag
Én nem is értem mi a vita tárgya. Azért ne mondjuk már hogy a Waze ilyen aranyos kis cuki navi progi. Sőt azt se, hogy a 3 betűs milyen jó. Igen volt 6 éve talán. Inkább akkor sem, mert ugye hivatalosan okos eszközön nem volt. Vehettük a drága vicc kategóriás navigációkat.(már aki) Ez kicsit olyan mint a taxi vs Uber. De miért kell mindig ezeket a párhuzamokat.
Tény hogy az utóbbi frissítések miatt kezd érdekes irányba menni a dolog. Ez a sebesség mérés elég gáz. de lehet lesz nemsokára egy másik cég aki csinál egy hasonlót, és 6 év múlva a fórum használók azt fogják mondani a Waze milyen jó volt....
-
Gabesz87
veterán
válasz
Taybore #6265 üzenetére
Régen én is esküdtem az iGO-ra, majd a HERE Drive-ra, miután WP-s lettem. Akkor elkezdtem már néha néha használni a Waze-t a HERE mellett, most ismét Androidos vagyok, és el nem tudnám képzelni Waze nélkül a közlekedést. Pl. idén már kétszer mentett meg az M5-ösön a dugóba kerüléstől Szegedről Pestre jövet.
A jelenlegi nyelvi baki amúgy majd újabb frissítéssel fog javulni? -
Taybore
aktív tag
Pedig meghallottam
Az iGO lehet, hogy "vérprofi", csak éppen nem elérhető "legálisan". Illetve ott van ugye a SzülinApp, aminek a frissessége erősen megkérdőjelezhető. (Most kijött ugyan 1 év után egy frissítés, de ugyanmár... na, el vannak maradva.) A mai világban még Magyarországon is olyan gyorsan változik a közlekedés, hogy azt egy iGO nem tudja követni. Sokszor még a Google térkép se. Jópár körforgalom, elkerülő, csomópont, sőt még autópálya is épült vagy épült át az elmúlt 1 évben, és ebben verhetetlen a Waze. Budapesten és környékén a BKK-val való szoros együttműködés miatt mindenképp, de szerintem azon kívül is elég gyorsan realizálódik a valóság a térképen. Általában 1-3 napos (most éppen csúszásban lévő) rendszeres térképfrissítéseknek köszönhetően a hibajelentéstől számított néhány napon belül változik a térkép is. Az iGO-nak is jelentettünk már hibát, vissza is dobták. 3 hónappal később. De nekik nem ez a fő profiljuk, jól megvannak az autógyárakkal, szerintem nem a Waze közvetlen vetélytársa. -
sztanozs
veterán
Sok olyan eset volt amikor két egymással szemben külön lerakott útra (egyik irányba egyirányú út mellett a másik irányba egyirányú) szerettek volna jelenteni. Ehelyett a rendszer a saját oldalra rakta bele a a jelentést de a "másik oldara" (kvázi a nemlétező szembejövő oldalra az egyirányú utcára).
-
F-ECT$
titán
válasz
csabyka666 #6248 üzenetére
A kettő nem elválasztható, mert az adataid önmagában szinte semmit nem érnek, ahhoz kellenek, hogy jó reklámokat tudjanak mutatni neked. (Cégként nem mindenkinek akarod mutogatni az X terméket, csak annak, aki nagyobb eséllyel meg is veszi, mert minden megjelenés Y Ft-ba kerül.)
Szép lassan eljutottunk oda, hogy a teljes árú termékből (amit "mindenki" warezolt) lett Freemium (alapvetően ingyenes, néhány kényelmi cuccért kell fizetni), majd a tök "ingyenes", amikor is az adataiddal fizetsz.
A gond ez utóbbival az, hogy ez nagyon lassú pénz, és nagyon sok adat kell hozzá. Ergo ha egy új cég be akar lépni a piacra, akkor az ilyen "ingyenes" cuccok miatt az is csak ingyenes lehet, és rohadt sok idő múlva térül meg a befektetése. (Amihez rohadt sok tőke is kell.) Szóval az ilyen multik lényegében kiszorítják az egészséges versenyt a termékeikkel (ezért is nehéz már fizetős alternatívát is keresni sok esetben, navinál mondjuk ott az iGO), amit hosszú távon a felhasználók fognak megszívni.
-
LámaZ
addikt
válasz
csabyka666 #6261 üzenetére
Legyünk őszinték gyerekek (jaj meg ne hallja egy waze-fanatikus!):
A waze egy édes kis cuki naviprogi, de nem egy vérprofi navigátor.
Arra ott van ugye a három betűs magyar fejlesztés, csak azért:
1. fizetni kell(ene),
2. nem tették szociálissá, sajnos, és a TMC rohadtul macerás a legtöbb gépen (kínaiak pl. azt sem tudják mit jelent a TMC).Hát, így állunk!
-
válasz
marcedli #6259 üzenetére
Értem én, csak fel nem fogom. Amikor először próbáltam, jelezte, pedig akkor se mentem 90-nél többet (90 a megengedett arrafelé). Aztán azóta se szól egy mukkot se (pár napja ugyanott, ugyanúgy mentem, nem szólt), pedig ma direkt "gyorsabban" hajtottam. Nem száguldoztam, de 51-52 biztos volt, mert a 60-asnál járt a mutató.
Nálam szerintem szimplán csak nem működik, de ha tényleg ennyire kell taposni ahhoz, hogy szóljon, inkább hagyom az egész Waze témát, ennek így semmi értelme.
Persze, tudom, hogy igazából nem nekem találták ki, mert sose hajtok annyira, de örülnék, ha mindenképp szólna, legalább megnyugtatnám magam, hogy be vagyok kötve, meg hogy fel van kapcsolva a lámpám. Ha már itt tartunk a VÉDA nem csak a sebességre büntet, hanem övet is néz (higgyük el legalábbis), és - szerintem - a gyorshajtás nem függ össze az övhasználattal...
Ez így nagy kalap szamóca. -
marcedli
tag
válasz
csabyka666 #6253 üzenetére
500 méter a beállítás. Városban ez még sok is egy fix traffihoz, pályán meg kevés (vagy épp elég). Nagy általánosságban nem látnak olyan messze a traffik, mert nem úgy vannak beállítva. Ha valaki nem hajt túl gyorsan (mondjuk a megengedett 1.5-2x-ével), akkor elég a lassításhoz.
De persze, az lenne a legjobb, ha alapból több lenne, vagy user setting... -
marcedli
tag
válasz
csabyka666 #6249 üzenetére
Valamit félreérthettél, csak akkor szól, ha gyorsabban mész a megengedettnél.
-
válasz
Taybore #6255 üzenetére
Igen, ha lenne rá opció, annak örülnék. Mondjuk én a WP-vel elbújhatok, mert ha lesz is rá valamikor, nekünk nem jönnek a frissítések.
De ez így életszerűtlen, mondom, simán túl lehet lépni a sebességet 400 méteren belül, aztán akkor hiába szól. Áhh, amekkora lelkesedéssel nekiálltam ennek a Waze dolognak, kezdek elkeseredni.
-
Szerintem nem kell ettől tartani. Egyetértek azzal, amit mondasz, de a természetes kiválasztódás majd megold mindent. Ki tudja?! Ha minden fizetős lesz, akkor előállnak egy másik megoldással, ami reklámmentes, és nem is kell fizetni érte.
Volt is rá azt hiszem próbálkozás, vagy csak elképzelés?! Az internetért a legtöbben fizetünk, átlagban úgy 4-5.000 forintot havonta. Azt gondolom nem lehet monitorozni, hogy az adott felhasználó milyen szolgáltatótól milyen oldalakat böngész (hoppá, adatok megosztása). Ha ebből lecsippentene egy minimális részt az adott oldal, aki persze leszerződik a szolgáltatókkal, akkor mindenki jól járna. Aztán ez sem olyan egyszerű, mert a szolgáltató ingyen nem adná oda a bevételének 1%-át sem, és cserébe helyet kérne az oldalon a saját szolgáltatásainak...ördögi kör ez. -
Gabesz87
veterán
válasz
csabyka666 #6252 üzenetére
-
Taybore
aktív tag
válasz
csabyka666 #6253 üzenetére
Ez is egy olyan dolog, amit a fejlesztők kitaláltak és így csinálták meg. Ebben egyet értek veled, talán jobb lenne, ha mindig szólna, talán idegesítő lenne, ha szabályosan mész amúgy is mindenhol, hogy állandóan pofázik. A legjobb megoldás az lenne, ha opcionális lenne a beállításokban (mindig / csak seb túllépésnél), illetve a távolságot is lehetne állítani, vagy legalább autópályán hamarabb szólna. Amúgy ezek a védák állítólag radarosak, nem lézeresek és nem tudnak 1 km-ről bemérni. Persze biztosat nem tudok ezzel kapcsolatban, szerencsére tapasztalatom sincs.
-
bernel
tag
válasz
csabyka666 #6248 üzenetére
Pont a videó az, ami elég izmos hátteret igényel, szóval azt is fizetni kell valakinek, de egyetértek, hogy reklámokkal jóval kevésbé élvezetes. A lényeg az, hogy mindenki értse, hogy valakinek fizetni kell a végén. Vagyis ha a többség elkezd blokkolót használni, akkor eljutunk majd oda, hogy minden fizetős lesz, pl. a youtube is, mert valamiből fenn kell tartani.
Az igen rossz lesz, mert sokkal kevesebb netes oldalból lehet majd választani, tehát be fog szűkülni a kínálat, mert nem lesznek hajlandóak ennyi oldalért fizetni a userek, legfeljebb csak a legnagyobbakért, vagyis a diverzitás leépül. Illetve lesznek ingyenes oldalak is, egyrészt, amiket egy nagy cég egyéb bevételeből el tud tartani, másrészt a politikai hátterűek, amibe öntenek állami pénzt, és cserébe majd szépen tendenciózusan fog informálni az eseményekről.
Szóval a reklámalapú dolgokat lehet szidni, de enélkül sokkal szűkösebb és ennélfogva manipuláltabb lesz az info, ami elérhető lesz a neten ingyen.
-
válasz
Taybore #6251 üzenetére
Tervezett, persze. Mondta, hogyan merre, menjek, de a trafit nem jelezte.
Nekem már az nem tetszik, hogy sebességfüggő a dolog. Azt mondjátok, 400 méternél szól, ez már kevés nekem, mert van olyan hely, ahol 1 km-t simán belát, meg aztán 400 méteren belül is fel lehet gyorsulni 50-ről 80-ra...szóval ez így nekem elég hihetetlen, de ha így van, akkor meg elég béna megoldás. Mondja be előtte 1 kilométerrel, aztán kész. -
-
Taybore
aktív tag
válasz
csabyka666 #6249 üzenetére
Tervezett utad volt? Vagy csak kocsikáztál?
(#6247) LámaZ Ezzel én is tisztában vagyok, mert programozó vagyok magam is. Csak (sajnos?) nem a Waze-nél. Ők döntöttek így, ebbe nincs beleszólásunk... Valamennyit azért kell simogatni a régi fv-eket is, ha újdonságokat implementálsz.
-
Gabesz87
veterán
válasz
csabyka666 #6248 üzenetére
"Szerintem 10-ből 8 ember nem is tudja, mit fogad el"
Erről eszembe jutott a South Parkból az Apple féle százlábú ipad
-
Na de Waze. Múltkor azt mondtátok, csak akkor szól a trafi miatt, ha a megengedett sebességgel megyek. Hát én ma megint jártam azon az úton, ahol múltkor nem szólt. Lakott terület, 50-nel szabad menni, hát mentem 50-nel (óra szerint 60-nal), de nem szólt egy mukkot se. A térképen ott volt a kamera, megálltam tőle 100 méterre, ekkor feldobta, hogy ott van előttem 100 méterre, de nem szólt. Rá lehetett volna menni, hogy "már nincs ott", vagy ki lehetett X-elni.
Amit észrevettem, hogy múltkor, amikor jelezte, akkor nem csak az ikonja volt ott, hanem ilyen kékes körök mozogtak a kamera mellett (mint a WiFi jel, ahhoz hasonló), most meg csak van a kamera, nincs körülötte animáció.
-
Nem vagyok paranoiás. Beregisztrálok, megadom az adataimat, nincsenek titkaim. Aki meg ettől parázik, az ne használja. Szerintem 10-ből 8 ember nem is tudja, mit fogad el, de köztük vagyok én is, nem tagadom. Tegye fel a kezét, aki egy program telepítésekor végigolvasta a feltételeket?! Next-next-next...csak hadd használjam már!
Oké, van benne igazság, de túl van misztifikálva ez a téma, hogy a csúnya Google felhasználja. Húha...###
Netes reklám, na ez már nekem érzékeny terület. Én bizony használom az uBlock Origin-t, és tudom mindenkinek ajánlani, és igen, tisztában vagyok vele, hogy "ördögtől való" dolog, de engem az őrületbe kergetnek a reklámok. És nem azzal van bajom, hogy van az oldalon 2-3 banner, hanem hogy telesz*arja az egészet féloldalnyi izgő mozgó zenélő reklámmal, legyen az PH, YouTube, tök mindegy, élvezhetetlen a tartalom. Egy videót nem lehet megnézni anélkül, hogy a baromságaikat végig ne nézzem. Illetve nem, nekem nem kell végignéznem. Átestek a ló túloldalára...
Fura ez az egész, nem fogok azért venni 200.000 forintos X dolgot, mert ott a reklám. Ha majd akarok venni, akkor megkeresem magam, és megveszem. Tudom, nem mindenki ilyen.
Az én mobilomra (WP) sajnos nincs reklámblokkoló, hát nem is böngészek rajta sokat, szinte csak a PH-t, de botrányos, tele van minden baromsággal.
-
Taybore
aktív tag
válasz
huliganboy #6244 üzenetére
Statisztikák szerint kevesen használták, így nem bajlódtak tovább a fejlesztésével. (Tudod a statisztika olyan dolog, amivel mindent be lehet bizonyítani és mindennek az ellenkezőjét is
)
-
huliganboy
addikt
Egy elütött állat, vagy tárgy jelentése szerintem nem okoz gondot... felénk a dugó meg nem annyira jelentős mint felétek, ezzel azért óvatosan bánok logikusan gondolkodva... talán egyszer jelentettem még azt.
De a "miértre" volt valami válasz a waze részéről? Mármint miért vették ki a másik oldal lehetőséget?
-
merqree
őstag
válasz
huliganboy #6239 üzenetére
Már megbocsáss, de a legnagyobb hülyeség, amit teszel, hogy fals információt jelzel.
-
lautnermark
aktív tag
A sebességtúllépés témához:
1./ a traffipax hibahatára
-100 km/h-ig 3 km/h
-101 km/h-tól 3 %
2./ a közig. bírság / objektív felelősség tűrése
-100 km/h-ig 15 km/h
-101 km/h-tól 20 km/hErgo városban (50 km/h) egy megállítós (helyszíni bírság) helyen az 54 km/h már csekket ér!
Pályán (130 km/h) a fix traffinál 154 km/h-val még jó vagy. -
lautnermark
aktív tag
válasz
huliganboy #6239 üzenetére
"jelentem a saját oldalamon, jobb híján!"
Ezzel jól kicseszel a többiekkel! -
bernel
tag
válasz
csabyka666 #6235 üzenetére
Aki azt mondja, hogy az adataiddal fizetsz, annak igaza van, és hogy ez nem jó, de az alternatívát ilyenkor nem szoktam hallani, hogy pl. fizetne-e az illető inkább érte. Pl. egy Waze útvonaltervezés, útkövetés + útközbeni figyelmeztetések 200 forint, és cserébe nem tárolnak rólad semmilyen személyes adatot. Kíváncsi lennék, hányan választanák a fizetést, ha minden használatért fizetni kellene, vagy mondjuk lehetne általányban is 5000 forintot fizetni havonta érte.
De ugyanezt lehet mondani a netes reklámokra is. Mondják, hogy szemét reklámok, meg reklámblokkoló, amiben igazuk is van, csak abba gondolnak bele kevesen, hogy ha a netes reklámokra épülő bevétel leépül, akkor mi az alternatíva. Mennyire fog kijönni, ha minden egyes meglátogatott oldalért fizetni kell majd külön? (prohardver, stackexchange, reddit, ki-ki véggigondolhatja, hogy hány különböző oldalra kattint egy hónapban, és mennyi lenne a havidíj, ha mondjuk mindegyik csak 200 forint havidíjat kérne el).
-
Sziasztok. Gyors kérdésem lenne, hátha valaki útbaigazít, mert lehet, hogy én vagyok hülye ehhez az új verzióhoz (Waze király szint ellenére) de akárhogy keresem, nem találom a "Másik oldalon" lehetőséget amikor torlódást akarok jelenteni, vagy pl. látok egy tárgyat, vagy elütött állatot vagy bármilyen eseményt ami nem lett megjelölve korábban. Szóval hova tűnt a "Másik oldalon" gomb ami a régebbi verzióban ott volt és normálisan is lehetett használni? Tud valaki valamit róla?
Lehet h. ott van, csak én vagyok túl hülye, de napi szinten használom, sosincs bajom sem szerverrel, sem működéssel, mindig minden alkalommal teszi a dolgát bármi is van. Pl. múlt hónapban 800 km-es nemzetközi utat simán letervezett és roaming nélkül is navigáltam bátran, forgalmi események nélkül
-
-
-
LámaZ
addikt
Nagyon érdekesek az utóbbi hsz-ek, jófejek vagytok, és én ezt ritkán mondom.
Csak egy melléktémára szeretnék reagálni: mindenki gürcöl fizetésért, bérért, jövedelemért. Aztán keres, amennyit keres. Hogy nem vesszük észre magunkat, hogy ebből, mármint a pénzért való munkából nem lehet kőgazdag lenni?Én ahány multimilliárdosról tudok - Facebook, Google, Amazon, eBay, Aliexpress tulajdonosai... – mind úgy gazdagodott meg, hogy az általa nyújtott szolgáltatás ingyenes. Na, erre varrjatok gombot! OK, én már varrtam, és tudom a választ, de akkor is érdekes.
-
válasz
csabyka666 #6230 üzenetére
Helyszíni bírság, de olyan már nem nagyon van. Ez ugye az a klásszikus eset, amikor kiáll a szakember traffizni, a következő sarkon meg kiállítanak. Ma már szinte csak közig bírság van, amikor küldik a csekket.
-
-
fant0mi
őstag
válasz
csabyka666 #6228 üzenetére
A gepkocsik sebessegmeroje nem hitelesitett meromuszer.
A traffi hitelesitett. De pontossaga, turese annak is van (3 km/h). Namarmost egy 50-es sebessegkorlatozasnal a BM rendeletben meghatarozott tolerancia 15 km/h, arra meg rajon a 3 km/h muszerpontossag miatt, igy jon ki, hogy 68 km/h-ig nem kapsz csekket, a traffiban mert sebesseg ha eleri vagy meghaladja a 69 km/h-t, akkor mar jon a bunti. Ez kozigbirsag eseten igaz. -
@ Gabesz87: Az normális, hogy a valós érték fölött mutat, csak mindig az a kérdés - nekem - hogy mennyivel.
@ fant0mi: Ja hogy kevesebbet nem mutathat! Oké, de még mindig az eltérés mértéke a kérdés, mert esetemben mindkét autónál 10% körüli volt az eltérés (pluszban), ehhez képest a tiéd 2%-ot csal, azért az elég nagy szórás.
A GPS legalább önmagához pontos, ott nem számít, hogy mekkora a felni, kopott-e a gumi...stb. De ez készpénznek vehető vajon, vagy itt is van százalékos tűrés?
@ apaszka: De kellene egy hitelesítő nyilatkozat a GPS-re is, hogy annak mennyi a tűrése.
Szvsz ha GPS-től függetlenül az órát nézem, az se jó, mert analóg vagy digitális mérés esetén is a kerekek még bezavarhatnak, de nem is kell feltétlen eltérő méretű felni, a gumi kopása is simán eredményezhet pár km/h-t!
De nyilván ezért vannak a tűrések, 50-nél 65-től, 90-nél 105-től, 130-nál 145-től büntetnek a mérőműszerek (amik valószínűleg hitelesek, de a hibaszázalék abban is benne van).A lényeg, hogy ha az óra szerint megyünk ezeken a felső értékeken, akkor nem lehet baj, de én konzervatív vagyok, inkább kicsit alatta megyek.
Amúgyis, analóg világban élünk, nem Forma-1 ez, hogy ezredeket centizgessünk. -
F-ECT$
titán
válasz
csabyka666 #6222 üzenetére
Ahogy írják is: nem mutathat kevesebbet az óra, így inkább mindenki fölé lövi. A gps sokkal pontosabb (ha elég jó a jel), de azért 1-2 km/h-t az is tévedhet, mint ahogy a trafi is.
Az eltérés egyébként nem lináris, tehát ha 100-as tempónál 110-et mutat az óra, akkor nem biztos, hogy 50-nél 55-öt fog mutatni.
Mint ahogy a mérésnél sem mindig 15 km/h-t hagynak rá, egy 130-as szakaszon általában 150 a határ, míg egy 40-es szakaszon már 50-től büntetnek.
-
válasz
csabyka666 #6222 üzenetére
Waze sebességjelzése jól műxik. A jogszabályban meghatározott sebikkel szoktam haladni Waze szerint, és (kopp-kopp-kopp) még sosem jött csekk, ha ennyivel mentem. Ez autópályán limit + 15 km/h + 3% vagyis 130-as limitnél Waze szerint 148-ra állított tempomattal mindenhol okés vagyok. Ez kmóra szerint 153 km/h körül van. Ugyanígy M0-án Waze szerint 128 km/h a limit, 100-as bevezetőkön 118 km/h. (M7 bevezetőn elbambulva 119-nél már jött a csekk.)
-
apaszka
veterán
válasz
csabyka666 #6222 üzenetére
Ezt találtam a témába!
Miért csal minden kilométeróra?
Szerző: Kovács Miklós levél küldés Idézek vezess.hu-rólÉleted hazugság. Amikor azt hiszed, végre elérted a két kilót a német autópályán, lehet, hogy csak illúzióba ringatnak a műszerek. Mert csalnak, mind, egytől egyig. Mióta mindenki zsebében ott lapul az ellenőrzésre alkalmas GPS-szel rendelkező mobil, könnyen bizonyítható, hogy nincs pontos kilométeróra. De vajon miért?
Egyrészt, sebességet mérni, valós időben nem nagy feladat. Mindezt hajszálpontosan tenni már annál inkább. A régi mechanikus szerkezeteket könnyen koptatta az idő, a remegő mutató szinte minden öreg autó velejárója. Az elvileg pontosabb, elektronikus rendszereknél már csak az eltérő abroncsméter jelenthet gondot, de ha beleülünk egy gyári abroncsokon guruló, teljesen új autóba, és síkon, tempomattal gurulunk azonos tempóval, a mérési eltérést akkor is tapasztalni fogjuk.Ha nincs technikai bökkenő, miért ne lehetne pontos a kilométeróra?
Itt jön képbe a politika, az Európai Unió, és annak egy szabályozása. Az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságnak van egy vaskos paksamétája, a 39-es. Tele számokkal, és mindenre kiterjedő útmutatóval a gyártók számára sebességmérő ügyben.
Még azt is meghatározzák, hogy a sebességmérő kalibrálását 23 fokos (5 fokos maximális eltéréssel) hőmérsékleten végezze a gyártó.
Na de jöjjön a lényeg: a szabályzat világosan kimondja, hogy a sebességmérő sohasem mutathat kevesebbet a valós tempónál. Különben nem kerülhet forgalomba, el is felejtheti a piacra dobást a cég.
Felfelé viszont engedélyezett a hiba, a valós sebesség 110 százalékával is haladhat akár a jármű, plusz 4-6 km/óra típustól függően. Vagyis 92-nél még simán előfordulhat, hogy csak 80-al haladunk, és így tovább. Minden gyártó így lövi be a műszereit, a pontossággal nem kockáztatják, hogy egy esetleges vizsgálattal a torkukra léphessen az Unió. -
Gabesz87
veterán
válasz
csabyka666 #6222 üzenetére
Ezt már én is észrevettem. De mindegyik GPS-en, vagy pl. az út mellett felállított sebességjelzőkön is. Azt hittem, az én autüm sebesség órájával van gáz, hogy többet mutat, mint amivel megyek, de ezek szerint ez a normális.
-
Nem a témához kapcsolódik, de a Waze (és általában a GPS) sebességmérője mennyire tekinthető pontosnak? Az addig rendben van, hogy a gépjárművek órája tudatosan fölé mér, tehát ha 90-es táblánál óra szerint megyünk 90-et, akkor garantáltan nem büntetnek meg.
2 autóval megyek rendszeresen, egyik 2001-es, másik 1991-es évjárat, szóval egyik se mai hiperszuper járgány, de mindkettőnél akkor van a Waze 90-en, amikor az óra kicsit elkerüli a 100-at. Nálatok mi a helyzet? A kérdés igazából arról szól, hogy merjünk-e óra szerint 100-at menni 90-es úton?
###
A büntetésnél a ráhagyás tudtommal 15km/h, magyarán ha az óra szerint megyünk 100-at (gyakorlatban tehát 90-et), akkor ha nagyon ki akarjuk centizni, akkor óra szerint mehetünk 115-öt, ami a gyakorlatban kb 105km/h, és nem büntetnek meg? Ez nekem már valahogy túl nagy szórás, szerintem nem így van, de elméletben működik. Félreértés ne essék, nem száguldozni akarok, 100-as (óra szerinti) tempóra soktam ráállni, autópályán 140, ugyancsak óra szerint.
Vélemény?
-
DEXTERke
tag
A waze-t integrálja a gugli az Android Auto platformba, és maga az Android Auto app működni fog head unit nélkül is. Google IO link:
https://www.youtube.com/watch?v=0Cv1EFhYU2M#t=7m44s -
zezoka
őstag
Azért az szerintem megesett már Veled is, hogy habár a táblák szerint közlekedsz, nem navi szerint, de mégis, mikor a helyzet úgy adja (pl trafit látsz) elbizonytalanodsz, h volt-e korlátozás (ismeretlen terep, vagy már nem az első korlátozásba - feloldásba futsz bele), vagy az adott útszakaszra egyébként vonatkozó sebesség van érvényben...
Vagy amikor simán csak "itt még mindig csak ennyivel lehet menni, nem volt feloldás" kérdés felmerül az emberben?
Ilyenkor jól esik egy pillanatra a navi kijelzőre nézni megnyugvásképp - és ez nem arról szól, h okos cuccoktól okosabb leszel, meg száguldozol és nem látod a táblát...
Amúgy ez az "azt hiszed okos cuccoktól okosabb leszel" kijelentés, az egy tipikus maradi hozzáállás. Az okos cuccokat pont az tudja (jól v jobban) kihasználni, akinek van egy kis sütnivalója, és egyértelmű, h a használója intelligenciáját nem növeli, de igenis meg tudja könnyíteni az ember dolgát, életét..
-
e=mc²
őstag
válasz
Szili17 #6215 üzenetére
Igazad van, egyel tobb kenyelmi funkcio, ami szamomra folosleges, de belatom, tobbeknek nem.
En javasolnam, hogy inkabb elobb oldjak meg a stabilabb folyamatos mukodest, vagy ha elveszik a mobilnet akkor ne fagyjon ki, meg az alap dolgokat, amiert egy navit hasznalunk.
Ha ezek megvannak es faintosan mukodik akkor lehet kenyelmi funkciokat beletenni.
stickermajom:
mint ahogy az ujabb okostelefonok eseteben sem lesz valaki attol okosabb, hogy okosauto okosfeature-jeit probalja hasznalni.focvis:
es gondolom ezeken a helyeken semmi tabla nem jelzi (de ha jelzi sem tudod elolvasni sem a nagy sebesseg miatt) ? -
Szili17
tag
Nem kell rögtön támadni. Nyilván mindenki az utat figyeli, de én is rá szoktam pillantani, hogy "igen, tényleg jól láttam hogy itt csak 40 van, vagy itt 70 van" vagy bármi. Sőt ugye csiripel (nem szó szerint értve) is ha netán nem figyeltél volna fel egy táblára. Hol van itt a baj? Több infó áll rendelkezésre? Fúderossz...
-
e=mc²
őstag
Mar nem azert, de vezetes kozben te a navin levo sebesseghatarokat nezed vagy az utat (illetve a mellete felallitott tablakat) ?
Szerintem meg alap dolognak kellene lennie a sebesseghatarok ismeresenek es ezek modositasait tablakkal jelzik es per vagy keresztezodes old fel. Annak fuggvenyeben foleg, hogy mas szabalyok vonatkoznak szemelyautokra es tehergepkocsikra/buszokra is.
-
<Adamsky>
nagyúr
Nekem az új térkép nézet nem tetszik, de nagyon. A színekkel ugyan annak ellenére lehet ügyeskedni, hogy (tudtommal) még mindig nincsenek "témák", de a lényegkiemelővel rajzolt (vastag, elnagyolt) megjelenítésen nem nagyon lehet segíteni. Szóval, én úgy nézem, hogy mit ad nekem a 4-es pluszba. Semmit, így - egyelőre - marad a régi.
-
Mi a baj a kecskés pornóval?
A minap valami jó képességű user bejelölt egy balesetet és egy nagyobb torlódást az M0 déli részén M1-M7 irányban, ami történetesen az M5 irányban volt. Az volt a gyanús, hogy mindkét irányban baleset és torlódás van az adott helyen, ami nem jellemző szerencsére.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Waze, a közösségi “mindennapi” navigáció bemutatása.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- BestBuy topik
- DOOM: The Dark Ages - Megérkeztek az első értékelések
- Tudományos Pandémia Klub
- Azonnali fotós kérdések órája
- Fotók, videók mobillal
- sziku69: Szólánc.
- Asztrofotózás
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5g 8/256gb - Szép állapot, akár beszámítással
- LG 70UN74003LA Smart LED Televízió, 70" (177 cm) - 4K Ultra HD, HDR, webOS
- TP-Link RE650 AC2600 (RR650) WIFI hatótávbővítő
- BONTATLAN Új Iphone 16 és 16 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- ÚJ Bontatlan iPad Air 6 - 7 gen 11 és 13 Minden szín 1 év Apple Garancia Azonnal Átvehető DEÁK Térné
- HGST HUH721010AL5200 10TB 7.2k SAS HDD, DELL branded, nettó 40000Ft + ÁFA, 1 év garancia
- Samsung Galaxy A8 2018 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700K / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest