- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Fecogame: A csámcsogás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
Új hozzászólás Aktív témák
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
Hieronymus #97 üzenetére
A toyota vissza hív minden szarért.
Opel sőt VW audi renault stb nem, csak ha a valóban kritikus a dolog -
angyalpc2
aktív tag
igen magam előtt ahogy kék füstöt ereget.
Még arról is vannak pletykák, hogy a gyári dolgozók is elismerik mennyire hitvány dolgok vannak..
Őszintén akitől csak hallottam az vagy állandóan (imádva) szerelte vagy szidta.
De tényleg környezetemben, önindítók, difi széttörés, turbó, ajtó problémák, féltengely, csapágy, hengerfej, Most a fék, ...most a klíma, mos a kuplung, most a szívósor, most a hőfok jeladó, most az adagoló, most ez szar, most az szar. Rohad mint a geci. pedig most lett kilakatolva és hasonló, ez vectra B,C Astra G H J Meriva B. Insignia meg inkább hagyjuk, némelyik motor verzióval a nagyvödör csavar és ezt nem én mondom [link] [link]Egyébként nyilván karban kell tartani, ki kell cserélni amit ki kell és nincs gond.
-
Hieronymus
veterán
"imádják a japán autókat, miközben toyotára annyi visszahívás volt, mint égen a csillag."
Fel kellene ismerni, hogy a visszahívások száma és a teljes szériákat érintő problémák szám a között nincs összefüggés.
A munkahelyen van 5 darab fieszta. Most lesznek 4-5 évesek. Mindegyikben cserélni kellett a légszabályzó szelep mozgatómotorját. Nem szerencsétlen szériából valók, mert kettő 11 hónappal fiatalabb.
Ha egy korrekt gyártó minden komolyabb hibát visszahív azt rossznak értékeled. Ha a gyártó elhallgatja a problémákat és nem hív vissza, akkor jó gyártó.
Amúgy érdekesek a számok
Opel Astra 27 visszahívás
Toyota Corolla 30 visszahívásMiről is beszélgetünk?
-
Hieronymus
veterán
"a hengerben a dugattyúgyűrűket nem lehet olyan pontosan illeszteni, hogy mindig lehúzza az összes olajat a hengerfalról. ha lehetne, nem kapna kenést a gyűrű. ezért az, hogy fogy a motorolaj, normális. ami nem normális, az a mérték."
A gyűrűk pontosan vannak illesztve. Olyannyira, hogy a gyűrű rugalmas kialakítása okán mindig felfekszik a hengerpalástra. Nyilván a gyűrű átvágás résének kivételével. A kopás megelőzése okán, mindig ki kell alakulni az olajfilmnek a két fém között. Lötyögve nem lehetséges a film kialakulása. Sőt. A munkaütemben kifejezetten káros ha sok olaj marad a hengerfalán. Otto motor esetében nem fog leégni, mivel a hűtve van a henger. A robbanás alatt keletkező szennyeződések, például részecske méretű salakanyag és más szennyeződés ami az üzemanyagban volt keveredik az olajjal.
A dízel motorok esetében kifejezetten veszélyes ha a henger és a gyűrűk között rés van. A szívó ütemben hengerfejhez fel került kenőanyag képes robbanni a gázolajhoz hasonlóan. Leállíthatatlan kiégő jármű lehet a folyamat vége, ha a vezető nincs észnél nem képes a folyamat elején lefullasztani a motort.
A DPF-s dízel autók inkább szaporítják a motorolajt, mint fogyasztják. A filter kiégetésekor üzemanyagot és levegőt tolnak szűrőre. Ezzel indítják be a korom kiégését. A befecskendezett gázolaj egy része a hengerre csapódik ki. A gyűrű szépen lehúzza a kenőolajba.Szóval van olyan helyzet, amikor a kenőolaj szaporodása is előfordul. Ez esetben tényleg érdemes szakműhelybe vinni az autót, mert túl sok korom képződik vagy nagyon rossz az DPF öntisztulásának lehetősége.
-
bambano
titán
válasz
Integrale #92 üzenetére
két állítás volt, az egyik szerint g astra utánit ne, a másik szerint 2020 előttit ne
az opel suttogódízele a kettő közé esik, és az egy jó motor.kinek a papné, kinek a paplan.
én azt látom, hogy imádják a mazdákat, miközben egy 2-3 éves mazda már szét van rohadva. imádják a japán autókat, miközben toyotára annyi visszahívás volt, mint égen a csillag. meg a toyotának a d2d dízelét szidják, mint a bokrot.
a bmw pont jó arra, hogy eljárj vele a szerelőhöz. volt céges autónak fóccvágenem, sikítva menekültem tőle.ehhez képest az opelt sokan szidják, miközben én lemegyek, beindítom, elvisz, hazahoz. ha kell egy kis bugi, az enyémekben van annyi, amennyi elég. a topgearben is szétfikázták a vauxhall vectrát, a vectra c2 opc verzióját összeengedték egy mazda6 mps-sel meg egy ford st220-szal és simán lelépte őket.
épp megy a bmw i4 dicsőítése a mobilarénán egy másik cikkben, miközben ez az autó (legalábbis rendszámtábla alapján azonos) 49.778-at ment a laptimingben elsőre, 51.259-et másodikra (rotfl, harmadikra már körbe se érne??), miközben az én lefikázott opelem 48.850-et ment ugyanitt. ja és fele alatt fizettem érte.
vagy ott van a suzuki. elhiszem, hogy megbízható, még a kinézetével is ki bírnék egyezni, de azzal, hogy másfélszer annyiba került újonnan, mikor autót kerestem, mint egy rendesen összerakott j astra, az nevetséges.
na mindegy, én nem győzködök senkit, mindenki azt vesz, amit akar, olyan falnak rohan fejjel, amilyet választ magának, az ő dolga. én el vagyok látva autóval, nekem mindegy.
-
Integrale
veterán
A 2-3 generációval újabb CDTI az a Fiat Multijet (kivéve az 1.7, mert az Isuzu), még az 1.6 suttogó is részben torinoi fejlesztés, ezek alapjaiban hasonló korúak mint a HDi-k amik messze nem hulladékok.
En nem vagyok ennyire elégedett sem a C Vectrával (és annak variációival), sem az Opel cuccokkal. 3 F17-es váltó, 2 M32-es váltó kuka, az Opel körökben szuper megbízhatónak mondott Z18XER-rel több gondom van, mint a sokat szidott Alfa TS motorral, amiben 380e km van és csak megy.
-
bambano
titán
és akkor még a miért ne vegyünk új opel témához:
3 opel áll itt a ház előtt:
1. egy 1999. áprilisi forgalomba helyezésű 1.6 g astra. elmúlt 20 éves, mikor az első komoly rozsda megjelent rajta. a motorjával semmi nem volt, ami nem meglepő, mert keveset jártunk vele. a motorolaj nem szokott elfogyni két olajcsere között, úgyhogy nem tudom, mennyit eszik, a szervizesek se szóltak még. kuplung-szettet már kellett benne cserélni, meg egy féltengelyt felújítani, de ezt a használati körülményeknek tudom be (lásd még: asszonypilóta)
2. egy 2003. augusztusi vectra. a kasztnija rozsdamentes, a kasztnira aggatott cuccok közül egy-kettő már rozsdás 19 év alatt. mivel sokat futott és nem vidéki szőrmekalapos orvos hétvégén templomba stílusban, ezért ezen már volt hengerfej felújítás, féltengely csere. a futóművet elég gyakran kell javítani (ahhoz képest), de mivel olyan helyeken is járok vele, ami utat nyomokban tartalmaz, én ezen egyáltalán nem lepődöm meg.
3. egy négy éves insignia. az insignián egy motortér zárat kellett cserélni, és mivel pont az olajcsere utáni napon vettem észre, hogy elromlott, ezért tudnék találgatni... meg leszakadt a küszöbtoldat, gyári visszahívásban javították. és ennyi. ja, meg ledaráltam róla a gyári szerelésű nyárigumit.ehhez képest a közeli rokonságban is volt már jópár opel. ezek után amiket magyaráztok, és az szöges ellentétben áll a saját személyes tapasztalataimmal, azt nyilván nem fogom elfogadni.
az meg külön rotfl, hogy a franciák belerakták végre a fejlesztést... lol. a legalább 2-3 generációval újabb és jobb opel cdti motorokat kirakták az opelekből a gm miatt, és belerakták a hulladék hdi-t. huuuhhh micsoda fejlesztés! előre megyünk, nem hátra!
-
-
Tikakukac
titán
Te csak szimplán nem érted meg azt, hogy hogyan működik egy belsőégésű motor (leírtak alapján nem is nagyon akarod) és egy hibás következtetés miatt megy a durcimurci, mert valaki beletiport a hibás következtetésedbe és ki akar javítani.
Utoljára és végeztem részemről: nem létezik olyan belsőégésű motor, ami ne enne olajat. Amit megeszik, azt maximum benzinnel hígítja vissza és így lesz állandó a szinted.
Helyedben beruccannék a közlekkarra BME-re és elmagyaráznám az oktatóknak, hogy srácok, ti mind hülyék vagytok
-
mephi666
nagyúr
...értem én: ez Z16XE1, meg is volt korábban az 1000km/1liter olajfogyás, amit félmillából javíttatott az előző tulaj sikeresen... azóta ez a minimális fogyás van meg, amit te is írsz... meg mivel ecotec, ez is kapja az éves olajcserét, futásteljesítmény meg 10ezer alatt van
ennél jobban nem hiszem hogy lehetne kímélni... korábbi kocsiban C14NZ volt, ott is hasonlóan éves olaj+szűrőcsere... annyit evett, hogy maximum a vége felé kellett rátölteni pár decit...
(az mondjuk túlesett nálunk egy hengerfejezésen, amikor már mustárosodott az olajbetöltő kupakja és kezdett kihagyogatni az egyik henger és erősen veszíteni a teljesítményből is)
-
Integrale
veterán
Nem tudja nem fogyasztani az olajat, üzemanyagtól és kondenzvíztôl hígulhat, ezért nem látod, hogy csökkenne a szint. Legtöbb ilyen esetben, egy tartós autópályázás végén a szint a béka segge alá kerül.
Érdemes lenne elvinned a leengedett olajat bevizsgátatni, ott rámutatnak a belekerült plusz anyagokra. -
-
Tikakukac
titán
Menjünk bele, hogy ez miért fizikai képtelenség vagy elhiszed, hogy de, eszi, max nagyon keveset?
Anyám használata alatt be fogsz csokizni, de konkrétan termeli az autó az olajat. Na, jó, nem, mert a sok dús keverék miatti mászkálás miatt az olajat benzinnel hígítja a verda és emiatt néz ki úgy, mintha varázsolna a verda, de kocsmai szinten persze, lehet ilyet is betolni -
FoLey-v
addikt
válasz
angyalpc2 #66 üzenetére
Neked is elmondom az Ecotec bölcs szabályzatról.
- Ha normálisan van karbantartva az előírt 30.000 olajcsere helyett 10.000-15.000km vagy évenkénti be van tartva akkor nem lesz probléma.
- A másik hír hallattán legtöbb opel márkaszervíz 10w vastagságú olajat szoktak beleönteni. Soha nem öntünk bele olyan vastag olajat! Az XEP 5w30,5w40 a XER ami nem ecotec 0w30,0w40 az okoskerék miatt,de 5w30,5w40 is mehet bele.
- XEP-nél van legtöbb probléma a membrán elszakadás na az okoz olajfogyást meg bármi. Az olcsó vagy drága csere verzió rajtad függ.
- Francia autóknál leginkább elektronikai probléma szokott lenni.A többivel egyetértek. Amúgy is XER motorkódosat vett.
-
bambano
titán
a hengerben a dugattyúgyűrűket nem lehet olyan pontosan illeszteni, hogy mindig lehúzza az összes olajat a hengerfalról. ha lehetne, nem kapna kenést a gyűrű.
ezért az, hogy fogy a motorolaj, normális. ami nem normális, az a mérték. tehát ha gyári olajcsere periódus alatt lemegy max-ról min-re, akkor az pont jó. ha hosszabb olajcsere periódus alatt egyszer rá kell tölteni, az a szokásos, normális.
ha elkezd ilyen 1 liter/1000 kilométer szinten zabálni, az a baj.ha eszi a motor az olajat és ennek ellenére nem csökken a motorolaj szintje, az azt jelenti, hogy valami belekerül az olajba, az olaj hígul. ez leggyakrabban hűtővíz. ha felhígítod vízzel a motorolajat, annak csúnya motorgenerál lesz a vége. vagy lesz egy szuper tuningolt robbanómotorod
-
-
Integrale
veterán
válasz
angyalpc2 #66 üzenetére
Na igen, franciát és olaszt ne, turbót ne.
De azért vesz egy olyan autót, olyan motorral, aminek sem a váltója nem örök életû, vezérléscsere teljesen, rendesen megcsinálva 250-300 környéke, olajhûtô tömítésének és szelepfedélnek a cseréje a másik bô 100.
Ennyibôl lecserél pár turbót...Nem tudom, hogy ezeket a baromságokat mikor felejtik el az emberek, 3F, csak a szívó, csak a manuális!!!
-
PuMbA
titán
A törődés szerintem nagyban számít. Nekem 2005-ös benzin 1.6-os Astra H van, 130 ezer km-rel, Easytronic váltóval. A kisebb dolgokon kívül minden oké
Én egyébként olyan tanácsokat hallottam, hogy külföldi autót sose vegyünk, így az nem jöhetett szóba, tehát magyar az autóm.
-
-
Monya78
veterán
Tavaly majdnem Zafira B tulaj lettem, 2014-es, 1.8 benzin, 130ekm, németből félévesen hozták be kicsi töréssel, ez lett volna: 2,0Mft.
Késő délután megnézés, tetszik, megbeszéltük másnap reggel viszem a pénzt, másnak már nem árulja a kocsit, de mielőtt kifizetem egy szervízben csak megnézetjük.
Másnap reggel hívott a tulaj hogy elkelt. Most vagy lebukott volna a szervízben és egy roncsot vettem volna. Vagy csak simán s...ggfej volt, és az ígérete ellenére másnak eladta a jó kocsit.
Ez első verzióval nyugtatom magam.. -
-
Tikakukac
titán
válasz
angyalpc2 #66 üzenetére
Mondjuk az is megér egy misét, mikor telipofával ecotecezik valaki, pedig érzésre 99%-nak fogalma sincs arról, hogy mondjuk egy 1.6 vagy 1.4 ecotec takar amúgy 30 különféle motort 20 év alatt és speciel amiről beszélgetünk az 2-3 ezekből.
Van otthon 17 éve nagyon nem normális felhasználással futó 1.4 ecotec és sosem kellett olajat töltögetni olajcserék között
-
-
angyalpc2
aktív tag
Most mondjam, hogy tankönyvi példa?
-francia kizárása
-csak az opel sosem kopel (még haveri "opel az isten" társaság is leszokik róla mert olyan hitvány szar a márka, még az újabb kocsik is)
-10 éves de már szét van rohadva (osztrák só pedig ez köztudott)-telitaknyolva az alja de azért megvesszük
-hengerfejes (ezt te már olcsón meg nem úszod, max ha magadnak csinálod)
-Az 1.6 ecotec már eleve hírből bűzlik az olajfogyasztás miatt, 100-150e után gyűrűztetni fúratni kell akkora shit halom. Csak 2 helyen folyik belőle az olaj, orrán és száján.
-hamis szervizkönyv....itt nem visszavitetgetni kell, hanem feljelenteni a gecibeErre ő: Ez nem így működik, vigyük mi vissza az autót hozzá, majd ő elviszi a saját szervízébe,
Persze barátom, viheted is a gecibe a teljes vételár visszaadása után.
És én itt a helyedben el is ereszteném a kocsit egy ügyvéd jelenlétében, szopjon vele más. -
Diabolis
aktív tag
válasz
Hieronymus #16 üzenetére
Egyetlen jó tanács : G Astra utáni Opelt ne vegyél.
-
Diabolis
aktív tag
"Az alját azért fújták le, mert el akartak rejteni hibákat, többek között azt, hogy lyukas, csak be lett fújva valami sárga anyaggal (purhab-szerű, csak keményebb)"
Mármint a 12 éves autónak... Na haverom, ott kellett volna fogni pár munka nélküli, nagydarab ukránt, és visszamenőleges a kereskedőhöz. Vagyis nepperhez.
12 éves opel, nem rohadhat ki az alja, ha nem volt meggyűrve karambol miatt. Legalábbis szerintem.
De így, hogy családi autónak vetted, főleg azonnal visszavinni, elállni a vásárlástól. -
Feltételezem az adásvételi nálad lévő példányára nincs ráírva, hogy csörög és erőtlen az autó motorja és, hogy egy (biztosan csak egy?) gányolt amatőr módon elfedni próbált tátongó lyuk van az alján. Vagy igen? Az autókereskedő örüljön neki ha nem jelented fel és ezzel párhuzamosan nem fordulsz valamelyik olvasottabb online autós magazinhoz a sztorival. Hagyni kell azt az autót a picsába. Ha négy nap leforgása alatt ilyen csontvázak borultak ki a szekrényből mi lesz később ha aktívan használatba veszed?
-
-
Tikakukac
titán
Tudtommal Magyarországon vette az autót. Na, most abból kiindulva, hogy milyen autókról láttam már cikket és utána ezek hogyan végződtek maradjunk annyiban, hogy annyi esélye van a kereskedőnek böribe mennie emiatt, mint feljuttatni egy dodót az Earendel csillagra Musk testvéremnek.
-
-
ncc1701
veterán
Ez ilyen hogyan ne vegyünk autót topik? LEgalább valakit vittél volna magaddal, aki ért is hozzá... De rengeteg autó revizor cég van, aki átnézi a vasat.
-
FoLey-v
addikt
válasz
Foglalt név #43 üzenetére
Tudom milyen érzés szétszedni a membránházat. Volt már szerencsém. Nekem szerencsére volt hőlégfúvóm meg 6 laposfejú csavarhúzóm meg ugye ügyeskéz kell. Ha lehet akkor kereskedéstől ezt is kérnék ha már pénzt nem adják vissza. Még toronycsapágy csere is kellemesebb volt számomra.
Szelepfedél csere drága,de a legkönnyebb módszer amit szerelők is javasolnak.
Membrán meg membránház 15-20k. Az sokáig tart meg célszerzám kell hozzá. -
Foglalt név
addikt
Mivel a fősodorra többen leírták, folyamatosan, hogy mit kellett volna/kéne csinálni, ezt hagynám is.
Mivel a membrán típusbetegségnek számít az XER-nél, ezért kapni hozzá külön membránt is, nem egész 10 euróért. A másik opció a teljes szelepfedél, ami kb. 10 ennyi.
Ha az utóbbit választod, akkor nem egy nagy mutatvány a csere, kell egy kicsit bontani hozzá, mert pár vezetéktartó rá van erősítve, de kb. egy maroknyi szerszám és kényelmesen egy órás meló.
Ha lent van a fedél, akkor azon belül van még egy kisebb henger, ami ránézésre nem arra lett tervezve, hogy sűrűn nyitogassák. Kb. 1 óra küzdés után adtam fel célszerszám hiányában, mivel nem szerettem volna benne kárt okozni. -
vince
őstag
Az összes hibába beletartoznak ezek is?
- Az alja frissen lett lefújva alvázvédelemmel, de hogy minden is, igénytelen módon. Még fogott az alja, vagyis nemrég fújták le
- Az alját azért fújták le, mert el akartak rejteni hibákat, többek között azt, hogy lyukas, csak be lett fújva valami sárga anyaggal (purhab-szerű, csak keményebb)Ha 10 évre tervezel az autóval, akkor azon persze lehet rozsda, de a frissen telibefújt alváz nekem nem férne bele. Már az is rengeteg munkát emésztene fel, hogy a valós állapotát megláthasd. Cseréltethetsz motort vagy bármely fődarabot az autón, de egy szétmálló karosszériával senki nem fog érdemben foglalkozni (normál pénzügyi lehetőségeket feltételezve).
-
Szerintem hülyeséget csináltál. El kellett volna állnod a vásárlástól de minimum be kellett volna menni vele egy opel szervizbe egy teljes átvizsgálásra és az ott kapott hibalistát lobogtatva visszatérni a kereskedőhöz. Ne legyen igazam de most az fog történni, hogy az autó nyilvánvaló és a laikusok számára is észrevehető hibáit megtaknyolják, hogy bírjon ki egy évet neked meg néhány év múlva kezdődik a mélytorkozás mert ki tudja mi fog még kiderülni az autóról. Eleve onnan indult a sztori, hogy hülyére próbáltak venni egy hamisított szervizkönyvvel. Ez a kereskedő egy sunyi hazug geci. Ilyen embertől akkor sem veszünk autót ha az történetesen teljesen makulátlan. Ehelyett 2.4M forintért mit kaptál... Félek ennek a sztorinak nem lesz a végén happy end.
-
FoLey-v
addikt
Ennyire felmentek az autó árak? Én egy 2013-mas B Zafit vettem tavaly ősszel, majd 1 millióval kevesebbért.
Igen sajnos durván felmentek az árak.
Én meg több mint három évvel ezelőtt vettem 1,1 millióért 2005-ös évjáratú H Astrát. Jó az évjárat nem friss,de hát én úgy voltam vele,hogy motor legyen jó az tényleg jó. Most már semmi értelme lecserélnem frissebbre ha már lassan ezt rendbe rakom.Fecogame Kíváncsi leszek a végeredményre,mert ennyiért patika állapotút kellett volna kapnod.
+1 szavazat az állapotfelmérőre
-
Köszönöm a tippeket!
Visszavittük az autót a kereskedéshez, elsoroltam neki az összes hibáját, ő elviszi szervízbe, és az összes felsorolt hibáját javítják. Erről kértem papírt is (tételesen felsorolva az autó hibáit), amin meglepődött, de adott. Munkalapot is fog adni.
Most kb 1 hét pihi, addig járunk a régi autóval.
-
Grafiqs
őstag
Tégy meg mindent annak érdekében, hogy elállhass a szerződéstől!
Ha csak egy kicsit is hajlik rá a kereskedő akkor ütni kell a vasat.
Ausztriából nem szabad használt (főleg idősebb) autót venni, mert nagyon durván sózzák az utakat télen. Zabálja a kocsi alját a só okozta rozsda. Ezt fedték el alvázvédővel.Ennyire felmentek az autó árak? Én egy 2013-mas B Zafit vettem tavaly ősszel, majd 1 millióval kevesebbért.
G
szerk: Ha van kiszemelt autó akkor hívj egy állapotfelmérőt, kb 20e Ft és sok-sok minden kiderül az autóról.
-
Egyik sem normális, plusz ha ez benzines, akkor a motor dízelhangja pláne nem normális.
Mielőtt ezt visszaviszed és másik kotúba nyúlsz: a kiszemelt autót vidd el egy általad választott szervízbe állapotfelmérésre.
Ha nem tetszik a kereskedőnek, hagyd ott - már úgy értem az egész kereskedést. -
bambano
titán
válasz
Hieronymus #16 üzenetére
alapos tájékozatlanságra valló hozzászólás...
-
mephi666
nagyúr
az még a legjobb, ha ott rohad, mert nem sok meló cserélni
F-nél is rohadt szét középdob csöve... természetesen eladás előtt nem sokkal... ja és mikor? persze hogy amikor elutaztunk pár napra pecázni
szálláson találtam drótot, azzal kötöttem fel a dobot, hogy ne szakadjon le hazáig... kibírta
-
FoLey-v
addikt
Ne is mond én is 224km-re távol vettem kereskedéstől az autót. Azóta amiket ki kellett cseréltetnem.
- Első lengéscsillapító,toronycsapágy,toronyszilent,rugó
- Mivel LPG-s az autóm elsőnek nem értettem miért ette a vizet. Kiderült hogy reduktór gáznál eresztett,azt elzártam probléma megoldva. Majd ha kell LPG akkor felújítom.
- Hátsó lengéscsillapító +hozzávaló. A rugó maradt. 17 éves autómon mindig gyári volt fent GM márka(?)
- Azóta membránt is cseréltem az kínlódás volt.
- EGR-t kitakarítottam
- Lassan a vízcsövek lesznek kicserélve,az alsót már kicseréltemMost meg ezt kell
A golfos magánszemélyi sztoriról nem is említem az rosszabb volt.
lsebestyen Legtöbb tizenéves autóknál sajnos ilyen. Amúgy nagy gány melo ha csak telibe fújja. Olyan mint ha otthon csinálnák volna.
Szerencsére nekem van megbízható szerelők akihez nyugodt szívvel elvihetem és hamar el is hozhatom. -
lsebestyen
addikt
Első opció legyen. 10 évre venni olyan autót, ami már rozsdás...Karosszériások konkrétan utálnak rozsdás autóval foglalkozni, mert nekik sem éri meg. Árat sem tud mondani rá, mert amin hozzányúl kiderül, hogy 3x annyi meló lenne vele. Aztán van a másik, aki nagyjából megcsinálja, de két műszakit nem bír ki.
szerk.: főleg úgy, hogy telibe lett fújva az alja.
Mondja azt a szaki, h neki 8 órába van rendesen lekaparni róla az egészet, tehát még hozzá sem kezd a melóhoz, de máris 8*12k-t ki lehet csengetni?
-
FoLey-v
addikt
Igen a rozsda lesz a kérdés mivel Ausztriában szeretik sózni az utat és az autó is onnan jött.
Ha XER motorkódos akkor valószínűleg az lesz a probléma. Kmásolom opelműhelyből a XER motorkódról.Másik ismert hibája még ennek a motornak az olajhűtő. Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj.
Ennek szemmel látható nyomai vannak, egyrészt fogy a víz a kiegyenlítő tartályból de nincs nyoma az autó alatt, másrészt a kiegyenlítő tartályban olajfoltok nyomai találhatóak, rosszabb esetben a kupakon megjelenik a "kávéhab" ami a víz és olaj keverékének kicsapódása.Ilyenkor a legtöbb szerelő egyből hengerfejtömítés átszakadását mondja, azonban első körben a szóban forgó olajhűtőt kell ellenőrizni.
Maga az olajhűtő a leömlő/katalizátor mögött található felfogatva a blokkra.
Ha a hiba fennáll akkor cserélni kell a hűtőt és a későbbiekben már nem fog előfordulni ez a hiba, mert az új hűtőnél már kijavították a hiba okát.
Membra szakadás is egy érvágás és az sem könnyű kicserélni. Maga a ház +membra.
8th Ez a második opció,de ha ezeket a hibákat megjavítják vagy is a kereskedő ahonnan vette,de valószínűleg kevés az esély rá akkor vissza kell vinni és mindenáron manit visszakérni.
-
-
FoLey-v
addikt
Szia!
Minden létező hibát írd le és azt add oda a kereskedőnek amiket javíttatni kell.
Ingadozó alapjárat,erőtlen motor motorolajfogyasztás szelepfedél membra okozhat. Ezt úgy tudod megállapítani,hogy motorjáratás közben kihúzod a nívópálcát és ha nagy vákom hangot add ki akkor az.
Ha Z16XER motorkód akkor okoskerék probléma is.
A hűtőnél meg valószínű olajfogyás.Mindenképpen megcsináltatnám velük az említett hibákat.
-
Fr@nkieWilde
senior tag
Az autó melyik település kereskedéséből származik?
-
plömplöm
őstag
"- Hőmérséklet érzékelő beragadva (gépre rádugva mutatta ki), tehát nem méri a hűtőfolyadék hőmérésékletét"
olyan nincs, hogy nem méri, vagy szakadt, vagy rövidzár, vagy valami, mert értéknek szerepelnie kell a fedkompban, ezt kéne megnézni, hogy mennyi az annyi, egypálcás obd kütyü csodákra képes. hűtőventilátor nem meglepően lelkes?
-
Egyik sem normális jelenség. Engem a hamisított szervizkönyv és a kasztni hibák sunyi elrejtése már önmagában is eltántorítana az autótól a kehes motortól függetlenül is. Az már csak hab a tortán. Hogyan tudtad megvenni az autót ilyen nyilvánvaló hibákkal? Következő autóvásárlásnál kérj fel egy autóátvizsgáló embert. Busásan megtérül a szakértelme.
-
-
Hieronymus
veterán
Egyetlen jótanács van.
2020 előtt gyártott Opelt ne vegyél. Közel 20 évnyi szenvedés után a PSA tolta be a meglévő fejlesztéseit az Opelbe. Racionalizálték a gyártott autótípusokat és a gyártást.
2018-ban lett nyereséges az Opel, 20 év helyben járás után. A következő években minden terméküket rendbe tették. Nem lehet nagyon mellé nyúlni.
A korábbi modellek közül a több mint 20 évesek között lehet még "jót" találni, de a koruk okán én nem erőltetném a vásárlást. -
lsebestyen
addikt
válasz
Krugszvele #9 üzenetére
Azzal azért vitatkoznék, hogy ugyanúgy rohad szét a nullára. Az import H Astrák és B Zafirák döntő többsége rohad. Sajnos ez ilyen. Ismerősömmel ~15db H astrát / B zafirát néztünk végig, mire talált egyet amin csak a csomiajtó rohad picit.
OP: Ha bármi esély is van arra, hogy 100k bukóval kiszállj a sztoriból, akkor azt meg kell lépni!
-
Csináltam videókat a motorhibáról:
Bentről (nem tudja tartani a fordulatszámot)
Normális bármelyik jelenség vagy jogosan tartom ezeket furcsának?
-
-
Hazai használtautó kereskedő cégtől vettem, így él az egy év szavatosság.
A visszavásárlást (amit ha jól néztem a jogszabályban) csak alapos indokkal és abban az esetben, ha a kereskedő nem hajlandó a hibát kijavítani lehet kérni.
Ha mégis erre kerülne a sor, a kereskedő a teljes összeget (átírással együtt) adja vissza, vagy csak az autó vételárát? Ha az utóbbi, akkor bizony buktam legalább 100e-t ezen a történeten.
-
mephi666
nagyúr
alapvetően nem nagyon bízok senkiben:
"Plusz a 3 órás szerelés alatt nagyon ráértünk, így felhívtuk az osztrák szervízt, ahol elvileg az autót szervizelték. Kiderült, hogy ők nem is tudnak arról, hogy ez az autó valaha is ott járt volna...
Ez utóbbi elég durva fegyvertény, biztos ami biztos még visszahívjuk őket, hátha csak félrenéztek valamit."
itt én elsőre arra gondolnék, hogy krumpliból faragtak maguknak nyomdát és hamisítottak egy jól kinéző szervizkönyvet... legalább különböző tollakkal írták az összes bejegyzést?
...a friss alvázvédőzés is elég gyanús nekem...
mi 1.5éve vettünk rokon autót: Zafira B 1.6 105ló... kívülről kicsit viseltes (ami miatt inkább bíztam benne, hogy nem akarnak elrejteni semmi komolyat), korábban zabálta az olajat (1liter/1000km), de az előző tulaj csináltatott rajta egy félmillás motorfelújítást, ami után ez megszűnt (kb 10ezer km-t mentünk vele és talán egyszer töltöttem rá minimális mennyiséget még az előző olajcsere előtt, amit a megszokott szervizben végeztettem volna... utána 2 periódus közt sem kellett rátölteni, néztem gyakran a szintet)
ez volt az első alkalom, hogy kereskedőtől vettünk autót, de sokat tanultam belőle:
- elvitettem a megszokott szervizbe a kocsit átvizsgálásra, ott mondták hogy első-hátsó lengéscsillapítók, fékek elég szar állapotúak... használható, de hamarosan időszerű lesz a javításuk... valamint itt-ott minimális olaj és vízfolyás... (egyébként korához képest jó állapotú, méregetve nem volt durvábban megtörve, nem tekeredett a kasztni)
- kereskedő mondta utána hogy túllihegték a szervizben, ők mérték: lengéscsillapítók, fékek tökéletesek... meg friss műszakival kapom a kocsit, át se menne egyébként műszakin (aha persze...)
- pár kisebb hiba volt, amit még ők megcsináltak a vételárban, valamint kapott a kocsi tőlük 2 új lauffen gumit előre, mert a régik viseltesek voltak (termosztátháznál szüntettek meg minimális vízfolyást, kipufogó kifújt, ott cseréltek valami tömítést... oké...
- mondtam neki, hogy tudom hogy 14 éves a kocsi, számolunk azzal, hogy csináltatni kell majd rajta ezt-azt... mondja meg nyugodtan, ha nem jó pl a lengéscsillapítók állapota... ettől függetlenül érdekel a gép: "nem-nem, tökéletesen jó, a szervizben lihegték túl" ...oké...áprilisban vettük át a kocsit, használtuk... elkezdte csipegetni a vizet... nézegettem alá, egyik vízcsőn csöpögött le a rózsaszín nedű... megszokott szervizben csináltattam, munkadíjjal 10 körül megállt... (egyik gyári cső kezdte elengedni magát) ...ilyennel nem hívogattam a kereskedőt, betudtam ezt a kocsi korának...
pár hét múlva az akku adta meg magát: oké, ez is előre sejthető volt, hogy nem vadonatújat raknak bele... írtam az előző tulajnak, mert megtaláltam közben a motorfelújításról kapott számlamásolat alapján
segítőkész volt, mondta hogy nála x időt volt a kocsi, ő nem cserélt benne akkut, valószínű a végét járja már...
májusban jöttek a melegek, klíma nem hűt... megszokott szervizben feltöltötték a rendszert, kimérték, nyomáspróbázták, nem ereszt... klíma mégsem megy... mondták, hogy 99% hogy behúzótekercs: cserélték benne, azóta is tökéletes
először megijedtem, hogy kompresszor lesz, de így töredékéből tökéletesen jó
júliusban mentünk nyaralni, hazaúton jövünk bogyiszlón a gáton, volt egy kisebb hupli, utána minden úthibánál zörgés elölről... kb mintha gallyra futottunk volna rá... leálltunk, gugli, szekszárdon gyorsan szervizt kerestünk, hogy hol tudnak hirtelen ránézni, mert ezzel kecskemétig el kellene jutni... ott az autóklubhoz irányítottak egyik helyről, hogy XY-t keressük, ő segíteni fog... már lebeszélte vele... mentünk is, a fickó nagyon normális volt: megüresedett egy állás, ránéztek a kocsira, megrángatták minden oldalról: toronycsapágy... ne aggódjunk, hazajutunk vele biztonságosan... otthonról hívom a megszokott szervizt, mondom hogy akkor ha már szét lesz kapva teljesen, toronycsapágy mellett lengéscsillapítók, fékek is legyenek rendberakva... valamint olaj+szűrők cseréje is aktuális... az a kör került kb 300-330-ba, de már a vásárláskor kalkuláltunk vele, hogy előbb-utóbb időszerű lesz... (14 éve nem nyúltak nagyon ehhez a részéhez, nálunk egy időre le van tudva)
azóta mi is volt? kábelkötegek a hátsó ajtókban, amiknek a javítása 5+10k... ja meg pár hete átnézettem velük, hogy olajfolyás honnan keletkezhet... motormosás után járatták, szétbombázták, sehonnan nem szivárog olaj... valószínű kívülről lett felhordva rá... ja és egy kör alatt cseréltek kipufogónál valami tömítést, amit elvileg a kereskedő intézett a saját szervizükben
igazából adásvétel után semmi miatt nem kerestem a kereskedőt, mert ezekről a hibákról vagy tudtam, vagy betudtam a kocsi életkorának... nem volt korrekt, mert elhallgatott ösztönösen olyan információt, amit megmondhatott volna, mert nem befolyásolja a vásárlási szándékot
ami ismert hibái vannak a kocsinak, de együtt tudunk vele élni:
- a rádió képes leszívni az akkut... pl ha van benne egy cd, akkor az első számokat mindig olvassa tökéletesen, de a lemez közepe-vége felé levőket csomószor nehezen olvassa be... ha úgy kapcsolom ki, hogy épp küzdött az egyik track beolvasásával, akkor ezt folytatja gyújtás nélkül is és 2nap alatt képes volt télen leenni az akkut
- bal első ajtóhatároló kicsit recseg (mikor jelentkezett mégis a tünet? amikor mentünk 2 hete nyaralni) ...együtt tudok ezzel élni
- időszakosan jön a szervizlámpa vezérműtengely jeladóról: kontaktok javítva lettek 1 hete, de véletlenszerűen néha visszajön a hiba (pl megyünk 3km-t, jön a lámpa, leállítom a kocsit, majd újra indítom és megyünk 200-at akkor vissza se jön) ...ha állandósul a lámpa, ránézetek (elfelejti a hibakódot általában, annyira random a hiba) ...ez se nagy költség, ha a jeladókat kell cserélni és kb 2perc munka
kíváncsi leszek, hogy nálatok mi lesz a vége, de a leírtakból az jön le, hogy ez a nepper sokkal rosszabb, mint amihez nekünk volt szerencsénk
-
dj79
senior tag
válasz
cinemazealot #8 üzenetére
Kereskedőről van szó, tehát 1 év szavatosságról beszélünk. (amennyiben nem eldobós cég)
Itt pont az a baj, hogy ha más nyúl bele... Első körben, a hibák javítása előtt mindenképpen meg kell próbálni a visszavásárlást, de ugye ez csak akkor tud működni, ha az eladó a cég volt, nem pedig hansjürgen, alsóbécspusztai osztrák lakos, utóbbi esetben esélytelen lenne egy szavatossági per vagy hasonló. -
Krugszvele
senior tag
az a baj hiába vettél volna toyotát vagy minőségi olasz autót.. ugyanúgy szét tud rohadni nullára. Én, így teljes sötétként, ha autót akarnék venni, akkor 1) újat vennék 2) csak ismerőstől 3) legvégső esetben idegentől, de teljes számlás szervizes átvizsgálással.
Másképp át lennék verve -
cinemazealot
addikt
Én is csak használója vagyok a 2006-ban vásárolt, egyébként 2002-es autómnak (Suzuki WR+), és még a rutin szervizeléseket is szakinál végeztetem el, így nem biztos, hogy én leszek a legjobb tanácsadó. De az autómat pontosan azért nem akarom máig lecserélni, mert tudom (hallom, olvasom, tapasztalom), hogy ez a piac konkrétan gusztustalan és nem akarok olyan helyzetbe kerülni, mint most Te. Az "ápol és eltakar" alvázvédelem, meg a "nem így működik, vigyük mi vissza az autót hozzá, majd ő elviszi a saját szervízébe" számomra intő jelek. Amit ő fog csinálni, az gányolás lesz megint, hogy minél hamarabb megszabaduljon Tőled. A kérdéseidre:
- Ha van olyan szerelő ismerősöd, aki el tud kísérni, mindenképpen vidd magaddal, hogy tudjon ki vitázni a főnökkel, ha Te nem érzed magad annyira kompetensnek a témában (én így tennék)!
- Hivatalosan biztosan nem. Számomra -- amikor ott voltam az autóm egy vizsgáján -- az egyik legdöbbenetesebb vizsgaesemény az volt, amikor egy leszakadt tömlődarabra szerelt szondát dugtak be a kipufogóba, és azt lefotózva örökítették meg a káros anyag kibocsátás ellenőrzésének megtörténtét. A ló másik oldala a közlekedési hatóság (Mozaik utca), ahol Fortuna csókjai mellett isteni mázli is kell ahhoz, hogy egy földi halandó autója elsőre átmenjen.
- Miután az autót már kifizetted, az a Tiéd, nem kérdés, hogy ki javíthatja a hibáit: az, akit Te megbízol. És itt jön képbe az, hogy adásvételkor hogyan egyeztél meg az eladóval. Ha az eladó vállalt garanciát, akkor annak megfelelően az eladó jogosult javít(t)a(t)ni. Ha nincs garancia, akkor a Te döntésed, kire bízod az autódat. Ha kérsz is róla számlát, továbbra is az adásvételi megállapodáson múlik, hogy a telepet ilyen frissen elhagyva az eladó köteles-e azzal bármit is kezdeni. Ahogy az is kérdés, hogy hajlandó-e utólag elállni az adásvételtől. Szerintem nonszensz, hogy ennyi hiba jött ki az első 150 kilométeren (bár ez szerintem manapság mindennapos, ezért mondom, hogy ez egy gusztustalan piac), aminek jó része ráadásul ismert hiba kellett legyen. Az eladónak tehát tudnia kellett ezekről, mégsem tájékoztatott róluk. Én megpróbálnám visszavásároltatni vele az autót, de ha így teszel, mindenképpen többed magaddal menjél az egyeztetésre.
-
Aki átrohadt lemezt purhabbal és alvázvédővel "javít" az bármilyen aljasságra képes. Én is elállnék a vételtől.
-
bambano
titán
ha alvázvédőzni kellett a rozsdát, akkor inkább állj el a szerződéstől.
-
Integrale
veterán
Több, mint valószínû, hogy nem hengerfejes, hanem a hôcserélô tömítései szarok. Kár hengerfejezni emiatt.
Az F17-es váltó tud csapágyasodni, egy keményebb Nógrádi ropi a tengely amin fut a csapágy.
Milyen hangot hallasz 1500 körül?
Ha 4ms helyett 2ms a befecskendezés, akkor nem fogyaszt többet, inkább kevesebbet. A többlet fogyasztás inkább a vízhôfok érzékelô miatt lehet, ami a vízkörben lévô olajos lerakódás miatt mérhet rosszul.
Gyanús egyébként a szelepfedél membránjának a hibája, az adhat hangot, az okozhat járásban, erôben, fogyasztásban eltérést.
Gyertyatakarót vedd le, balra egy félkörnél van egy rés, ha ott szuszog, sípol, akkor membrán kuka. -
Jótanácsokat nagyon szívesen fogadok, többek között ezért is írtam meg a posztot
Aktuális kérdéseim:
- Vigyek-e szerelőt akkor, amikor az autót visszaviszem a kereskedőhöz, és összeírom neki a hibákat, vagy csak miután kijavíttatta őket?
- Átmehet műszakin autó ilyen hibákkal?
- Tényleg csak a kereskedő javíttathatja a hibákat, vagy én is (nyilván számlát kérnék róla)?
Mindenkinek köszönöm előre is a válaszokat!
Új hozzászólás Aktív témák
lo Úgy alakult, hogy a szeretett Opel Astra G autónkat le kell cserélnünk a gyerkőc érkezése miatt. Kb. 10 évre akartunk...
- Gitáros topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Ukrajnai háború
- Elektromos autók - motorok
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Okos Otthon / Smart Home
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Lenovo ThinkStation P520 Workstation! W-2145, 64GB, 512 SSD /Quadro - Számla, garancia
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest