A benne levo fox36 halal felelmem volt lejtonek lefele.
Ereztem hogy mozog az egesz villa benne ,es instabil a bicikli 50-nel.
Ahogy ezt a marzot bele tettem ,a bicikli akkorat valtozot stabilitast nezoen,hogy en is csak lestem.
Ezt a vazat gyarilag is adjak dupla valassal downhill neven,gondolom ezert is maradt a jo kiallasa neki.
Bosch-os sracokkal beszelve,elvileg az o mondasuk szerint az en fele S-pedelec -embe van a leg erosebb motra Bosch-nak.
Elvileg 300W-os 80Nm es 45km/h ig enged gyarilag.
Montak a CX es motorral igy is sok bajuk van,mert kitorik valami csapagy haz fala vagy mi,ha azt tettek volt nagyobb teljesitmenyre hamar rongya ment volna.
Viszont a Bulls bringamba CX motor van az le tilt 25-nel de nyomatekosabnak erzem picivel szerintem.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Krisztianby:] Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
f27
aktív tag
Vesa
veterán
Nagyon jó, részletes, mindenre kiterjedő cikk! Jó volt olvasni!
Micsoda brutál hátsó rugóstag van azon a B-52 Stealth-en!
A tudomány a valóság költészete!
Ez a cikk nagyon komoly szerkezeteket mutat be.
Ha mán két kerék, akkor tán érdemes meglesni a Futurer rolikat is.
6030D
Ármester
Az lehet szép, amikor 30 km/h-nál megakad a 20 cm-es tömörgumi az úthibán.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
customer114
senior tag
Youtube: "A nagy Baddog Tosa teszt".
Keressetek rá, szuper videó egy padelec bicajról.
Nem hallottam még erről a YT Capra -ról, megnéztem a linket. Angolul minden, aztán a róluk rovatban csak kiderült hogy németek (ahogyan vártam). Hihetetlen mennyi mtb manufaktúra van németben, kb mint rajtuk kívül egész Európában. A vicc az, hogy az Alpokat leszamítva dombügyileg nem állnak ők sem hűde jól...
Kátyúba bicóval sem kellemes belesiklani. Rolinál legalább nem töröd fel a tojáshéjakat.
csongi
veterán
Most meg csak atszaladtam rajta.
Ekkora teljesitmenynel nyitott elso lanckerek, haaaat.... nem is tudom, eleg badarsag...
mdav88
senior tag
A pedelec bringák itthoni térnyerése lassúságának okai nem csak és kizárólag a pénztárcák táján keresendőek:
-Sajnos itthon a kerékpár nem sporteszköz, hanem degradált közlekedési forma.
-Kerékpár és kerékpározás presztízsének hiánya
-Szegényes mozgáskultúra
-Kereskedői likviditás, hozzáértés hiánya
-Közbiztonság (próbáld meg valahova lezárni egy órára)
-Gondolkodásmód
A pénz körüli dolgokkal lehet mit kezdeni a legtöbb esetben, de a fentiekkel sokkal nehezebb.
[ Szerkesztve ]
.DLL
veterán
+1
(P.H.)
Vesa
veterán
+1
Ennél olcsóbb bringákért is simán leütnek, arra szakosodott bűnözői csoportok. Én többek között, ezért adtam el az eddigi legkomolyabb bringámat (a cikkben szereplőhöz nem mérhető, de 500k+ volt anno, 2005-ben). Rendesen féltem vele néhol, persze ismerni kell a helyet, és hogy merre megy az ember. Hungarian reality...
A tudomány a valóság költészete!
Runner_fxr
Ármester
40K-ért az elég olcsónak tűnik, gondolom azért nem lítium akku van hozzá.
Valóban sokan azt hiszik, hogy ha rásegítéssel mész akkor az kb 0 erőkifejtés. Én is jártam már úgy számtalanszor, hogy azon kaptam magam, jobban taposom mint a normál hajtású kerékpárt. Valóban néha vissza kell fognia az embernek saját magát, mert élvezetes ahogy adja a nyomatékot és közben egyre erősebben tekered.
f27: Ha jól látom, neked egy Haibike Xduro fullseven s pro van. Ez 120mm-es rugóúttal rendelkezik, gyárilag is egy Fox 34-es villával szerelik, aminek 120mm a rugóútja. Amiről te beszélsz az a Haibike xduro downhill. Ennek a váznak meg 200mm a rugóútja, mivel downhill váz, teljesen más geometriával, csőhosszokkal, szögekkel. Maximum csak hasonlít első ránézésre a két váz, de amúgy nem sok közük van egymáshoz, azon kívül, hogy mindkettő alu és ugyan attól a gyártótól származik. Tehát nem, nem szerelik gyárilag dupla vállas DH villával azt a vázat ami neked van! Aki ezt mondta, minden bizonnyal nem ért a bringákhoz!
A Te 120mm utas vázadba a 200mm-es DH villa teljesen vakvágány! Én azt javaslom vedd ki belőle és tegyél bele egy maximum 140mm-es szimpla vállast, még az is kicsit megemeli a fejcsövet, és sportosítja a geometriát. Lehet, hogy sík úton gurulva ezt így jónak érzed, de ha terepre vinnéd, egy technikásabb lejtőre, iszonyú bizonytalan lenne az a bringa, illetve ilyen rugóút különbségekkel lehetetlen összehangolni az első és hátsó rugózást. Így ránézésre is látszik, hogy fura kicsit most a geo.
Amit a Fox 36-ról írtál, az is lehet abból adódott, hogy túl nagy volt a vázadba. A Fox 36 egy Enduro villa, 160-170mm rugóúttal bír. Ez is hatalmas és értelmetlen a 120-as Trail vázba. Amúgy brutál jó villa a Fox 36.
Az a motor ami a Haibike-ba van, a sima Performance line. Nem 80Nm hanem 60, nem véletlenül érzed kicsit erősebnek a CX-et, mivel az meg 75Nm. A CX is egy megbízható motor, csak kicsit ki lett könnyítve és feljebb csavarták a nyomatékot, tuningolva rövidebb lehet az élettartama mint a nem kikönnyített sima 60Nm-es performance-nak. Gyárilag 45-ös bringába épp ezért teszik a nem kikönnyített motort, mert az valóban tartósabban bírja a tuningot. Viszont a CX kicsit erősebb. Nekem CX van, és tuning is van benne, nincs semmi baja a motornak egyelőre, az előző bringámban is CX volt és az is tuningolva volt. De valószínű hamarabb megy tönkre mint a nem kikönnyített performance.
joysefke:Igen német a YT is, MTB-ban a németek a legerősebbek, ez kétségtelen. Azért cserélnék a Németekkel dombügyileg.
csongi:Melyikre gondolsz konkrétan? Elég jól kitalált rendszerek ezek, megbízhatóak.
mdav88:Nem is mondtam azt, hogy csak a pénzen múlik, de egy jelentős visszatartó tényező. Biztos vagyok benne, hogy ha nálunk is 1500-2000 eurós fizuk lennének átlagban, meg több, akkor a kínálat is egész máshogy nézne ki Magyarországon. Lenne sokkal több tesztcenter, tesztbicaj, sokkal több emberhez eljutna, megismernék, és biztos, hogy sokkal többen is vennének. Pár évet lehúztam a kerékpár bizniszben, látom nagyjából, hogy állnak a dolgok idehaza kerékpárügyileg.
Az emberek vennének, nagyon sok ember bejön a boltba, nézegetik a bringákat, de nincs rá pénzük. Még a 200K értékű gépeket is sokan csak úgy nézik mintha egy elérhetetlen álom lenne. Euróban ezek vicc árak, 500-600 eurókról beszélgetünk. Hoztunk be néhány 2000-3000 eurós bringát, szinte eladhatatlan.
Egy komolyabb pedelec meg kb 2-3 ezer eurónál kezdődik.
Még a gyártók is leszarják a magyar forgalmazókat, mivel annyira jelentéktelen az eladásuk. Én is dolgoztam forgalmazónál idehaza, hatalmas teszt centerek vannak Németországban, rengeteg tesztbicaj, azt hiszed egyet is küldtek nekünk a gyárból, hogy csináljunk egy tesztet? Nagy sz@rt, le volt ejtve magasról a magyar piac. Pedig a szeptemberi mozgásvilág tesztnapon is nagy az érdeklődés, alig tudsz időpontot foglalni egy tesztbringára, azonnal elfogynak. Érdeklődés lenne itt bőven, csak nincs miből megvenni a bringákat!
Ettől függetlenül nem azt mondom, hogy abban amit írsz nincs igazság. Valóban sokan lenézik a kerékpározást, bár azért sokat javult a helyzet az elmúlt években. Sportolni is egyre többen kezdenek el, már azért itt is javulás figyelhető meg. Kerekedői oldalról van azért támogatottsága, van jó pár hozzáértő kereskedő. 2 kiemelt is van, akiket a cikkben említettem, ők elektromossal foglalkoznak. De az tény, hogy sok kereskedő nem annyira ért a pedelechez, nyilván kevesen jönnek be magyar üzletekbe, hogy 3-5 ezer euróért akar venni egy pedelec bringát. De azért elég sok üzletbe látni belépő és közép kategóriás pedelec bringát. 300-700k körül mozgolódik azért a piac, de nyilván nem jelentős.
A közbiztonság szerintem egyáltalán nem rossz idehaza, de az tény, hogy nem tanácsos drága bringát magára hagyni. Azért már külföldön is sokat romlott a helyzet, amióta tömegével jönnek az ellenőrizetlen tömegek. Hozzánk nem jönnek, előbb utóbb a közbiztonság kérdése még meg is fordulhat. Lehet eljön hamarosan az idő, hogy nálunk lesz az egyik legjobb Európában!
Vesa: Hungarian reality? Akkor nézd meg milyen most a Swedish reality, meg a German reality. Lehet meglepődnél.
[ Szerkesztve ]
mdav88
senior tag
Ismerjük mi egymást személyesen is. Tisztában vagyok a skill-ekkel
(ex-gepida dolgozó, most ghost-lapierre vonalon mozgok)
Az okok együttes hatása a pénztelenséggel megfűszerezve eredményezi a helyzetet.
Hasonló van egyik kollégámnak. Azért 25-el sederni vele kissé féltem. Pedig tükör sima csarnokban mentem.
A Varjas István által is alkalmazott technikára gondolsz? Az országútiban teljesen rejtett motor.
De most már a Cipollini gyárilag is készít ilyen bringákat.
Més que un club!
Runner_fxr
Ármester
Akkor sejtem ki vagy.
Nekem meggyőződésem, hogy a pénz a legjelentősebb tényező itt. Nincs a Magyar gazdaságnak egy normális körforgása, csak döglődünk sajnos.
Napfénysüti: Egyébként baromi nagy találmány, tetszik is, csak az akkuval van a gond.
[ Szerkesztve ]
Vesa
veterán
Itt migrácsok nélkül is szar a helyzet, de kétségtelen, hogy azokkal méginkább az lenne. Lényeg az, hogy én rendesen féltem néhány helyen amikor a félmilliós bringa volt alattam, bár hozzá kell tennem, hogy ez főleg olyan helyekre volt igaz, ahol korábban nem jártam, így csak a terep miatt mentem arra de az ottani közbiztonsági viszonyokat nem ismertem.
Jut eszembe: Van ezeken bármilyen beépített lopásgátló? Pl. ami lockolja a motort és a pedált, ha nem a tulajdonos használja. Vagy itt is maradnak a sima, egyszerű megoldások?
A tudomány a valóság költészete!
Runner_fxr
Ármester
Persze van nekünk is épp elég gondunk a cigányainkkal. Mondjuk ki nyugodtan, azért általában nem a fehér bőrű magyartól kell félned, hogy lerúg a bringádról egy gettóban vagy a környékén. És ebben semmi rasszizmus nincs, bár szeretnék ezt a liberálisok úgy beállítani, ezzel mentegetve a szerecsent.
Én nem tudok róla, hogy lenne a széria pedelecben valami lopásgátló berendezés. A kulcsával az akkut tudod levenni a bringáról, de ez is inkább a könnyebb tölthetőség érdekében van így. Itt is a hagyományos láncok, lakatok vannak. Illetve utólag persze lehet venni gps-es nyomkövetőt és különböző lopásgátló termékeket.
Sajnos ez tényleg valós probléma, én sem szívesen lakatolom le a drága bringám bárhol, sőt egyáltalán nem lakatolom le sehol. Erre a célra van egy olcsóbb, sima városi kerékpárom, ami nem elektromos.
mdav88
senior tag
És ugye itt jön a jelentős logikai csavar a történetben, hogy a pedelec jellegét tekintve városi /öltönyös/bevásárlós/cargós vonalon is igen jól érzi magát, vagyis itthon csak érezné magát.
(#80) Napfénysüti válasza Runner_fxr (#76) üzenetére
Igen, szerintem is van létjogosultsága outiban is, páromnak is el tudnám képzelni. Beszéltünk is már erről csak valóban, az akksijuk még nincs azon a szinten hogy hosszabb túrához elég legyen.
Pedig tök jó lenne ha asszonnyal együtt tekerhetnék az Alpokban.
Més que un club!