Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#556) 8th válasza dabadab (#508) üzenetére


8th
addikt

Nem. Én csupán azokért az emberekért aggódom akik halálra lesznek szopatva euro7 után mert ha akarnak sem fognak tudni benzines/dízel autót venni holott nekik kifejezetten az való. Bizonyos idő elteltével már a használt benzines/dízel autó sem lesz opció számukra mert ahogy elkezd szűkülni a piacuk azok egyre inkább megfizethetetlenné válnak majd. Nem lesz más választásuk mint a használt villanyautó abban meg nem lesz semmi köszönet. Átlag szar vidéki fizuból veszik majd az addigra számukra megfizethető 20 éves, a gyors-töltővel rég agyonbaszott aksijú villanyautókat és töltögetik majd mint a katonatiszt minden egyes nap, hogy el tudjanak járni a negyven kilométerre található munkahelyükre vele. Hazafelé pedig majd izgulhatnak, hogy nehogy lezárás/forgalom terelés legyen valamiért és kerülni kelljen 15km-t mert akkor már nem ér haza vele. Mennyit is fognak ezek az öreg gyenge aksijú vackok tudni január közepén egy töltéssel? Nyolcvan kilométert? Kis szerencsével kesztyűben sapkában nagykabátban akár százat is? Remek. Összeszorított fogakkal győzködheti majd magát a delikvens, hogy szar az egész de legalább tiszta üzemű az autója. Pff elég sovány vígasz valljuk be. Lehet minden nap tölteni őket. Baromi gazdaságos lesz, ja nem. Benzines/dízel autóval ilyen gond nincs. Az harminc éves korában is közel azt a hatótávot tudja mint ahogy a gyárból kigurult, ez a nem mindegy. A fővárosban körbe körbe menni aláírom tényleg tök fasza egy elektromos autó és tényleg lehet, hogy ott a kis távolság miatt elég lehet hetente egyszer feltölteni csak az ország kétharmada nem városlakó. Azokkal mi lesz húsz év múlva? Mivel fognak közlekedni? Lóval meg szekérrel? Mert szétnézek a környezetemben és használt villanyautóra itt szinte senkinek sem fogja futni hiába is szeretné erre erőnek erejével rákényszeríteni őket néhány barom döntéshozó akkor sem. Felénk rengeteg két-háromszázezres autó fut a mai napig. Régi swift, f astra, lanos, punto2 meg ilyen öreg szarok. Erre van pénze az embereknek. Ha az ilyen régi szarok majd egyszer elfogynak sok embernek megszűnik az egyéni mobilitás lehetősége. Még harminc év aztán csak elektromos lesz már nagyjából még használtan is. Akit pedig nem a gazdag és lehetőségekkel teli főváros környékére dobott le a gólya hanem az isten háta mögötti alföldi zsákfaluba vagy borsodba valahová az így járt.

Csak, hogy érthetőbb legyen mi is a bajom ezzel az egésszel. Meg nem nevezett dél-magyarországi kistelepülésen élek. Itt autó nélkül meghalsz. Dokihoz fogorvoshoz bevásárolni munkába járni mindenhez autó kell. Ez nem a főváros itt nem luxuscikk az autó hanem kényszerű kellék a mindennapokhoz. Lakóhelyemen már csak alsós tagozat van a suliban a felsősök pedig össze lettek vonva egy másik kistelepülés diákjaival és arra a településre járnak át tanulni. Pár éve nem kis balhé árán a már lincshangulatban lévő szülők kiharcolták, hogy a két önkormányzat finanszírozzon meg egy iskolajáratot mert addig mindenkinek magának kellett megoldani a csemetéje át és hazajutását a nevezett településre/településről. Munka mellett ez nem kis logisztikai kihívás volt. Nem volt ritka, hogy hármat négyet is fordult a gyerekekkel az a szülő aki esetleg délutános volt azon a héten és elvállalta, hogy reggel áthordja őket. Ez már szerencsére megoldódott. Az óvoda felett is gyülekeznek a fellegek mert nincs elég gyerek valószínű néhány év és azt is bezárják/összevonják és lehet majd hordani a kicsiket is valamelyik szomszédos település ovijába vagy a 15km-re lévő kisváros három ovija közül valamelyikbe. Az említett város munka szempontjából egy rossz vicc. Több műszakban túlórákkal száznegyven körül lehet keresni de ez maximum. Helyileg távol esik mindentől és ezzel szemét módon visszaélnek a helyi munkáltatók. Bárhová mész itt dolgozni szinte forintra ugyanazt a pénzt fizetik mindenhol. Megtehetik mert mindig akad annyi szerencsétlen a horgukra aki minimálbérért is elvállalja a munkát. Nem kell bért elmenniük. Ebből kifolyólag a többség a környékbeli városokba ingázik dolgozni (2x 30-50km/nap) de vannak többen akik napi szinten járnak át a 70 kilométerre lévő merci gyárba mert ott ugyanannyi munkával simán a dupláját megkeresik és kapnak mellé korrekt költségtérítést is így vastagon megéri ingázni olyan messzire is. Ezeket a távolságokat pláne télen nem tudod megtenni egy használt elektromos autóval. Amelyikkel igen azt ilyen fizetésekből nem tudják megvenni és a kör bezárult. Pont ezen ingázó emberek segge alól rántják majd ki az autót és ezzel a normális megélhetés lehetőségét azok a való élettől réges-régen elszakadt elefántcsont-toronyban ülő baromarcúak akik egy tollvonással eldöntötték, hogy a belsőégésű motort ki kell véreztetni. Mert azzal majd jól megmentjük a világot. Ez a gondolat már önmagában is egy rohadt nagy bullshit napokig lehetne elemezni, hogy miért. De mindegy. Ők eldöntötték és így lesz. Bravó fiúk. Szép volt. :(((

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.